9. februar 2021

Karen Syberg, eks-rødstrømpe: Fordom, at meget unge pigers islamiske ægteskaber ‘er arrangerede’

Den citerede rødstrømpe herunder er blevet 75 år, og hader tilsyneladende Inger Støjberg mere end islamiske dogmer. At hævde teenagepiger fra Mellemøsten frit kan vælge deres ægtefælle, er langt fra sandheden, og i virkeligheden umådelig kynisk. Ideologi gør blind. Kommentar af journalist Karen Syberg i Information – Hysteriet omkring ‘barnebrude’ er udtryk for en bornert frygt for pædofili.

Hvad er det for en snæversynet bornerthed, der breder sig? I de senere år er rædslen for pædofili vokset, så den snart må være en psykoanalyse værdig. … Støjberg skal bare sige ‘barnebrude’, så er der konsensus om at lægge afstand. …

Jeg skriver ikke dette for at forsvare pædofili. Men jeg mener til gengæld, at de fantasier, der i det dulgte simrer under barnebrudsetiketten, er både slibrige og farvet af to fordomme: For det første at islamiske ægteskaber, hvor pigen er meget ung, pr. definition er arrangerede, og at mændene undertrykker deres koner.

… sikkert er det, at skolepiger på en 15-16 år i begyndelsen af 1960’erne hvert år vandrede rundt i byens gader med en ældre kæreste i hånden og lå på stranden sammen med ham og den transistorradio, der var nyeste hit i de dage. Uden at nogen voksne, så vidt jeg ved, greb ind eller syntes, at der var noget særligt anstødeligt i det. Men mændene var selvfølgelig heller ikke muslimer.

(Foto: Al-Fanar Media, Missing Students: The Stories of 3 Child Brides, 2020)

“Adskillelsen af asylparret fortsatte, da pigen fyldte 15 år, med henvisning til Støjbergs instruks om at adskille alle unge asylpar. I starten protesterede pigen over at blive adskilt fra sin mand, men senere bad hun om skilsmisse. Ifølge pigens repræsentant på børnecenteret havde pigen ‘fået øjnene op for et teenageliv’. Og pigen forklarede, at ægteskabet faktisk havde været arrangeret af hendes far, og at hun ‘i starten ikke var villig’.” (DR Detektor, 14. januar 2021)

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/116858/trackback

24 Comments »

  1. Der er masser af antropologisk og sociologisk litteratur som dokumenterer, at stort set alle grupper i mellemøsten gifter sig arrangeret mod nogle de har en tæt familiær relation med. De anser andre som de ikke er relateret til som fremmede og urene. Det er også årsagen der stort intet civilsamfund er i mellemøsten. De er på en måde heller ikke integreret med hinanden hvor de kom fra.

    Kommentar by CCC — 9. februar 2021 @ 01:49

  2. Læste lige kommentarerne til artikelen i “Information”. Sekten elsker den. Jeg havde for en del år siden en profil der hvor jeg faktisk sagligt med udsagn som ofte var underbygget med links til artikler, jeg skrev der. Det var ikke populært og jeg blev blokkeret uden begrundelsen og moderator svarede ikke på min henvendelse. Jeg kunne så se andre steder, at det var stilen på “Information”. Deres kommentar del har altid været meget sekterisk hvor ingen siger dem imod.

    Kommentar by CCC — 9. februar 2021 @ 01:56

  3. Radikale typer som Karen Syberg, Gammeltoft Hansen, Jelved og Zenia osv. kan simpelthen ikke forstå og få ind i deres hoveder, at de ikke har ret til at at nedtromle og afskaffe danskernes traditioner og kultur. De mener i al deres galskab at de er i deres gode ret til at forære Danmark væk til afrikanske og arabiske asylanter og socialklienter. Og de føler sig endda som gode og bedre mennesker, når de er “humanister” for andres penge og på andres bekostning.

