3. november 2020

Nyholm fra sin Wien-adresse: “Jeg har lige set en mand, som blev skudt af en af gerningsmændene.”

Jeg har flere gange blogget om JP-skribenten Per Nyholm, der med adresse i forskellige europæiske storbyer agiterer for (Tyrkiet i) EU, og med jævne mellemrum kritiserer masseindvandringens modstandere. Islam er blot en religion som alle andre, og vi her i det provinsielle Danmark må lære at leve med det. Nyholm er et ekko fra 90’erne, hvor alle der kritiserede multikulturen var Auschwich-drømmende nazister, og Trump blot en ‘boligrotte’.

I dag bor Per Nyholm i Wien, og mandag aften oplevede han den islamiske terror fra første parket. For et par år siden var det radikale Jens Rohde, der fik en overdosis af det der ikke har ‘noget med islam at gøre’, og det er jo skønt, når multikulturens ypperpræster oplever den brutale virkelighed. Fra JP.dk – Dansker i Wiens centrum: Jeg har aldrig set noget lignende.

“Jyllands-Postens tidligere korrespondent Per Nyholm bor få hundrede meter fra gerningsstedet. …

‘Der ligger flere synagoger i gaden, hvor angrebet skete og der ligger også synagoger i min gade,’ fortæller han. …

Andre tv-billeder fra videoovervågning har vist en likvidering af en tilfældigt forbipasserende.

Jeg har lige set en mand, som blev skudt af en af gerningsmændene. Et par sekunder efter vendte gerningsmanden om og likviderede ham med et skud i hovedet. Jeg har aldrig set noget lignende,’ siger Per Nyholm.”

(Overvågningskamera, Wien, 2. November 2020; Foto: Twitter)

Per Nyholm i citat

“Er jeg dansker, bosat uden for Danmark i snart 40 år, men arbejdende for en dansk avis? Ville jeg være dansker, om jeg var pakistansk af fødsel, halalslagter på den københavnske Nørrebro, bekendte mig til islam og følte mig dansk? Måske skulle vi lade vor identitet være individuel og flertydig, ikke kollektiv og entydig.” (21. oktober 2018)

Risikoen for, at man i Europa skulle blive dræbt af en terrorist, er ringere end risikoen for druknedøden i badekarret. … Terroristerne truer den enkelte, ikke vore demokratier. Dog, både i det offentlige og politiske liv kunne mere eftertanke gøre nytte, væk fra den ofte hørte stupiditet, at de blot skal sendes hjem, alle sammen. Hvem er disse alle? … Moskéen og en voldelig udlægning af islam giver mening, når man dag efter dag får at vide, at man ikke hører til, hvilket i Danmark og andetsteds klargøres af en højtråbende højrefløj.” (23. juli 2017)

Står vi ved et vendepunkt i en optrækkende krig mellem kristendom og islam? Mig bekendt ikke. … At forbryderbander som al-Qaeda og talibanerne skjuler sig bag en religiøs maske, gør dem ikke til troende, og at opfatte dem som typiske muslimer tjener til dels at legitimere dem, dels at skabe modsætninger i Vesten mellem vore mange kulturer, nationer og nationaliteter. … Jeg er helller ikke i tvivl om, at der forestår flere terrorangreb. Jeg er heller i tvivl om, at de skal mødes med civilcourage og alle retsstatens ressourcer. … Der tales meget om danske værdier? Hvori består disse? Jeg befinder mig hellere mig i selskab med en frisindet jøde eller muslim end med et fundamentalistisk medlem af Dansk Folkeparti eller de mærkværdige skikkelser, som Jyllands-Posten for et stykke tid siden præsenterede i en serie om det nye højre.” (25. februar 2015)

På mig virker nævnte højrefløjs agitation som vrøvl, afsindigt vrøvl, men den har givet stemmer i den politiske debat, hvilket er folkestyrets første prioritet. I Ebeltoft sidder jeg blandt gode venner, og det kommer til en forrygende diskussion. Om Danmark i EU, om flygtninge og fordrevne, om den såkaldte velfærdsturisme, om flygtninge og fordrevne, alt det, som ikke mindst et udansk folkeparti harper på i den hensigt at opnå magt, som det har agt. Om partiet tror på disse sine påståede mærkesager, betvivler jeg. Snarere forsøger man at skabe angst, forvirring, vrede. Den slags er set før, og man behøver ikke at være 100 år gammel for at vide, hvad det førte til.” (24. november 2013)

“Ankomst til Sarajevo ud på aftenen. Den bosniske hovedstad henligger i lys og liv, ikke det liv, der herskede før krigsudbruddet i 1992, og som var kendt for sine meninger, sine mange farver, caféerne, teatrene, aviserne, men dog et liv, muslimsk i grundtonen, utilsløret og frimodigt, en europæisk udgave af Islam, kristne kirker side om side med pyntelige moskéer. Den europæiske højrefløjs karikatur af muslimerne ses ikke. (29. oktober 2010)

“Sig ordet stormoské – og straks dukker højrefløjen op med alle sine fordomme, sit had og sin angst.” (26. august 2010)

“Jeg gentager gerne, hvad jeg har skrevet ved flere lejligheder: Jeg er godt tilfreds med det store muslimske flertal i Danmark. Jeg anser muslimerne i almindelighed for nyttige, venlige og høflige borgere, som jeg gerne omgås og gerne handler med. Problemet er ikke islam, som påstået af dumrianerne, men at islam er blevet kapret af et præsteskab, der kræver tolerance og praktiserer intolerance…” (7. april 2006)

