15. august 2020

Incestoffer: Min mor ville bryde ‘borgerskabets jernkæder’, frisætte ’seksuelle restriktioner og tabuer’

Der er mange gode skribenter i Danmark, men de fleste løber i samme retning mod Cavling. Søren K. Villemoes er en behagelig undtagelse, og skulle jeg abonnere på en trykt avis, ville det nok blive Weekendavisen. Lektor Jon Sigurd Wegeners historie om moderens venstre-ideologiske overgreb kom frem i en DR-dokumentar, og historien er udenfor kategori. Værre end det jeg gravede frem om venstreloonien Carsten Halvorsen tilbage i 2013, efter længere tids modsatrettede beskyldninger.

At dømme efter Vibeke Wegeners Facebook-væg, så tilhører hun stadig den yderste venstrefløj. Hun har lagt billeder op fra diverse arrangementer hun har deltaget i, herunder ‘Antifascistisk 1. maj’ hvor hun har foreviget et kæmpe AFA-banner. “Jeg stemmer på Enhedslisten”, står der med store typer på det profilbillede hun lagde op i forbindelse med sidste års folketingsvalg.

Lang gennemgang af Jon Sigurd Wegeners historie i Weekendavisen – Misbrug: En anden tid (kræver login).

“Forsvar for pædofili fulgte i kølvandet på 1968 i det meste af Vesten. Den seksuelle revolutions avantgarde ønskede at gøre op med samfundets seksuelle restriktioner og tabuer, herunder incest, blodskam og det i deres øjne falske skel mellem barn og voksen. Borgerskabets jernkæder skulle brydes og seksualiteten sættes fri – al seksualitet. …

Jon Sigurd Wegener er en af dem. … Som barn blev han seksuelt misbrugt af sin mor, en ‘frisindet’ 1970er-feminist, der læste på Københavns Universitet og var aktiv på den yderste venstrefløj.

‘Da jeg var fire-fem år gammel, onanerede min mor mig, mens min far så på. Jeg blev også tvunget til at se mine forældre have sex. Og min mor insisterede på at kigge mig i øjnene, mens hun gav min far et blowjob,’ fortæller han til Weekendavisen. …

‘Min far var naturvidenskabsmand, biokemiker, så hans miljø var ikke præget af den slags diskussioner, men det var min mors. Hun fik mange af tankerne fra et kursus på universitetet om den borgerlige familie og seksualitet. … Min mor tog mig med til sin elsker. Det gjorde min far også. De har haft en idé om, at det var et gode i sig selv at være så åben om sin seksualitet som overhovedet muligt, så vulgær som muligt. …

Som hun skriver i en mail fra 2015 (slå-og stavefejl er rettet): ‘At Jon kan huske, jeg onanerede ham som barn, er rigtigt nok. Det skete én gang, da han var 4-5 år og gik i børnehave. Baggrunden var, at Annemette Hoppe på Institut for Nordisk Filologi underviste i emnet: den borgerlige familie, seksualitet og kærlighed. I den forbindelse læste vi om sex historisk set.

… Moren citerer herefter en længere passage om masturbation af drengebørn ved det franske hof i 1600-tallet og blandt skriftløse stammefolk. Det er taget fra Jos van Ussels Seksualrestriktionens historie fra 1968, der udkom på dansk i 1978 på forlaget Medusa. Jos van Ussel var en meget indflydelsesrig hollandsk sexolog og venstreliberal aktivist, der i 1950erne og 1960erne kæmpede for seksualoplysning og seksualpolitiske reformer – herunder at tillade seksuelle relationer mellem børn og voksne.

‘De fandt støtte i en socialkonstruktivistisk ideologi: at det faktisk var en god ting at bryde disse konservative borgerlige mønstre om, at man skulle holde sig væk fra sine børns seksualitet,’ siger Jon Sigurd Wegener…”

(Uriasposten, 14. marts 2013: Højreblogger drak en fadøl, dokumenterer Halvorsen…)

Oploadet Kl. 11:30 af Kim Møller — Direkte link39 kommentarer

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/112410/trackback

39 Comments »

  1. Gud ved, om ikke Villemoes er den næste, Krasnik fyrer. Man ser på avisen, at Krasnik er i gang med at gøre den ligegyldig. Først røg Ulrik Høy. Hvad med Frede Vestergaard, er han ikke også lidt for god?

