9. juni 2021

Viby: 92-årig kvinde røvet, da hun gik med sin rollator, “Mand, mellemøstlig af udseende, 15-20 år…”

Da jeg mandag ved middagstid bloggede om overfaldet på en 79-årig kvinde ved Tivoli Friheden i Århus, overvejede jeg at flette en bemærkning ind om, at det var tæt på min 70-årige mor. Det viser sig, at mens jeg bloggede historien blev en 92-årig kvinde med rollator røvet i Viby, og her er vi i hendes nærområde. Fra Døgnrapporten for Østjyllands Politi, 8. juni 2021 – Ældre kvinde fik frarøvet taske.

“En 92-årig kvinde blev mandag omkring kl. 12.30 udsat for røveri, da hun gik rundt med sin rollator på en sti ved Birkedalsvej i Viby.

Mens den 92-årige gik på stien, kom en mand løbende bagfra, og han tog fat i remmen på den taske, som hang på håndtaget af rollatoren. Rykket i tasken var så hårdt, at rollatoren blev revet fremad, og kvinden væltede ned på siden. Hun nåede kun lige at se en mand i mørkt tøj løbe med tasken.

… Kvindens taske og pung blev fundet i et buskads tæt på gerningsstedet, men de par hundrede kroner, der havde været i pungen, var væk.

Flere vidner havde kort inden røveriet set to mistænkelige unge mænd stå ved stisystemet, og de to vil politiet meget gerne finde frem til.

Vidnerne har givet følgende signalement af mændene:

A. Mand, mellemøstlig af udseende, 15-20 år, 160-170 cm høj. Kraftig af bygning. Iført mørkt tøj.

B. Mand, 160-170 cm høj. Almindelig kropsbygning. Iført mørkt tøj.”

(Birkedalsvej, Viby J; Foto: Maps)

“Østjyllands Politi undersøger sagen og efterforsker blandt andet, om sagen kan hænge sammen med en lignende episode fra Fredensvang Runddel i Viby søndag den 30. maj. Her prøvede to unge mænd ligeledes at fravriste en taske fra en ældre kvinde. Hun blev også væltet omkuld af forsøget.” (TV2 Østjylland, 8. juni 2021)

Oploadet Kl. 01:56 af Kim Møller — Direkte link22 kommentarer
Arkiveret under:

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/119673/trackback

22 Comments »

  1. Skriv en mail til Rasmus Stoklund og opfordre ham til at fordømme denne handlig som han fordømte den dansker, der kun brugt ord

    Kommentar by Bjarne Jensen — 9. juni 2021 @ 03:41

  2. Mette frederiksen vil også være tavs om dette overfald, ligesom hele godheds-segmentet.

    For de ved alle hvem der sidder med ansvaret i sidste ende.

    Uheldigvis for dem, så ved alle andre i danmark det også!!

    Kommentar by Per — 9. juni 2021 @ 04:52

  3. DANMARK SOM ET BESAT LAND, SOM EN TERROR-STAT, som et land hvor røvere, voldsbøller, mordere og brandstiftere kan ligge på lur overalt, det er jo hvad de gamle partier har arbejdet på siden 1983. Ivrigt støttet af DR og papiraviserne og uvidende, naive og glemsomme vælgere.

    ALT finder danskerne sig i. For sinker og debile betyder det ikke ret meget at deres land, byer, boliger, kultur samt personlige frihed, sikkerhed og økonomi beslaglægges af staten og foræres væk til fremmede. Og de debile eller hjernevaskede er også ret ligeglade med at deres familieliv, menneskerettigheder, børn og fremtid køres over af en rød damptromle.

    Bare typer som Rosa Lund, Pernille Weiss, DF-Tullesen, Lars Buksetrold, Sofie Carsten, Pernille Skipper og Pia Dyhr osv. ti gange om dagen kan berolige os med at alt er i de bedste hænder, og at de arbejder benhårdt og ambitiøst på at redde både Danmark og hele verden, så er vi danskere tilfredse.

    Kommentar by BENT A — 9. juni 2021 @ 06:24

  4. Det er åbenlyst, regeringen og for den sags skyld tidligere regeringer, vægter hensynet til indvandere og internationale konventioner over danskernes sikkerhed.
    Det er tilsyneladende umuligt at udvise kriminelle, eller bare asylsvindlere!