Jeg væmmes, fordi man ikke kan vise respekt for andre menneskers religion og kultur. Jeg væmmes ved foragten for den enkeltes rettigheder og ved den indholdsløse, selvretfærdige pukken på ytringsfriheden, som ikke tager i betragtning, at den udøves under ansvar over for andre menneskers værdier. Jeg væmmes, når jeg i et læserbrev ser islam omtalt som en ‘pest’, mens andre i fuld offentlighed mener, at muslimerne skal ‘vænnes’ fra islam. … Sharia, sharia! Det er de danske og de muslimske ekstremisters kodeord. Godt, så lad det være kodeordet. At man af religiøse grunde principielt godtager muslimsk lovgivning betyder ikke, at man ønsker stening eller håndsafhugning praktiseret i det reelt eksisterende sekulære samfund. … giften lægges ud: de er anderledes, de skal væk. Det er som et ekko af Balkan under Milosevic og Tyskland under Hitler. Pia Kjærsgaard og Søren Krarup himler op om det danske folk. Jeg siger gerne: de hetzer ikke på mine vegne! Også jeg er dansker, men jeg indgår ikke i deres folk.” (14. januar 2005)

Tyrkiet har nu en demokratisk, moderat muslimsk regering, der nok bedre end sine ofte skarpt antireligiøse forgængere kan gennemføre de reformer, der er en forudsætning for Tyrkiets medlemskab af EU inden for den næste generation, og som fortjener Vestens velvilje. … Det sidste, EU har brug for ved Bosporus, er en tyrkisk stat, der som følge af snæversyn og afstumpethed, organiseret af såkaldt kristne, forvandles til en islamisk modstander. Debatten om Tyrkiet må handle om det rationelle og det mulige, ikke om religion. Gud samler både kristne, jøder og arabere. Gud er ikke europæer.” (17. december 2002)

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/114649/trackback

60 Comments »

  1. Per Nyholm er en usympatisk idiot og væmmeligbo, forbyd islam i Danmark 🇩🇰

    Kommentar by NotariusUmulius — 3. november 2020 @ 11:02

  2. Læser aldrig noget som manden skriver, men kom forbi ham i aftes, da hans navn ikke fremgik af linket, men bare var “dansker i Wien”. Han og Bonnichsen er to alen af samme stykke – hvorfor kan man ikke sætte en bræk-smiley ind? ;-)

    Kommentar by Anonym — 3. november 2020 @ 11:05

  3. Bonnichsen & Nyholm = Gøg & Gokke

    Kommentar by Revisoren — 3. november 2020 @ 11:14

  4. En bagskid fra 68 der har været her lidt for længe.

    Kommentar by ino — 3. november 2020 @ 11:16

  5. En rigtig forstadsidealist. Men han ændrer ikke holdning før han og hans lige har fået ødelagt Europa

    Kommentar by BB — 3. november 2020 @ 11:17

  6. “Jeg har aldrig set noget lignende,’ siger Per Nyholm.””

    Det er jo altid lidt af et chok at opleve selverkendelse på nærmeste hold, når den ekstreme inkompetence i forhåndenværende relevante sager, der er så skrigende åbenlys for alle andre, pludseligt går op for én selv, ikke, Per?

    Kan vi formode at Nyholm ikke øjeblikkeligt sprang ned på gaden, og belærte Orken om “vise respekt for andre menneskers religion og kultur”, eller er det ikke meget mere nærliggende at gå ud fra, at han nok nærmere gemte sig under det nærmeste bord?

    Jeg håber efterhånden kun på, at jeg kommer til at overleve længe nok til at se Orkerne nakke alle kultur-og landsforræderne, før det bliver min tur.

    Kommentar by Kimski — 3. november 2020 @ 11:18

  7. Per Nyholm jeg ved du læser med – du er en feltmadras, det er sådan nogle som dig der skaber denne tragiske udvikling. Føj for satan.

    Kommentar by Johnson — 3. november 2020 @ 11:19

  8. @2 ino +1

    Kommentar by Johnson — 3. november 2020 @ 11:20

  9. Jeg vil bare sige tak for at finde alle de citater frem og gengive dem her kim møller, og også for artiklen om ham landsforræder advokaten. Det har taget noget tid!

    Jeg mener stadig ikke at kommentarfeltet herinde bidrager med meget mere end nationen på ekstra bladet, (og det er virkelig ikke meget) men hvis du bevæger dig væk fra de hurtige clickbait artikler copy/pastet fra MSM og over til systematisk at udstille disse landsforrædere iblandt os, (og der er mange!) så får det måske en dag også en effekt uden for ekkokammeret her.

    Dem herinde som stadig gider at kommentere på per nyholms ævl i jyllandsposten eller hvis han er på facebook/twitter kunne jo eksempelvis vise ham denne artikel, igen og igen og igen, lige indtil han måske forstår hvad han har været medskyldig i. Det samme med ham advokaten, og alle de andre danskere der fortjener at blive mindet om hvad de er.

    Det er ihvertfald mere konstruktivt end at skrive “blablabla, forbyd islam i danmark” 200 gange under hver artikel herinde..

