24. april 2021

Homoseksuelle Silas Holst hetzes på grund af lys hudfarve: “… man mærker virkeligt dit privilegie her”

Tidligere på året blev Nikolaj Lie Kaas lagt for had, da han havde lagt stemme til en animeret sort figur i en Pixar-film. Nu er turen så kommet til homoseksuelle Silas Holst, der har hovedrollen i et teaterstykke, hvor han skal spille transvestit. Det er ikke politisk korrekt nok, da forestillingen oprindeligt havde en sort i hovedrollen. ‘Whitewashing’ skreg identitetskrigerne på sociale medier. Da jeg saksede kommentaren fra Jack (alias ‘Jaxie Bearcunt’) tjekkede jeg lige hans profil (advarsel: bizarre billeder).

En historie fra BT.dk – Silas Holst i stormvejr: ‘Nu bliver jeg stemplet som forræder’.

“I forestillingen ‘Kinky Boots’ skal han spille rollen som Lola, en flamboyant natklubartist og drag queen. En rolle, der på Broadway originalt er spillet af en sort mand. Det har mødt stor kritik, at han som hvid mand skal spille en rolle, der originalt er spillet af en sort mand.

… da B.T. talte med teatrets direktør, Niels-Bo Valbro, forklarede han, at rollebeskrivelsen ikke indebærer, at rollen skal spilles af en sort mand.

‘Rollebeskrivelsen lyder: En person i 30erne, som kan danse på et højt niveau og synge med en særlig vokal og omfang. Der står også, at det skal være en person, der har erfaring med at bære en stor rolle i en forestilling,’ siger han og fortsætter:

Det er ikke et krav, at rollen er sort. Da alle kriterierne er opfyldt af Silas, vurderede man, at han ville passe bedst i den.‘”

(Kommentar af ‘Jack’ alias Jaxie Bearcunt på Instagram, 2021)

“Nu bliver jeg stemplet som forræder – folk har sendt mig tegninger, hvor jeg står på et brændende bål.” (Silas Holst)

Oploadet Kl. 10:59 af Kim Møller — Direkte link22 kommentarer

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/118676/trackback

22 Comments »

  1. Er der en overlæge til stede, alternativt et par venlige, men bestemte plejere i hvide kitler, udstyret med et par hundrede tusinde spændetrøjer??

    Kommentar by Kimski — 24. april 2021 @ 11:27

  2. Ja, der bliver nok snart brug for masser af spændetrøjer og gummiceller, for antallet af tosser og galninge synes at vokse nærmest eksplosivt.

    Af 79 forudsigelser om klima-katastrofer viste 79 sig at være forkerte.

    Og en række forudsigelser fra Sundhedsstyrelsen viste sig også at ramme helt ved siden af.

    Så når man hører Connie Hedeslag, Greta Tunfisk, Chino Victoria og hvad de hysteriske ellers hedder, snakke om “KLIMA-KRISEN”, skal man nok ikke lade sig gribe af panik, men hellere tage deres snak med et par skovfulde salt.

    Og når Sundhedsstyrelsen og andre styrelser (eller gamle partier) udtaler sig, bør man nok overveje hvor stor deres troværdighed egentlig er. Den har tit og ofte vist sig at være lig nul.

    Ja, det er forbløffende hvad man kan finde ud af ved at læse net-aviserne.

    Kommentar by BENT A — 24. april 2021 @ 11:52

  3. -> Bent A

    Posten omhandler Silas Holst, og du kører den i kommentar 2 over i klima-forudsigelser. Nogenlunde det samme skrev du i går. Det er det jeg mener, når jeg skriver at du bruger bloggens kommentarspor som din personlige opslagstavle. Opret en side på Facebook, eller bliv aktiv på Reddit, Discord, Jodel eller lignende. Det er masser af fora, hvor du kan ride dine kæpheste… Uriasposten er ikke et af dem.

    Kommentar by Kim Møller — 24. april 2021 @ 12:04

  4. Umiddelbart vil jeg hellere på jagt med en bøsse end se nævnte stykke.
    Hver har vel sit.

    Kommentar by Peter Buch — 24. april 2021 @ 12:49

  5. Silas Holst udtaler:
    »Der har jeg måske været naiv og uvidende. Jeg kommer fra et hjem, hvor der ikke bliver nævnt, om du er sort, hvid, homo, hetero. Derfor tænker jeg ofte ikke over, hvilken hudfarve, seksualitet og så videre folk har,«

    Jeg håber episoder som denne kan være med til at vække Hvide mennesker fra deres naive “farveblinde” tornerosesøvn.

