26. september 2021

Om MeToo: ‘Vanviddet vil fortsætte. Stormen lægger sig ikke, blodtørsten og euforien bliver kun værre’

Torben Haugaard giver flere eksempler på unøjagtigheder i en artikel hos Manderådet. Her en modig kommentar fra ham på Avisen.dk – Tillykke med Sofie Lindes ‘fucking’ fødselsdag.

“I dag, den 22 september, har Sofie Linde fødselsdag, og så er det spændende om hun kan huske sin egen alder. Det kunne hun nemlig ikke for godt et år siden på TV2 Zulu, da hun iværksatte den seneste blodige bølge af MeToo med den berømte tale ved TV2 Zulus ‘Comedy Award’. …

Betyder alderen noget, hvis krænkelsen er der? Nej, naturligvis ikke. Det betyder derimod noget, at Sofie Linde ikke alene havde skabt sin egen forestilling om alderen, men også at hun havde skabt sin egen fortælling om det, manden sagde til hende ved julefrokosten.

Der er ikke mange mennesker, der siger ‘fucking’ i hver anden sætning. Jeg kan faktisk kun komme i tanker om en eneste, og det er Sofie Linde. … ‘Fucking’ er simpelthen Sofie Lindes sproglige signatur. Derfor sagde manden dengang formentlig heller ikke, at han ‘fucking ville ødelægge’ hendes karriere. Det var med stor sandsynlighed sikkert ikke hans ord dengang. Det er derimod Sofie Lindes ord i dag.

Og de satte noget i gang! Sofie Lindes malende beskrivelse med fucking-ordene samlede knap 1.700 støtte-underskrifter på få dage. Linde selv trak sig tilbage i ophøjet tiljubling. Og mens hun blev båret rundt på skjolde af MeToo-krigerne, faldt det hende ikke ind at indrømme, at manden faktisk ikke havde brugt lige den formulering.

TV2 var tilsyneladende revnende ligeglad med, om der var sandhedsværdi i talen. Og det bemærkede de feminister, der uden ophør leder efter den næste åbne dør. For siden er det væltet ud med den samme slags ensidige, udokumenterede og subjektive fortællinger, der i løbet af få dage og uger ødelægger mænds tilværelse.

Om få uger vil kanalen Discovery Plus udsende flere såkaldte ‘dokumentarer’ om sexisme gennem årene på TV2. Her vil vi igen se kvinder, der sætter sig rolige, velforberedte, skolede og iskolde foran kameraet. Og de vil med høj troværdighed og indstuderede blanke øjne sætte navn på de næste mænd, der med en menneskealders forsinkelse skal ødelægges med offentligheden som tilskuere.

Her et år efter Sofie Lindes tale har vi lært, at vores ideer om rimelighed, moden ledelse og god presseskik er brændt på bålet som de bøger, andre ekstreme bevægelser har afbrændt gennem tiderne. Vi har nu et samfund, hvor kvinder uden den ringeste dokumentation og uden den mindste præcision har mulighed for at udlevere mænd efter for godt befindende.

Og vanviddet vil fortsætte. Stormen lægger sig ikke, blodtørsten og euforien bliver kun værre. Det stopper først den dag, det store flertal af gode mennesker holder op med at være tavse.”

(Collage: Sofie Linde; Se evt. tidligere post)

Oploadet Kl. 18:57 af Kim Møller — Direkte link32 kommentarer

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/121945/trackback

32 Comments »

  1. Jeg har flere gange oplevet kvinder blive grovt fornærmet over, at man kigger på dem. Selvom at patterne nærmest bliver tværet ud i ansigtet på en, og deres tøj sidder så stramt at der ikke er levnet meget til fantasien.

    Også oplevet i motionscenteret, at 2piger skiftedes til at ryste røven lige foran mig :) :) :).

    Skulle vi så begynde at anmelde kvinder/piger for blufærdigheds krænkelse eller lignende.

    Come on.

    Vil man blive krænket, kan man altid finde en årsag eller grund.

    Hvad gør man som mand, hvis man bliver “krænket”.

