4. juli 2020

Sydlig blåhals, Bygholm Vejlerne, 4. juli 2020

Sidste dag i Thy for nuværende, og da det småregnede startede vi med Hanstholm Bunkermuseum. Mit 3. besøg, som blev forstyrret af en kommunist-taske i museumsbutikken. Man problematiserer statuer af centrale skikkelser i dansk historie, men ‘Hammer og segl’-symbolet er feel-good ved siden af sæbebobler og drømmefangere. Der var flere mennesker her end i Hanstholm Centeret, der mindede os om at byen blot har 2.100 indbyggere.

Herfra videre til Vejlerne, nu vi alligevel var på egnen. Vi så ikke mange fugle, men det blev dog til en udvokset Havørn på lang distance, Sølvhejre, Sivsanger, og en usædvanlig venlig Sydlig blåhals. Det manglende lys var et problem, og jeg måtte mishandle råfilerne for at få farverne frem. Vejen ud til fugleskjulet var lidt farlig, da et Knopsvanepar aggressivt forsvarede sine unger, der snadrede ved gangbroen. Ligene stå den på Rugsted og Kreutzfeldt, eb blonde-øl fra Italien (Mastri Birrai Umbri), og om lidt er der bøffer. Mandag er jeg tilbage på pinden.

Bygholm Vejlerne (Sydlig blåhals, Sølvhejre, Sivsanger)

Diverse (Højstrup vikingegravplads, Hanstholm Bunkermuseum, Rødkløver)

“Vikingegravpladsen på Højstrup Hede er en samling af lave gravhøje og bautasten fra perioden 800-1050 e.Kr. … Denne form for grave er sjælden i Danmark, men findes nord for Limfjorden og på Bornholm. Det er en begravelsesmåde, som bredte sig fra Norge og Sverige, hvor den var almindelig i de egne, der vender mod Nordjylland. De store vige, der nu er Vejlerne, inklusiv Tømmerby Fjord, gav godt læ til vikingernes skibe og der har sandsynligvis været en rigdom af fugle og fisk i området.” (Thisted.dk)

Oploadet Kl. 21:37 af Kim Møller — Direkte link14 kommentarer
Arkiveret under:

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/111286/trackback

14 Comments »

  1. Tak for billederne Kim :-)

    Du beskriver meget, af det som man kan opleve på en tur gennem Thy, fra Oddesund i syd til Vejlerne i nord.
    Må jeg anbefale en tur på tværs af Thy? – fra det vilde og øde i vest, til det frodige smulte i øst?
    – der ser man, på mindre end 30km., et landskab, der veksler så meget, at man ellers skal køre hele Danmark igennem, for at opleve selvsamme vekslende landskab.

    De oprindelige Thyboer kan være finurlige i deres kontakt med udefrakmmende, men dog altid hjælpsomme!
    – som da en ny stod på havnemolen i Hanstholm og spurgte en gammel fisker om, hvor det var bedst at smide snøren ud, svarede han: “Ja, du kan jo prøve der over”
    Den nye svarrede: “Tak, jeg vil jo gerne kunne nyde min hobby her i det nye.” Han fortalte da, at han lige var flyttet til Thy, fordi han var blevet ansat som overlæge på Thisted Sygehus.
    Fiskere spurgte promte: ” Vil det sige, at du bliver her???” hvortil overlægen svarede “ja, bestemt!”
    Den gamle fisker kommenterede tørt, med nik over skulderen: “så gå hellere derom, hvor vi andre står ;-)”

    Kommentar by M.S. Carstens — 4. juli 2020 @ 22:37

  2. Jeg har hørt at thy (på grund af thy lejren) fungerer lidt som et sommerferieområde for venstreradikale fra københavn og århus. Hvis du havde lavet et lille uformelt interview med indehaveren af den butik og ladet som om du stemte på enhedslisten og generelt var enig med hende, (jeg gætter på at det var en kvinde i 40’erne i hør tøj og rav smykker) så havde du sikkert fået nogle interessante detaljer om området man ikke kan læse i turistbrochurerne. Den lokale thy festival (nu kaldet alive festival) støtter eksempelvis diverse venstreradikale grupperinger, og det gør ingen så langt ude på landet uden påvirkning udefra.

