16. februar 2021

Helsingør: Hærværk mod veteranstøttende bager, fik malet ‘kors’, skrevet ‘krigssvin’ henover facaden

Jette Stub ejer Kagefryd i Helsingør, og da hendes søn er korporal i Jydske Dragonregiment, støtter hun aktiv danske krigsveteraner. Det har af to omgange medført hærværk mod bageriet, samt graffiti i byen. Fra Helsingør Dagblad – Kagefryd udsat for groft hærværk: – Det får mig ikke til at støtte veteranerne mindre – tværtimod.

“Lørdag aften mellem klokken 18 og 18.30 blev butikken udsat for groft hærværk. En eller flere ukendte gerningsmænd ødelagde Kagefryds facade ved at male kors og skrive ‘krigssvin’ med rød maling.

Det er anden gang indenfor kort tid, at Jette Stub har været udsat for hærværk på Kagefryd. Også lige før jul blev butikken overmalet, og hun mistænker, at det er de samme, der står bag. Malingen ligner nemlig den samme og smædeordene, der blev brugt, går igen. Alligevel er den nyeste episode lidt anderledes, for her har hærværksmanden nævnt Jette Stub med navns nævnelse. …

Jette Stub har en søn, som er veteran og arbejder i militæret. Og for at støtte netop veteraner har hun solgt fastelavnsboller, hvor overskuddet går til veteraner.”

(Grafitti i Helsingør, 14. februar 2021: ‘Jette Kagefascist?’M; Foto: FB)

– Warpig, stod der kradset med rødt hen over alle vinduerne. Krigssvin. Skrevet med rød spray-maling, et bogstav på hvert af cafeens vinduer.” (Helsingør Dagblad, 29. januar 2021)

Oploadet Kl. 13:36 af Kim Møller — Direkte link18 kommentarer
Arkiveret under:

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/117038/trackback

18 Comments »

  1. Det er jo bare rød-fascisterne og islamisterne, der benytter sig af deres ytringsfrihed ifølge DDR & Co – Intet med had at gøre – move on – eller noget…

    Kommentar by Jørgen Nielsen — 16. februar 2021 @ 13:41

  2. Det må være forfærdeligt sårende, for danske soldater, der måske er kommet hjem med handicap eller PTSD, efter at have kæmpet i røvsyge Afghanistan, alt for længe, for en idiotisk sag, en idiotisk invasionskultur. Og så blive mødt, derhjemme, af så fritløbende onde mennesker. Det lugter af invasion, den tekst, men den synes at være forklædt som venstreradikal. Det er sgu svært at skelne, efterhånden. Hvis det er invasionen, så dækker den sig, for at undgå lidt racisme, skyld, men alligevel bruge max dominans-vold.

    Men, forhåbentlig, kan det også være veteranerne, tænker “sikke nogle tabere, godt jeg ikke har spildt mit liv, på at blive som dem” og “det er dejlig motivation, for at kæmpe mere for demokrati og fædreland og købe et par brød og kager mere”-til vet-klubben, lillemor og sine sjove unger… Det er altid værd, at fejre, at man ikke er endt som rød-dum eller sort-inva, hir hir…fest, hver dag..

    Kommentar by Gaflen — 16. februar 2021 @ 14:15

  3. Og mens taberne, taber sig selv og deres fremtid, fornuft, fokus, så kan vi andre, endnu engang, glæde os over at mister Trump, er frikend , og more os over at mister Biden, sådan pladder-stil, dømmer ham alligevel.. Dvs Biden fortæller at han er ligeglad med lov og ret, hævet over den.. Men reelt mest langt langt under den, nede ved børnebordet..

    Så mangler der bare at få frikendt Støjberg..

    Kommentar by Gaflen — 16. februar 2021 @ 14:19

  4. Afskaf borgerlønsydelserne. Så er disse fritidsvelstandsproblemer hurtigt løst.

    Kommentar by Skatteyderen — 16. februar 2021 @ 14:26

  5. Der skal ikke meget til for at pisse den fascistiske og voldelige venstrefløj af.

    Dem der tror at venstrefløjens fascisme kan bekæmpes med “lov og ret” må tro om igen. De vil aldrig opgive deres voldelige adfærd. Det er den eneste måde de kan få deres “budskab” ud på. Der er intet fornuftigt i deres tåbelige tanker eller brutale fremfærd.

    Hvis man, som venstrefløjen, ud fra en politisk overbevisning mener man har ret til at ødelægge og ultimativt dræbe for sin sag har man selv bedt om det modspil der nødvendigvis må komme!

