16. august 2021

Nørrebro: Eks-BZ’er blev overfaldet af 25-årig somalier, der i 2019 fik fængselsdom ifm. Paludan-demo

I forlængelse af mine to posteringer om overfaldet på eks-BZ’eren Martin Fjong Deyoung, kan Berlingske nu oplyse, at den anholdte er ‘en 25-årig somalier’. Pudsigt nok, blev han i 2019 idømt ni måneders fængsel for deltagelse i optøjerne, som indvandrere iscenesatte i forbindelse med Rasmus Paludans demonstration på Blågårds Plads. Selvom han var somalisk statsborger uden gældende opholdstilladelse, så blev han ikke udvist, men fik blot ‘en advarsel om at blive udvist’. Han kom til Danmark som 9-årig, og risikerer nok endnu en advarsel.

Mogens Petersen fra Nørrebro Lokaludvalg, familiens talsmand, afviser at der er tale om et integrationsproblem, og understreger at han hellere vil ‘kalde det et socialt problem’. Forstår man ikke kulturens betydning, så forstår man intet, og som jeg har skrevet tidligere: Når først man er rød, er skaden sket. Fra Berlingske.dk – Røg i fængsel efter optøjer på Blågårds Plads: Nu er den 25-årige somalier fængslet for groft overfald samme sted.

“For nylig er en nu 25-årig mand blevet sigtet for at deltage i et groft og meningsløst knivoverfald på Blågårds Plads, der sendte en 58-årig mand på hospitalet. Det var så voldsomt, at politiet nu efterforsker sagen som et drabsforsøg.

Retsdokumenter viser nu, at den 25-årige mand tidligere havde deltaget i de voldsomme optøjer mod politiet, da den racismedømte provokatør og leder af Stram Kurs, Rasmus Paludan, afholdt en demonstration på Blågårds Plads den 14. april 2019.”

(Collage: Berlingske om overfaldsmand, 2021 – Indvandrere gik amok under Paludan-demo, 2019)

“I et opslag på Facebook skriver moderen til Martins datters, at det er på tide at tale om »elefanten i rummet, ingen tør tale om’. Altså volden på Nørrebro: ‘Hvis ikke Indre Nørrebro selv laver et statement, så vil der opstå et tomrum, der hurtigt bliver indtaget af Paludan-segmentet, og det fører intet godt med sig. …

Familien ønsker at være anonyme i det her. Det er en helt almindelig familie, der normalt ikke har noget med pressen at gøre. De blander sig heller ikke i den offentlige debat. Sådan ønsker de fortsat, det skal være,’ siger Mogens Petersen og forklarer, at det ikke var meningen, at Facebook-opslaget skulle deles af andre og nå offentligt ud. Men sket er sket.” (Berlingske, 16. august 2021: Martin lå forsvarsløs på jorden, mens de stak ham med kniv: Nu kender vi detaljerne)

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/121016/trackback

34 Comments »

  1. Som jeg før har nævnt i tidligere inslag i denne sag :
    Karma is a bitch.
    Næste spørgsmål er så : Hvordan kan en somalier, uden gældende opholdstilladelse befinde sig i Danmark ?
    Han får nok 2 år for vold af særlig farlig karakter, er ude efter 1 år og kan herefter søge dansk statsborgerskab som velvilligt bliver givet af gloriepudsende politikere på borgen.

    Og ellers:
    Opsig konventionerne.
    start repatrieringerne.

    Fædrelandet.

    Kommentar by Neuhammer — 16. august 2021 @ 12:12

  2. En helt almindelig venstreradikal familie?

    Kommentar by Uwe Max Jensen — 16. august 2021 @ 12:16

  3. Stiller Stram Kurs op?

    Hvornår begynder de
    at samle vælgererklæringerne ind ?
    Jeg har slået et OT op på det forrige indlæg som #25. Det havde været mere passende her.