    Kommentar by Snaphanen — 15. august 2020 @ 11:47

  2. Pedophilia, sadism and all kind of degenerate behavior is more common than you think and it is all to be fond with commies, cuck police, politicians and legacy journalists. to them it is “normal” to everyone else it is mentally disturbed and kids always pay the price for having mentally ill parents.

    why are they not jailed? because they once that should take responsibility are the same, and if one is jailed that will rat on the others and it will reach the very top like a wildfire.

    the core is the academia where these people flock to and can be found in one way or the another, that is where are the mentally sick people is and the best is to avoid that place if possible. it is possible to learn skills and get knowledge online from people that are experience in fields than to waste years with mentally deranged and rack up debts that enlaves you. in some regions the pedophiles pull your studentmail as public records and read what you write and to what others send to you or what you visit from your student account, that ispartly why pedophiles flock to academia, that they can spy on people and the broad selection.

    be careful and observant. pay attention.

    Kommentar by Erwache — 15. august 2020 @ 11:49

  3. Nu er det nok sådan at DE DØDSSYGE RADIKALE og kommunistiske sekter har en stor tiltrækningskraft på skøre kugler, irrationelle kvinder og perverse pædofile mv., fordi de røde sekter uafbrudt lefler for og appellerer til de minoriteter som hungrer efter at blive anerkendt, om ikke af de mere normale, majoriteten, så af nogle politiske “venner”. På den måde har de radikale kommunister fået spændt sære minoriteter foran deres vogn. Minoriteterne er blevet gjort til “nyttige idioter”. (Lenin citat)

    Kommentar by Bent A — 15. august 2020 @ 12:58

  4. Det radikale parti er nok Danmarks farligste sekt. Deres familie- og børnepolitik er børnefjendsk og direkte pervers. Dertil kommer at deres samlede politik er landsskadelig og folkefjendsk samt ruinerende og ødelæggende for alt med økonomi, kultur og velfærd. Det er livsfarligt at stemme på dette rødfascistiske parti, for de vil fremture til Danmark er i samme situation som Sverige og Libanon.

    Kommentar by Bent A — 15. august 2020 @ 13:08

  5. Krasnik kalder sig vistnok liberal (?), men mon ikke han er en radikal, altså en slags fanatisk kommunist.

    Kommentar by Bent A — 15. august 2020 @ 13:11

  6. De røde og deres “bergerlige” eller liberale medløbere er endeløse hyklere. De påstår at kæmpe for kvinderne, de svage, de udsatte og de almindelige danskere. Men hele vejen igennem gør de det modsatte. Alene deres indvandringspolitik vil blive til ulykke for hundredtusindvis af danskere.

    Kommentar by Bent A — 15. august 2020 @ 13:16

  7. ..borgerlige…

    Kommentar by Bent A — 15. august 2020 @ 13:16

  8. Hvide, kristne danske drenge, der er ofre for deres mord og fars idiotiske stemmeafgivelse på blodrøde, islamliderlige partier de sidste 40 år.

    Lauritz blev overfaldet: – Jeg sov med en kniv på puden
    Både Lauritz Wind og Marcus Aroli blev overfaldet i februar. Begge har det sidste halve år kæmpet med men efter den ubehagelige oplevelse.
    https://www.tv2lorry.dk/koebenhavn/lauritz-blev-overfaldet-jeg-sov-med-en-kniv-paa-puden forbyd islam i Danmark 🇩🇰

    Kommentar by NotariusUmulius — 15. august 2020 @ 13:18

  9. Magen til perversitet skal men lede længe efter, de “frisindede” venstreradikale, som fulgte i kølvandet på ungdomsoprøret har masser af ødelagte mennesker på samvittigheden! I virkeligheden var og er disse mennesker uhyggeligt fordomsfulde, intolerante og uendeligt egoistiske! Intet skal stå i vejen for mig og min “frihed” hverken samfund, partner eller børn. Jeg skal udfolde mig, og hvad der så ligger af ødelagte menneskeskæbner i grøften efter mine udskejelser, er jeg bedøvende ligeglad med!
    En ligegyldighed ikke ulig hvad tidligere tiders herremænd udviste overfor fæstebønner eller hvad slaveejere udviste overfor slaver, intet skal stå i vejen for mig!

    Kommentar by Den Nervøse — 15. august 2020 @ 13:21

  10. Er det muslimer?

    To store familier med libanesiske rødder har over måneder været så meget på kant med hinanden, at politiet har måttet ty til tåregas, våbenbeslaglæggelse og præventive anholdelser.

    Altsammen uden at offentligheden har anet, hvad striden mellem familierne i indvandrerghettoen Motalavej i Korsør handler om.

    Men nu kan Ekstra Bladet afsløre, hvordan beskyldninger fyger gennem luften, hvor familierne fordeler sig i en række opgange med den ene part på siden med de ulige numre og den anden part i opgange med lige opgangsnumre.

