29. oktober 2020

Sikkerhedsvagt undlod at konfrontere bombemand: ‘Scared of being wrong and being branded a racist’

Med jævne mellemrum problematiserer medierne ‘racial profiling’, men sund fornuft bør aldrig gå af mode. Fordomme er akkumulerede erfaringer, og det nytter ikke at fokusere på ‘fru Jensen’, hvis problemet er ‘indvandrerdrenge’. Her en suverænt eksempel fra England, sakset fra venstreorienterede The Guardian – Security guard avoided Manchester Arena bomber ‘for fear of being called racist’.

“A security guard had a ‘bad feeling’ when he saw Manchester Arena suicide bomber Salman Abedi but did not approach him for fear of being branded a racist, a public inquiry has heard.

Kyle Lawler said he was stood 10 or 15ft away from Abedi, who had been reported to security by a member of the public who thought he looked ‘dodgy’.

The Showsec security guard, aged 18 at the time of the terror attack, told police in a statement read to the inquiry sitting in Manchester: ‘I felt unsure about what to do.

‘It’s very difficult to define a terrorist. For all I knew he might well be an innocent Asian male. I did not want people to think I am stereotyping him because of his race.

I was scared of being wrong and being branded a racist if I got it wrong and would have got into trouble. It made me hesitant.

‘I wanted to get it right and not mess it up by overreacting or judging someone by their race.’

… Around eight minutes before he detonated his device, Showsec steward Mohammed Ali Agha alerted Lawler to the report by a member of the public and both began observing Abedi. … Around five minutes later, Abedi got to his feet and walked across the room towards the crowd emerging from the arena at the end of the gig at 10.31pm.

He was smiling, the inquiry heard, seconds before he detonated his home-made rucksack bomb, packed with thousands of nuts and bolts, murdering 22 bystanders and injuring hundreds more.”

(Den senere selvmodsbomber Salman Abedi fanget på CCTV; Foto: Skynews, se evt. tidligere post)

Oploadet Kl. 10:09 af Kim Møller — Direkte link53 kommentarer
Arkiveret under:

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/114551/trackback

53 Comments »

  1. Q: Why do people take an instant dislike to muslims?
    A: To save time later.

    Kommentar by Kimski — 29. oktober 2020 @ 10:21

  2. SCARY, skrækken for at blive kaldt racist er større end rationel skræk for tab af menneskeliv,

    De politiske korrekte Gutmenchen har virkelig sejret ad helvede til. “Thomas Nielsen var formand for LO”

    Det britiske politi har også været skrækslagen for det prædikat, så England svulmer af grooming gangs

    Kommentar by tavsen — 29. oktober 2020 @ 11:03

  3. Fordommer er akkumulerede erfaringer! Åh så rigtigt!
    Det er ved at være sådan, at hver gang der sker et eller andet modbydeligt, så tænker man, det er nok en muslim! Og som regel er det også rigtigt! Selvom MSM kæmper en sej, men håbløs kamp for at skjule tingenes tilstand, så kommer sandheden oftest frem! Og man bliver bekræftiget!
    Når nu man kan se at muslimer står bag de fleste og værste episoder, hvorfor bliver man så ved med at importerer flere og flere muslimer?

    Kommentar by Den Nervøse — 29. oktober 2020 @ 11:21

  4. welt.de : muslimsk terror ved Notre Dame, knivstikker pågrebet

    Kommentar by k.m. — 29. oktober 2020 @ 11:25

  5. I øvrigt, en kvinder er blevet halshugget i Frankrig! Muslim?

    Kommentar by Den Nervøse — 29. oktober 2020 @ 11:25

  6. Guardian er en brækspand, de skaber jo selv de udvikling. Og nu skriver de undrende om det, perfidt.

    Kommentar by Johnson — 29. oktober 2020 @ 11:27

  7. Den Nervøse — 29. oktober 2020 @ 11:25

    Endnu et angreb i Frankrig: »Angrebsmanden blev ved med at gentage ”Allahu Akbar”« 29.10.2020 kl. 11:30

    Tre personer er dræbt heriblandt en kvinde, der er blevet halshugget. Borgmester anser angrebet for at være terror.

    https://jyllands-posten.dk/international/europa/ECE12521098/endnu-et-angreb-i-frankrig-angrebsmanden-blev-ved-med-at-gentage-allahu-akbar/

    LÅST BAG PENGEMUR hvorfor betale for public service to gange?

