6. september 2020

Husby forsamlingshus, 5. september 2020: “Vær dansk i sind og tanke. Hver kvinde og hver mand.”

Wedellsborg mellem Assens og middelfart er Fyns største gods, og historien har præget landsognene i et større område på Vestfyn. Det var for eksempel en greve fra Wedellsborg, der satte et prægtigt kobbertårn på Rørup kirke i midten af 1700-tallet. En lignende tårn ses på Husby kirke, der var stamkirke for Wedellsborg-slægten indtil 1990. I umiddelbar nærhed af kirken ses landsbyens forsamlingshus med denne fine inskription.

Vær dansk i sind og tanke.
Hver kvinde og hver mand.
Lad altid hjertet banke.
For konge, folk og land.”

(Husby Forsamlingshus, 5. september 2020)

(Husby kirke, 5. september 2020)

Oploadet Kl. 12:46 af Kim Møller — Direkte link99 kommentarer
Arkiveret under:

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/113111/trackback

99 Comments »

  1. Hr. Møller var måske ikke en tur forbi Hagenskov Gods, og hilse på fru Schall Holberg?

    Kommentar by Revisoren — 6. september 2020 @ 12:59

  2. Jeg så en fin video med Lars Andersen og tre andre fjolser,som dog havde nogle væsentlige pointer. https://www.youtube.com/watch?v=aMnyrrs8FLs

    Kommentar by Nielsen — 6. september 2020 @ 13:03

  3. be proud of what the previous generations have acomplished and fought for, what they have worked hard to achieve. never bow down to those that want you harm, those that do not share your norms, traditions, framework. i rather die free, fighting than to be enslaved and to give in to the ones with the lowest iq.

    network, stay informed and updated, stay focused and observant, use your brain and be vigilant. fight for what you believe in.

    That inscription was not created 1947, that is something that people knew long before 1947. When you have endured hardship as a nation and individual you know what this means. There are heros that fight every single day and hour and you know who you are. I have mentioned your names before. Keep fighting!

    Kommentar by Erwache — 6. september 2020 @ 13:08

  4. DET ER I ALLERHØJESTE GRAD i det danske folks egen interesse at bevare det danske folkehjem og fædreland. Uden nationen og hjemstavnen er danskerne dømt til undergang. Men de gamle partier og røde medier har længe hetzet og mistænkeliggjort det at være dansk- og nationalsindet.

    Står det til flertallet af de nuværende politikere og journalister skal Danmark omdannes til et amt i EU og til en filial af Afrika og Arabien.

    Lige nu er vi på vej ind i samme slags fremtid som svenskerne. Bl.a. fordi netaviserne har alt for få læsere. Men danskerne vil hellere bruge deres tid og penge på underholdning, klima-hysteri og redning af 100 store fremmede lande.

    Der er ingen effektiv modstand mod udhulingen af demokratiet, velfærden og den personlige frihed og sikkerhed.

    Svenskerne er endt i et samfundshelvede fordi de har snorksovet mens kommunister, feminister og gak-gak humanister voldtog landet.

    Kommentar by Bent A — 6. september 2020 @ 13:24

  5. Det er sørgeligt og svært af finde ord når man samtidig tænker på, at ca. 80-90% af danskerne med glæde ville stille sig op op pisse på skiltet.

    Kommentar by piphans — 6. september 2020 @ 13:36

  6. Kommentar by piphans — 6. september 2020 @ 13:36
    Lidt ligesom vores Grundlov som bliver brugt som lokumspapir på tosseanstalten christiansborg.

    Kommentar by piphans — 6. september 2020 @ 13:39

  7. FLERTALLET AF DANSKERNE ER SÅ INDOKTRINEREDE at de ikke forstår hvad der er sket og sker med dem selv og deres land. De rammes af ulykker, overfald, vanvidskørsel, indbrud, jobtab, pengemangel, skilsmisser, sygdom, hetz, uretfærdigheder og social modgang, men forstår ikke at der meget ofte er en sammenhæng med den kyniske og kortsynede politik som de gamle partier har overdænget befolkningen med siden 1970.

    Og da de ikke forstår at deres personlige problemer, ulykker eller modgang oftest skyldes den vanvittige måde Danmark er blevet regeret på i mange år, bliver de ved med at stemme på de partier der har skabt elendigheden.

    Danmarksrekorderne i nedlagte skoler, hospitaler, skadestuer, posthuse, biblioteker, politistationer, kaserner, huslejepriser, busruter, lukkede bagerbutikker, motorkontorer, skatter, afgifter, bøder og gebyrer, diverse hospitals- og sundhedsskandaler og meget mere, skyldes politisk ideologi og uduelighed.

    Verdensrekorden i skilsmisser og faderløse børn skyldes kommunistisk/ feministisk familiepolitik. Drevet frem med ivrig støtte fra DR, perverse radikale aviser og dameblade samt betonhoveder og politikere. Og såkaldte borgerlige partier som V, K og DF har blot set søvnigt til.

    Bliver de typiske vælgere ved med at stemme som de plejer – lokket af valgflæsk og med hovedet under armen – bliver konsekvensen hundredtusinder af danskeres personlige nedtur og vanskæbne. Og det hele kan ende i Danmarks totale ødelæggelse.

    Det sidste er tættere på end mange aner. Folkeudskiftningen er i fuld gang.

    Kommentar by Bent A — 6. september 2020 @ 15:39

  8. …opskruede huslejepriser…

    Kommentar by Bent A — 6. september 2020 @ 15:40

  9. > Bent A
    Begyndelsesvis er jeg enig med dig. Men når du begynder at snakke demokrati og velfærd,springer kæden s’gu’ af Vi har ikke haft nogen af delene meget længe. Og i øvrigt er vælfærd et plusord,som demokraterne har opfundet. Og med demokraterne mener jeg i dette tilfælde de levebrødspolitikere som altid har snyltet på fattige,og altid har fyldts os med løgn (før et valg lover de at de vil bla bla bla. Men efter valget viser det sig at der ingen penge er til bla bla bla. Så snakker de uden om adspurgt hvorfor de ikke holder hvad de lover. Hvorefter den historie fra de varme lande de serverer bliver slugt råt af os godt hjulpet af samarbejdsvillige “journalister” som oven i hatten lever højt og flot af danskeres penge.

    Og hvis netaviserne har for få læsere,så tryk dem og del dem ud på torve og stræder.

    Det der udhules er danskernes ret til Danmark.

    Velfærd er noget af det vederstyggeligste du kan tænke dig. Det er nemlig at nogen får frastjålet deres ejendom for at bekoste andres udgifter.

    Og din frihed er du selv ansvarlig for. Hvis du vil have sikkerhed,må du skabe dig den.

    Håber du forstår.

    > Piphans
    Ja,de allerfleste nye love er grundlovsstridige. Men grundloven kunne også gøres enklere,så privat ejenddomsret,personlig frihed ikke mindst ytringsfriheden havde en højere plads.

