31. januar 2010

Abdul Wahid Pedersen om graden af Dansk Folkepartis ondskab, biskoppers rødvinsforbrug…

P1-Debatten er noget af det mest afbalancerede på kanalen, i det konceptet tvinger redaktionen til at give begge fløje taletid. Der er dog undtagelser, og havde Informations Rune Lykkeberg, ikke været en af de mere sobre venstreorienterede, så ville scenen være overladt helt til Gry Møger Poulsen (Socialistisk Folkeparti Ungdom), og imam Abdul Wahid Pedersen (tidligere Minoritetspartiet).

(P1debat, 31/1 2010: Har DF mistet evnen til at sætte dagsordnen?)

Oploadet Kl. 18:52 af Kim Møller — Direkte link32 kommentarer
Arkiveret under:

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/11663/trackback

32 Comments »

  1. Det kunne naturligvis være et enkeltstående tilfælde. Men man undres over at DR ikke selv kan se mønstret. Nuvel, i aften kan vi glæde os til Carsten Jensen i Deadline med Kurt Strand.

    Jeg sætter mine penge på at det bliver 10 min. intenst had til regeringen, danskerne, dansk kultur og naturligvis Dansk Folkeparti. Monstro ikke der kommer en velforberedt tirade mod Langballe. Om Jensen endnu gang kaster sig over pædofili-anklager, eller om han har gidet finde nyt arsenal tør jeg ikke spå om. Noget vulgært er der vel næsten garanti for, men om navngivne personernes seksualitet ligefrem bliver nævnt, er et åbent spørgsmål. Måske følte han selv at det blev for pinligt sidst.
    Og så er der ellers masser af uimodsagte floskler som fyld; indelukket, provisielt, selvtilstrækkeligt, fremmedhadsk isolerer sig fra en global verden osv. osv.

    Kurt Strand er naturligvis velforberedt og udover lykkeønskninger og en lidt for slesk benovelse og beundring kan han levere spørgsmål som; hvorfor Sverige og Danmark er så forskellige på dette punkt ?
    Hvordan det er at være elsket i Sverige, men hadet i Danmark ?

    En betydelig risiko for at der ikke er kritiske spørgsmål til Jensens forventelige udfald, men måske har Kurt Strand forberedt et par pseudo-kritiske spørgsmål; “men her er der måske nogle der vil sige at i Sverige har man veget udenom debatten pga politisk korretkhed, hvad siger du til det ??”

    Kommentar by Superman — 31. januar 2010 @ 19:09

  2. Stop DR:

    http://www.facebook.com/group.php?gid=288615379362&ref=nf

    Kommentar by Fritænker — 31. januar 2010 @ 19:53

  3. Er fuldstændig lamslået. Imam Petersen, demokratiet skal afskaffes og stening er en fuldgyldig straf, er i DANMARKS RADIO gang på gang.
    Er de da komplet sindsyge i den statslige institution?
    Betaler vi licens for at gøre vores gamle land til et muslimsk land?
    Er det det DR ønsker? Engang til , er de blevet forrykte?

    Kommentar by pk — 31. januar 2010 @ 20:26

  4. Uanset hvilke horrible holdninger Stenings-Petersen lægger for dagen, så kan han altid være sikker på fri adgang til DDR’s mikrofoner til en gang venligsindet hyggesnak med en dybt forstående DDR-journalist.

    Kommentar by JensH — 31. januar 2010 @ 22:09

  5. @Superman
    Jeg har netop set Kurt Stands interview med Carsten Jensen. Du havde i utrolig grad ret i dine forudsigelser. Kurt Strand fortjener virkeligt at blive gjort til korrespondent i Nord Korea for Nord Korea.

    Kommentar by Spinoza — 31. januar 2010 @ 23:13

  6. Der er andre ting m.h.t. Kurt Strand, der minder om Nordkorea. Den mand kan tillade sig hvad som helst på skærmen – f.eks. kaste med bøger eller sige, at i aften gad han søreme kun at høre på den ene part, så derfor har han kun inviteret et panel bestående af mennesker, der mener det samme (altså som Strand) – og alligevel er der ingen form for konsekvenser. Endnu værre er det, at man tilsyneladende ikke engang i Jyllands-Posten kan få offentligjort læserbreve, der kritiserer ham. Formentlig hænger det sammen med, at Strand er en magtfuld mand i medieverdenen og bl.a. sidder i Cavling-komitéen.

