23. januar 2021

Politiken: 23-årige studerende gør op med ‘den årelange tradition med kønsbaseret ulighed i spillekort’

Blondinen bag spillet gør sig godt på billeder, men man skal nok læse en kandidat på RUC, for at tage den slags for gode varer. En historie fra Politiken (via Reuters) – Hvorfor skal kongen være mere værd end dronningen?: Nu kommer de kønsneutrale spillekort.

“Hvorfor er en konge mere værd end en dronning i kortspil? Sådan tænkte den 23-årige psykologistuderende Indy Mellink fra Holland, sidste sommer, da hun skulle forklare et kortspil til sine kusiner.

Derfor har hun nu designet et kønsneutralt kortspil for at gøre op med den årelange tradition med kønsbaseret ulighed i spillekort, hvor mænd pointmæssigt og værdimæssigt rangeres over kvinder.

‘Når vi har dette hierarki, hvor kongen er mere værd end dronningen, vil denne diskrete form for forskelsbehandling påvirke mennesker i deres daglige liv, fordi det bare er en anden måde at sige på: ‘Hey, du er af mindre betydning. Selv mindre forskelsbehandling som dette spiller en stor rolle’, siger designeren bag det nye kortsæt i et interview.”

(Konge, Dronning og Knægt anno 2021: Guldbarrer, Sølvmønter og bronzeskjolde; Collage: Youtube)

Oploadet Kl. 19:07 af Kim Møller — Direkte link64 kommentarer

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/116466/trackback

64 Comments »

  1. Hvorfor har Guldbarrer mere værdi end Sølvmønter? Det er da en forfærdelig kapitalistisk fokuseren. Og Bronze har igennem tiden haft langt større udbredelse, eks. til værktøj, hvilket da må være af større værdi end “barrer” som kun ligger i et pengeskab? Bronze som jo mest består af Kobber, som er den mest udbredte elektricitetsleder – så DEN må da være mest værd i et spil kort?
    Det er meget umenneskeligt at opdele metaller på den måde, og en meget gammeldags måde at opfatte verdenen pp.

    Kommentar by gutmenchen — 23. januar 2021 @ 19:17

  2. Synd hen ikke nåede at spise tudekiks med prins Henrik.
    (I øvrigt kunne hen bare benytte de sydeuropæiske kortfarver: Sværd, bæger, kølle og mønt).

    Kommentar by ino — 23. januar 2021 @ 19:32

  3. Tror I hun er helt glat, har en fin landingsstribe, en trimmet trekant eller et utæmmet buskads? Hendes øjenbryn kunne godt tyde på en kraftig kønsbehåring

    Kommentar by redneck — 23. januar 2021 @ 19:36

  4. Danmaks gale kællinger har utrolige kræfter…de kommer igen og igen og kan blive ved uendeligt!!

    Kommentar by Black Watch — 23. januar 2021 @ 19:59

  5. I skakspillet er det omvendt. Kongen kan kun gå et felt ad gangen og skal forsvares af dronning, officerer og bønder. Dronningen er den stærkeste brik i spillet. Hun kan gå lige så langt hun vil, i alle retninger. En bonde kan forvandles til dronning, hvis bonden når op til fjendens startlinie.
    Så hvad piver kællingen over?

    Kommentar by Gustav Jensen — 23. januar 2021 @ 20:16

  6. Skal vi ikke lige takke NB for corona eventen og bøder på op til 53.000kr pr næse som i konservative UK udenfor EU

    👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏🤮🤮🤮🤮🤮🤮

    Kommentar by Jack Achaius — 23. januar 2021 @ 20:16

  7. NÆSTEN ALLE DE KRÆNKELSESPARATE FEMINISTER er klinisk sindssyge OG åndssvage. Der skal ingenting til for at de føler sig krænket, og de har et umætteligt behov for opmærksomhed og for at ophøje sig selv på mændenes bekostning.

    De kan virke komiske, latterlige og ret harmløse når de optræder enkeltvis, men flokkevis og i politiske partier er de farlige for ethvert samfund. Deres vanvid (som muligvis skyldes en luftbåren virus?) er meget smitsomt. Selv mænd kan smittes og blive deres medsammensvorne.

    Derefter behøver vejen til statsbankerot og andre ulykker ikke være særlig lang.

    Kommentar by BENT A — 23. januar 2021 @ 20:20

  8. KØNSNEUTRALE INDYS kort kan måske for hende være en god måde at tjene lidt håndører på.

    Men hvorfor ikke fortsætte:

    SKAK – Hvorfor helvede er den vigtigste brik Kongen, som alle andre (selv Dronningen) skal ofre sig for at beskytte. Ren feudalisme og undertrykkelse. Jeg vil slet ikke komme ind på, hvorfor der ikke er flere farver i skak end sort og hvid. Ren Racisme. ØV!

    MATADOR – Og hvorfor er overpissede skodsteder som Rådhuspladsen, Nygade og Vimmelskaftet dyrere at erhverve end Frederiksberg Alle og Gl. Kongevej? Enhver med bare lidt hjerne vil da hellere erhverve ejendom på disse mere atraktive lokaliteter.

