15. september 2020

Gambiansk sosu-hjælper til 83-årig dement kvinde: “Er du skør… Er du grim… Skal jeg smadre dig?”

‘Der kommer en pukkel af 70-, 75-, 80-årige’, så vi får ‘brug for mere indvandring’, lød det fra økonom og forfatter Hans Kornø Rasmussen i nærværende blogs første år. Danskerne er endnu ikke blevet glade for indvandring, men vi fryder os da kollektivt, når det lykkedes at få en indvandrer i lønnet arbejde.

TV2 Online har historien om en nu fyret 34-årig gambianer, der arbejdede som sosu-hjælper på et plejehjem i Helsingør – Sosu-hjælper filmede og delte video af demensramt kvinde: – Er du skør eller hvad?

“- Jeg prøver at hilse på dig. Ordene kommer fra en mandlig social- og sundhedshjælper og er rettet mod en 83-årig kvindelig beboer på et plejehjem. Han står i kvindens køkken, mens han filmer hende. Hun lider af demens og kigger forvirret på ham.

– Nå. Okay, siger hun.
– Are you crazy, or what the fuck is wrong with you?, siger hjælperen.

Oversat til dansk betyder det:
– Er du skør, eller hvad fanden er der galt med dig?

Social- og sundhedshjælperen fortsætter med at tale engelsk til kvinden, der giver udtryk for, at hun ikke forstår, hvad han siger.

– Er du grim eller hvad? Hvad fanden er der galt med dig?, svarer han hende.

Sådan begynder en 37 sekunder lang video, som TV 2 er i besiddelse af. Den er optaget i maj i år af en social- og sundhedshjælper, som efterfølgende delte videoen med mindst en bekendt.”

(34-årig gambiansk sosu-hjælper til 83-årig dement kvinde: “Skal jeg smadre dig?”)

“Afrikaneren har været uddannet som sosu-hjælper siden 2014, og han bor til daglig i Malmø. Han har været eftersøgt af politiet siden maj, men er som sunket i jorden. Gambianeren er angiveligt sigtet for trusler på livet og for at have delt videoen af den sygdomsramte plejehjemsbeboer. Videodelingen alene kan koste op til et halvt års fængsel.” (Frihedens Stemme, 15. september 2020)

Oploadet Kl. 11:28 af Kim Møller — Direkte link72 kommentarer
Arkiveret under:

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/113348/trackback

72 Comments »

  1. Hvad sagde jeg: http://www.uriasposten.net/archives/113295#comment-5387157: En hvid, kristen og dement dansk kvinde udsættes på plejehjem af dominanskultur og voldstrusler fra, hvad der lyder som en neger, forbyd islam i Danmark 🇩🇰

    Kommentar by NotariusUmulius — 15. september 2020 @ 11:31

  2. Denne blogpost må absolut udløse en Kommentar by np

    Kommentar by tavsen — 15. september 2020 @ 11:36

  3. Den video afslører lige nøjagtig det ækle menneskesyn, især kvindesyn, de kommer anstigende med.

    Ikke noget at sige til,
    de aldrig har været i stand til at opbygge et velfærdssamfund, på trods af deres enorme mineralrigdomme.

    Kommentar by tavsen — 15. september 2020 @ 11:51

  4. Det var det samme med den ældre kvinde, som de lod hænge i lift i lang tid; det er perkere og negre, der er ansat i både hjemmepleje og på plejehjem, og nogle af dem kommer fra voldelige dominanssamfund, hvor man gemmer de handicappede og åndssvage af vejen – eller bortskaffer dem som med renovation – så hvad tror folk? At de gamle; som har knoklet hele livet for at opbygge vores samfund, som det er, får empati, god hygiejne og dejlig omsorg på vores indvandrerplejehjem?? 😆 HVEM vil gerne blive så gammel, at man ender på de Gulag-lignende opbevaringssteder kaldet ‘danske plejehjem anno 2020???

    Kommentar by Løsriv Jylland! — 15. september 2020 @ 11:59

  5. Plus må hættemåger og slørugler berøre de mandlige indlagte, bla ved bleskifte.
    Hvad med tyveri fra ældre?

    Kommentar by Anonym — 15. september 2020 @ 12:08

  6. Kender en i Italien (hvor der ikke er offentlig ældrepleje), som har hyret den sødeste ukrainske au pair til at tage sig af hans demente mor 24 timer i døgnet 1-til-1. Hun får kost, logi og naturligvis en mindre løn, som hun kan opspare eller sende hjem til Ukraine. Der udover er der rig mulighed for, at hun kan læse og studere i lejligheden. Jeg er sikker på, at det er billigere end at betale 50 procent i skat hele livet.