    Kommentar by Jan Christensen — 31. januar 2010 @ 23:22

  7. Apropos Kurt Strand, se også: http://kortlink.dk/7dqb

    Kommentar by Jan Christensen — 31. januar 2010 @ 23:25

  8. Mine indlæg er alle “awaiting moderation” i aften. Det plejer de ellers ikke at være, men bortset fra det, har jeg også skrevet lidt om Abdul Wahid Pedersen på min egen blog og på 180 Grader: http://kortlink.dk/7dqp

    Kommentar by Jan Christensen — 1. februar 2010 @ 00:15

  9. Utroligt at man diskuterer et politisk parti i en “debat”, men kun inviterer tre modstandere i studiet. DF kan stille 24 folketingsmedlemmer til rådighed.

    Desuden er der Christian H. Hansen, som vel nok kunne være aktuel at få i studiet? Medierne har med velbehag spist hans forklaring om hvorfor han blev løsgænger, men de har ikke krydsforhørt ham. Det kunne ellers være interessant at høre hans dybere begrundelser.

    Kommentar by Casper | Borgerlig bums — 1. februar 2010 @ 00:57

  10. Eterhånden syntes jeg Stenings Wanvid pedersen kun kan bruges som skræmme rolle-model for hvor meget hjernen tager skade, af tidliger tiders konstante hash tågede tilstand!
    Anden forklaring kan der ikke gives på Stening Wanvid pedersens underlige adfærd og tilbedelse af selve Satans idelogien.

    Fred være med carsten jensens modtagelse af dhimmi prisen, det viser kun hvor usselt lang ned Sverig er sunket, at fremme en Dansker-haders arbejde med en belønning på 400.000,00kr for at få Danmark med i faldet, det sgu for lavt!
    Hvorfor knytter Sverig ikke bare yndefuldt sylten, og får ryddet lidt op i deres muslimske volds ghettoer, før de skamroser sig selv som tolerante. De sgu stadig dumme, de Svensker!

    Kommentar by li — 1. februar 2010 @ 11:43

  11. Også jeg hørte forskræppet til P1-Debatten med Informations Rune Lykkeberg, Gry Møger Poulsen (Socialistisk Folkeparti Ungdom) og imam Abdul Wahid Pedersen, så slukkede jeg. Og jeg så Carsten Jensen – prototypen på en kommunistisk demagog i sort – og hans lidende ansigt tone frem i Kurt Strands interview med ham i Deadline, så slukkede jeg. Selvom jeg kan ikke slippe for at betale for DR’s socialistiske indoktrinering, kan jeg kan slukke, når det bliver for meget, hvis jeg har en anelse i forvejen. Men som stenen, der udhules langsomt af det konstant dryppende vand, bliver jeg blød (i bolden?) og tænker: Måske er Abdul Wahid Pedersen moderat? Fordi han kun vil kaste med små sten? De rabiate muslimer går vist ind for, at der skal kastes med sten af knytnævestørrelse og det gør givetvis rigtig ondt og giver et værre svineri?

    Kommentar by anti-marx anno dazumal — 1. februar 2010 @ 14:40

  12. Abdul Wahid Pedersen blev måske muslim, da han på LSD hørte ‘Sympathy for the Devil’ med Rolling Stones? (Bare en tanke!)

    Kommentar by anti-marx anno dazumal — 1. februar 2010 @ 14:46

  13. Kære nr. 11….det med de små sten er en fin ide.
    SÅ varer det længere med mordet…..

    Kommentar by pk — 1. februar 2010 @ 17:27

  14. Udsendelsen på DR var helt fejlplaceret.
    Den narkodømte imam A. Pedersen hører hjemme i underholdningsafdelingen, og ikke i holdningsafdelingen i DR.
    Hvis der var ægte journalister til i DR, ja så vil de da spørge ind til, hvordan man kan være åndelig vejleder for de troende når man er dømt, som det er tilfældet med Pedersen, for narkoindsmugling til Danmark. Omkring 10 kilo hash.
    Fornem mand..denne konvertit

    Kommentar by sl — 1. februar 2010 @ 18:02

  15. Kim, du har i princippet ret m.h.t. det afbalancerede, og dog. Til denne debat og andre lignende i DR benytter man næsten som en rygmarvsreaktion, når oppositionen skal repræsenteres, EL´s Johanne Schmidt Nielsen. I opposition, ja – men hvor repræsentativ for oppositionen er det nu lige EL er med sin konstante position nær spærregrænsen?? Men ekstremt veltalende er hun da.

    Kommentar by lechaim — 1. februar 2010 @ 18:26

  16. Men så kommer der sørme endnu et selvmål fra de bagerste rækker hos DF:

    »Selv om dronningen anmoder de mandlinge folketingsmedlemmer om at møde frem i kjole og hvidt eller nationaldragt, insisterer Qureshi nu for anden gang i træk på at møde op i et klovnekostume i form af en pakistansk kaftan«, skriver Kristensen Berth i et læserbrev i Ekstra Bladet.

    http://politiken.dk/politik/article891589.ece

    Kommentar by Fritænker — 1. februar 2010 @ 19:18

  17. -> Fritænker

    Det du kalder selvmål, vil andre se som befriende tale. Undertegnede, eksempelvis.

