3. juli 2020

Husrødstjert, Agger Havn, 3. juli 2020

Det regner nu, og det har regnet hele dagen. C.V. Jørgensen-opsamling på anlægget, og det passer fint til trappisten. Dagens tur til Agger tange gav ikke noget nyt på ramkortet, men jeg fik da taget en del billeder. Bedst var Husrødstjert ved Agger Havn, der blev fotograferet fra bilen i regnvejr.

Agger Havn (Husrødstjert, Engpiber)

Agger tange (Skestork, Havterne, Spættet sæl, Torskemund)

“I 1657 forsøgte gæve Aggerboere at standse de svenske tropper, som den svenske konge Karl Gustav havde beordret op over Agger Tange mod Nordjylland. På tangens smalleste sted blev de mødt af en stor gruppe Aggerboere, som gik til angreb på svensken. Kampen blev kæmpet ved den lille fiskerby Nabe, og derfor har kampen siden fået navnet Slaget ved Nabe. Bondehæren kunne imidlertid ikke tryne svensken, og det endte med, at cirka 250 Aggerboere blev hugget ned. Men selvom Aggerboerne måtte give op, er der rejst en mindesten til ære for de lokale mænd.” (Naturstyrelsen)

Nissum (Bomlærke)

Oploadet Kl. 21:25 af Kim Møller — Direkte link14 kommentarer
Arkiveret under:

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/111251/trackback

14 Comments »

  1. OK, der var du hurtig mes jeg skrev på tis´dligere blog, så jeg gentager den lige ;-)

    “Thy, Thyholm og vejen sydom Nissum Bredding er nok det mest rolige man kan møde på sin færd rundt i landet.
    Fra Hanstholm, ad kystvejen, til Vestervig har jeg på en aften oplevet at nyde udsynet over reservatet, mens solen gik ned i havet, samtid med at en fuldmåne gik op inde over reservatet.
    – og jeg i øvrigt kun mødte to modgående køretøjer på strækningen (ca. 30km.)
    Jeg nyder dagligt den smukke natur i det syd-thyske og lysets farvespil, der døgnet rundt smukkesere, både hjem, have, skov og krat, med de skønneste fastetter, som man kun stille kan beundrer og være taknemmelig for.

    Kommer du forbi igen Kim, har du stadig en stående indbydelse fra tidligere, til en forfriskning her, 5 km. fra Vestervig Kirke ;-)”

    Kommentar by M.S. Carstens — 3. juli 2020 @ 21:47

  2. PS.
    Hvis ikke du mødte nogle islamistiske hættemåger på vejen, vil du så godt fortie det, så de ikke får ide om, at søge nye trækveje? ;-)

    Kommentar by M.S. Carstens — 3. juli 2020 @ 21:52

  3. Husk engpiberen og den sidste er en bomlærke

    Kommentar by Martin — 3. juli 2020 @ 22:58

  4. Dine billeder er rare distraktioner i en forstyrret tid der kun ser ud til at blive vaerre. En stilfaerdig tak herfra.

    Kommentar by krassisten — 3. juli 2020 @ 23:10

  5. Jeg synes jeg så noget der mindede om kragetræk. Det er nok noget der kan forekomme,kan jeg forestille mig. Der var også en del ænder i luften.

    Kommentar by Nielsen — 3. juli 2020 @ 23:20

  6. Danmark er dejlig. Tak for billederne.

    Kommentar by Bastardo — 4. juli 2020 @ 08:18

  7. Trappist igen….????…(Jeg vil ikke gentage mine ord fra Bornholmderturen:-) :-)). THISTED BRYGHUS “Porseøl”. Krydderurten Porse passer måske bedre til snaps,…..men… Nu har De altså lavet denne særlige øl på disse kanter…Vil nok altid foretrække JACOBSENS X-tra pilsner-(kølig). Men er nu også mest til Pilsnerøl (og tysk øl). Kalder den for Verdens (Værtens) bedste øl…..CV. Jørgensen???….Prøv lars Hug….Han kan digte…

