21. august 2020

Nørgaard & Fog: Forskere bekæmper ‘den menneskelige natur’ – “Køn er et biologisk fænomen…”

Den yderste venstrefløj er gode til at institutionalisere deres mærkesager, og i disse dage belemres danskerne med Pride-propaganda og en integreret LGBT-dagsorden, der indtil for få år siden kun var noget Enhedslistens Queer-udvalg forholdt sig seriøst til. Det handler ikke om at retten til at leve som homoseksuel, men om at smadre søjlerne, der holder det borgerlige samfund oppe. “Keep the pressure on”, lyder Saul D. Alinskys ottende regel i Rules for Radicals (1971). God kronik i Politiken af forfatter Lone Nørgaard og biolog Kåre Fog – Ja, biologien er dybt uretfærdig. Så fat det dog (kræver login).

“Den franske feminist og filosof Simone de Beauvoir skrev i 1949: ‘Man fødes ikke som kvinde, man bliver det’. Den amerikanske feministiske filosof Judith Butler hævdede i 1990, at kønnet, også den fysiske udformning af kønnet, er en social konstruktion. Hverken de Beauvoir eller Butler bragte nogen som helst evidens for disse påstande.

Der er derimod evidens for den modsatte påstand: Køn er et biologisk fænomen, og mange af de typisk kvindelige og typisk mandlige træk er indkodet allerede før fødslen. Disse træk ligger og venter på at bryde frem, når tiden er inde – ligesom anlæggene til mælketænder og til blivende tænder ligger gemt i kæben.

Hvor gerne end fortalerne for socialkonstruktionisme og identitetspolitik vil afskaffe biologien som forklaring på kønsforskelle, støder de ind i det faktum, at den biologiske videnskab viser, at de fleste kønsforskelle har kønshormoner som årsag.

De fleste – men ikke alle – forskelle i hjernen skyldes f. eks., at hormonerne har indflydelse på nervecellernes udvikling. Det sker især i fostertilstanden kort efter det tidspunkt, da hjernen er dannet. Hvis fosterets hjerne udsættes for virkningen af testosteron, så bestemmer det mange træk i personens adfærd senere i livet: Personen føler, tænker og handler som en mand. Hvis hjernen derimod kun udsættes for små mængder testosteron, så bliver hjernen feminin. Dette kalder man hormonernes organiserende virkning. …

På universiteternes humanistiske og samfundsfaglige fakulteter går man per automatik ud fra, at kønnet er en social konstruktion. Biologisk viden modsiger alt, hvad der her undervises i om køn, men denne viden ignoreres og udelades. Der udklækkes tusinder af kandidater, hvis kundskaber om køn bevidst er gjort ensidige og fejlagtige. …

… Vi hører ekstreme argumenter om, at hvis nogen i debatter taler om biologisk bestemte kønsforskelle, så leverer disse ‘onde mennesker’ hadtale; virkningen af de biologisk betingede kønsforskelle er uretfærdig, og derfor er det uetisk at henvise til biologiens betydning. Det er så det ultimative argument imod at anerkende biologiens betydning. Sådan er det i Danmark, og sådan er det i udlandet. Folk er blevet fyret for at omtale biologiens betydning. … vanviddet skal have modspil i form af en sandhedssøgende, forsknings- og faktabaseret nedbrydning af myter og ideologi.”

(TV3+, nu med Pride-farver, 19. august 2020)

Oploadet Kl. 02:19 af Kim Møller — Direkte link34 kommentarer

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/112611/trackback

34 Comments »

  1. Ingen danske msm kanaler når swebbtv til øvre del af skosålerne.

    Kommentar by Nielsen — 21. august 2020 @ 03:11

  2. Er det ikke i denne weekend at den racistiske venstrefløj holder deres race-opdelte parade på nørrebro? Jeg håber der kommer nogle gode billeder af den “indfødte” blok i optoget, det kunne være interessant at se hvem de regner med i den gruppe i danmark.

    Kommentar by Per — 21. august 2020 @ 03:31

  3. Og ikke at forglemme, deres gay pride protest imod “islamofobi” i en bydel hvor mange abbonerer på en religion der vil dræbe homoseksuelle.. Lad os se hvor mange muslimer der går med i den protest sammen med queers i læder G-streng og dragqueens!

    Kommentar by Per — 21. august 2020 @ 03:35

  4. Når et samfund skal nedbrydes, er organiseret idioti og vanvid et meget brugbart værktøj. Og kommunisterne har i flere lande brugt “værktøjet” med stor virkning.

