8. september 2021

Andreas R. Skovse, skolelærer: Racismen trives blandt tosprogede, “… kommer desværre fra hjemmet”

Andreas Ravn Skovse er skolelærer på Tovshøjskolen i Århus V, en folkeskole hvor 95 procent af eleverne har minoritetsbaggrund. Det er dog på ingen måde et safe-space for mørklødede med ‘minoritetsstress’. Der er tillærte racistiske hierarkier, og de forskellige etniske grupper holder sig fra hinanden i en grad, så selv en pigefødselsdag i 1. klasse er ekskluderende langs etniske linjer. Modigt debatindlæg af skolelærer Andreas Ravn Skovse på Folkeskolen.dk – Minoriteternes racisme.

“Racismen blandt elever med tosproget baggrund kan være meget tydelig, og den kommer desværre fra hjemmet.

… Mine år på Gellerupparkens distriksskole har lært mig, at racismen trives i bedste velgående, også blandt familier med minoritetsbaggrund. Selvfølgelig er familier og børn forskellige, og selvfølgelig kan klassehierakier afvige fra det forventede, men jeg har efterhånden set nok til at kunne postulere et mønster. De racistiske skældsord sidder løst, og der er en tendens til, at børnene grupperer sig efter etnicitet. I Gellerups interne hieraki er arabere øverst, dernæst kurdere, og nederst er somalierne. Helt galt går det, hvis grønlændere eller østeuropæere bliver blandet ind i mikset, for de falder helt nedenom rangordenen.

Sådan noget finder børn naturligvis ikke selv på. Jeg har hørt børn sige ‘min mor siger, jeg ikke må lege med somaliere.’ Jeg har siddet til forældresamtaler, hvor forældrene direkte har bedt mig sørge for, at deres barn ikke er sammen med arabere. Jeg har til større forældresammenkomster set, hvordan forældrene kun sætter sig ved siden af dem, de deler udseende og sprog med.

… hvordan modarbejder jeg den tendens i praksis? Hvordan kæmper jeg mod hjemmets værdier, hvad enten de værdier er tydeligt udtalte eller ligger som en usagt bagtæppe? Forældrene kender naturligvis godt skolens holdning, men hvordan bliver det omsat til handling? Hvordan siger jeg, så skånsomt som muligt, at på dette område er mine, skolens og samfundets værdier bedre end dine?”

(Tovshøjskolen, Gellerup, Århus V; Foto: Maps)

Oploadet Kl. 10:27 af Kim Møller — Direkte link28 kommentarer

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/121587/trackback

28 Comments »

  1. Så længe Radikale Venstre og Enhedslisten har indflydelse i folketinget får vi aldrig startet hjemsendelsen

    Kommentar by Bjarne Jensen — 8. september 2021 @ 10:38

  2. Det er i grunden sørgeligt,at der sidder en skatteyderbetalt skolelærer og har kvababbelser over et ugyrligt flertal af fremmede elever på en dansk skole,når disse fremmede elever aldrig skulle have været noget sted på dansk jord.

    Kommentar by Nielsen — 8. september 2021 @ 10:40

  3. Ja, mindretallene afviser også multikulturen. Det er den officielle forklaring, at årsagen til, at multikulturen ikke virker er “hvides racisme”. Derfor skal konfliker mellem mindretal ikke beskrives fordi så falder denne forklaring til jorden og multikulturen som projekt vil virke uoverkommeligt. Men det kommer dog frem i perioder. BBC havde for 12.år siden en dokumentar om 40.året for Enoch Powells tale “Rivers of Blood” lavet af en journalist med somalist baggrund. Man ville undersøge om Enoch Powell fik ret. Udsendelsen dækkede konfliker de etniske grupper imellem med hadforbrydelser og drab begået i områder i London mellem øst og vestafrikanere. Så, konflikterne mellem de etniske grupper havde E.Powell ikke forudset. Jeg mener også, at mange ghettoer i Frankrig er delt internt i zoner så de etniske grupper og racer ikke kommer i kontakt med hinanden og skaber konfliker.

