21. november 2020

Sociolog: Der er ‘kold luft mellem os hvide kvinder’, når vi kæmper for vor sorte fitness-træners gunst

Sociolog Ulla Holm kom første gang i medierne tilbage i 2011, da hun i en kronik i Politiken proklamerede at tankerne bag restaurant Noma, at nordisk mad er godt, fordi det er nordisk, var udtryk for ‘en fascistisk tankegang’. Siden har hun skrevet mere fornuftigt om slavehandel. Herunder en klumme, hvor hun med udgangspunkt i egne erfaringer med en congolesisk fitness-træner, pointerer at magtforhold ikke kan reduceres til et spørgsmål om hudfarve. Måske skulle sociologer tænke lidt mindre på hudfarve, ja, måske bare tænke lidt mindre. Fra Berlingske.dk – Sort overherredømme (kræver login).

“Her i Paris mærker jeg den hvide kropsligheds underlegenhed på egen krop, for så vidt som jeg selv tager del i et to-farvet kropsligt nulsumsspil, når jeg mødes til udendørsfitness med min træner med rødder i Congo DRC. Philippe er dobbelt fransk mester i fitness, ligner en af krigerne fra Black Panther og danser til ghettoblasterens afrobeats, mens han laver nedtælling på mine squats.

Jeg kan leve med ydmygelsen, så længe jeg er den eneste til træningen, men der er kold luft mellem os hvide kvinder, når vi er flere til samme seance. Især Philippes yngre kvindelige fitnesskunder kæmper om en provisorisk plads på hans Instagram-konto

Jeg er ikke for fin til at indrømme, at jeg gerne tager billeder af hans store sorte flexende muskler. Forleden delte jeg hans profil med en fransk ven, som svarede: ‘Nogle gange tænker jeg, at det er de sorte, der er den overlegne race’.

… At fremhæve sorte personer som særligt kropskapaple eller gode til dans, rytme og sport bliver i tidens dominerende akademiske jargon omvendt kaldt for ‘eksotisering’. Det er noget, man som hvid skal holde sig fra…

Tanken har således strejfet mig, om jeg er medskyldig ved overhovedet at være Philippes kunde. Bør jeg hellere finde en hvid træner? Nej, selvfølgelig ikke. Snarere lider racismedebatten (og for den sags skyld den om køn) af en begrebsmæssig indsnævring, når det kommer til magt og hierarki, hvor en mangfoldighed af magtformer ikke anerkendes eller omtales som magt.”

(Romelu Lukaku, Belgien-født landsholdsspiller, søn af congolesiske landsholdsspiller Roger M. Lukaku)

Apropos

“The findings show bias from commentators who praised players with lighter skin tone as more intelligent, as being of higher quality, and harder working than players with darker skin tone. Players with darker skin tone were significantly more likely to be reduced to their physical characteristics or athletic abilities…” (Racial bias in football commentary, 2020)

Oploadet Kl. 11:31 af Kim Møller — Direkte link22 kommentarer

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/115130/trackback

22 Comments »

  1. Især musklen mellem herrernes ben har feminaziernes udelte interesse:-)

    Kommentar by Gustav Jensen — 21. november 2020 @ 11:42

  2. FOR PRIMITIVE KVINDER ER PRIMITIVE MÆND naturligvis særlig attraktive, hvad enten det drejer sig om morderen fra U-båden, kvindemorderen og den dobbelte barnemorder Peter Lundin eller lignende psykopater, eller om der er tale om mænd der har store muskler og en primitiv kultur og med så lidt eller megen hjerne at de betragter feltmadrasserne med en blanding af sexistisk interesse eller racistisk foragt, selvom de synes at som madrasser betragtet er de primitive indvandringsbegejstrede kællinger altid brugbare, evt. i mangel af bedre.

    Kommentar by BENT A — 21. november 2020 @ 12:04

  3. De fleste kender sikkert billedet af en person (eller anders and) som er i tvivl om noget, illustrueret ved en lille engel på den ene skulder og en djævel på den anden, som begge hvisker i øret hvad der er det rigtige at gøre.