    Kommentar by MKM — 23. januar 2021 @ 20:49

  9. Pikmisundelse!

    Kommentar by T. Flodur — 23. januar 2021 @ 20:51

  10. Hvad er du nu venstre”manden” JackOff ævler om?

    Kommentar by Træt — 23. januar 2021 @ 21:04

  11. Endelig…..overdæng hende med kreditkort på naturens vegne. Endelig har en psykologistudernede fra RUC (?) fundet de vises sten på alle denne jords ulighedsproblemer inden for kønsforskning…..overdæng hende med præmier og penge fra RUC for denne væsentlige opfindelse…
    og så taler vi ikke om den kvindeundertrykkelse der er i Islam

    Kommentar by Michael Unna — 23. januar 2021 @ 21:12

  12. Afskaf SU, mediestøtte og lignende borgerlønsydelser. Så forsvinder disse problemer hurtigt og bliver erstattet af ægte problemer, herunder jobsøgning og betaling af regninger.

    Kommentar by Skatteyderen — 23. januar 2021 @ 21:16

  13. Som Bent A skriver er det klinisk sindssyge på linje med OCD og manisk gentagelse. Selv kalder de det for “Breaking the Glass Ceiling”.

    Dvs. at finde en mikroskopisk uligevægt og “gøre op med den” på en i alle aspekter irriterende måde der fylder alle andre med væmmelse og foragt for budbringeren og ikke mindst budskabet!

    Kommentar by Santor — 23. januar 2021 @ 21:32

  14. https://www.breitbart.com/economy/2021/01/22/rasmussen-poll-liberals-and-wealthy-welcome-caravan-migrants/
    Psychological studies show people who strongly oppose inequality tend to become liberals. In contrast, people who emphasize solidarity tend to become Republicans…

    Kommentar by Peter Buch — 23. januar 2021 @ 21:37

  15. Ny udgave af Zenia Stampe

    Kommentar by k. m. — 23. januar 2021 @ 22:14

  16. Tale er sølv, tavshed er guld.

    Kommentar by Bastardo — 23. januar 2021 @ 22:18

  17. Jeg fatter ikke, at slige “kvinder” tilhører segmentet, der pleaser iSlammet?
    Og jeg fatter heller ikke, at “kvinder” der er født, opvokset, gennem-haglet med ventre-fløjens doktriner og tillige har ferieformer som kvindelejer med i den danske kulturelle bagage, tillige med en kultur, hvor vi nu har en dronning som konge, stadig ikke har fået nok??
    Og jeg fatter da slet ikke, hvorfor disse “kvinder” har så pisse travlt, med at få udryddet alt det, som var skabende, for den frihed de har i dag???

    Og samtid er det oftest selvsamme segment, der råber højest, på bedre børnepasnings-normeringer, gratis menustrationsbind til kvinder og modsætter sig, at afgive noget af deres barselsorlov til barnets fader!

    Venstrefløjens/RV+s overtagelse af vore børn/børnebørns opvækst/dannelse, siden 1968, er efterhånden så langt ude i hampen, at jeg frygter, at de næstefter vil forlange, at både mænd og kvinder skal lade sig omskære, så de også mellem benene/i den intime personlige sfære er så formeligt ligestillede, at fremtidens børn kun kan kreeres i reagensglas.

    Men hvordan mon venstrefløjens/RV+erns fremtidige tilhængere/vælgere mon vil tilslutte sig dette?

    Hr. og Fru. Danmark, i al almindelighed, vil bestemt ikke!
    og iSlammet vil da slet ikke!!

    Ofte tænker jeg på, om hollandske Indy Mellink og hendes lige i Danmark, måske er kreeret i et reagensglas/hasrus, siden de ikke har, bare skyggen, af livets basis med sig, i deres identitets-søgende “voksen”liv.
    – eller om de virkelig drømmer om en verden, hvor børn er noget man bestiller på ornestation?
    — Hvor fanden skal disse “kvinder” da få deres opmærksomheds-mangler/-trang opfyldt fra??
    Fra et rent kvindeherredømme???
    – Jeg må le, for kvinde til kvinde er dog, i almindelighed, hinandens værste fjender! (den ene tåler ikke den anden noget og skulle den ene få noget, er den anden straks på “stakkels mig segmentet”)

    Kommentar by M.S. Carstens — 23. januar 2021 @ 22:52

  18. Hvorfor skal guld absolut være mere værd end sølv i hendes spil?
    Hvor kommer den forskelsbehandling fra?
    Hvordan vil hun forklare det til sine kusiner?

    Kommentar by Larsen — 23. januar 2021 @ 22:53

  19. OBS: Mine kommentarer nr. 10 og 19 på bloggen foran denne, den om islamisme m.m., er “awaiting moderation”..? Aner ikke hvorfor.

    Kommentar by BENT A — 24. januar 2021 @ 00:32

  20. Det var bloggen med Tefaye og islamofobi mv.

    Kommentar by BENT A — 24. januar 2021 @ 00:36

  21. Nok en aadssvag.

    Kommentar by Holger D. — 24. januar 2021 @ 00:40

  22. BENT A — 24. januar 2021 @ 00:32:

    Det er spændende at se, hvad kommentarerne 16 til 19 gemmer ;-)

    Kommentar by M.S. Carstens — 24. januar 2021 @ 00:44

  23. Kommentar by M.S. Carstens — 23. januar 2021 @ 22:52.

    Jeg havde faktisk lovet mig selv at holde en pause herinde fra, af åbenlyse grunde, men nu hvor du selv bringer det op, kan du så huske da vi to røg i totterne på hinanden for et par år siden, og specielt hvorfor?

    Jeg indrømmer blankt at jeg har en tendens til at se rødt, og bare køre derudaf på rygraden, når jeg møder folk der synes feminismen er, (eller nogen sinde har været), en god idé.

    Men jeg har også diskuteret med hundredevis, hvis ikke tusindvis, af kvinder før dig online, om præcis det samme generelle standpunkt, så måske forstår du mig bedre nu, for det var lige præcis dét her, jeg dengang prøvede på at advare dig imod.