    Forelskelse skabte splid
    En kærlighedshistorie mellem et ungt par spiller en central rolle. Kvinden er fra den ene familie, og manden fra den anden.

    Det var i løbet af 2019, at en 20-årig kvinde annoncerede over for sine forældre, at hun var forelsket i en ung mand fra den anden familie. Det hævder flere medlemmer fra den andens familie over for Ekstra Bladet https://ekstrabladet.dk/plus/krimi/familiefejde-i-ghetto-derfor-slaas-de/8247675 forbyd islam i Danmark 🇩🇰

    Kommentar by NotariusUmulius — 15. august 2020 @ 13:22

  11. Er det muslimer?

    Drabet på den 25-årige rapper Abukar Ali, kaldet Shmur, kan være et forsøg på røveri under en hashforretning, der gik helt galt.
    Det erfarer Ekstra Bladet fra en række kilder med indsigt i det kriminelle miljø.
    Ved et grundlovsforhør i sagen er det kommet frem, at politiet foreløbig vurderer, at drabet skete lige efter en handel, hvor 36 kilo hash til en værdi af 1,6 millioner kroner skulle overdrages fra en part til en anden.
    Abukar Ali blev fatalt såret af skud 22. juli kort efter klokken 19 ved indgangen til Jysk Væddeløbsbane i Aarhus, forbyd islam i Danmark 🇩🇰

    Kommentar by NotariusUmulius — 15. august 2020 @ 13:39

  12. Uriasposten er efterhånden blevet et offtopic-spam-kæphesteridningshelvede. Erwache på engelsk – 5 gange Bent A på stribe – og 3 gange NotariusUmulius.

    Jeg vil holde mig væk herfra i en længere periode.

    Kommentar by BE — 15. august 2020 @ 13:55

  13. Rødgardister har mange ting til fælles med islam. Vold og sex med mindreårige.

    https://www.dknyt.dk/artikel/2465
    Lokalpolitiker idømt seks års ubetinget fængsel for 10 års løbende sex-misbrug af tre små indvandrerdrenge på Nørrebro i København
    Tidligere medlem medlem af bydelsrådet på Nørrebro, psykolog B.S, fik mandag seks års fængsel, skal betale erstatning til drengene og må ikke længere beskæftige sig med børn.”

    Ikke noget at sige til, de agiterer for flere indvandrere som behandlingsobjekter.

    Kommentar by tavsen — 15. august 2020 @ 13:58

  14. Kommentar by BE — 15. august 2020 @ 13:55

    BE, du kan bare fjerne samtlige muslimer fra Kongeriget Danmark, så lukker jeg min profil på UP og poster aldrig nogensinde igen, forbyd islam i Danmark 🇩🇰

    Kommentar by NotariusUmulius — 15. august 2020 @ 13:59

  15. Meget tyder på at kommunisme er en ideologi som i særlig grad appellerer til to typer: dels de pseudo-intellektuelle, nogle forskruede overkloge og ordrige typer uden moral….. og til ret svagt begavede, uvidende, historieløse og åndsforvirrede typer som er lette ofre for propaganda.

    Kommentar by Bent A — 15. august 2020 @ 14:21

  16. Forbyd internetadgang til folk på psykiatriske afdelinger.

    Kommentar by CCC — 15. august 2020 @ 14:31

  17. Kommentar by CCC — 15. august 2020 @ 14:31

    Det er allerede forbudt; læg mærke til, at Niels O og Simon73 er blevet gjort tavs online, forbyd islam i Danmark 🇩🇰

    Kommentar by NotariusUmulius — 15. august 2020 @ 14:34

  18. Jeg tror ikke rigtig der er bang for the buck i week end avisen. De kopierer pølletiken berlingeren og det lokale kunsttidsskrift.
    Køb ikke de statsejede medier.

    Kommentar by Nielsen — 15. august 2020 @ 15:55

  19. Kommentar by BE — 15. august 2020 @ 13:55

    If Snaphanen, Paludan, Uwe-Max and others accept comments in English that reflect the present that is not covered in any media but is fully correct then it is not me doing anything wrong. Go to reddit or any other commie outlet and enjoy. The world has changed, so either change with the changes or let the ones with lower iq control you and your life. It is no longer one nation against the rats and lice, it is whites getting organized and united against the rat and lice infestation that has been forced upon us including french, latinamericans and japanese ex prostitutes.

