3. september 2021

DF’er i retten (retweet): ‘Den person, som lavede det oprindelige tweet, er hverken afhørt eller sigtet’

Andre er sikkert uenige, men jeg betragter mig selv som arketypen på en lovlydig borger. Det er dog svært, at bevare illusionen om retfærdighed, når jeg tænker på min kommende retssag, og rækken af retssager direkte møntet på islamkritiske meningsdannere. Der tegner sig et mønster: Naser Khader, Morten Messerschmidt, Inger Støjberg, Lars Hedegaard, Snaphanen-Steen, Jaleh Tavakoli, Uwe Max Jensen, Mette Thiesen, Rasmus Paludan, og mange flere. Går du offentligt i rette med Islam som kultur og religion, eller masseindvandringen som fænomen, så ender du i retten før eller senere. Lad os bare kalde det ‘lawfare’.

Dansk Folkepartis Erik Høgh-Sørensen i retten for et ‘retweet’. Fra EB.dk – DF-profil i retten for deling på Twitter.

“Folkevalgte i Region Nordjylland for Dansk Folkeparti og medlem af partiets hovedbestyrelse – Erik Høgh-Sørensen – kræves idømt en bøde på 7500 kroner for at videregive andres private forhold.

Konkret mener anklagemyndigheden, at krænkelsen er sket ved at dele billeder på Twitter af en 16-årig gerningsmand og et 14-årig offer i en voldssag fra Sønderborg.

– Jeg ser frem til at blive frifundet, fordi jeg ikke har brudt loven…, siger Erik Høgh-Sørensen…

– Den person, som lavede det oprindelige tweet, er hverken afhørt eller sigtet, så der er ingen lighed for loven. Det virker som om, at politiledelse og anklagemyndighed bare er ude på at undergrave en islamkritisk folkevalgt midt i valgkampen, siger han.”

(Orson Welles’ filmatisering af Franz Kafkas Processen, 1962)

The misuse of legal systems and principles against an enemy, such as by damaging or delegitimizing them, wasting their time and money (e.g. SLAPP suits), or winning a public relations victory.” (lawfare, jf. Wiki)

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/121478/trackback

78 Comments »

  1. Er klimaet en mærkesag for dig, når du skal stemme til kommunalvalget?
    DR spørger retorisk brugere på deres FB-side…
    https://www.dr.dk/nyheder/regionale/hovedstadsomraadet/vi-skal-taenke-klima-ind-i-alt-vi-goer-klimakampen-rykker-ind-i?cid=soc_facebook_drnyheder_post_jveaaxt4
    I forhold til migration kommer der nok ikke en lignende kampagne.

    Tesfayes erkendelse af Orbans realistiske kurs (piopio)
    er heller ikke noget DR finder videre interessant.

    Erik Høgh-Sørensen har ret i sin formodning, denne retssag mod
    en DF-politiker for at bringe et retweet er et forsøg på at lukke en politisk ukorrekt debat ned.

    I lang tid har afledningsmanøvren været Covid, nu er vi tilbage
    ved klima-politikken som løftestang for mindre fokus på migration.

    Skal vi ikke gætte på at den kommende kommunale valgkamp og,
    for den sags skyld, det næste
    folketingsvalg bliver med et altoverskyggende fokus på
    KLIMA KLIMA KLIMA?

    nyd det smukke sensommervejr, nyd hinanden, nyd frisindet og friheden
    i Danmark, politik og nyheder er noget deprimerende møg i den tid vi lever i.

    god fredag til alle på Uriasposten

    Kommentar by konservativ — 3. september 2021 @ 10:45

  2. ALLE DANSKERE er i farezonen, hvad enten de mener noget i det offentlige rum eller ej. Bare det at være dansker er blevet en risiko, og den stiger uafbrudt. Risikoen er til stede hele tiden, direkte eller indirekte. Man behøver ikke sige, skrive, vide eller mene nogetsomhelst rigtigt eller forkert, man kan blive offer for gammel-partiernes politik under alle omstændigheder og på utallige forskellige måder.

    Og det bliver mere og mere sandsynligt at man selv eller ens kære bliver ramt. For vi lever allerede i et samfund som på mange områder er et koldt, løgnagtigt, uretfærdigt, udemokratisk, irrationelt, voldeligt, umenneskeligt, absurd og kafkask samfund.

    Partierne og medierne manipulerer og hykler løs året rundt, op til valgene serveres tonsvis af valgflæsk, og efter valgene står den på brudte løfter hele vejen igennem. Ærlighed, fornuft, moral og fædrelandskærlighed er blevet sjældenheder i politik. Åndelig fattigdom er der derimod ingen mangel på.

    Alle danskere bør skynde sig at læse Kafkas “Processen” og Orwells “1984”, Antony Beevors “Anden verdenskrig” og Parkinsons “Parkinsons Lov”. Og læs om skueprocesser og politisk forfølgelse. Og om nazisternes og kommunisternes terror og om massemord på uskyldige og sagesløse børn og voksne.

    I det hele taget burde danskerne sætte sig meget mere ind i hvad der venter uvidende, historieløse og godtroende borgere af rædsler, hvis ytringsfriheden og demokratiet helt forsvinder. En uvidende, glemsom og sovende befolkning dømmer sig selv til at ende i elendighed.

    Sagerne mod Glistrup og Ninn Hansen var politiske processer. Også rigsretssagerne mod Snaphanen, Støjberg og Messerschmidt m.fl. er først og fremmest politiske sager. Det juridiske er et røgslør.

    (Iøvrigt ser det ud som om mange gode bøger og film er begyndt at forsvinde. Er de “ukorrekte” eller for oplysende?)

    Kommentar by BENT A — 3. september 2021 @ 11:01

  3. Også (rigs)retssagerne mod…..

    Kommentar by BENT A — 3. september 2021 @ 11:05

  4. Rigsretssagen mod Støjberg er en skandale, og alle som har stemt for den, har blameret sig selv.

    Kommentar by BENT A — 3. september 2021 @ 11:08

  5. Fuck Mohammedanmark, et folkefærd som helt bevidst ofre sine egne børns liv og helbred til importerede udlændinge og muslimske terrorister, voldtægtsforbrydere og alle andre former for kriminelle udlændinge og djævlekult medlemmer, har som folkefærd mistet sin ret til at overleve – Fuck Mohammedanmark!

    Kommentar by piphans — 3. september 2021 @ 11:15

  6. I forlængelse af BENT A´s indlæg fra 03. september 2021 kl. 11:01 kan interesserede høre et radiointerview med Mogens Glistrup, som handler om Glistrupsagen.

    Interviewet stammer fra den 22. oktober 1999.

    https://www.youtube.com/watch?v=3u0PNxXcy0E&t=498s&ab_channel=MogensGlistrupradiointerviews

    Kommentar by Karsten Lund — 3. september 2021 @ 11:25

  7. Lighed for loven.

    Er Rødgardisters jihadkampråb for at få magten, og når magten er vundet, vender bøtten og Gulag er i sigte for dissidenter, der ikke underkaster sig den rette tro.