    Kommentar by Per — 3. november 2020 @ 11:22

  10. Man kunne så spørge Per Nyholm om hvordan han selv syntes de går!

    Hvordan føles det at tage fejl gang på gang og stadig være fuldstændig uvidende om resten af verden?

    Lidt ærgerligt at Per Nyholm ikke var nede og hente en Take-Away wienerschnitzel på det tidspunkt.

    I øvrigt er det let at se at politiet er hjælpeløse hvis der er mere end en gerningsmand. Hvad med at lade befolkningen beskytte sig selv?

    Hvis blot en ganske lille procentdel af befolkningen var lovligt bevæbnet ville et sådan angreb blive forpurret i løbet af få minutter og gerningsmændene enten dræbt eller såret og ude af stand til at gøre yderlig skade.

    Det kræver selvfølgelig at folk bliver uddannet i den slags scenarier og ved hvordan de skal reagere. På den måde ville Vores fælles sikkerhed være langt større og incitamentet til at begå terror ville være langt mindre!

    Kommentar by Santor — 3. november 2020 @ 11:24

  11. Denne Nyholm må have stået sidst i køen, den dag der blev delt hjerner ud. En prototype på en hjernedød og meget farlig 5.kolonneskiderik. Havde vi ikke disse satans landsforrædere iblandt os, ville tingene se lidt bedre ud.
    Mon de dræbte østrigeres familier er glade for deres tilsvarende landsforrædere?

    Kommentar by Knud Madsen — 3. november 2020 @ 11:33

  12. Nu varer det ikke længe før alle halalhippierne kommer på banen, og advarer mod backlash og “stigmatisering” af de stakkels forfulgte muhammedanere…

    Kommentar by Revisoren — 3. november 2020 @ 11:43

  13. Kommentar by Santor — 3. november 2020 @ 11:24.

    “Hvad med at lade befolkningen beskytte sig selv?”

    Stående bifald og taktfast trampen. ‘Encore!’

    Kommentar by Kimski — 3. november 2020 @ 11:46

  14. Per Nyholm fornægter hvad han ser.. og inden længe er det hele glemt igen

    Kommentar by redneck — 3. november 2020 @ 11:55

  15. Nyholm er en hæslig arrogant nar.

    Kommentar by Deigo — 3. november 2020 @ 12:20

  16. Per Nyholm er selvovervurderende og leger forstående verdensborger.
    Han spekuler vel stadig på, hvorfor EU og FN ikke bruger ham som konfliktløser.
    Vel er EU ikke særligt intelligent; men dog intelligent nok til ikke at benytte Per Nyholm.

    Kommentar by Oppenheimer fan — 3. november 2020 @ 12:43

  17. Tom snak. Han flygter fra virkeligheden fordi det strider mod hans hjernevask om indvandring

    Kommentar by k.m. — 3. november 2020 @ 12:47

  18. Han og andre vil aldrig erkende de tog fejl. Det bedste man kan håbe på, er at færre hører på dem.

    Kommentar by CCC — 3. november 2020 @ 12:57

  19. Per Nyholm er et godt eksembel på at JP går ind for ytringsfrihed (mage til selvtilfreds vås og forloren moral og konklusioner kan jeg ikke lige komme på andre kan levere i samme grad). Bare yderst mærkeligt at han får penge for det vås, som ansat…..måske er det for at tækkes Politiken og DR????? Ellers er motivet mig en gåde.

    Kommentar by Michael Unna — 3. november 2020 @ 13:03

  20. Per Nyholm har i årevis skrevet atikler i JP som viste at han var på godheds og indvandringsindustriens side; som viste at han er historieløs og ikke véd noget om islamisternes diskrete, stædige og blodige overtagelse af stadig flere områder og lande; som viste at han tænker ligesom de åndsformørkede tosser i enhedslisten og i det radikale parti; som viste at JP er infiltreret af radiGALE, og at avisens holdning er: EU, FN, DR, migranterne og korrupte interesser FØRST………… OG DANSKERNE OG DANMARK TIL ALLER-, ALLERSIDST.

    Kommentar by Bent A — 3. november 2020 @ 13:07

  21. Johnson, Merkel og Macron udtrykker chok og er kede af det, når en af de slemme muslimer begår forsøg på folkedrab. Heldigvis kan vi glæde os over de rare moderate muslimer, selv om vi uheldigvis ikke kan se forskel på hvilken muslim som er ond og hvilken som er sød. Johnson, Merkel og Macron mener derfor, at vi af høflighed bør anse alle muslimer som søde – indtil vi dræbes af én, der i virkeligheden er ond. Shit happens.
    Mon ikke realiteten er den, at Johnson, Merkel og Macron er beordret af EU’s kapitalister til at importere billig arbejdskraft i ubegrænsede mængder, også selv om den er rådden, dum og ond. Bare den er billig, så EU kan konkurrere med Kina.
    Det er, hvad man kalder ‘realpolitik’, pervers og destruktiv som den er mod folket. Bare magthaverne ikke kommer i skudlinien.

    Kommentar by Gustav Jensen — 3. november 2020 @ 13:52

  22. Da kamæleonen David Trads for et par år siden krøb ind tættere mod midten (i forsøg på politisk karriere), overtog Per Nyholm førertrøjen som Danmarks mest tåbelige debattør.

    Jeg tror faktisk aldrig, jeg har set en positiv kommentar til et debatindlæg fra Per Nyholm’s side.

