7. august 2021

Simon Bünger afslører ved fejl falsk Redox-identitet: ‘Thomas Dybt Jørgensen’, agent provocateur?

Under den store retssag mod AFA/Redox tilbage i 2013, kom det frem at de benyttede sig af det der blev kaldt ‘Social Engineering’, falske profiler. Et par år senere kunne DR Nyheder med Redox som kilde, afsløre at ‘højreradikale’ agerede som ‘falske muslimer på Facebook’. Sandsynligvis, og blah blah.

Herunder et spørgsmål som Redox’ Simon Bünger kom til at sende til en identitær aktivist under navnet ‘Thomas Dybt Jørgensen’. En profil der har været aktiv siden 2012. Han fortrød beskeden, men skaden var sket. Den pågældende aktivist blev herefter kontaktet af identiteten ‘Maja Larsen’, der på Facebook præsenterer sig som ‘Journalist her: Researchkollektivet Redox’.

(Simon Bünger kontakter GI-aktivist under navnet ‘Thomas Dybt Jørgensen’, 2021)

(Simon ‘Bomberman’ Bünger, Ansvarshavende chefredaktør, Researchkollektivet Redox; Foto: 2019)

Dokumentation

(‘Thomas Dybt Jørgensen’ alias Redox’ Simon Bünger, 2021)

(Eksempler på Redox’ falske opdateringer, 2015-2020)

Oploadet Kl. 18:38 af Kim Møller — Direkte link53 kommentarer

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/120798/trackback

53 Comments »

  1. Sandheden er, at han i virkeligheden er konservativ, men at han ville miste alle sine venner, hvis han gik til bekendelse.

    Kommentar by Benny — 7. august 2021 @ 19:43

  2. Hvis man er så dum at bruge det kommunistiske junkmedie Facebook, bør man som minimum have en privat profil og kun godkende venner man kender fra virkelighedens verden. Jeg har set at Redox har “Sponsored” opslag på Facebook. Det vækker stor glæde hos mig hvert år, når Facebook udbetaler udbytte af deres overskud og jeg betaler 17 procent i skat heraf, hvorefter resten bliver doneret til Nye Borgerlige. Tak for donationen, Simon.

    Kommentar by Ufrivillig skatteyder — 7. august 2021 @ 19:45

  3. Er det forresten ikke en Coca-Cola Simon Bünger har med i tasken på billedet? Den kommunist er jo storkapitalens omvandrende forbrugerkalv.

    Kommentar by Ufrivillig skatteyder — 7. august 2021 @ 19:51

  4. Thomas Dybt Jørgensen, er GI aktivist eller provokatør? Frederik Rye Skov er hvad? Hvad var det eller hvem var det som Simon Bünger afslørede? Hvem blev banket i sit eget hjem og af hvem? Blev e-mailen ved en fejl sendt til en forkert, eller med en “forkert afsender”? Kan man ikke få en supplerende forklaring om hvad sagen egentlig går ud på?

    U.S.: Kun 17% i skat? Bor du i udlandet?

    Kommentar by BENT A — 7. august 2021 @ 20:00

  5. Kommentar by Ufrivillig skatteyder — 7. august 2021 @ 19:51

    Og en hundedyr jakke fra The North Face, forbyd islam i Danmark 🇩🇰

    Kommentar by Jens-Erik Andersson — 7. august 2021 @ 20:04

  6. De forsøger helt bevidst som da shansen radikaliserede breivik, at radikalisere “højrefløjen” så de kan afslører deres hadske tale senere.

    Hold da kæft en flok latterlige tøsebørn. Den eneste det lykkedes for var shansen – den so, hun hjalp jo breivik til at se “lyset”.

    Hvordan syntes du selv det går simon?

