9. januar 2021

2018: 300 feminister anholdt ifm. Kavanaughs udnævnelse, 575 anholdt ved udlændingepolitisk demo

Tidligt fredag morgen bloggede jeg om en venstreradikal besættelse af kongresbygninger i forbindelse med Kavanaugh-høringen, i starten af september 2018. Det gentog sig måneden efter i forbindelse med udnævnelsen. Det var ikke en militant forgrening af en større lovlig demo, og de pralede ligefrem med det: “Every hallway. Every floor.”. Den slags er ikke kontroversielt på venstrefløjen, for som demokraten Alexandria Ocasia-Cortez opridsede sidste år: “The whole point of protesting is to make ppl uncomfortable.” Som en kuriositet kan nævnes Dagbladet Information, der (formentligt) motiveret af dette års mange anti-Trump-demonstrationer, gik i rette med politikere der lov forsøgte at “… holde menneskemængder væk fra regeringsbygninger.”

(Foto: Twitter, 4. og 6. oktober 2018)

Over 300 demonstranter blev i går anholdt i Washington, da de demonstrerede imod udnævnelsen af Brett Kavanaugh som højesteretsdommer. Protesterne foregik netop som Senatet, det ene kammer i USA’s lovgivende forsamling, fik mulighed for at læse en FBI-redegørelse om kandidaten som beskyldes for seksuelle overgreb. …

Til råb om ‘Kavanaugh må gå!’ mødtes demonstranterne ved den retsinstans, hvor Brett Kavanaugh har sit dommersæde, og marcherede mod Capitol Hill, hvor både Senatet og den amerikanske Højesteret har til huse. Her trængte flere hundrede ind i aulaen på Hart Senate Building, som er del af senatet, hvor de satte sig ned og nægtede at flytte sig, imens de fortsatte tilråbene.” (DR.dk, 5. oktober 2018)

Tidligere samme år blev der i øvrigt anholdt op imod 600 ved Capitol Hill, da venstreorienterede demonstrerede imod Trumps udlændingepolitik. Adskillige demokatiske politikere deltog på den ene eller anden måde i manifestationen, der ikke blev omtalt med et eneste ord i de danske medier. Historien fra ABC News – Nearly 600 protesters at Women’s March arrested on Capitol Hill.

“Several hundreds of protesters, mostly women, joined by Democratic lawmakers, took center stage on Capitol Hill in a protest of the president’s immigration policies on Thursday.

Chanting ‘WE CARE’ and ‘ABOLISH ICE,’ the protesters are demanding Congress act to end Trump’s policies that criminalize and detain undocumented immigrants and separate detained families. ICE is a common acronym for the U.S. Immigration and Customs Enforcement agency.

US Capitol Police arrested 575 people at the protest in the Senate building and charged them a $50 citation for unlawfully demonstrating. … The march began near the Department of Justice, where speakers rallied supporters by sharing their experiences with immigration and calling for action. Before the march, protesters were split into four groups to review the procedures if arrested.”

(Hart Senat Office, Capitol Hill, 28. juni 2018; Foto: VOA)

Apropos

“At verdens demokratier er kommet under øget pres, er velkendt. Til gengæld har det slet ikke fået nok opmærksomhed, at presset nu i stigende grad også retter sig imod to grundlæggende rettigheder, som er centrale for ethvert demokratisk samfund: friheden til at forsamle sig og til at demonstrere. Presset udgår fra statsmagter, der legitimerer deres indførelse af nye restriktioner ud fra hensyn til sikkerhed og ‘den offentlige orden’. I USA har Trump-administrationen planer om at sende regninger for oprydning efter demonstrationer til arrangørerne og vil således afkræve dem betaling for at udøve en forfatningssikret ret. Som et endnu mere skamløst forsøg på at kvæle offentlig modstand forsøger administrationen også at få indført et forbud imod større forsamlinger på 80 procent af fortovene omkring Det Hvide Hus. … Men faktisk er protester på gader og stræder en essentiel del af det demokratiske liv. Historisk kan forsamlingsfriheden føres tilbage til retten til at indbringe bønskrifter for kongen. Længe var denne rettighed underlagt strengere begrænsninger end offentlige ytringer. Helt frem til vores tid har myndigheder i selv velfungerende demokratier fundet det påkrævet at holde menneskemængder væk fra regeringsbygninger. (Information.dk, 21. november 2018)

The whole point of protesting is to make ppl uncomfortable. Activists take that discomfort w/ the status quo & advocate for concrete policy changes. Popular support often starts small & grows. To folks who complain protest demands make others uncomfortable… that’s the point.” (AOC, Twitter, 2. december 2020)

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/116189/trackback

104 Comments »

  1. Bare for at sætte tingene lidt i perspektiv.
    Hvor mange mistede livet ved dise happenings ?
    Hvor mange betjente blev kvæstet ?
    Blev der udøvet vandalisme ?
    Hvor mange illegale våben blev konfiskeret ?
    Fandt man semiautomatiske våben og molotovcoctails i nogen af de anholdtes biler ?

    Der er anholdt alt for få efter onsdagens skamplet men bare rolig mange flere vil følge da tosserne af dumhed på flere planer didn´t wear a mask

    Kommentar by Per Henrik Rasmussen — 9. januar 2021 @ 19:47

  2. Det er ikke godt at vide, hvor mange Antifa fik dræbt. Vandalisme har der været ved Demoer fra Venstrefløjen. Der blev ikke revet statshuer ned. Mediernes ensidighed er tydelige. Tak Kim.

    Kommentar by Michael Unna — 9. januar 2021 @ 19:53

  3. PPL?

    Kommentar by BENT A — 9. januar 2021 @ 19:59

  4. – Per Henrik Rasmussen

    Våbenfund i Kongressen?

    Kommentar by Kim Møller — 9. januar 2021 @ 20:13

  5. Hvem dræbte de 4 eller 5 som mistede livet i går? Blev de alle skudt af politiet, eller hvad skete der?

    De artikler som aviser som Pølletiken og mis-Information osv. bringer, er ofte skrevet af marxister, som bare digter løs og påstår hvadsomhelst. Læserne skal jo underholdes, og løgne og overdrivelser virker tit mere underholdende end sandhed og fakta.

    Kommentar by BENT A — 9. januar 2021 @ 20:22

  6. Kommentar by Per Henrik Rasmussen — 9. januar 2021 @ 19:47.

    LOL, “Skamplet”??
    Herregud, menneske, du er jo et totalt mislykket forsøg på at skabe en mand, er du ikke, soyboy?

    Skamplet, den kommer jeg sgu til at grine over længe…
    Det er præcist sådan et udtryk, jeg ville have forventet at læse fra din side. Og jeg har i forvejen et mentalt billede af dig kørende, iført et lyserødt pantsuit med curler i håret, et glas portvin i hånden og Se & Hør under armen, mens du damper på en cerut i selvophøjet, hyklerisk påtaget indignation.
    Og nu kan jeg så tilføje skampletten til resten af billedet.
    Perfekt!

    Hermed en dybtfølt tak, for den virkelige gode lørdagsunderholdning fra din side. Helt ærligt, så skulle du virkelig overveje et job som stand-up komiker, du har jo talent.

    Kommentar by Kimski — 9. januar 2021 @ 20:22

  7. Kommentar by Kimski — 9. januar 2021 @ 20:22
    Ha ha ha
    Du er sku da en understimuleret åndspygmæ der har kinesersnot der hvor raske mennesker har hjernemasse.
    Skrub af tøsebarn din undermåler af en talentløs mental krøbling.

    Kommentar by Per Henrik Rasmussen — 9. januar 2021 @ 20:33

  8. Hvor er det godt, at se de anarkistiske antidemokratiske rabiate snothvalpe får på munden i København, Aarhus og Aalborg👍

    Godt vi har en politistyrke der følger det parlamentariske flertal og ikke lader sig involvere i antidemokratiske anarkistiske revolutionære 😁

    Kommentar by Jack Achaius — 9. januar 2021 @ 20:37

  9. Kommentar by Kim Møller — 9. januar 2021 @ 20:13
    Det har været fremme i flere medier for et par dage siden var konfiskeret våben fra 4 af de anholdte som de ikke havde tilladelse til.
    Jeg antager at eftersom de blev anholdt sikkert har været inde i bygningen.

