9. januar 2021

Kønsforsker om DR-serien John Dillermand: “… vedligeholder det patriarkalske samfunds standardidé”

Jeg er ikke kristenkonservativ nok til at se John Dillermand-serien, som et større problem, og havde egentligt besluttet mig for at ignorere debatten. Det viser sig at woke-feministerne også er utilfredse, herunder kønsforsker Christian Groes. Han er fra RUC, hvis nogen skulle være i tvivl. En historie fra Reel Ligestilling – Kønsforsker advarer: John Dillermand understøtter det patriarkalske samfund.

“DR’s børneserie John Dillermand, som er lavet til børn i alderen 4 til 8 og omhandler en mand, som kommer i problemer på grund af sin meget lange penis, som han ikke kan styre, er ikke uskyldig underholdning.

Det mener kønsforsker Christian Groes, der er lektor på RUC og har udtalt sig om John Dillermand til britiske The Guardian.

– Det vedligeholder det patriarkalske samfunds standardidé og normaliserer ‘omklædningsrumskultur’, hvilket er blevet brugt til at undskylde en masse dårlig opførsel fra mænd, siger Christian Groes.

– Det er meningen, det skal være sjovt, og derfor opfattes det som harmløst. Men det er det ikke, tilføjer han.”

(John Dillermand med sin ustyrlige otte meter lange penis; Foto: The Guardian)

“… jovist er der bare tale om fiktion og bizarre dukker og jeg grinede selv, mens jeg så den med min 8-årige søn. Men det ændrer ikke på, at John D er en plat, ensporet og konservativ penishyldest, mere end en hyldest til kropslig mangfoldighed eller ligeværd, som DR påstår den lægger op til. … John D er også tonedøv og forudsigelig, lever ikke op til DRs formål, og er slet skjult mandehørm. John D er big dick energy, på den ufede måde.” (Christian Groes, 7. januar 2021)

Oploadet Kl. 16:46 af Kim Møller — Direkte link18 kommentarer
Arkiveret under:

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/116177/trackback

18 Comments »

  1. @Kim Møller:

    Woke feministernes reaktion er i småtingsafdelingen:

    Næh, hvis man nu havde lavet en serie om Karen Kussekvinde, en kvinde der hele tiden skal reddes fra sine egne kussevalg, fordi hun har kønslig omgang med muslimer, som derefter smider kællingen ud fra altaner, tæver hende til krøbling, og lignende….SÅ skulle du bare have set løjer!
    Det efterfølgende ramaskrig ville have varet i årevis!

    I øvrigt ville jeg utroligt gerne have hørt Christian Groes’ udlægning af hvad ‘big dick energy’ er på den fede måde, nu hvor han så åbenlyst anser sig selv som værende kompetent på området…

    Kommentar by Kimski — 9. januar 2021 @ 17:03

  2. Afskaf RUC og SU og lad de “grådige” kapitalistiske banker om studielån. Så slipper Christian Groes for denne slags luksusborgerlønsproblemer.

    Kommentar by Skatteyderen — 9. januar 2021 @ 17:39

  3. Mener jeg kan huske en sang fra Børnehaven der hed- En kort en lang en trekant en stang en klokke der siger ding dang- Et forsøg på at forklare seksualitet til børn,….som nok ikke forstod det:-). Så er der bien og blomsten….Eller popsange fra 60 erne. -Der går jo sten didlelidelum med det ekstra ben didlelidellum…(Jeg er så ked af den hænger ned af.- lille Palle :-) :-) :-))……Så var der jo Ingrid og lillebror…….men der var nu heller ikke megen sex i dem :-) :-) :-). Skal der heller ikke være.

    Kommentar by Michael Unna — 9. januar 2021 @ 18:03

  4. Hvis man sammenligner moderne børnebøger med de gamle klassikere, kan man konstatere at børnene lærte meget mere der kunne bruges til noget, af klassikerne, end af de nyere fortællinger. Rødhætte og ulven, Æsops fabler, Heksen i pandekagehuset osv. var opdragende og belærende. Og hvad er der i vejen med “Palle Alene i Verden”, Grimms eventyr, Okker Gokker Gummiklokker, Rasmus Klump eller Pixie-bøgerne?

    Dillermanden er nok ret harmløs, men hvad giver den småbørn som ikke allerede findes i de hundredvis af andre moderne og åndløse børnebøger?

    Nutidens børnebøger arbejder i fordummelsens tjeneste. Og hvad plat, klam, vulgær og lummer underholdning angår, er der ingen bundgrænse. De røde pædagoger foretrækker primitive og fladpandede børnebøger skrevet af talentløse marxistiske forfattere.

    De krampagtige forsøg på at skrive moderne børnebøger som er bedre end klassikerne er næsten alle fiaskoer. De sidste 20 år har vist ikke frembragt een eneste børnebog af høj kvalitet?

    Se også “Staten kupper forældrenes børn” hos den korte avis.