    Kommentar by tavsen — 29. oktober 2020 @ 11:43

  8. Kom så np, bifald at situationen fik et perfekt udfald, fordi der overhovedet ikke fandt profiling sted. Det er jo lige efter din dræbende logik.

    Kommentar by Lider af danskhed — 29. oktober 2020 @ 11:51

  9. Og, endnu engang kom “vores” manglende evner til at se realistisk på tingene til at koste menneskeliv på multikulturens alter.

    Den vidunderlige multikultur bliver ved med at give!

    Kommentar by Santor — 29. oktober 2020 @ 12:08

  10. Hvornår begynder Korstogene i det 21. århundrede?

    Det bliver beskidt, voldsomt, tragisk, vulgært, grusomt og MEGET MEGET BLODIGT, som nærmest med rivers of blod in the streets, forbyd islam i Danmark 🇩🇰

    Kommentar by NotariusUmulius — 29. oktober 2020 @ 12:13

  11. *tavsen 11:43
    Så kan vi igen skrive: Fordommer er akkumulerede erfaringer!
    3 dræbte muslimsk terrorist!
    En terrorist dræbt af politiet i Avignon, angreb forhindret!
    Det udvikler sig rigtigt modbydeligt i Frankrig!

    Kommentar by Den Nervøse — 29. oktober 2020 @ 12:19

  12. Det Franske konsulat i Saudi Arabien angrebet!

    Kommentar by Den Nervøse — 29. oktober 2020 @ 12:21

  13. Den eneste brugbare løsning blev os fortalt af Mogens Glistrup for mange år siden: Muhammedanerne skal ud! Hvis de ikke vil rejse frivilligt,sa må de sendes ud i en kiste. Og det er virkelig den eneste løsning på de problemer vi har. Og som er importeret hertil af muslimerne. Med accept og tilskyndelse af vores landsforræderiske levebrødspolitikere.

    Kommentar by Nielsen — 29. oktober 2020 @ 12:41

  14. der skal repatrieres NU , og i meget stor stil. repatriering repatrering repatriering.

    Kommentar by heisahero — 29. oktober 2020 @ 12:59

  15. Når man ikke vil høre så må man føle. Tragisk at der er mere fornuft i gamle ordsprog end der er i EUSSR og hele det Mohammedanske landsforræder folketing.
    Ps.
    tyrkere i frankrig har i dag halshugget mindst en person, det EUSSR du kender.

    Kommentar by piphans — 29. oktober 2020 @ 13:15

  16. Kommentar by Nielsen — 29. oktober 2020 @ 12:41
    Fuldstændig rigtigt, det er den eneste løsning.
    Og derefter en fuldstændig eliminering af tyrkiet, så vi én gang for alle får stoppet den muslimske terrorisme.

    Kommentar by piphans — 29. oktober 2020 @ 13:18

  17. For de “progressive” er naturlige præferencer (såkaldt “racisme”, “homofobi” etc.) langt værre end drab, voldtægt, pædofili etc.

    Disse personer er ikke (længere) “politiske modstandere”, de er livsfarlige fjender af vestlige mennesker og civilisation.

    Kommentar by Peter Nielsen — 29. oktober 2020 @ 13:24

  18. Kommentar by piphans — 29. oktober 2020 @ 13:15
    Ps.
    Hørte lige at det var en kvinde(formodentlig Armensk) som tyrkeren halshuggede i en kirke i frankrig, og nogle af ofrene skulle efter sigende være politibetjente. Det skulle være den muslimske terror gruppe de ‘grå ulve’ som står bag terror aktionen i frankrig.

    Kommentar by piphans — 29. oktober 2020 @ 13:35

  19. De gamle partier, de radikale feminister samt godheds- og indvandringsindustriens feltmadrasser er også livsfarlige fjender af vestlige mennesker og vores civilisation. Peter N. kl. 13.24 har ret.

