6. december 2020

Dashcam: Åby Ringvej E45-tilkørslen, fredag d. 4. december 2020, Kl. 19.52

Lige en tilfældig dashcam-optagelse mere. Jeg var på vej sydpå, og holder ved motorvejstilkørslen Århus S, da en ældre Seat Ibiza laver en uvending for rødt. Han kunne have ventet et minut, men mente tilsyneladende ikke at færdselsloven gjaldt for ham. Jeg har en usikkert signalement, som jeg holder for mig selv.

(Ældre Seat Ibiza laver uvending for rødt, Åby Ringvej, 4. december 2020, Kl. 19.52)

Oploadet Kl. 12:18 af Kim Møller — Direkte link22 kommentarer
Arkiveret under:

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/115475/trackback

22 Comments »

  1. Selv om det skulle lykkedes politiet at opspore chaufføren vil offentligheden aldrig blive bekendt med etniciteten på bilisten og det er sikkert også årsagen til at der ikke er sat flere kameraer op i de udsatte lyskryds, forbyd islam i Danmark.

    Kommentar by emmagad — 6. december 2020 @ 12:48

  2. Søndag d. 6. dec. 2020 – kl. 12:58
    Kvinde slemt skadet: 21-årig fængslet for vanvidskørsel

    Under en flugt fra politiet, kørte en bilist først over i den modsatte kørebane, hvorefter han fortsatte direkte op på cykelstien og ramte en kvindelig cyklist.

    Sammenstødet skete frontalt og kvinden pådrog sig i den forbindelse alvorlige skader.

    Det fremgår af sigtelsen mod en 21-årig mand, som søndag formiddag er blevet varetægtsfængslet i sagen.

    Cyklisten pådrog sig en fraktur på venstre side af kraniet, fik en blødning i højre side af hjernen, ligesom hun brækkede sit venstre kraveben, det 3. og 5. ribben i venstre side, fik et mindre brud omkring venstre side af lænden og brækkede sit højre underben.

    Sammenstødet skete fredag 4. december kort før klokken 17.00, da politiet forsøgte at standse en bilist ved Brabrand i Aarhus.

    På trods af de omfattende skader er kvinde ifølge politiet uden for livsfare.

    Et døgn efter ulykken blev den 21-årige mand anholdt og ved søndagens grundlovsforhør nægtede han sig skyldig i sigtelsen om vanvidskørsel og om at have forvoldt fare for andres liv og førlighed.

    Inden dommeren, på foranledning af anklageren, valgte at lukke dørene ved grundlovsforhøret, nåede den 21-åriges forsvarsadvokat at tilkendegive, at den 21-årige ville afgive en forklaring, hvor han kunne afvise at have ført bilen.

    Alligevel fandt dommeren ved Retten i Aarhus, at der var grundlag for at varetægtsfængsle den 21-årige mand frem til 22. december.

    – Det sker med henvisning til påvirkningsrisiko på fri fod, siger specialanklager Jesper Rulow til Ekstra Bladet.

    Fordi påkørslen af den kvindelige cyklist skete under en flugt fra politiet, er Den Uafhængige Politiklagemyndighed også involveret i sagen.

    Kommentar by Skatteyderen — 6. december 2020 @ 13:12

  3. https://ekstrabladet.dk/112/kvinde-slemt-skadet-21-aarig-faengslet-for-vanvidskoersel/8391304

    Kommentar by Skatteyderen — 6. december 2020 @ 13:12

  4. Meget kan du tilskrive Ali Baba…….men han kører IKKE i en ældre Seat Ibiza….

    Kommentar by kent — 6. december 2020 @ 13:59

  5. Kent: at ALLE perkere kjører nye og dyre biler er en stereotypi hvis en noen gang eksisterte, ikke at jeg er 100% sikker på etnisitet her, men…

    Kommentar by Oslo/Norge — 6. december 2020 @ 14:06

  6. https://www.nummerplade.net/nummerplade/bj73287.html

    Kommentar by kartoffeldansker — 6. december 2020 @ 14:52

  7. Du må hellere passe på Kim.

    politiet er ikke vilde med at man udstiller kriminelle og trafiksyndere!

    Kommentar by Santor — 6. december 2020 @ 15:07

  8. Vi har også hørt det fra svenske kørelærere: “De” kan godt lide at lære at køre bil, men det der med færdselsloven synes “de” er noget underligt unødvendigt noget at bruge tid på.
    Og det er jo også, færdselslove er udtryk for rendyrket, systemisk racisme, sådan virker de jo i praksis.

