7. november 2020

Venstreradikale smadrer 1754-buste af Fr. V: “… i solidaritet med… konsekvenser for minoritetsgjorte”

Tidligere på året blev Den Lille Havefrue skændet af en anonym venstreorienteret kunstner, og det bør efterhånden stå klart for enhver, at venstrefløjens identitetshysteri er en revolutionær kamp mod det bestående. Her en post fra ‘Anonyme billedkunstnere’, der praler med deres tyveri og hærværk på Idoart.dk (reg. af Rikke Luna Filipsen) – Det Kgl. Danske Kunstakademis grundlægger smidt i havnen.

“Der er foregået en begivenhed på Det Kongelige Danske Kunstakademi. Begivenheden fandt sted i Charlottenborgs lokale, der i dag kaldes Festsalen, som har udsigt udover hele Kgs. Nytorv. Begivenheden var denne; at gipsstatuen af akademiets grundlægger, Frederik V, blev fjernet fra sit podie og smidt i kanalen bag Charlottenborg Slot.

Begivenheden fandt sted i solidaritet med alle de kunstnere, studerende og mennesker over hele verden, der har måtte leve med efterdønningerne af den danske kolonialisme i US Virgin Islands, Indien, Ghana, Grønland, Island, Færøerne og Danmark. I et ønske om at få kunstinstitutioner – og andre, hvis fundamenter består og er skabt af denne kolonitid, i tale. …

Ved at synke Frederik V i kanalen ønsker vi at italesætte de måder, hvorpå kolonitiden er usynliggjort, men stadig har direkte konsekvenser for minoritetsgjorte mennesker inde og uden for kunstakademiet. Vi ønsker en kunstverden, der forholder sig til og tager ansvar – ikke kun for fortidens handlinger, men for de måder hvorpå kolonialismen stadig er aktiv i dag”

(Frederik V-statue smides stjæles, og smides i havnen, Dokumentation: Vimeo)

“Busten af Frederik V er skabt af billedhugger Jacques Saly i 1754. I følge Weekendavisen er der tale om et forstudie til rytterstatuen på Amalienborg Slotsplads.” (Dit Overblik, 6. november 2020)

Oploadet Kl. 12:16 af Kim Møller — Direkte link76 kommentarer

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/114781/trackback

76 Comments »

  1. “efterdønningerne af den danske kolonialisme i Danmark.”

    No borders autonome er nok et meget godt sted at starte eftersøgningen af gerningsmændene, medmindre der stadig er mere citronmåne tilbage og statuens værdi er under 100.000 kroner naturligvis.

    Kommentar by Per — 7. november 2020 @ 12:22

  2. Ved i iøvrigt hvem der er “minoritetsgjorte”? Nynazister. Er det synd for dem på grund af deres antal, autonome retards?

    Kommentar by Per — 7. november 2020 @ 12:24

  3. Sikke “fine” begreber, de har lært. Men det er dog sigende, at disse anal-fabeter ikke engang kan dansk. De mener jo “ved at sænke” ham i kanalen (han synker selv i kanalen). Ligesom man sænker en mand i graven – hvis man vil synke en mand i graven, er man kannibal…

    Kommentar by Peter Neerup Buhl — 7. november 2020 @ 12:26

  4. Idiotart.dk(reg. af Rikke Lunatic Filipens) There, fixesd it for ‘ya…

    Kommentar by krassisten — 7. november 2020 @ 12:27

  5. Nååååh. Så er det derfor man ikke må vise billeder af Muhammedanismens Førerprofet!!!! Så forstår jeg det bedre:-) :-) :-) :-) :-).
    http://www.siaddk.wordpress.com ;-). God lørdag. mvh Michael Unna

    Kommentar by Michael Unna — 7. november 2020 @ 12:41

  6. DEN MARXISTISKE PØBEL er nu så åndsformørket af statslig opdragelse i skolerne, af voldelige computerspil, af for mange radio- og tv-serier, at den ikke længere sanser sin egen afstumpethed. Den røde pøbel er uvidende, historieløs, hjernevasket og afsindig.

    Efterhånden som dele af ungdommen/skoleeleverne bliver mere og mere feminiserede og radikaliserede, vokser dens selvsikkerhed, vildskab og trang til barbari. Disse “kunstnere” er nok også tilhængere af proletariatets DIKTATUR, af afrikanisering og islamisering, af klimagøgl og BLM osv.

