21. december 2020

Amalie Langballe blev steriliseret om 22-årig: “At blive mor er at blive reduceret til funktioner…”

Seneste udgave af Eurowoman har et længere interview med forfatter Amalie Langballe, der lod sig sterilisere som 22-årig, og blandt andet på grund af klimaforandringer ikke ønsker at få børn. Hun hylder det ‘tidsbegrænsede forhold’, og mener velsagtens hun gør verden en tjeneste ved ikke at reproducere sig selv. Lad os kalde det en succeshistorie. Interview sakset fra Alt.dk – Amalie Langballe lod sig sterilisere som 22-årig. Har hun fortrudt?.

Min kæreste bliver en vidunderlig far, men ikke til mine børn. For noget, der snart føles som længe siden, blev jeg steriliseret på Svendborg Sygehus… Dengang var jeg 22, og mine grunde til at vælge operationen kan opsummeres til følgende: Jeg vil ikke have børn. …

Fortryder jeg så ikke nu – når festerne er blevet færre og fødselsforberedelserne flere? Nej. Det gør jeg virkelig ikke. På en måde kan man sige, at jeg står i præcis den situation, som jeg i sin tid forsikrede mig mod med min sterilisation. Jeg vidste med mig selv, at hvis jeg var forelsket nok – nok bange for at miste, ivrig nok efter at strække – så ville jeg kunne befrugtes med babyfantasier. Det er her, vi er nu. …

Alligevel er jeg ikke i tvivl. … som det er nu, så kommer vi til at slå op inden for de næste fem år på grund af Spørgsmålet Om Avl, så længe andre problemer ikke kommer os i forkøbet.

… Min kæreste skal ikke ændre mening. Han skal være far lige så meget, som jeg ikke skal være mor. Sådan er det bare. Derfor gør det selvfølgelig stadig ondt at tænke på. Når jeg mister ham, frygter jeg at miste ham, som man mister en arm: smertefuldt, invaliderende og i sidste ende uerstatteligt.

Når jeg alligevel kan hvile så meget i en beslutning, som mit 22-årige jeg traf for mig – en kvinde jeg i øvrigt kender dårligere og dårligere – tror jeg, det er, fordi min beslutning hviler på andet og mere end intuition. Jovist, det starter og slutter med en sikker viden om, at jeg ikke skal være mor. At moderskabet for mig bogstaveligt talt er et skab: Et lille klaustrofobisk rum, hvor bleer, pusletasker, modermælkserstatning og gråd regerer. … At blive mor er at blive reduceret til funktioner. …

Men til min egen kropslige intuition kommer også det lille insisterende spørgsmål: Hvem gør reproduktion godt for andre end mig selv og en potentiel partner? Her er tanken, jeg vender tilbage til igen og igen: Jeg kunne flyve tur-retur til New York hver anden uge (hvis flyene altså fløj) og stadig have et mindre CO2-aftryk end kvinden, der vælger at få tre børn.

Jeg ved godt, at det er en smuk og fin ting at føde børn, men… Kig dig omkring. Her er mennesker nok.

(Collage: Amalie Langballe, journalist og forfatter)

Oploadet Kl. 19:03 af Kim Møller — Direkte link36 kommentarer

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/115766/trackback

36 Comments »

  1. Amalie Langballe – gal eller genial? Hun har vel bare forberedt sig på dhimmi-tilværelsen. Jeg er langt mere bekymret for de kvindelige radikale vælgere, der ikke har ladet sig sterilisere endnu.