    Kommentar by Skatteyderen — 15. september 2020 @ 12:11

  7. Glemte jeg at sige, at man selv vælger plejeren, når man hyrer?

    Kommentar by Skatteyderen — 15. september 2020 @ 12:12

  8. Hvilken afrikansk berigelse…

    “Så iskold og farlig er hjemmehjælperen fra helvede”

    “En 26-årig mand er fredag blevet idømt forvaring og efterfølgende udvisning af Danmark, efter han i løbet af 2014 og 2015 kidnappede og voldtog flere kvinder i København.

    Tre kvinder blev udsat for en fuldbyrdet voldtægt, mens to andre havde held til at stikke af fra den 26-årige mand.

    Før anholdelsen boede Emmenuel Katompwa, som oprindeligt er kvoteflygtning(!) fra Congo, i Nordsjælland med sin kone og to børn. Han arbejdede som hjemmehjælper på Østerbro og var fastansat i Københavns Kommune, mens voldtægterne foregik.”

    https://ekstrabladet.dk/112/tre-kvinder-voldtaget-26-aarig-idoemt-den-haardeste-straf/6258904

    Kommentar by Jørgen Nielsen — 15. september 2020 @ 12:12

  9. Forpulede afrikaner. Når man har med ældre mennesker i Danmark at gøre, hedder det “Skal jeg smadre Dem?” og “Er De grim eller hvad?”.

    Kommentar by Michael — 15. september 2020 @ 12:26

  10. Ja den demente kvinde er jo bare en vantro ældre gammeldansker, men nu skal hun da mærke -en retroendes- frustrationer over at skulle passe en vantro…..mit råd til os der nærmer sig folkepensionen. lev stærkt dø ung (The who- My generation- Things they do look awfull cold, hope i die before i get old)-(Integration min bare r..). Støt SIAD og GI. mvh Michael Unna

    Kommentar by Michael Unna — 15. september 2020 @ 12:32

  11. Tak til 7). for at fremvise det.

    Kommentar by Michael Unna — 15. september 2020 @ 12:35

  12. Politikerne vil jo så gerne have dem i arbejde for at kunne krydse af i statistikken, at nu er de integreret.
    Men konsekvenserne er helt uoverskuelige, for mennesker kan ikke bare betragtes som et tal i samfundsingeniørerne regneark.

    Hvad vil politikerne så gøre ved det: Endnu mere omkostningstung kontrol og bureaukrati.

    Kommentar by traveler — 15. september 2020 @ 12:42

  13. Vi skal ikke have de folk i vores offentlige sektor.
    De gamle betaler prisen for en skandaløs og helt uansvarlig asylimigrationen. Befolkningsudskiftningen tar sin pris.

    Kommentar by Heisahero — 15. september 2020 @ 12:50

  14. Så få dog smidt den abe hjem eller afliv den!!!

    Personligt skal jeg ikke havne i kløerne på sådanne sinke-væsner, hvis jeg kan gøre det mindste!
    Der kommer ikke en sort, bæhbrun eller på anden måde formørket sinke indenfor mine døre!

    Ender man i en kørestol, kan man vel finde ud af at køre den i havnen og ende elendigheden!

    Håber på at kunne falde i kamp for fædreland og slægt, så er det jo en helt anden sag!

    Kommentar by Ole Mejlstrøm — 15. september 2020 @ 13:22

  15. Muhamedanere og negre må ikke offentligt ansættes.
    Kommunerne bryder samfundskontrakten.

    Kommentar by Bastardo — 15. september 2020 @ 13:26

  16. Ja, vi danskere har meget at glæde os til efterhånden som indvandrerne, feministerne og de radigale gamle partier kommer til at dominere mere og mere, ud i hver en krog og afkrog af Danmark.

    Kommentar by Bent A — 15. september 2020 @ 13:30

  17. Den offentlige sektor, stat og kommune, militær, politi, brandvæsen, hospitaler, plejehjem og andre skal slet ikke have sådanne slubberter ansat!
    Udvis dem alle, tag opnået borgerskab fra dem, så bliver der frigjort en forfærdelig masse offentligt ansatte, som så kan sættes til at passe vores gamle!!!!

    Kommentar by Ole Mejlstrøm — 15. september 2020 @ 13:31

  18. Ondskaben er virkelig iblandt os, damnatio memoriae….

    Kommentar by Moth — 15. september 2020 @ 13:33

  19. Özlem Cekic blander sig naturligvis i sexisme hysteriet, her kan hun også få en offerrolle.