    Kommentar by BENT A — 7. november 2020 @ 12:41

  7. Mod dumhed kæmper selv guderne forgæves!
    At det skulle være kunst at stjæle en statue, har jeg virkelig svært ved at se! Det er vel bare ubegavet og kriminelt, men idioten får vel støtte fra statens kunstfond!

    Kommentar by Den Nervøse — 7. november 2020 @ 12:50

  8. Onde tunger, meget onde tunger påstår, at disse unge mennesker er blandt dem vi skal bygge fremtiden på.
    Jeg faldt i snak med mand på St Croix, og han betroede mig, indbyggernes højeste ønske var at blive tilbagekøbt af Danmark. Oven i købet kunne han hverken synke eller sænke men måske flyde? Plads på KU skal der nok blive!

    Kommentar by pseudonym — 7. november 2020 @ 12:52

  9. Overvejer du også det? Men…

    -Hvis venstrefløjens identitetshysteriske kunstnere kastes i vandet, kan de alligevel ikke synke!
    -Hvorfor ikke?
    De har halsbetændelse!

    (Frit efter Kjeld Petersens og Dirch Passers “Tømmerflåden”)

    Kommentar by A-mad — 7. november 2020 @ 12:56

  10. Alt hvad disse originale kunstnere kunne finde ud af var at kopiere statueangribere fra USA.
    Det er pinligt at man kan være så indsnævret i hovedet
    Den slags får kunststøtte fordi de sikkert ikke kan noget.I bund og grund er de på en slags invalidepension.

    Kommentar by Jønne — 7. november 2020 @ 13:03

  11. Kim linker til en kommentar fra de retarderede “kunstnere”. I forlængelse af denne kommentar er der en yderligere artikel med overskriften: “Nej, det kgl. danske kunstakademi er ikke dødt.”
    Dertil er der kun at sige: “Jo, det kgl danske kunstakademi er hjernedødt.”

    Kommentar by bjarne binee — 7. november 2020 @ 13:09

  12. Det er kun en fipsafstøbning

    Kommentar by BB — 7. november 2020 @ 13:32

  13. Jeg gengiver lige min OT-kommentar fra i aftes:

    https://www.document.dk/2020/11/06/studerende-paa-det-kongelige-danske-kunstakademi-har-smidt-en-gipsstatue-af-akademiets-grundlaegger-frederik-v-i-kanalen-bag-charlottenborg/

    Jeg kan kun beklage, at de ikke selv røg med!
    – på en vinterfrost dag, hvor al disponibelt mandskab var sendt til Nordjylland, for at nedslagte en stor del af de indkomster, de lever af :-(

    Kommentar by M.S. Carstens — 7. november 2020 @ 13:32

  14. Til dette er der blot at skrive : kors i røven nogle idioter;

    Kommentar by hartvig jensen — 7. november 2020 @ 13:33

  15. Hver gang venstrefløjen og deres rendestens-amøber viser deres “evner” ser jeg filmen Idiocracy for mit indre øje.

    Jeg kan vitterlig ikke komme i tanke om noget de har skabt som et blivende gode for “Folket” eller menneskeheden i det hele taget.

    Kommentar by Santor — 7. november 2020 @ 13:36

  16. “Ved at synke Frederik V i kanalen ønsker vi…”

    Måske de skulle lade kunsten hvile og i stedet tilmelde sig et danskkursus.

    Kommentar by Henrik Wegmann — 7. november 2020 @ 14:04

  17. Smid dem i kanalen med en betonbadering

    Kommentar by Træt — 7. november 2020 @ 14:12

  18. Modtager mediet idoart, der agere som medie for personerne bag hærværket nogen form for mediestøtte?

    Modtager dem der arbejder på medier nogen form for kunststøtte?

    Kommentar by KineserSnot — 7. november 2020 @ 14:51

  19. Venstreorienterede synes kun at kunne ødelægge, aldrig selv at bygge noget op.

    Kommentar by Oppenheimer fan — 7. november 2020 @ 14:55

  20. Venstreradikale er historieløse, fordi de ikke kan lære noget af historien. De såkaldte indlæringsvanskeligheder.

    Den største mulighed for dette indlærings problem er Tæske, tæske og bøllebank, alle andre muligheder er udtømte, da indlæringen er meget begrænset . !