    Kommentar by Santor — 7. august 2021 @ 20:06

  7. BENTE, du har selv skrevet to kommentarer herinde, hvor Frederik Rye Skov præsenteres, tag dig nu sammen, kvindemenneske: https://hodjasblog.one/generation-identitaer-paa-christiansborg-praesentation-v-frederik-rye-skov/, forbyd islam i Danmark 🇩🇰

    Kommentar by Jens-Erik Andersson — 7. august 2021 @ 20:07

  8. Alt tyder på at Bünger er en af storkapitalens fremmeste lakajer. Han støtter hæmningsløst de store industri-koncerner med kapitalistiske indkøb af colaer, kameraer, computere, regntøj, biler og benzin. Og sikkert meget mere end det. Hvis han ikke er agent for lyssky milliardærer, hvem er så?

    Kommentar by BENT A — 7. august 2021 @ 20:08

  9. Hvad med at JEA tager sig sammen? Han påstår at udføre et farligt, men vigtigt arbejde for fædrelandet. Men hvorfor har han så travlt med at fremlægge falske tal, videregive DR-propaganda, beskylde nationalkonservative for at være idioter, landsforrædere og kujoner m.m. …??

    Kommentar by BENT A — 7. august 2021 @ 20:14

  10. Antifa er anti-menneskelige #alexjoneswasright.

    Kommentar by Svend — 7. august 2021 @ 20:18

  11. BENTE er den tidligere, nu bannede ALEXANDER BEAUMONT på Uriasposten, forbyd islam i Danmark 🇩🇰

    Kommentar by Jens-Erik Andersson — 7. august 2021 @ 20:20

  12. Jens-Erik Andersson — 7. august 2021 @ 20:20:

    Tak.
    Og godt at det poienteres igen, for profilen/-erne er til stor skade for Uriasposten.

    Jeg får nok igen verbale hug for at sige det, men det vil da kun tjene, til at andre også kan se de skadelige hensigter der ligger bag.
    – meget ala venstrefløjens manglende evne til saglig debat/faktuelle svar.

    Kommentar by M.S. Carstens — 7. august 2021 @ 20:45

  13. Jeg er ret sikker på at Vi her på Uriasposten også har et par af simons venner der forsøger at ødelægge kommentar-sporet ved at skabe “interne” kampe og smånazistiske kommentarer.

    Lad os se hvem der føler sig ramte ;)

    Kommentar by Santor — 7. august 2021 @ 21:13

  14. Hold da fest. Thomas Dybt har 156 venner, inklusive Firoozeh Bazrafkan, Birthe Skaarup, Peter Qvistgaard og Anders Gravers Pedersen.

    Nogen bør rydde op i deres vennelister.

    Kommentar by MartinH — 7. august 2021 @ 21:31

  15. OG JEA er den som tidligere kaldte sig for en notorisk umulius (selverkendelse?), og som blev banned og valgte et nyt navn at skrive under. Så hvad er idéen med 20.20?

    Hvad er det den politiserende kvinde M.S. Carsten mener med “skadelige hensigter” fra højrefløjen? Kan hun påvise nogen, eller er hun modstander af rødradikale og ægte konservative synspunkter på samme tid?

    Med mindre JEA og M.S.C har noget intelligent og fornuftigt at tilføje, svarer jeg sandsynligvis ikke, eller yderst kortfattet.

    Kommentar by BENT A — 7. august 2021 @ 21:36

  16. Christianit Stig Sonne: —Er slet ikke racist men efter de [muslimerne, JEA] har indtaget gaden er det blevet kaos da jeg kom på staden 20 år siden var alle danskere undtagen kuffert John som var afrikaner og siden er det kun gået ned a bakke.

    “Overfor Ekstra Bladet beskriver flere anonyme christianitter protesten, der er oplæg til et fællesmøde i næste uge, som ‘historisk’ og en markering, der tåler sammenligning med den store junk-blokade tilbage i 1979.”

    https://ekstrabladet.dk/krimi/christianitter-har-faaet-nok-pusher-street-skal-doe/8759495, forbyd islam 🇩🇰

    Kommentar by Jens-Erik Andersson — 7. august 2021 @ 21:36

  17. Kommentar by BENT A — 7. august 2021 @ 20:00

    Jeg synes, at Kim Møller beskriver det rimeligt fint:

    Frederik Rye Skov er en kendt GI aktivist, som kontaktes af Simon Bünger.