    Kommentar by Santor — 16. februar 2021 @ 14:56

  6. Denne sag burde være et indslag i TVA eller TV2 nyhederne, men de har travlt med at finde ud af, hvorfor smittetallet er så højt i Ishøj (den er også svær).

    Var der blevet malet på en moske, var sendefladen blevet ryddet.

    Kommentar by M.P. — 16. februar 2021 @ 14:57

  7. @santor: “Hvis man, som venstrefløjen, ud fra en politisk overbevisning mener man har ret til at ødelægge og ultimativt dræbe for sin sag har man selv bedt om det modspil der nødvendigvis må komme!”

    Så det du egentlig siger er at du er enig med den der malede grafittien i at det var det rigtige at gøre? Tænk over det lige så længe det er nødvendigt;)

    Kommentar by Per — 16. februar 2021 @ 15:03

  8. TRUSLER MOD DANSKERE SOM BLOT TILLADER SIG AT VÆRE DANSKE OG DANSKSINDEDE, og som i al uskyldighed tillader sig at støtte veteraner og krigsinvalider fra de radikales krigsførelse i fjerne lande, det er hvad der nu foregår i Danmark. Fordi de radikale rødfascister fører en politisk krig mod danskerne, en stedfortræderkrig efter svensk forbillede.

    De radikale og skabsradikale er samvittighedsløse og ondskabsfulde galninge som vil fremture til Danmark er afskaffet og danskerne udskiftet. Deres tåbeligheder og svinestreger vil fortsætte til vi danskere er etnisk udrenset og folkehjemmet Danmark ligger hen som en brandtomt og ødemark.

    Eller er det en helt misforstået opfattelse af deres “humanisme” og globale næstekærlighed?

    Kommentar by Bent A — 16. februar 2021 @ 15:10

  9. @ Per — 16. februar 2021 @ 15:03

    Hvis du ikke forstår hvad jeg skriver så lad være med at kommentere, fjols!

    Kommentar by Santor — 16. februar 2021 @ 15:22

  10. Jeg forstod godt hvad du skrev santor, det er dig selv der ikke har forstået det endnu.

    Kommentar by Per — 16. februar 2021 @ 16:00

  11. Næste gang jeg kommer til Helsingør, vil jeg købe kager hos Jette Stub.

    Kommentar by Ole Madsen — 16. februar 2021 @ 16:13

  12. De roede svin har ikke en traevl anstaendighed i livet. Jeg taenker nok der vanker en omgang laesterlige taev ved lejlighed, den skal vaere dem velundt…

    Kommentar by krassisten — 16. februar 2021 @ 16:41

  13. At 6:

    Spot on. 👍👍👍

    Kommentar by Bastardo — 16. februar 2021 @ 17:27

  14. Jamen hvad bilder hun sig ind? I nutidens NyDanmark skal hun da støtte islamisk krigskunst.

    Heldigvis får hun stor opbakning.

    https://sn.dk/Helsingoer/Efter-haervaerk-Jeg-er-knaekket-og-bange/artikel/1411687
    Folk strømmede hertil for at støtte mig.
    Det gør mig så glad og rørt. På tirsdag vil et firma donere et videoovervågningsanlæg til mig.”

    Kommentar by tavsen — 16. februar 2021 @ 18:06

  15. Jeg er stærkt imod at Danmark deltager i diverse krige i mellemøsten etc. og jeg mener at man ved at lade sig udsende som soldat bidrager til denne forfejlede globalistiske udenrigspolitik.

    Men jeg er naturligvis også stærkt imod denne form hærværk.

    Kommentar by Peter Nielsen — 16. februar 2021 @ 19:11

  16. Forbandede røde kryb!

    I de gode gamle dage var de blevet indsat i tugt- og forbedringshus på vand&brød, hvor de så kunne hugge kampesten i et bornholmsk stenbrud i 5-6 år!!!

    Gode gamle straffe bør afgjort genindføres!
    Samt fortabelse af stemmeret!

    Kommentar by Ole Mejlstrøm — 16. februar 2021 @ 19:14

  17. Hver enkelt sten skal vendes for at finde disse desertører og landsforrædere, når de findes skal de stilles for en militærdomstol der stadigvæk kan aflive disse galninge og lad dem ikke blive de sidste, forbyd islam i Danmark.

    Kommentar by Emmagad — 16. februar 2021 @ 21:01

  18. OT: Der er nu så tyk is på søerne i Kbhvn, at folk løber på skøjter.

    Kommentar by Bent A — 16. februar 2021 @ 23:10

RSS feed for comments on this post.