15. juni 2021

Radio4-vært om ‘kartoffel’-dansker: “Det er bare med at få fyret den af med de her gode slangudtryk..”

Emnet i fredagens Kraniebrud på Radio4 var ‘Slang’, og her var der ingen der blev krænket. Kvinden der læste nedenciterede sms’en op er Anne Engedal, der sideløbende med sin Radio4-rolle sidder i bestyrelsen for Solidaritet.dk. Et venstreradikalt online-magasin, der ofte skriver om danskernes racisme.

Maja Jensen, Radio4: … min kollega Anne Ingedal styrede sms’erne, og jeg ved ikke om der er flere sms’er, som vi ikke nåede – Anne?

Anne Engedal, Radio4: Det allersidste man måske kan sige, det er en der byder ind til på ‘Congo-bajer’, og fortæller at han altså kalder sin kollega for ‘en kartoffel’, fordi han er dansker. Så den går åbenbart begge veje.

Maja Jensen: Aj, det lyder helt fantastisk. Det er bare med at få fyret den af med de her gode slangudtryk, som gemmer sig.

(AFA-hyldende anti-racisme-kronik set på Anne Engedals Solidaritet.dk, 2021)

Oploadet Kl. 02:33 af Kim Møller — Direkte link25 kommentarer
Arkiveret under:

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/119786/trackback

25 Comments »

  1. Alle de danske radio-stationer lader til at være domineret af kommunister, ekstremister, klima-tosser og mandsfjendske feminister.

    Udsendelsen mandag 12.15-13, P1 debat, “Den direkte vej til magten”, med Joy Mogensen og Gitte Hansen, var en komplet parodi. Ikke een lytter kom igennem med spørgsmålet om hvornår Joy Mogensen syntes at antallet af moskeer var stort nok. Og næsten al tiden gik med snik-snak.

    Kommentar by BENT A — 15. juni 2021 @ 02:56

  2. Pjat, propaganda, billig underholdning…..har radioerne overhovedet andet at byde på?

    Kommentar by BENT A — 15. juni 2021 @ 02:58

  3. godmorgen. nej P1, DR og radiostationerne har kun pjat at byde på. Men er det ikke et undergangstegn? Er det ikke et tegn på , at venstrefløjen ikke har mere eller bedre at byde ind med? M.a.o venstrefløjen har INGEN dagsorden. Så nu trædes der vande ,- i tom luft. Men i princippet giver det vel scene og rum for den der har en dagsorden ,- der er troværdig og for real? Den, eller de der er istand til, at byde ind med noget substantielt og virkeligt. Mit bud er ; at virkeligheden ,- det realistiske det konkrete bliver den nye “trend”. Realiteternes verden bliver det nye sort.

    Kommentar by Tommy , Robin & søn — 15. juni 2021 @ 05:04

  4. Tommy , Robin & søn — 15. juni 2021 @ 05:04

    Gid det var så vel, at det nye sort skulle blive noget substantielt og virkeligt. For det ville kræve ignorering af de venstreradikale dogmer, og det ville den venstreradikale mediemagt aldrig tillade. Desværre.

    For år tilbage synes jeg man kunne støde ind i små lommer af lokalradio, der tilstræbte substans og relevans, men de er for længst blevet mobbet ud.

    Enten skal man bare betragte det som underholdende pjat og pjank og manipulation eller også bare trykke på slukknappen. Så forstummer galskaben, og ens verden går videre som før.

    Kommentar by traveler — 15. juni 2021 @ 05:41

  5. Når man bruger udtrykket ‘kartoffel’ om en person, er det for at drille pga. vedkommendes klodsethed. Det er kun venstreradikale racismetosser, der tror, det skulle betyde dansker.

    ‘Congo-bajer’ er ikke et bevis på ond strukturel racisme, hvis der er nogle ‘forskere’, der tror det. Udtrykket stammer fra dengang, der var en kakaomælk, der hed Congo. Den blev så opkøbt af Cocio, men det hyggelige kælenavn blev hængende.