    Kommentar by Per — 4. juli 2020 @ 23:13

  3. Ny taske, Kim? :O

    Kommentar by Skatteyderen — 4. juli 2020 @ 23:25

  4. Per — 4. juli 2020 @ 23:13:

    Ja, der er kommet mange tilflyttere til fra venstrefløjen og de arbejder benhårdt for at få indflydelse.
    – og får det, for de politikkere vi hidtil har kunnet stemme på, falder på halen af stolthed, når en “københavner” bliver iværksætter i Klitmøller, med en genbrugsforretning der fremstiller nøgleringsvedhæng af opsamlet plastik fra stranden, alt mens kommunens ældre og handicappede må døje, med at få deres affaldsbeholdere overfyldt, med plastik-embalage fra mad-levenradører, da de ikke selv må få lavet mad i eget hjem.

    Thy er skøn, men, som over alt, bør man undgå masseturismens magnet-samlingssteder, for de er ikke mere beklædt med egns-autenitet.

    Kommentar by M.S. Carstens — 4. juli 2020 @ 23:43

  5. Kunne man ikke købe tasker med hagekors på?

    Kommentar by Arne Torp — 5. juli 2020 @ 01:00

  6. Det undrer mig i øvrigt meget, at folk, i stride strømme, (50.000 pr.år?) strømmer til bunkermuseet, uden at gå derfra, med en inderlig overbevisning, om at fremmede ALDRIG mere må lægge beslag på Danmarks land og dets folk?
    Men det kan meget vel være fordi, folkene bag Bunkermuseet forherliger foretagenet, for at tjene penge/prestige på det, frem for at lægge fokus på “Det må IKKE ske igen!”
    Jeg hørte sågar en turist, vist på tv-midtvest, der om besøget sagde: “De kunne nu godt have haft en is/grill-bod udenfor, så familie-hyggen-turen kunne fuldendes”

    Til Holmboernes store fortørnelse, er der endda blevet stillet en vaske-ægte kanon op, oppe på Pynten!, hvor man ellers søger hen, for at nyde udsigten over havn, hav og himmel og restituere sig fra hverdagens forkullede tvang over eget liv og sind.

    – hvor fanden bliver Blever Sørensen og Antifa af???

    Kommentar by M.S. Carstens — 5. juli 2020 @ 03:02

  7. Så dér har vi nogen hejrer. Vadefugl.

    Kommentar by Nielsen — 5. juli 2020 @ 07:27

  8. At 5:

    Når man ser sådan noget, kan man stilfærdigt sige til hønen: “Jeg ville gerne have een med hagekors på, har I ikke sådan een?”.

    Kommentar by Bastardo — 5. juli 2020 @ 07:51

  9. Jeg har prøvet off-topic 2 gange….. Muslimer….

    “EXCLUSIVE: Australian surfer kidnapped and raped every night for two months on a squalid houseboat in India reveals how she escaped when her captor made one simple mistake – and why she fears there are other victims out there”

    https://www.dailymail.co.uk/news/article-8473721/Pro-surfer-abducted-raped-two-months-houseboat-India.html

    Kommentar by BE — 5. juli 2020 @ 08:36

  10. Daniel Mc Adams snakkede om de der projektiler. Han burde i øvrigt udpeges som vicepræsidentkandidat. Og ikke det der Mike Pence mennes

    Kommentar by Nielsen — 5. juli 2020 @ 11:29

  11. ¤

    OT: Er de radikale kliker ikke meget mærkelige tæt på det psykotiske?

    De hader sandheden så meget at de vil forbyde den og straffe dem som siger den. Derimod skal løgnepropaganda være tilladt 24/7 og have statstilskud.

    De hader og foragter danskerne så meget at de er parat til at fordrive og udskifte dem.

