15. maj 2021

50 år på mandag…

Jeg fylder 50 år på mandag, og selvom corona-restriktionerne ødelagde planerne, så har jeg taget en uge fri. Lidt af familien kommer i morgen, og selve dagen holder jeg med kæresten på en historisk kro. Pinsen på et skønt sted i Vestjylland. Det er isoleret set ikke fantastisk at blive 50, men alternativet er værre, og jeg er ved at vænne mig til læsebriller. Den amerikanske komiker Marc Maron bruger udtrykket ‘decay management’, og det bliver formentligt også opgaven rent politisk de kommende årtier. Der er dog trøst at hente. Churchill røg og drak, men blev alligevel 90 år, og hvis 50 er det nye 40, så er jeg jo sådan set kun halvvejs. Der er tid nok…

(Undertegnede i Portlandsmosen, Lille vildmose, 14. maj 2021)

Oploadet Kl. 18:12 af Kim Møller — Direkte link79 kommentarer
Arkiveret under:

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/119139/trackback

79 Comments »

  1. Tillykke med de 50.

    Kommentar by Britta Due Andersen — 15. maj 2021 @ 18:16

  2. Velkommen i de voksnes rækker, hr. Møller!

    Kommentar by Revisoren — 15. maj 2021 @ 18:24

  3. STORT TILLYKKE. jeg er snart 10 år foran dig…..det bliver kun værre, men hvis du holder dig i form nyder du det længere :-)….Som jeg siger til min bror…Unge kvinder finder mig yderst interessant og føler sig tiltrukket af mig….Hvis de altså er Arkæologer eller har arkæologisk interesse :-) :-) :-) ( vi bliver yngre og yngre og smukkere og smukkere….eller også skifter vi bare spejlet ud hver 3 dag. :-) :-) :-)).
    Hjertelig tak for bloggen og din indsats for ytringsfriheden. Du vil altid være underbetalt i den sammenhæng. :-) :-) :-). mvh Michael Unna

    Kommentar by Michael Unna — 15. maj 2021 @ 18:33

  4. Stort tillykke herfra.

    Kommentar by Danskeren — 15. maj 2021 @ 18:47

  5. Stort tillykke Kim, og velkommen i de voksnes rækker :-)

    Kommentar by centerpoint — 15. maj 2021 @ 18:53

  6. Stort tillykke med de 50 år Kim!!

    Du giver værdsatte gaver til mig og alle de andre hver dag via UP og – det burde jo være os der gav dig gaver hver dag.

    Vi må nøjes med at overøse dig med gode ønsker og udstrakt velvillighed…det har du i sandhed fortjent…UP er uvurderlig og et dagligt holdepunkt nu gennem et par årtier!!

    TAK!

    Kommentar by Black Watch — 15. maj 2021 @ 19:39

  7. Drengerøv! ;)
    og tillykke!

    Kommentar by Jesper Fræer Nielsen — 15. maj 2021 @ 19:40

  8. Jeg fylder 53 om godt en måned, så du er jo kun en “knejt” i mine øjne.

    Stort tillykke Kim og tak for din utrættelige indsats for Danmark.

    Det bedste ønsker for dagen fra

    redneck

    Kommentar by redneck — 15. maj 2021 @ 19:53

  9. Tillykke med de 50 år på mandag. Hvis du holder dig i gang med løb og fuglejagt føles det stadig som 40.

    Kommentar by M.P. — 15. maj 2021 @ 19:54

  10. Tillykke Kim på mandag, og tak for Uriasposten, den er meget vigtig, i denne mest skøre og bekymrende tid jeg nogen sinde har levet i. Skønt når der er et fælles opfattelse blandt os alle på Uriasposten.

    Kommentar by IES — 15. maj 2021 @ 20:15

  11. Stort tillykke Kim!

    Kommentar by Den Kutteklædte Hævner — 15. maj 2021 @ 20:19

  12. velkommen i rødvins-alderen
    tillykke herfra

    Kommentar by Carsten Thrane — 15. maj 2021 @ 20:24

  13. Tak for Dk`s bedste blog. Det var en øjenåbner for mig da jeg stiftede bekendtskab med UP for snart 10 år siden. Der skræmmende nok, mere end nogensinde brug for dit arbejde i en tid hvor stort alt nationalt og højreorienteret bliver fjernet fra medierne.

    Kommentar by Flaskeposten — 15. maj 2021 @ 20:27

  14. Tillykke med de 50.

    Kommentar by Flaskeposten — 15. maj 2021 @ 20:28

  15. Det kedelige ved fødselsdage er at de kun går en vej.

    Nå, men tillykke med dagen.

