31. januar 2010

Herboende muslimer tvangsgifter yngre kvinder i udlandet – Politiken angriber Venstre

24-årsreglen har gjort det svært for herboende muslimer, at reproducere deres middelalderlige ægteskabsmønster, og Politiken kan i dag fortælle, at yngre muslimske kvinder nu ofte bliver muslimsk gift i udlandet. Avisen flytter fokus med artiklen – V: 24-årsregel giver muslimer nye problemer.

“… mens 24-årsreglen, som VK-regeringen indførte i 2002 med støtte fra Dansk Folkeparti og Socialdemokraterne, har hævet alderen for ægteskaber blandt kvinder med muslimsk baggrund, bliver flere helt unge kvinder muslimsk gift.

Ægteskaber, der ikke er juridisk bindende i Danmark.

»Jeg vil anerkende, at det er et problem i forhold til muslimske ægteskaber. De ægteskaber, hvor ideen ikke er at bringe manden til Danmark, men bringe kvinden til et mellemøstligt land«, siger Venstre integrationsordfører, Karsten Lauritzen, til politiken.dk…

Flere fagfolk med kendskab til æreskonflikter og tvangsægteskaber slår over for Politiken fast, at antallet af ufrivillige ægteskaber i de muslimske miljøer i Danmark ikke er faldet…

Karsten Lauritzen beklager situationen men fastholder, at regeringens hårde kurs over for tvangsægteskaber ikke er slået fejl.

Mere.

  • 30/1-10 Politiken – Indsats mod tvangsægteskaber slår fejl.
  • The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/11646/trackback

    9 Comments »

    1. Eller sagt med ikke-politiken ord; 24 års reglen virker præcis som den skulle. At nogle folk så har fundet en måde at tvangsgifte deres stakkels døtre på, i et andet land, har jo ikke noget med 24 års reglen at gøre. Det er naturligvis trist og kan tvang bevises, skal det naturligvis straffes. Men hvis der er tale om, at kvinder bliver gift i udlandet og bosætter sig der, hvad er det så lige for en lov Politiken har tænkt sig regeringen skulle vedtage for at stoppe det?

      Kommentar by K. Jensen — 31. januar 2010 @ 16:43

    2. Gifter man sig med en muslim i udlandet, så skal det fortsatte bosted også være der.
      Vi vil ikke importere en masse muslimer gennem ægteskaber.
      Vi har masser at betale til i forvejen – ialt 200 mia. årligt – det må være rigeligt.

      falkeøje

      Kommentar by falkeøje — 31. januar 2010 @ 16:50

    3. @ falkeøje.

      Det er jo så også det artiklen siger, at man gør. Fair nok for mig.

      Kommentar by K. Jensen — 31. januar 2010 @ 17:08

    4. => Falkeøje

      Jeg tvivler på, at udgifterne løber op i 200 mia kr pr. år. Kan du opgive en kilde?

      Kommentar by T Simonoce — 31. januar 2010 @ 17:18

    5. #4.
      Med dit navn kan jeg godt forstå, at du intet forstår.

      Jeg har været med i det spørgsmål fra starten, og videre frem.
      Tænk dig om, boligsikring, bistandshjælp, politi, retsudgifter, fængselsudgifter, sygehjælp m.m.

      Det løber sagtens op i det nævnte beløb.

      falkeøje

      Kommentar by falkeøje — 31. januar 2010 @ 17:33

    6. @Falkeøje
      Det var mere reelt om du bare skrev at det var dit gæt, i stedet for at håne meddebattørerne.

      Personligt tror jeg mere på at det er omkring 100 mia. årligt. Men det er jo også bare et gæt ud fra de tal der ellers oplyses om det.

      Kommentar by Svend P — 31. januar 2010 @ 18:18

    7. Så fordi folk alligevel stener hinanden i Nigeria, så skal det legaliseres i Danmark ?

      Fremragende logik.

      Kommentar by DaLi — 1. februar 2010 @ 08:08

    8. Når nu de naive tone-godheds dhimmiere ikke vil høre tale om, der findes voldtægter af piger/kvinder af fædre, onkler og fætre i det muslimske miljø, så kan det vel i det mindste, være tilladt at kalde de muslimske fædre, onkler og fætre for lede alfonser, der tvangsgifter deres piger bort til voldtægt!
      Har jeg sagt noget forkert?

      Eller bliver muslimske æresmyrderier og voldtægts tvangs ægteskaber nu også forbudte at omtale?

      Kommentar by li — 1. februar 2010 @ 12:00

    9. Der er mange muslimer i Holland, der lader sig skille, så de kan gifte sig med en ny fra hjemlandet så jeg refereret fra en undersøgelse. Såvidt jeg husker var der tilfælde, hvor nogle muslimer var bevet skilt og gift igen mere end 10 gange!Samme trafik foregår sikkert også herhjemme. På samme måde kan muslimske mænd være religiøst viet til flere koner, som hver for sig hæver bistandshjælp som enlige mødre – bemærk f.eks at øksemanden – udover terrorrejser til Somalia – havde tid til at gøre sin fraskilte somaliske kone gravid med deres fjerde barn og det yderligere på trods af at han boede i Ishøj og hun boede i Ålborg. Hvis det var gået efter bogen, havde han nu hentet sin næste kone i Somalia (hvis han ikke allerede har gjort det). Sharia står over dansk lov, men dansk lov giver på den anden side større kontante udbetalinger, synes at være dilemmaet?

      Kommentar by anti-marx anno dazumal — 1. februar 2010 @ 15:29

    RSS feed for comments on this post.