    De hader og foragter civilisationen så meget at de ønsker at udskifte den med barbari.

    De hader og foragter hvide mennesker/europæere og deres familier så meget, at de vil fjerne deres statuer, historie, kultur. Oveni vil de brændemærke dem som racister, slavehandlere og fascister – og de vil hetze og manipulere forældrene for at opløse og splitte familierne, og de vil have børnene tvangsanbragt i vuggestuer, børnehaver og diverse institutioner, så de kan blive statsopdraget. (kun islamisterne er fredet)

    De radikale hader også demokratiet, fædrelandet, økonomien, velfærdsstaten og den personlige frihed og tryghed. For de er ved at afskaffe det hele via masseindvandring, diskrimination og EU direktiver.

    Men trods de radikales og skabsradikales indædte had til alt og alle, må ingen andre hade. For når andre hader, betvivler eller kritiserer radikal politik, så er det straks hadforbrydelser eller tankeforbrydelser.

    Kun de radikale må hade, diskriminere og have meninger.

    Kommentar by Bent A — 5. juli 2020 @ 13:04

  12. Sometimes in commie cesspools, open border shitholes you see swans where their necks are dis-colored because the water they live in are polluted and filthy. There is no money to keep the water clean and remove the pollutantans but there is plenty of money (loaned money from foreign bank loans) for welfare idiots that throw all kind of things in the water.

    It is also norm these days that if you are a muslim or a neger, then you kill small animals when there is no cars or school to torch or when your drug buying customers stopped buying from you.

    One occasion in Northern Jutland, when whites tried to stop meant that they got their teeth kicked in and they got beaten up by the muslim gang when they reacted on the muslims being cruel towards the hedgehog. The the police announcement at: 27 juni klockan 23.45

    Den formodede gerningsmand beskrives som:
    A. mand, anden etnisk herkomst end dansk, 16-17 år, 175-180 cm høj, mørkt hår, kraftig af bygning, iført blå jakke, bar sort kasket
    De øvrige i gruppen signaliseres som:
    B. Mand, dansk af udseende, høj, lyst hår, iført sort jakke, bar sort kasket
    C. Mand, ingen yderligere beskrivelse
    D. Kvinde, udenlandsk af udseende muligvis asiatisk udseende, alderssvarende til de øvrige efterlyste, kraftig af bygning, meget lille, sort hår, iført sort trøje

    Kommentar by Erwache — 5. juli 2020 @ 19:12

  13. Muslims kidnap whites that they think can pay a ransome. Many times it is enough to drive through an area and they will record your number plate and then show up or the muslim criminals drive around in neighborhoods where whites live and look for expensive cars or expensive houses so they can segment the “market” that way when dong crimes and it is risk free because police never do their job, they have more important things to do than to do their job like to chase for old people like snaphanen so they can make an example of him and scare people. police, politicians, legacy media “journalists” and idiots working for public sector never compete on merits to get their jobs, because they have no talents, no normalintelligence and no abilities. They get “owned” and in return they get a lifetime job so they know that they will not get fired if they do not anything at work or if they lie to the public. That is why you should lie as much as impossible and all the time to the public sector retards and record what yu say since they will always lie themselves. It is OK to public sector idots to be liars but it is not OK for you as tax payer to lie to them and it is OK for welfare idiots and criminals to lie to public sector idiots.

    Kommentar by Erwache — 5. juli 2020 @ 19:22

  14. Erwache — 5. juli 2020 @ 19:22:
    Kunne du ikke gøre dig den ulejlighed, at oversætte/skrive dine kommentarer på dansk?

    Eller er du blot en troll, der poster dit, uden dog at deltage?

    Min tid er IKKE til at oversætte dine skriv og da ingen på UP endnu har svaret dig/spurgt ind til dine kommentarer, formoder jeg, at jeg ikke er alene derom.

    Svar udbedes, på dansk, tak.

    Kommentar by M.S. Carstens — 5. juli 2020 @ 21:27

RSS feed for comments on this post.