9. juli 2020

Politiet fik Facebook til at fjerne video af tyrkisk dominansvold, da deling ‘muligvis kan være ulovlig’

Jeg har haft en profil på Facebook siden 2008, men den tid hvor højrefløjen kunne bruges Facebook politisk er forlængst slut. Man må ikke nævne ‘Tommy Robinson’ eller bruge ordet ‘Neger’, og i dag opdagede jeg så, at man heller ikke må dele seneste eksempel på tilvandret dominansvold. George Floyds sidste minutter kan se på Facebook, Youtube mv., men en dansk dreng der ydmyges af en herboende tyrker går ikke – heller ikke selvom ofrets ansigt er sløret. Det giver ikke rigtigt mening at prøve at forstå retningslinierne, og måske er der i sidste ende kun en enkelt: Sætter opslaget det multikulturelle samfund i dårligt lys, så overtræder det kodekset.

Man skal heller ikke undervurdere systemets pres. TV2 fortæller, at politiet har kontaktet Facebook for at få fjernet videoen, som en kommunikationsmedarbejder mener ‘muligvis kan være ulovlig’. Det er svært at se det ulovlige aspekt, og det tog mig 10 sekunder at finde en 2017-video af en mand der bliver spist af tigere i en zoologisk have. Fra TV2 Online – Video af overfald på toilet florerer på sociale medier – stop med at dele, siger politiet

“En foruroligende video af et overfald florerer lige nu på sociale medier, og politiet beder folk lade være med at dele optagelsen. Videoen er blandt andet delt af højreorienterede sider på Facebook.

… I en pressemeddelelse skriver Syd- og Sønderjyllands Politi, at den formodede gerningsmand bag overfaldet er blevet sigtet. Politiet vil kontakte Facebook for at få videoen slettet fra det sociale medie.

… Samtidig opfordrer hun alle til at holde op med at dele videoen af hensynet til offeret. Hun siger, at deling af videoen muligvis kan være ulovlig. Er man i besiddelse af videoen, bør man også slette den, siger Helle Lundberg.

(Collage: Mehmet Ali Yücelbaş’ offer, sløret)

(Facebook banner undertegnede i syv dage, 8. juli 2020)

“Til alle dem der spiller dum over jeg slog en dreng i Sønderborg nu skal i høre hva der skete. Jeg sad med 2 gode venner og spidset sushi da ham på videoen kommer hen sammen med 6 af sine venner og siger de vil voldtage min mor og så efter siger de vil slås på toilettet jeg sagde fair da jeg ved jeg vil slås for min mor og da jeg er blevet stukket ned er jeg psysisk ramt så hvis jeg føler mig truet slår det klik men som sagt skete det hele i Sønderborg (Borgen) på toilettet da jeg så valgte at tage fat i drengen som jeg gjord filmede hans 1 ven det imens de andre stak af jeg er slet ik som på videoen normalt da jeg bare vil passe mig selv hvis politiet ik mente at sagen skulle undersøges grundigere havde jeg os sættet i fængsel nu men der er mere i det end man ser i videoen da den samme dreng har prøvet at voldtage min veninde gjord at de mente jeg gjord det af den grund og derfor skal sagden undersøges mere” (Mehmet Ali Yücelbaş, Facebook, 8. juli 2020)

Oploadet Kl. 00:16 af Kim Møller — Direkte link37 kommentarer

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/111431/trackback

37 Comments »

  1. Youtube, FB, Google, TW, Instagram ja det er dem jeg kender til som har indført CENSUR, tros det at Grundloven siger noget andet.

    § 77
    Enhver er berettiget til på tryk, i skrift og tale at offentliggøre sine tanker, dog under ansvar for domstolene. Censur og andre forebyggende forholdsregler kan ingensinde påny indføres.
    ————————————————————-
    Mere på linket:
    https://www.ft.dk/da/dokumenter/bestil-publikationer/publikationer/mingrundlov/min-grundlov/kapitel-8/paragraf-77

    Kommentar by Charles — 9. juli 2020 @ 00:22

  2. Paragraphs do not mean anything if you do not have a lawyer with you that will kick the idiot prosecutors ass. when you bring someone that is smart and well known lawyer that is when the idiots atr public sector will fold and that is when weak bull shit laws will be shown to be just what they are bullshit. These laws have been pushed through by the inbreeds that call themselves politicians, corrupt pieces of shits and then they point the finger and say that is it the courts responsibility to enslave the citizens. When you bow down they will make a “prior art” and then they can point that there is a conviction of some cuck and you will get the same sentence. Just get a good lawyer and argue like a man bt like a cuck. be active and do not hand over your defence to someone else that will get paid no matter what the outcome is.

    but it is ok to show and say hate freely like that piece of shit scum Sorensen that is only quiet because someone reported her to the authorities and they pulled her welfare. Too bad she is not brave enough to keep calling people that pay for her welfare for racist and lie that she is within IT. To be in IT you have to work hard and be at least normal intelligent.