    Kommentar by Bent A — 21. august 2020 @ 05:20

  5. Og nu om dage kan enhver rød femte kolonne agent blive udnævnt til “forsker”, “ekspert” eller “professor”. Det kræver blot en partibog og noget medløberi.

    Kommentar by Bent A — 21. august 2020 @ 05:23

  6. Fyld befolkningen med så meget løgn og sludder som overhovedet muligt, det er den strategi som kommunisterne, feministerne og pladderhumanisterne har anvendt i Sverige. Og som bekendt med stor “succes”! Logisk at DR, TV2 og Pølletiken forsøger sig med samme metoder.

    Kommentar by Bent A — 21. august 2020 @ 05:37

  7. Som du siger så er det vidst lørdag at indfødte er opfordret til at gå forrest i et optog på Nørrebro. Det er jo helt surrealistisk at læse deres plan på facebook, det er sindsygt.

    Kommentar by Draugr — 21. august 2020 @ 05:39

  8. Klima-hysteriet og co2-galskaben er endnu et bevis på at løgnepropaganda virker.

    Kommentar by Bent A — 21. august 2020 @ 05:40

  9. Er vanviddet ved at have taget så store højder, at det er i færd med at gå under?

    Kommentar by Heisahero — 21. august 2020 @ 07:33

  10. Et fuldstændig perverst, splittet og nedbrudt samfund er kommunisternes og de radikales mål. Vi risikerer at de når målet.

    Kommentar by Bent A — 21. august 2020 @ 07:50

  11. Jeg er stor modstander af ikke-vestlig (herunder muslimsk) indvandring til Vesten.

    Men i forhold til feminisme og LGBTQA-marxismen, så kunne mange danskere godt lære noget af muslimerne.

    Kommentar by Peter Nielsen — 21. august 2020 @ 08:21

  12. Den her artikel understreger på smukkeste vis der er forskel på mænd og kvinders hjerner

    https://ekstrabladet.dk/flash/filmogtv/tv-deltager-faar-nyt-vildt-navn/8255560

    “Hun deltog i den seneste sæson af ‘Gift ved første blik’ som Henriette Hansen, men nu hedder hun Pipimaya Viktoria Allison Mogensen.”

    Kommentar by redneck — 21. august 2020 @ 08:35

  13. Den yderste venstrefløj er gode til at institutionalisere deres mærkesager,”

    Og snylte på kapitalismen.

    Statsansatte journalister skriver til hinanden.
    Om det er interessant for befolkningen kan aflæses på mediestøttens størrelse.

    Kommentar by tavsen — 21. august 2020 @ 08:37

  14. Kønnene bliver til i mødet. Jeg ved ikke, jeg er en mand, før jeg står overfor en kvinde. Non-binær findes derfor ikke.

    En mand kan muligvis tvinge mig til at kalde sig kvinde. Men han kan aldrig tvinge mig til at se ham som kvinde.

    – – –

    Kommentar by Morten - - - — 21. august 2020 @ 08:56

  15. Godt indlæg af de politisk ukorrekte Nørgaard & Fog. Biologien og demografien er blevet forhadte videnskaber på bjerget, men de kan ikke undertrykkes. Deres empiriske videnskabelige opdagelser vil præge verdens fremtid. På godt og ondt. Næsten 8 mia mennesker i verden i dag er prisgivet deres biologi. Den præger befolkningsudviklingen, der ikke kan stoppes. Demografi er skæbne.

    Kommentar by A-mad — 21. august 2020 @ 09:06

  16. Nogle ideer er så absurde, at kun en intellektuel kan tro på dem, sagde George Orwell. Ideen om køn som udelukkende social konstruktion er et af de mest absurde eksempler i nyere tid.

    Kommentar by Crass Børsting — 21. august 2020 @ 10:25

  17. Kommentar by Crass Børsting — 21. august 2020 @ 10:25

    “Nogle ideer er så absurde, at kun en intellektuel kan tro på dem, sagde George Orwell.”

    Ja, man tænker på gru på, hvordan f.eks. Pol Pot og Khmer Rouge blev skabt ved, at cambodjanske studerende i Frankrig blev ‘inspireret’ af den franske intellektuelle elite.

    Den intellektuelle (anti-)elite går i dag især efter kontrol over sproget, da kontrol over økonomien var en gigantisk fiasko og førte til murens fald.