    Kommentar by Michael Unna — 4. juli 2020 @ 09:04

  8. Tak for billederne (til os i den grå dagligdagstrummerum). Smukt. C.V Jørgensen lavede et (eet) godt nummer med Kasper Winding…om…nuets tyrani.. (Glemt navnet)..Resten må de godt beholde i retroland…. (Ingen tyrkerduer eller hættemåger….tak :-))….Men tak. Vil lige her i weekenden registrere om kartoflerne gror. God weekend :-) (Støt SIAD og GI). mvh Michael Unna

    Kommentar by Michael Unna — 4. juli 2020 @ 09:11

  9. Jørgensen er en vestreorienteret discount Dylan, som nogle mistager for et geni

    Kommentar by BB — 4. juli 2020 @ 10:04

  10. -> Martin

    Rettet til Bomlærke. Stoler på dig.

    Kommentar by Kim Møller — 4. juli 2020 @ 10:49

  11. -> Unna

    Blot en La Trappe. Men har købt lidt blandet lokalt heroppe. Struer Håndbryg, Thy Classic etc.

    Kommentar by Kim Møller — 4. juli 2020 @ 10:49

  12. Et mere højtideligt lyn har ramt mig…for en ting må vi jo aldrig glemme. Hvad er det der kendetegner et frit og demokratisk uislamisk land som det Danske?????…..Det har sine Hippiere!!!! også med historiske rødder. Hvem vil nogensinde glemme at John Lennon kørte rundt med Yoko på en knallert i Thy?????… jeg mener det var en Velosolex men jeg er ikke helt sikkert (Kan have været en Puch)… Han studerede vistnok Grundtvig via en lokal bonde…. Ja så er der også (selvfølgelig) Stig Møller ….og Eik Skalæe, som døde i en ørken i Mellemøsten et sted…..hvilket beviser De ikke kan overleve i et Islamisk område. Men nu er vi i Thy….og hvem er mere repressentativ end Johny Madsen!!!!!!. Han ældre dybsindige tekster og intellektuelle univers kan så sandelig være en grundig inspirationskilde til kommende generationer, og Datidens poetiske tænkere…”Jeg kører på Motorvej…(men jeg vil hellere flyve i en flyvmaskine)” eller “Bad i havet (…som er fourenet med tyske turister fra i fjor…) ” etc etc etc.” De tører er de bedste”. I skal vide, hvis i Valfarter dertil, at han har fået en gade opkladt efter sig i thyboron… Der er nok af muligheder for at udvide Danmarkshistorien med de fortidige poeter. (Støt SIAD og GI) God lørdag og weekend :-) :-) :-). mvh Michael Unna

    Kommentar by Michael Unna — 4. juli 2020 @ 12:09

  13. Her et indlæg, som ikke kunne slippe gennem filteret i Off topic:

    tavsen — 4. juli 2020 @ 07:42
    Man må grave et spadestik dybere og forstå at WHO, Kina og Johns Hopkins er med i konspirationen med Bill og Melinda Gates samt Anthony Fauci om at sprede Plandemien først og fremmest i USA. Det blev trænet i Event 201 og lignende tidligere træningssessioner i hvordan det vigtigste under en virusspredning var at kunne ensrette medierne til kun at gengive information fra WHO.

    På dansk kommer følgende hele vejen rundt i et forståeligt sprog:

    (Filteret her lader til at bortcensurere henvisningen til NedersteEtage om vacciner.)

    Kommentar by perhag — 4. juli 2020 @ 18:58

  14. (Det skal vist siges de kørte uden styrthjelm (om knallerten var ulovlig ved jeg ik), men de fik vist en bøde :-) :-) :-).

    Kommentar by Michael Unna — 5. juli 2020 @ 09:05

RSS feed for comments on this post.