22. januar 2010

Ole Hasselbalch: “Statens første forpligtelse er nu engang at sikre egne borgere.”

Velskrevet kommentar af Ole Hasselbalch i dagens Jyllandsposten – Det kortsluttende, hellige ord.

“Ofte kortsluttes politiske diskussioner med henvisninger til juridiske begreber, som postuleres at nødvendiggøre eller umuliggøre den ene eller anden løsning. Når det hellige ord kastes på bordet, forstummer debatten, hovederne bøjes i ærbødighed, og man går over til næste punkt på dagsordenen…

I en situation, hvor hundredtusindvis af tilfældige udlændinge har kunnet slå sig ned her, vil en makismal sikkerhed for, at ingen af dem kan sendes ud igen uden tilstrækkeligt grundlag, påføre samfundet omkostninger i en størrelsesorden, læserne af nærværende nok vil være ude af stand til at fatte.

Men heldigvis står vi da altså heller ikke over for et ”must”, men over for et valg. Hvilken retssikkerhed, vi vil give udlændinge mod udvisning, må således besluttes ud fra en afvejning af mange hensyn… Det siger sig selv, at hvis anledningen til at sende en udlænding hjem er, at pågældende i én eller anden grad har påkaldt sig opmærksomhed som en mulig trussel mod danske borgere og interesser, skal der særdeles gode grunde til ikke at give mulighed for udvisning også uden forudgående omfattende, kostbare og i praksis økonomisk uigennemførlige undersøgelser og procedurer. Statens første forpligtelse er nu engang at sikre egne borgere.

Det lader til, at de, der evig og altid taler om ”retssikkerheden” i denne forbindelse, i deres selvretfærdige magelighed ikke har gjort sig klart, hvor vi rent praktisk står her i 2010. Nemlig dér, hvor det ikke mere er muligt at skaffe maksimal retssikkerhed for alle, der påkalder sig en udvisning.

… Øksemanden er et godt eksempel: Efter at være blevet familiesammenført hertil for 12 år siden har han giftet sig med en anden somalier, som han nu af grunde, vi kan gætte, er skilt fra igen, men fået tre børn med og ét i vente. Hans nødtørftige erhverv ud over ukendte gøremål hjemme i Østafrika er arbejdet for en organisation, der skaffer endnu flere af hans egne fodfæste i Danmark. Den slags historier er talrige som himlens stjerner. Hvad tror opfinderne af dette cirkus, det koster i kroner og øre?

Øksemanden illustrerer også en anden del af problemet, som nemlig er, at der er blevet placeret en stor, muslimske befolkningsgruppe her, som i sig rummer et ganske uigennemskueligt voldspotentiale. Sagen er jo, at denne gruppe hele tiden på den mest uventede og uforudseelige måde afkaster enkeltpersoner, der kan finde på vanvittige ting. Det er ikke blot let identificerbare tosser, der pludselig springer ud som bombemagere og øksesvingere. Også tilsyneladende velintegrerede personer går amok…

Den trussel, denne gruppe repræsenterer, kan overhovedet kun holdes i ave, hvis der (bl.a.) gribes til en særdeles hårdhændet udvisningspolitik. Og hvis det ikke lykkes at demontere truslen, vil det være slut med det samfund, vi ønsker. Vi vil f.eks. blive tvunget til en kriminalitetsbekæmpelse i så rå former, at det efter dansk tradition er rent ud afskyeligt. Politistyrken vil skulle mangedobles. Offentlige myndigheder, private firmaer og til sidst også privatpersoner vil skulle anskaffe sig panserdøre, pigtrådshegn og vagtværn. Og sidst, men ikke mindst vil vi være ude af stand til at opretholde et fungerende demokrati, eftersom den frie debat, der er eksistensgrundlaget for denne styreform, ikke vil kunne forløbe, uden at debattørerne risikerer liv og lemmer. Ressourcerne rækker jo ikke til at beskytte enhver, der måtte komme med bemærkninger, som kunne fornærme en mullah, med en livvagt på 30 mand, sådan som det har måttet gøres med Kurt Westergaard.