    Super eksempel fra Berlingske til Kim Møller: Amerikanske forskere konkluderer: “Det danske sprog er mere mandschauvinistisk end arabisk og tyrkisk” Altså – nu skal det danske modersmål ikke længere defineres gennem f.eks. den smukke sang ‘Den danske sang er en ung blond pige’, men som en af den hvide mands undertrykkelsesinstrumenter, hvis det er op til ‘amerikanske forskere’ og deres magtsyge medløbere.

    Forskerne konkluderer, at når børn allerede fra toårsalderen via sproget får indarbejdet kønsstereotyper, så betyder det, at de senere i livet vælger stereotypt efter deres køn.

    Selv om forskerne indrømmer det åbenlyse: »Selv om man ikke kan bevise, at der er en direkte sammenhæng, er jeg enig i, at der er en sandsynlig forbindelse,« siger Jann Scheuer. Sandsynlig?

    Resultaterne tyder på, siger forskeren Molly Lewis til Forbes, at sprogbruget i forskellige lande har en betydning for stereotype kønsvalg. Forskerne foreslår (selvfølgelig! og her begynder magtsygen), at eksempelvis børnebogsforfattere tilskyndes til at arbejde mere kønsneutralt. Det samme gælder for udviklere af computeralgoritmer, som undersøgelser har vist, kan videreføre kønslige og racemæssige stereotyper.

    Man kan roligt gætte på, at da forskernes algoritme analyserede dansk sprog fandt den ikke nedsættende ord om mænd som f.eks.: voldsmand, overfaldsmand, hærværksmand, lejesvend, skægabe, sprællemand, tyveknægt, dovenlars, dummepeter, skarnsknægt vildmand, ågerkarl, rakkerknægt, bussemand, fedtemikkel lumskebuks, kratlusker, tømmermænd, svagpisser, vatpik, Karl Smart, fandens karl, listepik, krigskarl mmm

    Eller lavstatusfag for mænd som skraldemand og pølsemand…osv

    Kommentar by traveler — 21. august 2020 @ 11:28

  18. Mange “forskere” er ikke andet end kommunistiske og radikale svindlere, løgnere og galninge som har forklædt sig som “forskere”. Men mediernes underbegavede journalister og redaktører lapper deres nonsens i sig og bringer det videre ud i hver en krog af landet.

    DR, TV 1+2 og papiraviserne udspreder åndelig forgiftning til samtlige borgere der er naive, godtroende og historieløse.

    Kommentar by Bent A — 21. august 2020 @ 11:50

  19. Ilith, adams første mage, som modsage ham og forlod paradis. Hun ville ikke ligge under for adam. Dyrkes idag af feminister. Hun parrede sig med dæmoner og de(t) sorte. Kom nu ilith, lad aberne være, kom og læg dig!
    Og så tog gud bone fra adam og skabte eva. Husk bone er slang for penis.
    Altså en der boller aber og en mand, der bliver til kvinde.
    Ikke noget at sige til vi er på røven.

    Kommentar by Anonym — 21. august 2020 @ 12:22

  20. Har nogen her adgang til hele kronikken? 😉

    Kommentar by Bjovulf — 21. august 2020 @ 14:42

  21. Hvorfor al den kønsforvirring?
    Buk dig ned og se hvad du har mellem benene.
    Alt andet er irrelevant og opstået på grund af venstre fløjser kun har aktiveret krybdyr hjernen.

    Kommentar by Finn A. Skov — 21. august 2020 @ 14:49

  22. Danske bank er også hoppet med på vognen i deres netbank..

    Kommentar by Martin — 21. august 2020 @ 15:01

  23. 20. Finn A. Skov: Nu er der altså noget der hedder hermafroditter, som fysisk er tvekønnede. Antageligvis kan homoer betragtes som psykiske hermafroditter, dvs. psykologisk tvekønnede. This is my new theory and preferably only mine.

    Kommentar by Gustav Jensen — 21. august 2020 @ 16:36

  24. Beviset på, at regeringens ministre er fucking satanister:

    Ligestillingsminister Mogens Jensen (S) kommer nu med en række bud på, hvordan vilkårene kan forbedres for lgbt-personer, og et af tiltagene er muligheden for juridisk kønsskifte for personer under 18 år.

    Som loven er i dag, skal man være fyldt 18 for juridisk at skifte køn.

    Regeringen foreslår en ordning, hvor børn og unge under 18 år for mulighed for at ændre deres juridiske køn efter samme ordning som folk over 18.

    Der er i regeringens forslag ikke en nedre aldersgrænse for, hvor gammel man skal være for at få muligheden for juridisk kønsskifte. Er man under 15 år, kræver det dog forældrenes samtykke.

