6. juli 2020

Stig Grenov (KD) imod ‘forbud mod højttalerforstærket bønnekald’: V/K lader sig styre rundt af DF/NB

“Jeg synes det er en vidunderlig smuk lyd.”, lød det fra skuespiller Søs Egelind, da hun forleden var gæst i Aftenshowet og debatterede det islamiske bønnekald. Hun kan næppe arabisk, for kaldet til bøn (adhan) er ikke som kirkeklokker en praktisk foranstaltning. Det er et goldt dominansopråb, og som 1400 års historie har lært Kristenheden, så er der kun to muligheder med Islam: Dominér eller blev domineret!

“Allah er større, jeg vidner at kun Allah er Gud, jeg vidner at Mlhamd er Allahs sendebud, kom til bøn, kom til frelse, Allah er større, Ingen Gud er foruden Allah.” (adhan)

‘Jeg vidner at kun Allah er Gud’, er naturligvis intet problem for Kristendemokraterne. Læserbrev af partiets tidligere formand Stig Grenov i Kristeligt Dagblad – Bønnekald bør ikke forbydes. De borgerlige lukker hele restauranten, hver gang de finder ét hår i suppen.

“Kirkernes ringning til gudstjeneste er en del af vores tusindårige danske kulturarv… Det må muslimer såvel som enhver anden trosretning leve med. Det foruroligende er, at Venstre og Det Konservative Folkeparti blindt lader sig trække rundt i manegen, mens Dansk Folkeparti og Nye Borgerlige durkdrevent begrænser de borgerlige frihedsrettigheder.

I ren forskrækkelse over muslimers ansøgning om bønnekald vil man indføre ‘forbud mod højttalerforstærket bønnekald og lignende religiøse ytringer i det offentlige rum’. …

Loven ville have forhindret drive-in-gudstjenester under forårets corona-udbrud. Fremover vil Frelsens Hærs koncerter på gadehjørnet være truet. Hvorimod nazister fortsat frit kan udøve strækmarch i gadebilledet og sprede deres propaganda elektronisk. Atter en gang gøres religion under ét til det store dyr i Åbenbaringen.

… vi kan ikke forsvare frihedsrettighederne ved at forbyde dem. For min skyld kan muslimer bede ‘Allahu akbar!’ og Jehovas Vidner gennemføre rigsstævne på et lejet stadion, lige så tosset de vil, så længe borgerne omkring ikke er tvunget til at høre på. … der er frihed for Loke såvel som for Thor.Tanker kan ikke lægges i lænker, men skal udfordres. Det skal man fortsat kunne gøre med forstærker på Rådhuspladsen eller i Gellerupparken.

(Haydarpasazade Mehmet Bey Mosque, Lower Lapta, Nord-Cypern, 2016)

Oploadet Kl. 11:46 af Kim Møller — Direkte link42 kommentarer

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/111344/trackback

42 Comments »

  1. Søs Egelind, har jord i hovedet. Det er ikke smukt, men støj uden ende.

    Stig Grenov, er ikke kristen. Han er det modsatte.

    Kommentar by Ewing — 6. juli 2020 @ 12:08

  2. Kristendemokraterne må være sat i værk af venstreorienteret, for at forpurre “den borgerlige” snak ligesom Anders Samuelsen og Simon Emil Ammitzbøll-Bille.

    Som sædvanlig misforstår de kulturradikale Grundtvig, med sætningen “der er frihed for Loke såvel som for Thor” mentes der ikke alle, det var udelukkende dem med samme åndsliv der blev henvist til.

    Kommentar by KineserSnot — 6. juli 2020 @ 12:11

  3. “ så længe borgerne omkring ikke er tvunget til at høre på. … ”

    Hrhm hvordan kan man undgå det?

    Kommentar by MST — 6. juli 2020 @ 12:13

  4. “Det skal man fortsat kunne gøre med forstærker på Rådhuspladsen eller i Gellerupparken.”