    Selv de andre debattører på JP er enige om titlen.
    https://jyllands-posten.dk/debat/blogs/peterkofod/ECE12045484/saa-er-der-nyt-bullshitbingo-fra-per-nyholm/

    Kommentar by Al P — 3. november 2020 @ 13:58

  23. TERROR-AKTIONEN i Wien tæller nu fire dræbte og 15 lemlæstede. Antallet af terrorister er mindst en og muligvis flere.

    Lignende angreb vil snart forekomme i alle EU-landene. Eller værre angreb! Over 100 sagesløse blev myrdet ved en koncert i Paris, omkring 70 blev kørt ihjel med en lastbil, også i Paris, plus at der har været terror med døde og sårede i alle større franske byer. Og angreb hvor 500 eller 1000 civile bliver dræbt eller alvorligt skadet, kan ikke udelukkes.

    Udover risikoen for terror medfører masseindvandring mange andre negative konsekvenser, som Nyholm ignorerer eller er blind for. Og at borgerkrigen i Algeriet udviklede sig fra småskærmydsler til krig og kæmpeblodbade med tusinder af omkomne, har Nyholm nok heller ikke sat sig ind i. Selv om det er meget lærerigt at se hvordan en lille hård kerne af islamister tvang resten af muslimerne med sig, så et fredeligt land på to-tre år blev til en krigszone med hårde kampe overalt.

    Kommentar by Bent A — 3. november 2020 @ 14:02

  24. Fra Den Store Hukommelse:

    ”For indeværende mener jeg, at vi åbent og kristeligt skal give vore lovlydige muslimske naboer hånden, fortælle dem, at de er velkomne i vor midte.”
    (Per Nyholm, journalist, Jyllands-Posten 11.1.2015 s.26 ”Undervejs”).

    ” I koret af ansvarsløse stemmer indgår mange såkaldt
    intellektuelle, rækkende fra præstinder til forhenværende professorer, hvis udsalgsvarer er fremmedhad, religionsangst og almindelig utålsomhed. Gang på gang har de taget fejl. Nylig hævdede de, at Tyskland stod i flammer, og at Sverige udgjorde en trussel mod Europa. Der er brug for civilcourage og for udsyn, ikke for småfacistisk jammer i kakkelovnskrogen.”
    (Per Nyholm, journalist, i JP 24.01.2016 s.28 ”Debat/Undervejs.).

    ” Situationen er ikke lig med, men får mig til at tænke på jødernes ankomst til de nazistiske koncentranslejre under Anden Verdenskrig. Bliver det næste, at vi trækker guldtænderne ud af munden på dem? ”
    (Per Nyholm, journalist, i anledning af regeringens lovforslag om, at værdier over et vist beløb skal konfiskeres når asylansøge søger til Danmark, i Jyllands Posten, ”Debat/Undervejs” s.26, 31.01.2016.

    ”At en højresejr i Italien vil inspirere autoritære kræfter fra Spanien over Vesteuropa og Centraleuropa til Norden, kan næppe diskuteres. Politiske parasitter æder sig ind på vore demokratiske og humanitære samfund.”
    (Per Nyholm, journalist, i Jyllands Posten ”Indblik” 04.03.2018 i anledning af valget d.d. i Italien).

    Pennesmøreren Per Nyholm har altid været en skidespræller, altid selvsmagende og nærmest perverst moraliserende, nedgørende og bedrevidende, når andre har en mening, der ikke passer meningsmaskinen Nyholm. Denne meningsmaskine drejer ende-og meningsløst om sig selv som en gennemridset singleplade, der er gået i hak. Han er manden, der mener sig “for stor” til Danmark.
    Han ser sig selv som kosmopolitisk, med stort udsyn og viden. I egen optik færdes han hjemmevant i Europas metropoler og fører åndfulde samtaler på et højt akademisk plan med sig selv, om de åndløse danskere, dem uden prisbelønnede designermøbler, men med kakkelborde og fyldt med fordomme og stivsine.

    Man kan sige meget om Nyholm, men hans kærlighed til sig selv ruster aldrig. Han er manden, der ville elske at dø i sine egne arme.
    Den skidtvigtige svumpukkel Nyholm kan man kun foragte, da han altid har nedgjort de danskere, der satte pris på deres land.

    Kommentar by der Adler — 3. november 2020 @ 14:06

  25. ‘Der ligger flere synagoger i gaden, hvor angrebet skete og der ligger også synagoger i min gade,’ fortæller han.

    Big surprise there, en journalist der bor i et jødisk kvarter…

    Kommentar by Felix Krull — 3. november 2020 @ 14:11

  26. Ja, det er pinligt for JP at de har lagt spalteplads til Nyholms landsforræderiske ævl. Som de ovenikøbet har betalt ham for i dyre domme. Men i en galeanstalt er det nok naturligt at tosser kan blive betragtet som vismænd og omvendt. Og hele Danmark er jo ved at være en galeanstalt, så det er måske bare det JP har indrettet sig efter. De har blot tilpasset og akklimatiseret sig til “tidsånden”.