    Kommentar by Per Henrik Rasmussen — 9. januar 2021 @ 20:42

  10. Kommentar by Per Henrik Rasmussen — 9. januar 2021 @ 20:33.

    Og du bliver ved, det er jo mageløst!
    Det er lige før jeg sidder og tuder af grin over, hvor ekstremt nemt det er at trolle dig. Man smider lige lidt madding ud, og du tager den som et lyn, hvorefter du springer over og logger ind som Jack for at give opbakning til dig selv. Ret patetisk, egentligt.

    Forresten så burde du seriøst overveje et tættere parforhold med Jack, for jeres påfaldende ens psykotiske tilstande går virkeligt godt sammen, og så bliver den psykiatriske behandling også billigere for os andre.
    Vi andre ved jo godt, at i egentlig er den samme person, selvfølgelig, men vi er bare høflige nok til ikke at påtale det…Det tilrådes jo også, at man bare føjer gale mennesker i deres vanvid, i det mindste indtil man kan få tilkaldt hjælp fra de relevante myndigheder. Og i dit tilfælde er det vist også på høje tid, ikke?

    Kommentar by Kimski — 9. januar 2021 @ 20:53

  11. Kommentar by Kimski — 9. januar 2021 @ 20:53
    Det er godt med dig lille pus.
    Farvel.
    Dig gider jeg sku ikke bruge mere tid på.
    stump.

    Kommentar by Per Henrik Rasmussen — 9. januar 2021 @ 20:59

  12. Beviset infiltrationen ses på denne video
    Antifa vandalen bliver rykket ned fra det vindue han ville smadre:

    https://banned.video/watch?id=5ff8dabb0429ec3746005f52

    Patriots Stop ANTIFA (In Disguise) From Breaking Windows At DC Capitol
    Footage from outside the Capitol shows ANTIFA with makeshift Pro-Trump garb attempt to smash windows and stopped by Patriots.

    Patrioter stopper ANTIFA (i forklædning) fra at bryde vinduer op ved DC Capitol
    Optagelser uden for Capitol viser ANTIFA med provisorisk Pro-Trump-klædedragt i forsøg på at knuse vinduer og stoppet af Patriots.

    Et meget stærkt bevis på at det IKKE er Trump-Støtter der er galt med. Men Antifa-Svinene som har infiltreret Trump-støtterne. Valgsvindlen er bevislig mange steder.

    Ligeledes i Danmark.

    Demokrater er korrupte møgdyr, intet andet. Valgsvindel ad h..til

    eks. Her hjemme fra: Ja. For Stram Kurs ville have en omtælling, da der var meget tæt løb omkring spærregrænsen. Men det ville Indenrigsministeriet ikke være med til.

    Det lugter af Valgsvindel.

    Det gør det også her, Da samme ministerium sagde at Stram kurs havde svindlet sig til vælgererklæringerne. Hvad med Klaus Riskjær. Nåe nej, det tales der ikke om. (Indlysende)
    Her i (NemID), kan der ikke svindles overhovedet. Vælgererklæringerne skal jo gøres via NemID.

    For mig at se er Demokrater, både her og i USA Storsvindlere, hvor selv Torsen og Bagger kommer til kort.

    Kommentar by Charles — 9. januar 2021 @ 21:05

  13. Kommentar by Per Henrik Rasmussen — 9. januar 2021 @ 20:59.

    Jaja, nu er der jo ikke nogen grund til at blive tøsefornærmet, men vi har jo allerede fået fastslået, at du mest kun kan finde ud af at svine folk til, når du ikke kan forholde dig til det de skriver, så hvorfor ikke prøve at følge mit råd til en afveksling?

    Det er jo helt åbenlyst, at det der skrives her på UP virkeligt går dig enormt meget på, (faktisk i et omfang, så du har været nødt til at opfinde en fantasi-ven til at bakke dig op!),så skulle du ikke seriøst overveje, om du måske generelt har et problem med andres meninger og holdninger, som det måske ville hjælpe at snakke med nogen om.

    Som for eksempel en psykolog, -det er jo immervæk sådan noget de er uddannede til? Og der er også masser af mennesker ligesom dig, der har brug for at opsøge sådan én, så det behøver du skam ikke at føle dig flov over.

    Det er bare et godt råd i al venskabelighed, og nu forventer jeg så kun at høre den sædvanlige skylle af fornærmelser og ad homs, som er din foretrukne kommunikationsform, men jeg håber da at lidt af det hænger ved.
    For du har virkeligt brug for hjælp, Per, og det er så kun min professionelle mening, hvorfor det også er ret vigtigt, at du får en såkaldt ’second opinion’ oveni.

    Kommentar by Kimski — 9. januar 2021 @ 21:16

  14. Hvad der i virkeligheden sker i USA nu:
    https://www.simonparkes.org/blog

    Kommentar by Frihed — 9. januar 2021 @ 21:55

  15. Vi er vidne til et uhørt kup mod folkets demokratiske vilje.

    Kommentar by Anon — 9. januar 2021 @ 22:19

  16. Kan vi ikke blive enige om at omdøbe Q Anon til Non IQ og lave en indsamling så Kimski kan få en pelshjelm med horn og lidt ansigtsmaling til at skjule hans teenagevalpefedtbumser.
    LOL !!!!!

    Kommentar by Per Henrik Rasmussen — 9. januar 2021 @ 22:19

  17. Kommentar by Per Henrik Rasmussen — 9. januar 2021 @ 22:19

    Og mens vi alligevel er i gang, så er tendensen til at grine af sine egne vittigheder(?) endnu et tegn på et ret svagt ego, som også opfindelsen af fantasivenner indikerer, fordi man ikke har den fornødne indre styrke, til at stå ved det man siger.

    Med andre ord, du er i bund og grund et flokdyr, Per, og dine holdninger er bare endnu aspekt af dit udtalte behov for flokkens accept, når du fyrer dit medie-inducerede ævl af herinde, hvor folk udmærket er i stand til at tænke for sig selv.

    Du har forresten fuldstændigt glemt at hive Jack frem, i løbet af dine sidste to kommentarer. Skal det forstås sådan, at du nu er i defensiven, og derfor har opgivet din vanlige laden som om, fordi jeg har ramt plet?

    I øvrigt har jeg for nyligt fået testet mit IQ, og uden at afsløre for meget, kan jeg godt forsikre dig om, at det er betragteligt højere end dit. Det kræver så heller ikke så meget, så det…

    Kommentar by Kimski — 9. januar 2021 @ 23:00

  18. Kommentar by Per Henrik Rasmussen — 9. januar 2021 @ 22:19.

    Hov, jeg glemte helt at spørge dig om, hvem de der “vi” er, som du snakker om?
    Der er kun dig og så din fantasi-ven Jack, Per.
    Resten af det foregår inde i dit lille hovede, og har ikke ret meget med virkeligheden at gøre.
    Som sagt, søg hjælp.

    Kommentar by Kimski — 9. januar 2021 @ 23:03

  19. Kommentar by Kimski — 9. januar 2021 @ 23:03
    Nu går du hen til din plejer og fortæller at jeg har bedt ham om at gi´ dig en røvfuld og lægge dig i seng da det allerede åbenlyst er langt over din sengetid.
    Og derudover beder dig om at blande dig uden om hvad de voksne taler/skriver om.
    Hils ham mange gange.
    God bedring hvis du da ikke allerede har passeret point of no return.
    Good night mr. Quarterbrain

    Kommentar by Per Henrik Rasmussen — 9. januar 2021 @ 23:13

  20. Det er fint nok at påpege “dobbelt standarder”, hykleri etc., men jeg tror bare ikke at det har nogen effekt.

    Folk på den globalistiske/anti-hvide fløj er fuldstændig ligeglade med hykleri … og vi andre kender alt til hykleriet i forvejen …

    Kommentar by Peter Nielsen — 9. januar 2021 @ 23:28

  21. Per Henrik Rasmussen — 9. januar 2021 @ 22:19

    Jeg kalder “Q-Anon” for “Low-IQ-Anon” :-)

    Kommentar by Peter Nielsen — 9. januar 2021 @ 23:30

  22. FEMI-FASCISTERNE ER SKØRE SINKER, men alligevel gode til at organisere sig og holde sammen, som man kan se af ovenstående, hvor over 1000 eller 2000 feminister demonstrerede sammen.