    “så længe borgerne omkring ikke er tvunget til at høre på”

    Hvordan får Stig-drengen det til at hænge sammen??

    Kommentar by Jørgen Nielsen — 6. juli 2020 @ 12:15

  5. Kaldet fra minerater må høre under det samme, enten at dominere og/eller indikere at dette område tilhøre islam.

    Fra David Wood.
    “Allahu Akbar” er en arabisk sætning, der betyder “Allah er større.” I islam betyder udtrykket, at Allah er større end noget andet, især af de vantros guder. Muhammad selv råbte “Allahu Akbar”, da han angreb ikke-muslimer, inklusive jøderne i Khaybar. I denne video svare David Wood CNN, Huffington Post og New York Times forsøg på at ignorere sætningens/ordets voldelige historie.
    https://www.youtube.com/watch?v=AhdNG4tjOUs

    Kommentar by Jan Huus — 6. juli 2020 @ 12:45

  6. ¤

    Folkekirken og kristendemokraterne er infiltreret af kommunister, feminister, radikale og lignende galninge.

    OT: Brostrøm fra S-S er en totalt uduelig klovn. Hans medskyld i over 500 døde og et par tusind invaliderede danskere er stor. Hvorfor er han ikke fyret endnu? Og hvorfor fråser man med skatteydernes penge med lønninger på små to millioner kr. i årsløn til den slags tosser? De ville da gerne nøjes med 8-900.000 kr. pr.år. Mere er de jo heller ikke værd. Også beredskabs-styrelsen har været et flop.

    Genoplukningen er for så vidt OK, selvom den er noget rodet, men det er absolut ikke i orden at der ikke anvendes mundbind i butikker, tog, busser, metroer og andre steder hvor mange er tæt samlet.

    Røde og uansvarlige typer som Brostrøm og Tegnell ønsker så mange smittet som muligt. Begge burde skamme sig.

    Corona-pesten vender 90% sikkert tilbage, bl.a. fordi 9 af 10 danskere er virkelig dårlige til at holde afstand i butikker osv.

    Og lad os få aflivet myterne om at covid-19 kun er farlig for folk over 70 eller 80. Det er noget vrøvl.

    Kommentar by Bent A — 6. juli 2020 @ 12:49

  7. Hvor er vores biskopper og præster henne ??

    De burde straffes offentlig på torvet for manglende modstand mod islam !!

    Kommentar by Bjarne Jensen — 6. juli 2020 @ 13:02

  8. “Hvorimod nazister fortsat frit kan udøve strækmarch i gadebilledet”

    Det må da være tilbage i 40″erne

    Kommentar by Kunta — 6. juli 2020 @ 13:07

  9. “Kirkernes ringning til gudstjeneste er en del af vores tusindårige danske kulturarv… Det må muslimer såvel som enhver anden trosretning leve med. Det foruroligende er, at Venstre og Det Konservative Folkeparti blindt lader sig trække rundt i manegen, mens Dansk Folkeparti og Nye Borgerlige durkdrevent begrænser de borgerlige frihedsrettigheder.” Ev vældig smukt formuleret. Selv om jeg synes Mette Thiesen og Martin Henriksen prøver på at gøre godt for danskere.

    Kommentar by Nielsen — 6. juli 2020 @ 13:18

  10. Vi har en meget naiv og historieløs værdipolitisk venstrefløj!

    Kommentar by Den Nervøse — 6. juli 2020 @ 13:33

  11. > Jan Huus
    Ja David Wood er god til at belyse satans relegion. Men Bill Warner gør det også godt og DDF har udgivet en dansk udgave af en af hans bøger.
    Rettelse til 13:18 Det skulle have været:…er vældig smukt formuleret…

    Kommentar by Nielsen — 6. juli 2020 @ 13:47

  12. I må bære over med skuespiller Søs Egelind; det står nok rigtig skralt til med økonomien/opgaver? – Og selvfølgelig slår den gesjæftige entertainer til (med en uopfordret ansøgning) nu hvor hun har fået møvet sig helt ind i centrum af tyrens røvhul (Læs: Aftenshowet DR1) – Vi kan således forvente at se fruen i flere genudsendelser i det kommende vinterprogram i DR! – Gosh! Godt man for længst helt har fravalgt skod-foretagendet Danmarks Radio!