    Kommentar by Charles — 7. november 2020 @ 15:09

  21. Er der nogen, der ved, om det overhovedet er politianmeldt?

    – – –

    Kommentar by Morten - - - — 7. november 2020 @ 15:41

  22. Ja,det er blevet politianmeldt af Morten Messerschmidt.

    Kommentar by Jørn Boye — 7. november 2020 @ 15:58

  23. Den korte version er Frederik 5. levede for kvinder, udskejelser og druk.

    Den lidt længere mere officielle end min korte:
    Kunst og videnskab blomstrede, og flere almennyttige institutioner så dagens lys. Mange udlændinge fik embeder og industriprivilegier, hvilket vakte en vis irritation, men for samtiden stod Frederik 5.s regeringstid dog som en lykkelig og fremgangsrig periode.

    Det officielle billede af kongen svarede imidlertid ikke til virkeligheden. Han var svag og uselvstændig og havde fået en mangelfuld uddannelse. Magten lå hos medlemmerne af Gehejmekonseilet, bl.a. J.H.E. Bernstorff og især overhofmarskal Adam Gottlob Moltke, og for at undgå skandale måtte Moltke dække over kongens drikkeri og voldelige seksualitet.

    Så selvom Frederik 5. ikke personligt evnede at udøve sin enevældige magt, fungerede staten alligevel takket være loyale fyrstetjenere.
    https://denstoredanske.lex.dk/Frederik_5._-_konge_af_Danmark_og_Norge

    Kommentar by Peter Buch — 7. november 2020 @ 16:26

  24. Når dine børns hjerner kører på jødisk-marxistisk overdrive.

    Kommentar by Børge-Muhammed — 7. november 2020 @ 16:58

  25. Dengang fandtes stadig ordentlige, hæderlige og patriotiske embedsmænd og bureaukrater. Findes de stadig?

    OT: Noget af en NYHED: Berlineren meddeler på forsiden: INTET VIDENSKABELIGT BELÆG FOR AFLIVNINGEN AF 17 MILLIONER MINK!!!

    Er vi på vej ind i en gigantisk skandale? Bruges corona-epidemien som påskud for ødelæggelsen af 6-7000 arbejdspladser plus nedlukningen af tusindvis af jobs i Nordjylland? Og flere dyrlæger siger at fødevarestyrelsen har grebet tingene helt forkert an.

    Hvorfor reagerede K, V, DF og NB ikke på den sandsynligvis falske alarm? Regeres vi af landsby- og storbytosser?

    Er Mette F blevet en diktator som alle andre gammelpartier lystrer blindt?

    Kommentar by BENT A — 7. november 2020 @ 17:06

  26. Vælt statuen af Niels Ebbesen i Randers og smid den i Gudenåen. Den skumle ridder Niels forfulgte de stakkels holstenske grever, som var en minoritet i Danmark. Den skumle ridder Niels skar halsen over på en tysk-holstensk kristen migrantgreve, hr. grev Gert den kullede og kulrede, i Randers i 1340. Den skumle ridder Niels var moské konverteret til islamisk Jihadist – og dermed var det jihadist Niels, der var det ægte offer. Danmark bør pronto levere Sønderjylland tilbage til de holstenske grevers efterkommere!

    Kommentar by Gustav Jensen — 7. november 2020 @ 17:33

  27. Uoriginale tabere der er til fals for lidt strømninger i tiden.

    Kommentar by Johnson — 7. november 2020 @ 17:39

  28. BREAKING NEWS PÅ FIX NEWS 17:41:

    BIDEN HAR VUNDET OVER TRUMP, forbyd islam i Danmark 🇩🇰

    Kommentar by NotariusUmulius — 7. november 2020 @ 17:42

  29. Valget bliver IKKE afgjort før om nogen tid. Trump er præsident året ud. Det bliver nok højesteret der afgør valgets udfald.

    Iøvrigt er anarkisterne og nihilisterne i USA lige så tossede som DR-journalisterne, og omvendt, har hodja påvist. DR klædes af til skindet.

