1. februar 2010

Prof. Ulf Hedetoft: “Det er en klar tendens, at indvandrerne er på vej ind i middelklassen”

Mere Ritzau-kolporteret holdningsmassage fra Ulf Hedetoft og Catinét. Fra Jyllandsposten – Indvandrere rykker ind i middelklassen.

“Det går bedre med integrationen i Danmark, viser en ny undersøgelse fra Catinét.

Og selvom der stadig er mange indvandrere, der tilhører lavindkomstgruppen, så er andelen, der tjener under 100.000 kroner om året, næsten halveret på under 10 år. Samtidig sidder dobbelt så mange indvandrere i dag i eget hus sammenlignet med i 2002…

Det er en klar tendens, at indvandrerne er på vej ind i middelklassen, vurderer Ulf Hedetoft, professor ved Saxo Instituttet på Københavns Universitet.”

Eksemplerne virker søgte. Det er i dag næsten ikke muligt at tjene under 100.00 kroner årligt. På samme måde kan der heller ikke have været mange indvandrere med eget hus i 2002. En fordobling siger således intet i sig selv, det er først nu 2’g’erne når en alder hvor huskøb overhovedet er relevant.

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/11709/trackback

18 Comments »

  1. Hvor meget giver en kontanthjælp+bolig tilskud+ børnepenge? det er vist nok til at snuppe 100k.

    og hvorfor får man ikke nogen tal på huskøbet?

    En lille sjov ting kunne også være at undersøge hvor mange indvandre der IKKE fulgte med, da samfundet blev rigere under opsvinget, fordi de sad fast i deres overførsels sugge på mother wellfare titten

    Kommentar by Broholm (ordblind) — 1. februar 2010 @ 21:54

  2. “Samtidig sidder dobbelt så mange indvandrere i dag i eget hus sammenlignet med i 2002”

    I absolutte tal, eller taler han om andele.

    Det mest sigende her er vel de lave succeskriterier der bruges af multikulti forskerne, f.eks. de 100000.
    Men selve udviklingen, at flere har et fast arbejde med en fornuftig lønindkomst og derfor også flere med ejerbolig, er naturligvis forventelig og alt andet ville da også være en katastrofe, taget i betragtning hvor utrolige summer vi har brugt på uddannelse og integrationsprojekter samt hvor relativt let det er at etablere sig med fast arbejde og bolig.

    Kommentar by Superman — 1. februar 2010 @ 21:56

  3. Endnu et bevis for at danske piger/kvinder er ludere:

    http://nyhederne.tv2.dk/article/28216165/?forside

    Tre indvandrerfyre for 17 kroner.

    Kommentar by Fritænker — 1. februar 2010 @ 21:57

  4. Tre indvandrere dømt for gruppevoldtægt af 17-årig pige.:

    http://nyhederne.tv2.dk/article/28216165/

    Kommentar by WilliamJansen — 1. februar 2010 @ 22:32

  5. @ Fritænker

    1) Det er et bevis for at HUN er en luder. Og sikke en fucking luder hun er, hvis man skal dømme ud fra video-klippene.

    2) Én indvandrerfyr, ikke tre.

    3) Udsendelsen fremstiller ham som en snehvid martyr, men jeg har lidt svært ved at have sympati med en fyr der køber sex af en 15-årig.

    Kommentar by Henrik — 1. februar 2010 @ 23:01

  6. Ikke destomindre en dansk luder. Det er ikke den første eller sidste sag. Bemærk hvor tit der er kvinder i debatten, der ikke bryder sig om at muslimer siger at danske kvinder/piger er ludere. Det er jo, rigtigt.

    Nej, jeg har ikke sympati for disse tre brødre, men sagen viser at man skal passe på med at dømme sager udefra.

    Kommentar by Fritænker — 1. februar 2010 @ 23:29

  7. Wislam
    Er du ikke racist, du skære alle danske piger over en kam, det er vel det samme som folk har slagtet Hedegaard og Langballe for.

    Desværre må man sige at sagen er noget speget, for den lille piger har godt nok været fucked up hvis hun har kneppet med 3 fyre, og fået 17 kr. for det, så synes jeg da det er en sag for de socialmyndigheder, hun har helt klart ikke lært normale normer. Ligeledes vil jeg da sige at de 3 unge fyre også opføre sig meget underligt, hvem her synes det er fedt at kneppe på et toilet mens en 2 venner ser på/ står udenfor døren, igen en oplagt sag for en psykiater

    Kommentar by Broholm (ordblind) — 1. februar 2010 @ 23:33

  8. -> Fritænker

    “Bemærk hvor tit der er kvinder i debatten, der ikke bryder sig om at muslimer siger at danske kvinder/piger er ludere. Det er jo, rigtigt.

    Det er rigtigt, “at danske kvinder/piger er ludere”, skriver du, fordi en yngre pige fra Fredericia har solgt sig selv for 17 koner.

    For et par dage siden mente du “Langballes tåbeligheder” var “et massivt selvmål”. Nu kender du min holdning til din generalisering.

