29. oktober 2020

København: 5-årig pige død efter påkørsel på fortov – Politi efterlyser flugtbilist Helmi Mossa Hameed

Så faldt der dom over de to mænd, der overfaldt Lauritz Lindboe Wind på Gothersgade tidligere på året. Straffen for umotiveret at slå og sparke den 20-årige, kaste ham ud foran kørende biler og efterfølgende hoppe på hans hoved, gav Louis Bertram Thastum ’seks måneders ubetinget fængsel’. Silas Ludvig Dimon afventer strafudmåling, og mon ikke de snart går gaderne usikre igen.

Nogenlunde samtidig kan man læse, at syriske Hussein Abdo Abbas der slog sin kone ihjel i Langeskov på Fyn, til februar får 100.000 kroner mere fra statskassen i repatrieringsstøtte. Vi lever i absurde tider…

Tidligere i dag kunne man læse, at en 5-årig pige er afgået ved døden efter en mørkhåret ung mand i en stor sort bil havde ramt en kvinde og hendes datter på fortovet. Han stak efterfølgende af, og blev efterlyst: Helmi Mossa Hameed. Unge danske mænd kører råddent i trafikken, men når vi taler ikke-vestlige indvandrere er det tre-fire gange så slemt (DST, s. 113). Fra BT – Politiet med nye detaljer om trafikdrab: ‘Meld dig nu bare’.

“‘De har været på det forkerte sted på det forkerte tidspunkt.’

Sådan fortæller vagtchef ved Københavns Politis Kristian Rohdin om politikredsens foreløbige vurdering af det trafikdrab, der skete tæt på klokken 16 på Peter Bangs Vej på Frederiksberg.

Her kørte en stor, sort bil ind i en mor og hendes femårige datter, der gik på fortovet.

Den lille pige døde af sammenstødet, mens moderen slap så let, at hun var i stand til at tale med politiet efter ulykken. … Da bilisten havde ramt de to, tog han efterfølgende flugten fra gerningsstedet…

(Sæbyholmsvej/Peter Bangsvej – Indsat: Helmi Mossa Hameed; Fotos: Maps, Twitter)

Oploadet Kl. 00:59 af Kim Møller — Direkte link58 kommentarer

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/114524/trackback

58 Comments »

  1. Sprutten og hashen er ude af blodet. Blodprøven er efterhånden værdiløs i en retssag. Han tog fejl af speeder og bremse. Han er sikkert i gang med en SU-givende evighedsuddannelse på VUC’s 9. klassecenter for voksne. En engageret medborger. Han får vel 3-6 måneders betinget dom. Dansk indfødsret har han formentlig fået af Folketinget for længst. Han er juridisk set lige så dansk som H.C. Andersen.

    Kommentar by Skatteyderen — 29. oktober 2020 @ 01:16

  2. Pinligt at du henviser til jiyan.dk, Kim Møller.

    Kommentar by Skatteyderen — 29. oktober 2020 @ 01:17

  3. Politikerne, journalisterne og bureaukraterne går ikke personligt ud og slår danskerne ihjel. Medlemmerne af RV, Enhedslisten, SF, V, K og DF osv. er heller ikke personligt voldelige. Det har de ingen grund til, for det går fint med stedfortræder-krigen mod danskerne. Uden at løfte en finger har “eliten” allerede fået aflivet mange danskere. Samarbejdet med de importerede asylanter og besættere fungerer glimrende. Som håndlangere og medsammensvorne betragtet er evighedsturisterne og berigerne dygtige nok, selvom de ikke allesammen er ingeniører, kirurger og matematiske genier.

    Men i en vis forstand er feministerne og de rødradikale “humanister” alligevel indsølet i blod. Det har de fleste danskere dog ikke forstået/opdaget, for DR osv. er dygtige til at aflede befolkningens opmærksomhed med hetz-kampagner om sexisme og racisme, og ved brug af billig og tarvelig underholdning.

    Og nu har man også bildt danskerne ind at dommedag er nær pga. co2 og mangel på klima-afgifter.

    Så den store folkeudskiftning tænker de historieløse, indoktrinerede og ensrettede danskere/vælgere ikke nærmere over, selvom den kan ende som DEN VIRKELIGE DOMMEDAG over det danske folk. For folkeudskiftning plejer at føre til folkemord/massedød.