    De der woke typer må have et helt fodbold hold på hver skulder, og det fryder mig ærligt talt at vide at de river dem itu indefra, en lille bid ad gangen for hver ny synd de føjer til listen.

    For de selv samme kvinder er skyld i tusinder af ødelagte liv, fordi de tænker med fissen eller moderinstinktet hvergang de ser en sort mand. Antallet af voldtægter i sverige er eksempelvis steget med mere end 1.500% siden landet fik en “feministisk” regering som handlede derefter, og man kan bare google begrebet “batik hekse” hvis man mangler yderligere beviser for min påstand. Angry foreigner på youtube har lavet en fremragende video om dem, vistnok i to dele så vidt jeg husker.

    De typer fortjener så meget mere end en kold skulder.

    Kommentar by Per — 21. november 2020 @ 12:21

  4. Fissen, moderinstinket, eller instagram-likes. De er jo humanister..

    Kommentar by Per — 21. november 2020 @ 12:23

  5. Een ting kan man roligt fastslå: De MULTI-KULTI BEGEJSTREDE FEMINISTER, politik-kvinder og feltmadrasser er blinde, døve, dumme og uvidende. For hvis samfundet afrikaniseres og islamiseres, holder det hurtigt op med at være sjovt at være feminist eller politiserende kvinde, eller bare kvinde i det hele taget. Hvis Danmark bliver en filial af Afrika og S-Arabien vil kvinderne blive frataget alt det de har tilkæmpet sig, eller fået foræret, siden 1915. De vil blive sat grundigt på plads, og få en plads nede under gulvbrædderne som en slags tyende, køkkenpiger og bagtrappe-ludere. Ordet “ligestilling” vil blive forbudt, og enhver snak om at kvinder også er en slags mennesker, vil blive betragtet som en fornærmelse. De kvinder der fremturer, vil blive tæsket eller på anden måde straffet.

    Og kvinder der har været kommunister, risikerer at blive stenet ihjel.

    Men nutidens røde og radikale kvindesagskvinder og feltmadrasser er vel for dumme til at tage ved lære af kommunisternes skæbner i Iran?

    Kommentar by BENT A — 21. november 2020 @ 12:24

  6. Vi ved jo godt, hvad der er der i virkeligheden driver #refugeewelcome bevægelsen, og det er absolut ikke deres gode hjerter, mere deres våde fisser.
    Så slipper man også for at punge ud til den årlige udenlandsrejse, for at få dækket sit behov for mørkt kød i alle farvevariationerne, bortset fra den hvide man har lært at foragte.

    Det er heller ikke noget nyt fænomen, langt fra, for historisk research har påvist, at langt over halvdelen af de farvede mænd der blev hængt af Klanen i USA, endte op for enden af et reb p.gr.a. falske voldtægtsanmeldelser fra hvide kvinder, der blev taget i at knalde med de mandlige slaver.
    Dette selvfølgelig uden at komme ind på, at de rent faktisk i mange tilfælde havde udnyttet deres position som husets frue, til at tvinge slaverne til sex, netop med truslen om voldtægtsanmeldelser.
    You’re damned if you do, and you’re damned if you don’t…

    Gad vide hvorfor vi aldrig hører noget om det fra de frelste, når de nu er så voldsomt begejstrede for emnet ’slavehandel’…?

    Det er ikke for sjov skyld, at farvede amerikanske mænd nævner hvide kvinder som en af de største farer ved at bo i USA. Når de vil have sort pik, så er de klar til at gå meget langt for at få det, hvilket vi jo også til fulde kan bevidne i nyhederne hver eneste dag herhjemme..

    Hvad historien så heller ikke melder noget om, er det faktum at det faktisk efterhånden er lykkedes hvide kvinder i vesten, at fremstå som så gennemført usympatiske for hvide mænd, at mange af dem faktisk har svært ved at finde en partner nu om dage. De ser bedre ud end nogensinde før, men så er det jo desværre sådan, at de åbner munden på et tidspunkt, og blandingen af indoktrineret stupiditet og feministisk dogma vælter ud af dem i en lind strøm. Og det er der jo ikke nogen rigtige mænd der gider høre på ret længe.