Valget står således også mellem på den ene side en maksimal ”retssikkerhed” for mennesker, vi ikke skylder noget som helst, og på den anden demokratiets overlevelse og den fysiske sikkerhed for danske borgere, der blot ønsker at leve efter den samfundsorden, deres fædre har bygget op.

Oploadet Kl. 15:54 af Kim Møller — Direkte link36 kommentarer

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/11392/trackback

36 Comments »

  1. Fint talt men det hjælper ikke.

    Kommentar by dommedag — 22. januar 2010 @ 16:24

  2. Statens første forpligtelse er nu engang at sikre egne borgere.

    Det fortjener at blive hugget ud i sten og sat op et passende sted.

    Kommentar by Henrik R Clausen — 22. januar 2010 @ 16:48

  3. Det er ikke os, der skal forlange noget af staten, men staten, der skal forlange alt af os. Måske bliver det ikke hugget i sten, men vi skal nok få det at se og mærke alligevel.

    Vor første og største forpligtelse er at arbejde og betale skat, så centrum-venstre politikere kan blive siddende i toppen af samfundsmaskineriet, mens de forærer Danmark væk til fjendtlige kræfter fra den islamiske verden.

    Forstå det nu!

    Kommentar by Crass Børsting — 22. januar 2010 @ 17:23

  4. Det er ikke os, der skal forlange noget af staten, men staten, der skal forlange alt af os.

    Ikke enig.

    Kommentar by Henrik R Clausen — 22. januar 2010 @ 17:24

  5. Henrik, jeg tror det var sarkastisk ment af Børsting. Men det er en hamrende god kronik af den gode doktor.

    Kommentar by Tony Albers — 22. januar 2010 @ 17:33

  6. Med den justitsminister, vi har nu, synes det mere acceptabelt med dynger af danske lig, end at give danskerne en mulighed for at forsvare sig selv.
    Han er en skandale!

    falkeøje

    Kommentar by falkeøje — 22. januar 2010 @ 17:35

  7. Hmm, det er statens opgave at få os ud af socialist-pamper-diktaturet EU, så hurtigt som vores små ben kan rende.

    Det er statens opgave at lade være at mishandle sin egen befolkning.

    Det er statens opgave at udspringe med et lille-bitte minimum af intelligens i løsning af denne forvaltningsopgave.

    Det er statens opgave at bevare staten og beskytte den og befolkningen mod horder af invasive muslimer, i stedet for at bukke sig forover og lade befolkningen voldtages, myrdes og plyndres.

    Det vi har i dag er ikke en stat, men en socialistisk snotdum havneluder. Fyr hende.

    Kommentar by Nanoligator — 22. januar 2010 @ 19:21

  8. Ufatteligt, at det “valg” er så svært for de folkevalgte.
    De danske skatteydere betaler jo hele gildet!

    Kommentar by L. Johs — 22. januar 2010 @ 19:28

  9. Tony, det ved jeg godt – og jeg er stadig ikke enig :)

    Kommentar by Henrik R Clausen — 22. januar 2010 @ 19:57

  10. Så er der nye boliger til kulturberigerne fra Tingbjerg:

    http://www.tv2lorry.dk/moduler/nyheder/showregvideo.asp?dato=22-01-2010&cID=6&vId=525618

    Kommentar by Fritænker — 22. januar 2010 @ 20:15

  11. Dette indlæg i debatten handler 100% om anvendt etik!
    Spetakulært gennemarbejdet og gennemtænkt indlæg…..

    Kommentar by Hans Erling Jensen - Eticha - — 22. januar 2010 @ 20:39

  12. Synd for os at Socialdemokratiet og de Radikale mener, at de STATEN.

    Kommentar by pk — 22. januar 2010 @ 20:46

  13. Synd for os at Socialdemokratiet og de Radikale mener, at de STATEN.

    Og at de ikke passer deres arbejde…

    Kommentar by Henrik R Clausen — 22. januar 2010 @ 21:38

  14. Nyt selvmål fra DF:

    http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2010/01/23/030418.htm

    I vores bog beskriver seks individuelle kvinder, hvordan det er at vokse op i en traditionel muslimsk familie. Eksemplerne tager fat på nogle tabuemner, som det er vigtigt at kunne tale om, men de kan slet ikke bruges til at generalisere over en hel befolkningsgruppe, så jeg kan bestemt ikke genkende det billede, som Jesper Langballe tegner her. Det er ærgerligt, at bogen bliver misbrugt til en hetz, det må jeg tage afstand fra, siger Kristina Aamand til DR Nyheder.