    Nu er det ikke fordi mænd bør samle sig i store skarer for at lave moddemonstrationer mod tossede furier, for det kommer der næppe noget fornuftigt ud af. Men i det mindste kunne mændene prøve på at holde lidt mere sammen, eller ihvertfald gøre det klart for sig selv, at de røde feminister, ligestillingsfanatikerne, kvotekvinderne og de fleste politiserende kvinder er en alvorlig trussel mod dem selv, deres familieliv og deres hele fremtid.

    Det er ikke for sjov at Merkel, Ursula, Ylva, Nancy Pelosi, Stine Bosse, Rosa Lund, Sofie Carsten, Pernille Skipper, Helle T-S, Mette F og Johanne S-N osv. går efter politisk magt. De gør det fordi de vil bruge magten. Til at gennemføre alle mulige vanvittige projekter, såsom klimaredning, grøn omstilling, rød ensretning, nationers opløsning, kafkaske tilstande, familiers opløsning, nedværdigelse af mænd, masseindvandring, folkeudskiftning, afrikanisering og islamisering af hele Europa.

    Ved at overlade store dele af magten til politik-kvinder medvirker mændene til at ruinere og destabilisere Europa, til at skabe konflikter, kaos, ufred og ufrihed, og til at gøre sig selv retsløse.

    Feminiseringen af Sverige har skabt rædselstilstande i store områder af landet. Se f.eks. Malmø som i dag er en slags krigszone. Eller tag afrikaniseringen af Frankrig og England som har ført til daglig terror med afbrænding af biler, huse, skoler, butikker og kirker.

    Feministerne fører sig frem med sødladen snak om humanisme, men overalt hvor deres politik slår igennem, frembringer de tragedier og elendighed, idioti og tåbelighed, opløsning og forfald, fattigdom og terror.

    Kommentar by BENT A — 9. januar 2021 @ 23:32

  23. Kommentar by Per Henrik Rasmussen — 9. januar 2021 @ 23:13.

    “Det er godt med dig lille pus.
    Farvel.
    Dig gider jeg sku ikke bruge mere tid på.
    stump.”
    ~Kommentar by Per Henrik Rasmussen — 9. januar 2021 @ 20:59.

    Hvis du ikke gider snakke med mig mere, hvorfor bliver du så ved med at svare på mine kommentarer, nulbon?

    Kunne det mon være fordi, at jeg gennemgående er så præcis i min karakteristik af dig, at du nu også føler trang til indirekte at true mig, selv om du jo godt ved, at du hverken har muligheden eller den fysiske formåen til at gøre noget ved nogen af delene, som det er tilfældet med majoriteten af tastatur krigere ligesom dig selv?

    At du omtaler dig selv som voksen, er da det mest hylemorsomme du har fået fyret af hele aftenen! Alene dit sprogbrug afslører i den grad, at du ikke er en dag over de 25-30 år, og slet ikke hvad den mentale og kognitive udvikling angår. Der er du præcis lige så tilbagestående som resten af din generation, faktisk.
    Hvilket jo så anbringer mig i din fars aldersgruppe, ikke, dengsedreng?

    Ved han godt, at du er oppe på det her sene tidspunkt?

    Eller er der, ikke overraskende, tale om en forælder af hunkøn, og en enlig en af slagsen, for du personificerer faktisk alle kendetegnene ved den type “opdragelse”?

    PS. Husk nu du ikke gider snakke med mig, ikke? XD

    Kommentar by Kimski — 9. januar 2021 @ 23:37

  24. Kommentar by Peter Nielsen — 9. januar 2021 @ 23:30
    Low IQ Anon eller Non IQ er vel stort set det samme og her skal tvivlen komme Kimski til gode.
    Men en hjelm har han sku fortjent bare det ikke er endnu en af allu slagsen men kommer fra et ikke udrydningstruet pelsdyr og måske kunstige horn.
    Men det kan vi måske lave en afstemning om

    Kommentar by Per Henrik Rasmussen — 9. januar 2021 @ 23:42

  25. Kommentar by Kimski — 9. januar 2021 @ 23:37
    Du er nem at narre.
    Du er med dine egne ord blevet trollet.
    LOL

    Kommentar by Per Henrik Rasmussen — 9. januar 2021 @ 23:44

  26. Kommentar by BENT A — 9. januar 2021 @ 23:32.

    Jeg er generelt enig med dig i det meste, men prøv lige at se på sådan en som dengsedrengen Per, og så overbevis mig om at der er “noget at holde sammen med”, for jeg kan sgu ikke få øje på det.

    Så foretrækker jeg alligevel hellere at se det hele gå af helvede til, og så tage opgøret bagefter, så jagttegnet ikke har været en helt spildt investering.

    Det andet har jeg fand’me for meget selvrespekt til, trods alt. Ham og hans ligesindede soyboys er jo ikke andet end kønsløse stereotyper, der ikke er mere end et blowjob væk fra at falde dig i ryggen, ved den først givne lejlighed.

    Kommentar by Kimski — 9. januar 2021 @ 23:50

  27. Nå skal vi nu ikke gi` Kim og andre der måske kunne ha´ en seriøs interesse i at svare på de spørgsmål jeg stiller i #1 komme til orde i stedet dem der har en interesse i at afspore en seriøs debat

    Kommentar by Per Henrik Rasmussen — 9. januar 2021 @ 23:53

  28. dont feed the troll

    Kommentar by Amad — 9. januar 2021 @ 23:57

  29. Kommentar by Per Henrik Rasmussen — 9. januar 2021 @ 23:44.

    Lige bortset fra at du kun kan trolle nogen, hvis de tager det du skriver seriøst.
    Og i dit tilfælde har det aldrig været tilfældet, nulbon. Ellers meget godt forsøgt.

    Du er en taber, Per, og du vil aldrig være andet.
    Selv dit navn, Per Henrik Rasmussen, skriger ‘middelmådig taber!’ til omverdenen, og du er simpelthen for småt begavet til at erkende det for dig selv.

    Kommentar by Kimski — 9. januar 2021 @ 23:57

  30. En troll (på dansk også kaldet internettrold) er et fænomen, der huserer på internettets forskellige debatfora, bl.a. i nyhedsgrupperne (også benævnt Usenet), hvor vedkommende skriver indlæg egnet til at provokere folk og fremkalde en hidsig diskussion. En troll mener ikke nødvendigvis, hvad han skriver; hans primære formål med sine indlæg er ikke at argumentere for en påstand, men at få folk til at hidse sig op og “bide på krogen” (wiki)

    Kommentar by Amad — 10. januar 2021 @ 00:01

  31. Bevar mig vel.

    Kommentar by Charles — 10. januar 2021 @ 00:01

  32. Kommentar by Amad — 10. januar 2021 @ 00:01 .

    Jeg er helt med på hvad der foregår, Amad. Jeg keder mig bare, og besluttede mig derfor for at give ’skampletten’ en lidt mere raffineret dosis af hans egen medicin, end den han normalt splitter trådende af med.

    Og som det fremgår ret tydeligt, så kan han ikke klare mosten, når det er ham selv der står for skud, hvilket ikke burde overraske nogen.

    En fem-seks kommentarer herfra, og så skal vi pludseligt “engagere os i en seriøs debat”, når det altså, af indlysende årsager, lige passer ham, ikke?

    Kommentar by Per Henrik Rasmussen — 9. januar 2021 @ 23:53.