    Kommentar by Skatteyderen — 21. december 2020 @ 19:15

  2. Hej Amalie.
    Du er en evolutionær blindgyde,så. Fint, men det er vel næppe noget at være stolt af. At du tillige skriver noget, stort set ingen gider at læse, udover anmeldere (der hellere vil have flået deres negle ud, end nogensinde at ville betale for en bog), føjer kun spot til skade. Jeg ville have SÅ ondt af dig, hvis ikke du fremturede så selvoptaget og stolt over din forbrydelse mod dig selv og, i særdeleshed, mod din slægt. Der er intet at være stolt af, Du..! Du afbryder, forfængeligt, 3,5 milliarder års vandring gennem stjernerne og ligefrem praler af det. Og DET er pinligt at bevidne. Hvis bare du kunne holde din kæft og dø i synden. Men, jeg vil alligevel skænke dig en tanke, når jeg juleaften sidder i selskab med de 3 snart voksne børn, Guderne ved jeg aldrig skulle have haft, idet jeg aldrig skulle have overlevet mit 19. år. Må Gud, Guderne eller det overordnede, skabene princip have barmhjertighed over din sjæl..

    Kommentar by Nikobar — 21. december 2020 @ 19:33

  3. HVIS MAN NAIVT SLUGER MSMs propaganda råt, risikerer man at ende som Amalie Langballe, der har reduceret sig selv til et offer for manipulation og hjernevask. Hun burde nok ikke have stolet på MSM. Det havde været bedre for hende at undersøge “klima-krisen” på egen hånd ved at opsøge mere seriøse kilder.

    Det her er et eksempel ud af utallige, på at naivitet og manglende viden kan få triste følger.

    OT: DRs “Detector” har nu sået tvivl om tre selvmord blandt mink-avlere. Men det står vistnok fast at regeringen stadig ikke har udbetalt de lovede kompensationer/erstatninger, hvorfor tusinder af ejere og ansatte i minkbranchen er i en yderst presset situation.
    Behandlingen af erhvervet er under alle omstændigheder en stor skandale. Og et stort hul er slået i statskassen og den sociale velfærd af de “sociale” og “humanistiske” partier.

    Kommentar by BENT A — 21. december 2020 @ 19:35

  4. Staklen har tvangsindlagt sig selv til at forsvare sit dybt manipulerede og ydrestemmestyrede 22-jegs ensrettede beslutning. Efterhånden som hendes liv bliver koldere og koldere, vil hendes reaktion være mere hærdelse mod de følelser, der ikke må vokse frit. Først NU er hun tingsliggjort, for de mænd, hun herefterdags møder vil kun se, hvad hun her og nu kan tilbyde dem. Det ved hun. Men vil hellere krybe gennem glasskår end erkende det. Så hellere kvæle indrestemmen i en livslang og falsk dialog med konstant rationalisering af følelser. Mens resten af verden går mod det stik modsatte med den gryende tidsånd.
    Kan hun nære store følelser? Nej, det tør hun ikke mere.

    – – –

    Kommentar by Morten - - - — 21. december 2020 @ 19:45

  5. Ja der fødes for mange, vi er alt for mange mennesker, dette har en indflydelse på klimaet, men mon dameapparatet ved at hun langsom bliver overtaget af en invasiv art, der sikkert slår os vestlige ned.

    Kommentar by IES — 21. december 2020 @ 19:46

  6. Foruroligende, at mange unge gør dem selv til et freak-show for at få opmærksomhed og drama.
    Og TVs mikrofon-holdere skal nok give denne kvinde et show også.
    Klart, at islam får godt fat, når halvdelen af alle danske kvinder vil steriliseres, og den anden halvdel bliver lebber.
    Denne kvinde skal vel have hendes eget bogstav til priden, fx I for Ingen børn.
    Personligt er jeg da glad for, at ingen børn skal have denne kvinde som mor, for hun er jo skrupskør og vanvittig.

    Kommentar by Carsten Thrane — 21. december 2020 @ 20:07

  7. Psykopat..

    Kommentar by Lundahl — 21. december 2020 @ 20:08

  8. For mig lyder det mere som ‘rønnebærrene er sure, sagde ræven’.

    Dvs. hun virker så ulykkelig over ikke at kunne få børn, at hun fremturer med alle mulige tossede argumenter imod børn.