    Hun tier stille om det kvindeundertrykkende Islam.
    https://www.alt.dk/artikler/iransk-musiktjeneste-fjerner-kvinder-fra-albumcovers

    Kommentar by k.m. — 15. september 2020 @ 13:49

  20. Saa er det, at savnet af den ni-halede kat atter melder sig…

    Kommentar by krassisten — 15. september 2020 @ 13:55

  21. Da der endnu ikke er kommet en kommentar fra np, så vil jeg da gerne tale negerens sag. Mon ikke den stakkels gambianer også får en hel side i Politiken fordi han på de groveste er blevet krænket af en hvid, dement dansk kvinde?
    At han er blevet fyret bekræfter jo kun den uhyggelige forfølgelse som vores afrikanske venner er udsat for på grund af Pia Kjærsgaards og Inger Støjbergs racisme.
    Det skulle ikke undre mig hvis hele opgangen kender ham som en høflig og fredelig ung mand eller at Stine Bosse ved at det er flittig ung mand der arbejder som sosu-hjælper for at finansiere sin uddannelse til ingeniør.

    Kommentar by bjarne binee — 15. september 2020 @ 14:02

  22. Ja, danskerne er da et ualmindeligt ondskabsfuldt folkefærd. Tænke sig at slæbe negre hele vejen fra Afrika og helt herop, bare for at få lejlighed til at udsætte dem for racisme, undertrykkelse, kolde vintre og fyring på gråt papir. Det er godt nok umenneskeligt.

    Der har været en videofilm hos hodjanerne som viste hvordan en anden indvandrer i USA underkastede en patient en så intensiv behandling på et hospital eller plejehjem, at patienten døde kort efter, selvom om plejeren havde gjort sig stor umage for at slå sygdommen ud af ham. Plejeren endte så i fængsel, men det var naturligvs endnu en uretfærdighed som var Trumps skyld.

    Kommentar by Bent A — 15. september 2020 @ 14:14

  23. Da det er få der nævner eget ansvar, delvis ansvar, gør jeg det.

    Havde kvinden – og nogle flere- stemt Glistrup i 1973 og fortsat linjen efter hans død ville vi næppe se dette. Da det er en påstand der er svær at bevise, må jeg bede den ærede læser om at huske det blot er min mening.

    Med det nuværende stade for robotter er afhængigheden af andre mennesker stadig stor. Nogle egoister, der ikke ytrer sig her, vil nok mene ALT for stor.

    Kommentar by Peter Buch — 15. september 2020 @ 14:20

  24. Der har været lækket flere videoer fra amerikanske plejehjem med ældre demente, der udsættes for vold af sorte plejedere. Årsagen er dels de sikkert er hvide men sorte har pga. lav IQ en meget dårlig impulskontrol. Der er også meget voldelige mod hinanden og indenfor familien. Det er invasive mennesketyper uden deres økosystem (Afrika) i et økosystem der er fremmede for dem.

    Kommentar by CCC — 15. september 2020 @ 14:22

  25. Ang. SEXISME-KAMPAGNEN, så er der en enkelt god ting ved hysteriet. Det viser at vores demokrati ikke er helt afskaffet! Nu har Chrborg, DR og statsminister Mette taget So fie Lindes beskyldninger mod en mand ved en julefrokost for 12 år siden til sig, og vil indlede et felttog mod alle onde mænd og mandesvin, så de kan lære at i forhold til de hellige, fejlfri, ædle, gode, kloge og ophøjede kvindefeminister er de ikke andet end tarvelig pøbel og nogle små usle dværge. Fremover må mændene nøjes med at blive tildelt roller som statister, hofnarre og bydrenge.

    Men kun i det omfang kvinderne allernådigst bevilger det.

    Kommentar by Bent A — 15. september 2020 @ 14:41

  26. Der er kun de samme penge at deles om. Og her fører negeren allerede på point.
    Tænker hvad der gøres i beskyttelse imod koranvirus når disse hjemmehjælpere er ude blandt vore ældre. Er det ikke netop plejehjem, der døjer med smitte. Jo færre ældre, desto flere penge til flygtninge.

    Kommentar by P — 15. september 2020 @ 14:42

  27. So have you seen Kyle, turbo-delle?

    Kommentar by Børge-Muhammed — 15. september 2020 @ 14:51

  28. Så går negerjagten ind. Helle for at fange den store sorte spærreballon og holde en ske med mad foran næsen på hende og sige ” du for intet!!

    Kommentar by Pallemand — 15. september 2020 @ 14:59

  29. Danskerne er ikke et folk, et folk giver ikke frivilligt sit land væk til et fremmed folk med en fremmed kultur ved en lov som i 1983 eller underdanig leflen for noget så luftigt som “internationale konventioner”, japanerne har været noget klogere:

    https://syrienblog.net/2020/09/13/palaestinensiske-boern-fra-yarmouk-i-syrien-faar-nu-dansk-indfoedsret/

    Islam stopper ikke sig selv og at betegne muslimer som minoritet er absurd. Muslimer er en global majoritet, der bruger kæmpesummer og alle kneb på at fremme deres agenda: en monokultur hvor alle andre livsanskuelser og religioner er inferiøre og derfor skal forfølges og udryddes, om nødvendigt med trusler og vold. Kristendom i Tyrkiet vil formentlig være udryddet i dette århundrede med den fart Erdogan-nazisterne farer frem med.