    Kommentar by T. Flodur — 6. juli 2020 @ 13:49

  13. arkJA, Søsser, sjov entertainer engang, faktisk ret original.
    hendes projekt for fri cannabis viser nu sit første resultat, fatalt hjernesvind.
    Helt normalt når man indtager THC-delen i længere tid.
    Så klart hun er overbevist om, at islam er vidunderlig, ellers ville hun jo miste sin cannabis-pusher, undskyld lokale grønthandler, henne på hjørnet.

    SIAD! Støt GI! Støt UP! Ud af EU&FN! Støt SK! Stem NB! Støt TommyR! Direkte Demokrati NU! Luk DDR! SIAD!!
    P.

    Kommentar by Piotr — 6. juli 2020 @ 14:30

  14. “Og lad os få aflivet myterne om at covid-19 kun er farlig for folk over 70 eller 80. Det er noget vrøvl.

    Kommentar by Bent A”

    Nej det er det såmænd ikke. Faktisk er det kun 0,04% af den der har haft sygdommen der er afgået ved døden. Og ja, af disse er majoriteten (stort set alle) over 70 eller været i besiddelse af andre svære sygdomme.

    Og nej, fordi du har sygdommen i kroppen og bliver kørt ned og dør – ja så er det ikke Covid 19 der har skylden.

    Kommentar by Erik Øhle — 6. juli 2020 @ 14:43

  15. Må Nazisterne også gerne Heile i gaderne? Når man totalt afstumpet overser alle ofrene for Islam og blindt lukker Muhammedanerne ind i varmen til dominans med Deres kaldelyde fra tårne, som bruges som udsmidning af bl.a Homoseksuelle o.a, så har man da også fortjent at blive offer for Deres modbydelige selvforståelse. Hvis KD- tidligere formand (eller nuværende) Stig Grenov skulle blive stennet ihjel, vil jeg blot trække på skulderen,…….men hold da kæft, hvor de svigter Deres børn og børnebørn i Deres selvfrelste afstumpethed (Søsser med hendes blindnaivistiske udsyn…..hvad skal man ellers sige?). Støt SIAD og GI. mvh Michael Unna

    Kommentar by Michael Unna — 6. juli 2020 @ 14:45

  16. # Flodur 13.49

    ENIG, for DR er et uhyggeligt og underlødigt foretagende. Man kan godt mærke at det er kommunistisk tænkende kvinder der er sat i spidsen for foretagendet. Mere og mere er DR en mellemting mellem en løgnefabrik, en gylletank, en slamkiste og en 1600-tals rendesten. Læg mærke til hvor pjattede og ligegyldige de fleste radio-aviser er, og til hvordan det vulgære, sjofle, klamme, fjollede, dumme og tarvelige fylder mere og mere.

    Og sproget er også blevet ringere. Mange af journalisterne kan dårligt tale rent. Eller de mumler og sjusker. Og de kender ikke forskel på ligge og lægge, hans og sin osv. Ordet “ikke” forsvinder sommetider i farten, selvom det er afgørende for en sætnings betydning. Præsentationen af medvirkendes navne er ofte meget sløset.

    Og næsten samtlige udsendelser er præget af propaganda, fortielser og rødradikal holdningsmassage.

    Hvorfor vil de gamle partier ikke spare 3-4 milliarder kr. årligt ved at skære ned på DR? Hvorfor vil de hellere skære ned på sundhedsvæsnet og danskernes sociale velfærd??