    Kommentar by Kim Møller — 1. februar 2010 @ 19:40

  18. @ fritænker

    Det ligner da ellers lidt af et klovnekostume.

    Men det må da undre hvorfor manden tropper op i det. Han plejer da vist ellers at hævde at han er og føler sig lige så dansk som alle andre her i landet. Så skulle man jo tro at ville møde op i dansk nationaldragt, altså blot som alle de andre.
    Men nej. For Qureshi er nationaldragt åbenbart lig med den stat og det folk han sympatiserer med, og det er jo åbenbart Pakistan.

    Det bliver jo åbenlyst hykleri næste gang han advarer imod opdeling i “os og dem” – for han understreger jo i den grad selv at han ikke er en af os. Han insisterer på at vise at han er Pakistaner før noget andet. Det er da interessant, og må stille multikultier over for noget af et dilemma næste gang de skal forklare at “de er ligeså meget danskere som os, ja, altså bortset fra at de først og fremmest er og XXX”

    Kommentar by Superman — 1. februar 2010 @ 20:12

  19. 18.Superman

    Helt enig.

    Desuden kan der tilføjes, at Qureshi er en uopdragen og løgnagtig lømmel.

    Hans løgnehistorier fortæller om en mand som man gør klogt i ikke at stole på.

    Hans adfærd med at troppe op i pakistansk kluns, taget i betragtning det han påstår om sit tilhørsforhold og ikke mindst hans politiske placering i Folketinget, virker infantil .

    Jeg er ikke i tvivl om at det ER hans hensigt at prikke til danerne med denne påklædning.

    Kommentar by Vivi Andersen — 1. februar 2010 @ 21:41

  20. Nu har Pia Kjærsgaard ellers netop sagt at kvajekvoten var brugt op, men alligevel kommer man selvfølgelig Kenneth Kristensen Berth til undsætning. Der er slet ingen problemer med Kamal Qureshis fremtræden, hvilket Hoffet også har bekræftet. Alligevel finder KKB anledning til at skrive et læserbrev, hvor han lufter et forhold der var oppe for 6 år siden. Så lidt fantasi har denne Kenneth Kristensen Berth der ovenikøbet bruger ord som ‘klovnekustume’. Ønskede han overhovedet en debat, ville han næppe hellere selv ønske at blive betegnet som en bebumset DF fiasko uden valg til Folketinget.

    Der er ikke beklædningspoliti i Danmark og Kenneth Kristensen Berth skal netop ikke blande sig i reglementet hos Hoffet. At Kamal Qureshi har en pakistansk baggrund, burde Kenneth Kristensen Berth være den sidste til at fornægte, eller skal hans indlæg ses som et udtryk for kollektiv national omklamring af Kamal Qureshi?

    Pinligt er det ihvertfald at overvære.

    Kommentar by Fritænker — 1. februar 2010 @ 22:31

  21. -> Fritænker

    “Der er slet ingen problemer med Kamal Qureshis fremtræden, hvilket Hoffet også har bekræftet.”

    Åhh hold op. Hvad skulle hoffet sige. Hvis Qureshi vil betragtes som dansker, må han selvfølgelig opføre sig som en sådan.

    Kommentar by Kim Møller — 1. februar 2010 @ 23:21

  22. Kamal Qureshi har det fint med hans fremtræden, det samme siger Hoffet, der er arrangør og ved noget om sagen.

    Den eneste der har et problem er denne Kenneth Kristensen Berth og hvorfor er Kamal Qureshi i denensammenhæng pludselig dansker og skal opføre sig som en dansker, når han og andre altid benævnes som etniske eller muslimer? KKB burde da nærmest være glad for at Kamal Qureshi gør som han gør.

    Kommentar by Fritænker — 2. februar 2010 @ 00:09

  23. Den Kamel qureshi er da bare en skizofren taqiyya lystløgner, der bare har lånt Olivers klude!
    Måske har Kamlen bare “lånt” en andens eksam…øh..adgangs billet!
    Det ikke nemt at vide, hvad der foregår i DET hoved, som heller ikke kan se, pædofeten var en meget led og ondskabsfuld person, så vi kan da ikke forvente Kamelen kan finde ud af hvilket dækken der er passende!

    Kommentar by li — 2. februar 2010 @ 01:30

  24. -> Kim Møller

    “Åhh hold op. Hvad skulle hoffet sige. Hvis Qureshi vil betragtes som dansker, må han selvfølgelig opføre sig som en sådan.”

