21. oktober 2020

Claus Hjortdal, skoleleder: “Man accepterer ikke et billede af Muhammed, og det vidste læreren godt.”

Efter det brutale mord i Paris, sidste fredag, skrev en dansk lektor, at hun fremover ville bruge Muhammedtegninger i sin undervisning i sympati med historielærer Samuel Paty. Det medførte ikke-overraskende trusler fra herboende muslimer, og hermed kom sagen op på ministerniveau. I den forbindelse har flere aviser bragt interviews med Claus Hjortdal, formand for Skolelederforeningen i Danmark. Her en række citater fra Berlingske, hvor han udpensler ‘Voldsmandens veto’. Muslimer bliver sure, så vi underkaster os…

“Men hvorfor har vi behov for at vise tegningerne? Hvad vil vi med lige præcis det? Hvad er den positive hensigt ved at vise tegningerne? Det kan jeg godt efterlyse, hvis det betyder, at nogle elever ikke vil følge undervisningen. Der mangler vi respekten for de elevers tro.”

“Det er ikke volden som sådan, der spiller en rolle. Det er, at man nedgør og håner folks religiøsitet og overbevisning. Jeg tror ikke, vi får et bedre samfund af, at vi støder folk fra os…”

“Da de dannede skolerne i 1800-tallet, arbejdede de med det flotte begreb ‘frisind’. Det handler om, at enhver har ret til den holdning, man har, og at jeg vil gå i døden for, at du har lov til at have din holdning. Det er ikke ligefrem sådan, vi har det i øjeblikket. Vores tolerance over for andre er ret begrænset i de her år. Det gælder fra alle sider.”

Man accepterer ikke et billede af Muhammed, og det vidste læreren godt. … Fik han sit budskab igennem?”

Den vold er ikke rimelig. Men Det er jo det, der er spørgsmålet lige nu, når lærere siger, de vil have ret til at vise billedet, så vil de også have ret til at skubbe elever fra sig og ret til at gøre nogle forældre vrede og risikere, at nogen griber til en kæp at slå dem med og i værste fald slå ihjel. Det er også den ret, de kræver…”

Hvis vi ved, nogen bliver sure på en, og man gør det alligevel, så må man forvente, at der kommer en reaktion. Det er de mekanismer, vi skal være opmærksomme på.”

(Herboende muslimer truer danske underviser, oktober 2020; Foto: Facebook)

“Der vil være skoler, hvor jeg vil sige, at det vil være fejlagtigt, fordi det ikke er vores opgave at provokere. Vi kan sagtens snakke om ytringsfrihed uden at skulle vise den tegning.” (Claus Hjortdal, Jyllands-Posten, 20. oktober 2020)

(Collage: Claus Hjortdal, formand for Skolelederforeningen)

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/114294/trackback

50 Comments »

  1. Ja, hvis vi tager udgangspunkt i, at vi ikke viser tegningerne, fordi grænsen for ytringsfrihed går dér, hvor voldsmændene har sat den. Ikke hvor demokratiet har. Så giver det mening.

    Men det er løgn at påstå, at det er neutralt ikke at vise tegningerne. Ikke at vise dem er tværtimod undervisning. Af børn, som vi har pligt til at lade vide, at tingenes tilstand ikke er naturgiven. Så at underkastelsen ikke bliver en skov, de ikke ser for bare træer. Fordi de ikke har oplevet Danmark Før.

    – – –

    Kommentar by Morten - - - — 21. oktober 2020 @ 01:28

  2. Lige nu
    https://youtu.be/MFdIR4u0WqY

    Kommentar by Charles — 21. oktober 2020 @ 01:30

  3. I have wiped my ass with the handbook for pedophiles many times and I will continue to do so, I have also wiped my ass with pakistans flasg and other parasite flags, filmed it and put it on internet. so what is the problem, besides that the muslim garbage are raging. I do mot get it, why not move back to the shithole you came from and muslim garbage rage there?

    If I was Sofie I would report them to the police so they are recorded and tell them that they are reorted to the police so they know. publish their real name, address, photo and were their money come from. that should be enough for thme to crawl back under their rock inthe ghetto.

    Kommentar by Erwache — 21. oktober 2020 @ 01:46

  4. Claus hjortdal provokerer mig afsindigt meget, jeg går ud fra at jeg dermed har hans accept til at gøre noget ved det..