    Kommentar by Erwache — 15. august 2020 @ 16:06

  20. Umulius er en af de største idioter på Uriasposten
    Vedkommende kan ikke andet end sige : “Forbyd Islam i Danmark”
    uden at svare på hvordan vi opnår et forbud

    Det bedste forsvar er et angreb, der rettes mod BE -citat: “du kan bare fjerne samtlige muslimer fra Kongeriget Danmark, så lukker jeg min profil på UP”

    Hvordan smider en enkelt mand 7-800.000 muslimer ud af Danmark? det har Umulius heller ingen svar på

    for helvede, man skal høre meget før ørerne falder, men Umulius fik drejet sagen så han igen er i centrum – det selvglade og stærk opmærksomhedssøgende fjols

    Kommentar by k.m. — 15. august 2020 @ 16:34

  21. BE — 15. august 2020 @ 13:55

    Enig. Der er for mange selvglade tosser her på UP :(

    Kommentar by anno — 15. august 2020 @ 16:40

  22. DET VRIMLER med fraser, floskler og billige slagord når marxisterne skal skaffe sig tilhængere. “Vil bryde borgerskabets jernkæder” er jo bare en smart omskrivning af at man vil afskaffe demokratiet og oprette proletariatets diktatur. Som stadig er et diktatur. Og hvor alle borgere får hængt en møllesten om halsen og er lige så ufrie som slaver med fodlænker og åg på nakken. Bøger som “Kommunismens sorte bog” og “Gulag Ø-havet” fortæller om hvordan kommunisterne udplyndrede, torturerede og terroriserede Ruslands befolkning.

    Under ægte konservative og nationalt sindede regeringer har borgerne det bedst, viser erfaringer fra mange lande.

    Kommentar by Bent A — 15. august 2020 @ 17:16

  23. I må bare lære, først som sidst, at jeg HADER alle muslimer, at muslimer hører til i muslimlande, OG DET ER IKKE HER, og jeg helmer som tastaturkriger ikke før, hver evig eneste muslim har fået et los i røven ned til Muhamedanien, den golde sandørken i Mellemøsten, Nordafrika, Pakistan og Afghanistan, forbyd islam i Danmark 🇩🇰

    Kommentar by NotariusUmulius — 15. august 2020 @ 18:28

  24. Man skal ikke bare tage mod et tilbud om en tur i en u-båd. Uanset hvor fristende det kan præsenteres og du nominelt er voksen.

    Med mindre man er i erhverv, og det er altid bedst der er flere voksne med end en enkelt eller to.

    Jeg synes overhovedet ikke børn skal være i ubåde der er under overfladen, men har intet mod de sendes ud i rummet i raketter.
    Er der noget galt med det?
    Er jeg alt for social med slagside, eller blot for generel fjernelse af børn fra planeten- ud i rummet?

    Kommentar by Peter Buch — 15. august 2020 @ 18:34

  25. #10
    Vist ikke lige Romeo og Julie..?

    Kommentar by Hul igennem? — 15. august 2020 @ 18:41

  26. you can always go somewhere else and complain, cry like the beta cuck.

    Kommentar by to anno and BE — 15. august 2020 @ 18:57

  27. Politikerne i folketinget viser udsnittet af forløjet demokrati idioter og pædofile i Danmark, men det har åbenbart ingen betydning, for eksempel så er pædofile Jeppe Kofoed i dag minister og dværgen Simon Emil Ammitzbøll kæmper en indædt kamp mod Inger Støjberg der fornuftigt skilte barnebrudene fra de pædofile muslimske indavlede retarderede kriminelle mandlige korandyrkende terrorister, forbyd islam i Danmark.

    Kommentar by emmagad — 15. august 2020 @ 20:43

  28. BE — 15. august 2020 @ 13:55:

    Enig!

    og de seriøse kommentatorer siver til andre, frie, medier, hvor vi heldigvis kan læse deres gode kommentarer, uden infiltrende forstyrrelser og uden OT-spam på blogs.

    Kommentar by M.S. Carstens — 15. august 2020 @ 21:22

  29. Sygt, helt igennem sygt.!!! Moren bør naturligvis straffes hårdt uanset sagens alder!!

    Kommentar by Revser — 15. august 2020 @ 21:38

  30. Fru Carsten, 21.22: Hvad er det for frie medier du hentyder til? Er det dem som betjener sig af den berygtede fjæs-book?

    Kommentar by Bent A — 15. august 2020 @ 22:04

  31. Bent A — 15. august 2020 @ 22:04:
    Næh, jeg hentyder til de frie medier, som både har eget kommentarspor og dog stadig ikke er inficeret af “tentakler” fra venstrefløjen og RV+
    ;-)

    PS. Hvorfor betegner du mig som Fru Carstens???