    Kommentar by tavsen — 3. september 2021 @ 11:28

  8. Ps.
    Har vi nogensinde fået svar på, hvorfor det er i orden med dhimmi strisserne i Mohammedanmark at vise et billede af en dødt flygtninge barn på stranden, men det er ikke tilladt af vise et billede af en person dræbt af muslimer eller flygtninge?

    NB 90 mandater eller undergang.

    Kommentar by piphans — 3. september 2021 @ 11:32

  9. Karsten Lund — 3. september 2021 @ 11:25

    Tak for det gode interview, hvor Glistrup får sagt nogle sandheder. Om hvorfor Nordisk Fjer kollapsede etc.

    Kommentar by tavsen — 3. september 2021 @ 11:40

  10. Det er politisk forfølgelse og et samlet folketing sidder helt roligt og lader det ske. Vi kan ikke tillade at politi og anklagemyndigheden tiltager sig magt ud fra et personligt politisk synspunkt.

    Der burde udbryde borgerkrig på det grundlag men eftersom befolkningen er ubevæbnede og i øvrigt lige så ligeglade sker der intet.

    Kommentar by Santor — 3. september 2021 @ 11:48

  11. Ja, de rødradikale “journalister” på de statsejede medier slikker sig om munden, med udsigt til endelig at få ram på deres hadeobjekt Inger Støjberg.
    En “reporter” på TV2 Fake News i går:

    “Nu er alvoren ved at gå op for hende.”

    Endvidere nævnes det konstant på DDR og TV2 Fake News, at Støjberg kan idømmes 2 års fængsel…

    Kommentar by Revisoren — 3. september 2021 @ 12:13

  12. “Far og søn stak mor med med kniv: Hun var ikke rettroende muslim | BT Krimi – http://www.bt.dkhttps://www.bt.dk/krimi/far-og-soen-stak-mor-med-med-kniv-hun-var-ikke-rettroende-muslim

    Kommentar by P — 3. september 2021 @ 12:14

  13. Kulturberigelsen er nået til Randers.

    En torsdag morgen i september sidste år blev en 44-årig kvinde dræbt i Randers. Det skete, da hendes søn stak hende flere gange med en kniv i hovedet, i halsen og på kroppen.

    Blandt andet fordi hun ikke var rettroende muslim, lyder anklagen.

    Men den 17-årige dreng var ikke alene om drabet, mener anklagemyndigheden. Derfor er både sønnen og hans 60-årige far, der var gift med kvinden, tiltalt for forbrydelsen.

    Kommentar by Saul — 3. september 2021 @ 12:15

  14. Santor — 11:48

    Helt enig! – Men jeg tror desværre at problemet rækker udover beslutninger truffet af politi og anklagemyndighed; forfølgelsen kommer fra højere sted (som jeg skrev i en anden tråd) fra en eller anden giftig lomme i Justitsministeriet/PET – Hvis det er en dagsorden udtænkt af politiet/anklagemyndigheden, så burde det være let at få stoppet, alt ved at trække den håndsky vrøvleakrobat (Læs: Justitsminister Nick Hækkerup) i samråd!?

    Kommentar by T. Flodur — 3. september 2021 @ 12:23

  15. Men DDR har ingen betænkeligheder ved at invitere den venstreradikale voldspsykopat Pelle “AFA” Dragsted i studiet gang på gang.
    I aftes deltog Pelle-drengen nok engang i Debatten på DR2…

    Kommentar by Revisoren — 3. september 2021 @ 12:26

  16. Hæ hæ velfare-lawfare-warfare kulturmarxisterne på den igen.
    Nazist-Nyrup støtter Bush,som støtter det militærindustrielle entity.
    Banksterne scorer kassen på salg til begge sider af konflikterne.
    Kan nogen huske Leif Panduros “Naboerne”?

    Kommentar by Nielsen — 3. september 2021 @ 13:01

  17. Det er helt tydeligt politisk, der er ingen mulighed for at bortforklare det!
    Temmelig uskyldige forseelser på højrefløjen bliver forfulgt med bål og brand, mens alvorlige forbrydelser på venstrefløjen forbliver upåtalt!
    Lige nu kører rigsretsagen mod Inger Støjberg, barren er dermed sænket for hvornår nogen bringes for rigsretten. Dommerne vil få travlt i fremtiden for rigsretten skal åbenbart kaldes sammen for ting, som burde kunne løses med en næse, i virkeligheden en lille næse! Jeg mener de unge piger kom jo tilbage under dynerne til de ældre mænd! Jeg håber de er stolte på venstrefløjen!
    Blandt de politiske dommere finder vi Anne Grethe Holmsgaard udnævnt af SF! Hun har i den grad en blakket fortid og faktisk burde det være hende på anklagebænken i stedet for i dommerpanelet! Hun har nægtet at tage afstand til Terror, hun har besøgt de ledere i PFLP som kørte Blekingegadebanden og underskrevet en fælleserklæring med dem!
    Blekingegadebanden myrdede som bekendt en dansk politibetjent i et terrorlignende røveri mod Købmagergade postkontor! Hun har ligeledes nægtet at tage afstand til terrorangrebet ved OL i München. Hun bliver i en kronik i Information beskyldt for antisemitisme, og nægte at tage afstand til et terrorangreb hvor en palæstinenser sejlede ind på en strand og myrde 37 heraf flere børn! Jo i sandhed en hyggelig dame.
    Det er mig uforståeligt at SF kan udnævne en terrorsympatisør til dommer!

    Kommentar by Den Nervøse — 3. september 2021 @ 13:05

  18. # 14.
    Flot indlæg.
    SF = Særligt Forurene.

    Kommentar by NED MED ALTING — 3. september 2021 @ 13:22

  19. Det er mig uforståeligt at SF ikke er blevet så grundigt udskammet,at ingen -som i ingen- vil stemme på de samfundsnedbrydelige elementer. Holmsgaard,Wilhjelm,Sohn og alt det slæng har aldrig haft jordforbindelse. Det eneste der foregår i deres reptilhjerner,er smæderiet af kapitalisme.
    Næppe én af dem fatter Danmarks Nationalbanks natur og virkemåde.

    Kommentar by Nielsen — 3. september 2021 @ 13:23

  20. # 14 igen.
    Så var der SF borgmesteren fra Langeland samt hans mange støtter af gutmenchen der råbte på mere berigelse. Men kun til regeringen foreslog at udvisningscenteret skulle flytte til netop Langeland. Som en krølle på halen kan nævnes at det center regeringen vist nok allerede havde købt, blev købt af en yderst økonomisk kreativ sælger.