    Kommentar by Nielsen — 6. september 2020 @ 15:45

  10. Racistisk tekst. Ned med patriarkatet!

    Kommentar by Skatteyderen — 6. september 2020 @ 15:47

  11. De der har muligheden burde se den svenske politi-krimiserie Young Wallander, der tilfældigvis udspiller sig i Malmø og Rosengården.

    Den er meget tæt på virkeligheden, med mord, bombesprængninger, vold og indvandrere der styrer bydelen.
    https://ekstrabladet.dk/nyheder/erhvervsnyheder/politichef-40-klaner-organiserer-kriminalitet-i-sverige/8279210

    Kommentar by k.m. — 6. september 2020 @ 16:00

  12. # Nielsen, 15.45: Tak for svar. Du har ret i at demokratiet er ved at være en illusion, et stort skuespil, et papnæsedemokrati. Det er stærkt udhulet. Men der er dog endnu valg hvert fjerde år, og hvis vælgerne ikke var det stemmekvæg som skandaleborgen betragter dem som, kunne mange ting ændres. Af velfærden er der trods alt noget eller rester tilbage, i form af gratis lægebehandling, pensioner og dagpenge. Men omvendt er staten og dens behandler-systemer mv. ved at udvikle sig til et mangehovedet uhyre som i stigende omfang snyder, undertrykker og tyranniserer borgerne.

    Vi er enige om det meste. Og det er rigtigt at begrebet “velfærd” tit er blevet misbrugt til vælgerbedrag.

    Da vælgerne næppe bliver immune overfor mediernes propaganda, og da det bliver svært at rette op på DFs kolossale svigt, begynder det at se ud som om Titanic-Danmark snart vil kæntre og synke. Og den enkelte danskerne kan jo nårsomhelst og hvorsomhelst blive offer for indvandringsvanviddet og de mange andre arter af politisk galskab.

    Kommentar by Bent A — 6. september 2020 @ 16:16

  13. Ja ja ja Bent A gå hen og stem på valgdagen,og få skatterne forhøjet punktum Der ligger større magter bag regeringer og parlamenter.

    Kommentar by Nielsen — 6. september 2020 @ 16:22

  14. NotariusUmulius — 6. september 2020 @ 16:26:

    Det glæder mig når politi/medier udsender en klar beskrivelse af gerningsmændene, inklusiv angivelse af etnicitet/hudfarve. Det burde de altid gøre.

    Kommentar by Peter Nielsen — 6. september 2020 @ 17:36

  15. For pokker da snaphane,du må da snart se at få åbnet kommentarsporet. Hvorfor vil du vide alle ip-adresser på dine følgere? brug samme system som Kim gør. Men brug ikke det system Hodja benytter sig af. Det er træls at skulle vedholde sin anonymitet,når man kommenterer på en muhammedaner eller en jøde. Er det frie ord ikke frit? Åbn sluserne og drop det der tomlen op eller tomlen ned med et intetsigende tælleværk. Det er kun DhimmiRadioen og faecesbook som nyder godt af den slags. Selv den satan som satte ransagningen af Jeppe Juhl og du igang har vel lov til at ytre sig.

    Kommentar by Nielsen — 6. september 2020 @ 17:49

  16. Snaphanen er værre plaget af trolle end Uriasposten, og han er desuden ret IT-ukyndig, så han har intet valg.

    Kommentar by Træt — 6. september 2020 @ 18:23

  17. Enig med Nielsen i at Snahanens system ikke dur. Er der ingen der kan afhjælpe problemerne eller komme med IT vejledning? Hvorfor er Hodjanernes system ikke OK? Trolle som “np” osv. kan vel bekæmpes med sletninger og blokeringer? Også den korte avis og flere til, oplagrer navne og adresser mv. som kan hackes. Det koster antagelig mange læsere. Kommentarerne er meget få og lidet varierede.

    Kommentar by Bent A — 6. september 2020 @ 19:01

  18. > Kommentar by Bent A — 6. september 2020 @ 19:01

    > Trolle som “np” osv. kan vel bekæmpes med sletninger og blokeringer?

    Sletning og blokering virker tydeligvis ikke. Tag dig selv som eksempel – du fik dine multi-brugere slettet af Kim og blev efterfølgende blokeret, men du kom blot tilbage små 14 dage efter med *endnu* et nyt alias. Og lige siden da har du dagligt spammet samtlige tråde til med off-topic gentagelser af de samme gamle, trætte anklager og tilsvininger.

    Af én eller anden bizar grund har Kim ikke gjort noget ved det denne gang, og det må siges at det udnytter du til fulde…

    Kommentar by Quark — 6. september 2020 @ 19:32

  19. @Bent E: Ja Den Korte Avis bruger Facebook kommentarplugin, men formår ikke engang at holde personager som den perfide LA-ambassadør Per(Gade Holdorf) Nielsen ude af kommentarsporet, hvilket jeg troede var hele fidusen ved at bruge fjæsbogen.

    Jeg har foreslået Karen Jespersen at lave et portræt af manden, som ikke burde have noget imod lidt medieeksponering, da han jo er 100% politisk korrekt.

    Kommentar by Træt — 6. september 2020 @ 19:38

  20. Nogen relevans til posten:
    https://identitaer.dk/2020/aktion-mod-befolkningsudskiftningen-i-broendby-strand-remigration-nu

    Kommentar by Peter Buch — 6. september 2020 @ 19:46

  21. Små slag Quark. Så vidt jeg husker er du selv ny på tinge.

    Kommentar by Nielsen — 6. september 2020 @ 20:14

  22. # Quark 19.32: Er du “np”s åndelige søster eller hendes radikale partikammerat? Eller er du et af nps aliasser? Du lyder sådan, og i følges som regel ad.

    Du overser en iøjnespringende forskel, medmindre man er blind og nærsynet som en muldvarp. Forskellen er at “np” er en rød og rabiat feminist og islamiserings-tilhænger. Det kan jeg ikke beskyldes for at være. Jeg prøver heller ikke på at sabotere debatterne ved igen og igen af beskylde andre debattører for at være psykisk syge, idioter, skadedyr, racister, psykopater, fascister og konspirationsteoretikere.

    Både dig og “np” ønsker at redigere UP, for at hindre dansksindede og nationalkonservative i at komme til orde.

    Hvorfor har du så travlt med at støtte np? Hvorfor kritiserer I kun højrefløjen, men aldrig venstrefløjen. Hvorfor interesserer I jer kun for HVEM der skriver, men aldrig for argumenter og HVAD der skrives. Hvorfor hele tiden en strøm af beskyldninger, løgne og halve sandheder?

    Kommentar by Bent A — 6. september 2020 @ 20:17

  23. PS: Når du nu synes at mine kommentarer og debatindlæg er så dårlige, hvorfor begynder du så ikke selv at skrive nogle der er meget bedre?