    Kommentar by Per — 21. oktober 2020 @ 02:03

  5. DET ER JO FORLÆNGST FASTSLÅET, at tegningerne bevirker vrede og raseri hos mange muslimer/islamister. Så hvad opnår man ved at vise dem? Hvorfor ikke nøjes med at omtale dem! En undervisning som går mest op i at vise disse tegninger, i stedet for at fortælle om 1400 års krigsførelse og terror mod kristne og vestlige lande, bidrager da til en langt bedre forståelse af hvad det handler om. Hvad hvis JP aldrig havde bragt disse tegninger, havde vi så aldrig kunne forklare hvad masseindvandringen har af konsekvenser? Havde vi så været ude af stand til at se at afrikaniseringen og islamiseringen af Europa og Danmark er vejen til total katastrofe? Havde vi så ikke kunnet lære noget af angrebet på Konstantinobel og Wien? Havde de mange store terrorangreb i Frankrig og Spanien så været uforståelige? Havde hverdagsterroren i Sverige så været ubegribelig? Havde så ingen kunnet forklare hvorfor skoler, kirker, huse, butikker, skove og biler brændes af i Frankrig og Sverige? Ville det så have været mystisk og gådefuldt at tusinder af kvinder er blevet overfaldet, mishandlet, lemlæstet eller myrdet i Danmark, Norge, Sverige, England og Tyskland?

    Disse tegninger er en lillebitte ting ud af 1400 års historie. Det har ikke længere noget fornuftigt formål at enkelte lærere udstiller disse tegninger. I stedet for at fortabe sig i dem, burde man lære eleverne om de store linjer, erobringer, islamiske krigstogter og dramatiske begivenheder siden år 600.

    Kommentar by Bent A — 21. oktober 2020 @ 02:03

  6. Er der en forklaring på hvor den noget smagløse collage kommer fra?

    Kommentar by Bent A — 21. oktober 2020 @ 02:18

  7. Generation Identitær oplyser nu om at de udsættes for mere og mere censur og fortielse. Det er da ret alvorligt, og det viser at anti-demokratiske kræfter er i spil.

    Collagen er både plat og smagløs, og der er vel ingen forbindelse mellem tegningen og Claus Hjortdal?

    Kommentar by Bent A — 21. oktober 2020 @ 02:25

  8. @Bent A: Den tegning i collagen er fra charlie hebdo så vidt jeg ved, og grunden til at vi skal vise den og alle de andre 24/7/365 er at muslimer vil slå os ihjel for at gøre det. Giver man først efter for det krav, så vil de fortsætte med at forlange alt muligt andet under trusler om vold i det uendelige.

    Det er sgu utroligt at man stadig her 15 år senere er nødt til at forklare så simple ting, selv for nogen der giver udtryk for at de forstår hvordan muslimer ellers handler.

    Men ja, man burde også undervise i hvad islam er og hvad muslimer har gjort gennem 1.400 år, men hvilken venstreorienteret lærer regner du med vil gøre det, når pensum i dag fra børnehaven til universitetet er at islam betyder “mangfoldighed” på arabisk?

    Du burde derfor sætte pris på de tegninger, for de bærer den oplysende effekt om islam du efterlyser. Ikke nødvendigvis i selve tegningen der som i ovenstående tilfælde åbenlyst er lavet som en provokation, men i muslimernes reaktion på dem.

    Og i en verden hvor venstrefløjen sidder på 95% af al undervisning og medierne fordi højrefløjen snorksover, så må du nøjes med at glæde dig over det indtil de vågner og opfylder dit ønske.

    Kommentar by Per — 21. oktober 2020 @ 03:45

  9. De uciviliserede lortefarvede indavlede retarderede kriminelle korandyrkende terrorister hører ikke hjemme i Danmark, de er bla. skyld i at Kurt Vestergaard, Lars Hedegaard og Rasmus Paludan lever under politibeskyttelse i deres eget land, og så holder forræderen Claus Hjortdal hånden over dem i stedet for at bakke op om sine kolleger, forbyd islam i Danmark.

    Kommentar by emmagad — 21. oktober 2020 @ 04:00

  10. # Per 03.35: Hvis lærere ikke vil undervise i de 1400 års morderiske voldsomheder, vil de jo heller ikke vise tegningerne. Desuden tror jeg at børn og unge bedre forstår det med angrebene på Europa, end det med tegningerne.

