12. juli 2020

Feministisk aktivist føler sig krænket af skulptur af testikler: “… et temmelig klodset og uheldigt valg”

Det er umuligt at gøre den yderste venstrefløj tilfredse, og der er ingen grund til at gøre forsøget. Trine Rytter Andersen burde være henrykt over skulpturen, der jo ret beset forestiller det feministiske ideal: Emaskulering. Fra TV2 Østjylland – Slappe nosser ophidser feminist: – Det er torskedumt af direktøren.

“I et nyt og langt, offentligt skriv på Facebook retter billedkunstner og kunstanmelder Trine Rytter Andersen en sønderlemmende kritik af værket og af Godsbanens direktør, Flemming Dybbøl. …

– Værket bliver præsenteret på bagkant af hele #metoo-bølgen, og jeg har personligt kendskab til en lang række testemonials af kvinder, der har haft nogle meget grimme oplevelser i kulturbranchen. Det er blandt i den kontekst, jeg synes, nosserne er et temmelig klodset og uheldigt valg, siger hun til TV2 ØSTJYLLAND.

– Ud fra et kunstkritisk synspunkt er det en ’slap’ skulptur. Jeg har intet imod nosser, og nogle stramme nosser med et højere abstraktionsniveau ville have været perfekt i en anden kontekst, siger hun og fortsætter…”

Oploadet Kl. 14:14 af Kim Møller — Direkte link15 kommentarer

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/111517/trackback

15 Comments »

  1. Nå så – kvindelig aktivist (=vil altid ligge øverst) føler sig krænket. Hun skal bar lige huske at stramme babser er lige så vigtige som stramme nåsåere – ikk’?

    Kommentar by Gustav Jensen — 12. juli 2020 @ 17:46

  2. Trine Rytter rider med på racismebølgen, det er så moderne, for det er det eneste statsansatte journalister tør beskæftige sig med.

    “Kunstværket” pynter heller ikke, men kommunerne skal jo bruge skattekroner til noget fornuftigt.

    Vi mangler Peter Rindal til at holde dem i ørerne.

    HVORDAN mon denne “racismesag” endte? Koranklodser er blevet populære i bybilledet, kan de århusianske ikke bruges på samme måde, så gør skattekronerne lidt gavn.

    http://www.uriasposten.net/archives/99149
    Jurastuderende om ‘Koranklods’-begrebet: Ikke ‘hensynsfuldt’ eller ’sjovt -“Det er rendyrket racisme.”

    Kommentar by tavsen — 12. juli 2020 @ 18:09

  3. Aaaah det er der Jacob Ellemann´s har gemt sig

    Kommentar by jesper — 12. juli 2020 @ 18:27

  4. korrektur bitte testikelkultur Hæ hæ

    Kommentar by Nielsen — 12. juli 2020 @ 18:48

  5. ????????????????????? Hvad?

    Kommentar by Den Nervøse — 12. juli 2020 @ 18:55

  6. ¤

    DE RØDE FEMINISTER har selv banet vejen til det skøre, perverse, selvdestruktive og totalitære samfund som enkelte af dem nu er begyndt at beklage sig over.

    Men vil de mon ikke alligevel fremture med deres kommunisme og pladderhumanisme? Det vil de sandsynligvis, for kommunister og feminister får aldrig nok. Aldrig nok af kommunisme, ensretning, løgnekampagner, falsk videnskab, magtfuldkommenhed, formynderi og detaljeret statsstyring…..

    aldrig nok af ligestilling, kvoter og positiv særbehandling…… aldrig nok af pladder-humanisme, indvandring, afrikanisering og islamisering……aldrig nok af udnyttelse og undertrykkelse familier og børn…… aldrig nok af hetz og hævntogter mod mændene, samfundet, kapitalisterne, racisterne og nazisterne og hvad de ellers har af indbildte fjender.

    Det som står på bundlinjen er at feministerne/kommunisterne er ved at udskifte civilisation med barbari, velstand med konkurser og fallitter, sundhed med sygdom, fred med krig, og europæerne med kulturfremmede.

    Trine Rytter kan da sagtens have ret i at Flemming Dybbøl har en dårlig og afstumpet smag, og at den kostbare, men platte og vulgære skulptur er en hån mod skatteyderne og al god smag, og at FD har besluttet indkøbet i en brandert, men hun burde i lige så høj grad rette skytset mod meetoo- og feminist-bevægelserne som i allerhøjeste grad har medvirket til et samfund hvor det stupide, tarvelige og underlødige hele vejen i gennem har fået alt for megen plads.

    Enkelte af rødstrømperne kan måske godt skelne mellem kultur og platheder fra hinanden, men generelt har de støttet og befordret den FORRÅELSE af samfundet som efterhånden kan iagttages utallige steder i samfundslivet, både i form af vold, uretfærdighed, svigt af syge og forulykkede, politisk kynisme og hykleri osv.