    Vi lever i absurde, åndsformørkede og dødbringende tider.

    Kommentar by Bent A — 29. oktober 2020 @ 01:25

  4. -> Skatteyderen

    Hvorfor. Blot en kurdisk kanal, som er godt informeret om kurdere.

    Kommentar by Kim Møller — 29. oktober 2020 @ 01:43

  5. I Lauritz-sagen: “Anklager Han Lam”. Er det en vietnameser? Snart rigtig mange udlændinge i anklagemyndigheden (endnu værre end i Politiet).

    Kommentar by Odo — 29. oktober 2020 @ 02:13

  6. Jeg er konservativ, jeg er farveblind. Han ligner en gennemsnits, dansk dreng lmao

    Kommentar by Børge-Muhammed — 29. oktober 2020 @ 05:08

  7. I think it is very nice that there is a picture of the inbreeded muslim. Note that in the sharia and the handbook for pedophiles this is not a crime and is encouraged. So if you have not read these scripts holy tio the followers of peaceful religion islam then read it. you will get amazed what atrocities is written there and mirrors the real world.

    so why do muslims have luxury Benz’ and BMWs ad other expensive car brands considering that a normal person with a real job can not afford these brands or cars in general? They cheat on welfare, steal money from the tax payers and sell drugs at the side, work black. Yo0u have one exampel of a pakistani garbage that is mentioned by Uwe Max. that claimed corona support and got almost 500kDKK. Got caught and still thinks he is smart.

    Then you have the aspect that these muslim garbage have not got their driving license the way normal people get it. that is why you see them race or drive in very high speeds in downtown beautiful Copenhagen, and drive against red traffic light. If you do this as white, you will lose your licens immediately but when a muslim garbage does this, the beta cuck police are no where to be found and you are blamed for all kind of introvert and antisocial behvior by the retards that take the calls at the police, they do not want you to report in things they need to act on, esp. if it is muslim garbage.

    one can ask yourself. how did a retarded somalian get the job to be a mininster when he has no relevant fininshed education, no normal iq, are lies all the time. Who did he blow or fuck to get in front of the line, because there are thousands way better than an inbreed.

    Stay safe, stay focused and stay observant.

    Erwache jetzt!

    Kommentar by Erwache — 29. oktober 2020 @ 05:23

  8. Kommentar ca. kl. 01.15 hænger fast i filtret. Der rer kitteret for modtagelsen.

    Kommentar by Bent A — 29. oktober 2020 @ 06:52

  9. …Der er kvitteret for modtagelsen.

    Kommentar by Bent A — 29. oktober 2020 @ 06:53

  10. Berigeren kan roligt melde sig. Det bliver også her en strafudmåling i måneder. Hameed er snart på gaden igen.

    Kommentar by M.P. — 29. oktober 2020 @ 06:58

  11. # 01.16: Retssystemet er i realiteten i vidt omfang brudt sammen. Dets domme leverer ikke retfærdighed, men det modsatte af retfærdighed. Forbryderne kan oftest grine og hovere, mens ofrene hånes og sjofles, og de risikerer at blive forfulgt af forbryderen og hans medkumpaner kort tid efter dommen. De kriminelle har mistet respekten for loven og politiet.

    Også fængselsvæsnet er på sammenbruddets rand. Der mangler nu 500 fængselsbetjente.

    Forkælelse af voldelige banditter. Ydmygelse og svigt af ofre. Nedbrydning af lov og orden. Det er dagens politik i dagens Danmark.

    Kommentar by Bent A — 29. oktober 2020 @ 07:04

  12. PS: Er det tekniske problem omkring kl. 01.15 ved at blive løst? Der hænger nok stadig nogle indlæg i filtret.

    Kommentar by Bent A — 29. oktober 2020 @ 07:07

  13. Lus sniger sig over grænsen! Der har på det sidste være indvandreproblemer på fredelige Frederiksberg, en ung mand blev banket og efterladt i en trappeskakt, en albaner blev skudt og dræbt af en marokkaner, en ansat i en kiosk blev skudt, og nu er Frederiksberg blevet beriget, som Nice blev beriget med en lastbil!