    Kommentar by Mads kering — 26. september 2021 @ 19:17

  2. Da denne tråd´s fundament er ME TOO, tillader jeg mig at kommentere Sofie Linde. ” 1. ENIG. Hvorfor mon vil Sofie Linde ikke præcisere hvem der, ifølge hende selv, krænkede hende på særdeles grov facon? Ifølge Sofie Linde var/er det en højt placeret medarbejder i DR. Derfor er det vel legitimt at vi der betaler til DR, også får vished om “kulturen” i denne mastodont. Eller hvad?

    Kommentar by NED MED ALTING — 26. september 2021 @ 19:26

  3. Jeg hader alle disse hæslige kvinder, hvorfor kan de ikke bare sige fra, hvis de bliver så krænket, de er selv uden om det med deres patter hænge ude over blusen højrøde læber, stram kjole og så må manden ikke sige noget som helst. “Ud med dem” disse hæslige kvinder.

    Kommentar by IES — 26. september 2021 @ 20:19

  4. Hvis en række kvinder beslutter sig for at rejse “MeeToo”-anklager imod en mand, så er har han stort set allerede tabt i forhold til at miste job, blive udstødt, hængt ud etc.

    For da det ikke er en retssag, men en folkedomstol, så gælder retsplejelovens retssikkerhedsgarantier IKKE for de anklagede mænd.

    Kvinderne behøver således ikke at fremlægge beviser, for vi skal jo altid ukritisk “tro på kvindens udsagn” (“believe all women”).

    Kommentar by Peter Nielsen — 26. september 2021 @ 20:43

  5. # 4.
    Citat begyndt: For da det ikke er en retssag, men en folkedomstol, så gælder retsplejelovens retssikkerhedsgarantier IKKE for de anklagede mænd.
    Kvinderne behøver således ikke at fremlægge beviser, for vi skal jo altid ukritisk “tro på kvindens udsagn” (“believe all women”). Citat slut.
    Det er så trist så trist og desværre sandt. Hvordan med en ny form for “mandebevægelse”. Altså en bevægelse med power bag?
    Det værste er vel at “mænd” finder sig i den slags. Måndene burde stå sammen, både de på forhånd dømte samt de endnu ikke tiltalte. Man kunne ved samme lejlighed medtage de utallige både sigtelser/tiltaler der er rettet mod mænd på baggrund af påstande om sexovergreb mod fælles barn/børn fra ex ægtefæller hhv. ex partnere. Disse ofte i kølvandet af sager hvor mødrene mener faderen har for mange rettigheder eller ifm. “slagsmål” om sådanne. Fædrene skal nok ikke regne med støtte fra de etablerede gammelpartier. Tidligere er det jo set at en venstrekvinde, endda med ministerbaggrund, slap godt fra at forsvinde ud af landet med fælles børn. Som jeg erindrer det ønskede vedkommende ikke at efterleve en ved Retten afsagt dom. FØJ.

    Kommentar by NED MED ALTING — 26. september 2021 @ 21:00

  6. Mændene – ikke Måndene – undskyld.

    Kommentar by NED MED ALTING — 26. september 2021 @ 21:01

  7. DET ER KUN pga. DR-kvindernes og overgeneraldirektricen Maria Rørby Rønns opbakning til hetzprogrammer, at anti-hvid, anti-mænd, anti-dansk og pro-feministisk propaganda har fået det enorme omfang som den har. Den er så siden blev fulgt op af Politiken, TV, kvindesags-aktivister og ligestillings-fanatikere.

    Den daglige og hadefulde bagtalelse hetz sætter sine spor, og forgifter mange steder klimaet mellem mænd og kvinder. Hetzen er – selvfølgelig – kun rettet mod danske mænd.

    Kommentar by BENT A — 26. september 2021 @ 22:24

  8. Jeg anser MeToo-kvinderne som mimoser, hvis virkelighed først går op for dem lang tid efter normalt reagerende væsener, der fik en realistisk bagage med i deres opvækst.

    Mærkeligt nok, er det oftest de selvsamme MeToo-kvinder, der står forrest i heppekoret, for at få endnu mere iSlam til landet (med alt hvad der af følger).