    Kommentar by Tommy , Robin & søn. — 16. august 2021 @ 12:17

  4. Jeg fryser mig stadig.
    Fryd Martin

    Kommentar by KineserSnot — 16. august 2021 @ 12:24

  5. Elefanten = Islam!
    Det er ganske ubegribeligt at man kan leve midt i moradset, og så benægte hvad der foregår omkring en. Det må være et kollektivt stockholmsyndrom, det er simpelthen den eneste forklaring der er plausibel!
    Selv Sofie Carsten Nielsen der afleverede et barn i børnehave eller var det skole, og kunne hører skyderi i nærheden, havde ikke den ringeste opfattelse af, at hun selv havde været med til at skabe grundlaget for skyderiet! Hvis man kan være så blind og faktaresistent vil selv ikke en hel flok elefanter kunne åbne ens øjne, og hun er ikke alene! I de kulturradikale kredse i København og såmænd også andre steder, laller man videre i tåbelig uvidenhed om egen naive uvidenhed! Man nægter simpelthen at accepterer, at muslimer kan være dødsens farlige, selv den dag man ligger blødende på fortorvet, med huller efter knivstik, vil man benægte at det har noget med kultur og religion at gøre! Venstrefløjen er ved at udvikle benægtelse til en tvivlsom kunstart!

    Kommentar by Den Nervøse — 16. august 2021 @ 12:24

  6. Jeg ser mantraet om at man ikke skal give højrefløjen krudt, stadig lever.

    Så hellere skjule sandheden.

    Kommentar by KineserSnot — 16. august 2021 @ 12:26

  7. – Ingen opholdstilladelse.
    – Advarsel om udvisning.
    Vi er for dumme.

    Kommentar by Ufrivillig skatteyder — 16. august 2021 @ 12:37

  8. dum. dummere. dommer

    Kommentar by Anonym — 16. august 2021 @ 13:18

  9. Dum. Dummere. Dommer.

    Kommentar by Jan hansen — 16. august 2021 @ 13:21

  10. Ja og det har intet med Islam at gøre ligesom Afghanistan intet har med Islam at gøre (Vi har lært lektien fra De politisk korrekte) :-).
    Støt SIAD.
    http://www.siaddk.wordpress.com og http://www.frafalden.dk
    Godm mandag. mvh Michael Unna

    Kommentar by Michael Unna — 16. august 2021 @ 13:46

  11. Det skulle ikke undre mig om retsvæsenet denne gang virkelig skruer bissen på og dommeren løfter pegefingeren og siger: “Fy, det her må du ikke så gerne gøre”.

    Kommentar by bjarne binee — 16. august 2021 @ 13:52

  12. EFTERSOM ALLE gammel-partierne i folkemordstinget er enige om at danskerne er uværdige til at blive i Danmark, hvorfor de skal fordrives, udskiftes og etnisk udrenses, har disse partier svært ved at se at overfald og mord på danskere skulle være et problem. Danskerne skal alligevel væk.

    Alle disse forbrydelser sker jo kun fordi danskerne er nogle fremmedfjendske racister, og så har de selv været ude om det. Somalieren har vel bare handlet i panik eller selvforsvar, og det har nok slet ikke været hans hensigt at ofret skulle dø af de mange knivstik.

    Et par spande dialogkaffe og et fem ugers krydstogt ombord på en luksusliner vil sikkert gøre denne voldsforbryder godt, og han vil komme tilbage som et nyt og bedre menneske. Der kan hjælpe med at opbygge og berige NY-Danmark.

    At udvise ham vil være synd for ham og meget inhumant. Bare spørg Rosa Lund, Jelved, Zenia og Sofie C. osv.

    Kommentar by BENT A — 16. august 2021 @ 14:01

  13. dum dummere dommer…….lol,lol,lol

    Kommentar by Tommy , Robin & søn — 16. august 2021 @ 14:11

  14. «Det var ikke meningen at facebook-oppslaget skulle deles av andre og nå offentlig ut»
    Nei vel?
    Så dette skulle holdes blant noen få på Nørrebro? At jeg kan sitte i Norge og lese om dette er ikke bra?
    At noen sier «karma» har jeg forståelse for, men velger selv å avstå fra enhver form for skadefryd, vi har rett og slett ikke tid lenger.
    «Familien ønsker å være anonyme…», det tror jeg på, men jeg tror også at dette er pga frykt for represalier, sosiale og/eller voldelige.