    De er ikke et hår bedre end de hjernedøde eller totalt korrupte svenske kommunister, der er i fuld gang med at udlevere deres landsmænd, kvinder og børn til guerilla-krig, blodbade, udskiftning, udrensning og alverdens ulykker.

    Kommentar by BENT A — 9. februar 2021 @ 02:09

  4. Information er en lille ældet klub.
    Deres dødsangst fik også jeg at mærke med blokering af et fuldstændigt sobert indlæg om tvivlens nådegave.
    Den findes så ikke i gammelklubben…

    Kommentar by Hul igennem? — 9. februar 2021 @ 03:03

  5. Der er desværre mange feltmadrastyper,som Karen Syberg,der har vældig travlt med at forsvare forbryderorganisationen islam. Hvorfor de er så snæversynede og tilbagestående,er ikke lige sådan at komme til kernen af. Men faktum er at de i allerhøjeste er med til at nedbryde Danmark.

    Kommentar by Nielsen — 9. februar 2021 @ 03:48

  6. Lad os kalde det sugardating i stedet for. En pædofil er en sugardaddy.
    Det er så hendes holdning. Men hvad siger de muslimske piger selv?

    Kommentar by Islamarebad — 9. februar 2021 @ 06:57

  7. Rigtigt CCC 01:49. Det er sådan det er antropologisk og sociologisk i Mellemøsten, hvor ingen frit kan vælge deres ægtefælle. Sådan er det i klan samfund. Det er klan mod klan alle mod alle. Det var sådan ørkenbeduinerne på den arabiske halvø levede i adskilte klaner. Det galdt om at have mange kvinder i klanen, så der kunne avles mange krigere på dem. Hvis man kunne røve kvinder til klanen fra andre klaner, kunne man på dem avle endnu flere børn på i sin egen klan. Da røveri af kvinder fra andre klaner var udbredt, bevogtede klanen sine tørklædeindhyllede kvinder og lukkede dem inde, så de ikke var så nemme at røve for andre klaner. Det galdt om at have flest krigere for at kunne dominere andre klaner. De største klaner kunne dominere store områder af ørkenen.
    Det var den stammekultur, der blev til islam og de fleste træk af ørkenbeduinernes klanmentalitet er bevaret i islam den dag i dag.

    Kommentar by Amad — 9. februar 2021 @ 08:24

  8. 75 år og ikke klogere? Vrøvlefaktoren stiger eksponentielt med alderen for visse type ugebladslæsende, senromatiske, indskrænkede, drømmende, narcissistiske, virkelighedsafkoblede feminazier.
    Se bare til horseface-lebberne som sidder på magten i DR, STV og sikkert også i NRK.

    Kommentar by Gustav Jensen — 9. februar 2021 @ 08:34

  9. Altså der er åbenbart nogle forældede senildemente kvinder i den såkaldte Rødstrømpebevægelse fra forrige årtusind, som totalt afstumpet overser/ingorere realiteterne i forhold til Islam,….jeg mangler ord. Støt siad. http://www.siaddk.wordpress.com .God tirsdag. mvh Michael Unna

    Kommentar by Michael Unna — 9. februar 2021 @ 09:03

  10. PS: Hjertelig tak til Inger Støjberg for hendes indsats.

    Kommentar by Michael Unna — 9. februar 2021 @ 09:04

  11. Inger har ret, Karen Sybergs sindssyge indlæg viser, at hele sagen netop handler om barnebrude og pædofili.

    Som tidligere skrevet var en af pigerne, der kom til Danmark, en 17 årige tvangsgifte barnebrud med to børn på 3 og 4 år. Den stakkels sexslave er altså senest blevet voldtaget af sin pædofile 25-årige “ægtemand” som 12-årig, mere sandsynligt er hun blevet gift endnu tidligere som 9-10-årig, og så blevet gravid omkring første menstruation som 12-årig – “ungt-asylpar,” siger ombudsmanden – kvalme, siger jeg!

    Kommentar by Jørgen Nielsen — 9. februar 2021 @ 09:27

  12. Ifølge Unicef bliver omkring 10 millioner piger under 18 gift hvert år, af dem er 3 millioner under 15 år – det er omkring 8.000 barnebrude under 15 hver eneste dag!