    De ikke-Hvide er IKKE “farveblinde”, de ser Hvide som en GRUPPE, en gruppe, som de er misundelige på, hader og vil af med.

    Kommentar by Peter Nielsen — 24. april 2021 @ 13:17

  6. Den eneste grund til at de fremturer med racisme og hudfarver er fordi de er vrede og den vrede går aldrig væk den kommer i sidste ende til at gå ud over alle.

    Det morsomme er at de i virkeligheden ikke aner hvorfor de er vrede. Mit gæt er at de dybest set anser sig selv som mindreværdige og overfører den følelse til Os udenforstående, der så er ret ligeglade med deres selvværd. Når de forstår/opfatter Vores ligegyldighed bliver de endnu mere vrede fordi det de ønsker af Os er medlidenhed.

    Måske deres “vrede” er noget de skal gennemarbejde med deres terapeut.

    Kommentar by Santor — 24. april 2021 @ 14:30

  7. KM kl. 12.04: Ja, OK, jeg kender bare ikke Silas Holst. Men Kimski skrev om de tusindvis af idioter på den rødradikale fløj, så jeg fik det blandet lidt sammen og gav nogle eksempler på hvad den slags fører sig frem med. Men jeg burde nok have koncentreret min tekst mere om Silas Holst og hvad der foregår i hans omgivelser.

    Kommentar by BENT A — 24. april 2021 @ 14:41

  8. Kære Silas,
    Kan du ikke bare sminke dig sort?

    Kommentar by Bastardo — 24. april 2021 @ 14:44

  9. Kommentar by Bastardo — 24. april 2021 @ 14:44

    Kære Silas, her er din genvej til blackface på scenen: https://stof2000.dk/hobbyartikler/maling-farver-og-laerreder/ansigtsmaling/grimas-ansigtsmaling/grimas-ansigtsmaling-sort-15ml, forbyd islam i Danmark 🇩🇰

    Kommentar by Jens-Erik Andersson — 24. april 2021 @ 15:06

  10. “Kære Silas, Kan du ikke bare sminke dig sort? Kommentar by Bastardo”

    Haha genial ide, det vil de sikkert ikke have noget imod:)

    Men jeg kan faktisk godt se deres pointe, for når sorte spiller oprindeligt hvide roller på film så går uriasposten + kommentarspor amok. Er det omvendt som nu, så er det helt fint herinde..

    Karakteren har den farve karakteren har, første gang karakteren vises i offentligheden. Punktum. Især hvis de gentager det i flere efterfølgende film/forestillinger og det derved bliver sådan publikum kender og husker karakteren, uanset om det er i biografen eller på broadway. Derfor er det IKKE i orden at skifte james bond, spiderman, eller alle mulige andre som oprindeligt var spillet af hvide ud med sorte, men omvendt er det heller ikke i orden at skifte en oprindeligt sort karakter ud med hvide. Eller mænd med kvinder, kvinder med mænd, rambo med en dragqueen, osv osv.

    Så bliver det faktisk “whitewashing”, selvom jeg tvivler stærkt på at de samme typer råber op når sorte udskifter hvide og kalder det “mørklægning”… Ligesom i heller ikke gør når hvide udskifter sorte. I er kort sagt en flok hyklere hele bundtet, men så fik de gamle mænd på uriasposten og woke dragqueens da endelig noget tilfælles: En gigantisk dobbeltmoral. Tillykke med det.

    Kommentar by Per — 24. april 2021 @ 15:25

  11. Kommentar by Per — 24. april 2021 @ 15:25.

    Har du det bedre nu?

    Kommentar by Kimski — 24. april 2021 @ 15:39

  12. Herregud, negre spiller jo også ‘hvide’ roller. Som de sagde i 70’erne: Gud findes, hun er sort…

    En af de bedre roller spilles af Morgan Freeman i ‘Unforgiven’, selv om der vist ikke var så vældig mange sorte cowboys. Filmen kan i øvrigt anbefales.