    Kommentar by Bent A — 6. juli 2020 @ 14:49

  17. Tolerance forudsætter reelt set en form for udvidet familierelation, der er baseret på slægtskab. Vi tolererer folk fordi vi er relateret til dem og de med os. Folk, der dyrker indre mission, jehovans vidner er etniske danskere og derfor en gruppe, der er rundet af Danmark. Vi taler her om tolerance mod folk, der vitterlig er meget fremmede for os og vi for dem. Jeg mener ikke de skal være her, bønnekald eller ej.

    Kommentar by CCC — 6. juli 2020 @ 14:50

  18. # Erik Øhle kl. 14.43.

    Hvor har du de tal fra? Jeg tror ikke på dem. Der er mange kilder som har et helt, helt andet syn på covid-19 end det du lægger frem.

    Kommentar by Bent A — 6. juli 2020 @ 14:53

  19. Søs Egelind har sin statsstøttede kunst at tage hensyn til.
    Der er desværre sket en ændring til det værre, siden hun boede på Nørrebro.

    Kommentar by tavsen — 6. juli 2020 @ 15:02

  20. Når taburetklæberne på Christiansborg, selv ikke de blå, vil nedlægge DR, skyldes det, at TV er deres vigtigste kommunikationsplatform til selvpromovering med henblik på genvalg.

    Kommentar by Ole Madsen — 6. juli 2020 @ 15:30

  21. Sagen om bønnekald viser, hvorfor den muslimske indvandring er skadelig og farlig for vores egen kultur. Denne indvandring burde stoppes omgående. Jo flere der er dem, med jo større magt vil de kunne gennemtrumfe deres ændring af det danske samfund. “Om en generation eller to er de ligesom os”, sagde uvidende politikere for snart mange år siden. Ja, godmorgen, hvilken dumhed.

    Kommentar by JC — 6. juli 2020 @ 15:36

  22. De stakkels af nazistiske danskere groft racistisk mishandlede stakkels muslimer må gennemgå ufattelige lidelser, hvis de ønsker at lytte til deres egne troldmænds debile brægen fra et højt tårn. Hvis jeg var muslim, ville jeg flygte hurtigst muligt fra det modbydeligt fjendske islamofobiske Danmark; hjem til dejlige Bumfuckingstan. Alle muslimer i Danmark anbefales at søge bort fra landet, hvor uhyggelige kors og kirkeklokker giver ædle muslimer hovedpine – flygt-flygt-flygt tilbage til de hellige islamiske lande hurtigst muligt – inden de kristne lokker jer over til Jesus.

    Kommentar by Gustav Jensen — 6. juli 2020 @ 15:42

  23. Kristeligt Folkeparti er et totalt overflødigt parti. Hvordan kan det lille parti, som ikke engang er repræsenteret i Folketinget, tage patent på kristendommen? De kan ikke slå op i biblen og finde svaret på vore dages politiske spørgsmål. Når de så tilmed ikke kæmper for kristenheden i Danmark, så må deres eksistens siges at være ligegyldig. Deres eneste indflydelse vil blive lidt stemmespild på højrefløjen.

    Kommentar by JC — 6. juli 2020 @ 15:42

  24. HVorfor skal de der uvidende show-business typer altid have adgang til TV-skærmen med deres overfladiske snak. De lyder ofte som temmelig dumme, når de ikke har et manuskript, som andre har skrevet, at holde sig til. Hvorfor synes man at deres mening er så betydningsfuld, at den skal tillægges større vægt end en hvilken som helst VVS-mands.

    Kommentar by JC — 6. juli 2020 @ 15:50

  25. https://jyllands-posten.dk/politik/ECE12232521/forbud-mod-boennekald-er-uforeneligt-med-grundloven/

    “Det vil “ikke være foreneligt” med Grundloven eller Den Europæiske Menneskerettighedskonvention at indføre et forbud specifikt mod muslimsk bønnekald.