    Kommentar by Bent A — 12. juli 2020 @ 19:25

  7. Æ ka haus Dee hai jen ornle Kølle å gå gai i synboor (Sønderjydsk oversat tekst: Jeg kan huske de havde en ordentlig kølle på gågaden i Sønderborg) hukket ud i sten….Måske for at opmuntre nattelivet…Men ellers må jeg give Trine Rytter ret. Hvorfor er det kun testikkelløget der vises. Hvorfor ikke en højtragende raket med? :-) :-) :-) ;-) (((Er der noget selvironisk livsglæde tilbage i år 2020….er der noget Trine Rytter ellers mangler???? :-):-) :-))).- Hvad blev der af Wilhelm freddie? :-). Støt SIAD og de kønsløse mumiekvinder af islamisk observans samt GI. God søndag aften. mvh Michael Unna :-)

    Kommentar by Michael Unna — 12. juli 2020 @ 20:07

  8. “Slappe nosser ophidser feminist” må være den mest 2020-agtige overskrift indtil videre, der mangler bare noget med trump. Kæft jeg glæder mig til det her årti er overstået.

    Kommentar by Per — 12. juli 2020 @ 20:33

  9. Og hun kalder sig selv billedkunstner, hold da op hun er til grin, forbyd islam i Danmark.

    Kommentar by emmagad — 12. juli 2020 @ 21:30

  10. ¤

    FÅ danske mænd og næsten ingen MSM-journalister har forstået det: at FEMINIST-AKTIVISTERNE er rablende vanvittige. Fuldstændig tåbelige og uden fornuft. De ønsker at gøre mænd til kvinder og kvinder til mænd. De ønsker at opløse og splitte familierne. De har luftige planer om een stor global landsby, om verdensredning, klimaredning og feministisk førerskab mht. forskning og teknologisk udvikling osv.

    Læs selv om den moderne, kastrerede mand. Om Sveriges kommende statsbankerot. Om Vestens selvmord i slow-motion. Om Radio- og TV-stationer hvor det er kvinder der taler 90 eller 100% af tiden. Om gestapolignende tortur af sagesløse etniske svenskere. Osv.

    Kommentar by Bent A — 12. juli 2020 @ 23:45

  11. “billedkunstner og kunstanmelder” = parasit med skrumpehjerne.

    Kommentar by Danskeren — 13. juli 2020 @ 07:35

  12. Trine Rytter Andersen associerer nok til denne sang fra musical’en “Teenager Love” af Ernst Bruun Olsen og Finn Savery fra 1962:
    “Klokkerne ringer til Sex-Sang! / Orangu orangu orang. / Jeg er en orangu-sex-tang! / Orangu orangutang.”
    Hvad er ‘klokkerne’ symbol på?

    Kommentar by Gustav Jensen — 13. juli 2020 @ 08:16

  13. “testemonials” kommer af “testiklerne”. Testiklerne er sjovt nok et ord overtaget fra latin, “testes”, der betyder “de små vidner”. Vidner til hvad?:-) Ja, romerne havde humor om ikke andet!

    Kvinder i kulturbranchen har åbenbart ofte set testikler. (Men hvad har testiklerne set?:-)

    “på bagkant af hele #metoo-bølgen, og jeg har personligt kendskab til en lang række testemonials af kvinder, der har haft nogle meget grimme oplevelser i kulturbranchen.”

    Og “Trine Rytter Andersen burde være henrykt”, men er det ikke og hun ønsker åbenbart ingen “små vidner” til sin henrykkelse?:-)

    Tak for denne blogpost i Uriasposten. Et billigt grin, men som vi sagde, da jeg var ung i forrige århundrede: “Folk der ikke har humoristisk sans, burde uden videre tildeles invalidepension”.

    Kommentar by A-mad — 13. juli 2020 @ 08:30

  14. Tja, hvis damen virkeligt føler sig krænket af nosser, så kan det nok frarådes at besøge Thorvaldsen museet og Ny Carlsberg glyptoteket i København. Samt adskillige museer i Rom. Findes der snart noget som ikke krænker forskellige personkredse???. På offentlige pladser, overalt, findes statuer af, både, nøgne mænd og kvinder. Skal de også fjernes i puritetens høj hellige navn, i lighed med forskellige statsmænd?.
    (hovedrysten).

    Kommentar by Allan Gorm Larsen. — 13. juli 2020 @ 17:42

  15. Rettelse, Puritarismens høj hellige navn.

    Kommentar by Allan Gorm Larsen. — 13. juli 2020 @ 17:46

RSS feed for comments on this post.