    Kommentar by Bent A — 6. september 2020 @ 20:30

  24. >Bent A
    Nu er det nærmest ved at jeg får ondt i halsen af at skrige det ud til dig: Du kan tage din velfærd og stikke den skråt op i din ildelugtende røv. Jeg skærer det ud i pap. Det eneste vi kan blive enige om,er at muslimer skal fordrives fra Danmark.
    Din kommentar 19:01 får mig til at fortryde at jeg betalte dit abonnement. Men jeg står ved mit ord.
    Jeg er selv slem til at overdænge andre med mine meninger. Men det er i andre sammenhænge.
    Tak til Træt Notar Um. Og naturligvis til P.B.

    Kommentar by Nielsen — 6. september 2020 @ 20:33

  25. Fine billeder 👍 Ja, der var engang, hvor mænd måtte være mænd, og kvinder var kvinder. Det var dengang, man ikke vidste noget om transer, ciskønnede, lebber og homser. I dag ligner mange mænd feminine pjok, eller værre: homoer! Kvinder er maskuliniserede i påklædning og opførsel: “her kommer Jeg, og jeg kan drikke, ræbe, prutte og råbe på gaden som en mand!” Afskyeligt! Næ nej! Giv os Rigtige Mænd, og lad dem være netop mænd! Her er en Rigtig mand, en meeeget flot Sheriff fra Virginia!! Oser af maskulinitet 😍 Hvoffer findes den slags ikke i mit nabolag. . ? Denne video er mest rettet mod de meget få kvinder, der tør være her på UP 😬 Nyd synet – sæt evt på repeat – https://youtu.be/V7H-29rfA2w

    Kommentar by Løsriv Jylland! — 6. september 2020 @ 20:53

  26. # Nielsen: Svarede jeg ikke høfligt nok 16.16 og 19.01? Er det selve ordet “velfærd” der gør dig så ophidset? Vi kan da også tale om en forsikringsordning i stedet. Og hvad er det for et abonnement du taler om? Forveksler du mig med en anden? Må man ikke spørge om hvorfor du mener at Hodjanernes netavis bruger et forkert system?

    Kommentar by Bent A — 6. september 2020 @ 21:04

  27. > Kommentar by Nielsen — 6. september 2020 @ 20:14

    Du husker forkert, jeg har været her i mange, mange år.

    Kommentar by Quark — 6. september 2020 @ 21:10

  28. > Kommentar by Bent A — 6. september 2020 @ 20:17

    Tyv tror hver mand stjæler. Det er dig, der har en plettet historie fyldt med aliaser, til tider op til seks samtidige. Det er komisk, at det netop er DIG der beskylder andre for at gøre det, du selv tidligere er blevet smidt ud for at gøre.

    Mere komisk bliver det når du ser ud til at mene, at DU skal have lov til at være her (trods du tidligere er blevet smidt ud!) fordi du har de rigtige meninger.

    Og direkte latterligt bliver det når du påstår, at jeg angriber højrefløjen og er sympatisk med venstrefløjen. Enhver der har øjne i hovedet og husker hvad jeg utallige gange tidligere har skrevet, ved at det forholder sig direkte modsat.

    > Jeg prøver heller ikke på at sabotere debatterne ved igen og igen af beskylde andre debattører for at være psykisk syge, idioter, skadedyr, racister, psykopater, fascister og konspirationsteoretikere.

    Nej, du nøjes med at sabotere debatten ved at poste de samme holdningsindlæg i samtlige tråde og beskylde andre for at være feminister, kommunister, femtekolonne påvirkningsagenter, trolls, rød-radikale og løgnere.

    Same shit, different toilet.

    Kommentar by Quark — 6. september 2020 @ 21:22

  29. # Quark bliver ved og ved, akkurat lige som “np” som han/hun talrige gange har slået følge med. Og ligesom np hykler han/hun løs om hvor konservativ og højreorienteret han/hun er. Quark er svær at skelne fra np og tænker sikkert på samme måde. Og ligesom feministen udtaler Quark sig skråsikkert om ting han/hun kun har et yderst overfladisk kendskab til. Og Quark påstår her at det altid er det samme jeg skriver. Ja, hvis man kun har fem brikker at flytte med, så opdager man jo ikke nuancerne og forskellene i ret meget af det man er omgivet af. Quark kan heller ikke finde ud af at springe indlæg over. Quark har det i det hele taget ikke nemt.

    Stort set er de eneste jeg og andre skændes med, “np” og Quark. Og det skyldes at I provokerer igen og igen med agressive og vildledende indlæg.

    At np og Quark går mere op i anonyme navne og pseudonymer end i om Danmark er ved at blive omdannet til et shithole i stil med Sverigstan, er da en proportionsforvrængning der vil noget. Den er vel både underlig, latterlig og sørgelig på een gang.

    Ikke een eneste gang har I prøvet at komme med argumenter overfor kritik af de gamle partier og medier osv. I fravælger debat og boltrer jer i postulater og personangreb.

    I har tidligere udtrættet folk eller fået dem smidt ud, og nu prøver I igen.

    Kommentar by Bent A — 6. september 2020 @ 22:32

  30. Der er ingen nuancer i det bras, du skriver, Bent A. Som jeg har sagt er det de samme anklager og hyleri igen og igen, krydret med konspirationsteorier og selektiv videnskabsbenægtelse som jeg i seneste tilfælde med DNA sekventering vs. elektronmikroskopisk visuel sammenligning gjorde opmærksom på. Jeg har nævnt dit klovneri overfor folk der rent faktisk har forstand på DNA og vi fik os et godt grin, efter den første “wtf”-grimasse havde fortaget sig.

    Overfladisk kendskab? Jøses, mand. Jeg har set med lige fra starten af din hærgen herinde. Forsøger at få folk smidt ud? Har du allerede glemt at det var dig selv der fik dig selv smidt ud ved at bruge mange samtidige aliaser – som en manisk enmands astroturfing-hær foregav du at være et kollektiv af “venner” der bare delte IP-adresse, email, tegnsætning, idiosynkrasier og udtryk. Helt ærligt, hvor dumme tror du vi er? Det eneste jeg er skyldig i, er at være i vildrede over hvorfor Kim har tilladt dig at komme tilbage og fortsætte med manisk at tæppebombe kommentarsporet herinde, samt i ny og næ at nævne at du stadig er et problem herinde.

    Jeg var her længe før du blev et problem, og der var engang hvor debatterne rent faktisk var til at holde ud. Nu er de degenereret til offtopic og konspirationsteori, og du er én af de allerværste syndere. Dine fejder med “np” er et godt eksempel – man kan ikke sige dig imod, end ikke ved at citere videnskabelige fakta, uden det udløser personlige tilsvininger og mistænkeliggørelse. Og så efterlyser du saglig debat, mage til hykleri er sjældent set. Det er direkte ulækkert!

    Og fat det så lige, makker! Jeg er IKKE “np” og dine konstante, ynkelige forsøg på at mistænkeliggøre mig falder 100% tilbage på dig selv og dine mange, mange aliaser gennem tiden. Det er ren projektion, ligesom resten af det du har skrevet i denne tråd – og mange andre.