    Kommentar by Erwache — 9. juli 2020 @ 00:31

  3. Mehmet Ali Yücelbaş uf bag laden; der venter han et overraskende varm indtag af bly sammen med GT, da de selv begyndente, så må det have en ende med de røde og brune svin, forbyd islam i Danmark 🇩🇰

    Kommentar by Anonym — 9. juli 2020 @ 00:34

  4. Kæft hvor lyder han blæst ham Mehmet – han burde udsættes for seriøs selvtægt. Håber at han bankes til uigenkendelighed for derefter at blive tvunget til at slikke vedkommendes sko rene.

    Kommentar by othmas — 9. juli 2020 @ 00:37

  5. ¤

    “Muligvis ulovligt”. Det er aldeles ikke ulovligt hvis ofret ikke kan genkendes. Det ulovlige er nærmere politiets censur.

    Er voldsforbryderen fængslet? Det er han nok ikke. For efter hans “forklaring” er han en forfulgt uskyldighed. Og sparket i ansigtet på den knælende dreng var rent selvforsvar fordi Mehmet Ali troede at drengen ville bide ham i foden.

    Om kort tid vil Mehmet kræve og få erstatning for uberettiget sigtelse og krænkelse samt fodsmerter. Ialt ca. 50.000 kr.

    Drengen/ofret vil blive straffet for racisme.

    Kommentar by Bent A — 9. juli 2020 @ 00:53

  6. Det er ikke opslag der sætter det multikulturelle “samfund” i dårligt lys, der fjernes. Det er opslag, der flytter fokus væk fra hvide, som årsag til det ikke virker. Kan man ikke bruge hvid racisme som en forklaring og årsag til et overgreb skal det væk. I det multietniske “samfund” er hvide de skyldige, – alle andre er ofre for dem. Som Trucker Carlson sagde om bogen “White Fragility” minder den meget om “Zions Vises protokoller”. Den forklarer alle problemer med hvides racisme.

    Kommentar by CCC — 9. juli 2020 @ 01:03

  7. Så hvis angriberens etnicitet kan ses tydeligt kan politiet ikke forholde sig til vidnesbyrdet (videoen) og er nødt til tigge FB om hjælp?

    Det er så meget nemmere for politiet at holde angribernes etnicitet skjult når der ikke er fotografiske beviser, for så lader politiet jo bare som ingenting og rapporterer at det er bare ‘… unge…’ der har været på spil.

    Kommentar by liz. — 9. juli 2020 @ 01:05

  8. ¤

    Den latterlige og komplet utroværdige “forklaring” fra bøllens side har politiet vel slugt råt, så Mehmet grinende har kunnet forlade politistationen efter en halv times dialog kaffe.

    Kommentar by Bent A — 9. juli 2020 @ 01:49

  9. Dhimmistrisserne vil forbyde noget der ikke er forbudt??? måske er voldspsykopaten en kollega.

    Kommentar by piphans — 9. juli 2020 @ 02:19

  10. Tommy robinson mfl er rykket over på det nye twitter kaldet “parler”, så det er stadig muligt at følge dem og give facebook fingeren samtidig. Jeg ved godt at facebook er ligeglade, det er bare til info hvis nogen vil følge dem.

    Sociale medier = Parler.
    Video = Bitchute.

    Kommentar by Per — 9. juli 2020 @ 02:34

  11. Og til 1/charles, de firmaer der censurerer folk som facebook/twitter/youtube er baseret i usa så de er endnu mere ligeglade med vores grundlov end vores egne politikere.

    Kommentar by Per — 9. juli 2020 @ 02:38

  12. “Muligvis ulovlig” – det er jo ikke engang en paragraf 264, da voldmanden selv har fået det filmet

    Kommentar by BB — 9. juli 2020 @ 05:13

  13. Hold da kæft en røverhistorie han kommer med der.

    Kommentar by Realist2 — 9. juli 2020 @ 06:33

  14. 11). Ja den forklaring virker meget troværdig :-) :-) :-)

    Kommentar by Michael Unna — 9. juli 2020 @ 06:37

  15. Jeg har forgæves søgt et blot lille pip fra DF eller tulle. Angreb på ytringsfrihed og danske børn, vold mod børn begået af P….., en tavs justitsminister, torskedumme betjente osv, osv. Det burde være lige til Folketinget.
    Nej, tulle er stavet med “lille” t i skuffelse og frustration.