    Kommentar by kenneth — 15. maj 2021 @ 20:30

  16. Tillykke, Kim

    50 er ikke det ny 40. Sorry. Men man lærer at indrette sig.

    Kommentar by Uwe Max Jensen — 15. maj 2021 @ 21:04

  17. Til lykke gamle fuglekigger. Jeg håber du møder nogle rare mennesker i løbet af dagen.

    Kommentar by Nielsen — 15. maj 2021 @ 21:17

  18. Tillykke Kim!
    Du holder både ved og holder dig godt til trods for din udsatte position.

    Kommentar by sebastian — 15. maj 2021 @ 21:38

  19. Hej Kim
    STORT tillykke med den kommende fødselsdag. Ligeså ønsker jeg at du og din familie får en god dag.
    Tak for dit arbejde.

    Kommentar by NED MED EKSTRAHØRMEREN.. — 15. maj 2021 @ 21:57

  20. Hej Kim.

    Rigtig hjertelig tillykke med det halve århundrede og tak for din indsats for os alle.

    Også tak for de mange smukke billeder du giver og de andre dele af dit liv, som du deler med os.

    Livet er ikke en dans på roser, for tornene stikker,
    men rosens blomst findes i hjertet
    og derfra skal den plejes,
    som var man far/mor til sig selv,
    med det ansvar der ligger i,
    at værne om
    rosens skønhed og udfoldelse.

    Jeg håber dine næste årtier bringer et flor af smukke roser!

    Jeg ønsker dig en rigtig god dag.

    Kommentar by M.S. Carstens — 15. maj 2021 @ 22:20

  21. Tillykke med dagen. håber du har mange gode år endnu. Stort tak for din indsats på bloggen her. i en tid hvor presse ,oplysning ,information er en mere og mere betændt og uigennemskuelig størrelse ,- er UP vigtig at få realitets-fornemmelsen korrigeret og hjulpet på fode v.hj.a , igen. Tak for det.

    Kommentar by Tommy , Robin & søn — 15. maj 2021 @ 22:22

  22. Lige så meget tillykke som alle før mig har ønsket.
    Og ekstra mange tusind tak for din indsats.

    Kommentar by Oppenheimer fan — 15. maj 2021 @ 22:37

  23. Stort tillykke fra Grønland. Og stor respekt for dit arbejde med at oplyse befolkningen midt i al propagandaen.

    Kommentar by Morten Larsen — 15. maj 2021 @ 22:54

  24. Those little golden birdies, look at them/And the mystic Egypt tossle dangling down/Old sleeper-man shish, don’t wake him/Up one hand broom star was an obi-man/Revered throughout the bone-knob land
    His magic black purse slit creeped open/Let go flocks of them/Shish sookie singabus/Snored like a red merry-go-round horse/And an acid gold bar swirled up and down/Up and down, in back of the singabus/And the pantaloon duck, white goose neck, quacked/Webcore, webcore
    Tillykke Kim! Hvad skal jeg sige, har været der. Hør Captain Beefhearts “Golden Birdies”
    https://www.youtube.com/watch?v=Bgorr4OUPGE

    Kommentar by Amad — 15. maj 2021 @ 23:24

  25. Tillykke, Kim!

    – – –

    Kommentar by Morten - - - — 15. maj 2021 @ 23:45

  26. Tillykke med fødselsdagen Kim

    Kommentar by Kratossen — 15. maj 2021 @ 23:49

  27. Så redaktøren har gebursdag på 17 mai….
    DU BØR PRØVE Å FEIRE I NORGE EN GANG, som du sikkert vet feirer den norske grunnloven 207 år på mandag, i år og i fjor feires mindre enn vanlig, men en normal 17/5 er det full fest i Norge, og én av 2 datoer det i praksis er lovlig å drikke offentlig her… den andre er selvfølgelig nyttårsaften.
    GRATULERER så mye, og lykke til med de neste 50. 😄

    Kommentar by Oslo/Norge — 16. maj 2021 @ 01:00

  28. Tillykke med fødselsdagen, Kim, og alt det bedste i de næste 50! :-) Og så i øvrigt også tak for din store indsats og dit gode arbejde med siden her! :-)