    Det er interessant, at Kim Møller er klogere end Hoffet på hvad Hoffet mener. Det stiller jo denne blog i et helt nyt lys.

    Kommentar by Erik — 2. februar 2010 @ 10:57

  25. – Fritænker
    Efter at have debatteret med Kim Møller i “21” skriver du i “22”:
    “Den eneste der har et problem er denne Kenneth Kristensen Berth”
    Goddag mand økseskaft!
    Du er da vist mere fri en du er tænker

    Kommentar by Binee — 2. februar 2010 @ 11:10

  26. Når jeg fritænker tænker jeg at mine tanker bliver tvunget til at løse
    alt det idiotiske idioti typer som carsten jensen og alle de andre
    proselyttere og dhimere brækker ud over os andre, men spændende at
    se fritænkerens tanker.

    Kommentar by gravballemanden — 2. februar 2010 @ 11:15

  27. 10

    li

    “Hvorfor knytter Sverig ikke bare yndefuldt sylten..”

    Hvor du dog ka’, li. haha.. Det går nok ikke hvis den yndefulde sylte er lavet af grisekød. :)

    Grisen (sylte) er en del af dansk/vestlig talemåde og sprog.

    Jeg er sikker på at alt dette multikulti ideologi cirkus giver grisekød og øvrig dansk kultur en pæn renæssance. Grisekød er ikke mere bare noget vi af vane og tradition har inkorporeret i vort sprog – og noget kød som vi plejer at spise og har gjort med stor nydelse – og vane – i flere generationer. Grisekød er blevet politisk. Takket være multikulti ideologi. Gør det private politisk, som venstrefløjen og feministerne lærte os tilbage i 1970’erne.

    20

    ”Der er ikke beklædningspoliti i Danmark” – skriver du.

    Synes du så ikke at Kristensen skal have lov til at kalde en dragt for et klovnekostume. Det synes jeg.

    Kommentar by Liva — 2. februar 2010 @ 11:44

  28. Wow fritænker, selvmålet er helt på din regning.

    Hvilket parlament er det lige KQ sidder i ?

    Hvis hoffet havde svaret noget som helst andet, havde du selv og andre “frítænkere” (der mere afspejler en brægende fåreflok, MÆÆÆÆH) flået dem i medierne.

    Der er ikke beklædningspoliti. Til gengæld er der heller ikke holdningspoliti.

    Hvis valget er imellem at høre DF medlemmer komme med fjollede forslag og at DU forbyder folk at sige ting du ikke kan lide, så holder jeg så gerne fast på DF.

    Kommentar by DaLi — 2. februar 2010 @ 12:39

  29. Hved nærmere eftertanke, hvem fortjener så mere end Carsten Jensen at få Olof Kvalmeprisen

    Kommentar by Binee — 2. februar 2010 @ 15:28

  30. 28.

    Der er ingen der forbyder Kenneth Kristensen Berth at sige nøjagtigt hvad han vil. Til gengæld er der heller ingen der forbyder de, der måtte være uenige i hans synspunkter, at give udtryk for dette samt hvorfor dette er tilfældet, og hvorfor det er svært at tage manden seriøst, når hans retorik degenererer til udtryk som “klovnekostume” og han i øvrigt rent faktisk ikke er klar over, hvilket klædestykke KQ bærer. ;) Jeg er fuldstændig klar over, at man her på bloggen typisk finder DF’s udgydelser uangribelige – men I må så finde jer i, at langt størsteparten af befolkningen ikke deler denne opfattelse af DF.

    Jeg afventer den rituelle tilsvining fra bloggens kommentatorer. Det kan vist ikke undgås at jeg nu bliver kaldt et “brægende får”, “rødfascist” eller en af de mange andre ukvemsudtryk, som I plejer at henfalde til, når argumentationsevnen slipper op.

    Kommentar by Erik — 2. februar 2010 @ 15:38

  31. Ingen grund til opstandelse. Kamal Qureshi går i nationaldragt, fordi han skal hjem til Pakistan.

    Kommentar by anti-marx anno dazumal — 2. februar 2010 @ 17:51

  32. At DF til tider kritiseres her og andre steder af undertegnede er næppe undgået opmærksomheden hos den opmærksomme læser, ikke desto mindre stemmer jeg på partiet, da jeg ser det som det mindst ringe, for tiden.

    Kommentar by Peter Buch — 8. februar 2010 @ 21:37

RSS feed for comments on this post.

Leave a comment

Line and paragraph breaks automatic, e-mail address never displayed, HTML allowed: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Denne weblog er læst af siden 22. juni 2003.

 



 

Vælg selv beløb



Blogs


Meta
RSS 2.0
Comments RSS 2.0
Valid XHTML
WP






MediaCreeper