13. januar 2021

Dansk Flygtningehjælp til Alis far: “Du behøver ikke at arbejde. Du kan blive hjemme og få penge…”

En lige højre til blødhjerterne i integrationslobbyen. Kommentar i Berlingske af Ali Aminali – Det var ikke Dansk Flygtningehjælp, men de danske naboer, der troede på mine forældre (kræver login).

“… Vi kom til Danmark i 1988 og fra start blev vi mødt som ressourcesvage, der skulle pakkes ind i bobleplast. Vi mødte ikke integrationsmaskinen. Det vil sige de kommunale indsatser, som er lavet til minoritetsetniske med fokus på etnicitet. Det vi mødte, var de bedrevidende humanister, som anså det som deres kald at beskytte nytilkomne fra ret og pligt. Da min far kom til Danmark var han vant til at arbejde. Også selvom at han måtte flygte fra politisk forfølgelse, vold og i sidste ende husarrest. Derfor kendte han ikke til andet, da han ‘landede’ i et asylcenter og senere i Helsingør Kommune.

Han første spørgsmål var også ‘hvordan tjener jeg penge?’ For det var, hvad han var vant til ‘hjemmefra’. Alligevel fortalte flere Dansk Flygtningehjælp-medarbejdere mine forældre, at de ikke behøvede at arbejde. Min fars daværende ‘mentor’ havde ordret sagt: ‘Du behøver ikke at arbejde. Du kan blive hjemme og få penge og ro’. Ikke nok med det, så blev min mor også påduttet andres ideer om det gode liv. F.eks. opfordrede min mors støtteperson hende til at bruge tørklæde, fordi ‘der jo er religionsfrihed i Danmark’. Hun gik så langt til at købe flere forskellige farvede tørklæder til hende.

Min sympatiske skoleleder gav mig fri fra kristendomsundervisning – uden at vende det med mine forældre – fordi vi jo var ‘muslimer’. …”

(Politiken, 31. juli 2015)

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/116256/trackback

32 Comments »

  1. Jeg tror jeg vil donere til Dansk Flygtningehjælp: de gør et fremragende arbejde med at sikre at muhammedanere ikke bliver integreret, og dermed er lettere at sende hjem.

    Og en Dannebrogsorden til Jørgen “Negerpenge” Poulsen, hvis han da ikke allerede har fået een.

    Kommentar by Felix Krull — 13. januar 2021 @ 02:09

  2. DE BLØDHJERTEDE HUMANISTER, RØDFASCISTER OG FELTMADRASSER som dominerer godheds- og indvandringsindustrierne, er kun “humanister” overfor indvandrere. Deres globale næstekærlighed når ud til klodens fjerneste lande, 5000 og 10.000 km væk, men deres landsmænd, de danskere som er deres næste/nærmeste, som er 1 meter, 10 meter, 100 meter eller 1 km væk, dem har de intet til overs for.

    De er klar til at udplyndre, fordrive dem og udskifte dem, for at skaffe goder og LEBENSRAUM til deres kære migranter fra Afrika og Arabien.

    De er parate til at lade Danmark invadere, besætte, afrikanisere og islamisere.

    De er mere end villige til at lade danskerne lide under utallige nedskæringer, besparelser, nedlukninger og sociale forringelser.

    De finder det i orden med mangedoblet kriminalitet, hverdagsterror og nye sygdomme.

    De stadig flere ensomme, stressede, syge, hjemløse eller voldsramte danskere rager disse “humanister” en høstblomst. De tusinder af opløste og splittede familier, og de mange rodløse og ulykkelige danske børn er de også ligeglade med.

    De mener at de er i deres fulde ret til at forære landet, byerne, boligerne, pengene, arbejdspladserne, indfødsretten, MR, skolerne, hospitalerne og meget, meget mere væk til evighedsturisterne.

    De udleverer gerne danskerne og de danske børn til undergang og ingen fremtid.

    De røde “humanister” findes også i de gamle partier og medier. De er i fuld gang med at omdanne Danmark til en fejlslagen, ruineret og anti-dansk stat.

    Vi risikerer at Danmark kommer til at dele skæbne med de 45-50 andre lande som (siden 1917) brød sammen og blev til katastrofeområder hærget af vold, mord, sygdom, fattigdom og ufattelige rædsler.

    Selv her i 2021 er der adskellige lande der hærges af løgn, vanvid, terror, barbari og tyranni.

    Det er på tide at vågne op og se truslerne mod vi danskere i øjnene.