    Kommentar by R. W. Emerson — 16. maj 2021 @ 04:10

  29. Tillykke Kim og velkommen i de voksnes rækker.
    Keep up the good work.

    Kommentar by Frost-Hansen — 16. maj 2021 @ 05:04

  30. Tillykke.
    Selve dagen adskiller sig ikke fra de andre, du spiser, drikker, pisser, skider (forhåbentligt) som du plejer, man skal vænne sin røv til at skide om morgenen..
    Mere interessant, bliver der stadig kræfter til at fortsætte kampen? Ja det tror jeg og jeg glæder mig allerede til se udviklingen, samtidigt med at jeg græmmes over andres afvikling.
    Hvad angår at blive 90, så er det et spørgsmål om gener, at holde hjernen i gang og kroppen lidt aktiv, her skal alt for meget hårdt fysisk arbejde drosles ned, det vil slide mere og mere. Vides af erfaring.
    Så tillykke med de næste 40 år med pæren og interessen stadig livlig.

    Kommentar by Hul igennem? — 16. maj 2021 @ 05:40

  31. Et lille fødselsdagsbidrag er på vej.

    Kommentar by Hul igennem? — 16. maj 2021 @ 05:41

  32. Tillykke til en ægte patriot! Dit store arbejde for vores land vil ikke blive glemt. Ville købe dig en øl hvis jeg havde muligheden..

    Kommentar by Realisten — 16. maj 2021 @ 06:43

  33. Tillykke Kim.

    Keep on truckin’..

    Kommentar by Jp — 16. maj 2021 @ 07:09

  34. Stort tillykke med de 50 år. Jeg håber, at du og din familie får en rigtig god dag. Mvh Limewoody.

    Kommentar by Limewoody — 16. maj 2021 @ 07:47

  35. Tillykke!
    Tager selv til nyttehaven med tomater, græskar og lidt majs for at plante de små planter. Frokost i haven med vennen med bil er tillige en mulighed såfremt regnen ikke dukker op. DMIs radarforudsigelse er ikke værre end jeg medbringer forsyninger til frokost.

    Kommentar by Peter Buch — 16. maj 2021 @ 07:56

  36. Tillykke.
    Nyd dagen med god mad og drikke, med familien ved din side.

    En lille flok rådyr på fire holder til her i området, nogen gange kommer de hen til huset på een gang, andre gange hver for sig.
    De er sky, men alligevel så tamme at vover de sig ud på stierne mellem husene, når de tror at ingen kigger.

    1. Kom, maj, du søde, milde!
    gør skoven atter grøn,
    og lad ved bæk og kilde
    violen blomstre skøn.
    Hvor ville jeg dog gerne,
    at jeg igen den så!
    Ak, kære maj! hvor gerne
    igen i marken gå.

    2. Om vintren kan man have
    så mangt et tidsfordriv;
    man kan i sneen trave,
    det er et lystigt liv;
    har leg af mange arter,
    især ved juletid,
    vel også kanefarter
    på landet hid og did.

    3. Men når så lærken svinger
    sig op med muntert slag,
    og vi på engen springer,
    er det en anden sag!
    Men nu min kæphest rolig
    i krogen hist må stå;
    thi uden for vor bolig
    man kan for søl ej gå.

    4. Du derfor smukt dig skynde,
    kom, kære maj, o kom!
    at snart vi kan begynde
    på marken vor springom.
    Men frem for alt du mange
    violer tage med,
    og nattergalesange
    og kukkeren tag med!

    Kommentar by k.m. — 16. maj 2021 @ 08:50

  37. Tillykke med fødselsdagen!

    Kommentar by William — 16. maj 2021 @ 09:01

  38. Congratulations, Mr Miller, and keep up the good work!

    Kommentar by Crass Børsting — 16. maj 2021 @ 09:20

  39. Kære Kim, det er altid en glæde at læse, hvordan du møder livet på. Tillykke med de 50, jeg sender penge til en flaskefuld øl eller to.

    Kommentar by Bastardo — 16. maj 2021 @ 09:22

  40. Har lige set Grønspætte tøffe rundt på græsplænen og flisegangen, hvor den åd nogen af de mange myrer der holder til på-og under stenene.

    Kommentar by k.m. — 16. maj 2021 @ 10:07

  41. Også en fødselsdagshilsen her fra Hans Broges Bakker – Det med den historiske kro lyder lidt lidt halvfarligt(?) Håber kokken ved hvad han har med at gøre?