    Hvor negre og perkere trækker offerkortet, går det altid galt. Til almindelig underholdning: https://www.youtube.com/watch?v=zD4NWRZjpJk

    I’m black, and I’m proud. Fint, kan du så ikke også leve med, at der er glimrende skuespillere og dansere, der ikke er negre?

    Hvad er der i øvrigt blevet af B. Sørensen, neger?

    Kommentar by Henrik Petersen — 24. april 2021 @ 15:44

  13. > Henrik Petersen

    Jeg fik lige den idé, om ikke Blæver Sørensen skulle have haft Silas’ rolle. Jeg mener, hun har kuløren og hun behøver ikke bevæge sig. Et enkelt puf, og “det hele” danser i en time, – mindst.

    Kommentar by NotaBene — 24. april 2021 @ 16:49

  14. En woke LGBT-kendis bliver selv ramt af cancel-culture. Fnis.

    Husker at den små Silas i et interview i Berlingske for et par år siden fortalte, at han aldrig sætter sine ben på Nørrebro, da “nogle unge” altid råber efter ham.

    Kommentar by Revisoren — 24. april 2021 @ 18:44

  15. 11: Ja vi har jo endelig brug for mere splittelse, ikke? Alle kan se sort en gang i mellem, men manden har jo kort sagt ret. Dermed behøver det ikke at betyde at vi skal sidde og give tommel op og være schmuck hver gang nogen siger perker eller erstatter en “sort” rolle (det er DERES niveau).
    Men tværtimod når vores egen race angribes. Fik du det bedre af at spørge om han fik det bedre? For jeg tror ikke at du har påvirket ham men nærmere fordummet x antal læsere pga dit eget mangel på mod som tydeligvis skal gå ud over alle andre.

    Og PS. Sjovt nok hører det til sjældenhederne at nogen så meget som nævner jøderne eller den generelle korruption. Det er åbenbart godt tidsfordriv at have vældig ondt i røven mens man intet kan præsentere selv.

    PPS. Jeg giver ikke en fuck for når hvide spiller sorte. Jeg synes egentlig det er et lavmål i sig selv for dem der tager rollerne. Jeg tror nu mest pointen med artiklen var at informere jer, som manden bag siden her sidder og bruger en masse tid på. Kommentarsporene minder sgu det meste af tiden om 50-60 årige boomer mænd der ytrer sig som 2. klasseselever serveret på ét stort Dunning-Kruger fad og det ødelægger hele formålet med siden!

    Vær et forbillede, dyrk alle færdigheder, find sammen, dyrk tillid med jeres egne og KÆMP! Sammen!

    Udnyt nu for helvede et af de få politiske kommentarspor der er tilbage til at dyrke samme interesser og snak MED hinanden og ikke til eller med jer selv.

    Kommentar by Den unævnelige — 24. april 2021 @ 19:26

  16. Arme Silas, det er ikke nemt at navigere i det politiske korrekte farvand, fyldt med søminer og skær og havuhyrer.. Angrebene synes helt tilfældige.. Men det er de ikke.

    Det der er meget afslørende er, at neger-grupperingen og dens proselytter, simpelthen hele tiden malker deres projekt for meget. Hvis de vil tages alvorligt som lige-mennesker med alle andre, så burde det være at lade den sunde fornuft råde…

    Men det gør de ikke, de står og skriger som børn og laver lukrativ forretning ud af det, i baglokalet.. Det ødelægger deres moralske sag totalt. Alle elsker penge. Sorte penge, som hvide penge.. Ha ha..

    Jeg sukker og tænker, som så mange gange før “pfff, her er lidt for meget neger”…

    Kommentar by Gaflen — 24. april 2021 @ 21:26

  17. #12 Hun fik vel forstoppelse, da hun åd den stakkels Hr. Sørensen 😂

    Kommentar by Bjovulf — 25. april 2021 @ 00:20

  18. @kimski: Ja det føles altid rart at være ærlig og konsekvent i sine principper, prøv det.
    @Revisoren: Silas holst er vist ikke særlig woke, jeg mindes et “kender du typen” afsnit hvor man ser hans store chrystler 300 C som mildt sagt er ALT andet end politisk korrekt at parkere i kunstnermiljøet i københavn. Ikke at det afgør sagen 100%, jeg kender ham ikke, men hvis han var woke typen ville han ikke engang kunne kigge på et billede af den bil uden at få et hysterisk anfald på miljøets vegne.