    Der er også en video om den rablende fanatiske og blodtørstige galskab som behersker undervisningen i pigeskoler i Pakistan og Iran mv.

    Kommentar by BENT A — 7. november 2020 @ 18:01

  30. Hvad betyder ordet italesætte?
    Mange er begyndt at bruge det, men det kommer jeg aldrig til!

    Kommentar by kartoffeldansker — 7. november 2020 @ 18:24

  31. “Pia Quist fortæller at folk er begyndt at bruge betegnelsen minoritetsgjorte efter det engelske minoritized, der netop signalerer at en minoritetsgruppe er en samfundsskabt kategori som typisk er skabt af majoriteten, og som de minoritetsgjorte er blevet placeret i uden selv at have haft indflydelse herpå.”

    https://sproget.dk/nyheder/findes-der-en-neutral-betegnelse-om-indvandrere

    Kommentar by Asger Baunsgaard — 7. november 2020 @ 18:29

  32. 30 kartoffeldansker, jeg er glad for du reagerer på det ord, det er gyseligt.

    Kommentar by Johnson — 7. november 2020 @ 18:37

  33. 23) Den korte version lyder godt, og værdigt for en konge (Et godt liv) :-) :-) :-)

    Kommentar by Michael Unna — 7. november 2020 @ 18:55

  34. Glem den statue, venstrefløjen og medierne har lige smidt hele usa i havnen.

    Men nu skal i se noget sjovt det kommende stykke tid: De kan ikke kritisere joe biden NOGENSINDE, for det ville være det samme som at indrømme at trump var bedre:)

    Og med en fyr som joe biden og ikke mindst kamala harris, så skal det nok blive mindst lige så underholdende som med trump. Denne gang er det bare ikke præsidenten folk kommer til at pege anklagende fingre imod, men imod medierne når de vrider sig for at fremstille en pædofil, korrupt, senil gammel mand som helt normal, og i stand til at styre verdens største supermagt.

    Og ikke mindst: Hvad vil ANTIFA og black lives matter nu lave?? Hvem er de imod nu? Er det stadig rige gamle mænd? Går de stadig op i racisme og #metoo? For de har lige valgt en af de værste som deres leder!

    Jeg tror næppe de har tænkt det helt igennem, for venstreorienteredes liv er baseret på at være imod en overmagt i staten. De har lige revet tæppet væk under dem selv og skudt sig selv i hovedet i en og samme bevægelse, imens de jubler på vej mod jorden..

    Og når de engang lander, så vil trump jr være klar til at stille op til næste omgang. Mon ikke han bliver godt modtaget i usa efter 4 år med biden/harris/antifa? Det gætter jeg på.

    Showet er langt fra forbi, det er kun lige begyndt.

    Kommentar by Per — 7. november 2020 @ 19:12

  35. Holger Danske er minoritetsgjort, derfor vil pigerne Ikke smide ham i Øresund.
    Og så er han også for tung.

    Kommentar by Bastardo — 7. november 2020 @ 20:55

  36. Selv om han jo er en højreekstremistisk Hvid CIS-mand – vågner når Danmark stander i våde?

    Kommentar by Bastardo — 7. november 2020 @ 20:57

  37. Det var den forkerete “Frederik”.
    Det skulle havde været Mette Frederiksen der gik planken ud.

    Og ellers:
    Opsig konventionerne.
    Start repatrieringerne. (også M.F. Deporter hende til Aalborg)

    Kommentar by Neuhammer — 7. november 2020 @ 21:24

  38. Indfør dødsstraf…nårhr nej det er ikke nødvendigt…de bliver alligevel likvideret når nogen har fået nok og tager loven i egen hånd…ligesom muslimerne der allerede har taget deres egen lov i brug…sharia…!

    Kommentar by Black Watch — 7. november 2020 @ 21:34

  39. Det er svært at være venstreradikal, når man bliver til grin p.g.a. en manglende boglighed, som man udstiller i sin tekst.
    Synke og sænke er ikke det samme. Der skal stort “C” i Charlottenborg, og jeg er den glade giver af manglende ,,, i teksten.
    Der skal dog roses for brugen af modeordet: Italesætte.
    Endvidere er det kløgtig at vælge en modstander, som man er sikker på at kunne klare. En buste er ikke så farlig medmindre, at man taber den over fødderne.

