29. juli 2020

Sejs-knivoverfald: Dommeren valgte at ‘løslade de tre voldssigtede teenagedrenge på 15, 16 og 16 år’

Det tog ikke politiet længe at finde gerningsmændene til weekendens kniv- og kølleoverfald i Sejs, men de blev naturligvis løsladt efter afhøring, da det ‘ikke er godtgjort, hvem der førte kniven’. Det er tilsyneladende ikke en større forbrydelse, at stikke Andreas og hans ven ned. Fra EB.dk – Dommer løslader voldssigtede drenge – uklarhed om kniv

Dommer Bybjerg Nielsen fra retten i Viborg har valgt at løslade de tre voldssigtede teenagedrenge på 15, 16 og 16 år, som i formiddag blev fremstillet i et lukket grundlovsforhør.

De er sigtet for med køller og en kniv at have maltrakteret to mandlige nøgenbadere natten til søndag i en forstad til Silkeborg. …

I følge en kommentar til kendelsen fra sagens anklager, Jakob Kjær, er dommerens begrundelse, at ‘det ikke er godtgjort, hvem, der førte kniven. Og heller ikke hvad de øvrige havde set af volden’.

– Ses der dermed bort fra knivdelen, skønnede dommeren, at sigtelserne for slag og spark og slag ikke har kunnet række til varetægtsfængsling, tilføjer Jakob Kjær.”

(Snævringen, Sejs, lidt sydøst for Silkeborg; Foto: Google Earth)

Andreas Andersen har brækket kindbenet to steder, brækket næsen og fik desuden to knivstik i låret under overfaldet på Ladepladsen. – Jeg har store smerter og får smertestillende. Jeg skal senere opereres for de brækkede kindben og skal kontakte en øre-, næse- og halslæge, som skal vurdere, om næsen også skal opereres, fortæller han. “ (Midtjyllands Avis, 27. juli 2020)

Oploadet Kl. 01:00 af Kim Møller — Direkte link25 kommentarer
Arkiveret under:

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/111970/trackback

25 Comments »

  1. Ubegribeligt!!!???

    Kommentar by egon olsen — 29. juli 2020 @ 01:06

  2. ‘Voldsepisoden fandt sted natten til den 17. maj 2018, hvorefter gerningsmanden blev varetægtsfængslet frem til 30. maj. Herefter forlængedes varetægtsfængslingen frem til den 13. juni, hvor byretten afgjorde, at han skulle sidde varetægtsfængslet frem til dommen ville falde 6. juli.’

    Fra sagen om Søren Papes kæreste, sakset fra Politiken..

    Kommentar by Lundahl — 29. juli 2020 @ 01:17

  3. ….. og en fjerde mistænkt er stadig ikke pågrebet. Så hvorfor lukke de tre første ud, så de sammen med nr. 4 kan koordinere deres historier?? Og hvorfor ikke tilbageholde dem alle, indtil det evt. er klarlagt, hvem der brugte kniv. Kan man ikke finde ud af det, så er der vel et kollektivt ansvar, når fire drenge midt om natten medbringer køller og kniv, opsøger ofre og starter slagsmål. Der er da klart et forsæt til grov vold fra alle overfaldsmændene i gruppen, de har alle været klar over, hvad der skulle ske, så hvordan man kan løslade dem er helt ubegribeligt?? Sagen er kæret, så forhåbentlig landsretten statuerer, at de selvfølgelig skal i varetægt alle sammen.

    Kommentar by egon olsen — 29. juli 2020 @ 01:23

  4. Er det samme ækle svin til lortedommer- “DOMMER SÅ INTET
    Kriminaldommer Torben Bybjerg Nielsen lagde øjensynlig ikke mærke til noget. Først da en advokat gjorde opmærksom på vidnernes tilstedeværelse, blev de vist ud.”
    https://ekstrabladet.dk/112/article3190698.ece

    Hvis vi og vores efterkommere skal have en chance for at overleve invasionen af vores land, så skal vi have genindført dødsstraffen for de landsforræder svin der er skyld i mord, overfald og voldtægter af vores børn og børnebørn.

    Kommentar by piphans — 29. juli 2020 @ 01:27

  5. DET SOM DOMMEN FORTÆLLER, er at lov og orden og retfærdighed er ved at være afskaffet her i landet. Der er kun angivet efternavne på dommeren, er det en kvindelig dommer eller bare en pladderhumanist? Eller styres domstolene af “berigerne”?

    Var de tre bøller blevet varetægtsfængslet, var det nok efterhånden kommet frem, hvem der førte kniven og køllerne. Desuden er der i straffeloven bestemmelser om at hvis nogen i forening udfører en forbrydelse, kan de straffes som en bande.

    Men som vi så med Blekingegade banden vil man helst ikke bruge bestemmelsen når det gælder røde banditter. Og med “berigere” er det nok det samme.

    Overfaldet ved Sejs er en del af den hverdagsterror der har bredt sig i Danmark. Men det tager man åbenbart let på i visse juridiske kliker. Og nu kan de overfaldne risikere at møde voldspsykopaterne igen nårsomhelst i Silkeborg. Eller de vil ligefrem blive opsøgt og jagtet.

    Wild West tilstande med lovløshed og fri voldsudøvelse -ja, det er her allerede. Forbryderne griner, de danske lider.

    Hvem bliver de næste som skal lægge sønner og døtre til “berigelsen”? Eller som selv bliver overfaldet? Allerede i morgen og overmorgen er der nye ofre på den lange, lange liste over overfald med knivstik, spark i ansigtet osv.