    Kommentar by Den Nervøse — 9. juni 2021 @ 06:31

  5. MAN LADER SOM OM DET ER UMULIGT at udvise kriminelle og asylsvindlere. Men det virkelige problem er at der ikke er skygge af vilje til at udvise dem.

    Kommentar by BENT A — 9. juni 2021 @ 07:09

  6. Nu ved vi hvad multikulturel berigelse betyder – det betyder mere berigelseskriminalitet begået at hjerneislamme unge handyr fra abeland.

    Kommentar by Gustav Jensen — 9. juni 2021 @ 08:59

  7. “Mand, mellemøstlig af udseende, 15-20 år”. Så er det bare med at gå i gang med at afhøre disse 300.000-400.000, der passer på signalementet.

    Kommentar by Michael — 9. juni 2021 @ 09:12

  8. Heldigvis har politikerne i Århus fundet ud af hvad det handler om. Tryghed. Og det kan der gøres noget ved, bare man ændre lidt på arkitekturen i udsatte områder.

    https://jyllands-posten.dk/jpaarhus/aarhus/ECE13040187/et-berygtet-kryds-paa-edwin-rahrs-vej-er-i-fokus-naar-der-skal-skabes-mere-tryghed-i-aarhus-v/

    Kommentar by Asger Baunsgaard — 9. juni 2021 @ 09:27

  9. Jeg går ud fra, at politiet ikke har vilje til at få stoppet dette. Men hvis jeg foreslog sprængladning i dametaske, så havde de masser af vilje til at stoppe mig. Der er forskel på fisk.

    Kommentar by Lider af danskhed — 9. juni 2021 @ 09:30

  10. *BENT A 07:09
    Problemerne er statsløshedskonventionen, flygtningekonventionen og menneskerettighedskonventionerne! Umiddelbart lyder man som et ondt menneske, hvis man vil opsige disse konventioner, men de konventioner betyder at vi har fravalgt at bestemme selv! Og selvom der ikke kommer mange asylansøgere lige nu, så kommer de som familiesammenførte. Da Lars Løkke annoncerede straksopbremsning kom der i hans sidste 4 år som statsminister 65-70.000 svarende til indbyggertallet i Randers eller Kolding! Siden Mette Frederiksen er kommet til har vi modtaget 12-15.000.
    Hvis nu disse mennesker assimilerede sig og deltog i samfundslivet på linje med danskerne, så var problemet ikke så stort, men folk fra StorMellemøsten integrerer sig ikke og de assimilerer sig slet ikke! De medbringer deres modbydelige religion, som i virkeligheden er en fascistisk politisk ideologi! De medbringer et uhyggeligt kvindesyn, de medbringer en dominanskultur og de medbringer en voldsom kriminalitet, de medbringer mellemøstens konflikter og de sår spiren til fremtidens konflikter i Danmark!
    Den naive venstrefløj tror for alvor at bare migranterne sovses ind i det altomfavnende danske velfærdssamfund, med pædagoger, psykologer og diverse terapeuter, så udvikler de sig sin gode samfundsborgere. Det kommer bare ikke til at ske!
    Intet sted på kloden fungerer et multietnisk/multikulturel samfund, konflikterne kan holdes ned af en stærk diktator, men med tiden vil der opstå konflikter! Vi har set det i Afrika, da koloniherrerne var væk, røg diverse etniske grupper i totterne på hinanden, vi så det specielt i Angola, Sudan og Rwanda vi så det da briterne forlod Indien og fornuftigt nok delte landet Indien og Pakistan, først da bliv der en slags skrøbelig fred.
    Vi så noget tilsvarende i det tidligere Jugoslavien hvor Tito holdt konflikterne nede, men da han så var væk, brød helvede løs og først de landet blev splittet op og parterne adskildt, blev der noget, der mindede om fred.
    Ved import af så stor en uintegrerbar meget agressiv gruppe, har de sidste 38 års regeringer lagt i kakkelovnen til fremtidens konflikter! Vi kan følge udviklingen i Frankrig og Sverige og se hvad fremtiden bringer, for de er bare 10-15 længere inde i moradset end vi.
    Historien med den 92 årige er jo ikke enkeltstående, og kun et symptom på den totale mangel på samhørighed mellem dem og os, det vil uværligt fører til konflikter og borgerkrig. Jeg er ikke bange for mig selv, jeg er nervøs for mine børn, og jeg er rædselsslagen for mine kommende børnebørn, og generationerne derefter tør jeg slet ikke tænke på! Om hundrede år vil de sidste hvide med blå øjne og lyst hår forbande vores generation, vi havde alt, og vi smed det hele på gulvet. Gud hvor er det trist!