    Dybt forstemmende med de seneste dages afsløringer af liderbukke i både Folketinget og hele medieeliten, omend sidstnævnte er meget lidt overraskende; når milliarderne kommer flyvende uanset hvor meget man misrøgter sig ansvar, så vil ansvarsløsheden og arrogancen uundgåeligt flytte ind. Når man læser de historier forstår man bedre hvordan vi er endt hvor vi er. Selv har jeg deltaget i min sidste valghandling

    Og vores kvinder der går benhårdt efter arbejdspladser renset for maskulinitet, vel at mærke i ordets bedste forstand, kommer til at se ryggen af mænd med selvrespekt og sidde tilbage med slapsvansene – det bliver spændende hvornår de tager ligestilling så alvorligt at de på lige fod påtager sig jobs der kræver andet end en fed røv på ergo- kontorstole i 25 grader varme kontorer og et velsmurt snakketøj.

    Kommentar by STOPDETNU — 15. september 2020 @ 15:09

  30. Set i lyset af at kulturberigeren, den stabile arbejdskraft i ældreplejen mv. er eftersøgt af politiet, hvordan kan han så blive ansat i netop ældreplejen?

    Kommentar by NED MED EKSTRAHØRMEREN.. — 15. september 2020 @ 15:46

  31. Sådan scorer narkokriminelle negerfamilier minimum 12.500.000,00 kroner i USA.

    The city of Louisville has reached a settlement with Breonna Taylor’s family, six months after she was killed in her home during a police drug raid.

    NBC News has confirmed that the settlement is in the millions of dollars and will include a list of police reforms that will address officer accountability and the execution of search warrants, forbyd islam i Danmark 🇩🇰

    Kommentar by NotariusUmulius — 15. september 2020 @ 15:52

  32. So you give a job to someone hat hates white people and have way low IQ? Seems smart, I guess some commie beta cuck came up with this idea just with the idea to give tax sponsored job to muslims that are all covered up in their robes and do not know to write or speak correctly at kindergarten or to give muslims that do not know how to write or speak correctly jobs with white old people, when the retarded and inbreeded muslim do not want to work she gove the old white people wrong medicins or wrong dose so they die and when this is discovered it is covered up and she is rotated to some other place. Or when you give retarded scum tax sponsored job to work with old white people and they steal their wallet or things from them. How fucking retarded can you be to dish out jobs to criminals that hate white people, and end their lives or steal from defenceless people? Why do you bring in criminal scum that will never be loyal to anythng but themselves and their asswipe shit country? There are things to steal and people to rob in their shitholes too and I am alswys curious why these commie and femininst pieces of shit never live in the ghettos or close to muslims, niggers, french or latinamerican pieces of shits.

    Kommentar by Erwache — 15. september 2020 @ 16:07

  33. Tilbage til Gambia med ham!

    Kommentar by Den Nervøse — 15. september 2020 @ 16:20

  34. All these links to pages that run the exact same story but none has the guts or balls to write out the name of the nigger. what is this, a world full of french beta cucks?

    Kommentar by Erwache — 15. september 2020 @ 16:21

  35. So you do all kind of criminality, until you are kicked out, then you return to some other eu country with any of the fake identities and real eu passport you have and you can still either return to the eu with false namn and real passport or return to the country you got kicked out from with false name and real eu passport.

    in jerkmany, you can get caught with a false identity and they run your finger print in the database and see that you are a criminal, take the fake id from you and release you so that you can continue do crimes.

    in one case a somali nigger trued t enter Denmark from Jerkmany, he was kicked out of Denmark, he was refused entry because he had a false driving license. The jerkmans waited for him, run his name and finger prints in the database and released him. the nigger had tried to enter denmark before with false id. if you have a false id, why do you try to enter another country if you have been granted asylum in jerkmany and why are you not locked up or send back to the niggerland? perhaps it is racist in jerkmany to charge him with a crime because he is a retarded nigger?

    Kommentar by Erwache — 15. september 2020 @ 16:29

  36. Kommentar by Erwache — 15. september 2020 @ 16:21

    Erwache, nobody has the nigger’s name yet.

    Believe me, good journalists are working hard to name and then out the black bastard with full name, address, phone number, email address and all Social Media accounts, forbid Islam in Denmark 🇩🇰

    Kommentar by NotariusUmulius — 15. september 2020 @ 16:34

  37. Nu er det som bekendt i afrikanske og arabiske miljøer CORONA-PESTEN er mest udbredt, og så gælder det da om at hente arbejdskraften til plejehjemmene og hospitalerne netop dér. Så vi kan slippe af med ældrebyrden og patientbyrden. Det var samme slags tankegang der “besjælede” Adolf Hitler og Himmler, da S-S blev sat til at myrde patienter i deres senge. Læs selv om nazisternes grusomheder i diverse bøger.