    Kim Møller svarede dig allerede 20:13, hvilket du ville have opdaget, hvis ikke du konstant gik rundt med hovedet oppe i din egen røv, klaphat.

    Kommentar by Kimski — 10. januar 2021 @ 00:12

  33. Kimski
    Du påstår i
    Kommentar by Kimski — 9. januar 2021 @ 20:53
    At du skulle ha´ trollet mig din tosse.
    Men det kræver i flg. dig at jeg skulle ta´ dig seriøst

    Du er så langt ude at skide

    Du er for dum til det her sted.
    Skrid og ta´gerne andre timer med.

    Kommentar by Per Henrik Rasmussen — 10. januar 2021 @ 00:20

  34. Kommentar by Kimski — 9. januar 2021 @ 23:57
    Igen udstiller du di uvidenhed.
    Møller svarede mig ikke 20:13 !!!!
    Han stillede mig et spørgsmål !!!!
    Det har han så ikke svaret på.
    Kender du overhovedet forskellen på et ? og et svar ?

    Kommentar by Per Henrik Rasmussen — 10. januar 2021 @ 00:29

  35. Det forstår jeg Kimski 00:12. De er som jeg skrev pisseirriterende. De bør bare fjernes. Jeg tror trollene tæller skalpe efter, hvor mange de kan få op i ‘det røde felt’. De er formodentlig psykisk afvigende med en eller anden variant af kværulantforrykthed?:-)

    “Kværulantforrykthed, vrangforestillinger (paranoia) præget af forurettelse og retfærdighedstrang. Kværulantforrykthed adskilles således fra almindeligt kværulanteri. Symptomerne udvikles ofte gennem et længere tidsrum hos personer med et rethaverisk temperament samt en særlig sårbarhed over for krænkelser. Den pågældende har med rette eller urette været udsat for modgang, fx tabt en retssag. Vedkommende kæmper nu for sin sag, skriver læserbreve til aviser, klager til ombudsmand etc. Hvert afslag får den pågældende til at føle sig dybt uretfærdigt behandlet af et “gennemråddent samfund”.”

    (kilde Rosenberg, Raben: kværulantforrykthed i Den Store Danske på lex.dk. Hentet 10. januar 2021)

    Kommentar by Amad — 10. januar 2021 @ 00:33

  36. Kommentar by Per Henrik Rasmussen — 10. januar 2021 @ 00:20.

    Det må være rigtigt, rigtigt surt, at blive så ophidset over andres kommentarer, at det begynder at afspejle sig i ens grammatik og evne til at stave, når man nu samtidigt gør alt hvad man kan for at give det indtryk af, at man er fuldstændigt upåvirket.

    Synes du ikke, Skamplet?

    Kommentar by Kimski — 10. januar 2021 @ 00:33

  37. Kommentar by Amad — 10. januar 2021 @ 00:33.

    Det er jo også netop det der gør det så underholdende, at spille bold med trollens forsvarsmekanismer.

    Jeg er ret sikker på, at gad jeg at fortsætte, (hvilket jeg ikke gør, da jeg har downloaded en række film, mens det her lettere kedelige tidsfordriv stod på), så ville jeg kunne drive Lille Per så langt ud i rabatten, at truslerne om vold ikke er indirekte længere, og så er han permanent færdig her på UP.

    Jeg skal så godt nok tage endnu en tur med hans fantasi-ven, Jack, bagefter, men som man siger, ‘it’s a dirty job, but someone’s got to do it’. Nu kan jeg så tilfældigvis godt lide at drive tåberne længere ud i vanviddet, end de allerede er, så det er meget passende, at jeg så også er den der gør det.
    Så i andre slipper.
    For det fælles bedste og så’n.. ;)

    Kommentar by Kimski — 10. januar 2021 @ 00:45

  38. Kimski du skal vide at du ikke fylder noget som helst i min hjerne.
    Det er du simpelthen for ligegyldig til.

    Kommentar by Per Henrik Rasmussen — 10. januar 2021 @ 00:51

  39. Kommentar by Per Henrik Rasmussen — 10. januar 2021 @ 00:51.

    Og alligevel vælger du at bruge både tid og energi på at blive ved med at svare.
    Er du virkeligt så totalt blottet for selvindsigt, at du ikke kan se hvordan dine handlinger forråder dine egne ord, igen og igen?

    Hvis der nogensinde opfindes en skala over at være nem, så kommer dit navn til at stå nederst i stedet for ‘nul’.
    Det er jo helt forrygende, som du kan blive ved med at banke hovedet ind i de metaforiske vægge, som du selv har opstillet.
    Det er jo ikke engang nødvendigt virkeligt at stikke til dig, for du gør det meste af arbejdet selv.
    Det er næsten en skam du ikke selv kan se morskaben i det, for jeg kan ikke forestille mig, at der er ret meget sjov i dit liv, sådan som du har formået at præsentere dig selv herinde.

    Er du lidt af en røvsyg party crasher, også i privaten, Per?

    Eller bliver du simpelthen bare ikke inviteret, lige som vores statsminister i hendes ungdom, og så er det dér hunden ligger begravet?

    Kommentar by Kimski — 10. januar 2021 @ 01:09

  40. Kommentar by Kimski — 9. januar 2021 @ 23:57
    Det at svare dig kræver stort set ingen resurser så det skal du ikke bekymre dig om.
    Det der er sjov at observere er at du skal bruge alenlanlange usammenhængende søforklaringer for at forsvare dine synspunkter

    Kommentar by Per Henrik Rasmussen — 10. januar 2021 @ 01:24

  41. Der er godt nok travlt ved håndvasken. Det er da godt, at vi nu ved, hvem der stod på den rigtige side af historien, og hvem der stod på den forkerte side.

    Kommentar by Fantomas — 10. januar 2021 @ 01:37

  42. Vil lige nævne at der er stor evidens om valgmaskinefirmaet Dominion ret mistænkeligt finansieret fra Kina, især efter den nye indrømmelse i Italien fra Arturo Delia. Derudover er der direkte beviser for valgsvindlen på mikroplan samlet på https://hereistheevidence.com/

    Diskussionen om Trumpmodstandernes rudeknusning og andre utyskestreger ved Kongressen blev fredag behandlet af Owen Shroyer i The War Room. Foruden afspilning af videoer fortalte flere øjenvidner at der i forreste række tættest på kongresbygningen vrimlede med personer som de ikke var i tvivl om var Trumpmodstandere og/eller betalt for at lave hærværk. Tayler Hansen kendte selv 7 af personerne, hvoraf John Sullivan allerede har været omtalt på Uriasposten. Navnene på de 6 andre blev dog ikke nævnt.

    Kommentar by perhag — 10. januar 2021 @ 02:06

  43. Kommentar by Per Henrik Rasmussen — 10. januar 2021 @ 01:24

    Åh, men jeg bekymrer mig sådan over dig, Per, det gør jeg virkeligt.
    Og meget. Helt ærligt. Promise.

    Mht. længden på kommentarerne, så skyldes det udelukkende, at jeg vil sikre mig, at selv lettere retarderede og infantile hjerner kan følge med.

    Og nu har du jo selv til overmål understreget, at for dig er begge grupperinger et hjem hjemmefra, så betragt det som en service, du ikke behøver betale for.

    Yeah, I know, I’m such a nice guy that way…

    Nå, det var den film jeg kom fra, -ironisk nok er det et gensyn med ‘Gøgereden’, så man kan roligt sige, at emnet ikke falder helt ved siden af dialogen med dig, -jargonen er næsten den samme…jeg venter faktisk kun på, at du skal forklare mig, at en halv smøg er det samme som en hel, “from a certain point of a deeply distorted view, you know?”

    Men, æh…Hvem er din Nurse Ratched, Lille Per i Norge?
    Er det din mor eller konen, du sådan generelt prøver at dupere, med dét der for dit vedkommende, skal gøre det ud for et vid?