    Kommentar by traveler — 15. juni 2021 @ 05:53

  6. Tyskertøser er et andet godt gammelt slangudtryk.

    Kommentar by NulTolerance — 15. juni 2021 @ 06:17

  7. “…fortæller at han altså kalder sin kollega for ‘en kartoffel’, fordi han er dansker.”

    Så må det være brunkartoffel den anden vej.

    Kommentar by BE — 15. juni 2021 @ 06:33

  8. Hvorfor indføre nye ord, når perker dækker præcist?

    Kommentar by Træt — 15. juni 2021 @ 06:41

  9. Rettelse: Hvor en dansker tror, at kartoffel hentyder til klodsethed, skulle det på perkersprog betyde en dansker. På internt arabisk betyder det vist ‘pik’.

    Kommentar by traveler — 15. juni 2021 @ 06:58

  10. Heldigvis stoppede jeg allerede i Erhards dage med at lytte til anden radio end rene musikkanaler, hvilket dog i 2021 også er blevet en prøvelse!
    ALLE kanaler er så venstreekstremistiske og danskfjendtlige, så selv mellem de enkelte musiknumre, klemmer de røde deres syge holdninger ud!

    Så man er tvunget til indimellem at skrue ned for lyden, til næste nummer intoneres!!!!!!

    Kommentar by Ole Mejlstrøm — 15. juni 2021 @ 07:35

  11. Venstrefløjens succes skyldes at højrefløjen er for velopdragen.
    Venstrefløjens sprog, voldsparathed, og misbrug af public service medier – der kan højrefløjen slet ikke være med.

    Danmark ville se helt anderledes ud, hvis vi, ordentlige mennesker havde taget kampen op med venstrefløjens metoder.

    Nu tror medierne de kan jorde Trump med en ny skandale om noget telefonaflytning, men den lede bandit Adam Schiff (democrat) er vist noget af det værste man kan få ind i politik. Et angreb er det bedste forsvar, og jeg tror medierne gør alt for beskytte Schiff.

    Kommentar by k.m. — 15. juni 2021 @ 07:39

  12. https://www.youtube.com/watch?v=XKL8rNSFgyA
    Jon Voight om venstrefløjsmedier og Hunter Biden

    Kommentar by k.m. — 15. juni 2021 @ 07:46

  13. Kvaliteten af radio produceret i Danmark er ufattelig lav. Det er som om popkulturen har være altædende, der er i alle tilfælde kun højtråbende, ubegavede radioværter tilbage!

    Kommentar by Den Nervøse — 15. juni 2021 @ 08:30

  14. ON TOPIC “Fake news” er et velkendt begreb blandt godt 90 pct. af befolkningen – og en større del af dem har en mistanke om, at danske medier bringer falske oplysninger med vilje.

    Det viser en ny rapport fra Kulturministeriet “Medietillid, fake news og fakta-tjek”, som sætter fokus på, hvor stor befolkningens tillid til deres nyhedskilder er.

    Ifølge rapporten tror 66 pct. af befolkningen, at de nyhedsmedier, de selv benytter, kun beretter falske nyheder som fejltagelser. Men 60 pct. tror samtidig, at der er nyhedsmedier i Danmark, der bevidst går efter at levere fake news. 52 pct. af dem mener, der er tale om få medier, mens otte pct. af dem tror, mange medier bevidst udgiver fake news.

    Blandt de 18-44-årige er mistroen større end blandt den samlede befolkningen. Her er det knap 70 pct., der tror, medierne bevidst spreder falske nyheder. 10 pct. af dem tror, mange medier gør det, forbyd islam i Danmark 🇩🇰

    Kommentar by Jens-Erik Andersson — 15. juni 2021 @ 08:44

  15. “..xenofobi som dyrkes af folketingets flertal..” De erikke kade af at vende alt på hovedet til fordel for retfærdiggørelse af deres egne plyndringsforteelser. Og ind imellem skal lige tegnes et billede af Harald Nyborg.
    Det er absolut nogle sørgelige eksistenser vi finder på den yderste venstrefløj (socialdemokrati og endnu ekstremere voldsbøller og hærværksmænd.