    Læs også om Stalin- og Lenin-kommunisternes lige så afskyelige grusomheder. Hvor antallet af uskyldige ofre var endnu større.

    Kommentar by Bent A — 15. september 2020 @ 16:43

  38. Tak 8) for at fremvise det (En rettelsefejl fra tidligere indlæg)

    Kommentar by Michael Unna — 15. september 2020 @ 17:37

  39. bare for provokere np

    https://www.bild.de/news/ausland/news-ausland/coronavirus-in-labor-hergestellt-forscher-zeigen-ihr-beweismaterial-72922128.bild.html

    Kommentar by k.m. — 15. september 2020 @ 17:50

  40. Udbetalt. Statteftit. Fra de amerikanske skatteborgere. Kaaaatjing:

    DKK 75.340.344,00 KRONER

    for en død sort kvinde, der var kæreste med en narkohandler.

    LOUISVILLE, Ky. — After months of protests that turned Breonna Taylor’s name into a national slogan against police violence, city officials have agreed to pay her family $12 million and institute reforms aimed at preventing future deaths by police officers, according to three people familiar with the details, forbyd islam i Danmark 🇩🇰

    Kommentar by NotariusUmulius — 15. september 2020 @ 18:48

  41. Kommentar by bjarne binee — 15 ud. september 2020 @ 14:

    Kommentar by Lider af danskhed — 15. september 2020 @ 18:58

  42. Kommentar by bjarne binee — 15. september 2020 @ 14:02

    Tak for at afløse np. Du bør dog lige smide et nazikort næste gang. Det gør det ligesom mere autentisk np’sk.

    Kommentar by Lider af danskhed — 15. september 2020 @ 19:01

  43. Humor og ironi er svært for nogen

    Kommentar by k. m. — 15. september 2020 @ 19:41

  44. Det er NonPlayables kæreste

    Kommentar by Træt — 15. september 2020 @ 20:05

  45. Er det muslimer?

    kører over for rødt, op på fortovet, uden om chikaner, den forkerte vej rundt i rundkørslen og så kører de alt, alt for stærkt.

    Et lille fåtal af billister gør lovet surt – og farligt – for borgerne i den vestsjællandske by Korsør.

    »Vi er magtesløse herude,« siger Henriette Nielsen.

    Hun bor på Tårnborgvej, der går tværs gennem Korsør. Blandt de lokale bliver vejen kaldt for ‘Korsørs racerbane’, for det er her byens vanvidsbillister for alvor slår sig løs.

    »Jeg har tit siddet på terassen og tænkt: Hvornår siger det knald? Hvornår skal vi ud og samle en eller anden op? De kan ende i min have, hvis det går galt, eller de kan ramme en af vores små unger der render og løber foran huset,« siger Henriette Nielsen, forbyd islam i Danmark 🇩🇰

    Kommentar by NotariusUmulius — 15. september 2020 @ 20:17

  46. De kører oftest Mercedes-AMG og BMW M-Series, som er biler med over 500 hestekræfter, forbyd islam i Danmark 🇩🇰

    Kommentar by NotariusUmulius — 15. september 2020 @ 20:20

  47. NU SKAL VI nok være forsigtige med at provokere “np”, for hun kan jo hurtigt være tilbage og give os en hård afklapsning med sin fantastiske “viden”.

    Desuden har jeg hørt at hun har fået forstærkning. Rygter siger at tunfisken Greta, flyvefisken Eva Flyvholm og sugefisken “np” har slået sig sammen. Så fremover risikerer vi at få besøg af et tæskehold.

    Kommentar by Bent A — 15. september 2020 @ 20:26

  48. Integrationen er særdeles mislykket.
    Støt og Stem Stram Kurs.
    Hvis vi Danskere vil have Danmark tilbage igen.
    Et lille digt:
    Hetære.
    Til Danske kvinder der har glemt den Nationale stolthed.!

    Der gik over landet et isnende pust,
    og folket – det ægte – blev vækket,
    blev vækket af stridshingstens larmende Prust,
    vor slumrende stolthed blev ægget.
    Vi ramtes af slaget, der uventet faldt
    fra landet, der havde om venskab fortalt.

    Vel fantes der orme, der gnavede skjult
    vort Fædrelands ældgamle stamme,
    men det, de forkyndte, lød fremmed og hult
    – med stolthed det blev gjort til skamme.
    Den fugl, der besudler sin rede, er slet,
    som den, der har sat på vort Danmark en Plet.

    Du kvinde, der giver en fremmed din gunst,
    forråder dit land uden blusel,
    du viser for alle så skamløst din brunst,
    – de er for vor ære en trusel.
    du smiler til den, der har kostet os blod,
    som trådte vor frihed og ret under fod.