    Kommentar by Oslo/Norge — 16. august 2021 @ 14:45

  15. Arrrgh… og så lige én fra BZ miljøet

    Ja – så kan han jo bruge lidt tid på at tænke om hans kamp var en fejl

    HAHAHAHAA
    Der skal ikke være nogen tvivl om at jeg har det rigtig godt med det
    HAHAHAAHa

    Kommentar by Bjarne Jensen — 16. august 2021 @ 15:16

  16. PS.

    SEJR

    Kommentar by Bjarne Jensen — 16. august 2021 @ 15:17

  17. Uvidenhed gør ondt. End ikke, eller rettere: især ikke venstrefløjen går fri. Det må de hellere erkende nu end når det er for sent, for der kommer en tid hvor der er så mange vrede muslimer at alle kuffar bliver jaget vildt, især også de selvgode, det er dem muslimerne går efter først blandt andet pga. den manglende modstand.

    Spørgsmålet er om venstrefløjen er istand til at lære af deres fejl? Jeg tror det desværre ikke når jeg ser tilbage i historien.

    Kommentar by NulTolerance — 16. august 2021 @ 16:56

  18. Min fryd kan ikke beskrives.

    Kommentar by B. Christiansen — 16. august 2021 @ 17:05

  19. Hvad koster det ikke hospitalsvæsenet med alle de knivoverfald der er hver dag, og nogen dage flere om dagen. Blev der ikke indført en knivlov omredigeret i 2016? At man ikke må bære kniv på offentlige tilgængelige steder. Hvad med at få loven oversat til arabisk og lign. sprog. Men de kan nok ikke læse, så det er også spild, ligesom alt det andet.

    Kommentar by IES — 16. august 2021 @ 17:08

  20. Endnu et svar til de folk, som venter på at “folk vågner op”. Selv når folks egen familie bliver udsat for voldsomme overfald er de kun klar til at tale helt generelt om “volden på Nørrebro”, IKKE om HVEM det er, som er stærkt overrepræsenteret i volds-statistikkerne og som udgør det primære problem. Med andre ord: De vågner aldrig op!

    Kommentar by Peter Nielsen — 16. august 2021 @ 17:50

  21. “Forstår man ikke kulturens betydning, så forstår man intet, og som jeg har skrevet tidligere: Når først man er rød, er skaden sket.”

    Jep. Og lad mig tilføje: Kultur er skabt af biologi, af mennesker med en bestemt etnicitet/race. Afrikanere har skabt afrikansk kultur og afrikanske samfund. Vesterlændinge har skabt vestlig kultur og vestlige samfund. Forskellige etniciteter/racer skaber forskellige kulturer og har forskellig adfærd.

    Kommentar by Peter Nielsen — 16. august 2021 @ 17:56

  22. @Peter Nielsen:

    Er den til mig?

    Selvfølgelig kan folk vågne op, kender selv til flere tidligere “frelste venstreorienterede” der har lugtet lorten i bageriet, og de er nu tilhængere af massive hjemsendelser og ønsker overhovedet ikke islams tilstedeværelse. Sådan går det for nogle af dem der oplever det på egen krop, men selvfølgelig gælder det ikke alle.

    Hvis du læser hvad jeg skriver står der at jeg tvivler på de kan lære af deres fejl hvilket betyder at de aldrig vågner op. Det er ikke noget jeg går og venter på.

    Kommentar by NulTolerance — 16. august 2021 @ 18:39

  23. > Tommy , Robin & søn. 16. aug. 2021 12:17
    Giv din vælgererklæring til Nej Til Islam I Danmaark.

    Kommentar by Nielsen — 16. august 2021 @ 18:50

  24. #23 By Nielsen kl 18.50 Tak

    Kommentar by Tommy , Robin & søn — 16. august 2021 @ 20:43

  25. “Hvis ikke Indre Nørrebro selv laver et statement, så vil der opstå et tomrum, der hurtigt bliver indtaget af Paludan-segmentet, og det fører intet godt med sig.”

