28. august 2021

Jakob Sheikh, journalist: Islam er ‘en opdigtet fjende’, vi skal acceptere ‘en vis grad af jihadistisk vold’

“Det er et statsopbyggende projekt, som i sin grundidé er konstruktivt.”, skrev den daværende Politiken-journalist Jakob Sheikh om Islamisk Stat tilbage i 2015. Senere blev han rådgiver for justitsminister Søren Pape Poulsen, og nu har han så udgivet endnu en apologetisk bog om jihadisme. Her folder han sig ud i et interview med Weekendavisens Mads Staghøj – Den rationelle fjende.

“I sin nye bog tager journalisten Jakob Sheikh livtag med krigen mod terror og opfordrer os til at lytte til jihadisterne. …I sin nye bog, der bærer den usminkede titel Vi tabte – Hvordan jihadismen besejrede Vesten, der udkommer i anledning af tyveåret for 11. september, går Sheikh ufortrødent linen ud: Glem de barbariske selvmordsterrorister drevet af blind religiøs vrede og ødelæggelsestrang. Jihadismen er ikke alene konstruktiv, den er ‘dybt meningsfuld’…

Læg dertil mediernes bidrag til den offentlige samtale siden 11. september, hvor muslimer over en bred kam begyndte at blive fremstillet som en sikkerhedstrussel. Ifølge Sheikh har det skadet pluralismen og i sidste ende demokratiet.

‘… Muslimer betragtes ofte som en femtekolonne i samfundet. Derfor har vi gjort hele det muslimske mindretal til omdrejningspunktet for vores terrorforebyggelse. Det har betydet, at vi har forebygget radikalisering alt for bredt med en ufokuseret indsats, hvor kræfterne ikke rettes præcist nok mod dem, der kan udgøre et sikkerhedsproblem,’ siger Jakob Sheikh.

‘… På det nationale plan er vi nødt til at gøre op med forståelsen af, at ‘islamisk kultur’ i sig selv er en national sikkerhedstrussel.

– Du skriver, at vi bliver nødt til at acceptere en vis grad af jihadistisk vold i vores samfund i fremtiden.

Hvorfor dog det?

‘Det er vi nødt til – ligesom vi accepterer et vist niveau af andre forbrydelser. Vi er nødt til at gøre op med, at vi skal udrydde et fænomen, som i sin natur er uudryddeligt. …”

(Collage: Jakob Sheikh, tidligere Politiken, tidligere rådgiver for Justitsminister Pape Poulsen)

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/121315/trackback

36 Comments »

  1. Bedste argument for at hjemsende ALLE muslimer!

    Kommentar by Jørgen Nielsen — 28. august 2021 @ 10:07

  2. “vi accepterer et vist niveau af andre forbrydelser”

    Gør vi det, Jakob? Hvem er vi? Tror du virkelig, at hr. og fru Danmark vil dele din opfattelse af jihad? Hr. og fru Politiken-læser er måske med dig, indtil de personligt bliver ramt, men flertallet er ikke.

    Kommentar by Crass Børsting — 28. august 2021 @ 10:08

  3. tidligere rådgiver for måske danmarks næste statsminister !!

    tænk over det.

    Kommentar by jesper — 28. august 2021 @ 10:27

  4. Jeg tror stadig ubetinget på det, som salig Mogens Glistrup advarede os alle imod i hans artikel “Muhamedanerfrit område”, der stammer fra november 1990:

    https://fremskridtdk.wordpress.com/2012/08/22/muhamedanerfrit-omrade/

    Kommentar by Karsten Lund — 28. august 2021 @ 10:30

  5. Mindst 170 dræbt ved bombeangreb i Kabul
    Det er ikke en opdigtet teaterforestilling men blodig alvor

    Det må de leve med i deres hjemlande hvis de synes det er sjovt, det skal vi ikke i Danmark.