    Det er ikke for at virke belærende, men der er nogle ting du er nødt til at vide, og det eksemplificeres bedst ved at sammenligne mænd og kvinders måde at tænke på med ‘biblioteker’:

    Jeg starter med mændenes “bibliotek”, (og ikke fordi jeg er en mandschauvinist, (hvilket jeg faktisk ikke er), -jeg ELSKER kvinder der IKKE omfavner en offermentalitet, der ikke er sat i forhold til det modsatte køns status på ethvert givent tidspunkt i historien: Vi har ALLE været ofre undervejs, med andre ord!), men simpelthen kun fordi det gør det nemmere, at holde de to “biblioteker” op imod hinanden senere:

    I mænds bibliotek er ALTING tildelt en bestemt kasse, der står på et helt bestemt sted i “biblioteket”. Alt hvad vi ved om et bestemt emne, er proppet ned i den helt specielle, relevante kasse, og vi bruger ukristeligt meget tid på at holde de forskellige kasser adskilt fra hinanden, så der ikke kommer rod i systemet.

    Feministernes ‘mansplaining’ er en misforstået udlægning af, at mænd faktisk ikke prøver at BELÆRE kvinder om noget de sikkert godt ved i forvejen, men mere noget med at ville finde et fællesskab i at dele den information man hver især har samlet, i lige præcis den kasse, emnet man på et eller andet givent tidspunkt diskuterer, omhandler.

    Det er det specielle i mænds adfærd og ‘wiring’, at kasserne endelig ikke må røre ved hinanden, emnemæssigt, der har bygget katedraler, malet mesterværker, skabt helt fantastisk musik OG litteratur, osv. Det er vores 100% fiksering på det emne der ligger lige for, der gør forskellen, for de største mandlige forfattere, filosoffer, malere, og komponister var alle fikseret på det de var i gang med, og familie og børn var sekundært, hvorfor majoriteten var ungkarle. (Ikke at det er nogen god idé, absolut ikke!)

    Dermed ikke ment, at kvinder ikke kunne have præsteret det samme, selvfølgelig kunne de det.
    Men er det samtidigt ikke en lille smule underligt, at kvinder fra overklassen i de sidste 400 år er blevet kraftigt tilskyndede til at spille og uddanne sig i musik, og vi trods det stadig mangler at se en kvindelig Mozart eller Beethoven? Også selv om de kvinder kedede sig af helvede til, fordi de havde tjenestefolk, (eller negre), til at tage sig af alt i hverdagen?

    Er det ikke også lidt underligt, at det samme segment havde tid nok til at komme op med offermentaliteten, (og dermed feminismen), når nu de havde det økonomiske og sociale grundlag for at modbevise den “patriakalske” nedvurdering det “led under”, af det de rent faktisk udrettede for det fælles bedste? (Marie Curie, Mary Shelley, etc.)

    Sidespring, jeg ved det godt, men bær over med mig, jeg når til det vigtige nu…

    I kvinders ‘bibliotek’ er ALLE kasserne forbundet med ALLE de andre kasser: Der findes ikke den mand på kloden, der ikke, i en diskussion med en kvinde, er blevet slået helt ud af banen ved, at mens vi diskuterer det der er i dénne her kasse, så hopper hun over i en anden kasse, og så er det pludseligt dét det handler om, og ikke det emne vi lige var i gang med at snakke om.

    (Det er én af de ting der gør, at vi nogen gange ser på jer som om i er blevet tossede, så det er derfor..)

    Og imens så sidder manden så og prøver at få stablet alt hvad der var i den første kasse, tilbage hvor den hører til i hans univers, og i samme øjeblik han er tilbage til det punkt, hvor han er med igen, så hopper hun da bare videre til den næste kasse igen, for lortet virker jo, ikke?
    At der så aldrig kommer en løsning på noget som helst, yeah, well, skilsmisseprocenten er jo ikke dér hvor den er i dag for sjov skyld, og illusionen om at kvinder nogensinde skulle have været “undertrykt”, bliver også sværere og sværere at opretholde, ikke?

    Selv om jeg godt ved, at det var en lang forklaring, (og de fleste sikkert ikke ‘fanger’ hvad jeg mente, på trods af at det er en ret gængs opstilling af tingene indenfor psykologien), så kommer du aldrig nogen sinde til at få et rationelt svar på dine spørgsmål, for du står også over for noget helt andet oveni:

    En overlevelses strategi, der er ligeså gammel som menneskeracen, der i bund og grund handler om at ‘blive holdt af’, ‘at høre til’ og at ‘de kan lide mig’, (jubii!), hvilket alt sammen handler om at sikre båndende til gruppen, så man dermed sikrer muligheden for sin egen og afkommets overlevelse.

    (Altså, det her er jo grundliggende psykologi for begyndere, der er INTET SOM HELST nyt i det, udover at Globalisterne har brugt det imod os i længere tid, ved at financielt støtte alt hvad der relaterer til kvinder… de er så ganske vist ved at blive udskiftet med en ny gruppe af ‘useful idiots’, men ‘offer’-illusionen er den samme, og den bliver OGSÅ svær at opretholde, efterhånden som det bliver almen viden, at de solgte, og stadig sælger, hinanden som slaver

    Der er også deri at du finder grunden til, at flere og flere vestlige kvinder konverterer til Islam, for kvinder tager altid parti for den side de ser som vinder, altså ‘gruppen’ først: Vi har 66.000 tyskertøser i vores ret nære fortid, der beviser dette til faktum til overmål, ‘and here we go again, don’t we?