    Men det er også ligegyldigt, det i burde tænke over herinde er om i er i stand til at tænke for jer selv når kim møller skriver noget åbenlyst ugennemtænkt, eller om i bare har brug for en digtial varmestue og derfor reagerer som koret i kirken når præsten prædiker. Jeg har ihvertfald endnu til gode at se det, jeg ser kun lemminger der hyler i kor på begge sider efterhånden.

    Udover det, hvad fanden rager det egentlig nogen hvad woke tosserne nu er blevet fornærmede over? Hvorfor bruger vi tid på alt det lort? Før internettet ville de “sager” de tager op få ca 2 sekunders opmærksomhed, i dag er det kun “vigtigt” fordi der er en del personer og medier der tjener penge på at bilde os ind at det er noget vi bør forholde os til, så de kan få clicks på deres artikler. Og det er uanset om det er uriasposten, ekstra bladet, den korte avis, eller politiken. ALLE medier der skriver om woke sager er skyldige i det lort, og vi burde egentlig bare ignorere samtlige af dem.

    Jo det er vigtigt hvis en politiker feks gør noget skadeligt for at være politisk korrekt, det skal der naturligvis fokus på. Men hvad transkønnet twitterbruger nummer 7.897766.77655 mener om noget er fucking ligegyldigt, punktum.

    Kommentar by Per — 25. april 2021 @ 01:32

  19. “Kinky Boots” er en historie, som har udviklet sig over tid. Til at starte med er der en skofabrik i England, som har økonomiske problemer. Og finder et nyt marked med at lave fetish fodtøj. Fabrikken bliver landskendt da BBC laver en dokumentar i 1999.

    Mere end 10 år senere vil nogle filmfolk så gerne lave en biograffilm om historien. Filmen får premiere 2005. Og filmfolkene er kreative:

    “When more than a decade ago he was approached to turn the story into a film he was surprised but delighted. “I realised the story was likely to change for the screen – and it did. The big invention was the character Lola who didn’t exist in real life.”

    Lola is a black drag queen who educates “Charlie Price” (as he’s called in the screenplay) in transgender culture. “Lola was a combination of eight or 10 different people I met along the way.”
    https://www.bbc.com/news/entertainment-arts-22940451

    “Lola” blev spillet af en sort i filmen. Og man kan derfor sige at “Lola” er en blackwashing af 8-10 mennesker.

    Senere skulle der så laves en musical. Og her lavede Cindy Lauper tekst og musik. Og hun cementerede Lolas rolle som sort ved at lave tekster til Lola med “sorte replikker”.

    “I am Lola
    And like Je suis ooh-wee that’s me Ebony

    I’m Black Jesus, I’m Black Mary
    But this Mary’s legs are hairy

    I’m your Cocoa Butter Bitch”
    https://www.themusicallyrics.com/k/261-kinky-boots-musical-lyrics/2069-the-land-of-lola-lyrics-kinky-boots.html

    Kommentar by BE — 25. april 2021 @ 11:24

  20. Problemet stikker lidt dybere, da IQ også har en rolle at spille her.
    Den amerikanske tvillingstudie f.eks… Her blev tvillingepar brudt op pga adoption, og så blev de fulgt op i en årrække, med IQ tester og log-føring af skoleprestenda. Man skulle jo bevise at det var socio-økonimiske factorer der afgjorde hvorledes sorte børn ender op som skoletabere, kriminelle og i fengsler. Det var det altså ikke.(..og forskerne bag studien, var meget ked af at det forkerte resultat kom ut af arbeidet de havde giort)
    Med den tybe chip-on-the-shoulders (de sorte ved det selv, og de ved at vi ved), kan vi aldri komme overens med det store flertall af sorte.

    Kommentar by Erik — 25. april 2021 @ 12:42

  21. Tja, Silas.

    Nogen gange bliver man mast under det læs man var med til at stable op.
    Derfor skal der stables med omtanke!

    Tænk over den. ;-)

    Kommentar by poul thomsen — 26. april 2021 @ 08:31

  22. @ #19

    “Mere end 10 år senere…”

    Jeg har ikke lige styr på matematikken. Der er ikke 10 år fra 1999 til 2005. Beklager.

    Kommentar by BE — 26. april 2021 @ 13:23

RSS feed for comments on this post.