1. oktober 2020

For Biden & MSM er militante antifa blot ‘en ide’: Kræver Trump tager afstand fra antifas modstandere

Tirsdagens Trump/Biden-debat illustrerer meget godt den ideologiske blindhed, der præger centrum/venstre, og ikke mindest deres medier. Efter måneder med venstreradikale optøjer i regi af Black Lives Matter og diverse antifa-grupperinger, kan Biden stadig neglicere problemstillingen: Antifa er blot ‘en ide, ikke en organisation’. Omvendt med Trump. Han skal stå til ansvar for enhver modstand, og selv private vagtværn er problematiske. Altså, ikke folk der hærger midtbyer, men folk der vil stoppe folk der hærger midtbyer.

I den omtalte debat blev Trump bedt om at tage afstand fra Proud Boys, som man kunne kalde ‘en godartet hooligan-gruppering’. De er ikke racister, går ind for lov og orden, men er omvendt ikke bleg for at konfrontere antifa’erne. Det sidste er et problem for centrum/venstre, der definerer enhver modstand mod selverklærede ‘antifascister’ som værende fascisme. Trumps ‘Stand back and stand by’ chokerer dem, men hvorfor egentligt. Hvis ‘defund police’-revolutionære får magten på gaden, så bliver der ikke plads til at være uenig med antifa. Det er kun nogle uger siden Proud Boy Aaron Jay Danielson blev myrdet af BLM-støttende venstreradikal i Portland.

De danske medier kalder Proud Boys for ‘hvide nationalister’ eller white supremacister’, og så slap de også denne gang for at undersøge sagen. En professor, som i øvrigt er sort, anslår at mellem ti og tyve procent af Proud Boys er ‘people of color’. Tidligere har et samoansk medlem været i medierne, og man skal være ideologisk blind, for at ikke at undre sig over, at gruppens leder er mørklødet. Stram op!

(Enrique Tarrio, leder af Proud Boys, MSM’s ‘White supremacist’-leder)

“… Proud Boys, som er sådan en white supremacy-gruppe (BT-journalist Sanne Fahnøe, 30. September 2020)

“Enrique Tarrio, their overall leader, is a Black Cuban dude. The Proud Boys explicitly say they’re not racist,’ Mr. Reilly told The Washington Times. ‘They are an openly right-leaning group and they’ll openly fight you — they don’t deny any of this — but saying they’re White supremacist: If you’re talking about a group of people more than 10% people of color and headed by an Afro-Latino guy, that doesn’t make sense.'” (Wilfred Reilly til Washington Times, 30. September 2020)

“Proud Boys beskriver sig selv som ‘vestlige chauvinister, der nægter at undskylde den moderne verden’ og blev introduceret af gruppens daværende leder og medstifter af mediet Vice, Gavin McInnes, i 2016. I begyndelsen af gruppens levetid associerede den sig med alt-right-bevægelsen, men i 2017 begyndte McInnes at tage afstand fra den del af den højreradikale bevægelse. Forklaringen lød, at mens alt-rights hovedfokus lå på race, lagde Proud Boys, som i dag har to sorte ledere øverst i organisationen, sit fokus på et opgør med ‘politisk korrekthed’, med ‘hvide menneskers skyldfølelse’ og på modstand mod indvandring.” (Politiken, 1. oktober 2020)

(Tusitala ‘Tiny’ Toese, 24-årig samoaner, aktiv i Proud Boys; Foto: Youtube)

Oploadet Kl. 10:31 af Kim Møller — Direkte link91 kommentarer

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/113804/trackback

91 Comments »

  1. Jeg tror ikke centrum-venstre er blinde for den politiske vold begået af Antifa/BLM. De lader blot som om.

    Kommentar by Vagn Henning — 1. oktober 2020 @ 10:34

  2. Biden kan være ganske rolig. Der findes meget ude i skovene.
    Kommer Biden til, i det Hvide hus, Kommer de ud af skovene og tager sig af rotterne. (BLM og ANTIFA).
    Og så kan Biden ikke styre det længere. Men hva Fahn. Biden har alligevel alderen. ☻ ☻

    Kommentar by Charles — 1. oktober 2020 @ 10:45

  3. White lives matter you Anii Fastisches AKTIONÄREN – dumb communist violencefreaks.

    Kommentar by Nielsen — 1. oktober 2020 @ 11:09

  4. “The Proud Boys is a far-right neo-fascist male-only organization that promotes and engages in political violence.”

    Se referencerne 1-13 på

    https://en.wikipedia.org/wiki/Proud_Boys

    Kommentar by np — 1. oktober 2020 @ 11:11

  5. Det står værre til i det land tidligere kaldet Kongeriget Danmark.

    Fanger med udenlandsk baggrund er i massivt overtal bag tremmerne i Københavns fængsler.

    Af de 637 fanger har under en tredjedel af de indsatte dansk oprindelse – helt præcist 32,2 procent.

    Resten af fangerne er indvandrere, efterkommere og udlændinge, viser en opgørelse, som Justitsministeriet tirsdag sendte til Folketingets retsudvalg.

    »Det er et resultat af, at bandepakken virker, at de her mennesker er væk fra gaden og sidder med lange fængselsdomme,« siger De Konservatives formand, Søren Pape Poulsen.

    Under ALLE omstændigheder, så skal de IKKE være i danske fængsler, men i stedet i udenlandske gulag arbejdslejre og/fængsler, og til dem, der ikke afgår ved døden, så sendes disse til Mellemøsten, Nordafrika, Afghanistan og Pakistan (MENAP landene) efter endt afsoning, forbyd islam i alle fængsler, og forbyd islam i Danmark 🇩🇰

    Kommentar by NotariusUmulius — 1. oktober 2020 @ 11:39

  6. Så kom feministen og sugefisken “np” atter frem fra sit mudderhul i Mølleåen. Hun er radikal og fanatisk tilhænger af indvandring, islamisering, BLM, censur og krig mod co2 m.m. Hun kalder sig national konservativ. Men hun er gennemskuet, og hun er til grin. Men hun giver ikke op og fortsætter med sine underlødige postulater om ikke-kommunister.

    Kommentar by Bent A — 1. oktober 2020 @ 11:44

  7. Nogle vælgere er utrolig nemme at narre, snyde og bedrage. Det er hvad “demokraterne” i USA satser på. De vender op og ned på alt med logik, fornuft og sandhed, og de ønsker også at vende op og ned på samfundet, så USA kan gå fra velstand, demokrati, frihed, civilisation og retsstat til et kommunistisk samfund med masser af korruption, indvandring, klimahumbug, kriminalitet, fattigdom, ufrihed og formynderi/statstyranni. Det “demokratiske” parti er et kommunistisk parti, og hvis det vinder valget bliver det skæbnesvangert for USA og hele verden.