    Summa Summarum: I er tæskegode til at hive os ud af den kasse vi er fikseret på i øjeblikket, -det er deri at vi så suverænt komplimenterer hinanden.

    Men i forhold til at fysisk FORSVARE noget, hjemmet, landet, etc., der skal man absolut ikke give jer lov til at indføre bare ét eneste ord.

    For lige meget hvor meget i ønsker at det var anderledes, så kan fjenden simpelthen bare ikke lide jer, lige meget hvad i end gør eller siger..

    Det er derfor man kalder det “en fjende”…Og sådan én håndterer man nu engang aller bedst ved at være totalt fikseret på kassen:

    ‘I’m going to kick your muslim ass out of MY territory!

    Kommentar by Kimski — 24. januar 2021 @ 02:21

  24. Hun må være fjamseløs, siden hun ikke er til kønsvariation. !
    En nyhed der ikke skal gåes glip af.

    https://nyheder.tv2.dk/politik/2016-01-26-s-kraever-svar-fra-stoejberg-hvad-vidste-du-om-barnebrude?fbclid=IwAR1JZH-RRHOMgvQFs77V1B3VRoZd-jNBafkm7qIFoTYgPBaJxAawWICQfYI

    S kræver svar fra Støjberg: Hvad vidste du om barnebrude?
    der er meget mere.

    Kommentar by Charles — 24. januar 2021 @ 02:39

  25. Re: Artiklen, så gider jeg ikke kommentere på et pigebarns fantasier om ikke-underbyggede påstande om historisk undertrykkelse, der skulle adskille sig fra andre gruppers samme.

    Specielt ikke, når hun pontificerer over emnet fra en platform hun aldrig nogen sinde ville have haft, hvis hun rent faktisk VAR “undertrykt”.

    I øvrigt har et større antal studier for længst fastslået, at en betragtelig del af psykologi studerende vælger erhvervet, fordi de tror de kan helbrede sig selv.

    Det sagt, så er det sgu egentligt lidt sært, at hundrede års “frigørelse” for kvinder, er endt op i en konstant retorisk fastholdelse af en tid der ikke rigtig findes andre steder, end i feministernes retorik, når man nu har alle mulighederne for at gøre præcis som man vil og har lyst til, ikke?

    Var det bare det i ville? Var det målet med alle demonstrationerne, artiklerne, marcherne? En konstant fastholden af jer selv, i noget der MÅSKE engang skete for andre end jer selv? En kulturel accepteret ofring af de virkelige ofre og slaver; jeres sønner, brødre, og fædre, så i kunne…hvad? Hade dem der elsker jer, og ville dø for jer, hvis det virkeligt gjaldt?

    Ved i det selv, når det kommer til stykket, eller er det altid hende den skadede, den lesbiske, eller den ‘lettere’ bims imellem jer, der dikterer dagsordenen for jer alle?

    Hvis ikke, hvorfor siger i så ikke noget, når i nu udmærket ved, at i samme øjeblik at VI gør det, så bliver vi øjeblikkeligt stemplet som “kvindehadere”? Ikke at det gør fanden til forskel i MIT tilfælde, men hvad med jeres sønner?

    Nå, tilbage til den relevante, emotionelt ’stunted’ kvinde i lige det her tilfælde:

    Don’t stick your dick in crazy: Hvis hun fortæller dig, at hun studerer psykologi, så…”Run, Forrest, run as fast as you can!”

    Og, ja, det er min professionelle evaluering, baseret på nogle helt vilde erfaringer i min spildte ungdom…-de er kanon gode i sengen, generelt og uden tvivl, -men i længden er prisen er simpelthen for høj.
    Alt, alt for høj, når det endeligt går op for dem, at de rent faktisk er bimlende vanvittige, og så begynder at bruge det mod deres omgivelser..

    ALTID hold øje med, hvordan de taler til og med deres gamle venner og familie, fordi det bliver DIG der står for skud, hvis du hopper med på hendes vogn..

    Og, nej, dette var ikke et ‘rant’, bare en lørdag nats reflektering over en kvinde, der har så lidt at bygge sine “undertrykkelses” argumenter på, at hun er nødt til at basere det på et spil kort…

    “Hallo, er det psykiatrisk afdeling?! I er altså nødt til at sende en vogn herud, for nu er hun sgu begyndt true mig og ungerne med Spar Dronning!”

    Tak for i aften, vi ses nok når vi ses..

    Kommentar by Kimski — 24. januar 2021 @ 03:23

  26. Den gang ruder konge var knægt læste vi bøger i stedet for anaboldske affaldsskærme.

    Kommentar by Nielsen — 24. januar 2021 @ 04:41

  27. Ja og vi lyttede til lakplader på 45

    Kommentar by Nielsen — 24. januar 2021 @ 04:43

  28. OBS: Mine indlæg nr. 10 og 19 på foregående blog om Tesfaye og islamofobi sidder fast i filtret af ukendte årsager…?

    Kommentar by BENT A — 24. januar 2021 @ 05:38

  29. Tesfaye skal sendes tilbage til ækvator,hvor han kommer fra. Hvad fanden skal u-ethiopiske ethiopere lave i Danmarks land? De kan vel gøre beddre i Ethiopien,hvis de er så “kloge” at dekan skrive love.
    UD med dem.