    Kommentar by Quark — 6. september 2020 @ 23:35

  31. OT: DR fortsætter sin mistænkeliggørelse af Forsvarets Efterretnings Tjeneste.

    Kommentar by Bent A — 7. september 2020 @ 00:03

  32. # Quark: gider ikke diskutere mere med dig. Du går utrolig meget op i ligegyldigheder og fnidder-fnadder ang. pseudonymer, mens du aldrig giver udtryk for bekymring vedrørende Danmarks situation. At få en konstruktiv debat med en np type som dig er nok en umulighed. Gendriver man 50 af jeres påstande, disker I bare op med 50 nye. Fortsat du bare med dit bla-bla-bla, jeg er ligeglad og vil hellere bruge min tid på noget mere væsentligt.

    Kommentar by Bent A — 7. september 2020 @ 00:12

  33. PS: Hvis Quark var interesseret i debat, kunne han f.eks. have svaret på indlæg nr. 8 og 32 under: Eva Selsing : der sidder et menneske derinde i systemet. Men Quark svarede som sædvanlig ikke.

    25. august kl. 03.31 og 12.52.

    Kommentar by Bent A — 7. september 2020 @ 00:29

  34. someone recommended “Young Wallander”, that is PURE GARBAGE and WASTE OF TIME.

    If you want to waste time and sit infront the screen, escape reality and live i a bubble, watch “Billions” or “Condor”. Also garbage.

    Kommentar by Erwache — 7. september 2020 @ 00:47

  35. PS: Lige et sidste spørgsmål til Quark: når du nu er så klog, hvorfor skriver du så ikke en masse kloge og fremragende indlæg til gavn for folkeoplysningen og danskernes fremtid, istedet for at kværulere over dansksindede kommentarer?

    Kommentar by Bent A — 7. september 2020 @ 00:59

  36. > kunne han f.eks. have svaret på indlæg nr. 8 og 32 under: Eva Selsing : der sidder et menneske derinde i systemet. Men Quark svarede som sædvanlig ikke.

    Naturligvis gjorde jeg ikke det, for nu kiggede jeg lige tilbage og de to indlæg er PRÆCIS den type hylende klageskrifter og holdningsindlæg som du dag ud og dag ind bomber løs med, og som jeg finder uendeligt trættende. Lange smører om “åh hvor går det skidt, Danmark er fortabt!” hvor du klager løs over nærmest samtlige institutioner i Danmark, og hvor samtlige punkter er noget som Kim tidligere og meget bedre har beskrevet, med konkrete henvisninger til fakta (noget som du aldrig gør).

    > mens du aldrig giver udtryk for bekymring vedrørende Danmarks situation.

    Modsat dig føler jeg ikke noget narcisistisk behov for hver eneste dag at beskrive hvad jeg mener og synes om alting, på den samme måde med de samme klagepunkter. Modsat dig har jeg en forretning at drive.

    > Gendriver man 50 af jeres påstande, disker I bare op med 50 nye.

    Du “gendriver” ikke en hujende fis, du gør det til en personlig smædekampagne og ignorerer enhver henvisning til logik og fakta. Det er sikkert som amen i kirken: det sker hver gang.

    Men whatever, “Bent A”. Så længe du hærger herinde kan det ikke forventes at jeg deltager. Som jeg har givet udtryk for så er det min oprigtige mening, at du og en håndfuld andre efterhånden har smadret UP med jeres klageskrifter og konspirationsteorier. Det ønsker jeg ikke at deltage i, og den indstilling bliver ikke taget op til revision før den blokering du blev tildelt for mange måneder siden bliver genoprettet, og du forhindres i at komme retur med alias nr. 117.

    Kommentar by Quark — 7. september 2020 @ 01:04

  37. >Quark 21:22
    Jeg ved kommentaren ikke var henvendt til mig. Men jeg må alligevel stille gøre dig opmærksom på at jeg ikke anser en muslim for en debattør (9. linie).

    Kommentar by Nielsen — 7. september 2020 @ 06:05

  38. Frafaldne fra Alternativet vil danne et parti der hedder. Frie Grønne. Angående videnskab. Hvad om de kaldte sig -Frie Radikaler-? :-) :-) :-). Støt SIAD og GI. God mandag. mvh Michael Unna

    Kommentar by Michael Unna — 7. september 2020 @ 06:51

  39. Erwache må hellere end gerne skrive på dansk her – ikke fordi vi ikke kan læse engelsk, men vi bor trods alt i Danmark hvor modersmålet er dansk.

    Ang. Young Wallander, Erwache er fri til at mene hvad er “garbage” og “waste of time” = lort og spild af tid.

    Det meste underholdning er vel tidsspilde, fx Anne og Anders der er ikke kan komme ud i verden på grund af en flagermus i Wuhan. Jeg foretrækker tit at lukke for både radio og tv, og søge ud i naturens dybe stille ro.

    Der var den igen. Man klynger sig til den politisk korrekte løsning om hvor corona stammer fra, og jeg var tæt på at blive halshugget i opslaget om Sofie Linde, fordi jeg ikke køber Kina diktaturets manipulationer og løgne om corona.

    Da det ikke lykkedes np at overtage styringen af Sofie Linde tråden, ser det ud til Quark forsøger sig her.

    Der har måske været en kurre på tråden mellem Kim Møller og Bent A. men der er tilsyneladende fundet en aftale. Den må vi andre som også er gæster her respektere.

    Til slut et par ord om snaphanen. Så vidt jeg husker lukkede han kommentarsporet pga. ond stemning blandt brugerene. Jeg ved ikke om der har været trusler mod snaphanen, og det blander jeg mig heller ikke i.

    Jeg kan bare se, at det det samme kan ske med Uriasposten, hvor en eller flere agressive skribenter saboterer debatten med ren trolleri.

    MSM og modstandere af ytringsfrihed går selvfølgelig efter de små alternative medier, der går imod strømmen af statsstøttet manipulation og holdningsmassage.

    Man ser hvordan Hong Kong borgere er blevet forsigtige og bange, efter Kina slog ned på systemkritikere.

    Vi har ikke nået samme niveau i Danmark, men det kan komme lynhurtig hvis systemet bestemmer sig for at lukke munden på befolkningen.

    Kommentar by k.m. — 7. september 2020 @ 07:41

  40. michael unna 06:51

    det går Fremad !

    Kommentar by k.m. — 7. september 2020 @ 07:42

  41. Tillykke til Hizb ut-Tahrir.

    De har nu fået deres første politiske leder i Folketinget i skikkelse af islamisten Sikandar Siddique…

    Kommentar by Revisoren — 7. september 2020 @ 08:34

  42. >Michael Unna — 7. september 2020 @ 06:51

    Det er nok en trykfejl, der burde stå Fire grønne. Og de bliver forhåbentligt aldrig flere.
    Jeg får en voldsom lyst til at blive racist når jeg ser den kornfede Paki.