    Kommentar by pseudonym — 9. juli 2020 @ 06:57

  16. Så end ikke filmet vold kan sætte en oerker bag tremmer? Undrede der så nogen at ingen danskere slår igen?

    Kommentar by redneck — 9. juli 2020 @ 07:22

  17. Danmark må ikke vide hvad, der foregår. Curling danskere.
    Intet sket, intet set, passer gaden.

    Kommentar by Anonym — 9. juli 2020 @ 07:27

  18. @ redneck — 9. juli 2020 @ 07:22

    Det undrer i hvert fald mig, at så få danskere har slået igen mod de ”ansvarlige” politikere, når disse står i stemmeboksene folketingsvalg efter folketingsvalg.

    Det er under alle omstændigheder tragisk sigende for vores samtid, at mens fx Rasmus Paludan får grove tæsk af systemet fordi han bruger hans ytrings- og forsamlingsfrihed til at advare hans landmænd og ditto damer, der stryges ”dem udefra” og deres efterkommere kælent på kinderne med fuld accept af det store flertal af vælgerne og deres politikere, når ”dem udefra” viser deres manglende respekt for det samfund, som de befinder sig i.

    Meget tyder desværre på, at fx skt. Glistrup enten får ret i, at der går en 300-400 år før hans tanker bliver en praktiseret realitet eller endnu værre, at Danmark bliver et tabt land til Islam indenfor ret få årtier.

    Forstå det, hvem som kan.

    Kommentar by Anonym — 9. juli 2020 @ 07:55

  19. @ redneck — 9. juli 2020 @ 07:22

    Det undrer i hvert fald mig, at så få danskere har slået igen mod de ”ansvarlige” politikere, når disse står i stemmeboksene folketingsvalg efter folketingsvalg.

    Det er under alle omstændigheder tragisk sigende for vores samtid, at mens fx Rasmus Paludan får grove tæsk af systemet fordi han bruger hans ytrings- og forsamlingsfrihed til at advare hans landmænd og ditto damer, der stryges ”dem udefra” og deres efterkommere kælent på kinderne med fuld accept af det store flertal af vælgerne og deres politikere, når ”dem udefra” viser deres manglende respekt for det samfund som de befinder sig i.

    Meget tyder desværre på, at fx skt. Glistrup enten får ret i, at der går en 300-400 år før hans tanker bliver en praktiseret realitet eller endnu værre, at Danmark bliver et tabt land til Islam betragtet ud fra en kortere tidshorisont.

    Forstå det, hvem som kan.

    Kommentar by Karsten Lund — 9. juli 2020 @ 07:56

  20. “Muligvis ulovlig”
    Den er vist flittig brug i diktaturKina.

    Kommentar by k.m. — 9. juli 2020 @ 08:09

  21. Mehmet Ali Yücelbaş’ opslag handler om at opnå forståelse og sympati fra “sine egne”.

    “siger de vil voldtage min mor” er en typisk – og i den her forbindelse ikke særlig sandsynlig – perker-fornærmelse. Når ens kvindelige familiemedlemmer bliver omtalt på den måde, så er der jo ingen anden udvej end at gå til yderligheder for at forsvare familiens ære. Det siger sig selv. Han undskylder og beklager ingenting. Han er et offer for omstændighederne.

    Mehmet Ali Yücelbaş…. Jeg tror vi kommer til at høre mere til den her tyrkiske intelligensreserve i fremtiden.

    Kommentar by BE — 9. juli 2020 @ 08:11

  22. Ifølge Marrakech aftalen, skal forpligter all underskrivende lande sig til at undertrykke ytringsfriheden og forfølge islamkritikere. Eliten ønsker ikke at folket udtrykker deres sande meninger omkring masseinvasion af (især islamiske) migranter. Så nu starter en ny Goebbels-periode i Europas historie med manipulationer og løgne, som skal skjule Elitens katastrofale forsøg på at indsmugle billige slaver til EU’s fabrikker. Danske luderjournalister følger godt med.

    Kommentar by Gustav Jensen — 9. juli 2020 @ 08:29

  23. Corona fik Mette Frederiksens popularitet til at stige voldsomt.

    Vi nærmer os N.Korea tilstande, hvor slaverne betingelsesløs kysser den store leders fod. 50års hjernevask har givet pote, og 87,4% af befolkningen er nu en flok lallende idioter der finder sig i alt, og den der træder ved siden af flokken mærker straksdom –

    Kommentar by k.m. — 9. juli 2020 @ 09:23

  24. k.m. — 9. juli 2020 @ 08:09

    Mon det er Marrakech pagten som i det skjulte bliver hentydet til, som loge brødrene og søstrene, altså vores politiker, indgik med djævlen.