    Og hvis Kamela Harris bliver præsident i USA pga. Bidens uformåenhed, vil en gigantisk feministisk og “anti-racistisk” katastrofe rulle hen over USA.

    Kommentar by Bent A — 1. oktober 2020 @ 12:08

  8. Bent A kl. 11:44

    Mærkelig kommentar i og med at jeg finansierer din overførselsindkomst. På den måde er jeg tvangsindlagt til kommunisme.

    Du er om nogen kommunisten i dette debatforum med at al din klynk om påståede velfærdsforringelser. Sådan taler en enhedslistevælger!

    Jeg så gerne, at de sociale ydelser blev sænket, at du og lignede dovne mennesker blev ramt af sparekniven.

    Du misbruger din ytringsfrihed til at sprede misinformation og konspirationsteorier. Du er en ynk for den danske nation.

    Men tilbage til blogpostens emne om de højreradikale, nyfascistiske Proud Boys og deres voldelige politiske aktioner.

    Kommentar by np — 1. oktober 2020 @ 12:12

  9. #8 np støtter du Antifa/BLM ?

    Kommentar by jesper — 1. oktober 2020 @ 12:21

  10. Det er jo lige før man konverterer til sjælesørgerens armerede golfbil,når man ser hvor meget Proud Boys gør for friheden i Amerika. Ilhan Omar med flere vil beholde den konstitutionsstridige indkomstskat og Proud Boys holder fast i Amerikanske værdier. De minder lidt om Identitær. Raske unge danskere (og mange andre europæere,som siger nej til den socialdemokratiske dagsorden.

    Kommentar by Nielsen — 1. oktober 2020 @ 12:22

  11. jesper kl. 12:21

    Nej.

    Kommentar by np — 1. oktober 2020 @ 12:23

  12. @np blot fordi du hævder at Proud Boys er fascistiske og “dokumenter” det med links til en håndfuld nyhedsartikler der påstår det samme bliver det ikke sandt. Ligesom krig ikke bliver fred selvom du skriver det nok så mange gange.

    Heldigvis er der jo ikke længere ret mange som tager mainstream mediernes fake news alvorligt. De lyver og fordrejer ikke til højre og venstre men stort set udelukkende til venstre.

    Personligt undersøgte jeg for et godt stykke tid siden Proud Boys’ lidt grundigere. Jeg er ikke enig med dem på mange punkter. Men at kalde dem white supremacists eller fascister er ganske enkelt helt ude på overdrevet.

    Kommentar by JR — 1. oktober 2020 @ 12:28

  13. Nielsen — 1. oktober 2020 @ 12:22

    “De minder lidt om Identitær.”

    I modsætning til Generation Identitær er Proud Boys bevæbnet.

    I USA frygter man naturligvis den slags militser/selvtægtsmænd jævnfør eksempelvis terroristen Timothy McVeigh.

    Kommentar by np — 1. oktober 2020 @ 12:32

  14. “JR kl. 12:28

    Tag det ikke personligt, men jeg har mere tillid til FBI end dig og Kim Møller.

    “In late November 2018, it was reported the FBI had classified the Proud Boys as an extremist group with ties to white nationalism.”

    FBI har efterfølgende præciseret, at denne klassifikstion ikke gælder alle medlemmer.

    Samme link som tidligere i tråden.

    Kommentar by np — 1. oktober 2020 @ 12:43

  15. klassifikation

    Kommentar by np — 1. oktober 2020 @ 12:44

  16. Også de danske kommunister i EL, SF og RV osv. satser på at mange danske vælgere er nemme at snyde.

    Det er derfor de omtaler indvandringen og besættelsen som “berigelse”, co2-tosserierne som “klimaredning”……. nedskæringer og forringelser på velfærds- og sundhedsområderne som “effektivisering”, “tilpasning” og “forbedringer”…

    voksende kriminalitet omtaler DR som “faldende kriminalitet”…… og folkeudskiftning som “integration” og “mangel på arbejdskraft”.

    Løgn og hykleri er blevet de vigtigste redskaber i den politiske “værktøjskasse”.

    Mord på ubekvemme børn kaldes “fri abort”. Feministisk politik for at skrabe magt til sig på mændenes bekostning, kaldes “ligestilling” og “opgør med uretfærdig kvindeundertrykkelse”

    Eller man bruger “sexisme” som påskud til at omtale mænd nedsættende, nedladende og nedgørende.

    “Racisme” og “fremmedhad” bruges mod alle som er bekymrede over den store indvandring og dens mange konsekvenser.

    Asylanter i alderen 17-35 år, kommende fra islamiske lande, kalder DR “uledsagede børn”.

    Og EU beskrives som et demokratisk projekt der er til glæde for alle.

    At det koster 25 milliarder om året i medlemskontingent, snakkes der ikke meget om.

    Den tiltagende censur beskrives som kamp mod “fake news”.

    Oveni løgnene er der utallige fortielser af hvad der foregår på velfærdsstatens grimme bagside.

    Kommentar by Bent A — 1. oktober 2020 @ 12:49

  17. @np: Du viderebringer fake news:

    “We do not intend and did not intend to designate the group as extremist,…”

    https://thehill.com/blogs/blog-briefing-room/news/420392-fbi-does-not-consider-proud-boys-an-extremist-group-agent-says

    Kommentar by JR — 1. oktober 2020 @ 12:55

  18. Kamala Harris er udpeget til vicepræsident under Joe Biden.

    Hun har truet med, som noget af det første, at afvæbne usa-borgere. Lægger de ikke våbnene frivillig, kommer det til at ske med magt, altså politi og militær sættes ind mod befolkningen.

    Det er en farlig vej at gå.

    Vi ser det samme i Danmark. Danskere må ikke have en peberspray, men indvandrere er bevæbnet med knive og skarpladt våben på gaden.
    Det hjælper ikke en pind med visitationszoner. Tænk på om mange kælderrum i ghettoerne er fulde af våben til den dag de beslutter at starte en egentlig krig mod Danmark.

    Kommentar by k.m. — 1. oktober 2020 @ 12:58

  19. “np” er en venstreradikal hæmningsløs troll, løgner og hykler, som igen og igen påstår hvadsomhelst om ting hun er uden kendskab til, eller som hun ikke forstår. Og nu er hun for 117. gang ved at afspore debatten med sin stædige påståelighed. Hun henviser konstant til noget hun har fundet på nettet. Selvstændig tænkning evner hun ikke.