    At hade dig, tøjte, for meget er dog,
    dertil er end ikke du værdig,
    der kommer en dag, hvor atter er lov,
    og da er som dansk født du færdig.
    Forsøg blot at skjule, du føler dig ramt,
    ved smilet, der virker så uægte stramt.

    så lad da hvert blik, som du skånselsløst får,
    fra nu være straffen, Hetære,
    de danner tilsammen et ætsende sår,
    der æder di smuldrende ære.
    Hvert blik fra os danske skal rive dig løs
    fra os, der dybt foragter dig – Tøs.

    Kommentar by Charles — 15. september 2020 @ 20:41

  49. Når katten er ude, danser musene på bordet.

    Kommentar by np — 15. september 2020 @ 20:49

  50. Når katten er ude, danser musene på bordet.

    Kommentar by np — 15. september 2020 @ 20:49

    Genialt indlæg, fuldt ud i tråd med emnet, kravl tilbage i musehullet

    Kommentar by tavsen — 15. september 2020 @ 20:56

  51. Er det muslimer?

    En 40-årig kvinde er blevet stukket ned i Sølvgade i København.

    Hun er kørt til behandling på Rigshospitalet, men er uden for livsfare.

    På andre danske medier fremgår det, at kvinden er 79 år gammel, men det er ikke korrekt ifølge politiet. Misforståelsen beror på, at kvinden er født i 1979, forbyd islam i Danmark 🇩🇰

    Københavns Politi oplyser til B.T., at de ikke har fanget gerningsmanden, men at de har en klar idé om, hvem der står bag.

    Kommentar by NotariusUmulius — 15. september 2020 @ 21:06

  52. Jeg kan ikke udtale mig om andre kommuner, men her i Thisted opsuger ældreplejen alt hvad der ikke kan bruges andre steder, så såre de bare har en SOSU-tittel.
    – om de så skal gå deres afgangsprøve om 3-4 gange, for at “bestå”!, for bestå de´t skal de!! om så det er med praktisk bistand i udførelsen!!!, for så er de da ude af jobcentrene så længe :-(

    Jeg har erfaringer fra mere end ti år, med kommunal hjemmepleje/-praktisk hjælp og gennem ALLE årene er det kun gået e´n vej: færre dedikerede medarbejdere (der agerer for borgerens vel) og en hastigt stigende medarbejderstab, der slikker ledelsen på efter mottoet: “Her bestemmer jeg og hvad borgeren siger kommer i sidste række”/”ledelsen står bag mig og ikke bag borgeren!”

    Jeg har, efter flere års kamp og en advokatregning på 60.000, endelig fået et fritvalgsbevis, der giver mig ret til, at vælge et privat firma (kommunen har KUN sig selv som udbyder af personligpleje) til at varetage de visiterede opgaver.
    Det betyder, at jeg selv har stor indflydelse på, hvem der kommer her i huset OG om de kommer for egen interesses skyld, eller om de også lægger vægt på, at kunne have udført opgaverne så alle er tilfredse og føler sig værdsat.

    Jeg er dybt taknemmelig!
    – jeg har nu et fast team*, af få medarbejdere, der ved, at mine behov skal dækkes FØR deres ego, når de er på arbejde.

    Og jeg kan være helt sikker på, at der også fremover (om nødvendigt) vil blive udvalgt personale, der harmonerer med disse værdier.

    Det kan man ikke det kommunale regi, hvor det hovedsageligt gælder om:
    1. at varetage egne interesser
    2. at gøre ledere/chefer/politikkere tilpas, så de også kan stå sig godt opadtil
    3. at opsamle resterne i jobcentret (dem som ikke, trods uddannelse, kunne matche kravene på det private arbejdsmarked)

    * Mod før 15 forskellige pr. måned til bare en af opgaverne.

    PS. Vi er (endnu) prisgivet det offentlige system, men følgerne kan afbødes, ved at vælge private udbydere, som jo er afhængige af borgerens/kunden tilfredshed.

    Forbyd islam i Danmark, luk kassen og udSEND enhver AEHer ved første dom: Stem NB; for selvbestemmelse over eget liv.

    Kommentar by M.S. Carstens — 15. september 2020 @ 22:16

  53. Notar Umilius (1)
    Gambianere er for det meste negre og det store flertal af dem er muslimer. Det samme gælder somaliere.

    Kommentar by Nielsen mgth@h.c — 15. september 2020 @ 22:22

  54. Hej Kim
    Slet venligst min seneste kommentar,jeg fik fejlagtigt sat min mail i navnefeltet.

    Kommentar by Nielsen — 15. september 2020 @ 22:24

  55. *52 M.S.Carstensen
    Enig, det gælder for alt i verden om ikke at blive afhængig af det offentlige system!
    Hos kommunen møder man kun laveste fællesnævner, der er ingen konkurrence og det gør de ansatte arrogante og meget lidt serviceminded! Det er lige pludselig ikke borgerens behov, det drejer sig om, men fagforeningens krav og medarbejderens behov!
    Jeg har nu flere gange, henvendt mig til jobcentret for at få en vikar til min lille virksomhed, hver gang er det gået galt, de sender dem ud, som dybest set ikke er jobparate! En blev straks “akut” syg ved udsigten til arbejde, en så jeg aldrig, en så jeg en dag og så aldrig mere, en kunne ikke et ord dansk og sådan blev det ved. Resultatet blev at jeg ikke tog flere elever ind, for eleverne skulle altid på skole når virksomheden havde brug for dem og så måtte der en vikar til, omvendt havde man altid eleven til at drikke kaffe i lavsæsonen!