    Kommentar by B. Christiansen — 7. november 2020 @ 21:35

  40. @ 34 , Per. Som de siger overthere: It ain’t over till the fat lady sings…
    Godt indlaeg, den kommende tid bliver paa mange maader interessant. Har man haft tvivl om mediestoettede mainstream-medier, medier ejet af almaegtige pengemaend eller sociale mediers partiskhed og censur, burde denne tvivl nu vaere forsvundet som dug for solen.

    Kommentar by krassisten — 7. november 2020 @ 21:35

  41. Luk uddannelsen. Og lad Mæcener overtage.

    Kommentar by Niels — 7. november 2020 @ 21:37

  42. 23 Buch.– Fra 1670- 1770 styrede Det tyske Kancelli(pietisme) unionens udenrigs og indenrigspolitik– på tysk. – Stavnsbåndet fra 1733- 1788 var absolut ingen lykkelig tid for 95% af den danske befolkning. Unionens vigtigste indtægtskilde i 1700 tallet var udlejning af danske soldater til samtlige europæiske slagmarker. Derfor flygtede 10000vis af danskere til Holland. Og derfor taler irerne idag engelsk. Men det er en anden og længere fortælling.

    Kommentar by dansker — 7. november 2020 @ 21:47

  43. Jeg har iøvrigt ikke så ondt af trump, han kunne i god tid før valget have gjort noget ved de sociale medier som nu censurerer og lukker ALLE diskussioner, hashtags, og grupper der taler om mulig valgsvindel, men ligesom vores egen højrefløj herhjemme snorksov han imens de handlede. Så nu bestemmer de hvad vi må tale om, og en af de ting de allerede er i gang med, er at oprette en redox/stasi-lignende liste over alle der hjalp trump. Et forslag startet af hende den sindssyge cortez der altid ligner en elev fra RUC som lige har opdaget hvor fantastisk kommunismen er, og argumenterer derefter.

    Det seneste jeg så var at facebook har lukket en gruppe der hed noget i retning af “women for trump” med over 365.000 medlemmer, fordi de talte om at der muligvis var begået valgsvindel.. “the quartering” på youtube havde en video om det, og flere andre.

    Velkommen til goolag, muliggjort af en handlingslammet højrefløj.

    Kommentar by Per — 7. november 2020 @ 21:52

  44. Pietismen er efter min opfattelse mest udbredt hos Chr. 5 selv.Ikke som sådan direkte påvislig i Tyske Kancellis virke.
    I min korte version er 1735- omkring 1780 en tid hvor enorme fortjenester tjentes af ret få investorer, hvilket eksempelvis gav Molktes palæ en klasse hidtil uset i disse egne, samt en del andre spor hvoraf nogle stadig kan ses. At livet ikke var en dans på roser for størstedelen er siden ikke ændret meget. Forbliven i kommuner aktuelt er nærmest værre end fortidens kval.

    Korrespondancen med udlandet og Hertugdømmerne medførte senest fra midten af 1400-t. en opdeling af kancelliet i en dansk og en tysk afdeling. Da Frederik 1. i 1523 kom til magten, medbragte han sit hertugelige kancelli. Det dannede grundlag for et egentligt Tyske Kancelli under ledelse af en tysk kansler, der tog sig af Hertugdømmernes indre forhold samt af den tysk- og latinsksprogede udenrigskorrespondance. Det i forvejen eksisterende kancelli fortsatte som Danske Kancelli, der korresponderede med Sverige og Rusland og fortsat havde alle andre indre forhold under sig, inklusive de fleste norske anliggender. Afgrænsningen af de to kancelliers ressort var dog uskarp…
    https://denstoredanske.lex.dk/kancelli

    Kommentar by Peter Buch — 8. november 2020 @ 00:17

  45. 44 svar til dansker — 7. november 2020 @ 21:47

    Kommentar by Peter Buch — 8. november 2020 @ 00:19

  46. Fra BT’s livedækning af valget: https://www.bt.dk/udland/live-foelg-dramaet-i-usa-joe-biden-udraabt-som-den-naeste-praesident

    “23.54
    Trumps søn på Twitter: 70 millioner vrede republikanere – ikke én by brændt
    Hvad Trump’s søn mener med sit tweet er svært at svare på, men han skriver følgende efter hans far har tabt valget:
    ’70 milloner vrede republikanere og ikke én by er brændt ned til grunden’”

    Ja hvad KAN det mon være han hentyder til… Det er SÅ svært at svare på, hvis man er venstreorienteret journalist-aktivist og ser terrororganisationen ANTIFA som sine allierede.