    Kommentar by Nielsen — 15. juni 2021 @ 09:11

  16. Debile og uvidende tosser tror stadig på alt hvad medierne disker op med. Og så er der de forskruede “intellektuelle” som også sluger propagandaen råt.

    Men rart at stadig flere mere normale danskere opdager at DR er noget af en marxistisk og feministisk løgnefabrik. Det er da et lille stearinlys i det store mørke, at ikke alle danskere lader sig hjernevaske af journalisterne.

    Kommentar by BENT A — 15. juni 2021 @ 11:13

  17. Kommentar by NulTolerance — 15. juni 2021 @ 06:17.

    Og med den kommentar vinder du nettet for en dag:

    Jeg har sjældent set et indspark så relevant og spot on, selv om jeg nok ville have kaldt kællingerne langt værre ting, startende med intelligensen…eller rettere den åbenlyse mangel på samme.

    Hold da kæft, hvor får vi dog brug for mange sakse…

    Kommentar by Kimski — 15. juni 2021 @ 11:33

  18. Skingrekællinger er en belastning for os alle.

    Kommentar by Kinesersnot — 15. juni 2021 @ 11:41

  19. Kommentar by k.m. — 15. juni 2021 @ 07:39.

    Fuldstændigt enig.

    Krige vindes af den part, der er parat til at gøre det den anden side ikke vil, og vi er meget, meget langt bagefter på den front.

    Personligt håber jeg lidt på at det bare er en fase, der er overstået i samme øjeblik, at det lykkes Orkerne at afskaffe lov og orden, så der er frit slag for alle.

    Og ikke som nu, hvor kun den ene part konsekvent slipper heldigt fra alle former for kriminalitet og vold, rent straffemæssigt set.

    Kommentar by Kimski — 15. juni 2021 @ 11:45

  20. Radio4 er dumpet med kryds og slang i karakter.

    Kommentar by Gustav Jensen — 15. juni 2021 @ 11:49

  21. https://politiken.dk/kultur/medier/art8202949/Amerikanske-medier-tjente-kassen-p%C3%A5-at-dyrke-Trump-hadet.-Nu-kommer-problemerne

    Kommentar by k.m. — 15. juni 2021 @ 12:08

  22. #10 Ole Mejlstrøm. kl.7.35 jeg har samme problem. i mange år lyttede jeg istedet til P2 ,- masser af klassisk musik. Der får jeg idag problemer ,- for også der plapre radio-værterne længe længe med al deres Woke-agtighed. så nu er også den kanal forstummet hos mig. min nerveskade klarer det meget dårligt.

    Kommentar by Tommy , Robin & søn — 15. juni 2021 @ 12:13

  23. I min engelske udgave af Koranen omtales nogle befolkningsgrupper nedladende og dybt racistisk som “Raisin Heads” og “Pig-Nosed Slaves”.

    Kan muslimerne (eller nogen på Uriasposten) hjælpe med en forklaring på hvad et “rosinhoved” er?

    Kommentar by Thomas M. — 15. juni 2021 @ 21:40

  24. Kuffar-luder (Fritgående kvinder)- Yahud- for ligesom at komme med lidt islamisk moralske udtryk.

    23) Man er lidt i tvivl under koranforskning, og det er 72 jomfruer der venter det rettroende muhammedanere i paradiset eller 72 rosiner, som belønning. :-) :-) :-)…. (Giving Head?….:-) :-) :-))

    Kommentar by Michael Unna — 16. juni 2021 @ 10:36

  25. Kommentar by Michael Unna — 16. juni 2021 @ 10:36

    Udtrykket Kafir/Kaffir/Kuffar er rigtigt nedladende udtryk om vantro.

    Men Koranens omtale af et “Rosinhoved” er en person fra Afrika’s Horn (Etiopien, Somalia). Forstil dig smalle hoveder med sort rynket hud!

    Grisenæserne (Pig-Nosed) er Koranens omtale af Central-afrikanere.

    Koran er ikke uden racistisk humor …

    Kommentar by Thomas M. — 16. juni 2021 @ 20:40

RSS feed for comments on this post.