    Kommentar by Erik — 7. september 2020 @ 08:48

  43. Sikandar Siddiques lavtsiddende ører er et tydeligt tegn på muhammedansk indavl…

    Kommentar by Revisoren — 7. september 2020 @ 08:59

  44. 42 og 41. Som noget særligt originalt vil “De 4 Grønne” bekendtgøre at som noget helt specielt…så er de skam Antiracister. De er imod racisme (og forurening) :-) :-) :-) :-). Wauw. ..nu har Politiken noget at helt særligt at blæse det parti op på :-) :-) :-) :-) (Lidt ligesom Lars Løkkes genkomst, hvor han anbefaler Venstre at samarbejde med De Radikale,….og så kom han da så sandelig i pressen på one night stand. :-) :-) :-). Støt SIAD og GI. God mandag. mvh Michael Unna

    Kommentar by Michael Unna — 7. september 2020 @ 09:06

  45. 🤮🤢 Tidligere medlemmer af Alternativet Sikandar Siddique og Uffe Elbæk vil i dag på et pressemøde præsentere deres nye parti, som hedder Frie Grønne.

    Niko Grünfeld og Susanne Zimmer er også medlemmer af partiet, som får Sikander Siddique som politisk leder.

    I en pressemeddelelse kalder Frie Grønne sig for landets nye klimaansvarlige og antiracistiske parti.

    Partiet bliver officielt præsenteret klokken 11 på Blågårds Plads i København, forbyd islam i Danmark 🇩🇰

    Kommentar by NotariusUmulius — 7. september 2020 @ 09:10

  46. Bliver det obligatorisk at sende dickpics til hinanden hos Frie Grønne?

    Kommentar by Revisoren — 7. september 2020 @ 09:13

  47. Så længe “np” og “quark” HÆRGER HERINDE, må man regne med at kunne blive OVERFALDET VERBALT hvis man udøver systemkritik. Begge disse radikale trolle går frem efter den røde manual der går ud på at hvis man ingen argumenter har, så skal man istedet beskylde folk for at være racister, fascister, skadedyr og psykopater. Eller deres kritik er hyleri og uendeligt trættende beklagelser eller fake news osv.

    Quark proklamerer igen og igen at han ikke vil deltage, men deltager så alligevel. Og han jamrer, hyler og beklager sig på trættende vis over at nogen påviser at der foregår grimme ting bag kulisserne i “velfærdsstaten”, selvom DR påstår at danskerne er verdens lykkeligste folk. Quarks ønske er CENSUR overfor meninger han ikke deler. Både np og quark ønsker at SANDHED OG SAGLIGHED skal fjernes fra debatterne. At mange har givet udtryk for at de er enige i kritikken, som åbenbart ikke er helt ved siden af, ignorerer quark.

    Både np og quark griber ethvert halmstrå der kan bruges til kritik af andre bloggeres indlæg. Satire og ironi forstår de ikke. En ironisk tekst om en engelsk fodboldspiller bruger np til at påstå psykisk sygdom hos den der skrev ironisk. At man ikke nævner ALLE de metoder der blev brugt til at kortlægge corona-virussen, kaldes at man er latterligt uvidende om gensekvensering og elektronmikroskoper og andre metoder, som har afsløret at virussen er sammensat af et laboratorium.

    Hvis quark mener at niveauet er for lavt hos UP, kunne han jo højne det ved at skrive en masse gode kommentarer. Men det gider han ikke. Nej, så hellere føre sig frem med lange, trættende og evindelige beklagelser og hylerier over at der er bloggere som oplyser om hvad der foregår i samfundet.

    Jeg betragter både np og quark som et par røde professionelle/politiske kværulanter, hvad fri debat angår. De anser sig selv for at være klogere end alle andre, men bidrager kun til debatterne med fnidder, sure opstød og halve/kvarte sandheder. Som bruges til at afspore debatterne.

    Kommentar by Bent A — 7. september 2020 @ 09:18

  48. Kan også sige det kortere: np og quark kører parløb for om muligt at få fjernet ikke-kommunistiske bloggere fra UP.

    Kommentar by Bent A — 7. september 2020 @ 10:03

  49. Blågårds Plads = Shariazone

    Kommentar by Revisoren — 7. september 2020 @ 10:04

  50. “Det var for eksempel en greve fra Wedellsborg, der satte et prægtigt kobbertårn på Rørup kirke i midten af 1700-tallet.”

    Det er ikke et kobbertårn, men et murstenstårn med kobbertag.

    Løgkuplen, som også kendes fra russiske kirker, har sin oprindelse i islamisk arkitektur.

    Kommentar by np — 7. september 2020 @ 10:25

  51. Til de stridende parter:

    Get a room!

    Der er i øjeblikket grundet “Coronakrisen” masser af tomme og billige hotelværelser at få…

    Kommentar by Revisoren — 7. september 2020 @ 10:33

  52. Som altid nogle flotte og meningsfyldte billeder! Det lille kobbertaarn oeverst paa kirketaarnet goer indtryk og mindetavlen er der vel blot nogle faa, der hverken kan eller vil forstaa…

    Kommentar by krassisten — 7. september 2020 @ 10:44

  53. np har røv i begge ender

    Kommentar by k.m. — 7. september 2020 @ 10:49

  54. np har åbenbart ikke andet at give sig til end brokke sig over små sproglige finurligheder, og så køre en sag op på det.

    Selvfølgelig sluttes af med reklame for Islam.

    Vi må hellere sige eskimoernes igloer er opfundet af profeten Muhammed

    Kommentar by k.m. — 7. september 2020 @ 11:47

  55. @np
    Formen symboliserer en flamme. De kommer normalt i sæt af 3. Den hellige treenighed.

    En anden forklaring siges, at “løgkuppelen” oprindeligt blev betragtet som formen, der repræsenterer edikulaen (cubiculum) i Jerusalems hellige kirke. At den ligeledes er bedre til at skubbe sne fra tagkonstruktionen er kun et plus.

    Note: Brug ikke wikipedia for oplysninger. Der er mange emner der er ukorrekte. Alle kan rette i siderne. medstifteren af wikipedia, Larry Sanger, skrev i en blog, at wikipedia har taget en kraftig venstre-orienteret drejning og kan ikke længere betegnes som neutral. ALT på wikipedia skal verificeres og dobbelt-tjekkes HVER gang.

    Kommentar by En rigtig dansker — 7. september 2020 @ 11:58

  56. En rigtig dansker kl. 11:58

    “De kommer normalt i sæt af 3. Den hellige treenighed.”

    Man skal have drukket meget for at se de to andre kupler på Husby Kirke.

    “Brug ikke wikipedia for oplysninger.”

    Hvorfor gør du det så? Du oversætter fra den engelske udgave af wikipedia:

    https://en.wikipedia.org/wiki/Onion_dome#Symbolism

    Alle må indrømme, at det er et usædvanligt spir på en dansk kirke. Inspirationen kommer nok i første gang fra Tyskland, ligesom meget anden kultur i Danmark. Den stammer næppe fra Rusland.

    Den traditionelle opfattelse er, at de russiske løgkupler er inspireret af islamisk arkitektur.