    På samme side er der en afstemning hvor man kan svare på om man er tilfreds med valgresultatet, svarmuligheden “ JAAA! Biden, Biden Biden!” har fået 85% so who fucking cares anymore. “Idiocracy” er en dokumentarfilm nu.

    Kommentar by Per — 8. november 2020 @ 01:18

  47. Test – hvorfor kommer mine kommentarer ikke på?

    Kommentar by Bjovulf — 8. november 2020 @ 01:33

  48. Fuck hvor er jeg træt af det hele.

    Kommentar by piphans — 8. november 2020 @ 02:13

  49. Det er ikke fordi bavianernes danskkunstskaber er videre imponerende! Man synker ikke Frederik V ned i kanalen, man sænker ham ned i den! Eller måske man i stedet for at lave hærværk, skulle en tur tilbage på skolebænken, tredje klasse ville være passende!

    Kommentar by Den Nervøse — 8. november 2020 @ 03:01

  50. Hvis disse tyveknægte har sagt a,må de også sige b! Hvis de ikke kan erstatte bustens værdi til Ulrik Frederik Gyldenløve,må de ved egen hjælp sørge for at busten lavet af Jacques Saly får et glasrum på bunden af havnen,så dykkere har lejlighed til at beundre værket i havnen.
    Det skal selvfølgelig tilses at værket efter denne undervandskonservering er i samme stand,som da det stod på Charlottenborg.

    Kommentar by Nielsen — 8. november 2020 @ 03:22

  51. “Ved at synke Frederik V i kanalen ”
    Det vil altså sige, at den tomhjernede gås befandt sig nede i kanalen da hun sank busten af Frederik d. 5
    Storartet så hører vi garanteret ikke mere fra hende!

    Nu kan hun så itankesætte sin egen grænseløse dumhed.

    Kommentar by Danskeren — 8. november 2020 @ 08:41

  52. Kommentar by Danskeren — 8. november 2020 @ 08:41

    Vel skrevet!
    Husk at hun skal gøre det “fremadrettet”. Endnu et fladpandet udtryk som jeg ikke kommer til at bruge fremover…

    Kommentar by Lider af danskhed — 8. november 2020 @ 08:52

  53. Er det muslimer?

    Da en 20-årig mand i mandags begik et terrorangreb i Østrigske Wien, var det blot det seneste eksempel i rækken af sager, hvor radikaliserede fængselsindsatte har begået en terrorhandling efter deres løsladelse.

    Den problemstilling har både PET og FE herhjemme advaret om i årevis, og nu viser tal, som Ekstra Bladet har fået indsigt i, at det danske fængselsvæsen siden 2016 har løsladt over 100 personer, som under fængslingen er indberettet for tegn på radikalisering, og som sidenhen er lukket ud i samfundet igen.

    ‘Kriminalforsorgen skal oplyse, at 105 personer i perioden fra den 1. januar 2016 – 30.september 2020 er blevet bekymringsindberettet under varetægt, afsoning eller tilsyn og efterfølgende er løsladt eller har haft endt tilsyn, hvorfor de pr. 01.10.2020 er passive i kriminalforsorgens system,’ oplyser fængselsmyndigheden.

    Tallene vækker bekymring hos Dansk Folkepartis Peter Skaarup.

    Peter Skaarup, retsordfører, Dansk Folkeparti
    – Jeg synes, det er et oprørende højt tal, siger retsordføreren, der vil bede regeringen forholde sig til opgørelsen

    – Man sidder med over 100 personer, der potentielt set kan gøre alvor af de tegn på radikalisering, der har været, og det viser, at den trussel, vi ser eskalere i Frankrig og Østrig, også kan udvikle sig her i Danmark, siger han og foreslår at give de pågældende elektronisk fodlænke på, forbyd islam i Danmark 🇩🇰

    Kommentar by NotariusUmulius — 8. november 2020 @ 09:35

  54. RØDE BETONHOVEDER SNAKKER MEGET OM SOLIDARITET. Men de er da ikke solidariske med nogensomhelst, end ikke deres egne landsmænd, end ikke de nærmeste i deres eget land som har beskyttelse her og nu mod uretfærdighed, sygdom eller vold og mord. I det her tilfælde er de kunststuderende “solidariske” med mennesker fra fjerne lande som døde for over 100 eller 200 år siden. Det er typisk for de røde teoretikere. De er solidariske med de døde, men ikke med de levende.