    Her begår moderen en klassiker. Hun er lige ved at være modig og sige sandheden, men vælger i stedet at bashe Paludan, som absolut intet havde med det ekstremt brutale overfald at gøre.

    Kommentar by Johnson — 16. august 2021 @ 20:54

  26. NulTolerance — 16. august 2021 @ 18:39 skrev:

    “Er den til mig?”.

    Nej, jeg havde ikke dig – eller nogen andre navngivne personer – i tankerne, det var mere en generel betragtning.

    Og ja, du har da ret i, at der selvfølgelig er nogen, som vågner op … det er da opmuntrende, at du kender flere.

    Men jeg har bare set alt for mange eksempler, hvor folks egne børn/familie/venner bliver overfaldet/voldtaget og hvor de har mere travlt med at sige, at de skam ikke er “racister” og at deres historie ikke skal “misbruges af højre-ekstreme” etc. end de har med at fordømme de fremmedes adfærd.

    Kommentar by Peter Nielsen — 16. august 2021 @ 20:55

  27. Hvordan kan flere læsere mon synes at være så naive og / eller uoplyste, at de seriøst forestiller sig, at danskerne (og europæerne generelt) kan stemme sig ud af dette ragnarok?

    Tror de mon seriøst, at de, der bevidst har iværksat dette vil tillade at det hele rulles tilbage?…

    Kommentar by Jens Jensen — 17. august 2021 @ 01:29

  28. Kommentar by Jens Jensen — 17. august 2021 @ 01:29

    Tak for indlæg. Jeg savner måske bare hvad du så selv tror og mener? Er vi ude i noget Rothschild, Vatikanet eller illuminati? Noget good shit?

    Kommentar by Thomas M. — 17. august 2021 @ 01:59

  29. Fjong Dellegong pissede og sked konstant i vandet, og pludselig en dag, blev han selv tvunget til at drikke det…

    Fryd, fryd og atter fryd, meget mere af det ..

    Gud bevare Danmark, for Allah vil med garanti ikke . . .

    Kommentar by Christian Sørensen — 17. august 2021 @ 02:00

  30. #25 By Johnson kl 20.54
    “…opstå tomrum der vil blive overtaget af Paludan segment…”

    Jeg er helt enig. Venstrefløjen kaster altid skyld og ansvar fra sig. Men står moderen og de øvrige venstrefløjsere ikke også selv overfor et stort “tomrum” af mere og mere vold og trusselskultur , de selv vil være og blive målet for. De har i årevis/årtier hjulpet og faciliteret denne voldskultur. Nu står de i midten af den ,- med hvilke muligheder for at slippe derfra? Er det et “Titanic” – venstrefløjserne , der synker i den stille sorte nat? (Jeg tænker bare…. de må være rædselsslagne nu ? (hvem skal komme dem til undsætning?))

    Kommentar by Tommy , Robin & søn — 17. august 2021 @ 05:46

  31. @Thomas M.

    Du nævner jo skurken ved rette navn (Rothschild), men ikke dem alene, der forekommer at være en del, der tilhører denne minoritet og som arbejder i såvel finans som politik, medier og meningsdannere, dommer- og embedsstand etc. der forekommer at agiterer for at bekrige hvide.

    Det kan være vedr. indvandringen, promoveringen af homofili, skabelsen og promoveringen af feminismen og opløsningen af kønsrollerne etc. etc.

    “Karl Marx” (var ikke hans egentlige navn, som så ofte skiftede også han navn) – han blev født “Moses Mordecai Levy”.

    Kommentar by Jens Jensen — 17. august 2021 @ 09:26

  32. Hvorfor skal vi fodre på kriminelle udlændinge?

    Kommentar by Hul igennem? — 17. august 2021 @ 17:15

  33. Jens Jensen — 17. august 2021 @ 09:26:

    Jeg vil anbefale dig at læse bogen: “The Culture of Critique” :-)

    Kommentar by Peter Nielsen — 17. august 2021 @ 18:58

  34. Et bud…
    https://ekstrabladet.dk/krimi/80-aarig-med-rollator-overfaldet-af-unge/8788509

    Kommentar by P — 17. august 2021 @ 20:15

RSS feed for comments on this post.