    Hebdos skæbne viser måske at de kunne have valgt en bedre og mere gennemtænkt taktik? Tegningerne har tjent et formål, men nu er tiden måske inde til at prøve en ny taktik eller strategi? Men vi er rørende enige om at mange har snorksovet i årevis. Ja, de fleste sover stadig. Og får nok et brat opvågning på et tidspunkt.

    Og se hvor bevidstløse flertallet af mænd stadig er mht. til feministerne.

    Kommentar by Bent A — 21. oktober 2020 @ 04:08

  11. Claus Hjortdal: “Vi mangler respekten for (muslimske) elevers tro”. Rektor på skolen hvor han er ansat,bør overveje hans videre ansættelse. Og vi skatteydere bør overveje,om vi vil have en skole,som bæjer sig for muslimers krav.

    Kommentar by Nielsen — 21. oktober 2020 @ 06:05

  12. bøjer

    Kommentar by Nielsen — 21. oktober 2020 @ 06:06

  13. @Bent A: Du kan jo komme med en million forslag til andre ting man kunne gøre, men når folk dårligt tør dele en tegning lavet af nogle andre for 15 år siden, så er der sgu nok lidt langt til at de begynder at sætte sig ind i hadith’erne og undervise i 1.400 års islamisk historie..

    Vær du hellere glad for at nogen har nosser til at gøre andet end at sidde og brokke sig anonymt på internettet.

    Kommentar by Per — 21. oktober 2020 @ 06:07

  14. Per — 21. oktober 2020 @ 06:07
    Hørt.

    Kommentar by Hagmann — 21. oktober 2020 @ 06:33

  15. Lav nu en kalender med de tegninger

    Kommentar by P — 21. oktober 2020 @ 07:25

  16. Kalenderen skal have islamsk tidsregning.

    Kommentar by Bastardo — 21. oktober 2020 @ 08:41

  17. Endnu en “Qvisling” .
    Ytringsfrihed staar langt over religion, ideologi og ideologi maskeret som religion.

    Kommentar by krassisten — 21. oktober 2020 @ 08:55

  18. God lille dhimmie…

    Kommentar by Revisoren — 21. oktober 2020 @ 08:59

  19. Som min far sagde: I skolegården er der altid een der bestemmer. Enten er det gårdvagten eller de store drenge.

    Gårdvagten vil åbenbart ikke bestemme i dette tilfælde, så mangten går videre til “de store drenge”

    Kommentar by redneck — 21. oktober 2020 @ 09:00

  20. Når man importerer Mellemøsten og Afrika, så får man Mellemøsten og Afrika. Og jo flere derfra, jo mere bliver Europa en del heraf. Det er utroligt at vore politikere og øvrige magthavere ikke har kunnet indse denne logik.

    Folk udskifter ikke deres tyrkertro, fordi de rejser til et andet land. De naive politikere har troet at de kunne opdrage de fremmede til at udskifte deres ørkenreligion med den europæiske kultur. Tværtimod bliver de endnu mere faste i troen omgivet af “vantro”.

    Efterhånden står dannelsen af en europæisk modstandsbevægelse tilbage som eneste mulighed for at redde vores kultur.

    Kommentar by JC — 21. oktober 2020 @ 09:01

  21. Ytringsfrihed er ikke bare noget man snakker om og er enig om at det er en god ide.
    Ytringsfrihed skal praktiseres naarsomhelst og hvorsomhelst.
    Ytringsfrihed skal ikke gradboejes og ikke relativiseres i oerkesloes teoretisk debat.

    Kommentar by krassisten — 21. oktober 2020 @ 09:06

  22. Drabet og truslerne siger alt om hvad islam står for. Det er den taktik islam har brugt gennem 1400 år. Politikerne begår en forbydelse mod deres folk ved at importere denne religion. En langt større forbrydelse end selv den største sexkrænkelse.

    Kommentar by JC — 21. oktober 2020 @ 09:12

  23. Hvor er den venstreradikale voldspsykopat Pernille Rosenkranz Theil henne?

    Som såkaldt undervisningsminister må hun på banen, da det jo åbenlyst er nogle af hendes kernevælgere, der intet fatter…

    Kommentar by Revisoren — 21. oktober 2020 @ 09:21

  24. Igen denne totale misforståelse: “Man skal respektere deres tro“. Vel skal man ej. Man skal respektere deres ret til at have deres tro, sålænge det foregår indenfor, det af demokratiet, afstukne retningslinjer. Der er en verden til forskel.