    Kommentar by NED MED ALTING — 3. september 2021 @ 13:25

  21. Kan det være andet end ONDSKAB OG IDIOTI når man som dansker kan blive udsat for magtmisbrug, diskrimination, mishandling, hetz, overfald, grov uretfærdighed og juridisk forfølgelse for at være hvid, for at være mand, for at være en kernefamilie, for at sige sandheden, for at være et barn, for at være gammel, for at være syg, for at være ansvarsbevidst, for at være dansker, for ikke at være indvandrer.

    Selv noget så uskyldigt som at være et barn eller en familie tiltrækker politisk ondskab i dagens Danmark. Lever vi stadig i et yndigt land?

    Kommentar by BENT A — 3. september 2021 @ 13:25

  22. ” 16.
    Netop, husker du da O. Sohn var `Økonomimister?

    Kommentar by NED MED ALTING — 3. september 2021 @ 13:26

  23. # 18.
    Hov hov, husk: Det Danmark du kender.

    Kommentar by NED MED ALTING — 3. september 2021 @ 13:27

  24. Der må jo foreligge nogle anmeldelser i de sager som er omtalt i artiklen. Politiet opretter ikke sager ud af den blå luft.

    Og jeg tør vædde min bare r.. på at anmelderne stemmer langt til venstre for midten, og måske er anmelderne oven i købet politikere.

    Men, det virker også den anden vej. De røde kan også anmeldes. Her er et link til DDF’s anmeldelser og domme:
    http://www.dendanskeforening.dk/side529.html

    Interessant læsning for dem der måtte ønske at gå til modangreb på de rødes evige tilsvining af dansk/nordisksindede bloggere, politikere m.fl…

    Odd

    Kommentar by Odd S. — 3. september 2021 @ 14:19

  25. > 13:26
    Nej. Men jeg husker de fleste af disse fagforeningsscheisters fra Dhimmmi-Radioens Danmarks Dumme Ramsdanradio og ikke minst fra Socialdemokratiet og hvad der rørte sig om dem.
    Jeg hader kommunister ja,men jeg er i tvivl om at jeg hader dem lige så meget som Mathias Tesfaye og Clement Kjærsgaard

    Kommentar by Nielsen — 3. september 2021 @ 14:27

  26. Off topic:

    Nu har jeg aldrig………

    Bo Lidegaard vil forsvare Europa og europæisk kultur!

    Så har man hørt det med!

    https://www.weekendavisen.dk/2021-35/samfund/med-mur-og-pigtraad

    Kommentar by FranklyFrank — 3. september 2021 @ 15:10

  27. Kommentar by FranklyFrank — 3. september 2021 @ 15:10

    Fortællingen om de sidste dages hellige.

    Kommentar by KineserSnot — 3. september 2021 @ 15:54

  28. # PIPHANS 11.32: Ja, du har ret i at 90 mandater til NB vil være noget af det rigtige. Men det vil jo aldrig ske. Hvorfor det er vigtigt at opstille et parti der kan støtte NB og være endnu mere stålfast og markant mht. dansksindet, retfærdig og patriotiske politik.

    Det sker måske heller ikke at vi får et sådant parti på banen, inden det er for sent. Og derefter er der nok kun een vej: nedad i afgrunden sammen med Sverige.

    Der var lige en artikel i JP i dag om at der er splid i DFs parti-top. Alle i toppen var dog vistnok enige om at umuliussen Tullesen er en god og ok formand. Den Tullesen der sov i fire år og som var med til at få Marokko-traktaten godkendt og underskrevet. Toppen er måske lige så håbløs som Tullesen selv?

    DF = Død over Fædrelandet. (eller hvad kan D og F ellers stå for?)

    Kommentar by BENT A — 3. september 2021 @ 15:56

  29. PS: Lige nu ser det umiddelbart ud til at stå fint til med Danmark, hvis man færdes rundt i byerne eller på villa-vejene. Men historien har mange eksempler på at et samfund kan gå fra et fredeligt og ret idyllisk samfund til en terror-zone og fejlslagen stat på forbløffende kort tid. Under et år eller under en måned. Rædselsregimer kan undertiden etablere sig selv forbløffende hurtigt.

    Antallet af hjemløse danskere over 40, 50 og 60 år er voksende. I Sverige er tusinder af både yngre og ældre svenske familier blevet smidt ud af deres boliger og sat på gaderne, af diverse migrant-bander.

    Kommentar by BENT A — 3. september 2021 @ 16:13

  30. #28 Bent A.

    Hvad skal vi dog med flere partier, som ønsker at begrænse muslimsk indvandring og sænke skatterne? NB kan på en flot sommerdag med medvind måske få 20% af stemmerne. Højt sat. Et parti med en strammere politik ville næppe komme over spærregrænsen. Og DF med en slappere politik har tilsyneladende besvær med blot at holde sig over 5%.

    Hvordan skulle der kunne trylles flere vælgere frem, som deler din og min holdning, blot fordi der blev opstillet et parti eller to mere? Det ville blot svække NB, som lige nu er det bedste bud på et parti, som vil noget andet end alle de andre.

    Det er muligt, at jeg blot ikke har forstået meningen med dit ønske om flere partier. Men jeg lader mig gerne belære – og det er ikke sarkastisk ment.

    Og nu vil jeg gå ud i haven og nyde de sidste par timer af denne smukke sensommerdag.

    Kommentar by Henrik Wegmann — 3. september 2021 @ 16:20

  31. Jeg har netop læst endnu en bog af ham:
    “Forbrydere uden straf: nazisterne der slap fri”. Erik Høgh-Sørensen”.
    Gad vidst om det er den samme? EH-S’s kritiske bøger om samarbejdsregeringens politik under forrige besættelse, har nok i forvejen gjort ham upopulær i radikale kredse?:-) Ikke mindst hos hans journalistkollegaer. ‘Den dybe stat’ kører systematiske Kafka-processer mod ‘dissidenter’; jævnfør Kim Møllers bemærkning i blogteksten: “rækken af retssager direkte møntet på islamkritiske meningsdannere”

    »De griner, fordi det er så usædvanligt, at en journalist vælger DF«
    Journalist og kommunikationschef Erik Høgh-Sørensen stiller op til Folketinget for Dansk Folkeparti. Dermed er det slut med nyhedsjournalistikken. »Uanset hvor objektiv, jeg måtte være som journalist, så vil jeg altid blive skudt i skoene, at jeg er DF’er.« Kollegerne har reageret med væmmelse og fascination
    Erik Høgh-Sørensen er kommunikationschef i Mærsk Container Industry. Han var korrespondent for Ritzau fra 1995 til 2009, blandt andet som EU-korrespondent bosat i Bruxelles. Han er forfatter til flere bøger, senest “Mod vinden – Danmarks plads i Europa”, som ikke mindst er skarpt kritisk over for dansk EU-journalistik.
    Mange er flade af grin
    Erik Høgh-Sørensen, hvad betyder det, at venner reagerer med væmmelse?
    »Nogle spørger mig, om jeg kan stå inde for DF’s asyl- og indvandrerpolitik. Så svarer jeg ja, for ellers ville jeg da ikke stille op. Så er der andre, som siger ”du bliver en glimrende politiker, for du er godt inde i stoffet”. Og så er der mange, som bare er flade af grin.«
    (Klip fra Journalisten 30.03.2015)

    Kommentar by Amad — 3. september 2021 @ 16:39

  32. Alle samfundsmæssige institutioner inkl. statsadministration, politi, domstole, kommuner etc er kontrolleret af anti-nationalister og systemets politiske forfølgelse og bias er derfor desværre helt forventeligt og vil formentlig eskalere år for år indtil etniske danskere er et forhadt mindretal i vores eget land.