    Kommentar by CCC — 8. september 2021 @ 10:45

  4. Voksne grupperer sig også efter etnicitet. Sådan har det altid været alle steder til alle tider.
    Sådan noget skal de magthavende politikere tage højde for, når de hjernedødt lukker gud og hvermand ind i danskernes stamme i enorme hobe.
    Men de magthavende politikere bestemmer ikke efter fakta i virkelighedens verden – de bestemmer ud fra hvad politikernes ideale fordringer teoretisk kræver af deres undersåtter.
    Derfor står Vestens oprindelige indbyggere nu i L..T til halsen.
    Rigsretssagerne vil stå i kø for at få dømt de underbegavede drømmende magthavende politikere på deres rablende vanvittige gerninger. Historiens dom vil i hvert fald blive hård, om ikke andet.

    Kommentar by Gustav Jensen — 8. september 2021 @ 11:10

  5. Etnisk/Racial segregering er sundt og naturligt.
    Det er sundt og naturligt at foretrække mennesker fra ens egen etniske gruppe.
    Multi-Etnicitet vil altid medføre spændinger og konflikter.
    Hvis vi vil have harmoniske nationer må de være Mono-Etniske.

    Kommentar by Peter Nielsen — 8. september 2021 @ 11:32

  6. Alle ved, at disse problemer med racisme alene skyldes de hvide, ciskønnede og heteroseksuelle mænds undertrykkelse af folk med minoritetsbaggrund.

    Kommentar by Holger_Danske — 8. september 2021 @ 11:36

  7. ALLE undersøgelser viser, at hvide er den mindst racistiske race – med Nordeuropa og Nordamerika som de alle mindst racistiske

    Kommentar by Jørgen Nielsen — 8. september 2021 @ 11:45

  8. Sådan er verden. Kun drømmere ser den anderledes, fordi de ikke ønsker, at se virkeligheden i øjnene. Det burde alle have vidst på forhånd. Det kunne læses i mange hyldemeter af empirisk sociologisk og antroplogisk videnskab. Frit tilgængeligt for alle, men den blev nærmest forbudt læsning efter studenteroprøret i 1968, da marxisterne tog magten på universiteterne og dermed også fik magten over samfundsforskningen.

    Ak ja, nu er der så mange, der skal genopfinde den dybe tallerken.
    Det har også sine tragikomiske sider, som den hyleskægge nyhed at den tidligere chefredaktør på Politiken, Bo Lidegaard, nu vil have Fort Europa indført med sikrede og militært bevogtede ydre grænser og tilbagebugsering af flygtningeskibene til de lande de sejlede ud fra. Lidegaard indser at mange af dem vil drukne på Middelhavet i deres synkefærdige både, men det er hvad der skal til, siger han, for at den illegale indvandring til EU over Middelhavet kan stoppe. Klog mand! Bedre sendt end aldrig?

    Kommentar by Amad — 8. september 2021 @ 11:58

  9. Retssikkerhed
    https://denkorteavis.dk/2021/straffesagerne-mod-islamkritiske-roester-vil-ingen-ende-tage/

    Kommentar by k. m. — 8. september 2021 @ 12:08

  10. Hvordan kan en gruppe, der udgør 95 procent, beskrives som en “minoritet”?

    Kommentar by Ufrivillig skatteyder — 8. september 2021 @ 12:27

  11. SKATTEYDER 12.27: Det er jo fordi den 95% mørke skoles elever næsten alle stammer fra den lillebitte, stakkels, fattige, stigmatiserede og voldsomt undertrykte minoritet på over en million evighedsturister, som kun er udstyret med langt større rettigheder end danskerne, fordi det er nødvendigt. Som en ringe kompensation for deres tilværelse som konstante ofre for de hvides racisme og hverdagsterror.