    Kommentar by Den Nervøse — 29. oktober 2020 @ 08:13

  14. Hverdagsterror!
    Det skal vi bare se at lære, acceptere og elske.
    For vi skal vel ikke modsætte os dette???

    Kommentar by Knud Madsen — 29. oktober 2020 @ 08:27

  15. Efter koranens bud, skal denne muslims eksprestransporteres til helvede ved overkørsel med sin egen bil.

    Kommentar by Gustav Jensen — 29. oktober 2020 @ 08:36

  16. Er det ikke en lidt overkæk bemærkning af Politiet:
    “Hun var bare det forkerte sted på det forkerte tidspunkt”.

    Det er orken, der er det forkerte sted.

    Kommentar by Bastardo — 29. oktober 2020 @ 09:04

  17. Nu venter vi spændt på np’s indlæg…

    Kommentar by redneck — 29. oktober 2020 @ 09:12

  18. Jeg har stor medlidenhed med denne unge håbefulde raketforsker.

    Kommentar by Kunta — 29. oktober 2020 @ 09:16

  19. Louis og Silas. Det lyder ikke som prototypen på ikke-vestlig indvandring.

    Ligesom Nicolaj Bjerre Poulsen, som dræbte tre personer i sin Porsche Cayenne.

    https://ekstrabladet.dk/112/26-aarig-faar-tre-aars-faengsel-for-doedsulykke-med-tre-ofre/8313167

    Kommentar by np — 29. oktober 2020 @ 09:27

  20. Han ser dum, afstumpet og hadefuld ud. Var traffikdrabet forsætligt som en terrorhandling, eller skyldtes det mangelfuld motorik eller manglende evne til at overskue simple situationer. Årsagen kan også have været narkorelateret. Under alle omstændigheder vidner det om had og manglende respekt for det danske samfund. Hvorfor giver man kørekort til den slags personer.

    Kommentar by JC — 29. oktober 2020 @ 09:30

  21. Ja, manglende respekt for samfundet er et kæmpeproblem i dagens Danmark. Nok allermest den MANGLENDE RESPEKT som politikerne på Christiansborg udviser. De har nu den enorme frækhed at arbejde på at UDSKIFTE det danske folk med afrikanere og arabere. Se selv hvordan de myldrer rundt overalt. Frækheden er så stor at den svarer til et slag og et cirkelspark i ansigtet på os alle.

    Kommentar by Bent A — 29. oktober 2020 @ 09:47

  22. Kørekortet har den unge beriger fået foræret af politikerne. Hvorfor har man så travlt med at forsyne alt for unge, uegnede og trafik-farlige typer med kørekort. Og hvorfra får de pengene til deres ofte særdeles kostbare biler til 300-600.000 kr?

    Kommentar by Bent A — 29. oktober 2020 @ 09:52

  23. Underfrankeret og overmotoriseret?

    Kommentar by krassisten — 29. oktober 2020 @ 10:19

  24. Når han bliver fundet, kan man ikke længere bevise om han var narko/spiritus-påvirket = lavere straf. Ganske smart tænkt af ham. Og det lille pus vil nok undskylde sig med, at han gik i chok og derfor løb væk. Mit gæt er 1½ år og ude efter et år. Mens moren og resten af familien er ramt for tid og evighed.

    Selvom det rotteyngel har lavt IQ, er de smarte nok til at snyde systemet. Og dem, der repræsenterer systemet, har som regel lange uddannelser og lidt højere IQ – men er dumme nok til at lade sig snyde.

    Kommentar by Realist — 29. oktober 2020 @ 10:21

  25. Kommentar by redneck — 29. oktober 2020 @ 09:12.

    Min første tanke, efter at have læst artiklen.

    Kommentar by Kimski — 29. oktober 2020 @ 10:30

  26. Sagen stinker af terror. Hvorfor skulle en bil parkeret ellers pludseligt speede op og køre på tværs af p b vej og ramme en pige.? I øvrigt er gerningsmanden farlig og skal ikke opsøges af borgere…

    Kommentar by Jan Larsen — 29. oktober 2020 @ 11:11

  27. Hvorfor må man ikke henvende sig til ham? Er han farlig? Er det i virkeligheden terror? Eller hvad sker der?

    Kommentar by Den Nervøse — 29. oktober 2020 @ 11:23

  28. ….aber må ikke køre bil eller gå frit omkring. Hvordan det er sket her virker som om nogen har sluppet aben løs og givet aben bilnøglerne..