    Kommentar by k.m. — 28. august 2021 @ 10:32

  6. Smid Jakob på møddingen. Jo hurtigere des bedre. Han er ondskab.

    Kommentar by Nielsen — 28. august 2021 @ 10:36

  7. https://denkorteavis.dk/2021/indvandrer-stak-51-aarig-mand-ihjel-i-dennes-hjem-i-herning/

    “Retten vurderede imidlertid beviserne anderledes og dømte den 39-årige mand skyldig i manddrab. Han skal nu 12 år i fængsel og er udvist af Danmark for bestandig.”

    Kommentar by k.m. — 28. august 2021 @ 10:36

  8. Vi skal normalisere omgangen med og tilgangen til islam og muslimer – og acceptere et vist niveau af jihadistiske forbrydelser? Er det fra Rokokoposten?

    Kommentar by BE — 28. august 2021 @ 10:46

  9. Muhamedanere!
    Politiken!

    Kommentar by Bastardo — 28. august 2021 @ 10:54

  10. “Ifølge Sheikh har det skadet pluralismen og i sidste ende demokratiet”

    Hvordan kan noget skade noget som ikke findes i koranen? Er han en frafalden muslim?

    Kommentar by tavsen — 28. august 2021 @ 11:18

  11. Hvornår begynder hjemsendelserne?

    – Og hvor hurtigt kan Danmark blive verdens førende på produktion af faldskærme?

    Kommentar by Polka - je suis Hr. Naturli' — 28. august 2021 @ 11:31

  12. Vi skal ikke finde Os i noget som helst fra islams side. Det er på tide at islam bliver sat på plads og helst af Vores regeringen.

    islam har kun ført til vold, ødelæggelse og splittelse her i Danmark, for ikke at tale om resten af verden. Jeg ville personligt aldrig bebrejde en Dansker der tager loven i egen hånd overfor islam, berettiget som uberettiget. Hvis jeg ser noget så, har Jeg ikke set noget!

    Jeg er simpelthen ligeglad efter 40 års forgæves forsøg på at civilisere islam. Det fører ingen steder hen og kommer aldrig til det og det koster Os røven ud af bukserne hver eneste dag, så stop det.

    Kommentar by Santor — 28. august 2021 @ 11:48

  13. Et multietnisk “samfund” kan ikke være demokratisk. Der er masser af empiriske data som viser, at basis for et demokrati er et civilsamfund med tillid og association hinanden. Den basis er der ikke i multietniske eller i samfund som på anden måde er fragmenteret. Det amerikanske demokrati er ved, at gå i opløsning pga. multietnicitet. Det er kun repressive stater, der kan holde etnisk fragmenteret samfund sammen. At have universelle værdier med tro på, at redde andre mennesker fra fremmede kulturer i stort antal og give dem ophold er et anti-demokratisk projekt.

    Kommentar by CCC — 28. august 2021 @ 11:58

  14. Hvor skal grænsen så sættes ifølge Jakob Sheikh og de Konservative, som åbenbart lader sig rådgive at denne 5. Kolonne-appeasement-muslim, der er god til kommunikation.

    Tror Pape danskerne kan føres bag lyset med et flot sprog.

    Sig nej til Eric Kaufmann-strategien, fortæl Pape han skal skamme sig.

    Kommentar by KineserSnot — 28. august 2021 @ 12:08

  15. “Hvordan jihadismen besejrede Vesten, og hvordan vi kommer videre som tabere” – Hørte jeg en loppe gø!? – Jihadisterne har sgu da ikke besejret Vesten; Gosh! – Og taberne er jo ikke Vesten, men de stakler som fortsat, uden skolegang- og fremtid, skal henleve deres liv i det shithole Vesten langt om længe har været kloge nok til at forlade – Er du helt rask Jakob Sheikh?

    Kommentar by T. Flodur — 28. august 2021 @ 12:26

  16. Hvis Jakop Sheikh virkelig mener at “Jihadismen besejrede vesten” så hører han jo til sejrherrerne. Jeg forstår derfor ikke ikke første del af titlen “Vi tabte”. Er Jakob Sheik skizofren? Eller er han bare muslim, journalist og medlem af sekten “Politiken”?