    Kommentar by Den Nervøse — 15. september 2020 @ 22:39

  56. Nå, så kom sugefisken “np” atter frem fra sit mudderhul i Mølleåen.

    Vil lige minde om at “np” er imod alt hvad det klassiske Danmark står for, og imod alt hvad dansk kultur og UP mv. står for.

    Fordi “np” og hendes følgere går ind for ubegrænset indvandring, ind for afrikanisering og islamisering, ind for censur af politisk ukorrekte bloggere/meninger,

    ind for at man IKKE må kritisere folkeudskiftningen, co2-hysteriet, regeringen, Chrborg, velfærdsstaten, sundhedsvæsnet, retsstaten, de storslåede “grønne” planer eller indvandringens konsekvenser.

    Og “np” går ind for at corona-virussen ikke er splejset sammen i et laboratorium, trods beviser for at det ER en kunstigt manipuleret virus.

    Hun kan mene hvad hun vil. Men når hun også benytter sig af løgne og ondsindede og hysteriske personangreb, er målet ved at være fuldt.

    Kommentar by Bent A — 15. september 2020 @ 23:05

  57. 49 – Charles. Du får aldrig Danmark tilbage. De veninder, jeg har, vil alle stemme til højre, så ikke alle kvinder er dumme. Selv vil jeg aldrig stemme igen, for jeg ved, at det intet nytter. Det er en samling kællinger og svanse, der sidder på hoppeborgen. Vi styres reelt af EU, som styres af NATO, UN og ultimativt Deep State, som styrer efter one World (without Borders) og one World religion. Corona skal hjernevaske folk og få dem ensrettet, og økonomierne (undtagen Kinas, og muligvis Israels) vil blive smadret. Hvordan kan I overhovedet TRO, at verden forbliver den samme, og alt bliver godt igen?

    Kommentar by Løsriv Jylland! — 15. september 2020 @ 23:14

  58. Bent – er enig i det m biovåben, og det burde være tydeligt for enhver nu, men det er det ikke. Folk har en sær opfattelse af, at ‘ingen da kan være så onde’. 🙄 Men np tror jeg nu er en bøssekarl fra red@x. Lyder som en sådan.

    Kommentar by Løsriv Jylland! — 15. september 2020 @ 23:18

  59. OT: Dagen lang og hele ugen hamrer DR løs med opfordringer til at holde afstand, til at vaske hænder, til at bruge mundbind. Og nu skal landet lukkes ned igen pga. 2. bølge. Sygdommen er ved at komme ud af kontrol.

    Men hvorfor i al verden SKAL man bruge mundbind i tog og busser, mens det er ligegyldigt med smittespredningen i butikker med trængsel, hvor det tit er vanskeligt eller umuligt at holde afstand.

    Er de fjollede eller forvirrede hos Brostrøm & co. ??

    Kommentar by Bent A — 15. september 2020 @ 23:23

  60. Politikernes ivrige privatisering af et lands infrastruktur bidrager til problemet. Et lands infrastruktur såsom El, veje, transport (tog, bus), hospitaler og plejehjem burde ikke privatiseres da borgerne betaler for det gennem skattebilletten. Et plejehjem der er privatiseret skal have profit. Det gøre man ofte ved at skære kraftigt ned på personalet og ansætte billigt arbejdskraft. Omsorg, pleje, tid og uddannet personale er psst væk.

    Fra nabolandet
    ”Naturliga monopol ska alltid ägas av stat och kommun och dessa ska drivas efter självkostnadspris, inte vinstmaximering som idag. Privata monopol är skadliga, står i grundkursen i nationalekonomi.

    Naturliga monopol är t.ex. Elnät, fibernät, telenät, vägar, järnvägar, va-nät.”

    Kommentar by Emil — 16. september 2020 @ 00:03

  61. Bent – Brostrøm er dum som en østers. Derfor. Eller også er der en ond plan med det. En veninde med familie i Italien har i aften fortalt mig, at corona er under kontrol i Italien, FORDI der er maskepåbud i fx supermarkeder og caféer osv. Mange tusinder i Danmark er kronisk syge efter udbruddet i marts, så man skal ikke tage let på det her. Et familiemedlem har feber hver 2 dag og skal nu have astma medicin for første gang i sit liv. Ikke en gammel person. Apropos indvandrere og hjernevaskede, stupide danskere: https://www.bt.dk/debat/ophedet-debat-flov-over-at-vaere-dansker. Hvorfor spørger ingen: hvad med at saudi Arabien og Kuwait hjalp deres fætre og trosfæller?? INGEN siger det! Hvorfor skal vi være losseplads for de syge muhammedaneres voldsorgier og destruktion af egne lande?