    Kommentar by Jp — 29. oktober 2020 @ 11:59

  29. Hvordan kan man “miste” kontrollen over en bil og køre over, mere end 2 meter cykelsti og så ramme et punkt ( 2 mennesker ) på omkring 1 meter?

    moské kvinden er nyligt fraskilt fra islam?

    Just saying!

    Kommentar by Santor — 29. oktober 2020 @ 12:30

  30. OG DET UNDERSØGES SLET IKE SOM MULIGT TERROR ANGREB???? HVOR ER VI DOG NAIVE, EN PERKER KAN NU KØRER FOLK NED I LASTBILER OG BILER OG SÅ DET BARE ET UHELD.. UAGTSOMTMAND DRAB MAX 4 ÅR…:) UDE EFTER 2
    ..EN MUSLIM RAMPERER EN LILLE FAMILE OG INGEN SKRIGER TERROR? WOW
    NÆSTET GANG EN LAST BIL BRAGER 20 MENNESKER NED VAR DET VEL STYRERTØJET DER SAD FAST… MED MUHAMED TEGNINGERNE I MEDIERNE IGEN KAN DET SGU DA IKKE VÆRRER ANDET .. LIVSTID…!! SLUT / 16 -20 ÅR OG OG FUKKKING UD!!

    Kommentar by anton — 29. oktober 2020 @ 12:36

  31. Børge-Muhammed — 29. oktober 2020 @ 05:08

    Haha, ja, der er ikke noget værre end “farveblinde” såkaldt “konservative”, som ikke forstår, at de farvede hader dem, fordi de ikke er farvede.

    Kommentar by Peter Nielsen — 29. oktober 2020 @ 13:06

  32. KOMMENTAR KL. CA. 01.15 HÆNGER I FILTRET…??

    Kommentar by Bent A — 29. oktober 2020 @ 13:14

  33. Kommentar by Børge-Muhammed — 29. oktober 2020 @ 05:08

    Poul Pape fortæller at det er rigtige bøsser, der stemmer konservativt

    Kommentar by Bjarne Jensen — 29. oktober 2020 @ 13:49

  34. Helt klar et terrorangreb – han holdt på lur på en vej over for det fortov han resolut kørte ind over for at ramme de to gående – der er en husmur der, sådan at ofrene ville blive mast – hvad den lille pige antagelig blev – man kan se cyklen ligge mast til skrot.

    Han skal ingen rettergang have – kun et nakkeskud.

    Jeg vil skide på demokratiet og retsvæsenet – det er i dag en del af problemet og ikke løsningen!!

    Derfor bliver det ved med at ske – den ene uhyrlighed efter den anden – år ud og år ind – man lader det ske bevidst, med vilje og med fuldt overlæg…Amen!

    Så danskerne lader det ske igen igen og igen – uden at tage sig sammen og gøre noget effektivt!!

    Der er i dag ingen konsekvenser så store for Danmark, at et forbud mod islam og forvisning af alle muslimer er at foretrække!

    Hvis ikke det sker, så er Danmark ikke eksisterende om 50 år – måske før!!!

    Det er faktisk så såre enkelt – sæt nu i gang!

    Kommentar by Black Watch — 29. oktober 2020 @ 13:58

  35. Først ved kommentar #27 rejses der tvivl om politiets antagelse om, at der var tale om et trafikuheld. Men de første kommentarer faldt godt nok også tidligt på dagen .

    Kommentar by Henrik Wegmann — 29. oktober 2020 @ 14:18

  36. Umiddelbart virker beskrivelsen af episoden som et angreb!
    En Passat holdt på en sidevej, hvor den pludseligt gasser op og kører over på fortorvet i den modsatte side af vejen! Det virke ikke, som noget der bare sker ved et uheld!
    Det virker som en bevist handling! – Hvis det er tilfældet er der tale om terror!
    Muslimer er blevet tudet ørene fulde af at de skal lave primitiv hverdagsterror, med en kniv eller med en bil gennem menneskemængder, de skal skabe så meget forfærdelse som muligt, og det må man sige er lykkedes!

    Kommentar by Den Nervøse — 29. oktober 2020 @ 14:23

  37. Det ligner terror, camoufleret som bilulykke. Man slipper billigere med en sigtelse for uagtsomt manddrab, end efter terrorparagraffen. Er vanvidsbilisme i virkeligheden terror?