    Jeg spørger selvfølgelig kun fordi jeg er seriøst interesseret. Nej, det er jeg virkeligt. Helt ærligt. Promise.

    Kommentar by Kimski — 10. januar 2021 @ 03:05

  44. Du mener stadig, det bare var en slags karnevaloptog?

    Vildt. Jeg antog, fejlagtigt, at du var sådan nogenkunde begavet, Kim, men nej.

    Kommentar by Jens — 10. januar 2021 @ 04:20

  45. Man kan ikke vinde over en troll.. det er spild af tid.. https://www.usnews.com/news/national-news/articles/2021-01-08/a-reflection-of-america-in-the-rioters

    Kommentar by anno — 10. januar 2021 @ 04:25

  46. @ Jack Achaius — 9. januar 2021 @ 20:37

    Du har da intet begreb om magtens tre-deling og demokrati i det hele taget!

    Politiet skal IKKE følge de folkevalgte de skal følge loven, tosse.

    Kommentar by Santor — 10. januar 2021 @ 07:38

  47. Pelosi & Biden & MSM: Do as you are told, not as we do.

    Kommentar by Gustav Jensen — 10. januar 2021 @ 08:47

  48. Det røde røvhul, Per Henrik Rasmussen er kun på Uriasposten for at hovere over Trumps afgang.
    P.H.R. kom først ind, da sejren til Biden var rimelig sikker. Der er jo ingen grund til at blamere sig på forhånd ! ved at skrive: Biden vinder- hvis det så viser sig at Trump får fire år mere.

    Jesper Steinmetz bliver mere og mere rabiat i sine analyser af Trump
    Han kunne være nyhedsoplæser på Nord Korea stats tv.

    Democ(rats) fx Hillary Clinton jubler over at Twitter lukker Trumps konto.

    Demokrati er – een mand een stemme. Det skider anti-demokraterne på, ved at udelukke store dele af befolkningen fra fri debat, fri og fair valghandlinger.

    Valgsvindlen var massiv og organiseret i USA, og nu viser de store sociale medier deres sande ansigt.

    Masser af mennesker får enten karantæne eller helt lukket kontoen.
    Det er diktatur for fuld udblæsning.

    Google forsøger at mobbe Parler, ved at sabotere Parler-app på folks telefoner. Siden er allerede dømt til at være fristed for Trump supportere. Det er også løgn – folk søger til Parler for at være i fred for faktatjekkere og massiv censur.

    Hvad skal vi med lynhurtig 5G når big-tech udelukker brugere fra at benytte internettet. Man har droppet ideen om at binde verdens befolkninger sammen i et digitalt netværk.

    Venstrefløjen vil styre folks liv, personlig frihed og ytringsfrihed er selvfølgelig forbudt.

    Spørgsmålet er hvem der har magt til at banke techgiganter som Google og Facebook på plads ? så verdens befolkninger får friheden tilbage

    Det røde røvhul Per Henrik Rasmussen nyder godt af Kim Møllers “højt til loftet” hjemmeside. Per behøver ikke frygte at blive smidt af de sociale medier, han er jo tro mod diktaturet.

    Der er en rød tråd til corona og Pfizer vaccine.
    Man må ikke søge oplysninger, og slet ikke skrive kritisk om de ting. Det er åbenbart også noget det nye diktatur holder hemmeligt for enhver pris.

    Kommentar by k.m. — 10. januar 2021 @ 09:30

  49. Tommy Robinson beretter om strømafbrydelse i Vatikanet, og mulig skyderi i gaderne dernede.

    Det er klart, de etablerede sociale medier frygter for deres eksistens, når millioner af brugere skifter til et uafhængigt medie som Parler.

    Magt korrumpere

    Kommentar by k.m. — 10. januar 2021 @ 09:49

  50. Feministerne valgte deres brun/sorthed fremfor demokratiet https://thehill.com/homenews/house/533504-pelosi-says-rioters-chose-their-whiteness-over-democracy boykot kritisk raceteori..

    Kommentar by anno — 10. januar 2021 @ 10:14

  51. thegatewaypundit.com
    Rick Klein is the political director of ABC News. This week, he wrote on Twitter of ‘cleansing’ America of Trump supporters.

    Kommentar by k.m. — 10. januar 2021 @ 10:36

  52. Santor

    Og hvem laver loven?

    Kommentar by Jack Achaius — 10. januar 2021 @ 11:10

  53. “såkaldt hvidt affald, nyttige idioter, kældermennesker”

    Søren Pind lyder som Carsten Jensen, men gemmer sig bag ’såkaldt’ og ‘verdenshistorien’ Reelt bære han ved til bålet, den anti-hvide hetz (betalings artikel) https://www.berlingske.dk/kommentatorer/de-moerke-kraefter-findes-ogsaa-her-i-danmark-og-naeres-specielt-af det ender galt. Boykot kritisk raceteori..

    Kommentar by anno — 10. januar 2021 @ 11:17

  54. – Jens

    Har du slet ikke undret dig over, at de her freaks ikke havde våben med sig? At den ledende kalder sig shaman? At de brugte tiden på at tage selfies?

    Kommentar by Kim Møller — 10. januar 2021 @ 11:34

  55. It’s ok to be white. -Dike

    Kommentar by Nielsen — 10. januar 2021 @ 11:47

  56. https://en.wikipedia.org/wiki/1983_United_States_Senate_bombing

    https://en.wikipedia.org/wiki/May_19th_Communist_Organization

    Kommentar by KineserSnot — 10. januar 2021 @ 12:33

  57. Kommentar by Kim Møller — 10. januar 2021 @ 11:34
    Nu er jeg ikke den store selfie akrobat (har aldrig taget en) og når man så er vidne til hvad den disciplin kan medføre af ødelæggelser skal man da nok lige tænke sig om en extra gang inden man kaster sig ud i det.
    Hvis ellers ikke at NON IQ tossens spyd er lavet af papmaché eller er en selfiestang så rendte han da rundt med et yderst potent våben.

    Kommentar by Per Henrik Rasmussen — 10. januar 2021 @ 13:12

  58. Kommentar by Per Henrik Rasmussen — 10. januar 2021 @ 13:12

    Hvorfor forholder i jer ikke til virkeligheden.

    Istedet for at begive jer ud i en absurd motiv-analyse, som er den eneste grund til i kan forsvare jeres totalitære-tendenser.

    Kommentar by KineserSnot — 10. januar 2021 @ 13:14

  59. Black Panther var på Capitol Hill med våben i 1967.

    https://capitolweekly.net/black-panthers-armed-capitol/

    Kommentar by CCC — 10. januar 2021 @ 13:19

  60. Kommentar by Per Henrik Rasmussen — 10. januar 2021 @ 13:12

    Nettet er fyldt med videoer der viser at politiet lukkede demonstranterne inden på Capitol Hill.

    Hvad vil typer som dig gøre, når jeres uhæderlige tilgang bliver afsløret?`

    Kommentar by KineserSnot — 10. januar 2021 @ 13:35

  61. Kommentar by Per Henrik Rasmussen — 10. januar 2021 @ 13:12

    >Protestors let in Capitol Hill by Cops (VIDEO)

    https://www.youtube.com/watch?v=CRXEyAWk_og

    Kommentar by KineserSnot — 10. januar 2021 @ 13:43

  62. NIGEL FARAGE er nu ude med en alvorlig advarsel om Kina. Se hodja. På den korte og hos snaphanen er der uhyggelige beretninger om hvad der foregår af hverdagsterror, skyderier, knivstik, røverier, mord, vanvidskørsel og påsatte brande i både Danmark og Sverige.

    I DR P1 var der fra 12.15 de sædvanlige pinger og pampere til at forklare lytterne at Enhedslisten står for social forståelse og forkælelse, og at andre gamle partier var glade for at valget i USA endte så lykkeligt som det gjorde. Biden og kamel-damen vandt med millioner af stemmer i forhold til den stygge, dumme og trælse Trump. Hurra, hurra, hurraaa……

    Kommentar by BENT A — 10. januar 2021 @ 13:50

  63. DE LANGE KNIVES NAT i USA. Se selv de dystre nyheder hos forskellige netaviser, hodja, document, tucker carlson og 24nyt, som også har mange andre interessante artikler om statskup og politisk fremkaldte katastrofer rundt om i verden.