    Kommentar by Den sendrægtige — 21. oktober 2020 @ 09:31

  25. Man kan så stille et modspørgsmål: HAR MUSLIMER ALDRIG NOGENSINDE UNDSLÅET EN LEJLIGHED TIL AT GENERE, OG TRUE OS PÅ LIVET????????????!!!!!!!!!!. NÆPPE!!!!.
    Så ISLAM ELSKERNE behøver ikke at spille “HELLIGE”. Det skæpper, i hvert fald, ikke hos MIG!!!.

    Kommentar by Allan Gorm Larsen. — 21. oktober 2020 @ 09:34

  26. Man behøver ikke læse koranen for at få afsky for islam. Man behøver blot at se muslimernes reaktion på en karikaturtegning af “profeten” Muhammed. Derfor tak til de modige, der tør vise en karikaturtegning, og dermed vise os muslimernes sande ansigt.

    Kommentar by Ole Madsen — 21. oktober 2020 @ 10:13

  27. Jamen når vi ikke tør bruge ytringsfriheden, og forholde os til Islam, så sælger vi ud af ytringsfriheden og friheden i det hele taget. Islam er en usekulær diktatorreligion med et førerprofet ideal (Gad vide om man mente det samme Hitler, at han ikke måtte kritiseres- se f.eks datidens undergrundsblad- Åndehullet-). Fejheden hos de frie gør at de sælger ud af friheden, så næste generation mister den til det De ikke tør kritisere. Støt SIAD. http://www.siaddk.wordpress.com.
    God onsdag. mvh Michael Unna

    Kommentar by Michael Unna — 21. oktober 2020 @ 10:17

  28. “De voldelige islamister udgør et forsvindende lille antal”.

    Ja, det er rigtigt. Men flertallet af muslimer billiger i det skjulte aktionerne. De behøver jo kun en lille gruppe dødsforagtende stormtropper for at opnå deres mål. Deres bedste våben er den europæiske blødsødenhed og selvopgivelse.

    De europæiske menneskerettigheder og FN-konventionerne er søm til den europæiske ligkiste. Menneskerettighederne varetager fjendernes retssikkerhed, men lader hånt om de oprindelige europæeres ret til at bevare deres egen kultur.

    Kommentar by JC — 21. oktober 2020 @ 10:27

  29. Gad vide om det er konen eller hans mor, der har Hjortdals nosser stående i et syltetøjsglas?

    Kommentar by Anonym — 21. oktober 2020 @ 10:30

  30. Hvis vi ser på HVOR MANGE DER I FRANKRIG, England, Tyskland, Sverige og Danmark tør bruge tegningerne, kan vi konstatere at næsten ingen har lyst til at løbe en personlig risiko for at blive myrdet. Efter mordene på Hebdo kritikerne og en lang række andre mord er de allerfleste blevet meget forsigtige. Det er beklageligt, men det er sådan det er.

    Derimod kunne man uden videre risiko undervise børn og unge i hvad der er sket siden år 600, i de arabiske og afrikanske lande. Men det vil de røde lærere og lærerinder ikke. Og de fleste journalister vil heller ikke. Kun netaviserne, SK, NB, G. Identitær og små netværk vil.

    Hvis der overhovedet er en vej væk fra undergangen, er den eneste realistiske vej så ikke at satse på private initiativer for at udbrede oplysning om de sidste 1400 års verdenshistorie? At redde Danmark og Sverige fra undergang, er det ikke noget som kræver nytænkning og en ny strategi? De sidste 10-15 år er det kun gået den forkerte vej. Brugen af tegningerne har ændret noget, men slet ikke nok.

    Hvad med at udarbejde og uddele en pjece 8 sider som fortæller om hvad Europa har været udsat for af angreb og terror sydfra gennem flere århundreder?

    Kommentar by Bent A — 21. oktober 2020 @ 10:56

  31. Kommentar by Bent A — 21. oktober 2020 @ 02:03

    Tidligere skriverier synes jeg du underbygger rimelig godt
    Nu synes jeg bare du har en lille pik !!