    Kommentar by Fritænker — 23. januar 2010 @ 10:41

  15. Selv Pia Kjærsgaard tager nu afstand fra Langballes vanvittige indlæg, som var et forsøg på at redde Lars Hedegaard fra hans tåbelige udtalelser.

    Man må medgive at Langballe og Hedegaard har en speciel evne til at begå harakiri for åben skærm. Enten må det skyldes selvovervurdering og dovenskab, eller også dumhed.

    De skader ihvertfald mere end de gavner.

    Kommentar by Fritænker — 23. januar 2010 @ 11:52

  16. Bliver der opmærksomhed på indholdet- det vil her sige, at der forsøges sætten perspektiv på hvad der faktisk foregår i stedet for opmærksomhed på formen af det ytrede fra de to herres side- er meget opnået. Set herfra.

    Kommentar by Peter Buch — 23. januar 2010 @ 12:39

  17. Der er ingen i Danmark, der ønsker integration, hverken danskere eller muslimer.

    Jesper Langballe har bare sagt, hvad alle ved, og som ingen tør indrømme – ikke engang overfor sig selv.

    Skal vi nogensinde præstere en form for rimelig sameksistens med muslimer, så skal det være under et totalt aparheid system.
    En så simpel dagligdags ting som skolemaden skaber uoverstigelige skel befolkningsgrupperne imellem.

    falkeøje

    Kommentar by falkeøje — 23. januar 2010 @ 12:40

  18. Ehm, jeg ønsker faktisk integration…

    Kinesere, vietnamesere, indere, tyskere, polakker, russere og mange andre integrerer sig fint, fordi de ikke med trusler kræver respekt for deres forskellige religioner, og de i øvrigt indgør fredeligt og produktivt i samfundet.

    Muslimer kan sagtens gøre det samme. De skal bare opføre sig ordentligt og slappe af fra deres overtro.

    Kommentar by Henrik R Clausen — 23. januar 2010 @ 12:44

  19. Henrik R Clausen
    Kan du give nogen eksempler på, at muslimer har været i stand til det?

    falkeøje

    Kommentar by falkeøje — 23. januar 2010 @ 13:03

  20. @ falkeøje

    Sjovt, synes det har været debatteret i de sidste 8 år, så hvad er Langballes hensigt, ud over at give billige point til Søvndal.

    Kommentar by Fritænker — 23. januar 2010 @ 13:26

  21. @ falkeøje

    Danske fædre begår også overgreb på deres børn og incest er udbredt i dansk kultur, så hvorfor tier Langballe om det problem? Det er da langt værre end den evindelige ‘debat’ om æresdrab.

    Danske familiefædre, endda mange der er gifte, går også på bordel. Her er DF også tavs.

    Kommentar by Fritænker — 23. januar 2010 @ 13:28

  22. 1 Langballe har ret.

    2 OH producerer oplysning og overblik, igen.

    Anti-sharia

    Kommentar by anti-sharia — 23. januar 2010 @ 14:04

  23. @ anti-sharia

    Langballe er guds gave til islamisterne og Søvndal. Manden må være ramt af demens og manglende dømmekraft.

    Kommentar by Fritænker — 23. januar 2010 @ 14:50

  24. Hele det politiske Parnas er forløjet og bortforklarende.
    Det synes også at gælde Pia Kjærsgaard, som tiden går.

    Derfor er det glædeligt at høre Langballe sige: Jeg fortsætter
    med at skrive, hvad jeg mener.