    Kommentar by JC — 29. oktober 2020 @ 14:24

  38. Ja netop som beskrevet længere oppe.
    Der undres over hvordan bilen kunne foretage manøvre og havne der.
    Skal der kigges imod terror?!
    Frankrig får sin tur idag, indenlandsk som udenlandsk.

    Kommentar by P — 29. oktober 2020 @ 14:47

  39. Den 29. oktober fejrer sunni-muslimer verden over profeten Muhammeds fødselsdag, også kaldet mawlid al-nabi. Det skal selvfølgelig fejres med et lille terrorangreb

    Kommentar by Ole Madsen — 29. oktober 2020 @ 16:18

  40. Nogen der ved, hvad baggrund pigen og mor har, er det et æresdrab? ellers så virker det som terror, som flere siger. Men så er det heldigt, at der er terror i Frankrig, covid 19 og lidt Trump-bashing, så vi kan komme videre i teksten.

    Kommentar by Ulrich — 29. oktober 2020 @ 16:42

  41. Han gemmer sig i en moderat og from moske
    Han er uskyldig
    Måske var det terror pga Muhammed-tegningerne
    HA skal nok give ham en krammer når de finder ham

    Kommentar by Carsten Thrane — 29. oktober 2020 @ 16:45

  42. Min kollega overværede dette. Manden holdt på den anden side af gaden. Da moderen og pigen er ud for ham, gasser ham op og smadrer ind i dem. Pigen bliver mast ihjel op ad muren. Det er ikke et færdselsuheld. Det er et terrorangreb. Politiet ved godt dette.

    Kommentar by Øjenvidneberetning — 29. oktober 2020 @ 17:18

  43. Fra politiets twitter tråd:

    “Færdselsuheld? Really? Fra aviserne i dag: “Her holdt en sort VW Passat på Sæbyholmsvej ved udmundingen i Peter Bangs Vej. Pludselig accelererede bilen, krydsede vejen og ramte den femårige pige og hendes mor på den modsatte side af vejen.”

    https://twitter.com/KobenhavnPoliti/status/1321550341855416323

    Kommentar by Poul Sørensen — 29. oktober 2020 @ 17:44

  44. Først på Uriasposten her: http://www.uriasposten.net/archives/114497#comment-5398258, forbyd islam i Danmark 🇩🇰

    Kommentar by NotariusUmulius — 29. oktober 2020 @ 18:10

  45. Myndigheder og politikere er rystende angste for at det kunne være et terrorangreb. Derfor dysses denne hypotese ned, og sagen behandles som et almindeligt “biluheld”.

    Tænk på hvad der kunne ske, hvis befolkningen blev klar over at der er tale om terror? Folk ville jo blive vrede på de politikere der har importeret afskummet, og på den islamiske religion i almindelighed. DF og NB ville virkelig få vind i sejlene. Og islamisterne ville blive inspirerede til nye aktioner, for at hævne sig på de myndigheder, der rejser terrorsigtelse.

    Kommentar by JC — 29. oktober 2020 @ 19:35

  46. Pigen hed Aya iflg. de breve hendes børnehave venner har lagt. Det kunne tyde på muslim mod muslim. Vejen var afspærret i usædvanlig lang tid i forhold til det skulle have været en alm. trafik ulykke. Måske et hit job pga islamisk skilsmisse.

    Kommentar by kartoffeldansker — 29. oktober 2020 @ 20:12

  47. Femårig dræbt: Flugtbilist anholdt

    En 21-årig mand er mistænkt for at have trafikdræbt en femårig pige. Han flygtede fra stedet, men er torsdag anholdt, forbyd islam i Danmark 🇩🇰

    Kommentar by NotariusUmulius — 29. oktober 2020 @ 21:30

  48. Svinet er fanget her til aften.
    Politiet er meget nøjsomme med oplysninger.
    Er der noget, som skal holdes skjult.