    Det gør mig ondt at sige, men jeg må konstatere, at de godt nok må have haft en alvorlig hæklefejl i babykysen!,
    for hvis de ikke engang kan takle dansk frisind/overmod med en prober næve/et velplaseret knæ i klokkeværket/ et NEJ på stedet, hvordan fan… vil de så kunne værge sig mod iSlammets tilgang til kvinder?
    Og hvorfra formoder de at få hjælp? (vor dommerstand har vist allerede underkastet sig iSlammet?)
    Flere venstreorienterede/RV+er på tinge vil nok også please iSlammet frem for at beskytte kvinder mod overgreb??
    OG hvordan fand.. vil disse MeToo-kvinder formå, at opdrage deres egne børn til den fremtid med iSlammet, som de jo “åhhh så hjertensgode” vil have mere af???

    Ved nærmere eftertanke, blev der godt nok lavet mange fejl i kyserne efter/fra 1968!
    Tjaa, det begyndte vel med at mænd også skulle lave hønsestrik som hobby?
    – OG DE GJORDE DET SQ!!!

    Jeg undlader, stille, at opdatere, men kan konstatere, at mangt en M/K har tabt sutten og mistet en opvækst, hvori man lærte at begå sig i livet og tage ansvar for sig og sit!

    Før blev der kæmpet for “hvad man have kært”, MENS TID VAR,
    nu kæmpes der om fokus på “stakkels mig”
    – jeg lærte det ikke.

    Nå, mimoserne om det, men det sq da stridt, at vi nu skal have iSlammet ind, for at MeToo-erne kan få den fornødne efter(ud)dannelse og for at vi kan få mænd på banen igen, frem for slatne hønsestrikkere :-(

    Kommentar by M.S. Carstens — 26. september 2021 @ 22:30

  9. # 8.
    Citat begyndt: Nå, mimoserne om det, men det sq da stridt, at vi nu skal have iSlammet ind, for at MeToo-erne kan få den fornødne efter(ud)dannelse og for at vi kan få mænd på banen igen, frem for slatne hønsestrikkere :-( Citat slut. Hvad mener du?

    Kommentar by NED MED ALTING — 26. september 2021 @ 22:48

  10. KRÆNKELSE AF KVINDER dækker i denne tid alt fra mikroskopiske og indbildte fornærmelser til pjat, vås og bagateller og indirekte flirt eller spørgsmål som den krænkede mimose ikke opfattede rigtigt, til tvivlsomme erindringer om oldgamle julefrokoster hvor den “krænkede” selv var godt pløret, og der ingenting skete, til noget der måske var over stregen………….men hvorfor blev der så først sagt fra mange år senere?

    Iøvrigt mærkeligt at løsagtig snak, udokumenterede påstande og tvivlsomme beskyldninger kan få så voldsomme konsekvenser. Er danskerne blevet folk der tror på hvad som helst, selv de mest papirtynde og løse rygter?

    De er godt nok hoppet på co2 vognen og mange andre politiske tosserier, men behøver de at være bundløst naive hele tiden?

    “Om der var sandhedsværdi i talen var ligegyldigt for TV2. Og det bemærkede de feminister der uden ophør leder efter den næste åbne dør”.

    Det er nok her vi har nøglen til at forstå hvad der foregår. Feministerne og ligestillings-fanatikerne er en marxistisk sekt der ønsker at nedbryde og skabe splittelse. Det er gammel gennemprøvet rød strategi.

    Kommentar by BENT A — 26. september 2021 @ 23:16

  11. PS: Kan det tænkes at Sofie Lindes “krænker” var en lesbisk kvinde, og at det er grunden til at Sofie ikke vil nærmere ind på hvem det var? Ja, nu om dage er alt det som var utænkeligt for 25 år siden, blevet tænkeligt. I en løgneverden hvor vanvid styrer, er alt jo tænkeligt. Ligemeget om det er sandsynligt eller ej. Al magt til fantasi-boblerne.

    Startudsendelsen med Sofie L. virker som om den var planlagt, indstuderet og forberedt af DR.

    Kommentar by BENT A — 26. september 2021 @ 23:36

  12. Den marxistiske feminisme er en lang skarp kniv boret ind i ryggen på Europas og Danmarks befolkninger. Det er ikke bare udvalgte mænd der ødelægges, for feminismen lægger også økonomier, familier, lande og kulturværdier øde. Den er altødelæggende. Men kun på nettet og i bøger finder man sandheden om hvordan vi snigløbes.