    Kommentar by Bent A — 1. oktober 2020 @ 13:03

  20. JR kl 12:55

    Nu vrøvler du. Det fremgik klart af min kommentar, at FBI efterfølgende præciserede, at klassifikationen ikke gjaldt alle medlemmer af Proud Boys.

    Det er udmærket forklaret i dit link.

    Kommentar by np — 1. oktober 2020 @ 13:07

  21. Bent A kl. 13:03

    I modsætning til dig argumenterer jeg med troværdige kilder, alle kan tilgå og tjekke.

    Du lever i en parallelverden, hvor du fantaserer og kommer med personangreb med ingen bund i virkeligheden.

    Har du i øvrigt fået fattigdomschecken på 1.000 kr. fra Enhedslisten, dovenlars? Skal du bruge den på lotto, sociale taber?

    Kommentar by np — 1. oktober 2020 @ 13:14

  22. Kamala Harris er i politik,for at fede hendes tegnebog. At hun er magtliderig bør ikke overraske nogen. At hun nedværdiger sig til at være kammerat apperatnik med Creepy Joe,understreger blot hendet manglende integritet.
    Men ja,hun er mindst lige så frygtindgydende som crooked Hillary,som gud hjælpe mig hænger fast ved hendes morderiske saxofon piller.

    Kommentar by Nielsen — 1. oktober 2020 @ 13:18

  23. “np” er sugefisken der suger sig fast til sine udvalgte ofre, og ikke er til at slippe af med. Når hendes argumenter slipper op, har hun fra starten af som troll og rød debatsabotør, beskyldt bloggere som var det stik modsatte af kommunister og skinhellige godhedsapostle, for at være skadedyr, kvindehadere, sindssyge, psykopater, idioter, asociale osv. Sidst kaldes de dovne, vrøvlehoveder, tabere, ynkelige og enhedslistevælgere. Hun begynder at være ufrivillig komisk.

    Grunden til at jeg kritiserer hende er at hendes mange røde løgne og halve sandheder om politik ikke skal stå uimodsagte.

    Kommentar by Bent A — 1. oktober 2020 @ 13:28

  24. Den små Sanne Fahnøe var tidligere ansat på DR2, så hun er godt opdraget i den rette kulturmarxistiske ånd…

    Kommentar by Revisoren — 1. oktober 2020 @ 13:28

  25. Her er noget til np

    En ekstrem venstreorienteret og troværdig!!!!!! nyhedskanal
    http://linkswende.org/blacklivesmatter-gegen-trump-polizei-und-faschisten/

    Kommentar by k.m. — 1. oktober 2020 @ 13:34

  26. http://socialister.dk/venstrefloejen-og-praesidentvalget-i-usa/
    “Betingelserne for at skabe en organisation af revolutionære socialister med forbindelse til arbejderklassens kampe og de millioner af aktivister i Black Lives Matter-bevægelsen har aldrig været bedre.”

    Søg evt Marx21us – det er ægte rødt

    Kommentar by k.m. — 1. oktober 2020 @ 13:51

  27. ‘Stand back and stand by’
    vil selvfølgelig blive overfortolket af teorister. Især når lederen er latino, hvad pokker bilder han sig ind, sådan at ødelægge MSM fint tilrettelagte agenda.

    Antifa står også bag mange påsatte skovbrande. De nøjes ikke med teoretiske tågetaler, men aktionerer IRL

    Kommentar by tavsen — 1. oktober 2020 @ 14:03

  28. >Tavsen 14:03
    Har du konkrete beviser på at,Arbejssky FAntaster er ansvarlige for skovbrande?

    Kommentar by Nielsen — 1. oktober 2020 @ 14:41

  29. Kommentar by np — 1. oktober 2020 @ 13:07

    FBI er et af de mest politiseret organer i det amerikanske system. Der tager mindst et årti, før de renset for den Demokratiske syge, som sætter dagsordenen for alt de foretager sig.

    Kommentar by KineserSnot — 1. oktober 2020 @ 15:01

  30. “that doesn’t make sense”. Hørte sågar i går i Deadline en kloge Åge-lektor påstå, at Trump – vistnok i forbindelse med Charlottesville optøjerne – havde udtalt støtte til Ku Klux Klan!

    Løgnehistorien om hvad Trump sagde om Charlottesville optøjerne* blev brugt ige og igen af Biden som fakta, hvilket også den talentløse ordstyrer vist også puttede Trump i skoene. Spørgeteknik a la: “Hvornår holdt de op med at slå deres kone?” eller den korte, moderne: “Er de holdt op med at slå deres kone? Ja eller nej!”

    Jeg tror de Trumphadende journalister – både derovre og herhjemme DR&Tv2 – er helt klar over, at de lyver om fakta.

    Men de ønsker ikke at bringe fakta om Trump, fordi de deltager i en løgnekamkampagne med det formål, at få Trump afsat eller myrdet. Længere er den ikke!

    President Donald Trump speaks to the media in the lobby of Trump Tower on Aug. 15, 2017 in New York. “In Context: Donald Trump’s ‘very fine people on both sides’ remarks (transcript) On Aug. 15, 2017, President Donald Trump held a press conference to discuss an executive order he had signed on infrastructure permitting. Reporters shortly began asking questions about Trump’s initial response to violent protests in Charlottesville, Va. It was at this press conference that Trump said that “you also had people that were very fine people, on both sides.” (PolitiFact April 26, 2019)

    https://www.politifact.com/article/2019/apr/26/context-trumps-very-fine-people-both-sides-remarks/

    Kommentar by A-mad — 1. oktober 2020 @ 15:20

  31. PS. Jeg hørte også den måske kommende amerikanske præsident, Joe Biden, sige: “Antifa er blot ‘en ide, ikke en organisation’”.
    Det var måske det mest rystende, jeg fik ud af debatten.
    Det er jo ikke første gang at grupper af maskerede voldsmænd og mordere på den måde bagatelliseres af flertallet af politikere og medier.

    Kommentar by A-mad — 1. oktober 2020 @ 15:31

  32. DET FREMGÅR AF NETTET, AT EU I VIDT OMFANG STYRES AF FEMINISTER og politik-kvinder. Eventuelle bagmænd er knap så fremtrædende, men trækker muligvis i trådene?

    Men Merkel, Ursula, Ylva, Vera og Helena og lignende politik-damer synes at være i spidsen pt. Eller hvad mener andre?

    Er de europæiske og danske mænd m.fl. så naive og manipulerede at de vil overlade Europas fremtidige skæbne til politiserende, snakkende, marxistiske og krænkelsesparate politik-kvinder, der styrer efter navlepillende mavefornemmelser?