    Simon Bünger er en REDOX-journalist, der optræder under den falske identitet “Thomas Dybt Jørgensen”. Han fremstilles som en lidt gumpetung højrefløjsaktivist. Altså en ‘agent provocateur’ af den værste slags.

    Gad vide hvor mange ekstremisme-forskere, der savler over typen ‘Thomas Dybt Jørgensen’. det er lige sådan, som de forestiller sig, at en fra den slemme højrefløj er. Og selvfølgelig også krydret med Trump. På det grundlag kommer der lange bange forskningsrapporter om den farlige højrefløj, som studeres flittigt af PET og politikere.

    Kommentar by traveler — 7. august 2021 @ 21:37

  18. https://www.facebook.com/652905211484593/posts/4067935713314842/?d=n

    Kommentar by Jens-Erik Andersson — 7. august 2021 @ 21:38

  19. JEA bryder sig ikke om muslimer; JEA kan ganske enkelt ikke lide alle muhamedanere, som hører til i Muslimland, og det er IKKE i Danmark, forbyd islam i Danmark 🇩🇰

    Kommentar by Jens-Erik Andersson — 7. august 2021 @ 21:49

  20. Perkersvinet, den lortebrune Sikandar Siddique er frådende, fuldblodsracist på Facebook: — Det her er, hvad jeg mener, når jeg snakker om, at danske politikere opildner til racisme. Første sætning i artiklen slår fast, at der er tale om to danskere, men allligevel insisterer Pia Kjærsgaard på at få det til at handle om etnicitet og folk fra Mellemøsten og Afrika. Det er uacceptabelt og uværdigt, at en folkevalgt i Danmark er så fokuseret på at tale en bestemt befolkningsgruppe ned, at hun bruger en forfærdelig historie om overgreb, der intet har med etnicitet at gøre, til at udbrede sin fremmedfjendske agenda. I stedet for splittelsen bør vi dyrke fællesskabet, der i sidste ende løfter os alle.

    Støt Frie Grønnes kamp mod racisme og brug to minutter på at skrive under på en vælgererklæring her:, forbyd det lortebrune, pakistanske, muslimske, racistiske møgdyr Sikandar Siddique og forbyd islam i Danmark 🇩🇰

    Kommentar by Jens-Erik Andersson — 7. august 2021 @ 21:54

  21. Man skal ikke smide med sten, når man bor i glashus! det glemmer fup journalisten tit

    Kommentar by k. m. — 7. august 2021 @ 21:55

  22. k. m.: du lukker bare. NU!, forbyd islam i Danmark 🇩🇰

    Kommentar by Jens-Erik Andersson — 7. august 2021 @ 22:01

  23. Traveler: Tak for svar. Kan det tænkes at Simon Bürger også har en falsk profil her hos UP, en provokatør i stil med Thomas Dybt?

    Kommentar by BENT A — 7. august 2021 @ 22:19

  24. JEA 22:01

    Eller hvad? , kommer du og smadrer mine knæskaller med en lægtehammer

    Kommentar by k. m. — 7. august 2021 @ 22:22

  25. PS til 22.19: At der af og til er nogle enkelte stykker fra femtekolonnen med i UPs debatter, er indlysende.

    Kommentar by BENT A — 7. august 2021 @ 22:26

  26. af og til eller tit

    Kommentar by BENT A — 7. august 2021 @ 22:28

  27. Og vanviddet fortsætter…på Uriasposten..ikke værd at spilde tid på at læse og kommentere…stort set alle tråde er druknet i nid og nag…underlødige infame sproglige meningsslagsmål mellem en lille klike af “kommentatorer” med base på den lukkede!