    Kommentar by Nielsen — 24. januar 2021 @ 06:27

  30. Never stik it in crazy.

    Kommentar by Iznogut — 24. januar 2021 @ 07:53

  31. Den gang ruder konge var knægt og bøsser var noget man skød med.

    Kommentar by Iznogut — 24. januar 2021 @ 07:54

  32. Flot skrevet 15)…enig.

    Kommentar by Michael Unna — 24. januar 2021 @ 07:59

  33. Hun snyder, hun ændrer reglerne, et tegn på tyranni….

    Kommentar by Moth — 24. januar 2021 @ 08:56

  34. kommentar afvist i off-topic
    With 67% of the Vote, California Young Democrats Endorse Bernie Sanders for President
    Sanders received more than twice the number of votes as Elizabeth Warren and while Pete Buttigieg received just one vote, former Vice President Joe Biden received zero.
    https://www.commondreams.org/news/2019/11/17/67-vote-california-young-democrats-endorse-bernie-sanders-president November 17, 2019

    Det er det samme overalt. Umodne, naive hjernevaskede tosser på venstrefløjen ødelægger alting.
    Bernie Sanders, den ultrarabiate kommunist dikterer hvad Biden skal sige – men masser af indbyggere flygter fra Kalifornien, der mere og mere præges af fattigdom, hjemløse, forurening og affald der flyder i gaderne.

    Ben Shapiro flytter familien og firma til Nashville, og smækker med døren til sin gamle hjemstavn.
    I want my kids to grow up sate. I want them to grow up in a community with a future, with more freedom and safety that I grew up with.
    California makes that impossible. So, goodbye, Golden State. Thanks for the memories.

    Kommentar by k.m. — 24. januar 2021 @ 09:08

  35. ( 31) selvretfærdige Venstreorienterede drømmere, som bygger etik og moral ud fra Deres drømme, uden at have noget virkeligt jordnært alternativt at forholde sig til, og som INTET konstruktivt har at byde andet end nihilistisk destruktion)

    Spillekort.- Konge= Trumf. Dronning= Samantha fox i sine unge dage-topløst.- knægt= Arnold Schwarzenegger fra Filmen “Canon the barbarian”. Trumf : Diamanter, Guld etc. :-) :-) :-)

    Kommentar by Michael Unna — 24. januar 2021 @ 10:16

  36. Høm. Man bør bruge ordet ‘peanutsallergi’ i stedet for ‘Bissens gibsgebis’ til at teste, hvordan alkohol virker på kvindelige RUC-studerende.

    Kommentar by traveler — 24. januar 2021 @ 10:46

  37. ER FILTRET TEKNISK USTABILT, siden det vilkårligt finder på at blokere indlæg?

    Kommentar by BENT A — 24. januar 2021 @ 11:09

  38. ,,,,, og hvorfor er knægten mindre værd end dronningen????

    Kommentar by Jem — 24. januar 2021 @ 11:26

  39. Kommentar by Michael Unna — 24. januar 2021 @ 10:16.

    Ja, og man skal være en feminist, for ikke at for længst at have opdaget, hvem der i virkeligheden har magten, når det kommer til stykket:
    Har du f.eks, nogen sinde set ansigts udtrykket på en mand der står over for en kvinde, der lige har løftet op i trøjen, og vist ham sine bryster?

    Hallo, er du der??

    Hej!! Er du der??!

    Patriarkiet havde aldrig en chance, glem det, kønskampen var ovre lige dér.

    Kommentar by Kimski — 24. januar 2021 @ 11:29

  40. Folk forladet der Demokratiske Californien.

    https://finans.dk/erhverv/ECE12698139/amerikanerne-flytter-til-texas-og-tennessee-og-forlader-californien/?ctxref=ext

    Kommentar by Charles — 24. januar 2021 @ 11:32

  41. I 1660 blev ‘meritokratiet’ indført i statsadministrationen i Danmark af kong Frederik III. Det er siden i nogen grad blevet fastholdt for at sikre de bedst egnede til offentlige stillinger.
    Det er i sig selv ikke en kvalifikation at være af hunkøn og kønnet tæller derfor ikke med ved stillingsbesættelse.
    Undtaget herfra er dog de offentligt ejede medier og mange institutioner, som praktiserer ét bestemt køn som meriterende kvalifikation. Så bliver det også derefter; men gudskelov er der stadig mange jobs, som følepornografiske madammer heldigvis er afskåret fra. Tilbage til meritokrati tak.

    Kommentar by Gustav Jensen — 24. januar 2021 @ 11:49

  42. Kommentar by Charles — 24. januar 2021 @ 11:32

    “Den store vestkyst-stat (Californien) har åbenbart mistet lidt af sin glans og tiltrækningsevne.” mener bladsmøren.

    “..åbenbart..” er den bedst forklaring. Der skal selvfølgelig ikke nævnes noget om, at Tennessee, Texas mv. er stærkt domineret af det Republikanske Parti.

    Kommentar by traveler — 24. januar 2021 @ 12:16

  43. Kommentar afvist i off-topic

    Det er frivilligt at være organdonor, men staten har ingen problemer med at skabe et DNA register, uden folk ved af det. Tvang og magtmisbrug ad bagvejen.

    Jeg sagde det for et stykke tid siden som en henkastet bemærkning, nu er beviset her.
    https://politiken.dk/indland/art8075338/Vores-dna-fra-coronatests-er-en-guldgrube-af-data-som-myndighederne-gemmer?mediego_ruuid=423c13f3-3b67-4ef9-a191-1971c05b20b4_6&mediego_euid=8916ff67-331f-4c54-badb-43df978daac5&variant=custom

    “Mangelfulde oplysninger til forsøgsdeltagerne, brud på data-regler og analysemetoder, der blev taget i brug, inden de var godkendt.