    Kommentar by ino — 6. december 2020 @ 15:18

  9. Anhængertræk: Ja

    Det sammenholdt med at det er en 10 år gammel Seat Ibiza tyder på at det var nok umiddelbart så var en dansker der ikke kunne finde ud af at overholde trafikreglerne.

    Selv har jeg på de kanter mest oplevet at det dels ikke blot var uvendinger for rødt lys i undermotoriserede jævne biler, men derimod decideret vanvidskørsel af unge muhammedanere i mørke BMWer og Audier.

    Kommentar by Den Kutteklædte Hævner — 6. december 2020 @ 16:15

  10. Her i hovedstaden ser man lige så ofte perkere i store nye biler som i små, gamle og ramponerede. Hættemågerne kører næsten lige så råddent især mht fart.

    Kommentar by kartoffeldansker — 6. december 2020 @ 16:24

  11. #10

    Muslimaerne i trafikken…lol…

    Primater skulle ikke have kørekort.

    Kommentar by Jp — 6. december 2020 @ 16:59

  12. Hvem kan mon få sat store skilte op, i private haver?, omkring Ghettoerne, med påskrifter som f.eks.:
    “Find ad andre veje,
    for her ræser Kurrekurredutterne,
    som om de var hjemme!”
    eller
    ” Red dit liv;
    kør uden om uønskede gæster”
    eller
    “Det er for sent at stemme nyt,
    hvis du først er kørt/slået til
    invalid!”
    eller
    “Invasivt område!
    Kør kun igennem området
    i militært sikrede køretøjer!!!”
    eller
    “Ghettoområde!
    Al færdsel sker på eget ansvar!!!”
    ….?

    Kommentar by M.S. Carstens — 6. december 2020 @ 23:09

  13. Jo Jo men han kørte da ikke over for rødt.
    Han har jo nok brugt hjernen og set sig for.
    Det er jo heller ikke sikkert,hvis man bære sig lovlig ad.
    Se blot cyklister og en højresvingende lastbil.
    Her SKAL cyklisten tænke, hvad de fleste ikke gør. Hvis jeg nu ikke kan se chaufføren kan han heller ikke se mig i spejlet.

    Det burde selv små hjerner at forstå.

    Kommentar by Charles — 7. december 2020 @ 02:04

  14. Jeg har en usikkert signalement, som jeg holder for mig selv!
    Du bliver mere og mere skør. Hvad bruger man nummerplader til?

    Kommentar by DavidK — 7. december 2020 @ 03:57

  15. Jeg oplever selv den slags jævnligt og det er altid muslimer bag rettet.

    Kommentar by NulTolerance — 7. december 2020 @ 09:30

  16. -> Santor

    “Du må hellere passe på Kim.

    politiet er ikke vilde med at man udstiller kriminelle og trafiksyndere!”

    Bliv lige ringet op i dag. Skal tale med Østjyllands Politi. Igen :-)

    Kommentar by Kim Møller — 7. december 2020 @ 13:21

  17. -> DavidK

    “Du bliver mere og mere skør. Hvad bruger man nummerplader til?”

    Hvad er problemet? Jeg så en mand med mørkt fuldskæg, men føler mig ikke sikker på at det var en udlænding, og vil helst holde min sti ren, Nummerpladen giver ikke nødvendigvis navn…

    Kommentar by Kim Møller — 7. december 2020 @ 13:23

  18. Hvad står der i Koranen om trafikkultur?

    Kommentar by Revisoren — 8. december 2020 @ 15:03

  19. “Nummerpladen giver ikke nødvendigvis navn”

    Jo, nummerpladen giver 100% navn …Men hvorfor skændes vi egentlig.

    Kommentar by DavidK — 9. december 2020 @ 07:35

  20. Od du ved det

    Kommentar by DavidK — 9. december 2020 @ 07:47

  21. Har du hørt om unicode breachet? Jeg gætter redox allerede har udnyttet det… For længst.

    Kommentar by DavidK — 9. december 2020 @ 07:57

  22. -> DavidK

    Jeg skændes ikke. Du kalder mig ’skør’, og jeg spørger ind til det. Uriasposten har ingen hackere tilknyttet, og politiet vil næppe hjælpe mig med at afsløre trafiksyndere.

    Kommentar by Kim Møller — 9. december 2020 @ 09:27

RSS feed for comments on this post.