    Kommentar by M.S. Carstens — 15. august 2020 @ 22:49

  32. Hvilke frie medier? Hvad hedder de? Har du ikke tidligere været frue?

    Kommentar by Bent A — 15. august 2020 @ 22:53

  33. Bent A — 15. august 2020 @ 22:53:

    At nævne disse frie medier her på UP-Blogs, ville være som at logge ræven ind, hvor den æder alt og efterlader sig et dødsens sigende INTET, andet end venstrefløjens og RV+s ønske, om en alt domminerende ødelæggelse af vort, hårdt op-arbejdede, endnu, vestlige samfund.
    – de opmærksomme læsere på UP og andre medier skal nok finde vejen ;-)

    Jeg har, meget før Bent A´s entre på UP, i en vitsig tvist med Hr. Snusk (savnet!) påpeget, at han som Hr. passende kunne kalde mig Fru ;-
    Min civile status kender de opmærksomme, som evner at følge med på OT.

    – Jeg er og forbliver M.S. Carstens, her som andre steder, såvel på nettet som IRL.

    Kommentar by M.S. Carstens — 15. august 2020 @ 23:47

  34. “logge ræven ind”
    Fnis.

    Kommentar by Nielsen — 16. august 2020 @ 00:39

  35. Weekendavisens kvalitet har været i frit fald det seneste halve til hele år. Tidligere var artiklerne skrevet af folk, der vidste noget om emnet, og kunne formidle det. Nu er det degenereret til en omgang halvbagt sludren.
    Artiklen om eksplosionen i Hizbollahs krudtlager i Beirut omtalte fx det eksplosive stof som “ammonium”, selvom det hedder “ammonium nitrat”. Hvis man ikke gad at skrive det fuldt ud, kunne man i stedet have have brugt den gængse forkortelse AN.
    George Floyds død bliver også konsekvent omtalt som “mord”, selvom alt tyder på at han omkom af at indtage en overdosis fentanyl. Han havde ihvertfald en dødelig koncentration i blodet.
    Jeg er bange for, at Krasnik ikke er voksen nok til opgaven som chefredaktør, og derfor luger ud i de ældre og kompetente folk, som kunne være en trussel mod hans position. Til stor skade for avisens kvalitet.

    Kommentar by Hertz — 16. august 2020 @ 08:47

  36. Krasnik synes at være en slags femte kolonne, en radikal eller liberal type der ikke har noget tilovers for sit eget folk og land.

    I øvrigt er DR nu sunket så dybt at man ikke bare lyver og manipulerer, men også prøver på at være så plat, klam og vulgær som muligt. Der sjuskes med sproget, der reklameres for skilsmisser og statsopdragelse, for utroskab og løsagtighed, for opløsning af traditioner og værdier. Men DR har jo også en rødstrømpe som frontfigur.

    Kommentar by Bent A — 17. august 2020 @ 00:37

  37. Det kan godt være at man mener at børn i voksent selskab nyder sex, men jeg tvivler.
    Børn har deres egne “doktor lege”, som er anderledes end de voksnes.
    Børn “leger” mere for at udforske og opdage.
    De voksne har en helt anden mission med deres kønsliv, så jeg mener at pædofili, absolut, ikke har nogen gang på jord.
    Jeg ved godt at muslimer, dyrker, dette, men pædofili, uanset hvem der dyrker det bør straffes hårdt, da det kan ødelægge børn på altid.

    Kommentar by Allan Gorm Larsen. — 17. august 2020 @ 17:27

  38. Pædofile 68ere. Jeg vidste slet ikke at Sweet var så bøssede. Vi havde ikke videoer dengang. Men basisten er så bøsse at man kan se det,Steve,må det være,og guitaristen,Andy,kan lide læbestift. Og ham sangeren,med det gode udseende,jeg har aldrig gået op i navne på musikere,han kan godt lide at gå med nylonstrømper.Så hvis bloggen her finder nogle 68ere der er børnemisbrugere eller uterlige overfor unge eller begår incest,så skulle de spærres inde og have behandling, Men det er ikke specielt 68ere der har sådanne syge individer.

    Kommentar by Ole Larsen — 19. august 2020 @ 17:53

  39. 1968 det var dengang en tante kunne sige:”Onkel Kesse var frihedskæmper. Og jeg havde skolekammerater hvis mor var svensk, og hvis far var englænder og havde fløjet i Spitfire. Det er ikke løgn. Og i 1968 gik jeg i 3. klasse og vi dansede rundt i gymnastiksalen til Beatles, Hey Bungalow Bill.

    Kommentar by Ole Larsen — 19. august 2020 @ 18:35

RSS feed for comments on this post.