    Kommentar by Jan Huus — 9. juli 2020 @ 09:43

  25. Dansk politi er i ledtog med fjenden.

    Kommentar by Johnson — 9. juli 2020 @ 10:19

  26. Jan Huus 09:43
    Ingen tvivl om det, og Lars Løkke løj da han sagde dokumentet ikke er juridisk bindende, og han er jurist !!!!!

    Kommentar by k.m. — 9. juli 2020 @ 11:59

  27. https://vafo.dk/artikel/sur-smiley-til-kebab-og-pizzabar-gammel-k%C3%B8dsaft-og-skimmel-p%C3%A5-ristene

    Søger man Murat Bal(Vejle) på Facebook dukker en profil op, der på sin side har et meget kort videoklip liggende af den formodede drabsmand fra Bornholm, hvor vedkommende er let genkendelig(ansigt ikke pixeleret) og viser sit skinneben med den berømte tatovering.
    Videoen påstås at være optaget på Krystal Bodega i Rønne sidste år

    Den er åbenbart ikke fanget i politiets og Facebook´s censur

    Kommentar by k.m. — 9. juli 2020 @ 13:33

  28. bornholm.nu

    AF BJARNE HANSEN / Mandag 6-7-20 – 14:14
    RØNNE – De to lokale mænd, der er sigtet for drab på 28-årig mand i Nordskoven natten til den 23. juni, er efter en kendelse ved Retten på Bornholm i dag blevet beskyttet af navneforbud.

    Facebook gutten jeg skriver om i 13:33 respekterer heller ikke navneforbud – begge brødres navne nævnes i hans opslag

    Kommentar by k.m. — 9. juli 2020 @ 16:13

  29. https://jv.dk/artikel/politiet-har-ikke-f%C3%A5et-stoppet-film-af-drengeoverfald

    Kommentar by k. m. — 9. juli 2020 @ 17:18

  30. Den blonde splejs der kan sgu da ikke voldtage eller seriøst true nogen, det fede tyrkiske læs har jo totalt fis i kasketten. Islam er tydeligvis en fare for det mentale helbred, volden løber i årene. Lader strømerne nu filmet vold gå når bare voldsmanden er udlænding, det er vel næppe tilfældet, hvis dette stadig er et retssamfund.

    Kommentar by LarsB — 9. juli 2020 @ 17:33

  31. Jeg har set videoen. Tør de mon vise den i DR, eller TV2. Næppe!!!.
    Den viser netop, hvordan det nye herrefolk ter sig.

    Kommentar by Allan Gorm Larsen. — 9. juli 2020 @ 19:54

  32. Vemstreorienterde jøder står bag Facebook. Det ved den jøde-begejstrede højrefløj i Danmark vel godt ?

    Kommentar by Bilka — 10. juli 2020 @ 07:00

  33. Det er en fortsættelse af samarbejdspolitikken. Den samme politik.
    Her er dagens samarbejdspolitik:

    “I sommeren 2020 var de fleste europæiske lande i stigende grad præget af islam. I Danmark kom det bl.a. til udtryk i den nytiltrådte regerings godkendelse af denne erklæring, hvor især passusen om ”de store muslimske sejre, der har slået verden med forbavselse og beundring” har vakt opmærksomhed. Erklæringen blev et udtryk for en ny kurs i den danske politik overfor Islam: regeringen bevægede sig fra en passiv til en mere positiv og aktiv samarbejdspolitik.”

    (parafrase af Erik Scavenius’ erklæring ved tiltrædelsen som udenrigsminister, 8. juli 1940)

    Kommentar by A-mad — 10. juli 2020 @ 09:55

  34. 3: notariusUmulius: det hjælper ikke at du kalder dig anonym, når du skriver som du plejer, din trussel om at skyde og dræbe mig er meldt til pet… igen, igen…
    Hvorfor tillades den slags gentagne mordtrusler her på siden?????????????????

    Kommentar by GT — 10. juli 2020 @ 16:28

  35. GT — 10. juli 2020 @ 16:28

    Har du kun evner til personfnidder? Slet ingen kommentar til videoen?

    Kommentar by tavsen — 10. juli 2020 @ 18:05

  36. Gå ud og leg på moTorvejen eller togskinnerne iført ninjakostume

    Kommentar by Træt — 10. juli 2020 @ 20:10

  37. […] der viste en muslimsk stor dreng overfalde en dansk dreng og tvinger ham til at kysse sin sko, se her. Den slags begivenheder er ikke ualmindelige her i […]

    Pingback by Muhammed og koranen | ricardtriis — 11. juli 2020 @ 22:11

RSS feed for comments on this post.