    Kommentar by BENT A — 9. januar 2021 @ 18:05

  5. Hvis naturen (penis) går imod Christian Cross forestillingsverden, må naturen jo indrette sig på hans ligegyldigheds-forestilling. :-) :-) :-) :-).

    Kommentar by Michael Unna — 9. januar 2021 @ 18:06

  6. HVAD WOKE-FEMINISTERNE osv. angår, er de vor tids fascister, og Christian Groes lyder som en feminiseret mandsling når han rider med på mee-too bølgen og DRs røde hetzkampagne der generelt udskammer og bagtaler mænd.

    Kommentar by BENT A — 9. januar 2021 @ 18:24

  7. Det er fandeme god underholdning – altså RUC-tossens hjernedøde vås ;-)

    Kommentar by Bjovolf — 9. januar 2021 @ 20:18

  8. Det ligner totalt degenereret “underholdning”, som man ikke burde udsætte nogen for og slet ikke børn.

    Kommentar by Peter Nielsen — 9. januar 2021 @ 23:25

  9. Hairy balls
    https://youtu.be/Y3loy0EG4uQ

    Og…..
    https://youtu.be/QSHd2rnkRTE

    Dillermand på afveje. Jo lige til metoo. Mænd, der ikke kan styre deres penis.
    Kom nu med karens klit. Natur område faktisk.

    Kommentar by Islamarebad — 10. januar 2021 @ 07:40

  10. Ingen stiller tilsyneladende spørgsmålet om hvorfor børn skal se en voksen mand rende rundt og gøre ting med sin umenneskelige pik – som om han var en anden Piksupermand? Ikke nok med, at Ramashang med sin regnbue-ikonografi reklamerer for LQBT-alfabetets livsstil – men hvem henvender udsendelsen sig egentlig til. Og hvorfor skal en voksen mands pik gøres til genstand for et børneprogram? Er det et forsøg på at normalisere pædofili?

    Kommentar by Limewoody — 10. januar 2021 @ 08:48

  11. Skal drenge til at måle tissemænd i hulen.
    Eller for at minde kommende mænd om at de har en penis. Og har nosser.
    Ikke er kønsløse. Nu når man ser at en dreng vil være luciabrud.
    Det stærke køn, lad den tænke selv.
    Metoo domme er først om 10-20 år.

    Kommentar by P — 10. januar 2021 @ 10:03

  12. Det er et racistisk børneprogram! De fremstiller en brun mand som en nar!

    Kommentar by anno — 10. januar 2021 @ 11:36

  13. Det er endnu eet af kommunisternes forsøg på at seksualisere børn; at gøre dem ‘numb and dumb’, at groome til for tidlige tanker om sex, og at voksne ikke kan gøre for det, hvis de gnider lemmet op ad børn . DR forsøger i andre udsendelser at få børn til at hade kristne/kristendom og blive satanister. Jeg har ingen intentioner om at se den, klip er nok. Giv mig Emil fra Lønneberg til enhver tid! Det var uskyld. Det lille hus på prærien bliver nok forbudt pga det kristne budskab i den serie.

    Kommentar by Løsriv Jylland! — 10. januar 2021 @ 13:19

  14. Hvor er det , man kan fravælge Djævelens tv-kanal al-DR????

    Kommentar by Løsriv Jylland! — 10. januar 2021 @ 13:22

  15. DR er et kommunistisk propaganda-foretagende domineret af degenerede og åndsformørkede kvindelige journalister/ feminister/ luderjournalister, som lyver, manipulerer, vrøvler og hykler løs i næsten samtlige udsendelser.

    Peter Nielsen 23.25 og Løsriv J 13.19 mfl. rammer plet: DR er en syg, rød og pervers anstalt der af de gamle partier får over 4000 millioner kr. om året for at hjernevaske danskerne med marxistiske og kvarte sandheder.

    Kommentar by BENT A — 10. januar 2021 @ 16:02

  16. Godt spørgsmål Limewood 10).

    Kommentar by Michael Unna — 10. januar 2021 @ 19:19

  17. Apropos kommunistfabrikken RUC:

    For et par dage siden havde Deadline på DR2 inviteret en kvindelig lektor – Pernille Boye Koch – fra RUC i studiet som sandhedsvidne i sagen om en eventuel rigsretssag mod hæderskvinden Inger Støjberg.

    Den selvsamme lektor er tidligere folketingskandidat for Det Radikale Venstre.

    Nu skal der betales tilbage som tak for de ekstra 900.000.000 kroner til DDR…

    Kommentar by Revisoren — 11. januar 2021 @ 10:13

  18. Kom til at tænke på den bedste sexskolescene jeg nogensinde har oplevet. Youtube: /Meaning of life Sex education./..Nyd den (endnu?) engang mONTHY pYTHON. :-) :-) :-)

    Kommentar by Michael Unna — 13. januar 2021 @ 09:47

RSS feed for comments on this post.