    Kommentar by Løsriv Jylland! — 16. september 2020 @ 00:12

  62. # Løsriv Jylland: Tak for svar. Ja, Brostrøm er en klovn, men ikke den eneste i det segment. Mange af de svigt, fumlerier og fjollerier der er opstået i Beredskabs-styrelsen, S-S, “Patientsikkerhed” og på hospitalerne skyldes dog især de to regeringer under Helle Dusse Da og Lars Quisling.

    Kommentar by Bent A — 16. september 2020 @ 00:31

  63. Hvorfor erfarer jeg først nu at
    sosuassistenten er gambianer. Hvorfor har TV 2 ikke tidligere nævnt dette?. Berørings angst?. Fyren burde udvises med øjeblikkeligt virkning, for bestandigt.

    Kommentar by Allan Gorm Larsen. — 16. september 2020 @ 04:48

  64. Ud med neger lortet…

    Kommentar by Jp — 16. september 2020 @ 05:55

  65. Bent – ja, det er også en del af billedet. Især Quislingen har skadet Danmark, både mht indvandring (Marrakech aftalen) og nedskæringer på hospitals og omsorgsområdet.

    Kommentar by Løsriv Jylland! — 16. september 2020 @ 08:58

  66. Allan Gorm Larsen – nemlig! Skriv til røvhullerne på news og spørg, hvorfor det ikke er en relevant oplysning ? Hvem fortæller dem, hvad de må sige? Vi ved det godt, og jeg har remset det op før. Vi bliver som Sverige med censur.

    Kommentar by Løsriv Jylland! — 16. september 2020 @ 09:00

  67. >58 Bent A 23:23
    Du vil kunne kende de som bøjer sig for overmagten,ved at de gør som Porno Mette og slænget af mentalt uformående på Slotsholmen,som er helt og fuldt i lommen på banksterne,dikterer.

    Kommentar by Nielsen — 16. september 2020 @ 09:39

  68. why do you privatize something that has been in public sector and has been paid for by the tax payers because the piece of shit traitor politician that “approaves” the deal sit on two chairs and gets a bribe in retun for the “decision” by the acquiring private actor. And how pays for the bribe that the corrupt liar and garbage traitor politician gets?

    the public sector is looted of their resources, that is why you become a “politician” and that is why no one or very few have a challenging degree that required somekind of talent. If you have talents and abilities you do not become a liar and thief, stealing from tax payers.

    Money that should have gone to infrastructure or other sectors are looted and of course a lot of money need to go to niggers, muslims, polacks, rumanians, bulgarians, french and latinamericans that are n welfare. Criminals contribute with criminality, something that requires a special skill and very high iq something is exceptionally scarce in Denmark and have always been.

    Kommentar by Erwache — 16. september 2020 @ 09:44

  69. Den usle nigger.

    Kommentar by Krautling — 16. september 2020 @ 12:27

  70. Tv2.dk skriver som overskrift i dag:

    “Minister i samråd efter ydmygende plejehjemsvideo: – Noget er grundlæggende galt”

    Gad vide om de har et spejl de kan stille sig foran og kigge på.

    (Se indlæg 60)

    Kommentar by Emil — 16. september 2020 @ 14:59

  71. Heisahero — 15. september 2020 @ 12:50 skrev:

    “Vi skal ikke have de folk i vores offentlige sektor.”

    Rettelse: Vi skal ikke have de folk i Danmark. Denne historie illustrerer fint danskernes fremtid, hvis ikke vi laver en radikal kursændring.

    Kommentar by Peter Nielsen — 16. september 2020 @ 15:37

  72. En dansk kvinde, der har flere års erfaring som vikar på københavnske plejehjem, fortæller nu om åbenlyse plejesvigt af ældre borgere i de kommunale institutioner.
    https://tv.frihedensstemme.dk/2020/09/16/plejehjemsansat-i-koebenhavns-kommune-jeg-var-den-eneste-der-kunne-dansk/
    Der viser sig, at Københavns Kommune rekrutterer personale med flygtningebaggrund, der angiveligt ikke har evnerne til at passe plejekrævende ældre mennesker.

    “Jeg har været på vagt en weekend i en afdeling med 39 beboere og syv vikarer, hvor jeg var den eneste, der kunne dansk,” lyder den rystende beretning.

    Kommentar by tavsen — 16. september 2020 @ 17:30

RSS feed for comments on this post.