    Det er nogle af de kritikpunkter, der rettes mod et forskningsprojekt med gravide kvinder på Statens Serum Institut (SSI) i DR-dokumentaren ”Blodprøverne der forsvandt”. Dokumentaren kan ses på dr.dk og bliver sendt i aften på DR1.”

    Vi bliver manipuleret, løjet for og gjort til grin af staten og bit-tech.

    Hvis man bruger Whatsapp- går personlige oplysninger direkte til Facebook, der igen kan misbruge data til hvad der passer dem.

    Kommentar by k.m. — 24. januar 2021 @ 12:22

  44. De, som forlader Californien, er desværre de samme, som ødelagde Staten.
    De begynder nu forfra i andre stater som f.eks. Texas.

    Lidt som når de fra Mellemøsten og Afrika flytter til Europa.

    Kommentar by Henrik Wegmann — 24. januar 2021 @ 14:18

  45. Hvor er det godt, hvis det største ligestillingsproblem, trunten kan finde er spillekorts værdi. Så må ligestilling for kvinder i Danmark da være ok, ikke?

    Noget helt andet er så ligestillingen for mænd? Der sjovt nok ikke så meget snak om den meget heteronormative værnepligt (mænd skal, kvinder skal ikke).

    Kommentar by Hertz — 24. januar 2021 @ 14:44

  46. Prøv nu lige at høre her, og jeg er godt klar over, at mine indspark må være irriterende efterhånden, men…

    Går man tilbage til Grækernes overherredømme, 300 år før Kristus, hvem var det så der havde små forretninger, der solgte lædersandaler, vævede kjoler, svampe importeret og høstet fra Siciliens kystlinje af mænd, der gjorde det nemmere at være kvinde dengang, men som svampe høster nok var det farligste job der fandtes dengang, bortset fra at være soldat?

    Okay, ride my train..vi rykker frem til romerne…hvem tror i der ejede de der små forretninger rundt omkring Collisseum, der gjorde dig til millionær i cesterier i løbet af en sæson, mens mændende indenfor murene dræbte hinanden, for at underholde impotente soyboys og deres kællinger, der ikke kunne få tingene til at køre sexuelt uden den form for dødskicks?

    Jeg KAN godt, men jeg gider næsten ikke fortælle jer om kristendommens munke, og hvor mange nonner der er blevet muret inde i vægge, og derefter er blevet kulturelt ‘blacklistede’ p.gr.a. kvinders sexualitet:
    Oh, yeah, de her “stakkels kvinder” blev selvfølgelig voldtaget, fordi ALLE munke der har fraskrevet sig ægteskabet naturligvis er voldtægtsforbrydere per definition, og nonner har aldrig nogen sinde droppet dragten, for en hurtig omgang pik, når muigheden bød sig, vel?

    Køb bananer, køb bananer, køb bananer her hos mig… kom kun nærmere, kære Frue, de bliver sgu ikke snydt af mig..

    Med mindre i vil have mig til at fortælle jer om de 66.000 danske feltmadrasser, der blev klippet skaldede efter Anden Verdenskrig, så vil jeg gerne have lov til at hive jer tilbage til den sorte middelalder, hvor du som “mand”, dvs.12 årig dreng kunne vælge at knokle dig selv til døde i minerne inden du blev 30 år gammel, eller også kunne du vælge at blive soldat. Og så har jeg et sekund-ur, der definerer din livslængde i 14-1500 tallet, dengang krige varede 50-100 år, (mange af dem blev faktisk startet af Elizabeth den Første af England eller Isabella af Spanien..), og det der med, ‘jeg kommer hjem snart, skat’, havde ligeså meget at gøre med “undertrykkelse”, som hvis deres efterkommere havde skrevet brevet til konen, mens de engang døde ude på slagmarken.

    “Hej, skat, jeg sender dig dette brev fra den Amerikanske borgerkrig, ikke fordi det har været slemt at skære arme og ben af soldaterne der kommer ind, men fordi der har været meget, meget undertrykkende at SE på det, mens det skete…PS. give my best to Gideon, the black Blacksmith’s son…With love, the one who will get him hanged on a false rape accusation, once he returns, -Rachael, 1730..”

    Faktisk har jeg ikke ret meget lyst til at snakke om dét, i forhold til hvordan det var at læse en af de sidst udkommne bøger om D-day og tiden derefter, baseret på de breve, som de britiske og amerikanske soldater sendte hjem til deres familier:

    Vidste i, at der var én ting de generelt frygtede mere end tyskernes kaliber 88 kanoner? Næh, det vidste jeg heller ikke, men baseret på brevene har det vist sig, at de kvindelige franske *snipers’ var det de frygtede mest, fordi kællingerne skød efter de allierede soldater, i et forsøg på at forsvare deres tyske elskere…

    Det her er muligvis ikke det rigtige tidspunkt at bringe “ligestiiling” op på, men hvis du begynder at skyde efter gutterne i MIN deling, eller MIG, så er “ligestilling” en ret du får serveret per luftpost, øjeblikkeligt, for jeg er absolut en mand der støtter tanken om, nå, ja, “ligestilling”
    (På et eller andet tidspunkt bliver nogen nødt til at forklare mig hvad det ‘lige’ i ‘ligestilling’ egentlig står for? Jeg vil gerne, allerede nu og på forhånd, undskylde eventuelle grine trip i tilfælde af et svar.)