    Kommentar by Kim Møller — 1. februar 2010 @ 23:43

  9. Sjovt, der var ingen der sagde at Hedegaard og Langballe generaliserede.

    Hvad var det nu Hedegaard sagde:

    »De voldtager deres egne børn. Det hører man hele tiden. Piger i muslimske familier bliver voldtaget af deres onkler, deres fætre eller deres far«.

    de voldtager deres egne børn….

    Jeg vil mene det er en langt grovere generalisering, end at sige at “danske kvindere er ludere”, for det er de jo. Ikke alle, men nogen er. Selvfølge bør man ikke sige det på den måde. Det er bedre og mere korrekt at sige at, “En del danske kvinder er ludere og opfører sig luderagtigt”, men hvor ofte har man ikke set forargede danskere der har brugt det i udlændingedebatten som et bevis for racisme mod danske kvinder?

    Men hvorfor er de sådan? En 15 årig pige, teenager, der opfører sig som en luder og dyrker sex med en/tre indvandrertyper på en banegård?

    Svigtende opdragelse, manglende opmærksomhed fra forældrerne eller usikkerhed? Proletarisering og forarmelse af familiestrukturen i Danmark, X Factor og fordummelse.

    Det her er jo ikke det eneste tilfælde og det er et massivt problem i Danmark og andre europæiske lande.

    Kommentar by Fritænker — 1. februar 2010 @ 23:57

  10. Den 15 årige pige har heller ikke gjort andet, end det som kan ses på TV3, hvor voksne kvinder dyrker sex med forskellige ukendte mænd og får penge for det og bagefter bliver kendte i medierne, selvom de ret beset er – ludere.

    Kommentar by Fritænker — 2. februar 2010 @ 00:11

  11. @ Broholm, du skriver: Er du ikke racist, du skære alle danske piger over en kam, det er vel det samme som folk har slagtet Hedegaard og Langballe for.

    WJ: Jeg skærer ikke alle danske piger over en kam. Det er Fritænker der gør det i indlægget umiddelbart før mit.

    Kan du godt selv se at din anklage mod mig er urimelig?

    Kommentar by WilliamJansen — 2. februar 2010 @ 00:43

  12. Endnu en velsitueret pensionist, jævnfør tv2 udsendelsen, frisk hjem fra en lille ferie, formodentlig i det land, manden er flygtet fra.
    Iøvrigt er det sikkert kun kyniske folk som jeg, der af en eller anden grund kommer til at spekulere lidt over den tiltagende trusselskultur.

    Kommentar by Fidibus — 2. februar 2010 @ 00:52

  13. @fritænker
    det kan godt være at du er fri , men tænke det kan du sgu da ikke.
    derudover så kan du ikke gengive en tekst , altså hvis du har læst den,her tænkes på hvad langballe sagde. han brugte DER ER Fædre og det sætter ligesom en begrænsning , ikk!
    Du skriver at ALLE danske piger er ludere OK så er vores mødre og søstre også ludere hvis de modtager kostpenge for 12 knald om året??
    Har du prøvet en behandling!!!

    Kommentar by father — 2. februar 2010 @ 00:57

  14. Fritænker

    Der er sgutte meget fritænker i dig.

    Kommentar by Liva — 2. februar 2010 @ 09:39

  15. Er fritænkerens mor mon luder? Kan det være derfor, at alle vi andre skal kaldes ludere?

    Eller er han bare en friløber, der hader os, fordi vi ikke længere har vores jomfrudom?

    I går var der en far på vej mod skilsmisse, der myrdede sine to, små børn, derværre ramte han ved siden af sig selv(det gør de som regel); er fritænkeren mon ligesom ham, oppe på moralens høje hest?

    Sandsynligvis bor han stadigvæk hjemme hos sin mor, den stakkels, omsorgssvigtet fritænker.

    Kommentar by Bodil — 2. februar 2010 @ 10:03

  16. Bodil

    Præcis. Om den moraliserende høje hest kommer fra religiøse kredse eller andre – det er et fedt – eller rettere sagt lige ufedt.

    Kommentar by Liva — 2. februar 2010 @ 10:19

  17. @ father:

    Nej, du læser forkert. Det var Hedegaards citat og dernæst. Nej, jeg siger ikke at ALLE danske kvinder er ludere.

    @ Bodil, hvor ser du at jeg kalder dig en luder eller har du også problemer med at læse?

    Kommentar by Fritænker — 2. februar 2010 @ 20:58

  18. #1

    Artiklen taler om “tjener” ikke “modtager”. Saa hvis artiklen er formuleret korrekt er der altsaa ikke tale om boernepenge og lignende.

    Kim Moeller,

    Jovist, 100,000 er selvfoelgelig ikke meget at tjene, men uagtet om det er hoejt eller lavt er en halvering af de der ligger under da et stort fremskridt. Hvis sammenligningen vel at maerke er lavet i inflationskorrigerede tal. Det fremgaar ikke helt tydeligt, men man burde da gaa ud fra, at de personer som har lavete den undersoegelse godt kan finde ud af den slags.

    Men jo – der mangler da helt afgjort baggrundsdata til at gaa paastandene efter i soemmene. Mon ikke Ritzau dog kommer ud med mere materiale fra undersoegelsen?

    Kommentar by Esben — 3. februar 2010 @ 09:49

RSS feed for comments on this post.