    Kommentar by Bent A — 3. november 2020 @ 14:18

  27. For mange år siden da Aarhusudgaven af Politiken var selvstændig og under navnet Jyllandsposten var en god borgerlig avis med bl.a. professor Bent Jensen som medlem af fondsbestyrelsen havde avisen et par sorte huller, eller skulle jeg sige røde huller?
    Et af dem var Per Nyholm, der stak ud som en venstreorienteret og kulturradikal pestilens. Nyholm har ikke flyttet sig i årenes løb, det har til gengæld Jyllandsposten
    Når Nyholm nu får fordøjet hvad han har set, mon så det ikke går op for ham at det bare er nogle fredelige muslimer der på¨det skammeligste er blevet overfaldet af østrigske nazister? Det kan man nok snart læse i Aarhusudgaven af Politiken, hvis man da er så hårdt ramt af masochistiske tilbøjeligheder at man stadig læser avisen.

    Kommentar by bjarne binee — 3. november 2020 @ 14:32

  28. OT: AT DRONNINGERIGET er ved at være et samfund hvor idioti, dumhed og frækhed stortrives på alle politiske og bureaukratiske områder, kan der gives utallige eksempler på. Her et par stykker:

    Trods et forbud mod forsamlinger på mere end 10 personer, skal der nu være en sammenkomst med 2500 skolebørn fra hele landet, der skal mødes for at klippe og klistre. (iflg. DR)

    En talskvinde fra byggeindustrien kalder det en katastrofe hvis der pga. corona-virussen sættes en stopper for vandrende arbejdstagere fra udlandet. De er nemlig løntrykkere. Og den billige arbejdskraft vil man nødig undvære.

    Et ministerium har lavet en uopsigelig!! kontrakt med ISS der er så dårligt udformet, at danske soldater udsættes for sådanne forringelser at det er blevet klamt og ulækkert for dem at møde på deres arbejdspladser. Manglende rengøring, månedgamle madrester, støv og snavs overalt. Oveni dårlig forplejning, udkogte kartofler, oversaltede middagsretter, uspiseligt smørrebrød osv. (igen en spareøvelse)

    I et radioprogram, P1 debat hvor Trump igen fik på puklen, og co2 skræmmepropaganda igen kom på banen, fik en fra SF frit spillerum, mens Kenneth Bernt fra DF blev afbrudt, netop da han ville argumentere imod. Måske fordi værtinden fornemmede at han var på vej til at sige noget om SOLENS INDFLYDELSE på klimaet.

    Kommentar by Bent A — 3. november 2020 @ 14:56

  29. Per Nyholm er hermed i Fjolsebogen.

    Kommentar by Johnson — 3. november 2020 @ 15:08

  30. 🐒
    A collection of groups led by Black Lives Matter and Shutdown DC reportedly has been holding training sessions for demonstrators to protest on Election Day — and apparently, they’re planning a large-scale event across the street from the White House expected to draw thousands.

    Kommentar by NotariusUmulius — 3. november 2020 @ 15:28

  31. Several leaked documents and Zoom call recordings described a loose but coordinated network of activists seeking to mobilize around the country, especially if Democratic presidential nominee Joe Biden loses or if President Trump contests the election results. The materials purportedly showed plans to shut down federal buildings, including the White House, and to meet members of Congress at public transportation portals when they’re scheduled to reconvene in Washington after the election.

    Kommentar by NotariusUmulius — 3. november 2020 @ 15:29

  32. Så er halenegrene på spil igen, forbyd islam i Danmark 🇩🇰

    Kommentar by NotariusUmulius — 3. november 2020 @ 15:29

  33. Enig bjarne binee 14:32. Jeg husker også, at “Per Nyholm, der stak ud som en venstreorienteret og kulturradikal pestilens”, da jeg i 10-15 år holdt Jyllandsposten, indtil den blev overtaget af Politiken og fik indsat både chefredaktør og journalister derfra. Så opsagde jeg mit abonnement og gik over til at abonnere på Kristeligt Dagblad.

    Her dukkede så en udenrigskorrespondent bosiddende i USA ved navn Sidsel Nyholm. Jeg fik af hendes skiverier mistanke om, at hun er datte af Per Nyholm? Som ham er hun en løgnagtig og inkarneret hader af Amerika og en ditto rablende Donald trump hader. Så opsagde jeg mit abonnement på Kristeligt Dagblad.

    Jeg tror i øvrigt, at de én gang salvede venstreorienterede, aldrig vil forlade deres tro. Tager du livsløgnen fra dem, tager du også lykken fra dem.

    Kommentar by A-mad — 3. november 2020 @ 15:33

  34. At man i fuld alvor kan skrive: “Jeg er godt tilfreds med det store muslimske flertal i Danmark. Jeg anser muslimerne for nyttige, venlige og høflige borgere, som jeg gerne omgås og handler med. Problemet er ikke islam, som påstået af dumrianerne, men at islam er blevet kapret af et præsteskab, der kræver tolerance og praktiserer intolerance.”

    Ord som nyttige, venlige og høflige. Nyholm er fuldstændig faktaresistent.
    Er man nyttig når man som muslimen suger på diverse overførelsesenskomster, og har en overrepræsentation af alverdens kriminalitet på sit CV?

    Er man venlig og høflig, når man slår sagesløse danskere ned, så de sidder tilbage med ar på sjæl og legeme?

    Har muslimen ikke meget tilfælles med gøgen, der skubber redens oprindelige afkom ud, eller med snylterne og parasitterne der lægger sit afkom i et andet levende. Er der nogen forskel på disse skadeddyr og muslimen der udnytter værtsfolkets godhed for egen vindings skyld ??