    Nå, men hvis det går helt galt (og der skulle blive lidt tid tilovers) så må du selv til gryderne – Må jeg foreslå at du trakterer kæresten med vedhæftede Hummerbisque; den plejer at give pote her i huset ;-) – God fornøjelse!

    https://gourmensch.dk/opskrifter/forretter/hummerbisque-med-jomfruhummer-timbale-blomkaalspure-friteret-kartoffel-og-skovsyre

    Kommentar by T. Flodur — 16. maj 2021 @ 10:23

  42. HJERTELIG TILLYKKE og stor tak for din blog. Husker stadig den dag for mange år siden, jeg fandt frem til den. HVILKEN ÅNDELIG LETTELSE at ånde frit, i stedet for den kvælende politiske korrekthed, der opsluger alt, dræber alt frihed. Rødgardister har fået smag for magtens sødme og dominerer alle funktioner i et demokrati. Ordnung muss sein, ellers falder hammeren og forsegler alt.

    Freedom’s just another word for nothing left to lose. Kris Kristofferson

    Kommentar by tavsen — 16. maj 2021 @ 10:29

  43. Til Lykke, og tak for at være en af fornuftens stemmer.

    Kommentar by Frafalden Moderat — 16. maj 2021 @ 10:33

  44. Tillykke, den bedste halvdel ligger foran dig!

    Kommentar by Den Nervøse — 16. maj 2021 @ 10:49

  45. Tillykke, og tak for de utallige indlæg (og den underspillede humor) :-)

    Kommentar by anno — 16. maj 2021 @ 11:23

  46. Stort tillykke herfra, har selv proevet det ,slet ikke daarligt,og rigtig mange tak for din blog
    Moejn

    Kommentar by dunk — 16. maj 2021 @ 11:25

  47. – Flodur

    Jeg er håbløs i et køkken, og hummersuppe er vist ikke den rigtige dør at åbne. Lidt ligesom med dans i slut-80’erne. Akavet at takke nej, men chancerne forbedres ikke ved ja.

    Kommentar by Kim Møller — 16. maj 2021 @ 11:29

  48. Churchill blev gammel, men de sidste år af sit liv var han totalt senil. Det fortælles om, hvorledes den græske skibsreder Onassis tog sig kærligt af Winnie i hans senilitet. Sandsynligvis blev Winnie umådeholdne alkoholforbrug og storrygning hans bane, trist nok.

    Man skal passe godt på sig selv, mens man har sig selv – for når man ikke har sig selv mere, er der ingen til at passe godt dig.

    Kommentar by Gustav Jensen — 16. maj 2021 @ 11:35

  49. passe godt på dig.

    Kommentar by Gustav Jensen — 16. maj 2021 @ 11:36

  50. Et stort tillykee med din 50 års fødselsdag og tak for din store indsats. Uriasposten er en oase i en kæmpe ørken af venstreorienteret og kulturradikal politisk korrekthed. Jeg håber du fortsætter mange år endnu.

    Kommentar by bjarne binee — 16. maj 2021 @ 11:47

  51. Tillykke med det runde år

    Man skal absolut være glad for at blive ældre – bare tænk på alternativet.

    Kommentar by Morten Dreyer — 16. maj 2021 @ 11:49

  52. Endelig voksen. Det gode ved at blive voksen er, at man endelig begynder at kunne gennemskue alle løgnene

    Kommentar by Svend — 16. maj 2021 @ 12:49

  53. Hej Kim, er du smidt ud af Facebook for altid? eller er det tidsbestemte karantæne?

    Kommentar by k. m. — 16. maj 2021 @ 13:13

  54. https://jyllands-posten.dk/indland/ECE12981655/eksperter-kritiserer-djoefs-forslag-om-verificering-paa-sociale-medier/

    Kommentar by k. m. — 16. maj 2021 @ 13:14

  55. JP kræver login på artikel om NemID

    Kommentar by k. m. — 16. maj 2021 @ 13:16

  56. Tillykke Kim, og tak for din store indsats!

    Kommentar by Absalon — 16. maj 2021 @ 13:20

  57. https://nordjyske.dk/nyheder/nordjylland/mafiametoder-i-vesthimmerland-er-du-kritisk-fjerner-vi-dit-barn/ad0d69c4-bed1-4c31-a291-d670d2a2cf75

    Kommentar by k. m. — 16. maj 2021 @ 13:23

  58. Kim Møller — 11:29

    Okay, men god dag/ophold alligevel ;-) !

    Kommentar by T. Flodur — 16. maj 2021 @ 13:42

  59. Stort tillykke med den runde dag, tak for de daglige indspark i debatten, de er meget værdsat.

    Kommentar by Fighting Falcon — 16. maj 2021 @ 13:43

  60. Tillykke med den måske mest runde dag. Du ser jo kernesund og stærk ud, så du har utvivlsomt mange gode år foran dig.