    Kommentar by BENT A — 8. september 2021 @ 13:07

  12. Vedkommende skolelærer der har skrevet hhv. offentliggjort dette indlæg fortjener ros. Ja, det er underligt med de utallige søgsmål mod fredelige borgere der blot ønsker at give udtryk for deres holdning. Pudsigt nok skifter flere og flere at disse gutmenchen holdning. Senest en kendt radikal, dette ifm. grænselukning mv. De direkte voldelige bliver stort set ikke udsat for det samme.

    Kommentar by NED MED ALTING — 8. september 2021 @ 13:36

  13. Til Andreas:
    En stor tak fordi du røber virkeligheden. Offentligt ansatte tør normalt først tale om elefanten, når de er blevet pensioneret.

    Du skal IKKE være ‘så skånsom som muligt’, når du håndhæver dine, skolens og samfundets værdier. Muhamedanere opfatter skånsomhed som svaghed.

    Du skal være direkte, klar og stærk. (Og måske bliver du så fyret?)

    Kommentar by Bastardo — 8. september 2021 @ 13:43

  14. I kommentarsporet fortæller (en sikkert velmenende) Tim Johansen os at problemerne skal løses gennem kontaktforældregrupper og fremturer med følgense statement: “Hvis man kender hinanden så bliver problemet løst” – Wow! Genialt! – Det er så det faktum vi er vidner til (i familierne, her kender man jo hinanden) hvor brødre dræber deres søstre og ægtemænd dræber deres kone, osv. – Okay, Tim Johansen har selvfølgelig en pointe: Problemet blev jo grundigt løst. Ikke sandt? – Keine Hexerei, nur Behendigkeit

    Kommentar by T. Flodur — 8. september 2021 @ 14:27

  15. Masseslagsmål i Lund. Mange tilskadekomne, og politibevogtning i og ved sygehuset efterfølgende. Hvad skriver “nordens største avis” Aftonbladet? Jo, to familier i “bråk”. Sikkert familien Eriksson og Olsson. Det har i hvert fald ikke noget med de fredelige muslimer at gøre. Og de to lederskribenter på “nordens største avis”, Jehna Al-Moushahidi og Zina Al-Dewany – ( er det mon gamle vikingenavne) – de to kvinder påstår at det er Sverigedemokraterne, som er de farligste: “SD hotar demokratin” + 10-12 nynazister, som de har fundet helt oppe i Norrbotten. Jeg spørger mine gamle venner fra Sverige hvordan det kunne gå så galt.

    Kommentar by Thor — 8. september 2021 @ 14:27

  16. @Thor sådan har det været i årtier i Sverige. Intet nyt under solen der. Det er håbløst derovre og der er MANGE der aktivt incl de lederskribenter du nævner, som kæmper med næb og kløer for at ødelægge Sverige totalt. Altså omdanne det til et mini-lebanon som det højst sandsynligt vil udvikle sig til, nemlig store områder der enten er kristne eller muslimske og så andre små hvor dem som ikke passer ind i én af de 2 kategorier kan bo.

    Dvs en de-facto opdeling af landet, som det allerede er tilfældet i nogle områder ligesom i Danmark og resten af europa med store indvandringsmasser.

    Kommentar by Endnu en vantro — 8. september 2021 @ 15:45

  17. Kommentar by Peter Nielsen — 8. september 2021 @ 11:32

    Ja og som vi kan se på Syd-Afrika og f.eks. Brasilien så sker det helt automatisk overtid, uanset hvor forceret liberalismen er.

    Kommentar by KineserSnot — 8. september 2021 @ 15:48

  18. Mellemøsten og Afrika hører ikke hjemme her.

    Kommentar by Hul igennem? — 8. september 2021 @ 15:58

  19. Jeg har også gået på en skole, hvor over halvdelen var arabere og somaliere.

    Racismen fra især de muslimske/islamistiske voldsforherligende hadefulde arabere var ekstremt voldsomt, men blev aldrig påtalt fra lærernes side, eller havde nogle konsekvenser overhovedet.