    Men Merkel, Ursula, Ylva, Vera og Malene nede i Berlin forstår ikke at millioner af berigere kan være et problem. Herhjemme forstår Jelved, Zenia, Pernille Skipper, Sofie Carsten, Stine Bosse og Pernille Weiss det heller ikke. Og DF-Tullesen, Lars Quisling og Morten Østers osv. forstår det slet ikke.

    Kommentar by Bent A — 29. oktober 2020 @ 14:05

  20. Har set at man på JP ofte bruger stof fra det venstreorienterede avis The Guardian som kilde!!!

    Kommentar by Black Watch — 29. oktober 2020 @ 14:05

  21. Islam er vores fjende. Dem der sige anerledes er også vores fjende.

    Kommentar by Jp — 29. oktober 2020 @ 14:07

  22. Under bloggen “5-årig pige død efter påkørsel” sidder en kommentar fra i nat kl. 01.15 ca. stadig FAST I FILTRET. (der blev kvitteret for modtagelsen)

    Det bedes venligst “befriet” fra indespærringen.

    Kommentar by Bent A — 29. oktober 2020 @ 14:12

  23. Hvis Mette Frederiksen får smidt kriminelle og mordere ud af Danmark med lige så stor iver, som hun jagter danskere uden mundbind – så er der en smule håb, men nej, hun indfører endnu mere kommunist diktatur

    nu vil de også bestemme hvad vi må spise i firmaets kantine

    Kommentar by k.m. — 29. oktober 2020 @ 15:19

  24. Kommentar by Black Watch — 29. oktober 2020 @ 14:05.

    Ja, det er lidt ligesom med DDR og CNN, hvor man også fuldstændigt ukritisk bringer deres nyheder, nærmest ordret, og som om det er ens egne.
    Og derefter belejligt undlader at bringe deres dementi et par dage senere, når det viser sig at være endnu en omgang fake news.

    Og sådan ender en masse danskere jævnt tit op med at tro, at virkeligheden er en ganske anden, end den rent faktisk er.
    (Ingen nævnt, ingen glemt..a-hem..)

    Kommentar by Kimski — 29. oktober 2020 @ 15:27

  25. bt.dk : “ekstra vagter holder øje med mundbind i storcentre”

    Er det muslimer fra et eller andet suspekt vagtfirma, der ser efter om de 30 gram stof sidder rigtig på danskere ?

    Bødeblokken er klar hvis hr og fru Jensen ikke har sharia maske på.
    Når en flok utilpasse indvandrer unger smadrer et bibliotek om aftenen, sker der ikke en skid. Ingen tør konfrontere dem og medierne skjuler identitet

    Kommentar by k.m. — 29. oktober 2020 @ 15:53

  26. k.m. — 29. oktober 2020 @ 15:19

    Hørt!

    Kommentar by T. H. — 29. oktober 2020 @ 16:06

  27. At 25:

    Kun politiet må udskrive bøder.
    Så hvis et vagtfirma kræver penge, er det en “Kontrolafgift”. Er det ikke sødt?

    Kommentar by Bastardo — 29. oktober 2020 @ 16:18

  28. Hvis man har et parti på 100000 mobiltelefoner, hvoraf 1 statistisk set vil bryde i brand, må hele partiet smides ud. Hvis man deriomod har 100000 muslimer er det bare ærgerligt.

    Kommentar by Zatopek — 29. oktober 2020 @ 16:36

  29. Black Watch — 29. oktober 2020 @ 14:05:

    Ja, “The Guardian” er absolut cancer, en virkelig afskyelig avis.