    Det skriver udlændinge- og integrationsminister Mattias Tesfaye (S) i et folketingssvar.”

    Den nye regering er ligesom den gamle regering, de har en masse tiltag, men bukker under hvergang pga af den internationale lovgivning, som de ikke ønsker at gøre noget ved. Det rent spil for galleriet og jeg håber snart at folket opdager at gammelpartierne er folke- og landsforrædere.

    Kommentar by KineserSnot — 6. juli 2020 @ 16:50

  26. Vi kan jo se hvor længe Stig Grenov holder til de islamiske bønner ved at opstille et højtaleranlæg foran hans bosted der automatisk går i gang på de rigtige tidspunkter.

    Så vidt jeg husker er det gjort før og dem der blev udsat for “bønnerne” syntes meget lidt om det.

    Kommentar by Santor — 6. juli 2020 @ 17:07

  27. Hvor er folk bare dumme, når de pipper frem med hvad de mener om bønnekald. Bare vent muslimerne skal nok få det indført, vi har tabt, og jeg hader islam. De skal alle ud.

    Kommentar by IES — 6. juli 2020 @ 17:33

  28. Hvor ville det være skønt, hvis vi meldte Folkekirken ind i nutiden og afskaffede søndags bimlen og bamlen for Gud. Poul Madsen EB https://twitter.com/pomaEB/status/1277253094187905025

    Og altså bedre med brægen fra fortiden?
    Ikke noget med at få islam ind i nutiden. Besynderligt forsvar for bønnekald.

    Kommentar by tavsen — 6. juli 2020 @ 17:51

  29. Bent A — 14:49

    Tak for opmuntringen, og tak for en meget grundig og gennemarbejdet kommentar – Jeg tror, at du i din omtale af DR fik det væsentligste med ;-)

    Kommentar by T. Flodur — 6. juli 2020 @ 17:52

  30. ¤

    Meget tyder på at Tesfay har stor sympati for islamiseringen af Danmark, ligesom resten af partiet/regeringen. “Det vil ikke være foreneligt med grundloven osv. påstår han. Men er det overhovedet korrekt? Visse politikere fortolker grundloven og “konventionerne” som det passer dem. De er lige så fulde af dårlige undskyldninger og dumme forklaringer som Jelved, Zenia, So fie Carsten, Pernille Skipper, Stine Bosse, Pernille Weiss, Lars Quisling og Tullesen.

    Ud af 179 politikere har de ca. 160 nok mere sympati for EU, Merkel og indvandrerne, end for danskerne. Ihvertfald er deres politik asocial, anti-dansk og så landsskadelig at Danmark kan være ruineret og udraderet om få år.

    Stig Grenov er slet ikke kristen, men en infiltrator.

    Kommentar by Bent A — 6. juli 2020 @ 18:05

  31. # 14 Erik Ø

    Tak!

    Kommentar by Henrik Wegmann — 6. juli 2020 @ 18:10

  32. Kommentar by Bent A — 6. juli 2020 @ 14:53

    Glem det. Dét er en staniolhat, du ikke kommer igennem…

    Kommentar by Lider af danskhed — 6. juli 2020 @ 18:59

  33. Muslimsk bønnekald. Tja, jeg kan kun sige det sådan. Jeg gruer for den dag hvor der evt. opføres en stor moske udenfor min gadedør.v Fem gange jamren dagligt, det er ikke til at bære. Jeg har selv prøvet det i en arabisk landsby under et besøg i Israel. Det lyder afskyeligt skal jeg hilse at sige.

    Kommentar by Allan Gorm Larsen. — 6. juli 2020 @ 19:35

  34. søs egelind, endnu et kvalmende naivt fjols.