    Det begynder at ligne feministernes sejr og mændenes kollektive mentale sammenbrud eller selvmord, hvis vi virkelig er kommet så langt ud at Merkel, Ursula, Ylva og godhedshumanisterne osv. kan gøre hvad de vil, uden at nogen protesterer.

    Se artiklen: Galehuset i Bruxelles: EUs anti-racisme raseri.

    Kommentar by Bent A — 1. oktober 2020 @ 15:36

  33. Planen er vel, at udskifte den senile Creepy Joe med den marxistiske neger Kamala Harris efter et par måneder?

    Kommentar by Revisoren — 1. oktober 2020 @ 15:45

  34. Har du konkrete beviser på at,Arbejssky FAntaster er ansvarlige for skovbrande?

    Kommentar by Nielsen — 1. oktober 2020 @ 14:41

    Jeg læste for lang tid siden (mindst 2-3 måneder) en avisartikel om politiet havde anklaget én af dem som arsonist. Den efterfølgende stormflod af benægtelser og dementier fra deres støtter, bekræfter bare rigtigheden. Normal procedure for medierne, når deres uskyldsrene engle sidder i suppedasen.

    Omvendt skal Proud Boys slet ikke foretage sig noget som helst. Bare tanken om, hvad de eventuelt, måske kunne finde på er alt rigelig for de sammenspiste medier.

    Kommentar by tavsen — 1. oktober 2020 @ 16:18

  35. A-mad — 1. oktober 2020 @ 15:20

    Ja, det var en pauver omgang. Det meste skænderi var mellem “ordstyreren” og Trump. Den mand kan da umulig fortsætte med at “styre” debatter.

    Kommentar by tavsen — 1. oktober 2020 @ 16:22

  36. Retten til at eje og bære våben samt at danne militser er indlejret i den amerikanske forfatning. Og i de fleste amerikaneres bevidsthed.

    Formålet var og er at sikre amerikanerne som frie borgere i et frit land, jævnfør 2nd. Amendment.

    De, som måtte udgøre en trussel mod amerikanernes frihed, frygter naturligvis med rette denne forfatningssikrede ret.

    Kommentar by Henrik Wegmann — 1. oktober 2020 @ 16:29

  37. Altså når man herhjemme fremhæver -Blekingegadebanden- og -Antifa-s knægtelse af ytringsfriheden med -Huset på Jagtvej- og medborgerhuset, i forhold Rasmus Paludan etc….Så undre det mig ikke at der kommer modreaktioner. Især når den politiske scene på Christiansborg er så flintrende magelige ligeglade. Hvad Proud Boys angår kender jeg dem ikke, men det er helt sikkert at -antifa- holder hånden over islamisk facisme med Deres undskyldninger (Rødfacister som de er), og ytringsfrihed kan de ikke tolere.

    Kommentar by Michael Unna — 1. oktober 2020 @ 16:38

  38. – A-Mad.

    Jeg kan ikke finde sekvensen. Rasmus Sinding?

    Kommentar by Kim Møller — 1. oktober 2020 @ 16:42

  39. SÅDAN DØDE DANMARK, er en ny bog af Lars Hedegaard.

    GALEHUSET I BRUXELLES: EUs ANTI-RACISME RASERI

    er en artikel skrevet af Bent Jensen. Den viser at politiserende kvinders hysteriske aktivisme er en stor trussel mod Europas fremtid.

    Kommentar by Bent A — 1. oktober 2020 @ 17:03

  40. #38
    https://www.youtube.com/watch?v=-eAIKBspVEQ

    tid 3.28

    Kommentar by jesper — 1. oktober 2020 @ 17:23

  41. https://www.youtube.com/watch?v=UaWsYjBOXdg

    Trump – Biden, ANTIFA is an idea

    Kommentar by k.m. — 1. oktober 2020 @ 17:24

  42. Umiddelbart efter sætningen “stand back and stand by” bemærke Trump, at den voldelige uro først og fremmest kom fra ventrefløjen og ikke fra højrefløjen. Dermed kan hans bemærkning kun tolkes på én måde, nemlig at man skal være klar til at forsvare sig.
    Venstrefløjen er fuld af løgn.

    Kommentar by wapni — 1. oktober 2020 @ 17:26

  43. Hej Kim 16:42. Beskyldningen om at Trump hyldede Ku Klux klan? Jeg kan ikke lige finde den i debatten i går. Måske var det én af eksperterne i en Deadline inf de seneste dage? Jeg leder. Jeg plejer ikke at huske forkert om den slags. Det kan også have været i DRTv2 tv-nyhederne. Eller måske DR på min clockradio som vækker mig kl 6 (de er ofte lidt mærkelige)

    Er det Bidens “Antifa er blot ‘en ide, ikke en organisation’” den er nævnt i blogteksten og den hørte jeg også og kan finde i video-klippet og den er citeret mange steder?

    Kommentar by A-mad — 1. oktober 2020 @ 17:31

  44. PS->Kim 16:42. Hvem er Rasmus Sinding?

    Kommentar by A-mad — 1. oktober 2020 @ 17:33

  45. Proud Boys gør hvad der står i forfatningen, det absurd at kalde dem “White Supremacists” på den baggrund.

    Kommentar by KineserSnot — 1. oktober 2020 @ 17:39

  46. – A-mad

    Ok. Skriv hvis du finder link.

    Kommentar by Kim Møller — 1. oktober 2020 @ 18:25

  47. Når Biden under debatten med Trump siger, at antifa er en ide, ikke en organisation, citerer han FBI’s nuværende chef, Christopher Asher Wray, fra under en høring i “House Homeland Security Committee” afholdt den 17. september:

    “FBI Director Chris Wray told lawmakers Thursday that antifa is an ideology, not an organization, delivering testimony that puts him at odds with President Donald Trump, who has said he would designate it a terror group. (…)

    Wray did not dispute in his testimony Thursday that antifa activists were a serious concern, saying that antifa was a “real thing” and that the FBI had undertaken “any number of properly predicated investigations into what we would describe as violent anarchist extremists,” including into individuals who identify with antifa.

    But, he said, “It’s not a group or an organization. It’s a movement or an ideology.””

    Chris Wray svarer vel til rigspolitichef Thorkild Fogde eller chefen for PET i Danmark.

    https://apnews.com/article/donald-trump-race-and-ethnicity-archive-bdd3b6078e9efadcfcd0be4b65f2362e

    Kommentar by np — 1. oktober 2020 @ 20:07

  48. fuck np

    Kommentar by k. m. — 1. oktober 2020 @ 20:34

  49. Kommentar by np — 1. oktober 2020 @ 20:07

    FBI er blevet politiseret af demokraterne, så de ikke til at stole på.