    Kun tåber frygter ikke rød og totalitær politik.

    Kommentar by BENT A — 10. januar 2021 @ 14:39

  64. k.m. 09:30. Enig. Det er selvfølgelig muligt “at banke techgiganter som Google og Facebook på plads”. Selv i et demokratisk samfund med fri markedsøkonomi. Hvis man har viljen og flertallet. Der monopol lovgivning, man kan bruge til det eller man kan indføre den, hvis den eksisterende ikke er tilstrækkelig.

    Jeg kender masser af eksempler, hvor store firmaers ønske om at købe konkurrenter ud, er blevet stoppet af de offentlige myndigheder, der sørger for at firmasammenlægninger ikke bliver dominerende monopoler.

    Det bruges anti-monopol lovgivning til. Tilfældige eksempler klippet fra PROHIBITED MERGERS i “Concurrences. Antitrust Publications & Events:

    The UK Competition Appeal Tribunal upholds the Competition Authority’s decision to prevent the acquisition of an online graphics database by a social media company (Facebook / Giphy) 13 NOV 2020

    The US FTC challenges medical center’s proposed acquisition of competitor (Hackensack Meridian Health/Englewood Healthcare Foundation) 3 DEC 2020

    The Norwegian Competition Authority prohibits the acquisition of a car digital marketplace by a competitor (Schibsted/Nettbil) 11 NOV 2020

    The UK Competition Authority blocks completed investment technology merger after finding it would lessen competition (FNZ/GBST) 5 NOV 2020

    The EU General Court upholds the Commission decision to block a takeover in the construction sector (Cemex Croatia / HeidelbergCement / Schwenk)5 OCT 2020

    The UK Competition Authority provisionally blocks merger between the country’s leading suppliers of retail investment platform solutions (FNZ / GBST)5 AUG 2020

    The Rotterdam District Court annuls the authorisation of the acquisition of postal services providers on the basis that it would result in a monopoly on the Dutch postal delivery market (Sandd/PostNL) 11 JUN 2020

    The German Competition Authority prohibits a merger in the cash handling services sector. 18 DEC 2019

    http://www.concurrences.com/en/bulletin/special-issues/prohibited-mergers/

    Kommentar by Amad — 10. januar 2021 @ 14:47

  65. https://www.altinget.dk/kalender.aspx?id=43833
    ophævelse af straffelovens §266B

    Kommentar by k.m. — 10. januar 2021 @ 15:54

  66. http://www.dendanskeforening.dk/side598-cid-522-aid-14685-mid-1-params-12.html

    Bent Jensen om Trump og demokraterne
    Endnu før Trump var blevet indsat som præsident talte demokraterne om en rigsretssag for at få ham afsat. Lige efter indsættelsen i januar 2016 var de med i en kæmpedemonstration, hvor førstedame Nancy Pelosi opfordrede til kamp i gaderne for at fordrive Trump, og sangerinde og superdemokrat Madonna erklærede, at hendes drøm var at sprænge Det Hvide Hus i luften. Kæmpe bifald! Det har ikke senere skortet på superdemokraters opfordringer til at myrde USA´s præsident.

    Kommentar by k.m. — 10. januar 2021 @ 16:16

  67. KUN EN TÅBE FRYGTER CORONA – ÅBEN DE GRÆNSER OG LAD FESTEN BEGYNDE

    HILSEN RONKEDOR/GUD

    Kommentar by Ronkedor — 10. januar 2021 @ 16:17

  68. DANMARK KULTUR DEBAT KLIMA INTERNATIONALT SPORT FORBRUG OG LIV IBYEN PODCAST FOR ABONNENTER MENU
    0
    Køb abonnement
    E-AVISEN

    POLITIKEN PLUS

    POLITIKEN LIVE

    Søg

    BAGSIDEN
    ATS
    DANMARK
    Samfund
    Politik
    Uddannelse
    København
    Politiken Undersøger
    Pædagogprisen
    Undervisningsprisen
    DEBAT
    Leder
    Kroniken
    Klummer
    Debatindlæg
    Dagens tegning
    Indsend debatindlæg
    FORBRUG OG LIV
    Bolig
    Sundhed
    Digitalt
    Motion
    Biler
    Livsstil
    Guides
    Test
    FOTO
    IBYEN
    Anmeldelser
    Guider
    Klummer
    Byliv
    Listen
    Skudt i byen
    INTERNATIONALT
    KLIMA
    KULTUR
    Film og tv
    Musik
    Medier
    Bøger
    Kunst
    Scene
    Design
    Arkitektur
    Mode
    Set og hørt
    Historie
    Erotik
    LIVE
    PolitikenBillet
    Kunstkritikerskolen
    Kurser
    Kritikerskolen
    Skoleledernetværk
    Podcast
    Video
    MAD
    Opskrifter
    Nyt om mad
    Anmeldelser
    Vin
    NAVNE
    Fødselsdage
    Dødsfald
    Dødsannoncer
    PODCAST
    Du lytter til Politiken
    Madsen & Magten
    Cand.hvad.nu
    Politikens Poptillæg
    Efter voldtægten
    Donald og Joe
    Rejsen til det røde hus
    Bogfolk
    Herbert Pundik
    Ibyens brevkasse
    Stine Geisler – mordet uden ende
    Min energi er et andet sted
    Donutmodellen
    Hjælp, vi flytter hjemmefra
    I jaguarens fodspor
    Technu
    Wulffmorgenthaler Podcast
    Min kærlighedshistorie
    Kongerækken
    Bogen der ændrede mit liv
    Nils Thorsens bedste
    Nedtælling til valget
    Alt er nu
    Third Ear
    Politiken Dokumentar
    Plus En
    REJSER
    Ferie i Danmark
    Nyheder
    Guider
    Storby og kultur
    Sol og strand
    Temarejser
    SENESTE NYT
    SPORT
    Resultater
    Fodbold
    Cykling
    Håndbold
    Golf
    Tennis
    Formel 1
    Ishockey
    Svømning
    UNDERHOLDNING
    Krydsord
    Sudoku
    Bezzerwizzer
    Wulffmorgenthaler
    Ting jeg gjorde
    VIDEO
    VIDEN OG TECH
    Viden
    Tech
    Viden og Tech analyser
    ØKONOMI
    Dansk økonomi
    Global økonomi
    Privatøkonomi
    Arbejdsmarked
    Bolig
    Virksomheder
    ARKIV
    Onlinearkiv
    Avisarkiv
    ANNONCØRBETALT INDHOLD
    JOB
    MIT POLITIKEN
    Velkommen
    Læste artikler
    Ulæste artikler
    PLUS
    Webshop
    Arrangementer
    Rejser
    Rabataftaler
    Mere fra Plus
    Plusbutikken
    Pluskort
    Plus Nyhedsbrev
    NYHEDSBREVE
    Politiken Morgen
    Dagens Overblik
    Chefredaktøren anbefaler
    Amerikas Splittede Stater
    Politiken Klima
    Politiken Mad
    Politiken Debat
    Politiken Sport
    Politiken Kultur
    Politiken Foto
    Politiken Weekend
    Borgen indefra
    Politiken Rejser
    Politiken Bøger
    Politiken film
    Tech og Viden
    Politiken Penge
    Politiken Sundhed
    Politiken Ibyen
    Plus Nyhedsbrev
    POLITIKEN HISTORIE
    POLITIKEN MAD
    BØRNEAVISEN
    MONITORMEDIER
    Kulturmonitor
    Byrummonitor
    Klimamonitor
    Skolemonitor
    Sundhedsmonitor
    FØLG OS

    ANDRE TJENESTER
    ANNONCER BILLET ERHVERV KUNDECENTER NYHEDSBREVE POLITIKENS OPLYSNING RSS-FEEDS ADMINISTRÉR SAMTYKKE
    PERSONDATA
    Hvad er en ronkedor?