    Både de russiske og islamiske løgkupler er oprindelig inspireret af kuplerne på de byzantinske kirker. Og måske er de udviklet uafhængigt af hinanden? Det islamiske Taj Mahal er æstetisk set mere tilfredsstillende end Vasilij-katedralen og Husby Kirke. Det ser ud, som om kuplen på Husby Kirke har fået et skud Metomol.

    Kommentar by np — 7. september 2020 @ 12:52

  57. http://danmarks-kirker.dk/haderslev/vejle/bredsten_vej.htm

    Kommentar by k.m. — 7. september 2020 @ 13:01

  58. @np
    Alle søgninger fra mig sker udenom wikipedia.
    Har ikke brugt wikipedia i flere år.
    https://ogimg.infoglobo.com.br/in/21088041-1c8-68a/FT1086A/652/xIsrael-Jesus-Tomb-Restoration.jpg.pagespeed.ic.CCutEfIkHc.jpg

    Kommentar by En rigtig dansker — 7. september 2020 @ 13:04

  59. np fører sin een-mands hær mod alt og alle på Uriasposten.

    np “slutter” sig til en masse, vi andre kan se der er sket en kortslutning i np´s målerskab

    Kommentar by k.m. — 7. september 2020 @ 13:11

  60. OT: Hvad mener andre om at klimahysteri og co2-humbug nu skal omsættes til brandbeskatning af bilisterne? Op til 5900 kr. mere pr. bil pr. år. Eller endnu mere ekstra?

    Hvad skal vi mene om 5 G telefoni som er ved at starte op?

    Og så er der opstået et nyt parti, “Frie Grønne”, en ny udgave af Uffe Elbæks sære alternativ. I forvejen er Veganerpartiet og Kristendemokrater lige blevet klar til valg. Alle tre partier er rødradikale.

    Men stadig ikke et nyt DANSKSINDET NATIONALKONSERVATIVT parti til at supplere NB, SK og DF.

    Kommentar by Bent A — 7. september 2020 @ 13:16

  61. Grøn er islamismens farve…

    Kommentar by Revisoren — 7. september 2020 @ 13:21

  62. @ 61, Bent A .”Frie Groenne” er vel blot endnu en udgave af et vandmelons-parti, groent udvendigt og roedt indvendigt. Sjovt nok kommer der en brun tone ud af at blande de to farver…

    Kommentar by krassisten — 7. september 2020 @ 13:21

  63. En rigtig dansker kl. 13:04

    Der mistede jeg respekten for dig. Først wikipedia. Derefter din “oversættelse”:

    Wikipedia: Nevertheless, onion domes are popularly believed to symbolise burning candles.

    En rigtig dansker: Formen symboliserer en flamme.

    Wikipedia: Another explanation has it that the onion dome was originally regarded as a form reminiscent of the aedicula (cubiculum) in the Church of the Holy Sepulchre in Jerusalem.

    En rigtig dansker: En anden forklaring siges, at “løgkuppelen” oprindeligt blev betragtet som formen, der repræsenterer edikulaen (cubiculum) i Jerusalems hellige kirke.

    https://en.wikipedia.org/wiki/Onion_dome#Symbolism

    Hvorfor du linker til et billede af Gravkirken uden tekst, ved jeg ikke.

    Kommentar by np — 7. september 2020 @ 13:30

  64. Så fylder feministen igen op i tråden med sine ynkelige og meningsløse skriverier. Og om lidt rykker hendes åndelige fætter eller kusine hende nok til undsætning.

    Kommentar by Bent A — 7. september 2020 @ 13:37

  65. Et Bent A — 7. september 2020 @ 13:16: Et “dansksindet nationalkonservativt parti” fører kun til stemmespild. Bedre at søge at dreje NB og DF i nationalkonservativ retning, eller kuppe KD, der allerede er opstillingsberettiget. Lad venstrefløjen og de liberale om at splitte sig op i småpartier.

    Kommentar by Odo — 7. september 2020 @ 13:43

  66. @np
    Mon du har overvejet, at wikipedia har teksten fra et andet sted?
    At lave flere links plejer at gå galt i posten og jeg ønsker ikke at møve tonsvis a poster ind.
    Alt behøver ikke detaljeret forklaring – kun hvis der forefindes en obskur fremvisning. Billedet og arkitekturen behøver ingen detaljeret beskrivelse.
    Og til sidst. Hvorfor skulle jeg dog have behov for din respekt??? Jeg aner overhovedet ikke hvem du er eller hvad du skal have respekt for??
    Respekt er noget man skal gøre sig fortjent til – den er ikke automatisk en selvfølge. Tastatur-krigere kan tilkendegive sine meninger og så er den ikke længere – det samme gælder selvfølgelig mig selv.

    Kommentar by En rigtig dansker — 7. september 2020 @ 13:58

  67. Jeg glemte den sidste sætning, “En rigtig dansker” har læst på den engelske udgave af wikipedia og derefter “oversat” til dansk:

    Wikipedia: Onion domes often appear in groups of three, representing the Holy Trinity, (…)

    En rigtig dansker: De kommer normalt i sæt af 3. Den hellige treenighed.

    https://en.wikipedia.org/wiki/Onion_dome#Symbolism

    Kommentar by np — 7. september 2020 @ 14:02

  68. En rigtig dansker kl. 13:58

    “Mon du har overvejet, at wikipedia har teksten fra et andet sted?”

    Det er lige omvendt. Mange citerer/copypaster fra wikipedia, nogle uden at kreditere.

    Artiklerne på den engelske udgave af wikipedia er nok nogle af de mest gennemresearchede tekster i verden, af tusindvis af fagfolk og lægmænd.

    Kommentar by np — 7. september 2020 @ 14:10

  69. Apropos “konspirationsteorier”:

    Det er ikke ufarligt og uden omkostninger at dele sin synspunkter offentligt.

    Sladderbladet Se & Hør fortæller, at sangerinden og modellen Saszeline Dreyer har mistet en sponsor, efter at hun offentligt har givet udtryk for sin skepsis vedrørende Corona, 5G, Bill Gates og vacciner.

    Hvem sagde berufsverbot?

    Kommentar by Revisoren — 7. september 2020 @ 14:10

  70. Mange hjemmesider på nettet citerer/copypaster fra wikipedia, nogle uden at kreditere.

    Kommentar by np — 7. september 2020 @ 14:11

  71. Først brokker np sig over et et kirketårn med kobbertag, kort tid efter ryger kværulanten i flæsket “en rigtig dansker” som om det er et problem at være dansker

    np tåler ikke andre holdninger end sine egne, og kun np kender sandheden – ve den der tænker anderledes

    Bilkommisionen er mere rød end rød, det ser man tydelig på deres anbefalinger til grøn omstilling. Planen om flere hundrede tusind, måske en million el-biler på 10 år er urealistisk. Det er ren Enhedsliste politik.

    Kommentar by k.m. — 7. september 2020 @ 14:29

  72. “np” er ikke alene om at være forvirret, fanatiker og ekstremist.

    Hørte lige ENHEDSLISTEN i radioen. EL mener at det er trist hvis familiernes økonomi sættes over klimakampen. Blæse være med om danskerne stadig har råd til at holde bil, det vigtigste af alt er kampen mod co2.