    Kommentar by BENT A — 13. januar 2021 @ 04:07

  3. Hvad og hvorfor var POTUS i Alamo i dag?

    Learn our comms.

    Kommentar by Iznogut — 13. januar 2021 @ 05:25

  4. Felix Krull 02:09
    Som jeg opfatter vores slangudttryk,må man skelne mellen negerpenge og ugandadollars. Sidstnævnte er udtryk for den ene tjeneste er den anden værd eller du har en mur der skal repareres og jeg har et plankeværk,som skal repaarerres;Jeg er tømrer og du er murer. Ubalancer afregnes med kartofler eller andre naturalier.
    Altså dine negerpenge og mine ugandadollars er meget modsætningsfyldte. Førstnævnte er egentlig korruption og snablen nede i statskassen,medens sidstnævnte er en metode til at holde vores værste fjende: staten ude af vores liv.
    Og den kære Hr. Poulsen kan meget vel tænkes at yde de politikere han ta’r røven på gentjenester af den ene eller den anden art. Jeg tror f.eks ikke at Frank Jensen kom særlig dyrt til hans cykel eller bil.

    Kommentar by Nielsen — 13. januar 2021 @ 06:23

  5. Ja når man er så dum så man velkommer det Totalitære Islam og understøtter undertrykkelsen, så har Helsingør kommune da fortjent (Ah undskyld). De pågældende idioter at leve under Sharialovens modbydeligheder. Hvad andet er der at sige end. Støt SIAD.
    http://www.siaddk.wordpress.com God onsdag. mvh Michael Unna

    Kommentar by Michael Unna — 13. januar 2021 @ 06:28

  6. Hvorfor er man forbløffet? Sådan har det været i lang tid , og der er ingen grund til at tro den indstilling fra vore egne vil ændre sig fremover: Det er sagt og skrevet mange gange , det er vore egne tåber og kolbøtter man skal have skovlen under og udskiftet.

    Kommentar by hartvig jensen — 13. januar 2021 @ 07:23

  7. Nielsen@ 06:23
    Det var en reference til Jørgen Poulsens eget ordvalg da han blev bedt om at betale et par trillioner tilbage af sin fratrædelsesgodtgørelse: “Man anklager mig for at stjæle negrenes penge.”

    Kommentar by Felix Krull — 13. januar 2021 @ 07:50

  8. Et gennemgående karaktertræk hos feel good segmentet er behovet for at være godgørende for andres penge.

    Det ses i stort såvel som i småt. I sidste kategori er “forældrerådene” i folkeskolen, en 4-6 forældre, typisk kvinder og typisk nære veninder der “tager slæbet” med at være forældreråd. Det første de gør er at udskrive en ekstraskat til “klassekassen” så de har noget at købe kage for

    Kommentar by redneck — 13. januar 2021 @ 08:17

  9. 5) vil gerne rette lidt i mit indlæg….Det var 1988…Danmark var dengang langt mere naivt… Takket være “Den Danske Forening” blev der kæmpet imod den bevidstløse naivitet. Tak til Søren Krarup og Ole Hasselbalch især.

    Kommentar by Michael Unna — 13. januar 2021 @ 09:20

  10. Flygtninge-lobbyen ruller den røde løber ud for det nye herrefolk. Intet nyt under solen.

    Kommentar by Holger_Danske — 13. januar 2021 @ 10:29

  11. Se et kommentarspor i Information; se den samme lille klub af fjolser klappe hinanden på ryggen med vi andres penge.

    Kommentar by Hul igennem? — 13. januar 2021 @ 10:35

  12. Fra gemmerne : BT 2012
    “Da PET midt i 90erne i al hemmelighed massedestruerede sager om politikere fra den kolde krig, skete det med Nyrup-regeringens velsignelse.
    BT kunne i går afsløre, at PET, Politiets efterretningstjeneste, makulerede utallige dokumenter med potentielt belastende oplysninger om fremtrædende politikere på især venstrefløjen, og i dag erkender daværende justitsminister Bjørn Westh (S), at han og dermed SR-regeringen var involveret i beslutningen.
    En beslutning, der betød, at sporene efter de politiske venners gerninger under den kolde krig forsvandt for altid.
    – Jeg kan ikke huske de præcise detaljer efter så mange år, men jeg var indblandet i det. Somme tider skal man se, om alt det, der står i arkiverne, er nødvendigt. Hvis noget er unødvendigt, er der ingen grund til at opbevare det. Det er derfor de politiske sager fra den kolde krig skulle destrueres. Især fordi indholdet var myteskabende, siger Bjørn Westh.” citat slut