    AUTOMATISK OPLÆSNING
    POLITIKENS OPLYSNING 19. NOV. 2004 KL. 09.28
    LÆS ARTIKLEN SENERE
    FOR ABONNENTER
    En ronkedor er en gammel, ofte aggressiv hanelefant, der lever adskilt fra flokken. Ordet kan også anvendes om ‘en ældre, vrissen mand’.

    I ældre betydning kunne det også være en pralhals. Ordet kommer af det hollandske ronkedoor, som betyder ‘enligt levende elefant’.

    På hollandsk findes også ordet ronkadoor om en pralhals og om en art flyvefisk. Begge ord stammer oprindeligt fra det portugisiske roncador, som både betyder ‘en, der snorker’, ‘flyvefisk’ og ‘pralhals’.

    Hvorfor elefanten er kommet ind i billedet forklares i Ordbog over det Danske Sprog således: »Der skal findes en Slags gamle Han-Elefanter med udgaaede Stødtænder, der er drevne ud af Parringskampen af yngre Medbejlere og alene kan give deres Maskulinum til Kende gennem en Brølen eller Brummen, der lyder baade latterlig og gyselig«.

    Kommentar by Ronkedor — 10. januar 2021 @ 16:19

  69. Kommentar by Per Henrik Rasmussen — 10. januar 2021 @ 13:12.

    Her, dengsedreng, kan du genkende dig selv fra 0:40 mærket? For ligheden er rent ud sagt uhyggelig, når man læser det bræk du får væltet ud over siderne herinde.
    https://www.youtube.com/watch?v=XpB8SSGkFRI

    Kommentar by Kimski — 10. januar 2021 @ 16:23

  70. Tænk, hvis Facebook beslutter at blokere Danmarks Radio, deres medarbejdere og lokalradio/TV der er dybt afhængig af at være på nettet hele tiden.

    Lyttere kan ikke skrive ind og bestille musik, stationer kan ikke vise artikler og videoer om stort og småt – hver dag hører vi “følg os på Facebook”

    Det ville være SÅ fedt at lukke DR og deres emsige journalister ned, bare en uge eller to.

    Nu snakkes der også om at ændre epedemiloven, så Folketinget bestemmer hvad der kritisk sygdom. Det er selvfølgelig rød bloks våde drøm om at rage al magt til sig, og blæse på den medicinske fagkundskab.

    Heuniche kan bestemme, at en simpel influenza er farlig for samfundet, og dermed bemyndigelse til at låse folk inde eller lukke samfundet ned på ubestemt tid. Han behøver ikke lytte til eksperter på området.

    Det er enorm farlig, en bombe under retssikkerheden, men som flertallet er lige nu, bliver det sgu nok stemt igennem.

    Kommentar by k.m. — 10. januar 2021 @ 17:39

  71. Masser af sundhedspersonale (27%) i USA er skeptisk, eller ønsker slet ikke at blive vaccineret. Det skyldes frygt for bivirkninger og mistro til statens anbefalinger.

    Brostrøm vil så vidt jeg kan bedømme, gerne stikke alle danskere.

    Mon det er den langvarige nedlukning her, der gør folk møre? så de ikke kan vente med Bill Gates vidundermiddel

    Jeg synes det er skræmmende at covid19, der har krævet langt færre dødsfald i Danmark i forhold til kræft, kan skabe panik i den grad.

    Kommentar by k.m. — 10. januar 2021 @ 17:57

  72. Corona myndighed har travlt med at forfølge syge bistandsklieter

    Kommentar by Ronkedor — 10. januar 2021 @ 19:28

  73. Nægtet førtidspension

    https://www.tv2lorry.dk/kobenhavn/lider-af-alvorlige-sygdomme-kommune-naegter-hende-fortidspension

    Kommentar by Ronkedor — 10. januar 2021 @ 19:34

  74. De er så langt ude at de jagter GUD ham selv

    Kommentar by Ronkedor — 10. januar 2021 @ 19:41

  75. Jeg er en helt speciel støbning – 2 i 1 person

    Kommentar by Ronkedor — 10. januar 2021 @ 20:07

  76. Uhyre er et begreb som oftest sættes i forbindelse med ondskab og grusomhed.

    Et andet ord for uhyre er “monster”, som kommer fra det vulgærlatinske ord monstrare (i fortid monstrum), fra monere (= at advare/mane, der viser til opfattelsen af, at vanskabninger varsler gudernes vrede). [1]

    Personer som foretager sig grusomme handlinger, eksempelvis tortur, mishandling, mord og andre psykopatiske gerninger, bliver ofte karaktiseret som uhyrer.

    Kommentar by Ronkedor — 10. januar 2021 @ 20:16

  77. Arnold “I told you I’d be back” I en knivskarp analyse.

    https://twitter.com/Schwarzenegger?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5Etweetembed%7Ctwterm%5E1348249481284874240%7Ctwgr%5E%7Ctwcon%5Es1_&ref_url=https%3A%2F%2Fekstrabladet.dk%2Funderholdning%2Fudlandkendte%2Farnold-raser-vaerste-praesident-nogensinde%2F8425689

    Kommentar by Per Henrik Rasmussen — 10. januar 2021 @ 20:48

  78. Corona myndighed adlyder ordre fra Mellemøsten

    Kommentar by Ronkedor — 10. januar 2021 @ 21:10

  79. Godnat

    Kommentar by Ronkedor — 10. januar 2021 @ 21:32

  80. I POLEN ØNSKER MAN AT UDSKIFTE gamle kommunistiske og radigale dommere med dommere som er knap så røde og fjollede, eller som ligefrem er nationalkonservative.

    Det bliver så i DR P1 til at Polen undergraver EUs værdier, angriber retssikkerheden og demokratiet, underminerer alt med kultur, retfærdighed og menneskerettigheder.

    Men det er jo at fordreje og forvrænge hvad det handler om. DR fik stor hjælp til manipulationen af Pernille Skipper, Per Stig Møller og en Michael et eller andet fra Pølletiken. (der var også noget nedrakning af Trump)

    Hvis man er ved at være træt af den noget afsporede “debat” i denne tråd, kan en god bog anbefales: Verdenshistorien efter 1900. Eller se
    under Sundhedsvæsnets deroute/ storhed og fald. Eller læs om klima, el-biler og vindmøller hos Prager U.com

    (Ret sjovt at politikere som dummer sig uafbrudt, mener sig klogere end både naturen og Gud selv)

    Kommentar by BENT A — 10. januar 2021 @ 21:37

  81. Det er uhyggeligt som Trumps terrorstøtter har travlt med, at bortforklare forsøget på det antidemokratiske revolutionære militante kupforsøg.

    https://twitter.com/SethAbramson/status/1346977323086729218?s=09

    Kommentar by Jack Achaius — 10. januar 2021 @ 21:49

  82. Det er sjovt jeg sidder her og skriver som Gud – kan i sluge den kamel 🐫

    Kommentar by Ronkedor — 10. januar 2021 @ 22:01

  83. Tid til selvransagelse på ‘kontrast’ 😁

    “Heldigvis er Trump for ubegavet til at udtænke endsige udføre et “rigtigt” statskup, men hans narcissisme og despekt for demokratiske institutioner formåede ikke desto mindre at opgejle hans tilhængere til at angribe hjertet i det amerikanske folkestyre og udstille landet som mere polariseret og ustabilt end nogensinde før i efterkrigstiden.”

    https://kontrast.dk/sektioner/debat/artikel/statskup-for-idioter

    Kommentar by Jack Achaius — 10. januar 2021 @ 22:57

  84. Kommentar by KineserSnot — 10. januar 2021 @ 13:14
    “Hvorfor forholder i jer ikke til virkeligheden”
    Det er jo lige nøjagtigt det vi gør når vi oplever at du og ligesindede står tilbage på perronen på en forlængst nedlagt station hvor i lige glemte at købe en billet og virkeligheden forlængst er kørt videre.
    LOL