    Kommentar by Flaskeposten — 6. juli 2020 @ 19:44

  35. Godt man for længst helt har fravalgt skod-foretagendet Danmarks Radio!

    Kommentar by T. Flodur — 6. juli 2020 @ 13:49

    Det kan du ikke længere. Fra 2022 betaler også Rudolf T. og alle andre danske skattesnydere til Danmarx Ramadanradio hver evig eneste måned over skattebilletten, forbyd DDR og forbyd islam i Danmark 🇩🇰

    Kommentar by NotariusUmulius — 6. juli 2020 @ 19:54

  36. Synd for husejerne omkring en moské med minaret. Priserne på husene, som er i omegnen af moskéen vil falde voldsomt. For at holde perlerne ude af Danmark, skal Hellerup og Gentofte plastres til med moskéer.
    Byg Christiansborg slotskirke om til moské – så sker der moské noget voldsomt?

    Kommentar by Gustav Jensen — 6. juli 2020 @ 20:40

  37. Skal vi høre minut lange reklameslogans for og lovprisning af Muhammeds Allah, så kan vi vel også høre reklamer for Mac Donal, DSB og diverse andre politiske foreninger – sikke en larm vi får – men så er vi også blevet frelste multikulturelle.
    En muslim-larm er jo hellig, så hvis du klager over lydniveau, er det racistisk og hadtale – og du står til bøder og personundersøgelser.

    Kommentar by Oppenheimer fan — 6. juli 2020 @ 21:31

  38. Kan nogen henvise til en juridisk/filosofisk kilde der inkluderer muslimsk bønnekald i listen over borgerlige frihedsrettigheder? Jeg har aldrig selv støt på at bønnekald skulle være en frihedsrettighed.
    Hvad værre er, så synes Tesfayes jurister at have trukket deres embedseksamen i en underlødig automat. At bruge grundlovens paragraf 70 som begrundelse for at et forbud mod bønnekald skulle være diskrimination, er helt ude i hampen juridisk set. Paragraffen handler om enkeltpersoners rettigheder og pligter, ikke om hvad trossamfund må gøre eller ikke gøre. Hvad det angår, skal der henvises til paragraf 67, den nok som bekendte paragraf med ordet “sædelighed” (der skal forstås som “god opførsel”). Og et muslimsk bønnekald kan næppe siges at være god opførsel i et kristent land.

    Kommentar by ino — 7. juli 2020 @ 08:49

  39. Stig Grenov er et godt eksembel på Politisk fejhedsmoral i at se hvad man har med at gøre, og ligegyldighed. Går man ind for Politisk fejhed og ligegyldighed er KD et godt bud. Støt SIAD og GI. mvh Michael Unna

    Kommentar by Michael Unna — 7. juli 2020 @ 19:27

  40. Satandemokraterne på færde igen, lad dem bare spilde naive folks stemmer. Og morsom er nok det eneste Egelind aldrig har været, før nu.

    Kommentar by LarsB — 7. juli 2020 @ 22:54

  41. Påstanden om at Grundlovens §67 skulle forhindre lovgivning mod bønnekald i det offentlige rum må få Grundtvig til at vende sig i graven.

    Der står udtrykkeligt Gud med stort i §67, så alene dette betyder at Gud ikke skal forveksles med Allah, som godt nok betyder gud, men ikke den kristne Gud.

    Alligevel er den nye omfortolkning også brugt af Folketingets administration, som har givet borgerforslaget om at forhindre bønnekald en grundlovsanmærkning https://www.borgerforslag.dk/se-og-stoet-forslag/?Id=FT-04702

    Kommentar by perhag — 8. juli 2020 @ 01:06

  42. Bønnekald…hen over hovedet på alle dem som er blevet stennet ihjel, eller kastet ud fra Minaret, voldtaget, undertrykt af Islam, terror , krig etc etc etc etc. Modbydelig servilt af nogle der kalder sig kristne.

    Kommentar by Michael Unna — 8. juli 2020 @ 20:54

RSS feed for comments on this post.