    Kommentar by Peter Nielsen — 3. september 2021 @ 16:39

  33. Kommentar by Henrik Wegmann — 3. september 2021 @ 16:20

    Fordi historien viser de hviler på Lauerbæerne, hvis der ikke er nogle til højre for dem, der ‘potentielt’ kan blive valgt ind. Vi har ikke råd til at stole på NB eller DF gør det rigtige, de skal tvinges via politisk press udefra.

    Bare se DF, de ‘gamle’ holder stædigt fast i deres dødkurs, det kun Morten Messerschmidt og Martin Henriksen der vil forny partiet.

    Kommentar by KineserSnot — 3. september 2021 @ 16:43

  34. Ja, det er alt for tydeligt efterhånden. Vores som-om “demokrati” er værdiløst.

    Kommentar by KafirHarbi — 3. september 2021 @ 17:04

  35. TV2direkte lige nu : Er demokratiet truet ?

    Svaret er kort, ja.

    En detalje som at en betjent truer med arrestation og bøde til en mand der bære den røde MAGA kasket, det er bevis nok.

    Sagen mod Erik Høgh-Sørensen er formentlig kun begyndelsen, som om man varmer op til Agenda/30 hvor alle demokratier afskaffes og én-verdens-regeringen tager over.

    En mand i USA blev fængslet for at have kigget på en “konspirations-video” på nettet om valgsvindel ved præsidentvalget.
    Myndighederne troppede op på adressen og tog ham med i forvaring.

    Kommentar by k.m. — 3. september 2021 @ 17:55

  36. https://www.weekendavisen.dk/2021-35/samfund/med-mur-og-pigtraad

    Kommentar by FranklyFrank — 3. september 2021 @ 15:10

    Kan vi så også forvente et stilskifte fra hans broder?

    Kommentar by tavsen — 3. september 2021 @ 18:13

  37. En solstråle historie til Kim
    https://nordjyske.dk/nyheder/frederikshavn/usaedvanlig-passager-taendte-smil-traet-taarnfalk-tog-paa-tun-tur/835b07e0-b9b6-4022-a844-ecd16d9555da

    Kommentar by k. m. — 3. september 2021 @ 18:33

  38. # WEGMANN 16.20: Måske du har ret. Men hvad hjalp det at DF fik næsten 22%? Det hjalp jo ingenting. DF var intet værd da det kom til stykket.
    DF-vælgerne blev snydt og forrådt.

    NB er nok meget bedre, men alene klarer partiet ikke at forhindre at vi får samme skæbne som svenskerne eller libaneserne.

    Argument nr. 2 går ud på at også V, K og LA er lige til skraldespanden. De er radikale, ikke dansksindede. Et nyt parti kunne opsamle borgerlige vælgere som har gennemskuet at V, K og LA ikke er borgerlige, ikke er på danskernes side, ikke er på kernefamiliens side, ikke er på mændenes-, børnenes- eller de ældres side, ikke vil stoppe milliarderne til DR, ikke er troværdige, ikke ønsker at hindre Danmarks bankerot og omdannelse til et nyt Afrika.

    Argument nr. 3 handler om at danskerne ikke har råd til flere fejltagelser. Hvis de ikke vinder næste valg, er løbet kørt. Det er næsten helt sikkert. Hvis nogen går sammen, hvis nogen anstrenger sig, hvis nogen vil bruge penge, tid, kræfter og flyveblade m.m. på denne sag, kan det måske endnu lykkes at forhindre Danmarks ødelæggelse og udslettelse.

    Det er en ægte folkesag, for et folk uden land er en tragedie, en katastrofe, en pine og en rædsel.

    For folkehjemmets, frihedens og børnenes skyld bør danskerne tage sig sammen. Passivitet og laden stå til er frivilligt at kaste sig ned i det helvedesdyb som venter forude, hvis folkestyret og vores kultur udskiftes med tyranni og barbari.

    Folkeudskiftningen er allerede i fuld gang. Vi nærmer os point of no return.

    Kommentar by BENT A — 3. september 2021 @ 18:46

  39. “DF-vælgerne blev snydt og forrådt”

    Ikke her. Jeg fik daglig nyhedsmails fra ft.dk Og de fortalte tydeligt, jeg fik fuld valuta for min stemme. Men alle deres gøremål med lovforslag, beslutningsforslag osv, havde selvfølgelig INGEN interesse for statsaflønnede medier.

    Det undrer mig til stadighed, hvor uvidende vælgerne er om, hvad der sker der, hvor det gælder. MSM kunne da aldrig drømme om at opfylde deres public service forpligtigelse.

    AFSKAF MEDIESTØTTEN

    Kommentar by tavsen — 3. september 2021 @ 18:58

  40. ot: “ISRAEL – OG DANMARK – er helt vilde med at vaccinere – og uvillige til at behandle covid-19 med effektiv medicin”.

    Kommentar by BENT A — 3. september 2021 @ 19:01

  41. # Tavsen 18.58: Du må da have observeret at DF-Tullesen var en sløj figur fire år i træk, at DF lod Lars Q. Buksetrold gøre hvad han ville, og at de accepterede Marokko-traktaten. Men det er du godt tilfreds med?

    Kommentar by BENT A — 3. september 2021 @ 19:06

  42. BENT A — 3. september 2021 @ 19:06

    Jamen fortsæt du bare med at tro, MSM er alsidig public service.

    Det eneste, der flyttede min stemme til NB, var Marrakesh aftalen, som blev lanceret som værende uforpligtende

    Ida Auken gjorde sig upopulær ved at skrive, Pia K. havde haft ret. Men Ida er taget til nåde igen hos Monopolet

    Kommentar by tavsen — 3. september 2021 @ 19:15

  43. Huxley’s “Brave New World” shouldn’t be foprgotten here. Although it’s as blisful a dystopia as they come I’m pretty sure it as unfunny as 1984 to live in. The ironi here is that The citizens will end up electing the “right” leaders and opting for “right” political meanings.

    The o ly difference Will be whether The thouht police Will torture you
    into submission or spray you with Soma (read: MDMA). With Islam I’guessing the torture.