    Det var den tids censur –

    Kommentar by k.m. — 13. januar 2021 @ 10:53

  13. De fremmede skal ikke integreres.
    De fremmede skal ikke assimileres.
    De fremmede skal ikke være her.

    Kommentar by Peter Nielsen — 13. januar 2021 @ 11:00

  14. En enkelt off-topic kommentar, så lover jeg at stoppe

    Google har netop blokeret for Donald Trump video upload

    I 2012 offentliggjorde Google selv en undersøgelse, der viste søgning på sexrelateret hjemmesider.

    På top 10 listen var de 6 muslimske lande

    Kommentar by k.m. — 13. januar 2021 @ 11:03

  15. @ 13, Peter Nielsen. Skal du ikke lige have den her med: De fremmede er ikke venner du endnu ikke har moedt ;-)

    Kommentar by krassisten — 13. januar 2021 @ 11:07

  16. Dansk Flygtningehjælp er den mest landsskadelige forening vi har. Den har en fuldstændig uacceptabel status som en stat i staten. Det er på tide at politikerne begrænser organisationens indflydelse som lobbyist virksomhed.

    I øvrigt er det ubegribeligt at politikerne fra Socialdemokratiet og mod højre, ikke snart bliver enige om at stoppe alt hvad der hedder asyl til folk uden for Europa. Man burde helt afskaffe asylretten og henvise asyllanter til deres eget nærområde. Det er og bliver den eneste måde man kan stoppe asylmisbruget på. Så må politikerne finde sig i at der kan blive peget fingre ad dem i FN og når de rejser rundt i U-landene.

    Stem på Nye Borgerlige næste gang. Det eneste parti der har en klar og konsekvent indvandringspolitik.

    Kommentar by JC — 13. januar 2021 @ 11:21

  17. Hvis det er sandt, og det er det jo nok, så er der alt – ALT – mulig grund til at være dybt dybt forarget! Hvis jeg skulle bestemme, og det skal jeg desværre ikke, så skulle medarbejderne hos flygtningehjælpen, støttepersonen og skolelederen fyres på stedet og på gråt papir, hellere i går end i dag! Ethvert selvstændigt tænkende menneske kan se at det er galt – helt galt!

    Kommentar by Den Nervøse — 13. januar 2021 @ 11:26

  18. Dansk Flygtningehjælp og Red Barnet er ganske enkelt simple terrororganisationer. Punktum.

    PS
    Hvorfor sidder menneskesmugleren Gucci Helle ikke allerede i spjældet?

    Kommentar by Revisoren — 13. januar 2021 @ 12:59

  19. Helsingør kommune er en af de mest islambefængte i hele Danmark. Mindst 3 store ghettoer, som det livsfarligt for hvide danskere at bevæge sig rundt i. De største er Vapnagård og Nordvej. Deres unge hanner hænger ud overalt i byen og skræmmer folk.
    Tankstationerne har indrettet aflåst adgang til butikkerne. Du skal ringe på, for at blive anskuet og godkendt for at komme ind. Tidligere angreb små grupper af unge migranter butikkerne, for netop at udføre gruppeplyndring og vandalisme.
    At vise sig på jernbanestationen sent på aftenen tæller som selvmordsforsøg. Ingen tør gå tur alene i park og skov. Deportation af det hastigt voksende antal aggressive islamister er den eneste mulighed for danskerne at overleve i deres eget land.

    Kommentar by Gustav Jensen — 13. januar 2021 @ 13:53

  20. DER er squda penge nok! “die dumme dänen” æææælsker at betale skat!
    Kolbøtterne på hoPPeborgen skaber verdens bedste forhold for disse velfærds-flygtninge! hvad skulle de ellers bruge alle de penge til?

    Der er masser af kolbøtter i hele Danmark der støtter dette bedrag overfor skattebetalerne, det får så f.eks. HelsingørKommune til at se godt ud, som et humanitært, godt sted at være for disse stakler.

    At, Helsingør ikke kan tilbyde deres ældre-borgere en værdig alderdom, op i røven med det, de kan jo bare dø!
    Næ-næ, et smukt narrativ om den stakkels flygtninge-familie, det er det vi skal forstå.
    At det så er et kæmpebedrag, WHO CARES! kolbøtterne har deres på det tørre! de er da ikke her for danskerne og Danmark skyld, det er deres karriere!
    Vi bliver fyldt med løgn på løgn af MSM og kolbøtterne holder sig ikke tilbage.
    De siger et eller andet(og DK er et historisk foregangsland!), men læg mærke til hvad de gør.