    Kommentar by Peter Nielsen — 29. oktober 2020 @ 16:49

  30. til 2) Fuldstændigt rigtigt set. Ens egen pilrådne moral har skabt svigt overfor alle ofrene for Grooming gangs i UK, og man har sågar politisk forfulgt Tommy Robinson i den sammenhæng…så de 1400 dokumenterede ofre af småpiger fra ressurcesvage britiske familier, skule åbenbart skjules af hensyn til den pilrådne jordfjerne moral. Støt SIAD. http://www.siaddk.wordpress.com . God torsdag. mvh Michael Unna

    Kommentar by Michael Unna — 29. oktober 2020 @ 17:08

  31. Manglede perkeraberne 🐒 i Nice en ⚽️ at trille rundt med foran katedralen?, forbyd islam i Danmark 🇩🇰

    Kommentar by NotariusUmulius — 29. oktober 2020 @ 18:07

  32. HEJ KIM MØLLER!!

    Har du set at kommentar fra i nat kl. 01.15 hænger i filtret?

    (bloggen ang. 5 årig pige kørt ihjel på fortov)

    Kommentar by Bent A — 29. oktober 2020 @ 19:35

  33. Islam og dens muslimer skal bekæmpes med der til alle stående midler.

    https://jyllands-posten.dk/indland/ECE12521965/danske-muslimer-kalder-angreb-modbydeligt/?st=1
    29.10.2020 KL. 19:30
    Danske muslimer kalder angreb modbydeligt
    Tre personer blev torsdag dræbt i Frankrig. Islamister tager en hel religion som gidsler, mener debattør.

    Vi som er kloge nok, kan se: Muslimer kan man ikke stole på. De siger her at de tager afstand.
    Gu gør de da ej. Det se på billedet af linket. IKKE EEN ENESTE TILKENDEGIVELSE. !

    Krigen har varet i 1400 år, det er på tide at få den afsluttet.!
    Krigen startede da Pædofeten kom til i år 622. !

    Mette Frederiksen´s hjerte græder. Jammen Mette dog det er jo fordi toget er kørt.

    ekstrabladet.dk/112/stadig-paa-flugt-har-du-set-ham/8345301

    Blomster, bamser og lys ved stedet, hvor den fem-årige pige blev dræbt. Foto: Emil Agerskov
    Torsdag bliver der stadig lagt blomster. Foto: Emil Agerskov

    Folk er generelt for dumme, der skal ikke tænkes med hjertet, men med hjernen.
    Bamser, blomster og andet lort skal nok hjælpe, Tror De. ☻ ☻
    Få nu de ansvarlige politikere og deres vælgere stillet til ansvar, der er nemlig på høje tid.

    Kommentar by Charles — 29. oktober 2020 @ 20:31

  34. PS til 19.35: Intet kom på ca. kl. 01.15 i nat, men serveren kvitterede tre gange for modtagelsen, (gentagen kommentar), så kommentaren ligger vel i filtret?

    (Det var bloggen om 5-årig pige der blev kørt ihjel på et fortov)

    (Hvordan kan det være at den stadig er blokeret?)

    Kommentar by Bent A — 29. oktober 2020 @ 20:54

  35. Rettelse til disse 2,
    Min kilde løber desværre med en halv vind. Det var måske ikke en tyrker, og det var ikke armensk kvinde der blev halshugget, sorry.
    Kommentar by piphans — 29. oktober 2020 @ 13:15
    Kommentar by piphans — 29. oktober 2020 @ 13:35

    Kommentar by piphans — 29. oktober 2020 @ 21:03

  36. FANGET

    Femårig dræbt: Flugtbilist anholdt

    En 21-årig mand er mistænkt for at have trafikdræbt en femårig pige. Han flygtede fra stedet, men er torsdag anholdt, forbyd islam i Danmark 🇩🇰

    Kommentar by NotariusUmulius — 29. oktober 2020 @ 21:31

  37. Mht. alt det vanvid i Frankrig…??

    Hvor er Marie Le Pen og den fløj i Frankrig?

    Franskmænd er kendt for modstand…også voldelig modstand (modstandsbevægelser m.m.).

    Hvornår går de ind i en moske og plaffer et par snese orker ned?

    Hvornår udbryder der borgerkrig i Frankrig?

    Det kan da snart kun være et spørgsmål om tid…not?