    EL går ind for drastiske afgiftsforhøjelser og andet som kan tvinge folk til at cykle på arbejde eller køre med offentlig transport.

    De røde tosser er trælse at høre på, når man har sat sig ind i hvordan klimaet bestemmes af solen, magnetfelter og mange andre faktorer som vi mennesker ikke har indflydelse på. Og co2 er en lille og nødvendig del af atmosfæren, og uden praktisk betydning for klimaet. Hvorimod solens varierende udstråling hæver eller sænker temperaturen i luftmasserne.

    Uhyggeligt at man har fået så mange politikere og medløbere til at rable løs om co2, når det er et ikke-eksisterende problem. Mange af dem er fanatiske at høre på, selvom de næppe aner hvad de taler om. Men ambitiøse er de sandelig.

    Kommentar by Bent A — 7. september 2020 @ 18:55

  73. …ikke-eksisterende problem…

    Kommentar by Bent A — 7. september 2020 @ 18:57

  74. Revisoren kl. 14:10

    Din ironi er nok for avanceret til UP. Konspirationsteoretikerne Bent A og k.m. kan ikke miste deres “sponsor”, selvom der er øjeblikke, hvor jeg ville ønske, at deres misinformation betød, at deres overførselsindkomst blev beskåret.

    Kommentar by np — 7. september 2020 @ 19:04

  75. det røde røvhul np ved ikke hvad jeg lever af

    Kommentar by k. m. — 7. september 2020 @ 19:12

  76. k. m. kl. 19:12

    Hvad lever du da af? Har du nogen sinde arbejdet? Sidder du i kørestol? Jeg forestiller mig, at du altid har været på offentlig forsørgelse.

    Bent A har været indlagt på et sindssygehospital i Sønderjylland. Det er ikke noget, jeg finder på. Han har selv fortalt os det, af uransagelige grunde. Han har været oppe at slås med overlægerne og sygeplejerskerne, fordi han ikke måtte få kaffe, kage og gaver på sin fødselsdag og juleaften.

    Senest har han hævdet – ud over at coronavirussen er et biologisk våben fremstillet på et laboratorium af den kinesiske regering – at fodboldspilleren Gary Lineker består af tre kvinder.

    Sikke et fornøjeligt par I er. Hvem er manden i huset :-)

    Kommentar by np — 7. september 2020 @ 19:25

  77. # np

    I dit referat af sygejournalen glemte du ludomanien…

    Kommentar by Revisoren — 7. september 2020 @ 19:33

  78. Bent A + k.m.

    Der er altid så mange krav fra jer til samfundet. Det er typisk for jer, som er på overførselsoverkomst.

    “Nielsen” er inde på det. Velfærd er noget, man skaber selv. Det skal ikke som udgangspunkt være en omfordeling af værdierne, som tages fra de aktive og gives til de passive. Sådan er det i det mindste for os borgerlige, som arbejder og tjener vores egne penge.

    Kommentar by np — 7. september 2020 @ 19:38

  79. Jeg har også ændret holdning til psykiatrien efter, at jeg har læst Bent A’s sygehistorie og indlæg.

    Sindssyge mennesker skal ikke have lov til at gå rundt i det offentlige rum eller have adgang til internettet. De skal ikke kunne sige nej til den medicin, lægerne ordinerer til dem.

    Vi skal igen bygge store sindssygehospitaler med mange sengepladser. De sindssyge skal fikseres, medicineres og isoleres fra samfundet.

    Der kan du se, hvad du får ud af dine indlæg, hvor du misinformerer og støtter lagt ude konspirationsteorier, k.m.

    Vi samfundsstøtter vil ikke finde os i. Det må være slut nu. Heldigvis arbejder både regeringer og store virksomheder på at komme misinformationen fra den yderste højrefløj til livs.

    Kommentar by np — 7. september 2020 @ 19:55

  80. np er bare for meget, men jeg lader det røde røvhul pludre videre, Kim bestemmer om np fortsat skal have adgang til Uriasposten

    Kommentar by k. m. — 7. september 2020 @ 19:57

  81. I 1658 gik Svenskekongen Karl X med sin hær af tyske lejesoldater over til Brandsø og derfra videre mod (Iversnæs) Wedellsborg Hoved for derefter at gå ind i Tybrind Vig, hvor de blev modtaget ude på isen af de danske med generalmajor Hans Ahlefeldt i spidsen. Man kæmpede tappert men ganske forgæves mod den svenske overmagt, der fik hjælp af isen, som til ugunst for danskerne brast.
    I 1672 blev grevskabet Wedellsborg oprettet, af den tyske Wilhelm Friedrich von Wedel, som nok ikke var specielt dansksindet; men mest klansindet.
    Wedel giftede sig med Hannibal Sehesteds datter og fik fedtet sig ind hos kong Frederik 3 ad denne vej. Slægten var grundigt på røven i Nordtyskland og interessant nok kom Wedel også i dyb økonomisk uføre i Danmark, trods sit fedteri.
    Dansk adel har i høj grad rod i Tyskland helt op til og efter ww2,
    Hvor flere adelsslægter af tysk afstamning blev dømt hårdt for landssvig (nazisme) og fradømt ære og gods. Mange udlændinge ser og så kun Danmark som et fedt jagtrevir med dumme byttedyr – ligesom migranterne i dag.

    Kommentar by Gustav Jensen — 7. september 2020 @ 20:25

  82. # np

    Jeg tænker Gøg & Gokke eller Benny & Kjeld?

    Kommentar by Revisoren — 7. september 2020 @ 20:40

  83. Nu er den radikale feminist-troll “np” så gået over til LØGNEHISTORIER PÅ STRIBE. Hun misforstår og misfortolker, fordrejer og forvrænger, og så har hun de LØGNEHISTORIER hun skal bruge for at kunne klare sig i sine skænderier med andre bloggere. Uheldigvis for np er der her ikke tale om een-vejs kommunikation som hos DR og TV2, men et forum hvor hendes løgne kan modsiges.

    Jeg har ikke været indlagt på et sindssygehospital. Pure opspind fra “np”s side. Det med Gaary Lineker var satire. At corona-virussen stammer fra et laboratorium er 99,9 procent sikkert. Hendes diverse indlæg her til aften er ikke andet end løgn, vrøvl og vås.

    np er en ynkelig og ondskabsfuld net-aktivist.

    Kommentar by Bent A — 7. september 2020 @ 21:45

  84. Bent A kl. 21:45

    Har du nogensinde haft et arbejde? Du lyder, som om du altid har været syg og på overførselsindkomst. Du kræver altid ind. Kritiserer samfundet og danskerne. En gøgeunge. en samfundsfjende.

    Kommentar by np — 7. september 2020 @ 22:02

  85. PS: Dronningen, statsministeren, ministrene, bureaukraterne, journalisterne og mange andre er ret beset på overførselsindkomst, og sikkert også np. Så hvorfor håner hun både de fine og fornemme, de arbejdsløse og sig selv? Og hun håner jo også dem som er på dagpenge pga. corona-nedlukning etc.? Er np en smule asocial?