    Og alt det her snak gør jo så, at uanset om vi kan lide det eller ej, så står vi med den her historiske viden i hænderne, der hedder at 66.000 danske kvinder havde et sexuelt forhold til, eller giftede sig med, de tyske tropper i løbet af kun 3-5 år, baseret på et befolkningstal på kun max. 3 til 3½ millioner, dengang.

    Er der nogen herinde, der har lyst til at diske op med deres fænomenale matematiske evner, og så smide et estimeret tal på bordet, hvis nu det handler om næsten 1 million muslimer, og så et minimum på 30 år, i stedet for 4, og en dansk befolkning på ca. 6,5 millioner?

    Ved i hvad, gutter, som en der har arbejdet på det Afrikanske kontinent, specifikt den nordlige del og næsten 10 år, -er der så ikke et eller andet, -et eller andet sted, -der får jer til at undre jer over, at kvinder der er opvokset med feminismens doktriner, alligevel vælger en burka og en mand med et gennemsnitligt IQ, der er cirka 30 procent point lavere end jeres, gennemsnitligt?

    Okay, listen carefully now: Vores statsminister brugte politi og militær imod en del af civilbefolkningen, for første gang siden 2nd verdenskrig, ikke?

    Okay, hvad var hendes reaktion, da hun blev stillet til regnskab for sin beslutning?

    Ja, korrekt, hun smed ansvaret i favnen på den nærmeste mand, ikke?

    Ved i så ikke også, et eller andet sted, hvorfor Muhammed vinder, når hans tilbud er baseret på, ‘der er 5 regler du skal overholde, for resten af pengene kan du gøre tingene præcis som det passer dig, og til gengæld påtager jeg mig ansvaret for alt hvad du gør og siger..’

    Mod vores. ‘du kan gøre præcis som du har lyst til, men det er en frihed under ansvar’..?

    Jeg gider næsten ikke at pointere forskellen, og hvor tilokkende den må være, hvis man har et problem med det personlige ansvar…

    Er der stadig ikke nogen der fatter det, så kan jeg kun anbefale at de bor dernede, i deres kultur, og så ser 2000 muslimske mænd blive stenet til døde, hver gang pressen heroppe gør det til en sensation, at EN muslimsk kvinde ikke har kunnet overholde EN ud af fem regler..

    Åh, gud, det er jo lige før man begynder at misunde dem deres “undertrykkelse”..
    Jeg mener, det kan jo næsten kun blive værre at være en mand, der er tvunget til at arbejde nede i kloakkerne, mens konen render rundt ude i Bilka, og slås med undertrykkkelsen i at skulle vælge, hvad der ryger op i indkøbsvognen…
    Oh, my God, the HORROR of it all, how will I survive it..??!

    Kommentar by Kimski — 24. januar 2021 @ 15:18

  47. Kommentar by Hertz — 24. januar 2021 @ 14:44.

    Åh, jo, det kommer…
    -Hvis du gider at bruge 100 år på at forklare dem, at de mænd de ikke vil gifte sig med, og derfor overhovedet ikke engang SER, har levet UNDER deres påståede “glasloft” i flere tusinde år.

    Men, æhhh, nu er de jo sådan generelt drevet af solipsisme, med narcissismen som deres mellem navn, så du skal ikke forvente at jeg holder vejret, mens vi venter på at lygterne tændes…

    Vi burde faktisk for længst have forfattet en sang, hvor omkvædet går, ‘mig, mig, mig’….
    -Måske vil vi ovenikøbet kunne få Nanna til at synge den for os?

    Kommentar by Kimski — 24. januar 2021 @ 15:28

  48. https://www.document.no/2021/01/22/twitter-nektet-a-slette-barneporno-hevdet-det-ikke-brot-med-retningslinjene/

    QAnon censureres for at komme med udtalelser om deep state der ledes af satanister og andet godtfolk jeg ikke behøver kommentere her.

    Twitter er åbenbart sløv til at slette visse ting på platformen, selv efter ønske fra ofre for digital mobning, så Q er måske ikke så langt fra sandheden.

    Kommentar by k.m. — 24. januar 2021 @ 15:56

  49. Ministeriet for sandhed har talt!
    George Orwell skrev i sin bog 1984, om ministeriet for sandheds omformning af samfundet og omskrivningen af historien. Han nævner sågar omformning af kunst, eller som de hedder på nysprog rematerialisering. Han advarer også mod omdøbning af pladser og gader i magthavernes ånd, fuldstændige som radikale Kirsten Lee ønsker på Frederiksberg og nu er det så spillekortenes tur! Hvad bliver det næste – skakbrikkerne?
    Eller skal HC. Andersen nu til at være sort, og var Johannes V. jensen i virkeligheden araber og Holberg Indianer?

    Kommentar by Den Nervøse — 24. januar 2021 @ 16:13

  50. Ang. afbrænding af “Mette-dukke”

    Jeg kender ikke folkene i Men In Black. Jeg håber og tror det er fredelige borgere, der bare har fået nok at regeringen.
    Så vidt jeg husker skrev de et sted at de tager afstand fra enhver form for vold og hærværk.

    Pressen skriver to er anholdt og sigtet for trusler mod regeringen, men ingen signalement eller navne.

    Venstrefløjen ved altid hvor og hvornår højrefløjen demonstrerer.

    Kan det ikke tænkes nogen fra venstrefløjen har skjult sig blandt de andre og lavet et falls-flag nummer, lidt som demonstrationen ved Capitol Hill.

    Venstrefløjen har ingen skrupler med at give andre skylden, og et nummer som her, er jo lige til mediernes breaking news forsider.