    Du må finde på noget bedre.

    Kommentar by KineserSnot — 1. oktober 2020 @ 21:21

  50. 4. NB
    Jo, Jeg er ligeglad med hvad de er. neo-fascist eller ej.
    Brænder biler og forretninger samt politistationer af gør de ikke.
    De er nok den eneste løsning der skal til for at bekæmpe vandalerne BLM og ANTIFA, sammen med politiet.

    Kommentar by Charles — 1. oktober 2020 @ 21:46

  51. KineserSnot kl. 21:21

    Det er noget af en påstand.

    Trump har selv nomineret Chris Wray til posten, efter han fyrede den tidligere chef for FBI.

    Den republikanske (og neokonservative) præsident George W. Bush nominerede Chris Wray som assisterende rigsadvokat i det amerikanske justitsministerium i 2013.

    Chris Wray er selv republikaner (se Wikipedias faktaboks).

    Det er der ikke meget blåt æsel ved.

    https://en.wikipedia.org/wiki/Christopher_A._Wray

    Kommentar by np — 1. oktober 2020 @ 21:56

  52. Nick Hækkerup vil afvæbne danskere som Kamala Harris amerikanere
    https://nordjyske.dk/nyheder/haekkerup-vil-rulle-lov-tilbage-og-forbyde-peberspray-i-hjem/df9a45ba-dd37-3103-b412-b1eeb21ad354

    Kommentar by k. m. — 1. oktober 2020 @ 22:09

  53. Trump på tilbagetog efter kritik fra republikanere:

    Republicans distanced themselves Wednesday from President Trump over his failure to unambiguously condemn white supremacists during the presidential debate the night before, as Mr. Trump faced a torrent of criticism including a rare rebuke from the Senate’s top Republican.

    The president scrambled to defend himself on Wednesday afternoon, falsely claiming that he had “always denounced any form” of white supremacy. And after saying at the debate that the Proud Boys, a far-right group that has endorsed violence, should “stand by,” Mr. Trump asserted on Wednesday that he didn’t even know who the group is. (…)

    The president’s comments on Wednesday came after Senator Tim Scott of South Carolina, the chamber’s only Black Republican, said in a written statement, “White supremacy should be denounced at every turn. I think he misspoke, I think he should correct it. If he doesn’t correct it I guess he didn’t misspeak.”

    Senator Mitch McConnell of Kentucky, the majority leader and a close ally of the president’s, told reporters Wednesday that he agreed with Mr. Scott, sharply rebuking Mr. Trump’s refusal to categorically denounce white supremacy during the presidential debate Tuesday night.

    https://www.nytimes.com/live/2020/09/30/us/presidential-debate#republicans-trump-white-supremacy

    Kommentar by np — 1. oktober 2020 @ 22:12

  54. Den løgnagtige og sikkert også halv- eller trekvartskøre radikale feminist “np” fortsætter sine skriblerier, hvor hun vil belære UPs læsere ved brug af tekster fra radikale kilder.

    Noget af det hun har brokket sig mest over i tidens løb, har været kritik af feminismen, indvandringen, sundhedsvæsnet og den sociale velfærd. Den kritik imødegår hun ved at komme med fjollede beskyldninger om at folk der skriver om disse emner, er kvindehadere, racister/fascister, selv er syge eller selv er bistandsklienter, sociale tabere eller hjemløse.

    Selvfølgelig er np også tilhænger af Biden og modstander af Trump.

    Kommentar by Bent A — 1. oktober 2020 @ 22:39

  55. OT: Der kommer mere og mere frem om COVID-19 og dens farlighed og skadelige virkninger. Frankrig lukker nu næsten totalt ned, og i mange lande verden over breder smitten sig med rasende hast. Og nu er børn og unge også begyndt at blive syge. Herhjemme er vi ramt af 2. bølge og er oppe på flere hundrede smittede pr. døgn. Og patienter der har overlevet fortæller om lungeskader, åndenød, blodpropper, hovedpine og andre senfølger.

    Men hvorfor mener Brostrøm fra S-S at folk skal tvinges til at bruge mundbind pga. trængsel i tog og busser, mens det er ligegyldigt med trængslen i butikker??

    Er der tale om fejltagelse nr. 25 fra Brostrøms side? Han har jo allerede taget fejl mange gange.

    Og hvorfor lader DR en mand påstå at det er en konspirations-teori at corona-virussen kommer fra et laboratorium? Det er der beviser for iflg. hodja mv. Virussen består af forskellige komponenter som tilsammen beviser at der er tale om en kunstigt frembragt virus. Der er tale om en virus med bestanddele fra 5 forskellige virus-sygdomme, bl.a. HIV.

    Der blev advaret mod laboratoriet for biologisk krigsførelse i Wuhan allerede i 2015.

    Kommentar by Bent A — 1. oktober 2020 @ 23:32

  56. Apropo ANTIFA, så er de blevet taget i at brandbombe en moske i sverige for at kunne kaste skylden på højrefløjen: https://www.friatider.se/vansterextrema-afa-erkanner-det-var-vi-som-attackerade-mosken-med-brandbomber

    Læser i med muslimer? Hvis det sker i danmark en dag, så ved i hvor i skal lede efter gerningsmændene. Men hov vent, er det ikke allerede sket ved islamisk trossamfund, og ligger ungdomshuset ikke 100 meter derfra?

    Nå, det kan i jo tænke lidt over.

    Kommentar by Per — 1. oktober 2020 @ 23:42

  57. Proud Boys er i modsætning til antifa en organisation, hvor man skal gennem en række optagelsesprøver for at blive medlem. Man skal eksempelvis sværge følgende ed:

    “I’m a proud Western chauvinist, I refuse to apologize for creating the modern world.”

    Det er et klart udtryk for white supremacy. Flere kommentatorer på UP er imidlertid enig i udsagnet. Det er ikke lang tid siden, at Black Watch skrev, at

    “hele verden er skabt af den hvide mand”

    og

    “vi hvide mænd har stort set æren for alt det gode og livsbekræftende der i dag findes på jorden”

    Forleden dag gjorde jeg en sjov opdagelse. Steve Jobs, som er en af vor tids største innovatorer, hans far var en syrisk flygtning ved navn Abdulfattah Jandali. Efter at have fået den oplysning synes jeg godt, at man kan se, at Steve Jobs har et mellemøstligt udseende.