    Åhr…rend mig…I´ll be back…når UP bliver normal igen…hvis den gør?

    Kommentar by Black Watch — 8. august 2021 @ 00:30

  28. Luk dog for kommentarer. Kommentarfeltet er totalt besat af få vrøvlehoveder, som intet skriver om emnet..

    Kommentar by Jeppe — 8. august 2021 @ 00:38

  29. Black Watch — 8. august 2021 @ 00:30 skrev følgende KOMMENTAR:

    “ikke værd at spilde tid på at læse og kommentere”

    Hvorfor skriver du så en KOMMENTAR?

    Kommentar by Peter Nielsen — 8. august 2021 @ 02:23

  30. Lider Hr. Paulsen af skizofreni?

    Kommentar by Hr. Naturli' — 8. august 2021 @ 04:06

  31. Black Watch — 8. august 2021 @ 00:30

    Enig, kommentarfeltet er tossernes holdeplads.. det er sku’ trist.

    Kommentar by anno — 8. august 2021 @ 04:11

  32. Kommentar by BENT A — 7. august 2021 @ 22:19

    Muligvis. Du vil sikkert mistænke JEA, og jeg vil også mene, at nogle af JEAs kommentarer, såsom 19, 20 og 22 ovenfor, er så besynderlige, at de kan ligne en provokatørs værk.

    Andre vil mene, at du er trættende at læse, fordi du breder dig ud over kommentarfeltet i een uendelighed – men er næppe en agent provocateur.

    Kommentar by traveler — 8. august 2021 @ 06:48

  33. # Traveller 06.48: Ja, mange af JEAs posteringer, (især nr. 20, kl. 21.54) er mildest talt besynderlige.

    0g nogle bloggere synes at kommentarer over to linjer er alt for lange. (er de læsehæmmede?) Og nogle påstår at alle her er tossede. Men hvem er det som altid har brugt den taktik at bruge skældsord og beskyldninger frem for argumenter?

    Og nogle husker vel trollen og feministen np, som kun var med for at sætte lus i skindpelsen. Og så er der dem som havde vældig travlt med at rakke ned på højreorienterede, men afslørede sig selv ved at de aldrig brugte tid på kritik af np og lignende røde typer.

    Og hvis man synes at samfundets skævvridning og forfald skal belyses så alsidigt som muligt, så det ikke kun handler om indvandring, men også om politikernes og mediernes udskejelser på mange andre områder, så har man jo stof til mange forskellige indlæg.

    Tilsviningen af ægte konservative og højreorienterede virker. Se blot hvor mange der er faldet fra i tidens løb. Til de ikke-røde er der nærmest aldrig tak eller anerkendelse.

    Betragter man vælgernes eller journalisternes flertal, lader mange af dem til at være så naive, uvidende og glemsomme, at de ligner visse selvskadende og selvmordstruede unge danskere der destruerer deres eget liv og fremtid.

    Pt. ser det ud til at Danmark får samme skæbne som Libanon, Venezuela og Sverige.

    Kommentar by BENT A — 8. august 2021 @ 08:11

  34. I gamle dage i Danmark sagde man: “Orienten begynder i Malmø”.
    Dette er i dag et rystende faktum med en dræbende ironi.
    Orientens snavs, stank, korruption, organiserede kriminalitet, religiøs fanatisme og perverse overbefolkning har invaderet hele Europa, med de magtfulde europæiske politikeres accept og tilskyndelse.
    Occidenten bliver i disse år gruppevoldtaget af Orienten og derefter udplyndret, med fuldt åbne øjne og fuldt spredte ben.

    Kommentar by Gustav Jensen — 8. august 2021 @ 08:43

  35. Islam er meget tålmodig. Tiden arbejder til dens fordel. Mens vestlige venligboere modarbejder egne medborgere, vores fælles frihed og demokrati, møver Islam sig ind i alle dele af det danske samfund. Deres høje fødselsrate udkonkurrerer vores. Man behøver ikke 12 i matematik for at se hvad det fører til.