    Måske er tiden inde til, at vi får et parti til højre for DF.

    falkeøje

    Kommentar by falkeøje — 23. januar 2010 @ 15:04

  25. @ falkeøje

    De eneste der kan glæde sig over Langballes tåbelige indlæg er Villy Søvndal, som dermed kommer endnu nærmere magten.

    Sagen om Hedegaards forvrøvlede udtalelser var netop kommet i glemmebogen, og så dukker Langballe op og som et fordrukkent fjols kejler rundt i medierne. Resultatet ses nu.

    Har du nogen kommentarer til at danske fædre misbruger deres børn og går på bordel?

    Nej, tænkte det nok. Det er jo ‘dansk kultur’.

    Det er godt, at Pia Kjærsgaard sætter Langballe på plads. Hans tid i dansk politik er jo også snart færdig. Så er der næppe nogen der gider at offentliggøre hans ‘debatindlæg’.

    Kommentar by Fritænker — 23. januar 2010 @ 15:13

  26. Langballe har jo så indlysende ret i, at muslimer slår deres egne døtre ihjel, blot fordi Koranen og imamerne siger det.
    Vi har jo set indtil flere eksempler på det.
    Det er sandhed – som er ilde hørt på det politiske Parnas.

    Mener du, at Søvndal kan score point på det, så lad ham dog.
    Ham og hans parti vil jeg ikke røre med en ildtang.

    falkeøje

    Kommentar by falkeøje — 23. januar 2010 @ 15:41

  27. Fritænker, her er en opgave:

    Vil du godt forklare hvordan det kan være at ikke mindre end 70% af eleverne i en kendt “dansk” skole med 100% muslimske elever – de såkaldte indvandrere, kan berette om at have været udsat for vold i hjemmet eller overværet det? Í etnisk danske hjem er tallet 12%.

    Kommentar by PeterK — 23. januar 2010 @ 16:29

  28. Danske fædre slår og mishandler deres børn, hvis ikke det endda er seksuelle overgreb. Man læser og hører om det hele tiden.

    Her er blot et par eksempler:

    http://ekstrabladet.dk/112/article1279841.ece

    http://ekstrabladet.dk/112/article1260893.ece

    http://ekstrabladet.dk/112/article1251703.ece

    http://ekstrabladet.dk/112/article1240248.ece

    10 % af en undersøgt gruppe under 18 år, havde oplevet seksuelle overgreb. 42 % af overgrebene på piger sker af en fra familien.

    http://www.incest.dk/default.asp?ID=188

    Op til 14 % af pigerne i Danmark har oplevet seksuelle overgreb:

    http://www.redbarnet.dk/Default.aspx?ID=6105

    Mht. udbredelsen af prostituerede er der 1.3oo ludere i Danmark:

    http://www.information.dk/187950

    Den slags hører vi ikke Langballe interessere sig for. Derimod har han travlt med at komme Lars Hedegaard til undsætning efter Hedegaards feberudtalelser. Langballe lider af politisk tonedøvhed, når han maner at den slags er påtrængende, altimens dansk økonomi er ved at smelte sammen som Grækenlands, og mens danske fædre forgriber sig på deres og andres børn.

    Kommentar by Fritænker — 23. januar 2010 @ 16:57

  29. Se bare HVOR svært det er for nogle bloggere på Uriasposten at vedgå, at Langballe har ret !

    Hvorfor er det så svært at vedgå, at islams rettroende opererer med forhold som æresdrab og voksne mænds sex børn/unge ?

    Har de der har det så svært med den vedgåelse da aldrig læst, eller hørt om, f.eks. Khomeini´s vejledninger til muslimer om, hvordan de skal bære sig ad med at udføre sex med børn – selv baby-alderbørn ?

    Det er ikke danere, der omtaler dette offentligt, man får straffet ved at gå imod deres udtalelser, men de børn og unge – og ikke mindst de muslimske kvinder- der udsættes for de handlinger fra muslimske mænds side man SVIGTER !