    Kommentar by Bakunin — 3. september 2021 @ 19:28

  44. Kommentar by BENT A — 3. september 2021 @ 18:46

    Forstår BENTE grundlæggende ikke, hvordan det danske skindemokrati fungerer, siden hen fremturer dagligt om opfattelsen af et nyt højrefløjsparti?!?

    Hele Hoppeborgen og deres betalte klakører i Danmarx Ramadanradio DDR1 og TV 2 SNOOZE slår hårdt ned på enhver form for politisk dissens. Det er så godt som umuligt, at få et parti opstillet til Dolketinget. Ikke engang Frie Grønne med Sikandar og Uffe har nok stillere nu.

    For slet ikke at tale om Stram Kurs, Hard Line, Nej til islam og Partiet Danmark. Alle er de marginaliserede og fuldstændig ukendte for den almindelige dansker.

    Selv Nye Borgerlige indrømmer, hvor svært det var, at komme i gang. I begyndelsen fik Pernille taletid i medierne som den smukke blondine med de hæslige holdninger, her var en pulverheks, der var ti gange værre end Pia Kjærsgaard, deres prygelknabe de sidste to dekader, så lad os bygge Pernille op, så vi kan hive hende helt fra hinanden op til valget, så hun ender som en parentes i dansk politik. Nye Borgerlige har været ferme til at cutte DR og TV 2 og alle aviserne ude ved at tale direkte til danskerne via Facebook og sociale medier.

    Så forestil dig, at Bente og Anders vil starte et nyt, stærkt nationalistisk, indvandrerfjendsk parti, som medierne ignorerer. Enhver der støtter dette parti bliver jo udskammet som nazister. Og hvor skal pengene komme fra?!?

    Og hvis det lykkes at blive opstillet, hvad så med den overhængende fare for stemmespild? Hvilken nytte gør de 63.114 stemmer i dagens Danmark, som Stram Kurs fik 5. juni 2019?!?

    Kommentar by Saul — 3. september 2021 @ 20:07

  45. Dansk Folkeparti bærer i meget høj grad ansvaret for, at udviklingen er gået som den er.

    Dansk Folkepartisterne ønskede taburetter og prestige, og prisen for dette var, at de anti-danske og anti-nationale satte sig tungere på institutionerne end nogensinde før.

    Rollemodellernes march gennem særligt centraladministrationen og som en konsekvens heraf, videre ud i de mest samfundskritiske institutioner som f.eks. domstolene, skal nok give os nogle rigtigt skrækindjagende oplevelser af kafkaske dimensioner. DF talte udenom og kiggede den anden vej, så nu kommer regningen. Og den bliver høj!

    Gennem de sidste par dage har man kunne læse, at ‘Tulle jr.’ (Peter Kofod) og en lille flok – særligt unge – håbefulde karrierepolitikere (med meget moderat intelligenskvotient) vil en mere blød og ‘woke’ udlændingepolitik i Dansk Folkeparti. Debatten om danskernes ret til eget fædreland må ikke krænke nogen…

    Spørgsmålet er om Dansk Folkepartis arvtager, Nye Borgerlige, vil og kan gøre det bedre?

    Hvornår begynder hjemsendelserne?

    Kommentar by Polka - je suis Hr. Naturli' — 3. september 2021 @ 20:56

  46. > Kommentar by Henrik Wegmann — 3. september 2021 @ 16:20

    Hvis ikke folketingsmedlemmerne åndes i nakken konstant, så gør de præcis som DFs gjorde: Hytter eget skind og meler egen kage.

    Nye Borgerliges medlemmer vil gøre det samme, hvis vi ikke konstant holder dem til ilden.

    Den konstante trussel om, at hvis de ikke leverer på deres løfter til vælgerne – fremfor at tude os ørerne fulde af symbolpolitik – så ryger de ud af folketinget for fuld musik og erstattes af X-folketingskandidat fra Y-parti. Det holder politikerne skarpe og deres arbejdsmoral i vælgernes interesse høj.

    Intet gør nemlig et folketingsmedlem mere flittigt, end truslen om at skulle have et almindeligt lønarbejde…!

    Kommentar by Polka - je suis Hr. Naturli' — 3. september 2021 @ 21:06

  47. # 38

    Tak for dit svar, Bent A. Jeg forstår din argumentation, og jeg finder den for såvidt også logisk nok. Men logik er ikke danskernes stærke side, da de er blevet fuldstændigt hjernevaskede af medierne. Omkring 80% af danskerne tror stadig, at V, K og DF er borgerlige partier. Det efterlader kun maksimalt 20% til NB, som må dele med DF, da en del vælgere stadig tror, at DF ønsker at begrænse den muslimske indvandring.

    Logik tilsiger, som du også peger på, at stadig flere vil melde sig under de indvandringskritiske faner i takt med, at ser Danmark gå i hundene. Desværre vil det blot ikke ske, da mediernes propaganda og udskamning af anderledes tænkende tydeligvis virker over al forventning.

    Vi må blot håbe, at NB holder længere end de sølle seks år, som gik fra DF’s etablering, inden de i 2001 smed deres oprindelige 1996- partiprogram i skraldespanden for hånd i hånd med Anders Fogh Rasmussen (forgæves) forsøge at blive stuerene.

    Stol i øvrigt ikke for meget på Morten Messerschmidt. En højt begavet fyr, som næsten altid siger det rigtige, men aldrig gør det. En ægte levebrødspolitiker. Martin Henriksen er muligvis anderledes. Muligvis.

    God weekend.

    Kommentar by Henrik Wegmann — 3. september 2021 @ 21:06

  48. # SAUL 20.07: Kan du ikke stave til Bent? Selvfølgelig skal man ikke basere sig på MSM. Danskerne må selv sørge for at bringe oplysninger ud til hjemmene. At Paludan er marginaliseret, og at et par andre partier ikke er kommet i gang, er måske forståeligt. Og hvad 60.000 spildte stemmer angår, er det ret ligegyldigt, hvis de anti-danske partier får to millioner stemmer. Og selvom NB evt. får 25% af stemmerne ved næste valg, vil de stadig stå overfor 75% røde og radikale, plus at NB selv er temmelig bløde i kanterne.

    De hundredtusindvis af stemmer som DF fik i 2015 var nok spildt, selvom de ikke blev kasseret. NB alene vil nok betyde at de bliver isoleret ligesom SD i Sverige.

    Det er muligt at det hele er håbløst, men er det ikke for tidligt at give op. I Wien 1683 så det også håbløst ud i lang tid, og alligevel blev byen og Europa reddet. Hvor der er en vilje, er der oftest en vej.

    Og hvorfra har Tavsen dog at jeg skulle betragte MSM som alsidig public service?? Og hvorfor er Tavsen tilfreds med DFs sløvhed i fire år, plus at Tullesen er hoppet med på co2-løgnen og klima-hysteriet?