    Kommentar by BENT A — 8. november 2020 @ 10:02

  55. …som har brug for beskyttelse her og nu…

    Kommentar by BENT A — 8. november 2020 @ 10:03

  56. Når antallet af stemmer i USA står omtrent lige, skal der ikke ret mange falske stemmer til, for at tippe balancen. Mon ikke det er hvad “demokraterne” har udnyttet? Hvis de ikke havde noget at skjule, hvorfor ville de så ikke lukke valgobservatører ind i de lokaler hvor optællingerne foregik? Hodja fortæller om fund af sække med tusindvis af stemme-sedler/brevstemmer, som ALLE støttede Biden.

    DR påstår at intet tyder på valgfusk, men indicierne hober sig op, og begynder at ligne beviser.

    Kommentar by BENT A — 8. november 2020 @ 10:12

  57. Skårup og DF kan foreslå alt muligt, men ingen af de andre partier tager længere DF højtideligt. Og med Tullesen som formand kan DF umuligt genvinde sin troværdighed. DF-Tullesen er en håbløs umulius, og der må også være noget galt med parti-toppen når den ikke forlængst har afsat ham.

    Nu hvor Astrid Krag og regeringen har blokeret SK/Hardline, er der kun NB tilbage, men de vil heller ikke opnå flertal. Og de borgerlige partier er skabsradikale.

    Kommentar by BENT A — 8. november 2020 @ 10:21

  58. DFs totale svigt 2015-19, med vælgerbedragerne Tullesen og Pia K i spidsen, vil nok besegle Danmarks skæbne. Partiet kunne i dag have haft 40-50 mandater og været det største eller næststørste parti, men er nu sat uden for indflydelse.

    Kommentar by BENT A — 8. november 2020 @ 10:27

  59. “Uddannelsesrevolutionen” skal åbenbart tages bogstaveligt. Ikke alene er antallet af studerende og akademikere steget voldsomt, men samtidig er kvaliteten af læreanstalternes produkter faldet kraftigt . Både med hensyn til viden, kultur og dannelse.

    Kommentar by JC — 8. november 2020 @ 10:57

  60. HUSK NU AT STØTTE RAMUS OG HARD LINE MED DIN VÆLGERERKLÆRING

    Du har nu bekræftet din vælgererklæring for Hard Line til folketingsvalg

    Din vælgererklæring er registreret og indgår nu i partiets indsamling af vælgererklæringer til brug for opstilling til folketingsvalg.

    Du kan trække din vælgererklæring tilbage, indtil partiet afslutter indsamlingen og søger om at stille op til næste folketingsvalg.

    Vi sender en kvittering til din e-Boks. Du modtager den inden for 24 timer.

    Hard Line

    Repræsentant
    Rasmus Paludan

    Vælgererklæringer
    2.599

    Status
    Aktiv

    Partiets udløbsdato
    05.02.2023, forbyd islam i Danmark 🇩🇰

    Kommentar by NotariusUmulius — 8. november 2020 @ 10:59

  61. Det er VORES statue.
    En erstatningssag med undskyldning

    Kommentar by Hul igennem? — 8. november 2020 @ 11:00

  62. Få fremstillet 10 nye statuer af Frederik V. og sæt dem op i KBH.

    Lad det være praksis i fremtiden med 10 nye hver gang 1 ødelægges.

    Så stopper det hurtigt.