    Det er mulig jeg tager fejl, og det er et par tosser i Men In Black der skejede ud, men indtil der dukker flere detaljer og beviser op, lader jeg min påstand stå.

    Kommentar by k.m. — 24. januar 2021 @ 16:14

  51. Der er nu oplysende ting at finde rundt om. F.eks. fortæller Nigel Farage om at røde ekstremister har infiltreret demokrats. Og konsekvenserne af det amerikanske valg belyses under: Hvem skal betale for Bidens politik.

    Kommentar by BENT A — 24. januar 2021 @ 16:19

  52. Afbrændingen af hekse Sct.Hans aften er jo bare symbolsk, og de allerfleste danskere betragter skikken som harmløs. Det med Mette F dukken er jo også bare en symbolsk ting.

    Når gadebanditterne hængte eller afbrændte dukker med Trump, var der ingen forargelse at spore hos vores hjemlige MSM. Heller ikke da en Trump dukke blev lagt under en guillotine.

    At give udtryk for utilfredshed med regeringen, er kritik, men ikke et angreb på demokratiet. Det er blot at bruge sin ytringshed.

    Kommentar by BENT A — 24. januar 2021 @ 16:27

  53. Hos Enfoldighedslisten hygger man sig med at brænde Statsminister Lars Løkke eller Pia Kjærsgaard af…

    ht tps://www.facebook.com/claus.d.nielsen.33/posts/10225040504539321?hc_location=ufi

    Kommentar by Jørgen Nielsen — 24. januar 2021 @ 16:31

  54. Hele Danmarks Radio brænder Donald Trump af – hvem blev anholdt?

    http://www.uriasposten.net/archives/84577

    Kommentar by Jørgen Nielsen — 24. januar 2021 @ 16:40

  55. Pt. har hendes YouTube-video 26 likes og 429 dislikes. Et lille lys i mørket.

    Kommentar by J — 24. januar 2021 @ 16:51

  56. Babushka eller matrjosjka dukker er russiske figurer, som regel af træ, hvor små versioner puttes ind i større, således at der er 7-8 dukker inde i hinanden. Pointen er, at langt de fleste matrjosjka forestiller kvinder. Her er der også et område, hvor kvinder dominerer.
    I Amsterdams ‘røde lygte’ kvarterer, er langt de fleste prostituerede kvindelige damer af den modsatte observans.
    Så hvad piver kællingen over?

    Kommentar by Gustav Jensen — 24. januar 2021 @ 16:54

  57. Ku’ godt…

    Kommentar by Revisoren — 24. januar 2021 @ 16:54

  58. 39) ..Nej…jeg drømmer, hvis jeg ser et par gode håndgribelige feminine argumenter :-) :-) :-)….Må nok hellere holde kortene tæt ind til mig :-) :-) :-)

    Kommentar by Michael Unna — 24. januar 2021 @ 17:58

  59. redneck — 23. januar 2021 @ 19:36:

    Har ikke lyst til at finde ud af det!

    Revisoren — 24. januar 2021 @ 16:54:

    YIKES! Man kan også være FOR desperat …

    Kommentar by Peter Nielsen — 24. januar 2021 @ 18:43

  60. Kommentar by Michael Unna — 24. januar 2021 @ 17:58 .

    Det er okay, jeg må også indrømme at jeg var ret lammet bagefter: En lille biite sild, mindre en 100 pund, og så lavede hun det der nummer, fordi hun gerne ville have mig til at flytte sofaen ovenpå.

    Jeg har aldig været mere “patriakalsk” indstillet, end at hendes sofa var præcist hvor hun ønskede det, mindre end 1 time senere.

    Men uanset hvordan vi så end vender og drejer det, så er det fand’me magt der vil noget, for hvis jeg strippede for at få en kvinde til at flytte MIN sofa. så skulle jeg edderhyleme være møghamrende heldig, hvis ikke den video endte op på Youtube, med 1 million views indenfor 1 time.

    Hmm, gad vide om jeg kunne rykke den op til 2 millioner views, hvis nu jeg synger Osmonds’ udgave af ‘Teenager In Love’ samtidigt?
    https://www.youtube.com/watch?v=jh17TeS-pB8

    Nej, jeg vil hellere ud og fiske havørreder..

    Kommentar by Kimski — 24. januar 2021 @ 19:05

  61. # Peter Nielsen

    Du behøver ikke at skamme dig over at være en lille Incel…

    Kommentar by Revisoren — 24. januar 2021 @ 19:16

  62. Jeg bliver nødt til at være fanboy her. Kimski, du har allerede serveret hvad der kan gå hen og blive årets fedeste rant. Respekt.

    Kommentar by Lider af danskhed — 24. januar 2021 @ 22:42

  63. Kommentar by Lider af danskhed — 24. januar 2021 @ 22:42.

    Ja, jeg ved det godt, jeg har fejlet på alle de væsentlige punkter, fordi jeg ikke bare kan holde min kæft med de ting jeg ser ske omkring mig, og samtidigt bare accepterer, at som mand er fisse åbenbart højdepunktet af alt, hvad jeg kan forvente mig af livet.

    Men..æhh..nu har jeg jo altså prøvet at springe ud med faldskærm ret mange gange efterhånden, så…meh..

    Kommentar by Kimski — 25. januar 2021 @ 01:02

  64. Der venter hende en lang og stabil karriere i dansk politik efterfulgt af en lang og stabil karriere som kommunikations rådgiver i det private.

    Kommentar by Hagmann — 25. januar 2021 @ 07:52

RSS feed for comments on this post.