    Man kan sige meget dårlig om Islam, men vores værste fjende er egne folkevalgte politikere og venligbo-interesseorganisationer, herunder de store statsmedier.

    Kommentar by k.m. — 8. august 2021 @ 09:01

  36. Det faktum at Dünger og Pression lever i bedste velgående, og ikke behøver at se sig over skulderen når de færdes offentligt,er i sig selv bevis for at den påståede voldelige højrefløj ikke eksisterer.

    Kommentar by Træt — 8. august 2021 @ 09:22

  37. Erdogan i Tyrkiet siger :”Der findes kun eet Islam”
    Hvordan forestiller Tesfaye sig et dansk Islam i Danmark?

    Han kan da ikke være så dum at tro, at man kan gøre Islam en del af dansk kultur og demokrati. Det må være politisk spin for at tækkes det danske venligbosegment og de fremmede der fylder mere og mere i valgboksene.

    Kommentar by k.m. — 8. august 2021 @ 09:33

  38. Vi mangler nogle ægte tough on crime politikere og ikke mindst dommere i Danmark til at udvise muslimer konsekvent og efter første, ulovlige forseelse og straffe hårdt med vand og brød fængsel til venstreorienterede voldspsykopater, forbyd islam i Danmark 🇩🇰

    Kommentar by Jens-Erik Andersson — 8. august 2021 @ 10:06

  39. Fedlingen Dybt uden liv. Som en del andre fedlinge uden liv…
    De får for lidt, det er derfor at de er sådan- for lidt, for lidt af det der er rart, for lidt kultur, for lidt historie, for lidt tilhørsforhold, for lidt fremtid- det er derfor at de er sådan- de får for lidt.
    Junkfood og propaganda mætter ikke rigtigt, og så må fedlinge også se på at partipamperne bor i palæer på fine adresser og har pæne kærester- og selv bor de på Skodbro og gokker mellem tomme shawarmaæsker…

    Kommentar by Hul igennem? — 8. august 2021 @ 10:14

  40. Og for lidt kærlighed, forbyd islam i Danmark 🇩🇰

    Kommentar by Jens-Erik Andersson — 8. august 2021 @ 10:16

  41. DET BEGYNDTE FOR ALVOR I 1968. Og lige siden har Danmark været et misregeret land, med mere og mere folkefjendsk, familiefjendsk og landsskadelig politik. I 1983 fik de radikale og deres medløbere nedrevet alle diger, og alt med fornuft, sandhed, demokrati og kultur begyndte at drukne.

    Værre og værre bliver det. Den åndelige fattigdom og den moralske deroute har vist aldrig været større i rigets historie. Kommunisme, feminisme og hyklerisk/ kortsynet/ falsk godhed gennemsyrer samfundet. Resultatet er mandsfjendsk politik og lovgivning, opløste og smadrede familier, tusinder af enlige mødre og retsløse/faderløse børn, og en generel nedbrydning af samfundet. Infrastrukturen, forsvaret, politiet, undervisningen, økonomien og den sociale velfærd er blevet skadet.

    Også sundhedsvæsnet, postvæsnet, skattevæsnet, banksektoren, erhvervslivet, landbruget, folkeskolen, folkekirken, den personlige frihed, økonomi og sikkerhed og meget mere har fået det ene hug efter det andet, og har været udsat for talrige politiske overgreb og skandaler. Og DR har udviklet sig til en ren propaganda-radio for nærmest sindssyge eksperimenter og projekter, såsom indvandringen, krigen mod co2, rød omstilling og krigen mod mændene m.m.m.

    Afslutningen på Danmark som danskernes fædreland, folkehjem, hjemstavn og livsgrundlag kan blive en tragedie og et mareridt uden lige. Læs selv om hvad der foregår af blodige katastrofer i de lande hvor totalitære eller fremmede kræfter er ved at få overtaget.