    Kommentar by BENT A — 3. september 2021 @ 21:17

  49. # WEGMANN 21.06: Du har ret langt hen ad vejen. Men mange danskere læser aldrig net-aviserne, de kender dem ikke, har måske aldrig hørt om dem. Og de fleste danskere vil nok blive overraskede og lidt eftertænksomme, hvis de fik flyveblade, pjecer og små bøger ind ad døren med sandheder om Danmarks situation, og om hvor tæt vi er på at følge med Sverige ned i dybet.

    Uden en folkelig opvågnen bliver Danmarks fremtid kaos, kæmpekriminalitet, velfærdskollaps, opløsning og forfald, og utallige familietragedier, påsatte brande, hospitalsskandaler, vold, bomber, skyderier, knivstik, mord og mordforsøg.

    Det bliver som i det nya Sverige som Snaphanen omtaler.

    Kommentar by BENT A — 3. september 2021 @ 21:30

  50. USA valg, der heller ikke må tales om. Sandheden kommer måske frem nu, hvor selv medier og Democrats vender sig mod Biden
    https://www.document.no/2021/09/03/video-av-240-antifa-som-tommer-ryggsekker-fulle-av-stemmesedler-i-stemmekasser-i-georgia/

    Kommentar by k. m. — 3. september 2021 @ 21:47

  51. Kommentar by Santor — 3. september 2021 @ 11:48

    Som jeg siger Santor…så er folketinget i dag vores største fjender…det er dem vi skal frygte, for de undergraver på daglig basis demokratiet, sammenhængskraften m.m.m. og baserer efterhånden det hele på løgn og bedrag.

    Men flertallet af befolkningen fatter det ikke – vil ikke fatte det og slet gøre noget ved det.

    Et samfunds dissidenter vil altid blive ofret på den ene eller anden måde…og et er sikkert…uanset hvor lille emnet/tingen er fra dissidentens side, så falder hammeren…man skal nok finde en regel, en lov, et eller andet man kan udradere denne dissident…ellers opfinder/skaber man bare noget der kan bruges.

    Når samtlige instanser i et samfunds struktur og ledelse er blevet korrupte, er det selvforstærkende og midlerne til undertrykkelsen bliver bare større of større og mere og mere grusomme…man er pisse ligeglad, for alle er med på den galej og ingen skal nyde noget, så hellere bukke sig og kapitulere…det gør alle de andre jo!

    Danmark er ikke mit land mere! Så skide være med et…de vil det jo slev, ødelægge sig selv…helt bevidst og med fuldt overlæg!

    Kommentar by Black Watch — 3. september 2021 @ 22:48

  52. “DFs sløvhed i fire år”

    Jeg prøver igen. Jeg fik daglig nyhedsmails fra ft.dk Og de fortalte tydeligt, jeg fik fuld valuta for min stemme. Men alle deres gøremål (deres aktivitetsniveau er betydeligt højere end andre partier) med lovforslag, beslutningsforslag osv, havde selvfølgelig INGEN interesse for statsaflønnede medier.

    Hvor meget har du hørt om Statsrevisorernes kritik?

    “Statsrevisorerne konstaterer, at der i 2020 var et underskud på 14,5 mia. kr. i statens driftsregnskab.

    Statsrevisorerne finder det dog utilfredsstillende, at der er risiko for fejl i regnskabet i en række virksomheder under Forsvarsministeriet, Beskæftigelsesministeriet og Børne- og Undervisningsministeriet som følge af mangelfulde kontroller i forbindelse med betalinger og tilskudsforvaltning.

    ft.dk/da/statsrevisorerne/nyheder/2021/08/statsregnskabet_for_2020

    https://www.ft.dk/da/aktuelt/nyheder?s_StartDate=03-03-2021&s_EndDate=03-09-2021&page=3&sortedBy=&sortedDescending=&pageSize=100

    Utroligt mange borgerforslag er nået frem til FT, mon de kommer længere, når statslige Public Service medier undlader at fortælle om dem?

    Kommentar by tavsen — 4. september 2021 @ 00:14

  53. # TAVSEN 00.14: Vil give dig ret i at DF tilsyneladende havde travlt med at forsvare danskernes interesser, og de korrigerede mange ting. Så i en vis forstand har du ret. Men jeg mener man kan sammenligne det lidt med hvis DF-teknikere ombord på Titanic havde travlt med at smøre og vedligeholde diverse ventiler, damprør og andet, mens DF-tjenere serverede lækre anretninger for passagerne, samtidig med at DF-kaptajnen og DF-styrmanden satte farten op, ignorerede alle advarsler om isbjerge, undlod at give udkikken en kikkert, undlod at dreje mod syd, ikke passede deres arbejde, men overlod roret til en drukkenbolt, hvorefter Titanic drønede direkte ind i isbjerget med forlis og mange passagerers druknedød til følge.

    Isbjerget er her Marokko-traktaten, Danmarks dødsattest, som DF undlod at tage afstand fra. Nok et af de største svigt nogensinde siden 1864 eller 1940. Tullesen er en politisk skændsel af rang, og det er pinligt at Pia K. stadig roser ham som “fantastisk dygtig”.

    Man kan også sammenligne DF 2015-2019 med bygmestre som bygger et stort, flot og imponerende slot, som sælges i anparter til mange. Men som ender med at falde sammen i en sky af støv og murbrokker, fordi bygmestrene ikke gad holde øje med om fundament, cement og mursten var af ordentlig kvalitet og blev lagt rigtigt på plads.

    DFs svigt var som byggesjusk af værste slags.

    DF-toppen passede ikke deres arbejde, og de kan stadig ikke forstå at så mange har mistet tilliden til dem.

    Kommentar by BENT A — 4. september 2021 @ 00:59

  54. PS: Du har ret i at MSM gør næsten alt hvad de kan for at modarbejde det danske folks interesser.

    Kommentar by BENT A — 4. september 2021 @ 01:02

  55. # Black Watch, 22.48: Altså der er ca. 150-170 uduelige, tarvelige og tåbelige politikere, men der er over fire millioner danskere, og som man siger: Aldrig kan et folk forgå som ikke selv det vil.

    Kommentar by BENT A — 4. september 2021 @ 01:18

  56. PS: Vigtig artikel om vaccinering kontra medicinsk behandling af corona-influenzaen. Andre artikler påviser at WHO, Fauci, Brostrøm, Camilla Foged og DR ikke virker særlig tillidsvækkende. Og så er der hodjas video med Michael Yeadon. Oplysninger som kan blive meget værdifulde for den enkelte dansker og dennes familie.

    Kommentar by BENT A — 4. september 2021 @ 01:28

  57. Med Pernille Vermunds udtalelser om, at afrikanere og arabere kan “blive danskere” hvis de tilegner sig de rette “værdier” og “sindelag”, må jeg konstatere, at der pt. ikke findes nationalister i folketinget. Der er derfor brug for et nationalistisk alternativ.