    Kommentar by Bent A — 29. juli 2020 @ 01:39

  6. DOMMEREN burde i det mindste have ventet med at løslade forbryderne til landsretten havde talt.

    Kommentar by Bent A — 29. juli 2020 @ 01:42

  7. Man kan sikkert sige meget om dommer Torben Bybjerg Nielsen. Men han er sgu ikke på danskernes side.

    Kommentar by Nielsen — 29. juli 2020 @ 02:36

  8. I direkte krig med danskerne.
    Den dømmende den udøvende og den lovgivende magt.

    Kommentar by Hagmann — 29. juli 2020 @ 07:52

  9. Når segmentet i postnumre som dem omkring Silkeborg søerne rammes ,- også.
    Kommer der så til at ske en ændring?
    Når indsigten bliver konkret?
    Når sønnike ikke længere kan komme gennem studiet , og på anden måde livslangt præges af
    Voldens konsekvenser , hvad sker så?
    Når man ikke længere kan whitefligthe sig til sikkerhed og tryghed, hvad sker så?

    Kommentar by Heisahero — 29. juli 2020 @ 08:36

  10. Og samme segment af debiliteter er efter Ungarns Orban….folkehelt med skarp hjerne

    Kommentar by pseudonym — 29. juli 2020 @ 08:55

  11. Send dommeren på opdragelsesrejse til Mekka. Efter den tur udviser han alle muslimer han møder i retten – pronto.
    Et ophold i et muslimsk samfund er den bedste modgift mod islams helvede på jorden.

    Kommentar by Gustav Jensen — 29. juli 2020 @ 09:03

  12. Højst sandsynligt en “dommer” uden børn/familie. En dommer som, desværre, aldrig har oplevet nogen af de utallige negative konsekvenser som den muslimske indvandring medfører for danskerne.

    Man kan i sit stille sind fristes til at ønske, at noget lignende må ske for omtalte dommer.

    Kommentar by Jesper J. — 29. juli 2020 @ 10:03

  13. Vores retssystem fungerer ikke.

    Kommentar by Johnson — 29. juli 2020 @ 10:20

  14. Efterhånden må man sande, at selvtægt er og bliver veltægt!!!
    “Retssamfundet” eksisterer ikke mere for Danskerne, kun for de bæh-farvede!!

    Kommentar by Ole Mejlstrøm — 29. juli 2020 @ 10:27

  15. Islam nødvendiggør kollektiv straf, som i den bestialske nedslagtning af Ghazala Khan. Godt mobilen var opfundet, ellers var den afskyelige mordsag blevet glemt.

    Kommentar by tavsen — 29. juli 2020 @ 10:30

  16. Dommere er gennem fem årtier udvalg med kirurgiskpræcision af det venstreekstreme justitsministerium – INGEN normalt begavede danskere kan være overrasket over. at disse højt agtede og berigende topskatteydere løslades.

    Det havde jo i en venstreorienteret logik nærmest været justitsmord, hvis de tre orakler var blevet varetægtsfængslet, de havde jo bare – i samfundets tjeneste – genopdraget de danske ‘kartoffel’ racister med knive og køller.

    Hvad er problemet?…

    De borgerlige har tabt kulturkampen, og har accepteret den kurs vores land driver mod: Kaos og opløsning.

    Kommentar by Polka — 29. juli 2020 @ 10:38

  17. what will happen when you release criminals so that they can continue with their criminal rampage? according to the judge the criminals are not a “threat” towards anyone, since they do not live where he, his politician buddies, his police friends and legacy journalists lives.

    i wonder what would happen if the criminals show up at the judges house one night. demanding ransome or valuables or his car. not tht fun when your daughter gets ramped or when your car gets torched or house looted.

    Kommentar by Erwache — 29. juli 2020 @ 11:20

  18. Er det ikke snart på tide at vi får navn og ansigt på de dommere? Det er da for skamløst den måde der selektivt sjofles med retfærdighed her i landet.

    Kommentar by ET — 29. juli 2020 @ 12:41

  19. Lad os få dommeren på forsiden, så alle kan se hvem han/hun er.

    Kommentar by Nosferatu — 29. juli 2020 @ 15:57

  20. De er blevet anholdt igen og varetægtsfængslet i 4 uger. Sgu da altid noget, at Landsretten var uenig i Viborg Byrets kendelse.

    https://nyheder.tv2.dk/krimi/2020-07-29-landsret-faengsler-drenge-for-overfald-pa-nogenbadere

    Kommentar by Krautling — 29. juli 2020 @ 16:07

  21. Var der noget ved dronningen, så bad hun dommer Bybjerg Nielsen returnere sit ridderkors, ligesom Christian Kjær :-(

    Dommeren lader ikke til at kende begrebet “retsfølelse”?!

    Kommentar by Migranter gider ikke telte — 29. juli 2020 @ 16:50

  22. Ja, efter at byretsdommeren havde sikret de tre pågrebne mulighed for under deres løsladelse i et døgn at afstemme forklaringer med de to øvrige medskyldige, der ikke er pågrebet….

    Kommentar by egon olsen — 29. juli 2020 @ 16:51

  23. En dansk grue drenge ville nok blive dømt “i forening”.

    Kommentar by Bjarne Jensen — 29. juli 2020 @ 17:00

  24. Dommeren er en del af problemet. Løsningen har intet med denne dommer at gøre.
    Han skal bare ud af vagten og ejendele beslaglægges. Ingen pletfri person kan afsige så korrupt en “dom”.

    Føj for et korrupt svin.

    Kommentar by Iznogut — 29. juli 2020 @ 22:48

  25. 14: Ole du er en klam nazist, som tilbeder Hitler og opfordrer til mord, drab og terrorisme! Føj for satan!!!
    Du blir ALDRIG dansker.
    Tjek ekstremisten Oles VK-profil og se ved selvsyn, præcis HVOR farlig han er!

    Kommentar by Emil — 31. juli 2020 @ 11:07

RSS feed for comments on this post.