    Det er disse piger Inger kæmper for – de røde kæmper for pædofile ægtemænds ret til at holde sexslaver i Danmark.

    Kommentar by Jørgen Nielsen — 9. februar 2021 @ 09:45

  13. Men i Karen Sybergs forskruede univers sker det selvfølgeligt helt frivilligt – hun burde læse Informations egen beretning om Sally fra Yemen, der blev tvangsgiftet som 10-årig:

    »Da vi skulle i seng, ville min mand tage kjolen af mig, men det ville jeg ikke have,« fortæller Sally. »Han lagde mig på et specielt lagen og kravlede oven på mig …« Sally vrider sine hænder. Hun fortæller, at der bagefter var en masse blod.

    »Siden da har jeg set ham som døden.«
    Derefter nægtede Sally at sove med sin mand. »Han prøvede igen, men jeg ville ikke, og vi sloges hver aften.«
    Efter en uge blev hendes far tilkaldt. »Han gav mig nogle piller i min te, som skulle få mig til at sove.«
    Men den desperate pige tog en flaske fra køkkenet og slog sig på hovedet, så hun ikke ville falde i søvn. Sally fortæller, hvordan hendes far slog hende med en kæp og beordrede hende til at makke ret, til hun blødte fra munden og næsen.

    Der var meget på spil. Faderen havde modtaget 200.000 rial (5.000 kr) for datteren, penge han havde brugt, og Sallys mand truede med at kræve pengene tilbage, hvis hans kone ikke fuldbyrdede ægtepagten.
    »Jeg fik så mange bank af både min far og min mand.« Hun peger på en flækket tand i munden.

    »Til sidst bandt min mands mor mig til sengen.«

    »Jeg kalder det ikke et ægteskab, men voldtægt,« siger Shada Mohammed Nasser, der er en advokat ved højesteretten i Sanaa. Selv har hun arbejdet på flere sager om børneægteskaber, men indrømmer, at hun har tabt langt de fleste sager ved retten. »Hvis pigen er under 15, kan hun hverken gå imod hendes fars eller mands vilje.«

    https://www.information.dk/udland/2010/01/barnebruden-yemen

    Kommentar by Jørgen Nielsen — 9. februar 2021 @ 09:48

  14. 100 tusinder femte kolonne kællinger i alle aldre, på alle planer, arbejder helt åbent og frit for at ødelægge mit/vores land.

    Deres ytringsfrihed bruges til at nægte andre deres samme ret…hvis det stod til dem…diktaturet og det kommunistiske helvede er deres bibel…få dem nu stoppet og elimineret inden de helt opnår deres drøm om magt og privilegier på bekostning af alle andre…det er jo deres mål…ellers er der jo ikke mening i, at de sådan hele tiden arbejder ihærdigt for at ødelægge alt omkring sig!!

    Kommentar by Black Watch — 9. februar 2021 @ 10:37

  15. Stille og roligt bliver feministernes hykleri, og i det hele taget feminismens modbydelige og pilrådne underside, hevet frem i lyset, og afdækket for hele verden.

    Og jeg må blankt indrømme, at jeg næsten ikke kan få armene ned af begejstring.

    Fremtidens historikere kommer til at referere til den ideologi, som iværksætteren af det største folkemord i menneskehedens historie, og den direkte kilde til milliarder af menneskelige tragedier.

    Kommentar by Kimski — 9. februar 2021 @ 10:39

  16. Mange såkaldt “højre-orienterede” holder meget at argumentere for at muslimer ikke skal være her i Vesten fordi muslimerne er “onde” ved kvinder, LGBTQ-folk mfl.

    Men der er en LANGT vigtigere grund til at de ikke skal være her:
    De ikke-vestlige fremmede er ved at udskifte os i vores egne vestlige hjemlande. De hører ikke til her. Vesten tilhører vesterlændinge.