    Kommentar by bjarne binee — 28. august 2021 @ 13:05

  17. Jakop Sheikh må da være muslim, de er nemlig ikke til at stole på. Noget uforståeligt han kommer med.

    Kommentar by IES — 28. august 2021 @ 13:10

  18. Søren Pape er som hovedparten af De Konservative kulturradikal, politisk korrekt, hattedame og åndelig venligboer, kort sagt en vatnisse. Han går bare stille med det og i stedet lader Markus Knuth tale nogenlunde fornuftigt, da det kan lokke stemmer til, præcist som Inger Støjberg i en periode gjorde det for Venstre.

    Kommentar by bjarne binee — 28. august 2021 @ 13:16

  19. “rådgiver for justitsminister Søren Pape Poulsen”.

    Det siger rigtig meget om Søren Pape, at han vælger “Sheikh” som rådgiver. Han har måske brug for rådgivning i forhold til hvordan han hurtigst muligt kan få udskiftet den danske befolkning med fremmede? Det virker ellers som noget han har godt styr på.

    Kommentar by Peter Nielsen — 28. august 2021 @ 14:13

  20. NÅR BLINDE OG DØVE VÆLGERE LEDES AF BLINDE OG DØVE POLITIKERE, skal det jo ende galt. Og for hver dag kommer vi da også tættere og tættere på libanesiske og svenske tilstande. Libanon er nu kollapset, og Sverige er i begyndende kollaps.

    Kommentar by BENT A — 28. august 2021 @ 14:19

  21. Danskerne er meget pragmatiske mennesker. Du skal kende en muslim på hvad han gør – ikke hvad han siger.
    Jakob Sheikh: “… Muslimer betragtes ofte som en femtekolonne i samfundet….”
    Muslimer ikke alene betragtes som femtekolonne – de opfører sig som femtekolonne uafvidende. Muslimen er født og opdraget til fanatisk accept af islams dogmer (islam er en dogmesamling). Den rettroende kan derfor kun eksistere i et islamisk samfund, alt udenfor den islamiske verden er farlig og fjendtligt – så muslimer kan kun leve et sandt islamisk liv i sande islamiske omgivelser.
    Derfor betragter muslimer ikke sig selv som ‘femte kolonne’, men som bærere af sandhed og visdom. Hvem kan dog have noget imod at blive belært og opdraget i den sande muslimske tro?
    Så ensporet indædt idiotisk er muslimers horisont; de har alle en fanatisk missionær indsprøjtet i hjernen uden at erkende 5’te kolonne missionæren.

    Denne dødbringende ‘missionærholdning’ kendes også hos kristne missionærer – vi kommer ikke bare med kristendom, vi kommer med kristne landes kultur, som i hedninge skal æde råt.

    Kommentar by Gustav Jensen — 28. august 2021 @ 14:33

  22. Vi accepterer over hovedet ikke nogen form for vold saa uden det ny segment i befolkningen ville vi det mindste have 34% mindre og det er da en begyndelse

    Kommentar by dunk — 28. august 2021 @ 14:34

  23. Jakob Sheikh og Nagibullah Khaja er kendte IS-terrorister, der udøver taqiya i Danimakistan. Nagibullah Khaja har haft direkte adgang til al-Qaeda og Taliban længe.

    Kommentar by Syrienblog — 28. august 2021 @ 14:58

  24. Det er nogle gange nødvendigt at vælge side. Danmark skal ikke igen være flødeskumsfronten,som under 2.verdenskrig. Hvad der foregår i hovedet på IS tilhængere og de andre grupper,der sikkert nu hoverer over Vesten nederlag i Afghanistan,er irelevant.De skal bekæmpes hvor de end stikker hovedet op.

    Kommentar by Per K. — 28. august 2021 @ 15:12

  25. “…i bliver nødt til at acceptere en vis grad af jihadistisk vold…”

    Hvordan omgås man en muslim uden risiko for at komme til skade?
    Og hvorfor skulle jeg dog med vilje løbe denne store risiko?
    Fordi de fleste politikere er hjernelamme, behøver jeg da ikke være lige så dum og risikovillig på andres vegne som dem – ellers tak.