    Kommentar by Per Henrik Rasmussen — 10. januar 2021 @ 23:30

  85. I ser ikke elefanten i rummet, gør I?? Når der tales udgangsforbud og militærindsættelse i eet af vores lorte eu lande, så er det scripted og kommer også til os! Og ronkedor: sørgeligt, at du er så blasfemisk og anti-Gud. Jeg håber, du får nok tid til at angre, for jorden er ved at gå ind i sin dødsspiral. https://www.express.co.uk/comment/expresscomment/1382078/vaccines-deployment-moderna-coronavirus-lockdown-britain

    Kommentar by Løsriv Jylland! — 10. januar 2021 @ 23:39

  86. Terrolederen Trump afsættes imorgen👍

    https://www.bt.dk/udland/25-sigtes-for-terror-efter-angreb-paa-kongressen

    https://www.foxnews.com/politics/secret-service-investigative-death-threats-against-pence

    Kommentar by Jack Achaius — 10. januar 2021 @ 23:44

  87. Terrolederen Trump afsættes imorgen👍

    https://www.bt.dk/udland/25-sigtes-for-terror-efter-angreb-paa-kongressen

    Kommentar by Jack Achaius — 10. januar 2021 @ 23:48

  88. r

    Kommentar by Jack Achaius — 10. januar 2021 @ 23:49

  89. Kommentar by Løsriv Jylland! — 10. januar 2021 @ 23:39
    Der er folk der er kyniske nok tll at fodre underbemidlede typer for at tjene penge.
    Og du er åbenbart en af dem der ikke er i stand til at gennemskue det.

    Kommentar by Per Henrik Rasmussen — 11. januar 2021 @ 00:46

  90. Trump har smidt sine egne terrortropper under bussen!

    “President Trump signed an executive order that called for up to 10 years’ imprisonment for vandalism or destruction of “historical monuments, statues, and memorials.” But because the Capitol siege seemed to be intended to interfere with Electoral College vote counting, the prison sentence could rise to 20 years, Sklansky explained.”

    https://fortune.com/2021/01/07/trump-capitol-rioters-prison/

    Kommentar by Jack Achaius — 11. januar 2021 @ 01:23

  91. Kommentar by Per Henrik Rasmussen — 10. januar 2021 @ 23:30

    Hvorfor lukkede man flere steder terroristerne ind på Capitol Hill?

    Kommentar by KineserSnot — 11. januar 2021 @ 01:52

  92. Kommentar by Jack Achaius — 10. januar 2021 @ 23:48

    Nancy Pelosi og hedes julelege i senatet, har intet med virkligheden at gøre.

    Kommentar by KineserSnot — 11. januar 2021 @ 01:53

  93. Kommentar by Jack Achaius — 11. januar 2021 @ 01:23

    Ja men desværre er der ikke meget “lov og orden” hos demokraterne, her betaler man istedet omkostninger for diverse retssager begået af BLM-terroristerne.

    Kommentar by KineserSnot — 11. januar 2021 @ 01:54

  94. De terrorstøttende Trump sympatisører får sig en overraskelse imorgen 😁

    https://www.bt.dk/udland/25-sigtes-for-terror-efter-angreb-paa-kongressen

    Kommentar by Jack Achaius — 11. januar 2021 @ 02:04

  95. Der er forhåbentlig ingen røde svin tilbage efter Great Reset.
    Så har det jo været forgæves at starte forfra.

    Nancy Pelosi, den skingrede skøre kommunist er bevis på, at alt hvad venstrefløjen rører ved – enden i lort og lagkage.

    Hun tror lige som Achaius at Trump kan væltes ved en rigsret i løbet af få dage.

    De røde svin lever i deres egen forkvaklede verden. Derfor passer deres destruktive livsstil perfekt sammen med Islam, de har taget som allieret.

    Pelosi frygter Trump trykker på atomknappen !!!!!
    Lad os se hvad senil / pædofil Biden finder på.

    Vi må omdøbe Det Hvide Hus til Det Røde Hus, måske indretter de en afdeling af Pædo Island nede i kælderen.

    Kommentar by k.m. — 11. januar 2021 @ 06:29

  96. Studieværten på drP5 siger mange kvinder får lavet nye bryster her under coronanedlukning.

    Det er altså løgn når regeringen påstår sygehusvæsnet er ved at bryde sammen under corona indlagte. Det bruger de som undskyldning for at holde samfundet lukket ned.

    Det kan ikke være rigtig at sygehuse / privathospitaler spilder tid med kosmetiske operationer der hverken er nødvendige eller livstruende for patienten.

    Kommentar by k.m. — 11. januar 2021 @ 07:57

  97. https://fyens.dk/artikel/tidligere-tv-v%C3%A6rt-og-fem-m%C3%A6nd-tiltalt-for-vold-r%C3%B8veri-og-h%C3%A6rv%C3%A6rk-kvinde-brugte-m%C3%A6nd-som-t%C3%A6skehold

    Tidligere kvindelig TV vært !

    bliver hun heglet igennem i go’aften Danmark ? lige som Jes Dorph Petersen

    Kommentar by k.m. — 11. januar 2021 @ 08:53

  98. MSM er i dag fjende af individets ret til ytringsfrihed og demokrati. Medierne sørger med deres hetz-kampagner for, at vælgerne stemmer på ‘de rigtige’ og de jævner alle andre med jorden.
    Marshall McLuhan (1911-1980)indså det først med sit berømte “mediet er budskabet”. Han forudså, at de elektroniske massemedierne ville medføre, at vi alle kom til at leve i en verdensomspændende global landsby styret af medierne.
    Donald Trump forstod det og han red højt på den mediebølge han selv skabte og til sidst gik han under i mediernes modstrøm.
    Sådan bliver vores fremtid. Som kliker og slåskampe og mobning i landsbyens skolegård. Det hele bliver vist på tv og online som reality tv. Dem, der bestemmer over medierne, får magten.

    Kommentar by Amad — 11. januar 2021 @ 09:12

  99. https://www.document.no/2021/01/10/noe-stemmer-ikke-demonstrantene-ble-sluppet-inn-i-kongressen/

    Kommentar by k. m. — 11. januar 2021 @ 09:23

  100. PS. 9 Big Tech Platforms that Have Blacklisted President Donald Trump:
    Twitter, Google, Apple, Facebook, Instagram, YouTube, Snapchat, Pinterest, Shopify, Reddit, TikTok, Twitch, and Discord have all either banned or restricted President Trump from their platforms. The severity of action taken against Trump varies by platform. (Breitbart 9. januar 2021)

    Kommentar by Amad — 11. januar 2021 @ 09:40

  101. Tyrkiet er måske landet med flest fængslede journalister.
    Det kritiserer Nancy Pelosi ikke, og vores danske medier er også tavs

    Meget selvmodsigende at store amerikanske tech-giganter blokerer deres egen præsident – mens diktaturer rundt i verden fængsler journalister der graver i korruption og magtmisbrug

    Kommentar by k.m. — 11. januar 2021 @ 09:45

  102. I gårsdagens TV-avisen klokken 21.00 sammenlignede DDR’s såkaldte korrespondent i USA, Steffen Kretz, demonstranterne ved Capitol Hill med terroristerne fra Islamisk Stat.

    Hvis Kretz havde sammenlignet voldspsykopaterne fra BLM og Antifa med Islamisk Stat havde der været ramaskrig fra alle de “anstændige”…

    Kommentar by Revisoren — 11. januar 2021 @ 09:58

  103. 100) Tydeligt paradoks.

    Kommentar by Michael Unna — 11. januar 2021 @ 10:19

  104. Håndbolds spillere positive med covid. Usa hold var på træningslejr i danmark inden vm. 18 spillere positive. Hvordan er dette muligt?
    Er der forskel på hvordan test er i de forskellige lande? Så er testen noget værd, en falsk gardering.

    Kommentar by Islamarebad — 12. januar 2021 @ 14:41

RSS feed for comments on this post.