    Kommentar by M.P. — 8. november 2020 @ 11:06

  63. Så har De Forenede Arabiske Emirater endelig meldt sig ind i det 13. århundrede…

    Emiraterne sløjfer milde domme for ‘æresdrab’ og tillader salg af alkohol

    De Forenede Arabiske Emirater annoncerede i går gennemgribende forandringer af landets islamiske lovgivning. Det skriver netværket Al-Jazeera.
    Fremover vil det være tilladt for ugifte par at bo sammen, de strikse alkoholrestriktioner bliver lempet, og derudover skærpes straffene for de såkaldte ‘æresdrab’.
    De Forenede Arabiske Emirater, der blandt andet består af Abu Dhabi og Dubai, har længe forsøgt at præsentere sig som en moderne destination for både forretningsfolk og turister, og de religiøse love er ikke altid blevet håndhævet.
    Tidligere i år normaliserede De Forenede Arabiske Emirater også forholdet til Israel, forbyd islam i Danmark 🇩🇰

    Kommentar by NotariusUmulius — 8. november 2020 @ 11:24

  64. Statsstøtte til sådanne nogle platte “kunstnere” skal bare stoppes.

    Kommentar by Diego — 8. november 2020 @ 11:45

  65. POLITIK-KVINDERNE VIL RUINERE DANMARKS OG VESTEUROPAS ØKONOMI OG CIVILISATION. Alt med demokrati, frihed, fred og sikkerhed vil forsvinde.

    Kommentar by BENT A — 8. november 2020 @ 12:38

  66. DR har nu startet en ny serie, “Ordet fanger”. Den er begyndt rigtig dårligt set fra et nationalkonservativt synspunkt. Mikrofonholderi for kommunisten og feministen Johanne Schmidt Nielsen og et par andre røde hoveder. Først snik-snak om mink og corona-mutering hvor de udstillede deres komplette uvidenhed.

    Dernæst den sædvanlige nedrakning af Trump og diverse
    rød holdningsmassage om Joe Biden, klimaet, ligestilling, Mette F osv.

    Kommentar by BENT A — 8. november 2020 @ 13:03

  67. #12 BB fortæller os at det kun er en “fibsafstøbning”, hvad det så end er?
    Mener BB i ramme alvor at det er OK at smide den i kanalen hvis det bare er en afstøbning?

    Kommentar by bjarne binee — 8. november 2020 @ 13:48

  68. Ingen kunst, bare hærværk

    Kommentar by Hul igennem? — 8. november 2020 @ 15:05

  69. Og Saly lavede storartet kunst som billedhugger. Statuen på Amalienborg er verdensberømt. Busten er under beskyttelse, og I ødelagde lige vores skulptur? Bare for at skrige lidt med de andre ansvars historie kultur pli moral løshed..?
    I må hellere få fisket busten op igen, hvis man nogensinde skal tage jer alvorligt .

    Kommentar by Hul igennem? — 8. november 2020 @ 15:10

  70. “Kunstnerne” skal behandles som kattekillinger. I ved hvad jeg mener.

    Kommentar by Træt — 8. november 2020 @ 18:38

  71. Det Kgl. Danske Kunstakademi bør flyttes til Uddannelsesmin. istedet for som nu hos Joy Mogensens Kulturmin.

    Kommentar by Per K. — 8. november 2020 @ 20:24

  72. En del af eleverne burde flyttes til nærmeste forbrænding.

    Kommentar by bjarne binee — 8. november 2020 @ 21:02

  73. Hvis man ikke kan sige det på sit modersmål – sit spirituelle sprog – kan man ikke sige det. “I do art” er løgn. Det er “I love you” også.

    – – –

    Kommentar by Morten - - - — 8. november 2020 @ 21:38

  74. Hvis man fjernede alt offentlig støtte til såkaldte “kunstnere” (samt mediestøtte) ville problemet hurtigt være løst…

    Kommentar by Revisoren — 9. november 2020 @ 15:32

  75. Første skridt i en “farve-revolution” (color revolution) er at ødelægge nationale symboler og monumenter. Senere vil man gøre det samme med den indfødte befolkning. De er ikke politiske modstandere. De er livsfarlige fjender.

    Kommentar by Peter Nielsen — 9. november 2020 @ 16:02

  76. Den såkaldte “kunstner” Kristian von Hornslet støtter naturligvis hærværket, og betegner det i Berlingske som “stærkt”.

    Den samme Hornsleth der for nogle år siden fik en hel negerlandsby til at kalde sig Hornsleth mod betaling…

    Kommentar by Revisoren — 11. november 2020 @ 09:12

RSS feed for comments on this post.