    Kommentar by Gustav Jensen — 28. august 2021 @ 16:44

  26. Skrev han virkeligt det? Jamen han kommer i så fald med det bedste vidnedsbyrd om, at den hidtidige indvandringspolitik, er en dundrende fiasko! Vi bliver nødt til at accepterer en vis grad af jihadistisk vold i vores samfund i fremtiden!
    Jamen det er fuld tilståelse! Vi er nogen, der kan huske tiden fra før 1983, dengang havde vi et tillidssamfund! Nu må vi accepterer en vis grad af jihadistisk vold, læs det lige igen, hvordan lyder det?

    Kommentar by Den Nervøse — 28. august 2021 @ 17:23

  27. “Vi er nødt til at gøre op med, at vi skal udrydde et fænomen, som i sin natur er uudryddeligt.”
    Jeg kunne nu godt forestille mig et antal måder at udrydde et uudryddeligt fænomen på. De er måske ikke alle lige kønne eller lige lovmedholdige, men sådan er det. Bare mine tanker.

    Kommentar by ino — 28. august 2021 @ 17:26

  28. Er Mona hans søster?

    Kommentar by Rinus — 28. august 2021 @ 17:34

  29. Jamen jamen han fik da vist forkert fat i noget. Museerne kommer ikke til at besejre os. Det bliver over vores lig

    Kommentar by H. Nielsen — 28. august 2021 @ 18:19

  30. @6 by Nielsen kl 10.36 Ja . Også ser han da godt ud , ikk?

    Kommentar by Tommy , Robin & søn. — 28. august 2021 @ 18:33

  31. Ifølge mange ANTI-DANSKE politikere og journalister skal vi danskere acceptere en kæmpemæssig grad af jihadistisk vold plus røverier, mord, påsatte brande, voldtægter, dødskørsler og mange andre forbrydelser.

    Kommentar by BENT A — 28. august 2021 @ 19:49

  32. Vel skal et samfund da ej acceptere nogen grad af voldelig jihad, her bestemmer vi selv hvad vi vil have og vil vil ikke have mere islam, for deraf kommer kun denne vold. Dvs. der skal sendes et utal folk retur uanset fødested, thi kulturelt er problemet identificeret for længst. Det er alene politisk vilje der mangler. Islam og muslimsk kultur er problemet, lige så lidt som demokrati kan virke i Afghanistan, kan islam fungere i Vesten. Der er kun et svar til ‘eksperter’ som Sheikh; mindre islam, ikke mere. Mens han muligvis ikke forstår dette, forstår vi andre så til gengæld hans mest sandsynlige værdimæssige ståsted.

    Kommentar by LarsB — 28. august 2021 @ 21:33

  33. Er han ikke broder til Mona Sheikh ansat i DIIS? Hun blev smidt ud af de Radikale pga. af Sharia sympatier for en del år siden. Denne familie er øjensynligt en del af den islamiske 5. kolonne i Danmark. Utroligt hvordan medieeliten fedter for dem og gør dem til orakler. De har priviligeret adgang til mikrofonerne.

    Kommentar by JC — 29. august 2021 @ 12:04

  34. Ja. Hvad er der andet at sige end – Støt SIAD. http://www.siaddk.wordpress.com og http://www.frafalden.dk
    God mandag. mvh Michael Unna

    Kommentar by Michael Unna — 30. august 2021 @ 10:35

  35. Jeg har ikke hørt et pip fra siad siden 2017 modsat GI, PGL, SK/HL. Gad vide om siad er opløst?

    Kommentar by Saul — 30. august 2021 @ 17:46

  36. Hvis muslimerne ikke udvises fra Danmark og dansk statsborgerskab fratages de nuværende foræringer af det kostbareste nationen besidder – statsborgerskabet, vil kreaturvognene igen komme til rulle på skinnerne.
    Skylden herfor kan kun gives folkeforrædderne på borgen.

    Kommentar by Oliver — 30. august 2021 @ 19:06

RSS feed for comments on this post.