    Hvor havde vi været i dag, hvis ikke hans syriske far havde bosat i USA og fået et barn med en amerikansk kvinde?

    Ingen Mac, iPad og iPhone. Et geni mindre.

    Kommentar by np — 1. oktober 2020 @ 23:44

  58. Undskyld Kim at det er OT. men jeg kunne ikke få den til at virke igen.

    Det muslimske tyrkiet og tyrkerne fra azerbaijan’s angreb på Armenien har nu fået Rusland til at hjælpe verdens første kristne land Armenien med at forhindre endnu et folkemord på dem, som det tysk støttede islamistiske tyrkiet begik i Armenien i 1915, hvor de tyrkiske islamister myrdede og voldtog godt to millioner uskyldige kvinder og børn og mænd.

    Dengang havde vi danskere en helt som hed Karen Jeppe, hun tog dengang ned og reddede over 1000 armenske børn fra at blive voldtaget eller myrdet af de tyrkiske muslimer. Hun må nu rotere i sin grav over at de muslimske tyrkere 100 år efter folkemordet igen prøver at gentage det, og nu sender vi tilmed skattekroner til islamisterne hvert evig eneste fucking år.

    Som jeg hele tiden har sagt, tyrkiet bliver europas undergang.

    Kommentar by piphans — 2. oktober 2020 @ 00:03

  59. Kommentar by piphans — 2. oktober 2020 @ 00:03
    Sorry, glemte at skrive at nu er Danmark og NATO medskyldige i krigsforbrydelser.

    Kommentar by piphans — 2. oktober 2020 @ 00:15

  60. @np: Nej, Steve Jobs biologiske far var ikke flygtning. Falske informationer fra dig igen.

    Og nej. At være meget stolt af vestlig kultur og de vestlige landes historiske bedrifter er ikke det samme som at være tilhænger af white supremacy. Eller ved du ikke hvad white supremacy betyder?

    Kommentar by JR — 2. oktober 2020 @ 00:25

  61. Iflg nettet var mindst 500 svenskere regelret myrdet af asylanter allerede i 2005. Idg er vi oppe på flere tusind myrdede svenskere, og endnu flere lemlæstede. Det nøjagtige antal myrdede skjules. Hertil kommer flere tusinde dødsfald pga. af andre eller indirekte konsekvenser af skrupskør pladderhumanistisk politik.

    At “np” er både skør, mandsfjendsk og fjendtlig overfor den hvide civilisation, fremgår klart og tydeligt af hendes skriblerier i år og sidste år.

    Kommentar by Bent A — 2. oktober 2020 @ 00:38

  62. # Piphans, tror du ikke at det nærmere bliver EUs kommunist-kommissærer som bliver Europas undergang ? Hvis Europa vil stoppe Tyrkiet bliver Erdogan nødt til at bakke. Men hvis EU lader 5-15-25 millioner tyrkere slå sig ned i Tyskland og Frankrig, har du da ret i at det kan blive begyndelsen til undergangen, eller rettere fortsættelsen af Merkels altødelæggende politik.

    Kommentar by Bent A — 2. oktober 2020 @ 00:48

  63. 57. NP
    Det er da ok at lægge ed på troskab. Man skal jo stole på hinanden ikke.
    Ved Proud Boys troskab er at hjælpe politiet, da politiet er fyret i de Demokratiske stater. Seattle og mange andre.

    BLM og ANTIFA er Amerika´s fjendre, for den sags skyld også Danmark´s
    Se Blot “Fede Sørensen, en rigtig Nigger”
    Der er en ed Cigar der hedder “Black Power” jeg undre mig over at der ikke er en “White Power”.☺☺

    Kommentar by Charles — 2. oktober 2020 @ 01:00

  64. FBI-direktør Wray er helt klart en del af den dybe stat. Naturligvis ved FBI at både Antifa og BLM i USA er organisationer styret oppefra af Den dybe Stat. Vil man se dokumentation er her ganske kort om urolighederne i Baltimore 2015:

    https://conservativebase.com/soros-connected-antifa-documents-reveal-intel-for-anarchistic-plan-for-anti-cop-uprising-dr-lyle-rapacki/

    valuable intelligence describing organizational, training, and operational methods for a number of George Soros organizations under the umbrella of the ANTIFA movement (Anti-Fascism Group).

    The revelation of these documents and content demonstrate that training and monies were very much a part of the riots as earlier Intel reports revealed they most likely would be, according to Dr. Rapacki in his latest law enforcement and security briefing.

    The documents – provided to the editor of Conservative Base by Rapacki — reveal a high level of organizational structure, with strong financial backing, and well-planned and practiced tactics. “It is highly anticipated that future confrontations will be better prepared, equipped, organized and financed,” said Rapacki, who owns and operates the private security firm Sentinel Intelligence Services, LLC.

    Kommentar by perhag — 2. oktober 2020 @ 03:21

  65. np dybt sovende imens virkeligheden foregår. Når han vågner kopierer han alt, hvad Fake News aka The Clinton Machine udspyr af løgne og bedrag.
    Wikipædefilia bruges som bevis. Hold da kæft … en klaptorsk i frit fald.

    Hvorfor lyver “journalister” om virkeligheden?
    Hvad siger Præsident Trump? Ihvertfald ikke hvad np og Fake News påstår:
    https://twitter.com/ali

    Kommentar by Iznogut — 2. oktober 2020 @ 03:32

  66. Trump retter ind:

    “USA’s præsident, Donald Trump, fordømmer højrefløjsgruppen Proud Boys og alle tilhængere af hvidt overherredømme.”

    “Trumps afstandtagen kommer, efter at præsidenten har mødt kritik i blandt andet Det Republikanske Parti for udtalelser om gruppen, der kunne opfattes som opildnende.”

    “- Jeg fordømmer alle “white supremacists” (tilhængere af hvidt overherredømme, red.), jeg fordømmer Proud Boys. Jeg ved ikke meget om Proud Boys, men jeg fordømmer dem, siger han til Fox News.”

    https://jyllands-posten.dk/international/usa/ECE12457571/trump-fordoemmer-omstridt-gruppe-og-hvidt-overherredoemme/

    Der er forhåbentlig røde ører på Uriasposten.

    Kommentar by np — 2. oktober 2020 @ 06:52

  67. Det eneste røde på Uriasposten er np

    Kommentar by k.m. — 2. oktober 2020 @ 08:10

  68. Og lige nu jubler alle hans modstandere over at han er testet covid positiv.

    Kommentar by Anonym — 2. oktober 2020 @ 08:27

  69. Aaron Jay «Bishop» Danielson var ikke medlem av Proud Boys, men av den like så multi-etniske gruppen Patriot Prayer.

    Kommentar by Oslo/Norge — 2. oktober 2020 @ 08:53

  70. – Osko/Norge

    Troede jeg heller, men læste det i en af PV-artiklerne. De to grupper samarbejder.i øvrigt.