    Men set fra deres nye byttedyrs perspektiv, så kan jeg ikke lade være med at tænke på, hvor pragtfuldt det egentligt må være, ikke at kunne forstå en hujende fis af, hvad de sådan går og siger.

    Specielt når jeg læser sådan noget, som det Ulla Holm her får gylpet op…

    Kommentar by Kimski — 21. november 2020 @ 12:32

  7. Muligvis har negrene generelt “kroppen”, men vi hvide har “hjernen”!

    Med lødig undtagelse af de forvirrede fruentimmere og enkelte hjernelamme mænd, som med deres konstruktionsfejl er til negre!!!!

    Kommentar by Ole Mejlstrøm — 21. november 2020 @ 13:13

  8. Once you go black, we don´t want you back!

    Kommentar by Ole Mejlstrøm — 21. november 2020 @ 13:14

  9. Når nu coronasvindlen og klimacirkusset får taget livet af de vestlige økonomier, når velfærdsstaten bliver reduceret til havregrødsautomater og der bliver MEGET langt mellem klappe-kage-jobbene i den offentlige sektor, skal I feltmadrasser nok ikke komme til os hvide, produktive mænd og bede om mad eller husly.

    Kommentar by Felix Krull — 21. november 2020 @ 13:48

  10. Impulsstyrede kvinder og sorte mænd befinder sig tættere på naturen end logikstyrede indoeuropæiske mænd. Den som vil beherske naturen, skal først lære at beherske logik og fornuft.

    Kommentar by Gustav Jensen — 21. november 2020 @ 14:07

  11. Kommentar by Felix Krull — 21. november 2020 @ 13:48.

    Med fare for at lyde ligesom Emma fra Rottehullet, og samtidigt indenfor rammerne af god dansk traditionel retorik:

    Nul putte, det tog er sgu afgået for længst!

    Kommentar by Kimski — 21. november 2020 @ 14:22

  12. Det er forfærdelig sexisme at betragte og behandle det modsatte køn som et objekt i en offentlig og professionel sammenhæng. Men der er selvfølgelig undtagelser.

    Kommentar by BE — 21. november 2020 @ 15:18

  13. I Afrika bygger de stadig hytter af halmstrå, ler og kolort, og kvinderne der bygger.
    Kvinderne passer også landbruget, geder og køer, går fem kilometer efter vand, passer ungerne og laver mad.
    Mændene sidder på bænken og pladrer dagen lang og drikker “Pemba”
    Så meget for den overlegne sorte race.
    Send den fede kuffert Bwayla hjem for at bære vand til husholdningen.
    Fem kilometer med 30 liter vand to gange om dagen, ville gøre underværker for hendes korpus.

    Kommentar by Finn A. Skov — 21. november 2020 @ 16:33

  14. Der er gode grunde til at man tidligere havde love imod miscegenation. Det er er usundt, unaturligt og medvirkende til folkemord.

    Kommentar by Peter Nielsen — 21. november 2020 @ 17:55

  15. ‘Nogle gange tænker jeg, at det er de sorte, der er den overlegne race’

    HURRA for macho-supremacy.
    Allerede i tresserne beviste, hvad livet roterer om, da de smed deres trusser op til Tom Jones

    Kommentar by tavsen — 21. november 2020 @ 18:22

  16. beviste kvinderne

    Kommentar by tavsen — 21. november 2020 @ 18:24

  17. Alle der rent faktisk har været i Afrika ved ved selvsyn at afrikanerne ikke er overlegen i noget som helst. Normen er overarme der ikke er meget tykkere end mit håndled.

    En toptunet neger med Arnold-arme er kun kommet til det punkt fordi han har haft tid nok til at træne. Hvilket i de fleste tilfælde kun kan lade sig gøre hvis man er “arbejdsløs” og lever af bistandshjælp betalt af stedets indfødte. Det samme gør sig gældende hvis det er en hvilken som helst anden person med mega store overarme.