    Kommentar by Peter Nielsen — 9. februar 2021 @ 10:58

  17. Forbande radikale kællinger. Må de brænde evigt i helvede. En hånd på låret af en voksen kvinde medfører ramaskrig. En bange, blødende fra underlivet, 10 årig pige er ligegyldig. Fy for fanden hvor er denne Syberg umenneskelig og nederdrægtig.

    Kommentar by Lider af danskhed — 9. februar 2021 @ 11:31

  18. Det mest uhyggelige er at Information gerne vil fremstå som en seriøst avis, og indrømmet, så er der ind imellem interessante artikler, men avisen er rød, mørkerød og meget ideologisk, så ideologisk at de er forblændet af deres egen ideologi!
    Hadet til Støjberg, DF og NB er så stort at de, gennem sådan en som Karen Syberg, fuldstændigt ser bort fra virkeligheden! De ser sig selv som missionærer, der skal overbevise befolkningen, det de blot ikke forstår er at det er dem selv, sammen med de fleste politikere, der befinder sig i en boble fjernt fra den virkelige verden og fjernt fra fakta og i særdeleshed oceaner fra det folk kan se, føle og opleve! Journalister har en underlig opfattelse af at være mere indsigtsfulde end befolkningen. Problemet er at det er de ikke, befolkningen ryster på hovedet af dem og deres troværdighed ligger og roder rundt blandt brugtvognshandlere og politikere! Det er da også slående at 80% af journalisterne stemmer på rød blok og 8% stemmer på Venstre. Enhedslisten, RV og SF kunne danne en solid flertalsregering! Konservative, DF, NB og LA kan så dele om 12% af vælgerne!
    Jeg vil vove den påstand at journalisterne ikke fatter hvad folk går og taler om, og at hvis de hører om det, så vil de omgående dømme det, som et ekstremistisk mindretal!
    De fleste politikere, journalister og nogle akademikere aner ikke hvad der rører sig i befolkningen f.eks. Samfundsforskere Jørgen Goul Andersen, der blev voldsomt chokeret, da en meningsmåling afslørede at 46% af danskerne gerne ville sende muslimerne hjem! Han troede ikke på det, han mente at folk nok ikke mente det alligevel. Altså en samfundsforsker, som ikke aner hvad der rører sig i befolkningen, og som slet ikke vil vide det! Det beviser i mine øjne, den afgrund der er mellem boblen og befolkningen, og dybest set er det farligt!

    Kommentar by Den Nervøse — 9. februar 2021 @ 11:45

  19. # 8 Gustav Jensen ja det er uforstaaeligt, disse og nuvaernde feminister var aldrig for ligestilling ,dominans er formaalet og det er en skam

    Kommentar by dunk — 9. februar 2021 @ 12:14

  20. @ Lider af danskhed — 9. februar 2021 @ 11:31

    Netop, Jeg kan kun se det som ond vilje.

    Kommentar by Santor — 9. februar 2021 @ 13:51

  21. # Islamarebad 06.57
    Du spørger “men hvad siger de muslimske piger selv?”
    Tror du virkelig de får lov at sige noget?

    Kommentar by bjarne binee — 9. februar 2021 @ 14:40

  22. Den rabiate terrororganisation KVINFO fik som bekendt en ekstra stor millionbevilling i forbindelse med finansloven for 2021.

    Så er der råd til at ansætte nogle flere ubrugelige “humanister” fra den røde løgnefabrik RUC…

    Kommentar by Revisoren — 9. februar 2021 @ 15:44

  23. Michael Unna — 9. februar 2021 @ 09:04

    I Cuncur!

    Kommentar by Santor — 9. februar 2021 @ 23:52

  24. Er det også en “fordom”, at alle landets krisecentre for kvinder er proppet til randen med muhammedanske kvinder, der er blevet banket sønder og sammen, og voldtaget af deres egne brødre, fædre, onkler og fætre?

    Kommentar by Revisoren — 10. februar 2021 @ 17:17

RSS feed for comments on this post.