    Kommentar by traveler — 21. december 2020 @ 20:48

  9. Egoismen kan sandelig antage mange former. Damen gjorde en dyd af nødvendighed, da hun ikke kunne/ville tiltrække nogen han til befrugtning pga. udseende, temperament eller whatnot.
    Ifølge Darwin vil hunnerne, overladt til sig selv, sjældent af egen drift søge reproduktion. Hunners orientering er mere rettet mod omsorg og yngelpleje. I dyreverdenen er hunner normalt i brunst en kort periode af året. Brunsten skal forsvinde efter befrugtning, da hunnen nu skal koncentrere sig om omsorg og yngelpleje. Hos menneskeaberne og mennesket er hannerne i brunst hele tiden; hunnerne kun når hormonerne skubber dem til reproduktion. Uden reproduktion ingen opfyldelse af omsorgs- og plejebehovet.
    Det handler altsammen om at finde og udbrede de bedste gener til overlevelse. Følelser er sekundære og tjener kun til lokkemad under parringsspillet for både han og hun.

    Kommentar by Gustav Jensen — 21. december 2020 @ 21:09

  10. Lad os ikke glemme at ethvert interview med denne kvinder selvfølgelig bliver et mikrofon-holder interview, og at hun vil ses som en rollemodel for mange af de selvrealiserende journalistdamer på +40 år. Ikke en eneste artikel om at det er nødvendigt at reversere danskernes lave fertilitet, næ nej..

    Kommentar by Realisten — 21. december 2020 @ 21:10

  11. Jeg håber det er en trend der spreder sig på venstrefløjen

    Kommentar by Karstenskov — 21. december 2020 @ 21:34

  12. Kommentar by Skatteyderen — 21. december 2020 @ 19:15
    Hahaha… lige i øjet.

    Kommentar by piphans — 21. december 2020 @ 22:24

  13. Islam Woman blev hun så aldrig. ☺☺

    Kommentar by Charles — 21. december 2020 @ 22:54

  14. For over 15 år siden jeg blev far som over 50 årig.

    Og O´Gud – hvor har det været en livsgivende glæde. Ærgrer mig over, at jeg ikke blev far meget før og gerne til flere end en. Desværre kom karrieren først dengang.

    Forældre-ansvaret er en stor oplevelse og livet er ikke tomt – men dejligt besværligt. Livet uden børn er en forlænget barndom.

    Kommentar by Oppenheimer fan — 21. december 2020 @ 23:00

  15. Hvor meget er alt det der “Girl Power” værd, når der til sidst kun er én selv, spejlet, katten, og dildoen tilbage..?

    Kommentar by Kimski — 21. december 2020 @ 23:32

  16. Amalie Langballe aner ikke hvad hun taler om. Det lader til at være noget meget TIDSTYPISK. Det samme gælder jo alle klima-tosserne, alle dem som kalder afrikaniseringen og islamiseringen berigende, alle de røde journalister som vrøvler løs om at kønnet er en social konstruktion, om at marxisme er vejen frem, om at flere kvinder i politik og i erhvervslivet vil styrke, forbedre og optimere samfundet, om at ligestilling er vejen til retfærdighed og lyksalighed, om at EU sikrer Europas fred og sikkerhed.

    Det er vås og vrøvl altsammen. Eller er der iblandet enkelte løgne?

    Kommentar by BENT A — 22. december 2020 @ 00:58

  17. hun burde få en Darwin-Award

    Kommentar by KineserSnot — 22. december 2020 @ 02:14

  18. Jeg er enig med Amalie, der er mennesker nok, derfor skal vi også mindst sende 800.000 fremmede ud af Danmark.

    Kommentar by KineserSnot — 22. december 2020 @ 02:16

  19. Hun har fået for lidt grøn te og kakao ceremoni.
    Det ¨derfor hun er sår¨n.

    Kommentar by Iznogut — 22. december 2020 @ 02:51

  20. jeg er overrasket over at man kan få sterelisation så tidligt. jeg mente der var en lov ,- engang? – at man skulle være fyldt 26 år for at blive sterialiseret. 22 år er alt for ungt til at tage så store beslutninger.
    jeg betragter det mere som en ængstelse ved livet , og en mangel på glæde og tryghed ved livet , en anden måde at få kontrol ved noget hun føler sig grundlæggende utryg ved og overvældet af.det udtrykker et manglende livsmod, og burde tages meget mere alvorligt end bare at give hende en operation.
    for tidlig og for meget institutionalisering ,- fremmedgjorte familie-relationer mm , kunne meget vel ligge bag det her , selvom hun klær det smart og lækkert på , for sig selv og omverdnen.