    Kommentar by Peter Nielsen — 4. september 2021 @ 01:43

  58. Peter Nielsen, 01.43: Ja, på det punkt er Pernille for teoretisk, naiv og blød i kanterne. Vi har brug for et nationalt/dansksindet parti ledet af ukorrupte, barske, normale, begavede og ærlige mænd, ægte patrioter med mod og fornuft. Men det er selvfølgelig også kun en teori at sådanne findes og vil melde sig. De fandtes endnu for 50-100 år siden, men i dag er vel 90-95% af alle mænd feminiserede vatnisser??

    Kommentar by BENT A — 4. september 2021 @ 02:22

  59. Der er klart et meget stort “tilfældigt” sammenfald af de samme og samme dommere.

    Kommentar by Hul igennem? — 4. september 2021 @ 07:52

  60. #53
    Hvad angår visse mænd endnu i toppen af DF, er det vigtigt at huske, at de begge har tilbragt hele deres liv I toppen af DF- de har aldrig haft noget der bare minder om et arbejde ude i virkeligheden; virkeligheden for dem, er et kontorliv i DF- der har de været siden de fik hår i skridtet.
    Hvordan skulle de kunne sætte sig ind i andet end hvorledes de vedvarende holder sig på toppen i DF?

    Kommentar by Hul igennem? — 4. september 2021 @ 07:57

  61. *40 BENT A 19:01
    Jeg troede du havde lovet at holde op med at skrive om vacciner!

    Kommentar by Den Nervøse — 4. september 2021 @ 09:03

  62. DEN NERVØSE 09.03: Nu er du jo en stor tilhænger af vacciner, hvor jeg er mere skeptisk. Men det er da ikke pænt, men udemokratisk at ville censurere andres meninger. Har du iøvrigt set de mange videoer der giver hårrejsende oplysninger om meget alvorlige bivirkninger? Har du hørt hvad Michael Yeadon og andre eksperter mener? Og har du observeret hvor meget forvirring, vrøvl og vås S-S mv. har leveret?

    Kommentar by BENT A — 4. september 2021 @ 09:53

  63. Det er lige så dumt at lukke øjnene for Big Pharma og vaccinetyranner, som venstrefløjens menneskefjendske politik.
    Jeg er sikker på de to ting hører sammen.

    Venstrefløjen fører revolverpolitik, seneste med landbrugsforhandlinger. Omskrevet fra Godfather :”We´ll give you an offer you can´t refuse”

    En kvinde i USA er på donorlisten til en lungetransplantation. Hospitalet truer med at slette hende fra listen hvis hun nægter et lade sig vaccinere.

    – hvordan fanden er galskaben nået så vidt ?

    Kommentar by k.m. — 4. september 2021 @ 10:00

  64. Censur på sociale medier, og jagt på anderledes tænkende har nået et kritisk punkt.
    Medierne sidder på magten til at lukke den offentlige debat ned, hvor deling af information og synspunkter køres gennem faktatjek og politisk udrensning.

    Venstrefløjen vil bestemme hvad der må diskuteres, ren og skær ensretning af hele verdens befolkning.

    Kommentar by k.m. — 4. september 2021 @ 10:12

  65. min sidste kommentar bliver en grum historie fra gatesofvienna

    59årig skomager i Berlin er nu lammet fra navlen og ned, efter vaccinestik

    Paralyzed from the navel down

    Friedrichshain cult shoemaker in a wheelchair after Corona vaccination

    With his love of craftsmanship and a lot of heart, John O’Hara (59) became a cult shoemaker in Friedrichshain. Customers from all over Berlin came to his shop on Lebuser Straße. But the blinds have been down for two months now: “Closed due to illness”.

    What is not on the note in the window: O’Hara has been vaccinated with AstraZeneca — and is now in a wheelchair.

    Kommentar by k.m. — 4. september 2021 @ 10:20

  66. https://www.youtube.com/watch?v=SFdMVg5YuSU

    Kommentar by Nielsen — 4. september 2021 @ 10:41

  67. Jeg er ikke lam fra navlen og ned. Jeg er ikke engang lam fra navlen og op, og jeg er dobbelt vaccineret med Pfizer BioNTech.

    First it was Dick Farrel. Then Phil Valentine. Most recently, Marc Bernier. Just within the past month, those three conservative radio hosts — all unvaccinated critics of inoculation efforts — died after contracting Covid.

    Will their deaths help sway any minds of unvaccinated listeners or the broader segment of conservatives resistant to the shots? Some fellow personalities think so — although the optimism is limited.

    “There’s no question when somebody like Phil Valentine, when you read that he has it and then three weeks later he’s dead, it will get your attention,” said John Fredericks, a pro-Trump conservative radio personality who said he is vaccinated.

    Kommentar by Saul — 4. september 2021 @ 10:51

  68. Tænk – hvis nu covid-19 vaccinerne viser sig, på sigt, at være dødelige.. så ka’ man se frem til en verden bestående af muslimer og konspirationsteoretikere.. nu vil jeg sgu osse vaccineres..

    Kommentar by anno — 4. september 2021 @ 11:29

  69. Saul provokerer til endnu en oplysning

    “The CDC is Now Listing Vaccinated COVID-19 Deaths as Unvaccinated Deaths if They Die Within 14 Days of the Vaccine” – Dr. Simone Gold

    Det er både mystisk og foruroligende, at CDC fusker med afdødes vaccinestatus.

    På den måde kan de jo holde dødsfald forårsaget af vaccine hemmelig.

    Kommentar by k.m. — 4. september 2021 @ 11:49

  70. BENTE og k. m., I fremturer ofte med, at Pfizer BioNTech vaccinen er usikker og kun administreres efter nødtilladelse til brug på mennesker, men nu har FDA fuldt ud godkendt den til brug ligesom med alle andre 100 procent godkendte vacciner som HPV og alle andre.

    Så nu, den er godkendt, så er det vel bare at rulle ærmet op og modtage de to stik, k. m. og BENTE, eller vil I begge følge jeres ærkekonservative, men idiotiske antivaxxer helte Dick Farrell, Phil Valentine og Marc Bernier ned i graven, dummies?!?

    Kommentar by Saul — 4. september 2021 @ 12:20

  71. Det kan han have ret i. Eksemblerne er mange. Værst er Tommy Robinson.

    Kommentar by Michael Unna — 4. september 2021 @ 12:20

  72. Folk må for min skyld tage al den medicin de vil, det betyder ikke jeg bare skal rulle ærmet op til det samme.

    Det handler ikke om sundhed, men penge og kontrol, det medicintyrani ud over alle grænser.
    Pfizer er allerede i gang med det næste eventyr, en pille hver anden dag, foruden vaccinen

    Pharmaceutical megacorporation pfizer is now developing a COVID pill that is meant to be taken alongside the COVID vaccines that have already made the company a staggering amount of money. The new pill is expected to be released by the end of the year and will be required to be taken twice per day.