    Ikke fra lærernes side…

    Kommentar by Hans peteresen — 8. september 2021 @ 17:28

  20. Nu er der næppe mange danske børn på skolen, men det kunne være interessant at vide hvor i hierakiet de befinder sig?
    At araberne befinder sig øverst på stien, kan kun være fordi i de blindes rige er den enøjede konge! Araberne har intet skabt, og havde det ikke været for olien, så var de stadig beduiner! Ingen opfindelser kan tilskrives araberne og i de arabiske lande, ja i hele den muslimske verden er den årlige produktion, bortset fra olie, omtrent på størrelse med Finlands! Kort sagt, de har intet at have deres herrefolksmentalitet i!

    Kommentar by Den Nervøse — 8. september 2021 @ 18:28

  21. Hedder det ikke bare det multietniske samfund kontra det etnohomogene samfund. Hidtil har Danmark været en velfungerende etnohomogen velfærdsstat. Det er slut for længe siden. Al historisk erfaring viser, at multietniske samfund, det gælder først og fremmest forskelle på religion, kultur og politisk opfattelse ikke fungerer.

    Kommentar by Den sendrægtige — 8. september 2021 @ 21:56

  22. Sorte afrikanere er gennemsyret af rasisme. Næsten alle afrikanere vægter hinanden nøje efter stamme, klan og etnicitet.

    Prøver en person fra fremmed stamme at åbne en frugtbod i det forkert kvarter – så bliver personen dræbt på stedet efter få minutter.

    Undersøgelser fra USA bekræfter, at sorte er mere racistiske end hvide. Både hvide og sorte mener, at sorte er mere racistiske end hvide:
    https://www.usnews.com/news/blogs/washington-whispers/2013/07/03/poll-finds-black-americans-more-likely-to-be-seen-as-racist

    Kommentar by Thomas M. — 9. september 2021 @ 00:04

  23. For jer som ønsker mere læsning om emnet – er her en Reddit-tråd:
    https://www.reddit.com/r/politics/comments/1hof5m/majority_of_americans_feel_blacks_are_more_racist/

    Kommentar by Thomas M. — 9. september 2021 @ 00:06

  24. “Who’s more racist, black people or white people? Black people! You know why? ‘Cause black people hate black people too! Everything white people don’t like about black people, black people REALLY don’t like about black people.” — Chris Rock

    Kommentar by Thomas M. — 9. september 2021 @ 00:40

  25. God torsdag. mvh Michael Unna

    Kommentar by Michael Unna — 9. september 2021 @ 09:54

  26. Hvad Tovshøjskolen angår er det jo en del af Gellerup. DVS det var der man fik chikaneret Grøndlænderne ud. Men dengang talte man jo ikke om Racisme overfor den gruppering.(Hykleriet er og var synligt).

    Kommentar by Michael Unna — 9. september 2021 @ 14:32

  27. Kommentar by Michael Unna — 9. september 2021 @ 14:32

    Ja. Jeg har siden 90’erne flere gange set muslimer efter en tur i København pisse på en hjemløs grønlænder. Hvordan muslimerne behandler grønlænderne er dybt dybt forkasteligt.

    Kommentar by Thomas M. — 9. september 2021 @ 16:33

  28. https://www.bt.dk/politik/skolelaerer-tosprogede-boern-er-racistiske-over-for-hinanden

    Oplever du også, at den racistiske opførsel er rettet mod etnisk danske børn? Eller fra etnisk danske børn mod ikke-etnisk danske børn?

    »Jeg har efter 12 år som lærer stadig til gode at undervise et etnisk dansk barn, så det kan jeg ikke svare på,« siger han.

    Kommentar by Anonym — 9. september 2021 @ 17:53

RSS feed for comments on this post.