    Lige fra sin fremkomst i 600-tallet har islam været undertrykkende, og i dets kølvand har fulgt ødelæggelse, død og efterfølgende plyndringer. Meget lig en græshoppesværm, der ødelægger alt på sin vej.
    Islams DNA er terror, og de trækker deres ubændige had op af en tilsyneladende uudtømmelig brønd af had, mod alt der ikke er islamisk.

    Vi må i dag anse det muslimske spørgsmål for at være et af de vigtigste problemer, vi står med i dagens Europa-et problem som må løses, og som vil blive løst, og som vi håber at mange nationer i Europa vil bakke op om denne rensning.
    Det er mig ubegribeligt, at man vil sammenføre hvad ikke hører sammen. En 1400 års stokkonservativ og forstenet livsstil har intet at gøre med den moderne vesteuropæiske livsstil, det kan kun give uoverskuelige problemer, som der også er blevet advaret om i 4-årtier, men beslutningstagerne har ikke gidet lytte.

    Derfor bør man kalde en skovl for en skovl, og en spade for en spade. Det er et dårligt udgangspunkt hele tiden at tænke på, hvad der provokerer en muslim. Det bør vi ikke tage hensyn til. Jeg agter ikke at sige som en dørmåtte fordi der er muslimer til stede. Det er helt til grin, at de fleste muslimer her forsøger at indføre de retslige og håbløse forældede religiøse systemer, som de påberåber sig flygtet fra!
    Vi vil ikke, og vi kan ikke længere udholde at se den islamiske kræftbyld æde Europa op indefra. Vi er heller ikke længere villige til at tåle og stiltiende se på den islamiske hærgen overfor egne etniske borgere. Vi vil ikke længere tåle vold, overfald, voldtægt, skyderier, brandstiftelse,bedrageri af sociale goder fra Mustafa, Hussain og Murad og hvad de ellers kalder sig.

    Vi skal tage hensyn til de værdier, som er bærende i vores samfund, f.eks. ytringsfrihed, frihed under ansvar, demokrati og at religion praktiseres indenfor hjemmets fire vægge, og kæmpe imod hvad islam står for: antidemokratiske, homofobiske, antivestlige og stærkt konservative. Begynder vi at frygte, hvad der eventuelt kan provokere en muslim, hører det aldrig op. En muslim kan tilsyneladende sige og påstå at dette og dette strider mod Koranen eller deres overbevisning, og mange retter ind. Finder han ikke det ene, så skal han nok finde noget andet.

    Om man vil vedkende sig det eller ej, så står vi med et islam/muslim problem. Når man siger sjover, parasit, socialbedrager, fidusmager, kriminel, ildspåsætter, voldtægts- og hærværksmand, så er muslimen immuniseret, det løber ned af ham som vand ned af en søulk. Spørg ham om han er muslim, og han vil fare op som trold af en æske, udslyngende voldstrusler.
    Man kan ikke bekæmpe muslimen positivt. Han er noget negativt, og dette fremmedlegeme bør udraderes fra det danske territorium, ellers vil det for altid ødelægge dansk sæd og skik. Muslimen skal ikke tale med i danske sager. Han skal holde sin beskidte kæft lukket, som den kloak beduin han er.
    Han vil for altid være en udlænding, en fremmed, uanset hvor mange generationer hans svinagtige slægt har opholdt sig i landet.
    Han nyder godt af vores gæstfrihed, men takken er, at han forlanger af værtsfolket, at det er ham der bestemmer hvor bordet skal stå. Det er åbenlyst helt uholdbart. Der må statueres eksempler, til efterfølgelse.
    Muslimer i Danmark er ligesom nedgroede negle, de skader og skal fjernes, forbyd islam i Danmark. Derfor må vi gøre op med 4-årtiers slaphed fra vores ynkværdige politikere, der kun har haft det mål for øje, at nurse og servicere vores såkaldte ”gæster”, villigt bistået og guidet igennem landet i 2015 af politiet.
    Her i landet må man ikke bare fiske, uden at man er i besiddelse af et fisketegn. Men tilsyneladende kan man uden problemer overskride dansk grænse, for at søge asyl, selv da grænsen under covid-19 var lukkede for alle andre!
    Et land der ikke magter eller ønske at værne om sin grænse, kan vel dybest set ikke være et suverænt land, da man uden befolkningens vidende, har tilsluttet sig diverse forældede konventioner, og ligger under for diverse domstole, der rask væk tilsidesætter dansk sæd og skik.

    Hvis udviklingen fortsætter som den har gjort de sidste 40 år, så kan jeg som gammel FN-soldat kun sige, at måske er der kun den nødtvungne vej tilbage: Det private iniativ, for tilværelsen ved fronten kræver skarpskytter.

    Kommentar by der Adler — 3. november 2020 @ 15:43

  35. # der Adler

    Spot on!

    Kommentar by Revisoren — 3. november 2020 @ 15:50

  36. Kommentar by A-mad — 3. november 2020 @ 15:33

    Hvilket avisabonnement har du så købt nu?, forbyd islam i Danmark 🇩🇰

    Kommentar by NotariusUmulius — 3. november 2020 @ 16:49

  37. Og der var ikke en kæft der læste hvad jeg skrev, folk fortsatte bare med at tale til dem selv fra indersiden af deres egen tarm.. Jeg forstår sgu godt at per nyholm eller andre ikke føler sig det mindste truet af at blive udstillet herinde.