    Kommentar by heisahero — 22. december 2020 @ 03:42

  21. Alle dem der bræger løs i kor herinde kan stadig ikke forklare hvorfor vi har brug for flere mennesker.

    Kommentar by Per — 22. december 2020 @ 05:07

  22. Kommentar by Per — 22. december 2020 @ 05:07

    Alle etniske-Europæere skal bare føde så mange børn de kan, vi ved at blive en lille minoritet på verdensplan.

    Det afrikanere, arabere og asiater der skal holde lidt tilbage.

    Kommentar by KineserSnot — 22. december 2020 @ 05:55

  23. Kimski — 21. december 2020 @ 23:32 Typer som hende har været alene det meste af deres liv. Hun kan ikke andet.

    Kommentar by Flaskeposten — 22. december 2020 @ 06:57

  24. Som Ghadaffi, Erdogan og andre islamiske dummies skriger ud: ” Vesten skal erobres med barnevogne, ikke med våben”. De mener det.
    På en måde kan man kalde Amalie Langhalm og ligesindede for en slags ‘femtekolonne’ for islam. Den demografiske islamvirus får bedre vilkår når civiliserede hvide kvinder går i fødselsstrejke. Hvis mændene også afviser reproduktion, vil det gå stærkt med den islamiske demografiske pest i Vesten. En slags kollektivt selvmord i slow-motion.
    Hvem skal så servicere det islamiske herrefolk, når dhimmierne ikke længere er mange nok til at opretholde luksustilværelsen for herrefolket? Danmark bliver til endnu en gold islamisk ørken.
    Tak for lort, søster lort.

    Kommentar by Gustav Jensen — 22. december 2020 @ 08:35

  25. At bruge klimaforandringerne som begrundelse for ikke at få børn, viser kun i hvor høj grad venstrefløjen, journaliststanden og undervisningssektoren har sat sig på definitionsmagten! Det er uhyggeligt og her har de, i deres indforståede indbyrdes gejlen hinanden op, begået en forbrydelse. Selve meningen med livet er at få afkom og at opfostre det. Hvis vi ser på dyreriget er det således for alle arter og sådan er det også for os! Vi er bare et stykke biologi, selvom vi bilder os selv ind at det er anderledes med os. Skulle man være i tvivl, så er vi på det sidste blevet mindet om at vi når alt kommer til alt bare er natur. Hvis virus har gjort noget godt, så er det at vise os hvem vi i virkeligheden er – Den nøgne abe! Kort sagt hun fortryder når hun bliver ældre! Hun vil nok ikke indrømme det, men hun fortryder!

    Kommentar by Den Nervøse — 22. december 2020 @ 08:49

  26. OT: Har regeringen og bankerne indledt en slags SOCIAL KRIG mod de hjemløse, de syge og de ældre ? Over hele landet har bankerne smækket kontant-kasserne i. Det kan betyde at svage grupper, omfattende op omkring 250.000 danskere, kan blive nødt til at klare sig gennem jul og nytår uden een krone på lommen. I det kolde Danmark hvor der ikke er bananpalmer man kan plukke af, kan det betyde øget risiko for sygdom, lidelse og død for tusinder af borgere. Og som påpeget af andre bloggere, vil mange ældre uden sociale problemer også blive ramt, hvis de ikke har nem-id og en computer til rådighed.

    Endnu en stor SKANDALE er under opsejling.