    Kommentar by Den Nervøse — 9. juni 2021 @ 09:52

  11. Det er statistisk umulig at godheds-segmentet ikke selv er blevet eller vil bliver ramt af multikulturen. Vi kender allerede adskillige tilfælde og der er sikkert flere der bare holder kæft.

    Det er altid spændende at se om det er en eller anden Woke selvglad boomers bedstemor der bliver skubbet omkuld og brækker hoften, hvilket nærmest er en dødsdom når man er 92 år gammel, og så lytte til den efterfølgende klagesang om Danskernes racisme.

    Tillykke Danmark.

    Kommentar by Santor — 9. juni 2021 @ 12:11

  12. @ Bent A & Den Nervøse: Alle herinde ved mere eller mindre at det I skriver, er det der faktisk sker med Danmark & danskerne.

    Etniske danskere lader sig dagligt r…… af indvandrerne og kolbøtterne på hoPPeBorgen.
    Og, hvis vi ikke godvilligt bøjer for-over, sender Regimet politiet, der med magt tvinger os, at bøje for-over.

    MEN, hvad vil I gøre ved/ hvad skal vi gøre ved det?
    Hvis vi ikke i fællesskab kan stoppe dette vanvid, er der så en grund til at skrive her på UP?
    Hvis vi skal sikre en fremtid for vores efterkommere, er vi nød til at forenes, at gøre noget i fællesskab, derfor må I tænke kreativt.

    STEM NB! SIAD! Støt GI! Støt UP! Drop FN! DanEXit! Støt SK!
    Støt TommyR! Direkte Demokrati NU! Kun 37 på hoPPeborgen! Luk DDR!
    P.

    Kommentar by Piotr — 9. juni 2021 @ 12:13

  13. # PIOTR KL. 12.13: det begynder at ligne WIEN 1683 da byen, landet og hele Europa blev angrebet af islamiske/arabiske horder fra Tyrkiet mv. Med store hærstyrker med kanoner, sabelsvingende rytteri og omkring 200.000 fodfolks soldater var man trængt langt ind i Europa, og belejrede nu Wien. Byen var omringet og situationen virkede håbløs, for muslimerne gravede tuneller ind under bymurene og sprængte dem i luften med tonsvis af sortkrudt. Det eneste lille håb var undsætning udefra, men den havde man ventet på i månedsvis, og nu var det kun et spørgsmål om et par dage før byens udmattede forsvarere måtte give op. Deres heltemodige kamp så ud til at have været forgæves.

    Men så, i sidste øjeblik, ankom den polske hær…… og dens pansrede ryttere fra Polen gik omgående til angreb på fjenderne, som i historiens største kavalleri-angreb blev fejet væk. De flygtede i tusindvis, og deres nederlag var så stort, at Europa havde fred for islamisterne i næsten 300 år bagefter.

    Forskellen på dengang og nu er at Vesteuropa ikke har mindste håb om at få hjælp udefra. Skal Vesteuropa overleve, må europæerne selv klare ærterne.

    Men kan de finde ud af det? Næppe. F.eks. har svenskerne indtil nu ikke kunnet finde ud af nogetsomhelst. Og danskerne ser ud til at være lige så sløve, passive og verdensfjerne. De kan end ikke finde ud af at uddele pjecer og løbesedler om Danmarks situation, med opfordringer til at læse videre i netaviserne. Og de kan vist heller ikke finde ud af at oprette et støtteparti til NB.