    Kommentar by B. Christiansen — 29. oktober 2020 @ 21:59

  49. Det kunne have været NoPoint på fortovet, men desværre var det ikke.

    Kommentar by Træt — 29. oktober 2020 @ 21:59

  50. Jeg ser lige at Kim Møller har ordnet problemet : http://www.uriasposten.net/archives/114492#comment-5398338

    Kommentar by Træt — 29. oktober 2020 @ 22:24

  51. Uanset ofrenes etniske baggrund, må det lægges de seneste årtiers regeringer OG folketing! til last (og ansvar!)*, at man i dagens Danmark ikke mere kan føle sig sikker, i offentligt rum, skønt man pænt holder sig på statens tilforordnede steder/stier!

    – ALT alene, grundet i gammelpartiernes (DF inkl.!) ego-økonomiske/ego centrerede interesse i, at føje EU, FN og pro-iSlamiserende konventioner!!

    * tag gerne deres vælgere med!!!

    Ud over NBs nyhedsbreve, fra Mette og Pernille d.d.!!!, har jeg ikke hørt/læst/fået kendskab, til toppolitikkere (Mette Foræder Freddriksen inkl.) der har andet at udtale, en at “jeg/vi tager afstand”
    – De skal sq ikke bare længere stå der, med flosklen “tager afstand” , som undskyldning for DERES SKABTE problemer i vort samfund:

    Der skal HANDLES, her nu og effektivt,
    for det danske folks sikkerhed.
    For vor kontrakt med staten, IRL, bliver IKKE indfriet, ved blot verbalt at “tage afstand”.
    -> der skal HANDLES, på effektiv UDLEVET/UDVIST afstandtagen, fra fremmed-elementerns kulturudøvelse* i Danmark!!:

    Forbyd islam i Danmark, luk kassen og udSEND enhver AEHer ved FØRSTE dom!!!

    * læs gerne iSlammets fremfærd

    Ps.
    Fanden står i dem, som hytter sit ego i livet, ved at stemme djævelskabet* til magt!

    * venstrefløjen, sosserne og RV+erne!

    Kommentar by M.S. Carstens — 29. oktober 2020 @ 23:33

  52. Politiet har heldigvis flere billeder liggende af gerningsmanden, så nu prøver de med et nyere: http://eb.dk/112/doedsulykke-jeg-hoerer-et-ordentligt-brag/8345550

    I artiklen synes et vidne også at “Det er bare en mærkelig måde, det er sket på.” Jeg er bange for at ofrene er danske, for de havde begge cykler med (perkermødre cykler ikke og perkere bruger ikke penge på en cykel til en 5-årig pige).

    Kommentar by Hertz — 29. oktober 2020 @ 23:53

  53. Aben er nu tilbage i buret:
    http://eb.dk/112/femaarig-draebt-flugtbilist-anholdt/8346316

    Kommentar by Hertz — 29. oktober 2020 @ 23:57

  54. Hvis de nu genvalgte partier havde taget EFFEKTIVT afstand fra iSlamisni kultur”berigelse”, hade dette:

    https://www.document.dk/2020/10/28/horsens-syrisk-migrant-doemt-for-voldtaegt-og-kvindevold/

    nok ikke fundet sted i Danmark?

    Efterhånden må indcomming-turismen kvie sig ved, at fremhæve Danmark som et land med kultur-/naturtro etnisitet og hygge?

    Kommentar by M.S. Carstens — 30. oktober 2020 @ 00:04

  55. Bavianen er fanget, men han bliver næsten med sikkerhed ikke udvist!
    Det er utroligt at danskerne finder sig i det!

    Kommentar by Den Nervøse — 30. oktober 2020 @ 00:22

  56. >Den Nwevøse 00:22
    Det der er sikrere,er at han ikke bliver behørigt straffet. De bør alle udvises. Og de burde aldrig have kunnet passere danske grænser til at begynde med. Men det er et problem langt ældre end 40 år.

    Kommentar by Nielsen — 30. oktober 2020 @ 00:50

  57. Jeg kan ikke forestille mig at vi er så dumme at udbetale de 100.000.

    Det er da bare at lade være og så må psykopaten tage alle de retslige skridt han kan og vil – vi skal bare blive ved at nægte at udbetale.

    Hvor svært kan det være!?

    Kommentar by STOPDETNU — 30. oktober 2020 @ 09:51

  58. Mon ikke muhammedaneren kan få et job i Danmarks Radio efter udstået straf?

    Kommentar by Revisoren — 30. oktober 2020 @ 18:47

RSS feed for comments on this post.