    Kommentar by BENT A — 22. december 2020 @ 08:53

  27. PS: Hvis man går nogle spadestik dybere, og ser i flere retninger end MSM plejer at gøre, er der masser af tegn på at Christiansborg ikke regner en danskers liv for ret meget, og at mafiaborgens store flertal er ligeglade med at danskerne, ligesom svenskerne, er på vej ind i en grufuld fremtid. Eller ingen fremtid.

    Kommentar by BENT A — 22. december 2020 @ 09:01

  28. At tænke sig at mennesker kan blive så hjernevaskede af den marxistiske relegion,at de vælger at sterilisere sig,lave kønskifteoperationer på sig selv og sige haleluja i samdrægtigt kor med mongol-Grata: How dare you! ?
    Det er dybt deprimerende og ganske ødelæggende for den kultur vi burde holde i hævd. Men som vi desværre grundet disse vildfarne individer,er ved at rive ned til grunden.

    Kommentar by Nielsen — 22. december 2020 @ 09:36

  29. Altså jeg er ikke sikker på jeg ikke er enig med hende i forhold til fremtiden. Derudover nærmer vi os 8 milliarder mennesker. Vi er overbefolket her på kloden. Alligevel vil jeg nok mene at livet er en dejlig gave, og vi bør give den videre, men ikke til flere end der er kærlighed nok til. Vi skal ikke sætte flere børn i verden end at de har det godt, og det er vores personlige ansvar i starten indtil de kan klare sig selv, og give den kærlighed videre de fik (Tøj mad overlevelse, glæde etc).
    Støt SIAD.
    http://www.siaddk.wordpress. God jul og godt nytår. mvh Michael Unna

    Kommentar by Michael Unna — 22. december 2020 @ 10:32

  30. PS: Her er jeg ikke enig med hende i et punkt- At blive mor er at blive reduceret til funktioner-. Hun hader den forpligtigelse der på barnets betingelser følger med, fordi hun ikke glæder sig over livet ud over hendes ego. Det er trist.

    Kommentar by Michael Unna — 22. december 2020 @ 10:37

  31. https://nyheder.tv2.dk/video/ZjA1X2xCS3RUSmRINTJGak83dnR3VkxreHdMNjJxNEM%3D

    Kommentar by J — 22. december 2020 @ 11:11

  32. Kommentar by J — 22. december 2020 @ 11:11

    Som hun beskriver det, har hun reduceret sex til funktion. Der er ingen kontekst og ingen partner, bare en funktion, der giver orgasme.

    Kommentar by traveler — 22. december 2020 @ 12:13

  33. Hver gang MSM fylder læserne, lytterne og seerne med hvad skøre, sygelige, perverse og samtidig ret sjældne typer finder på, får de danskernes flertal til at spilde en masse tid og energi på at være forargede over tosserierne og dumhederne.

    Derved afleder man flertallets opmærksomhed fra politikerskabte problemer, der er i fuld gang med at ødelægge og udslette danskernes familieværdier, demokrati, folkesundhed, økonomi, frihed og fremtid.

    Kommunister, feminister og pladderhumanister har nærmest frit spil, fordi danskerne er så nemme at trække rundt ved næsen.

    Kommentar by BENT A — 22. december 2020 @ 13:30

  34. Det er selvfølgelig umiddelbart positivt at hjernevaskede, selvhadende, anti-hvide tosser som “Amalie Langballe” ikke reproducerer.

    Men helt generelt har vi brug for at danske (og andre europæiske) kvinder får langt flere børn, så vi kan sikre eksistensen af og fremtiden for vores folk.

    Kommentar by Peter Nielsen — 22. december 2020 @ 17:06

  35. hun har vel ladet sig sterilisere for at kunne dyrke uhæmmet beskidt sex uden gummi med en masse mænd. Fint nok, hvor bor hun?

    Kommentar by redneck — 22. december 2020 @ 23:54

  36. Det skægge er, at når hun runder 30 om et par år begynder det at værke i de lukkede æggeledere, for hormonerne er der jo stadig. Så må hun til at finde sig en sød adoptivneger at tage sig af

    Kommentar by redneck — 22. december 2020 @ 23:58

RSS feed for comments on this post.