    Kommentar by Kim Møller — 2. oktober 2020 @ 09:14

  71. I debatten mellem Trump og Biden fordømte Trump al voldsudøvelse af demonstranter på begge sider. Han nævnte at Antifa, var dem der var dem, der uden sammenligning udenøvede den meste vold. Han ønskede derfor, at ordstyreren skulle fokusere på dem.

    At ordstyreren ensidigt fokuserede på ‘white supremacists’ var en politisk skævvridning af diskussionen til udfordreren Joe Bidens fordel. Han greb den selvfølgeligt taknemmeligt.

    At Antifa er en venstreorienteret voldsorganisation er indlysende. Det kan man se næsten hver dag på tv. De har mange blodige ofre.

    Hvordan og om Antifa er en ‘organisation’ i gammeldags forstand er ikke afgørende. Det er en venstreorientert politisk bevægelse. Den distinktion er ikke afgørende (slet ikke for dem, der bliver pandet ned!)

    De minder lidt om Islamisk Stat, hvis terror, heller ikke nødvendigvis er ‘organiseret’ fra centralt hold. Islamisk Stat terroristers terror udøver de for det meste på egen hånd uden direkte ordre centralt fra Islamisk Stat.

    Det er denne manglende direkte centrale styring, der ofte får de ansvarlige politimyndigheder til at sige, at terrorhandlingen ikke var styret af Islamisk Stat.

    Det er en slags guerillakrig. Det er nok blandt andet derfor FBIs direktør, Chris Wray, kan slippe afsted med at sige, at Antifa er en ideologi og ikke en organisation. Det samme gælder jo i praksis for Islamisk Stat!:-)

    Kommentar by A-mad — 2. oktober 2020 @ 09:22

  72. Jeg er aldeles uenig med np i alt hvad hun skriver her på bloggen og den rædselsfulde kulturradikale politiske korrekthed lyser ud af hende, men hvad angår hendes politiske ståsted så kunne hun sagtens være Radigal, men skriver hun egentlig ret meget der ikke også kunne være skrevet af såkaldte liberale som Uffe Ellemann, Jan E. Jørgensen og Jarl Cordua? Eller af Konservative af Gitte Seeberg og Lars Barfoed typen?

    Kommentar by bjarne binee — 2. oktober 2020 @ 09:22

  73. PS. Hører netop nu i min øresnegl, at Trump har fået corona. Nu får jublen i medierne fuld skrue. Trump er færdig. Så fik de ham endelig.

    Kommentar by A-mad — 2. oktober 2020 @ 09:26

  74. Trump hadere skal ikke sælge skindet før bjørnen er skudt.
    Boris Johnson overlevede, og at blive testet positiv er vist ikke ensbetydende med en dødsdom

    Kommentar by k.m. — 2. oktober 2020 @ 10:14

  75. # bjarne binee

    Jeg må desværre med stor skam indrømme, at jeg engang har stemt personligt på den små Gitte Seeberg.

    Undskyld!

    Kommentar by Revisoren — 2. oktober 2020 @ 10:29

  76. Hvorfor bliver Biden ikke afkrævet at tage afstand fra antifa, som beviseligt er de voldelige?

    Det lyder så ulogisk, at Trump skal tage afstand fra noget, der ikke ser sket.

    “Just an idea”
    https://twitter.com/JackPosobiec/status/1311417459497414661

    Kommentar by tavsen — 2. oktober 2020 @ 10:59

  77. Who won the first presidential debate? C-SPAN og 325.530 stemmer

    https://twitter.com/cspan/status/1311134050644615168
    #Debates2020 #debates

    Donald Trump 69 %
    Joe Biden 18,7 %
    None of the above 9,5 %
    Unsure 2,7 %

    Kommentar by tavsen — 2. oktober 2020 @ 11:00

  78. https://twitter.com/RubinReport/status/1311469297613504512
    Dave Rubin 1. okt.
    Wow, this is Chris Wallace asking Trump the same question in 2016. (KKK)

    Any “journalists” wanna share this?

    Kommentar by tavsen — 2. oktober 2020 @ 11:02

  79. Mon ikke feminist-trollen “np” er ude med et falsk citat kl. 6.52. Det er rigtigt at Trump presset af modstandere har trukket lidt i land, eller tydeliggjort hvad han mente, men har han taget afstand til Proud Boys? Det er vist meget tvivlsomt, selvom DR og N.Y.T. påstår det.

    NP har løjet og fordrejet så mange gange, at hendes troværdighed er minimal.

    Kommentar by Bent A — 2. oktober 2020 @ 11:17

  80. Stay back and stand by, var nogenlunde hvad Trump sagde til Proud Boys. Det er så siden af “demokraterne” blevet forvrænget til at Trump opfordrede til vold. Men det er en grov overfortolkning af det sagte.

    Kommentar by Bent A — 2. oktober 2020 @ 11:27

  81. Har “np” skiftet signatur til “Ny modstand” ?

    Kommentar by Bent A — 2. oktober 2020 @ 14:24

  82. Kommentar by np — 1. oktober 2020 @ 21:56

    Det meget normalt at det tager tid at omlægge en korrupt organisation, det sker ikke blot fordi man skifter den øverste chef.

    Kommentar by KineserSnot — 2. oktober 2020 @ 16:03

  83. Det er mærkeligt at så mange fra de radikale fløje mener at Trump er dum. Han har dog været i stand til at opbygge et forretnings-imperium, og han betalte en stor del af sin valgkampagne med sine egne penge. Helt inkompetent kan han vel ikke være.

    Kommentar by Bent A — 2. oktober 2020 @ 16:36

  84. Bent A

    Trumps forretnings-imperium er baseret på arven fra faderen Fred. Donald Trump er og har aldrig været særlig succesfuld i den liga han selv påstår han hører hjemme i.

    At Trump altid har lavet en masse larm og støj gør ham ikke til en dygtig forretningsmand.

    Kommentar by Ny Modstand — 2. oktober 2020 @ 17:20

  85. Donald Trump har arvet knap 0,5 milliarder USD. De fleste for ca. 20 år siden. Hans nettoformue er i dag omkring 3 milliarder USD. Altså 6 gange mere. Det er da ganske pænt klaret. Omend jeg personligt tvivler på at han har fulgt grønspættebogen da han tjente dem.