    Ifølge regeringen skal mindreårige, der vil skifte juridisk køn, dog have ”alderssvarende juridisk rådgivning”. Det skal sikre, at beslutningen træffes på et oplyst grundlag, forbyd islam i Danmark 🇩🇰

    Kommentar by NotariusUmulius — 21. august 2020 @ 18:43

  25. https://www.bt.dk/politik/blaa-blok-imod-juridisk-koensskifte-til-boern-jeg-er-helt-rystet

    Kommentar by Anonym — 21. august 2020 @ 19:28

  26. Det som Umulius fortæller 18.43 burde kunne få mange danskere til at rejse sig fra sofaerne og lænestolene. Det viser om noget at “there is something rotten in the state of Denmark”. Mogens Jensen og hans kolleger kalder sig socialdemokrater, men er nok radigale nihilister eller kommunister når det kommer til stykket. Unge under 18 er tit forvirrede eller let påvirkelige. Hvorfor haster det dog så meget med dette juridiske halløj?

    Er der ikke noget med at de gamle partier også ønsker at børn skal have stemmeret?!

    Kommentar by Bent A — 21. august 2020 @ 20:01

  27. Mon ikke mange homoseksuelle brækker sig over dramabøssernes klamme udskejelser ?

    Og hvad med os der knepper lolitadukker. Hejser Folketinget mon også et flag for os og vores rettigheder ?

    Kommentar by Bilka — 21. august 2020 @ 22:55

  28. Det er en mærkelig tid vi lever i! I København flages der over alt med regnbueflaget, og alle er med, der er som alle andre totalitære regimer, ve den der ikke bakker op!
    Det er som så meget andet i tiden et led i den ædende onde samfundsnedbrydning venstrefløjen har startet, og som alle nu er med på! Forstå mig ret, jeg har intet imod bøsser og lesbiske, det er faktisk bland dem, jeg har mødt de mest venlige mennesker, men jeg bryder mig ikke om at folk smasker deres seksualitet op i hovedet på mig, uanset hvad denne seksualitet i øvrigt er! Som religion er seksualitet noget, der bør foregå bag hjemmets fire væge! Kirkeklokker er fint, faktisk hyggeligt, men så stopper det der!
    Det er også med undren og rædsel at jeg ser venstrefløjen genindfører apartheid med en raceopdelt parade, i mine øjne afslører de sig selv! Det gælder om at nedbryde vores samfundsorden og så genopbygge et kommunistisk samfund!

    Kommentar by Den Nervøse — 22. august 2020 @ 07:42

  29. Nu snakkes der om kønsskifte og personnummer ændring.
    Hvad gør man på sygehuse når en m/k skal ind på en herrestue og omvendt.
    Jeg vil da nødig ligge på stue med en pervers transexuel bøsse lebber.
    Men det kan sygeplejersken jo også være.

    Kommentar by P — 22. august 2020 @ 09:16

  30. Og bøsse flaget vejrer fra folketingets stang.
    Når jeg ser et bøsse flag smælde,
    Ranker jeg min stolte ryg.

    Kommentar by Hvid slave. — 22. august 2020 @ 12:08

  31. Enig traveler 11:28. “Amerikanske forskere konkluderer: “Det danske sprog er mere mandschauvinistisk end arabisk og tyrkisk”

    Jeg tror det resultat skyldes en misforståelse. De ser bort fra, at det danske sprog ikke har fælleskøn. Hankøn er også fælleskøn på dansk.

    Derfor er både “formand”, “gerningsmand”, “brandmand”,”vandmand”, “ophavsmand” og alle de andre lignende ord, der ender på -mand kønsneutrale på dansk.

    Der er åbenbart mange, der har sovet i dansktimerne i skolen og som burde have deres skolepenge tilbage? :-)

    Kommentar by A-mad — 22. august 2020 @ 14:37

  32. PS. Engelsk har “man” og “wo-man”. Det burde Enhedslistens Queer-udvalg lave et weekendseminar om. Me Tarzan you Jane. Hvornår griber det marxistiske sprogpoliti ind?

    Kommentar by A-mad — 23. august 2020 @ 08:16

  33. Ender det med at børn kan få kønsskifte inden deres pubertet?!

    Kommentar by P — 23. august 2020 @ 16:43

  34. A-mad — 23. august 2020 @ 08:16

    Ja, den har jeg ventet på i mange år. Det er da nedværdigende ikke at have et selvstændigt ord for kvinde, det har vi heldigvis ;-)

    Kommentar by tavsen — 23. august 2020 @ 16:51

RSS feed for comments on this post.