    Kommentar by k.m. — 4. september 2021 @ 12:32

  73. https://wickedtruths.org/en/lockdowns-vs-albert-bidermans-chart-of-coercion
    When we strip away all the euphemisms around lockdowns, it boils down to government mandated torture of the population.

    Kommentar by k.m. — 4. september 2021 @ 12:43

  74. Velkommen tilbage Notarius Umulius a.k.a. Saul…

    Kommentar by Revisoren — 4. september 2021 @ 13:00

  75. Sådan er livet, selv Uriasposten går ikke fri af venstreorienteret propaganda.

    Den lille mands kamp mod “Kafka systemet” og vaccinediktaturet

    Kommentar by k.m. — 4. september 2021 @ 13:42

  76. SAUL = Umulius

    Kommentar by BENT A — 4. september 2021 @ 14:25

  77. Bent A. 14:25
    Ukrudt forgår ikke så let

    Kommentar by k. m. — 4. september 2021 @ 14:51

  78. Stop Racismen – stop islam.

    Sura 2.216 Jeres forskrift er at føre krig selv om det skulle være jer imod.

    Sura 9.73 Profet! Bekæmp de vantro. Vær skånselsløs mod dem! Deres herberg bliver helvede. Hvilket ondt endeligt!

    Sura 8.59-60 De, der er vantro, skal ikke regne med at undslippe; de kan ikke unddrage sig.

    Udrust imod dem så stor en styrke og så mange kampheste, som I formår, for dermed at sætte en skræk i Allah´s og jeres fjende og i andre…

    Sura 4.89 De (vantro) ville ønske, at I var vantro, lige som de selv er vantro, således at I var lige. Tag ikke nogen af dem til venner, før de udvandrer for Allahs sag! Hvis de vender sig bort, skal I gribe dem og dræbe dem, hvor I end finder dem.

    Sura 9.5 Når de fredhellige måneder er omme skal I dræbe dem, der sætter andre ved Allahs side, hvor som helst I finder dem! I skal gribe dem, belejre dem, ligge på lur efter dem i hvert baghold! Men hvis de omvender sig (bliver muslimer), holder bøn og giver almisse, så lad dem frit gå.

    Sura 47.36 Bed ikke om fred når I har overtaget, Allah er med jer.

    Sura 9.29 Bekæmp dem, som ikke tror på Allah og den yderste dag, og som ikke forbyder, hvad Allah og hans udsending forbyder; og blandt dem, der har fået skriften , skal I bekæmpe dem, der ikke bekender sig til den sande religion (islam), indtil de et kuet og betalt skat (til muslimerne). De kristne siger ”Messias er Guds søn!” Det er de ord de tager i deres mund. De efterligner, hvad de, der var vantro, sagde tidligere. Måtte Allah bekæmpe dem” Hvor kan de være så forløjede?

    Sura 8.17 Det var ikke jer, der slog dem ihjel, men Allah som slog dem ihjel,

    når du kastede (spydene mod dem) var det ikke dig der kastede, men Allah, der kastede.

    Sura 9.13 Kæmp mod dem! Så vil Allah straffe dem ved jeres hånd og gøre dem til skamme, hjælpe jer mod dem og læge hjertet hos de troende folk hånd.

    Sura 9.3 Forkynd dem, der er vantro en pinefuld straf.

    Sura 8.65 –66 Profet! Anspor de troende til at føre krig. Hvis der er 20 udholdende mænd af jer, vil de besejre 200, og hvis der 100 af jer, vil de besejre 1000 af dem, der er vantro, for de er folk, der intet forstår. Der tilkommer ikke en profet nogen fanger, før han har kæmpet og sejret i landet.

    Sura 9.123 I, som tror (på Allah)! Bekæmp dem af de vantro, der er i nærheden af jer! Lad dem finde jer skånselsløse! I skal vide, at Allah er med de gudfrygtige (muslimer).

    Sura 9.38-39 I,som tror (på Allah)! Hvad er der i vejen med jer? Når man siger til jer: ”Ryk ud for Allahs sag!” er I som tynget mod jorden… Hvis I ikke rykker ud, vil han tildele jer en pinefuld straf…

    Sura 9.41 Ryk ud med let oppakning eller med tung og før krig med jeres ejendom og liv for Allahs sag. Det er bedste for jer hvis I har viden.

    9.62 Ved I ikke, at den, der sætter sig op mod Allah og hans udsending, har Helvedes ild i vente. Der skal han blive til evig tid. Det er en vældig vanære.

    Sura 8.12-14 (Byttetagningen): Jeg vil sætte en skræk i livet på dem, der er vantro. Hug dem over nakken (med sværdet)! Hug dem over hver en finger! For de satte sig op mod Allah og hans udsending! Allah er streng til at straffe. Sådan er det, så smag det! De vantro har ildens straf i vente.

    Sura 5,33 Gengældelsen for dem, der bekæmper Allah og hans udsending og stræber efter at skabe fordærv i landet, er at de bliver dræbt eller kors-fæstet eller får deres hænder hugget af i modsat side eller bliver fordrevet fra landet. Sådan er det!

    Jihad som udvandring og overtagelse af de vantros land

    Sura 9.74 De, der tror (på Allah) og udvandrede og kæmpede for Allahs sag, og de, der gav jer husly og hjælp, det er de sande troende.

    Sura 9.20 De, som tror (på Allah) og udvandrede og kæmper med deres ejendom og deres liv for Allahs sag, de befinder sig på et højere rangtrin hos Allah. Det er dem, der vil sejre.

    Sura 33.26-27 Han (Allah) fik dem af skriftens folk (jøderne og de kristne) … til at komme ned fra deres befæstede stillinger og satte dem en skræk i livet, idet I dræbte en del og tog en del til fange. Han gav jer deres jord, deres boliger og deres ejendom i arv, og desuden jord, som I endnu ikke havde betrådt. Allah er i stand til alt..

    Sura 48.20-21 Allah lovede jer meget bytte, som i skulle tage, og dette lod han hurtigt ske for jer…

    Og noget andet bytte, som I endnu ikke har bemægtiget jer, har Allah allerede indkredset. Allah er i stand til alt.

    Hvis de, der er vantro, havde taget kampen op mod jer, ville de snart have vendt ryggen til. Siden finder de ingen ven og ingen til at hjælpe sig.

    Allah giver muslimerne meget bytte og fuldstændig magt over alle vantro

    Sura 59.6 Hvad Allah gav sin udsending som bytte fra dem (fra de vantro) skulle I hverken transportere på heste eller kameler for at få fat i. Allah giver sine udsendinge magt over hvem, han vil. Allah er i stand til alt.

    Profetens udvandring, som er basis for islams tidsregning, er vigtig for alle muslimer. Engang var det Mekka, som skulle erobres, nu er det nyt land i Vesten, som skal koloniseres og som Allah vil skænke alle dem som bytte, der følger ham jfr.

    Kommentar by Hans peteresen — 5. september 2021 @ 13:51

RSS feed for comments on this post.