    Kommentar by Per — 3. november 2020 @ 16:50

  38. JP gjorde en skidt handel, da de købte Per Nyholm fra Aktuelt, datidens Pravda, der kun kørte på fagforeningspenge. Da den kunstige støtte ophørte, forsvandt også partiavisen Aktuelt

    AFSKAF MEDIESTØTTEN

    Kommentar by tavsen — 3. november 2020 @ 16:55

  39. Oprigtigt talt har jeg altid været lidt irriteret over at læse Per Nyholms klumme i jp.
    Ny holder jeg slet ikke avisen længere, og jeg kan se på overstående citater at Per Nyholm og jp er blevet mere og mere ligegyldige!

    Kommentar by Den Nervøse — 3. november 2020 @ 17:16

  40. Europas folk under angreb.
    Men vi låses inde med udgangs forbud, kaldet covid tiltag.
    Engang var vi også besat med forsamlings forbud og udgangs forbud. Vi skulle samarbejde med fjenden. Ikke tale om og håne.
    Nogen sammenhæng med idag?
    Nej intet med islam at gøre.
    Færdselsuheld, gal tosse med manchete.
    Passer gaden. Hvem slukker?

    Kommentar by P — 3. november 2020 @ 17:31

  41. Her et persongalleri, de rød/radikale kalder kulturberigere
    https://vafo.dk/artikel/14-m%C3%A6nd-d%C3%B8mt-i-bandesag-om-kidnapning-og-overfald
    Den mildeste straf er landet på ni måneders fængsel, mens 25-årige Abdi Aziz Samaleh er idømt tre år og ni måneder.

    Det skyldes dog, at han har en retsstraf fra en tidligere dom, som han var prøveløsladt fra. De næsthårdeste straffe i sagen er på et år og ni måneders fængsel.

    En del var tilsyneladende interesseret i dommen. Således har Østjyllands Politi sigtet 27 personer, som stod foran Retten i Aarhus, for at bryde forsamlingsforbuddet. Tre er sigtet for at forstyrre den offentlige orden.

    Ifølge politiets opfattelse var de 14 mænd medlemmer af banderne NNV, der står for Nørrebro-Nordvest, samt Korsløkkegruppen – sidstnævnte er en bande med base i Odense.

    Desuden er en af de tiltalte udvist, og en af dem har fået en advarsel om udvisning.

    Kommentar by k.m. — 3. november 2020 @ 17:40

  42. Per Nyholm er ligesom mange andre overtroisk. Han tror på det multietniske, multikulturelle, multireligiøse, flersprogede, internationale paradis. Menneskehedens tusindårige historie har vist, at dette paradis er en utopi. Lige børn leger bedst. Per Nyholm er ikke et realistisk rationelt tænkende menneske.

    Kommentar by Ole Madsen — 3. november 2020 @ 18:17

  43. # ADLER 15.43: Hvem er i grunden værst: Islamisterne eller de radikale betonhoveder, feminister, “humanister” og feltmadrasser som fylder Danmark med islamister og agressive utaknemmelige migranter….??

    Kommentar by Bent A — 3. november 2020 @ 18:36

  44. Per Nyholm har aldrig set noget lignende. Nej, men har han ikke hørt om det? Ufatteligt med den slags journalistiske sinker eller udspekulerede kujoner. Det betaler sig, tænker han sikkert. Men det gør det ikke i længden. Og tak til Kim og der Adler for de mange gode citater.
    Jeg mindes Rune Engelbreth Larsen og hans forening De Stuerene Løver, eller hvad det var de kaldte sig. Hvad blev der af den forening? Har den begået kollektivt selvmord, eller er den gået under jorden i skam?

    Kommentar by Hansen — 3. november 2020 @ 18:52

  45. Vores højpandede udenrigsmedister Jeppe Koben siger, efter terrordåden i Wien, at vi skal stå sammen. Er der nogen der forstår, hvad han mener?

    Et fodboldhold står sammen, når de kæmper for sejr. Hvis den indvandringskritiske del af befolkningen kunne finde ud af at stå sammen, ville den med alle midler blive bekæmpet af folketing og regering, som fortsat uhæmmet og ukritisk uddeler statsborgerskaber en masse.

    Det ser meget, meget sort ud for Danmark i fremtiden.

    Kommentar by NotaBene — 3. november 2020 @ 19:46

  46. Een mindre.
    Vinden er vendt. Sejr.

    Kommentar by Hul igennem? — 3. november 2020 @ 19:57

  47. @ 40 Bent A

    Begge grupper er halvhjerner, og mener at man burde reetablere skydeskuret på 2.redan (nuværende Christiania), hvor man efter 1945 skød de danske landsforrædere.

    Kommentar by der Adler — 3. november 2020 @ 20:29

  48. @Adler, nr. 23.
    Tak for en god tekst,
    En korrekt beskrivelse af Per Nyholm.

    Kommentar by Oppenhaimer fan — 3. november 2020 @ 20:29

  49. kan der vendes om , når først man er gået så langt af forrædder sporet? er det ikke nødvendigt at det er “sandt”. per nyholm er den dummeste dumme jeg nogensinde har været ude for.

    Kommentar by heisahero — 3. november 2020 @ 20:55

  50. Hvorfor var Per Nyholm ikke ude at gå sammen med Lars Quisling, Hans Gammeltoft-Hansen, Bjørn Elmquist og hee raden af landsforræddere?