    /Bjarne Jensen Aarhus

    Kommentar by Bjarne Jensen — 21. oktober 2020 @ 11:49

  32. En pervers artikel i EB, fra MeToo (Elektronisk). Man mener er Islam er løsningen i Meetoo. Perverst i forhold til alle de kvinder der er blevet stennet ihjel, for utroskab efter en voldtægt…F.eks….Og der er et hav af andre undertrykkelseseksembler. Simpelthen et yderst perverst ondskabsfuldt løsningsforslag fra MeeToo. Ondskabsfuldt perverst. Støt SIAD.

    Kommentar by Michael Unna — 21. oktober 2020 @ 12:04

  33. Det er altså desissideret løgnfuldt fra Meto.

    Kommentar by Michael Unna — 21. oktober 2020 @ 12:04

  34. Forstår ikke at folk ikke gør sig frie fra tro, religion og kirke skatter.
    Nogen havde et syn engang, hørte stemmer og noget med en rygende busk. Ja hvis de havde inhalleret røgen hørte de nok stemmer.
    Gør dig fri.

    Kommentar by P — 21. oktober 2020 @ 12:18

  35. *morten 01:28
    Spot on! Grænsen for ytringsfrihed går der hvor voldsmanden har sat den!
    For at undergrave voldsmandens ret, bør tegningerne være en obligatorisk del af undervisningen!

    Kommentar by Den Nervøse — 21. oktober 2020 @ 12:23

  36. #22 Den sendrægtige.
    Tak fordi du skærer situationen ud i pap. Det du skriver burde være så selvindlysende at selv skoleledernes formand Claus Hjortdal burde kunne forstå det. Det var pinligt at høre ham i middagsradioavisen fortælle om sin opfattelse af ytringsfrihed samt om vigtigheden af ikke at krænke de følsomme muslimer. Som sædvanlig var journalisten fra Danmarks Ramadanradio kun mikrofonholder.
    Desværre er det store flertal af landets skoleledere formodentlig enige med deres formand og mon ikke undervisningsministeren Pernille Rosenkrantz-Theil fra Enhedslisten også er enig?

    Kommentar by bjarne binee — 21. oktober 2020 @ 13:33

  37. Hvad er en fredsbesættelse? Fredsbesættelse er forestillingen om, at islams besættelse af Danmark ikke er en krig. I stedet er der tale om en fredelig muslimsk besættelse af landet. Det kommer til at betyde, at Danmark herefter ikke længere fungerer som en suveræn stat.
    (frit citeret efter Dagbladet Politiken og dets bestyrelsesformand Erik Scavenius:-)

    Kommentar by A-mad — 21. oktober 2020 @ 16:01

  38. @24 Kommentar by Den sendrægtige — 21. oktober 2020 @ 09:31

    Du har 100% ret.
    Godt skrevet/formuleret og tomlen op herfra.

    Og ellers:
    Opsig konventionerne.
    Start repatrieringerne.

    Kommentar by Neuhammer — 21. oktober 2020 @ 16:55

  39. Hvis vi nu ser helt bort fra det med tegningerne, så kan vi jo konstatere at modstanden mod islamiseringen/afrikaniseringen, hidtil har været alt for svag, alt for diffus, alt for in-effektiv. Bl.a. på grund af DFs totale svigt mv. Også i Frankrig, Tyskland og England har modstanderne af islamisering indtil videre tabt. Og pt. ruller DRs hetzkampagne mod mænd afsted, og møder nærmest ingen modstand. Det er ret klart at vores egne feminister efterligner de svenske feminister der har raget så meget magt til sig, at Sverige nu ligner en patient der er ramt af syv forskellige alvorlige sygdomme på een gang.

    Kan vi blive enige om at Danmarks fremtid ligner et mareridt? Og om at vi indtil videre ikke har fundet ud af hvordan vi forhindrer Danmark i at lide samme skæbne som Sverige og Libanon?

    Kommentar by Bent A — 21. oktober 2020 @ 18:02

  40. Bent A.– Dig og dit overlæssede meningsløse ordskvaller hører hjemme, hvor det gør mest nytte : I DAKA`s fedtsmelteri.

    Kommentar by dansker — 21. oktober 2020 @ 18:06

  41. Claus Hjortdal = Nyhipo.– Hipoerne var de landsforrædersvin , som blev likvideret af “HOLGER DANSKE gruppen”. ^ÆRE VÆRE DERES MINDE.— Læs iøvrigt Jalvings indlæg i Jyllandsposten !

    Kommentar by dansker — 21. oktober 2020 @ 18:11

  42. #40: “np” nu som “dansker”.