    Kommentar by JR — 2. oktober 2020 @ 23:05

  86. Ny Modstand – du kender intet til præsident Donald J. Trump eller, hvad han står for. Du ævler i stride strømme af løgn og latin, formuleret af satanister som lever tykt af, at deres korrupte politikere er ved magten. Også i Danmark, hvor Porno-Mette sender milliarder til korrupte WHO, UN og især EUrabia/Bruxelles.

    Tag dog at få dig et oplyst liv, hvor virkeligheden og sandheden er drivende kræfter.
    Ynkelige skrog.
    Ps. Har du overværet en Trump Rally på Right Side Broadcasting Network? Undrer det dig, at tusindevis af amerikanere camperer i dagevis i håbet om, at komme ind og deltage?

    Nå ikke, men din skråsikre mening om “imkompetente snotskovl” er forankret i den blå luft.

    Kommentar by Iznogut — 3. oktober 2020 @ 03:14

  87. @Ny Modstand. Fake news fra dig igen. Læs artiklen du linker til. Så kan du se at han har arvet lidt over 400 mio USD. Han er nu 3 mia USD værd. De skriver så at hvis hans investeringsstrategi for det første lån han fik havde fulgt markedet havde han været 2 mia USD værd (men de skriver intet om hvordan de antager at de øvrige midler er investerede).

    Godt nok er han ikke Bill Gates men forklar lige igen hvorfor du mener at det er dårligt klaret at få 6-doblet sine investeringer over 2-3 årtier?

    Kommentar by JR — 3. oktober 2020 @ 10:01

  88. Aktiemarkeds index’ene faldt i USA ved nyheden om at prædident Trump havde fået corona. De havde ellers været på vej op i et stykke tid og arbejdsløshedstallene havde været faldende. Aktieanalytikene venter at den stigning, der var i gang i aktiemarkeds index’ene vil fortsætte i løbet af kort tid. Den amerikanske økonomien vil under alle omstændigheder komme sig efter corona nedturen. Udfaldet af præsidentvalget er dog stadig et usikkerhedsmoment mht at forudsige udviklingen af aktiemarkederne og arbejdsløshedstallen efter præsidentvalget.

    Corona udviklingen påvirker det amerikanske præsidentvalg og den bruges politisk af de to præsidentkandidater og deres støtter i medierne. Hvordan er der overordnede billede? Hvor mange døde af corona pr million indbyggere i forskellige lande?

    Covid 19 døde per million indbyggere i udvalgte lande:

    Belgium 877.51
    Spain 684.3
    United Kingdom 633.37
    USA 632.92
    Italy 594.36
    Sweden 578.7
    France 472.55
    Germany 114.67
    Denmark 112.29
    Norway 51.56

    Kilde: STATISTA
    COVID-19 deaths worldwide per million population as of October 2, 2020, by country
    https://www.statista.com/statistics/1104709/coronavirus-deaths-worldwide-per-million-inhabitants/

    Kommentar by A-mad — 3. oktober 2020 @ 10:39

  89. I gårsdagens Deadline på DR2, havde man naturligvis, igen – igen, inviteret kolbøtten David Trash i studiet som “ekspert i amerikansk politik”.

    At DDR konstant bruger David Trash og Stine Bosse som “eksperter” fortæller alt om niveauet på den røde løgnefabrik…

    Kommentar by Revisoren — 3. oktober 2020 @ 11:20

  90. Svar til Kim Møller 1. oktober 18:25. Jeg har søgt lidt, men et problem er at Tv2’s og DR’s nyhedsudsendelser – herunder DR2 Deadline – såvidt jeg ved ikke findes som tekst man kan søge på?

    Tv2’s og DR’s nyhedsudsendelser kan også vælge at lade andre sige det? Om f.eks her fra Tv2 19. aug. 2017, 15:11:

    “Adskillige store, internationale magasiner sætter nemlig præsidenten i direkte forbindelse med den racistiske organisation Ku Klux Klan. Det sker som en åbenlys kritik af Trumps håndtering af urolighederne i den amerikanske by Charlottesville.
    Således har både amerikanske The New Yorker, britiske The Economist og tyske Der Spiegel præsenteret forsideillustrationer, der viser Donald Trump i situationer med Ku Klux Klans berygtede, hvide hætter.
    På New Yorkers forside ser man Donald Trump sidde i en sejlbåd med en hvid klanhætte som sejl, som han puster i, og dermed giver “vind i sejlet”.”

    https://nyheder.tv2.dk/udland/2017-08-19-trump-fremstillet-med-ku-klux-klan-haetter

    Kommentar by A-mad — 16. oktober 2020 @ 16:03

  91. PS. Er det i virkeligheden Joe Biden, der er en gammel racist?

    ”Torsdag aften, under anden debatrunde blandt de demokratiske præsidentkandidater, kritiserede senator Kamala Harris tidligere vicepræsident Joe Bidens modstand mod bussing for at integrere skolerne i halvfjerdserne og for at han havde hygget sig i senatet med tilhængeren af raceadskillelse, James Eastland fra Missisippi. Eastland var ekstremt racistisk selv efter Mississippi-standarder, og Bidens brug af ham som et eksempel på mennesker, der arbejdede sammen på trods af uenigheder, var et fatalt selvmål. (..)

    Harris, der dominerede meget af debatten, fortalte Biden, at hun selv var en af de første studerende, der var blevet busset til en integrerende skole i Berkeley, Californien og hun fandt hans standpunkt “personligt sårende.” Hun pressede ham derefter til at indrømme, at han havde taget fejl for fyrre år siden (..)

    Det er særligt kedeligt for Biden at blive angrebet af en partifælle, Kamala Harris, med angreb for at have været modstander af, at at integrere hvide og sorte i skolerne. Han står nu som en taknemmelig skydeskive for de Republikanske kritikere, der benævner det Demokratiske Parti som “partiet for K.K.K.” Det gør de sikkert for at dæmpe tilslutningen ved præsidentvalget til det Demokratiske Parti hos afroamerikanske vælgere.”
    (Version i min (A-mad) oversættelse af klip fra The New Yorker 28.juni 2019)

    Kommentar by A-mad — 16. oktober 2020 @ 17:26

RSS feed for comments on this post.

Leave a comment

Line and paragraph breaks automatic, e-mail address never displayed, HTML allowed: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Denne weblog er læst af siden 22. juni 2003.

 



 

Vælg selv beløb



Blogs


Meta
RSS 2.0
Comments RSS 2.0
Valid XHTML
WP






MediaCreeper