    Kommentar by Bent A — 7. september 2020 @ 22:05

  86. Jeg synes, at de sociale ydelser skal sættes ned. Det er det, at konspirationsteoretikerne og misinformanterne Bent A og k.m. har opnået med deres dybt problematiske optræden her.

    Hvorfor skal man aflevere store dele af ens indtægt til psykisk syge og handicappede som Bent A og k.m.?

    Jeg er glad for, at de sociale medier er begyndt at censurere den slags typer.

    Kommentar by np — 7. september 2020 @ 22:10

  87. Nu angriber Bent A så dronningen. Men hun har i det mindste altid gjort en indsat for den apanage hun modtager.

    Bent A har aldrig løftet en finger for nogen. Han har altid kritiseret andre, altid krævet ind.

    Kommentar by np — 7. september 2020 @ 22:14

  88. “np” kl. 22.02: Du lyder til gengæld mere og mere som en uartig skolepige i stil med Greta Tunfisk. Troede ellers at du var en gammel grim, sur og vrissen hekseagtige rejekælling, men har måske taget helt fejl? Du er måske den danske udgave af Tunfisken?

    Kommentar by Bent A — 7. september 2020 @ 22:14

  89. Bent A kl. 22:14

    Du er fuldkommen sindsforstyrret. Du har aldrig kunnet bestride et arbejde, hvor du indgår i et fællesskab og skal hjælpe andre mennesker.

    Kommentar by np — 7. september 2020 @ 22:20

  90. “Vær dansk i sind og tanke” er et godt motiv og motto for vores danske åg, lejesoldater på dansk jord, er nok til efterlevelse for overlevelse hvor poesien sætter dagsorden og ikke politikken med andre midler…..

    Kommentar by Moth — 7. september 2020 @ 22:46

  91. Lille np. Har dine forældre givet dig lov til at være længe oppe i aften? Er det ikke langt over din sengetid? Find nu din legebamse frem og læg dig til at sove. Og husk at man ikke skal tro på alt hvad man lærer af de moderne børnebøger.

    Kommentar by Bent A — 7. september 2020 @ 22:49

  92. np afslører mere og mere at sit sande jeg.

    np er så besat af tvangstanken om konspirationsteori, at angrebet ikke kun er rettet mod mig og Bent A.

    Hele befolkningen er et mål, hvor vi nu ser np vil tvangsindlægge borgere, tvangsmedicinere og fiksere disse til en bænk på psykiatrisk afdeling.

    Konspirationsteori er et flydende begreb. Man kan sprede en latterlig påstand om et eller andet, en direkte løgn. Det er den ene side af sagen.

    Konspirationsteoretiker misbruges desværre også som mærkat på borgere der søger sandheden om et emne, der forsøges holdt skjult.

    Hvad er fup og fakta om Clinton, pizza-gate, Jeffrey Epstein – Pedofile Island, Bengazi o.s.v. alt det der foregår i de finere kredse hvor penge og magt åbenbart er i stand til at lukke munden på nysgerrige der søger sandheden.

    Da B.Clinton var præsident løb rygterne(konspirationsteori) om at han havde noget kørende med en kvinde som ikke var hans kone.
    Han benægtede hårdnakket : I did not have sexual relationship with Monica Lewinsky.

    WASHINGTON Breaking seven months of near silence, President Bill Clinton admitted Monday night that he did, in fact, have an inappropriate and “wrong” relationship with ex-White House intern Monica Lewinsky, but insisted he did nothing illegal.

    Ligesom med faktatjek om corona, flyder nettet med faktatjek om B.& H. Clinton, hvor alle anklager om korruption og magtmisbrug latterliggøres og afvises som opspin.

    Skal jeg og andre spærres inde, tvangsmedicineres og fastspændes uden adgang til internettet fordi et hysterisk menneske som np ikke tåler man søger anden information end den gængse, udstukket af diktaturet ?

    Kommentar by k.m. — 8. september 2020 @ 08:18

  93. k.m. kl. 08:18

    Der er mange muligheder. En ny paragraf i straffeloven:

    “Den, der forsætligt udbreder konspirationsteorier med det formål at omstyrte samfundsordenen, straffes med fængsel i op til to år.”

    Kommentar by np — 8. september 2020 @ 09:43

  94. jow jow, diktaturet skal nok lukke Danmark ned

    de onde griner, de gode græder

    Kommentar by k.m. — 8. september 2020 @ 10:15

  95. Det som tunfisken eller SUGEFISKEN “np” foreslår 9.43 er en gummiparagraf med juridisk elastik i metermål. Som alt andet som kommer fra np er det ikke ordentlig gennemtænkt.

    Hvor infantil og primitiv hun er, fremgår også af hendes indlæg højere oppe i tråden hvor hun giver udtryk for at hvis folk ikke har de samme holdninger og meninger som np, så sidder de nok i rullestol, har aldrig haft et arbejde eller er psykisk syge. Det er jo latterlige kommentarer fra en som er løbet tør for argumenter.

    Den mest psykisk ustabile eller handicappede er nok np selv. Hun mener at hun er klogere og sundere end alle dansksindede nationalkonservative, men har hun noget at have det i ?

    Kommentar by Bent A — 8. september 2020 @ 10:16

  96. gad vide hvor lang straffen er for de beskyldninger, np kommer med imod mig?
    det er kun spekulationer – direkte løgne

    Kommentar by k.m. — 8. september 2020 @ 10:34

  97. Er der noget vi ikke må se eller høre ?
    http://www.asianews.it/news-en/(East-Asia,China)-Police-and-censorship-during-the-Xi-Jinping-'show'-in-Wuhan-(video)-49519.html

    Vi er langt ude hvis det at sige sandheden, eller søge sandheden gøres kriminelt

    Kommentar by k.m. — 8. september 2020 @ 11:06

  98. I en ældre Reuters artikel står :For at short time after the outbreak started, there was a window for relative openness for China´s online media to rapport aggressively on the virus.
    But that ended in February as censors stepped in to shut WeChat groups, delete social media posts and tighten control on domestic media.

    Nogen har altså interesse i at sætte sig tungt på medierne og indføre meningskontrol.

    np skrev længere oppe i tråden :citat
    “Der kan du se, hvad du får ud af dine indlæg, hvor du misinformerer og støtter lagt ude konspirationsteorier, k.m.

    Vi samfundsstøtter vil ikke finde os i. Det må være slut nu.” citat slut

    Hvem er “vi”?

    Kommentar by k.m. — 8. september 2020 @ 12:11

  99. Viden er magt. Derfor søger diverse diktaturer at begrænse borgeres adgang til medier og info om samfundet i ind-og udland.

    Som sagt, konspirationsteorier er et vidt begreb, men det er alligevel usædvanlig at selv den danske regering begynder at definere sandt og falsk, og straffer borgere for dele information.

    Kommentar by k.m. — 8. september 2020 @ 13:14

RSS feed for comments on this post.