    Kommentar by Bent A — 21. oktober 2020 @ 19:49

  43. Der er IKKE ytringsfrihed i vesten! Kristne må ikke engang missionere på gaden. Hvorfor skal hun provokere muslimerne? Man behøver jo ikke gøre det. Hun gør nok klogt i at tage billederne af. Det er dumt og ligegyldigt at provokere med de billeder, og kampen kan i virkeligheden kun tages som borgerkrig. Tak til hjernedøde politikere.

    Kommentar by Løsriv Jylland! — 21. oktober 2020 @ 20:12

  44. Claus Hjortdal er et svin af dimensioner, han siger med andre ord at Paty selv var ude om det.

    Kommentar by Johnson — 21. oktober 2020 @ 20:17

  45. Når Muuuhammed (hvis han har eksisteret) nu er død for 1400 år siden, er det helt uforståeligt at han i dag kan fornærmes. Manden er jo død eller et fantom.
    Har han nogensinde kigget i et spejl eller på overfladen af en blank metalplade, har han og hans vagtfolk observeret et billede af manden selv. Han skulle derfor efter egne regler slagtes sammen med sine vagtfolk omgående; da han i så fald har krænket sig selv, ved at danne et billede af sig selv sammen med sine vagter.
    Religion er noget sært noget for os almindelige civiliserede mennesker, men åbenbart ikke for (god)troende.

    Kommentar by Gustav Jensen — 21. oktober 2020 @ 20:23

  46. Nu går jeg vores huspoeter i bedene. Så her er:

    Melodi: Den lille Ole

    Den bange Hjortdal som skole leder
    står der og ser på Samuels hoved’
    På daners ryg han lystigt feder
    sin tegnebog med noget af rovet

    fra kongens foged Han stadig lider
    skønt mange synes at han han skider
    højt på daner’ og flot på franker’
    Men slikker imamer langt op i røven.

    Kommentar by Nielsen — 21. oktober 2020 @ 20:56

  47. Nielsen — 21. oktober 2020 @ 20:56:


    og venstrefløjen med radigale
    sig slægted ivrigt til fjendens livridt,
    mod danskers død, men så bare på,
    da folkeskolen lod alt forgå!

    Kommentar by M.S. Carstens — 21. oktober 2020 @ 21:43

  48. Og som jeg skrev i går, i en foregående blog, hvor jeg´henviste til linket med den iSlamleflende Skole”leder”:

    “Jeg mener at Claus Hjortdal svigter Danmark, når han på den måde knæfalder den bestialske isme, som venstrefløjen og RV+erne ikke kan få nok af.
    Er Claus Hjortdal overhovedet kompetent som formand for skolelederne?
    Jeg mener han er en skændsel (trussel?) for etnisk danske unges fremtid.”

    Kommentar by M.S. Carstens — 21. oktober 2020 @ 21:54

  49. I wonder what Claus Hjortdal did to get a career advancement because he did not get a position based on high IQ or to be analytical. In the old days you got repect for being a teacher, since that mean hard work, high IQ, being well informed. These days retarded idiots like Claus Hjortdal have an opinion, an aligned communist opinion. Of course normal people think Claus Hjortdal is an asswipe and a stenchy piece of shit. He does not relay anything that normal people expect of a “teacher” and he does not rwlay anything normal people think of all these atrocities muslim garbage do daily and Claus Hjortdal do not support anythig except his self interest, that is why he has that position. The question is, what did Claus Hjortdal do to get there becaus elike I said it was not because of his talent and high IQ, now I was unfair, Claus Hjortdal has talent for his self intrest, the question is what did Claus Hjortdal do to get there?

    I would place my kids in a private school far away from degenerate traitors, satanists and pedophiles like Claus Hjortdal.

    Erwache jetzt!

    Kommentar by Erwache — 21. oktober 2020 @ 23:23

  50. #42 Bent A
    Det er nok dit højst overraskende og noget kiksede forsøg (indslag 5) på at beskytte muslimer/islamister mod krænkelser der resulterer i et par negative svar.
    Jeg forstår heller ikke at du stiller tegningerne og oplysning om 1400 års krigsførelse op som et enten/eller valg. I mine øjne er
    er det da at både/og valg.

    Kommentar by bjarne binee — 22. oktober 2020 @ 01:45

RSS feed for comments on this post.