    Jeg snakker ikke om dem der bruger 2 timer om ugen i et trænings center men dem der ikke laver andet!

    Kommentar by Santor — 21. november 2020 @ 19:27

  18. @ Santor — 21. november 2020 @ 19:27
    Rigtig mange yngre mennesker har i dag aldrig haft et fysisk arbejde eller været i militæret. De ses, dagens typiske unge mand/kvinde i Danmark. Dårlig holdning, smalle skuldre og topmave…eller tykt spæklag fordelt over hele kroppen så man ligner en michelinmand der har tabt lidt af luften.

    Jeg er 52, men står fandme skarpere kropsmæssigt end 90% af de unge mænd der arbejder på min (kontor)arbejdsplads, og jeg bruger stadig samme jeans størrelse som da jeg var Dragon i Holstebro. Og det er ikke fordi jeg er neger eller fitnessfreak, det er fordi jeg er fysisk aktiv i fritiden (hobbylandmand), spiser fornuftigt og løber en tur engang imellem.

    Kommentar by redneck — 21. november 2020 @ 21:44

  19. Kommentar by Santor — 21. november 2020 @ 19:27.

    Fuldstændigt korrekt. Vi plejede at omtage dem som ‘thinnies’, eller ’stick people’, de steder hvor jeg slog mine folder.

    Den der mega-muskuløse stereotyp man ofte ser i medierne, m.v. har meget ofte en fængselsdom i rygsækken, hvor vægtløftning og lignende, er det eneste tidsfordriv der findes, udover fjernsynet.

    Kommentar by redneck — 21. november 2020 @ 21:44.

    Jeps, samme her. Jeg kan så takke mine to store siberian husky’s for min form og kondital, da de kræver mindst en time til halvlanden i fuld fart udover landskabet, hver eneste dag. Og med de to er der sgu ikke andet at gøre, end bare at følge med, hvis ikke man vil slæbes på maven. ;)

    Kommentar by Kimski — 21. november 2020 @ 22:32

  20. Muslimerne har en pointe, i deres syn på kvinder !!

    Kommentar by Bilka — 22. november 2020 @ 00:47

  21. first of all. i do not get why someone even bothers with a shithole like france, where you have all these diguisting french stenchy garbage creatures, i always need to take a shit when anything that uis french come ups and i enjoy wiping my ass with the french flag. the ones with normal iq gets it.

    why do you follow those that have the lowest iq? What have those to offer unless you are a beta cuck, and enjoy the company of someone with lower iq than your own.

    but then who follows a pedophile and a rapist that raped a minor and became a mininster? Where can you find that in the world?

    beta cucks for beta cucks.

    Aufwachen jetzt!

    Kommentar by Erwache — 22. november 2020 @ 11:31

  22. Den variation der er i mennesketyperne giver naturligvis forskellige evner, f.eks finder vi blandt Etiopiere og Kenyanere mange rigtig gode langdistanceløbere, og blandt de centralafrikanske bantu stammer finder vi fysisk stærke atletiske typer. Det spottede arabiske slavejægere og de indfangede disse fysisk stærke folk og solgte dem til slavehandlerene enten i Vestafrika, hvor de så under uendelige lidelser blev transporteret over atlanten til Amerika eller de blev transporteret til Zanzibar, hvor de blev solgt som slaver til Arabere eller Osmannere. Osmannerne sørgede for at de ikke formerede sig, så der er ingen sorte efterkommere i dagens Tyrkiet, de blev simpelthen kastreret, hvorved 80% af den døde under store lidelser.
    Derimod er det svært at se de sorte som overlegne, den gennemsnitlige IQ i disse lande er lav, så lav at det ikke er sandsynligt at der vil kunne opstå velfungerende demokratier. Det er så stort et tabu at når vi får indvandring fra disse lande, så vil vi simpelthen ikke erkende at det ikke er muligt at bringe dem op på et niveau hvor de med en rimelig sandsynlighed vil kunne fungerer i et avanceret højteknologisk land som vores.

    Kommentar by Den Nervøse — 22. november 2020 @ 12:09

RSS feed for comments on this post.