    Og en stor tak for din store indsats for, at Uriasposten forbliver en blog af meget høj kvalitet. Og også en tak fordi du med de mange smukke naturoptagelser også orker at delagtiggøre os andre i din spændende fritidsbeskæftigelse – fotosafari.

    Også tillykke med at din blog har en kvalitet, der tiltrækker en fast “stab” af kommentatorer, der som oftest yder både værdifulde og gennemarbejdede bidrag. Mange oven i købet flere gange i døgnet. Imponerende. Også selvom de en gang imellem ryger lidt i totterne på hinanden. (-:

    Håber, at du får en uforglemmelig fødselsdag. Tillykke!!

    Kommentar by Henrik Wegmann — 16. maj 2021 @ 13:52

  61. Stort til lykke med det halve århundrede.
    Håber, du får nogle dejlige dage med familie og venner.

    Jeg følger din blog her flere gange om ugen.

    Du skal lige vide, at facebook har deaktiveret mine to profiler: Lotte Aagesen og Estrid Bjørn.
    Så de findes ikke mere.

    Heldigvis havde jeg to mere: Ettol Nesega og Lotus Estridsen.

    Cancel kulturen er over os.

    Kommentar by Lotte Aagesen — 16. maj 2021 @ 16:27

  62. Grattis Kim

    Kommentar by ino — 16. maj 2021 @ 16:45

  63. – K.m.

    Det var oprindeligt 30 dage, men nogenlunde samtidig fik jeg 30 dage til bekræfte at det var min profil. Det har jeg forlængst gjort, men den er stadig væk.

    Kommentar by Kim Møller — 16. maj 2021 @ 17:46

  64. # Kim, ok, tak for svar
    Det er et mærkeligt firma

    Kommentar by k. m. — 16. maj 2021 @ 17:55

  65. Tillykke med dagen og tak for en god blog!
    Uhyggeligt at statens magt bruges til at retsforfølge dig.

    Kommentar by traveler — 17. maj 2021 @ 06:34

  66. Ser ud til at blive fint vejr i dag.
    Det må betyde, at Kim har været en artig dreng i 50 år.
    Fortsæt med det de næste 50 år.
    Stort tillykke.

    Kommentar by Hansen — 17. maj 2021 @ 07:01

  67. Tillykke med dagen!

    Kommentar by krassisten — 17. maj 2021 @ 09:59

  68. kæmpe tillykke

    Kommentar by Asger Baunsgaard — 17. maj 2021 @ 10:29

  69. Stort tillykke med dagen. Du gør et godt og vigtigt arbejde.

    Kommentar by Holger_Danske — 17. maj 2021 @ 11:00

  70. Hjerteligt tillykke med den runde fødselsdag til Danmarks bedste blogger! :-)

    Kommentar by Anders Peter Johnsen — 17. maj 2021 @ 11:24

  71. Mange gange til lykke, må du holde fanen højt til det sidste. Tak for verdens bedste blog! :)

    Kommentar by Lars H — 17. maj 2021 @ 12:24

  72. Tillykke med dagen, Møller.

    Kommentar by Kimski — 17. maj 2021 @ 15:12

  73. Stort tillykke med fødselsdagen – og tusind tak for dit store og vigtige dokumentationsarbejde!

    Kommentar by Martin — 17. maj 2021 @ 20:31

  74. Stort tillykke Kim, du er en hædersmand og en vor tids frihedskæmper!

    Kommentar by Espen — 17. maj 2021 @ 21:45

  75. Tillykke Kim, er man 50 er man stadig kun halvvejs igennem livet.

    Kommentar by LarsB — 17. maj 2021 @ 22:08

  76. Tillykke med de 50 :-)
    Og tak for din store indsats!

    Kommentar by Jens Arne Hansen — 17. maj 2021 @ 22:38

  77. Et stort tillykke på dagen. Tak for mange år med Uriasposten.
    Bloggen hvor barske sandheder og magthaveres historieløshed udstilles.

    Kommentar by Thomas M. — 17. maj 2021 @ 22:43

  78. Tillykke med de 50, Kim.

    Kommentar by Olsen — 18. maj 2021 @ 07:58

  79. Tillykke tillykke :-)

    Kommentar by Grønlænderen — 19. maj 2021 @ 14:51

RSS feed for comments on this post.