    Danskerne tror at de kan blive ved med at gemme sig bag hinanden. De tror at kun “andre” vil blive ramt af den svovlregn af ulykke og død som kolbøtte-borgen og dens filialer/bureaukratier/styrelser hælder ud over befolkningen.

    Det ender nok med at de må aflevere deres land, byer, boliger, kvinder, penge, kultur og indfødsret til evighedsturisterne.

    Til danskerne og deres børn er der nok ikke meget fremtid tilbage. Enhedslisten, de radikale, S, SF, DR, DF, V, K, LA, de tossegode og de woke feminister mv. vil sørge for at ophørsudsalget fortsætter.

    Dog sker der pt. i Frankrig, Grækenland og Østeuopa noget som antyder at der kan komme overraskelser…?

    Kommentar by BENT A — 9. juni 2021 @ 15:43

  14. …Det ender nok med at danskerne må aflevere deres land, byer……

    Kommentar by BENT A — 9. juni 2021 @ 15:49

  15. PS: Må tilråde at man læser bøger som “Jagten på El Chapo/Pablo Escobar”, forlaget HarperCollins, “Syv år for PET” og bøger om hvad der er foregået i Danmark, Sverige, Norge, Tyskland, Rusland, USA og England siden 1900. Eller i det mindste siden 1950. Lektor Steen Steensen, Ole Hasselbalch, Søren Krarup, Mogens Camre, og mange flere er værd at læse.

    Kommentar by BENT A — 9. juni 2021 @ 16:07

  16. Piotr 12:13
    Er du af polsk oprindelse, det tyder dit navn på.
    I 1683 blev Europa redet ved Wiens porte, af den polske hær, der angreb med rytteri. Ridderne var udstyret med svanevinger, så de tyrkiske osmannere blev skræmt fra vid og sans. De troede at englene angreb dem!
    Måske vil vores frelse igen komme fra Østeuropa hvor de stadig har fornuften i behold og under ingen omstændigheder vil have muslimer ind!
    Der er ikke meget andet vi kan gøre end at gøre opmærksom på hvad der sker, og så håbe på at danskerne vågner! Godt nok er Uriasposten en meget læst blog, og både politikere og journalister læser den, men desværre er det trods alt nok ikke andet end en lille indspist flok, som både læser den og forstår den!
    Jeg håber ikke det lyder alt for defaitistisk!

    Kommentar by Den Nervøse — 9. juni 2021 @ 18:15

  17. Dette her bliver der mere og mere af, inger siger noget, ingen gør noget, det er 1984.

    Kommentar by IES — 9. juni 2021 @ 18:21

  18. ingen

    Kommentar by IES — 9. juni 2021 @ 18:21

  19. Endnu en fej muslimsk manddomsprøve aflagt.

    Tilsyneladende giver et muslimsk overfald på en 100-årig kvinde hele 100 point, som de tror kan merit-overføres grundet lave skole-karakterer.

    Ud af landet med død-hjernerne.

    Kommentar by Thomas M. — 9. juni 2021 @ 19:40

  20. Piotr — 9. juni 2021 @ 12:13

    Når man kan synes, at det ser håbløst ud, så tænk på dette Solsjenitsyn citat:

    “Jeg forlanger ikke, at I skal gribe til våben mod tyrannerne. Jeg forlanger ikke, at I skal gå på gaden og demonstrere imod dem. Jeg beder Jer kun om at holde op med at DELTAGE i løgnen!”

    Og sovjet imperiet kollapsede til sidst.

    Kommentar by T. H. — 9. juni 2021 @ 21:26

  21. Glistrup og andre advarede kraftigt imod masseindvandringen og dens katastrofale konsekvenser for etniske danskere, men de øvrige politikere ignorerede advarslerne.

    Politikerne har derfor vidst at tusinder af etniske danskere ville blive overfaldet, voldtaget, berøvet etc. og har ALLIGEVEL valgt at lade denne udvikling fortsætte.

    Kommentar by Peter Nielsen — 10. juni 2021 @ 13:14

  22. Ært-ek-i-århus at bønnern sir “muslim rapefugees are welcome”.

    Kommentar by Gustav Jensen — 10. juni 2021 @ 20:05

RSS feed for comments on this post.