    Kommentar by Black Watch — 29. oktober 2020 @ 21:53

  38. Hovedafskæreren i Nice kom som ankom som flygtning til Lampedusa den 20. september 2020.

    During a press conference in the evening, the national counterterrorism prosecutor confirmed that the assailant entered Europe via Lampedusa on September 20.
    A few hours after the attack which left 3 dead in a church in Nice, the national anti-terrorism prosecutor Jean-François Ricard spoke this Thursday evening to take stock. During a press conference, he gave several elements shedding light on the profile of the assailant, as well as his journey before his arrival in Nice.

    Arrived in Lampedusa on September 20

    At first, Jean-François Ricard confirmed that the perpetrator had a document from the Italian Red Cross on which was indicated a date of birth, 1999, as well as Tunisian nationality.

    “Investigations show that this identity is indeed that of the perpetrator,” he said, stressing that the twenty-something is “unknown to the national fingerprint file and also unknown to the intelligence services.”
    Then, the prosecutor detailed the last days of the assailant, from his entry into the European Union until his arrival in Nice.

    “He entered Italy via Lampedusa on September 20. Secondly, he landed in Bari on October 9. The investigation is continuing in order to clarify any complicity from which he may have benefited,” he said. added.
    A Koran and two phones in his possession, forbyd islam i Danmark 🇩🇰

    Kommentar by NotariusUmulius — 29. oktober 2020 @ 22:10

  39. Hvordan kan han få lov at gå ind til koncerten med en kæmpe tung rygsæk??

    Kommentar by Mark — 29. oktober 2020 @ 22:36

  40. Der er fotos af den halshuggede kvinde og den tunesiske migrant på http://www.bestgore.com

    Kommentar by Revisoren — 29. oktober 2020 @ 23:25

  41. https://jyllands-posten.dk/indland/ECE12521965/danske-muslimer-kalder-angreb-modbydeligt/

    aharharharharharhar…og så lige politimanden elvir abaz fra Odense…aharharharharharhar…giiisp ska´ lige trække vejret….gurkle, svælge, gurkle…aharharharharharhar…!

    Kommentar by Black Watch — 29. oktober 2020 @ 23:53

  42. HR. KIM MØLLER

    UNDSKYLD, men har du bemærket at mit indlæg ca. kl. 01.15 under bloggen om 5-årig pige der blev dræbt/myrdet på et fortov, stadig hænger i filtret?? Kan man få en kommentar til hvorfor det ikke er kommet på? (der blev tre gange kvitteret for modtagelsen)

    Kommentar by Bent A — 30. oktober 2020 @ 02:34

  43. -> Bent

    Jeg et lige kommet hjem efter TRETTEN timer på job, men korrekt – du havde en nu godkendt kommentar i spambakken. Der var også otte henvisninger til den ikke-offentliggjorte kommentar, foruden de mange henvisninger som uproblematisk kom på. Jeg ved ikke hvad der er gået galt, men undrer mig over at du med dit aktivitetsniveau overhovedet kan huske enkelte kommentarer.

    Kommentar by Kim Møller — 30. oktober 2020 @ 05:23

  44. HR. KIM MØLLER.

    Tak for hjælpen, for det er rigtig træls når en vigtig kommentar forsvinder i den blå luft. Men forstår nu at der har været et teknisk svigt og ikke noget med censur. Kommentaren den 29. okt. kl. 01.25 under fem-årig pige død efter påkørsel på fortov, finder jeg vigtig fordi den er med til at vise den iskolde kynisme og det enorme hykleri vi danskere udsættes for fra “systemets”. Vi bombarderes jo ligefrem med overgreb, svigt og tåbeligheder. Mvh Bent A

    Kommentar by Bent A — 30. oktober 2020 @ 09:43

  45. fra “systemets” side.

    Kommentar by Bent A — 30. oktober 2020 @ 09:45

  46. #20 Black Watch.
    Der er da ikke noget overraskende i at Aarhusudgaven af Politiken bruger Guardian som kilde. Avisen har siden tegningerne været på vild flugt fra sin fortid og det er efterhånden 5-10 år siden at avisen bare en smule lignede datidens Jyllandsposten.