    Nogle tænkere, forfattere og kulturpersonligheder advarer om at “Vesten står ved porten til helvede”.

    Kommentar by BENT A — 8. august 2021 @ 12:01

  42. Nye Borgerlige vil blandt andet spare penge ved at:

    • Reducere de offentlige udgifter ved for eksempel at privatisere DSB, nedlægge DR og sløjfe jobcentre (85 milliarder kroner per år)

    • Give færre erhvervstilskud og subsidier (10 milliarder kroner per år)

    • Afskaffe ulandsbistanden (17 milliarder kroner per år)

    • SU til kandidatstuderende afløses af lån (2,4 milliarder kroner per år)

    • Udfasning af efterlønnen (5,5 milliarder kroner per år)

    • Udlændinge skal forsørge sig selv (8,1 milliarder kroner per år), forbyd islam i Danmark 🇩🇰

    Kommentar by Jens-Erik Andersson — 8. august 2021 @ 12:07

  43. Kommentar by Jens-Erik Andersson — 8. august 2021 @ 12:07

    Hvorfor skal læsere informeres om NBs nye reformforslag i en tråd om falske Redox-profiler? Er der andre informationer, som du finder påtrængende til dette emne? F.eks. hvor mange kalorier, der er i en ostemad.

    Kommentar by traveler — 8. august 2021 @ 12:25

  44. Der er 315 kalorier i en ostemad (100 g), forbyd islam i Danmark 🇩🇰

    Kommentar by Jens-Erik Andersson — 8. august 2021 @ 12:26

  45. Koster forsørgelsen af over en million indvandrere kun 8.1 milliarder kroner pr. år. ?? Koster boligerne, maden, møblerne, skolerne, lommepengene, taxaerne, retssagerne, advokaterne, fængslerne, lægehjælpen, administrationen, særordningerne, corona-bekæmpelsen, førtidspensionerne, “start på en frisk” osv. virkelig ikke mere end ca. 680 kr. om måneden pr. evighedsturist? Tror JEA selv på det?

    Kommentar by BENT A — 8. august 2021 @ 12:42

  46. Tror Pernille Vermund selv på det?!?, forbyd islam i Danmark 🇩🇰

    Kommentar by Jens-Erik Andersson — 8. august 2021 @ 12:46

  47. Kommentar by Peter Nielsen — 8. august 2021 @ 02:23

    Ellers kan mit budskab om tingenes tilstand på UP jo ikke ses!!!

    Men du bekræfter bare mine antagelser – tak!

    Kommentar by Black Watch — 8. august 2021 @ 13:09

  48. Kommentar by Black Watch — 8. august 2021 @ 13:09

    Jeg er enig i, at det står trist til med kommentarsporene, set i forhold til Kim Møllers glimrende oplæg.

    Kommentar by traveler — 8. august 2021 @ 13:21

  49. Er det ikke snart dokumenteret at venstrefløjen kun kan klare sig med ufine metoder ?

    Kommentar by k.m. — 8. august 2021 @ 13:46

  50. PET = Antifa = Redox

    Kommentar by Revisoren — 8. august 2021 @ 17:40

  51. Kommentar by Revisoren — 8. august 2021 @ 17:40

    Ja siden de brugte venstre-radikale som eksperter ang diskursen på internettet.

    Så kan man ikke tænke andet.

    Kommentar by KineserSnot — 8. august 2021 @ 20:29

  52. Black Watch — 8. august 2021 @ 13:09:

    Så du bliver ved med at kommentere, selvom du synes det er “spild af tid” … ok …

    Kommentar by Peter Nielsen — 8. august 2021 @ 21:38

  53. Redox? Lyder som noget man tager,for at komme ud af et massivt alkoholmisbrug.

    Eventuelt et eskalerende hashmisbrug, med følgende psykoser.

    Kommentar by Hans peteresen — 9. august 2021 @ 15:41

RSS feed for comments on this post.