    Så var det i det mindste ikke gået ud over uskyldige.

    Kommentar by Træt — 3. november 2020 @ 21:38

  51. Trump 2020!

    Kommentar by Revisoren — 3. november 2020 @ 22:47

  52. Hvad så NYHIPOPER.– En muslimsk albaner på second hand likvideringstogt for Erdogans Tyrkiet. Samtlige muslimske albanere og bosniaker er 5.kolonne bajonetter for tyrkisk ekspansion.Tyrkiet er massivt tilstede i kulisserne–“De grå ulve”,Tyrkisk finans,efterretningstjenesten– i Albanien,kosovo,bosnien, albanske mindretal i Makedonien, tyrkisk mindretal i Bulgarien. Alle er Tyrkiets “trojanske heste” i EU. Biologisk er 14 mill. tyrkere af albansk og bosnisk afstamning.Tiden og demografien arbejder for Tyrkiet og det muslimske meuropa. – Og snart har vi en femernforbindelse ,de kan myldre op ad.

    Kommentar by dansker — 3. november 2020 @ 22:59

  53. Det er helt ufatteligt, at den selvudnævnte “elite” selv skal stå “midt i det” før de, bare begynder at fatte noget om, hvad logisk tænkende danskere* har advaret om i årtier!

    *os, som de udskammede, nedvurderede og foragtede!

    Hvormed kan slige da fortsat påberåbe sig at høre til “eliten”/”politisk korrekte”, når de end ikke formåede, at læse, tænke og forstå de´t, som almen borger i Danmark har vist/forventet/advaret om i årtier?

    Jeg kan kun, igen, konkludere, at “eliten”/”de politiske korrekte”* er MSM-repræsentanter for dem, der, trods fine skattebetalte titler/uddannelser, aldrig lærte det simple i, grundskolens, begreb:
    “Læs og forstå”

    *inkl., selvfølgelig, MSM

    – ja, de tror åbenbart stadig, at verden består, ud fra det, som de ikke lærte at forstå!

    Spørgsmålet er så, om de/Per Nyholm nu har lært at forstå, at de, “eliten”/”de politiske korrekte”, NU MÅ frembringe, hvad realiteterne lærte dem, så SELV deres egne og deres vælgere kan forstå, at livet beror på realisme og ikke idealisme?

    Kommentar by M.S. Carstens — 3. november 2020 @ 23:24

  54. Har aldrig hørt om ham før. Jeg skal prøve at huske ham. I sin opblæsthed anser han sig selv som en guds gave i debatten, og det er han egentlig også, idet han udstiller sig selv som et lalleglad tågehorn, der er dybt frustreret over, at andre ikke han se verden gennem hans briller, briller som han undlader at pudse, så han ikke risikerer at se virkeligheden.

    Kommentar by B. Christiansen — 3. november 2020 @ 23:25

  55. Jeg håber at Per Nyholm(aner ikke hvem idioten er) bliver kneppet ihjel af en flok muslimske krigere der ikke har haft en ged de kunne kneppe i 6 måneder.
    Landsforræderi på højeste plan.

    Kommentar by piphans — 3. november 2020 @ 23:45

  56. Hov for den …;

    Der er da noget helt galt nu, i den politiske korrekte/MSM kontekst, for i iSlamimens blodrus i Wien d. 2.11.2020, kan vel ikke hænges op på Muhamed-tegninger i Østrig? eller på fransk “retræte” fra iSlamknæfald??

    – hvad i alverden vi de så undskylde det med denne gang???

    Kommentar by M.S. Carstens — 3. november 2020 @ 23:46

  57. 40 aar udenfor Danmark, naar man laeser uddragende af hans udsagn kunne
    begrebet lystloegner meget let dukke op,der er penge i lortet

    Kommentar by dunk — 4. november 2020 @ 07:46

  58. NotariusUmulius 16:49. Nu abonnerer jeg kun på papiravisen Weekendavisen og på Berlingskes daglige elektroniske online avis, som jeg næsten aldrig læser, men som jeg abonnerer på aht mine studerende børn, som kan læse den på deres computer på deres kollegieværelser. (De syntes jeg skulle give dem mulighed for at læse en daglig avis, som jeg overfor dem selv i årevis pralede med, at jeg havde gjort, siden jeg var dreng:-)

    Kommentar by A-mad — 4. november 2020 @ 08:51

  59. # A-mad 15.33
    Jeg har åbenbart foretaget sammme rejse som dig. Også jeg har krummet tæer over Sidsel Nyholm i Kristelig Fagblad eler Tværreligiøst Dagblad som jeg kalder den. Sidsel Nyholm er ikke datter af Per Nyholm, men hun er i hvert fald åndeligt beslægtet. Uddannet på RUC og fortid på Information.

    Kommentar by bjarne binee — 4. november 2020 @ 15:24

  60. Har aldrig hørt om ham før. B. Christiansen — 3. november 2020 @ 23:25

    JP gjorde en skidt handel, da de købte Per Nyholm fra Aktuelt, datidens Pravda, der kun kørte på fagforeningspenge. Da den kunstige støtte ophørte, forsvandt også partiavisen Aktuelt

    AFSKAF MEDIESTØTTEN

    Kommentar by tavsen — 4. november 2020 @ 17:39

RSS feed for comments on this post.