    Kommentar by bjarne binee — 30. oktober 2020 @ 09:46

  47. https://ekstrabladet.dk/nationen/foraeldre-siger-stop-ring-naar-vores-datter-faar-taesk/8346096

    Kommentar by P — 30. oktober 2020 @ 12:11

  48. Kommentar by bjarne binee — 30. oktober 2020 @ 09:46

    Enig…jeg er ikke overrasket…det er jo den vej alle medier er gået og går…jeg ville bare lige nævne min observation og antagelse om JP´s skred hen mod et tandløs metervare inden for avismedier.

    Se bare deres leder fra i dag:

    https://jyllands-posten.dk/debat/leder/ECE12511121/nej-jp-kommer-ikke-til-at-trykke-pernille-vermunds-tegninger/

    Kommentar by Black Watch — 30. oktober 2020 @ 15:51

  49. if it walks like a duck, quacks like a duck. the security guard has low iq. and he admits it by being frank about it. he was responsible for the muslim garbage killed innocent people and cause life ling traumas.

    i wonder why not white males detonate bombs in muslim shitholes.

    Kommentar by Erwache — 30. oktober 2020 @ 16:01

  50. Enig Erwache 16:01. Det var tydeligt at se, at Salman Abedi var en muslim med en rygsæk på ryggen! (At han ser ud som en muslim, ser man af de fotos, der er af ham) Hvad skal man med security guards til koncerter, hvis de ikke reagerer på advarsler fra én fra publikum, der har observeret noget mistænkeligt ved en sådan type? Beats me.

    Der var 21.000 tilskuere til koncerten. Han handlede ikke på egen hånd. Bomben var ikke fremstillet af ham selv. Salman Abedi’s fædreland var Libyen. Han var lige indrejst derfra, hvor hans forældre, der nu boede i UK, stammede fra.

    Som nævnt i blogteksten myrdede han med sin bombe 22 og kvæstede flere hundrede. Han burde selvfølgelig have været stoppet inden.

    Så jeg gentager, hvad skal man med security guards til koncerter, hvis de ikke reagerer på advarsler fra én fra publikum? (Gad vidst om ham, der advarede, overlevede? Hvis det var ham, der senere afslørede, at security manden havde svigtet, gjorde han vel?)

    Kommentar by A-mad — 30. oktober 2020 @ 17:13

  51. Det var som bekendt under en koncert med den amerikanske sangerinde Ariana Grande, at muhammedaneren slagtede de vantro.

    Ariana Grande har ellers aldrig udtalt sig om politik, men for nylig er hun – også – blevet woke, og støtter nu Creepy Joe…

    Kommentar by Revisoren — 30. oktober 2020 @ 18:28

  52. You get your job by some other reason but merits and competence these days and you get your salary no matter what you do. if you are gone, to jerk off for an hour no one will miss you. Just like the beta cuck police. someone else will lose their lives, except you. tough luck for them.

    the atrocities will accellerate from now on since the goatfuckers know that nothing really will happen. so instead of have no meaning in libya or any other muslim shithole besides fucking kids and goats you get your trip to europe paid for by some commie and told where you should go to decapitate some old woman and you become hero in muslim shitholes, in muslim garbage countries.

    that is why you should biycot any store that has a muslim or nigger working since they hate your guts as white man and you are paying their salaries through high tax. better to sponsor your own and Danish than to someone that will never be loyal to Danish tax payers and Denmark no matter how much free money they get, b the commies and feminist sluts at welfare.

    also, stay focused and if you do not know self defence, maybe it is time to start learning, or learn to shoot. i am not encouraging violence but you have to know how to defence yourself against attackers. with all these goatfuckers being provoked just because you happen to look their way you have to protect yourself, your property and your loves ones.

    stay safe, be focused and stay observant.

    Erwache jetzt!

    Kommentar by Erwache — 30. oktober 2020 @ 23:00

  53. avoid linking to commie legacy newspapers, the guardian is as left you can get. if you can link to other alternative media than to legacy news papers. this means tou give them traffic, making them money so that they can promote commie issues and get stronger.

    Kommentar by Erwache — 30. oktober 2020 @ 23:05

RSS feed for comments on this post.