    Hvordan stopper vi vanviddet og tager vores fædreland tilbage?

    STEM NB! SIAD! Støt GI! Støt UP! Drop EU&FN! Støt SK! Støt TommyR! Direkte Demokrati NU! Kun 37 på hoPPeborgen! Luk DDR!
    P.

    Kommentar by Piotr — 13. januar 2021 @ 15:18

  21. Ja, skatterne, bøderne, gebyrerne og momsen mv. er DOBBELT SÅ HØJE som de behøvede at at være, hvis de gamle partier ikke ødslede og pjattede pengene væk på idiotiske og landsskadelige projekter.

    Kommentar by BENT A — 13. januar 2021 @ 15:33

  22. Helsingør kommune betalte for nogle år siden for et såkaldt “multikulturelt center” for andre folkeslag (også jøder), opført lige op og ned af en folkekirke. Siden er dette center ændret til hvad alle vidste skulle ske, nemlig en moské i skalkeskjul. En jøde ville næppe overleve længe i det “multikulturelle center”. Nu er moskéen udvidet med en Halal-pølsevogn, således at rettroende slipper for den ækle danske svinemad.
    For at fuldende komikken, får moskéen et rigeligt årlig tilskud for at fingere “multikulturelt center”. Helsingør overgiver sig til islam, hvis ikke alle islamisterne snart deporteres.

    Kommentar by Gustav Jensen — 13. januar 2021 @ 16:28

  23. https://jyllands-posten.dk/debat/blogs/mortenjensen/ECE12686789/sagt-og-skrevet-om-danmark-og-danskerne-en-anmeldelse/

    Og selvfølgelig er der ikke mulighed for at kommentere….!!

    Kommentar by Black Watch — 13. januar 2021 @ 16:39

  24. MON KORTHUSET HOLDER?. Så de gode lønninger i Godhedsindustrien kan bevares?

    Kommentar by tavsen — 13. januar 2021 @ 16:50

  25. Nå, man må ikke henvise til h…. , men troede ellers der var et samarbejde med dem. De har da bragt artikler fra UP. Nå, men en general
    Thomas Mc Inerney siger altså nogle ting som er meget opsigtsvækkende og skræmmende, og som nok er værd at notere sig. Han mener bl.a. at USAs krise i disse dage hurtigt kan blive til en verdenskrise.

    Kommentar by BENT A — 13. januar 2021 @ 20:07

  26. Nå, man må ikke henvise til h…. , men troede ellers der var et samarbejde med dem. De har da bragt artikler fra UP.

    Nå, men en general Thomas Mc Inerney siger altså nogle ting som er meget opsigtsvækkende og skræmmende, og som nok er værd at notere sig. Han mener bl.a. at USAs krise i disse dage hurtigt kan blive til en stor verdenskrise.

    Kommentar by BENT A — 13. januar 2021 @ 20:10

  27. krassisten — 13. januar 2021 @ 11:07

    Helt enig!

    Kommentar by Peter Nielsen — 13. januar 2021 @ 23:26

  28. @ 23, Gustav Jensen. Jeg er sikker paa at mange i Helsingoer oensker sig tilbage til dengang , hvor det mest ioejnefaldende problem kunne loeses efter motto’et: Hold Helsingoer rent, foelg en Svensker til faergen ;-)

    Kommentar by krassisten — 13. januar 2021 @ 23:36

  29. @ 29, selv. “foelg en fuld Svensker til fargen” tror jeg ret beset man sagde :-)

    Kommentar by krassisten — 13. januar 2021 @ 23:40

  30. For patologiske kussehaars-spaltere: Gaet et manglende bogstav…

    Kommentar by krassisten — 13. januar 2021 @ 23:42

  31. >Felix Krull
    den havde jeg glemt. Tak for erindringen. Jeps,han var (og er) så gu’ en usmagelig stodder.

    Kommentar by Nielsen — 14. januar 2021 @ 02:35

  32. Vi andre kan ikke få hjælp og bliver holdt hen på kontanthjælp i årevis, selvom lægen anbefaler førtidspension

    Kommentar by Psykisk Syg — 14. januar 2021 @ 22:05

RSS feed for comments on this post.