    Kommentar by Vivi Andersen — 23. januar 2010 @ 18:07

  30. “…der blot ønsker at leve efter den samfundsorden, deres fædre har bygget op.“

    Danske/vestlig (hvide) fædre er i lav kurs, lader det til. Kvinfo linker f.eks. på sin hjemmeside til følgende artikel:

    “Den hvide mand sidder tungt på magten”

    h t t p://www.csr.dk/hg/cs/artikel.nsf/0/KØPN-7YRM22

    Kommentar by Liva — 23. januar 2010 @ 23:05

  31. Tilføjelse til 28.

    http://iranpoliticsclub.net/islam/khomeini-teachings/index.htm

    Nu håber jeg linket virker !

    Det er dr. Homa Darabi Foundation der står bag.

    Kommentar by Vivi Andersen — 24. januar 2010 @ 02:14

  32. Truslen for vold imod sig, faar mange piger til at krybe langs vaeggene. Langballe har mere ret end han selv tror.

    Vis-a-vis Villy, saa maa jeg sige, at for ham kommer regningen paa et tidspunkt. Han vil blive udstillet og genenmskuet, sammen med hele ventrefloejen.

    anti-sharia

    Kommentar by anti-sharia — 24. januar 2010 @ 08:44

  33. Kan du give nogen eksempler på, at muslimer har været i stand til det?

    Tja, der er jo altid Naser Khader…

    Kommentar by Henrik R Clausen — 24. januar 2010 @ 11:31

  34. 25.Fritænker

    Af bare bekymring over at Villy skulle komme nærmere regeringsmagten ville det altså være bedst at holde kæft omkring et område indenfor islam som er så ubehageligt ?

    Og ikke nok med det, men så relativerer du sørme også !

    Det er helt OK at tage de emner op til diskussion som du nævner her for selvfølgelig skal disse ikke underbelyses fordi det drejer sig om ikke-muslimske mænd.

    Nu forholder det sig altså således, at denne tråd omhandler de muslimske mænd – derfor diskuteres de danske, svenske, engelske, amerikanske osv. ikke.

    Kommentar by Vivi Andersen — 24. januar 2010 @ 13:54

  35. @ Vivi Andersen

    Det er da Langballe der fortier de mange overgreb danske fædre begår på deres børn eller kan du give blot et eksempel på hvornår Langballe har taget problemerne op? Bare se det seneste eksempel fra weekenden. Det ses hele tiden. Danske fædre og mødre begår vold eller seksuelle overgreb på børn og DF er tavs.

    Vold mod spædbørn sker rigtig mange gange:

    “Masser af mishandlede spædbørn”

    http://ekstrabladet.dk/112/article1288018.ece

    Omkring det politiske var Langballes indlæg et massivt selvmål, hvor han går bag om sit parti og underløber regeringssamarbejdet, men det er du sikkert også for døv og blind til fatte. Manden er totalt isoleret og har jokket i spinaten i den grad som selv ikke Villy Søvndal eller andre kunne drømme om. Var det et almindeligt medlem af DF var han blevet ekskluderet.

    Kommentar by Fritænker — 24. januar 2010 @ 17:05

  36. (28) Ja, det er rigtigt, hvad du skriver, og det er mege bedrøveligt, men der er en afgørende forskel, som efter min mening falder ud til vor fordel. Og så begår du en fejl. Når man sammenligner, skal man have forskellen med, hvis der er en! – Det er der.

    Vi ikke bare synes, at det er kriminelt, når man eksempelvis begår seksuelle overgreb mod mindreårige herunder sine egne børn. Da vi godt ved, at det sker, lovgiver vi omkring det ud fra en retfærdighedsfølelse, som er vidt forskellig fra Sharia, der i vore øjne må anses for kriminalitetsfremende. Det er en dramatisk forskel.

    Med venlig hilsen

    Kommentar by Emeritus — 24. januar 2010 @ 18:23

RSS feed for comments on this post.

Leave a comment

Line and paragraph breaks automatic, e-mail address never displayed, HTML allowed: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Denne weblog er læst af siden 22. juni 2003.

 



 

Vælg selv beløb



Blogs


Meta
RSS 2.0
Comments RSS 2.0
Valid XHTML
WP






MediaCreeper