    Kommentar by BENT A — 27. september 2021 @ 00:23

  13. Der er ikke et eneste MSM der har spurgt ind til dokumentation for hendes påstande. Hun har 100% fået lov til at beskylde, en ikke navngiven person, for grove moralske “forbrydelser”, og fået lov til det, bare fordi det passer ind i tidsånden! For ve den der sætter spørgsmålstegn ved tidsånden!
    Hun har ikke skyggen af bevis for din påstand, det holdt ikke et halvt sekund i en retssal! I virkeligheden kunne det lige så godt være det pureste opspind, men vi vælger at tro hende, fordi det passer ind i den historie , alle, eller næsten alle, ønsker at fortælle! Tænk på hvilke andre historier uden dokumentation, der ufordøjet er kommer frem, bare fordi det passer til – ja netop- til tidsånden!

    Kommentar by Den Nervøse — 27. september 2021 @ 01:12

  14. Jeg kan, sådan set godt forstå, at Sofie ikke ville giv en halvgammel ulækker DR-stodder et Blowjob; det svarer vel nogenlunde til at guffe en mindre sildeanretning i sig – Men, lad os nu se lidt nøgternt på situationen – Nu hvor Sofie alligevel var gejlet op til at smage julesilden, så kan blowjobbet vel ikke have været så slemt endda? Fordelen er jo indlysende den, at Sofie, efterfølgende kunne gå direkte ombord i risalamanden – Man må tage det sure med det søde, ikke sandt Sofie?

    Kommentar by T. Flodur — 27. september 2021 @ 03:00

  15. Giv et blow job og kom frem i din karriere. Senere kan samme blow job anvendes til at komme endnu videre.
    Mærkeligt at der ikke er kommet noget metoo fra forsvaret.
    Der var der starfuckers og vinkelslibere.
    Stjerne officerer, vinkel sergenter.
    Men for det meste var kvinderne de værste.

    Kommentar by Islamarebad — 27. september 2021 @ 08:26

  16. Et sjovt perspektiv: Manden truede Sofie med at ødelægge hendes karriere hvis hun ikke suttede hans pik.

    Historien melder intet om hun gjorde det eller ej… men hendes karriere har da været ret imponerende…. så måske hun ligefrem suttede ham flere gange?

    Kommentar by redneck — 27. september 2021 @ 09:55

  17. Det er vel i orden bare at lade sig underholde? Hvad rager elitens #metoo-leg os andre? Det har 0 indflydelse på kønnenes interaktion. Måske får det endda begge køn til at overveje, hvad de egentlig ønsker sig? Det tyder udmeldinger på. Jeg kan ikke for min død se, hvad #metoo har med mig at gøre. Lad dem endelig fortsætte amokløbet. Så kan vi gætte på, hvem der bliver den næste. Det er helt legitimt at tage det temmelig ovenfra og ned.

    – – –

    Kommentar by Morten - - - — 27. september 2021 @ 10:34

  18. Kvinderne har fra Arilds tid udnyttet deres sexappeal til at skaffe sig magt over såvel mænd, som deres udseendesmæssige mindre heldige medsøstre. Det gør de idag og det vil de også gøre i fremtiden, da det ligger dybt i deres natur. Fra naturens hånd er den unge kvinde i den fertile alder udstyret med stor tiltrækningskraft, som skal skaffe hende såvel børn, som mandlige beskyttere og forsørgere til hende børn.

    Det er pudsigt så hykleriske nogle kvinder er. De er bevidste om deres sexappeal, og gør hvad de kan for at flashe den. De ville blive meget skuffede, hvis den ikke virkede. Hvis den så virker, nyder de at bruge deres magt, ved at spille fornærmede over interessen.

    I vore dage er der ingen tvivl om at mange godt udseende kvinder bruger deres sexappeal til at skaffe sig en fordelagtig karriere. Jo større gevinstchancer der er, jo længere er de villige til at gå. Når de så bagefter udleverer de mænd der har været dumme nok til at gå i fælden, må det skyldes at de nyder at kunne demonstrere deres magt.

    Der er ingen så frustrerede som gamle feminister. De har forlængst gjort sig umulige hos mændene. Nu har de så også mistet deres sexappeal og deres magt, og sidder tilbage i ensomhed og bitterhed.

    Kommentar by JC — 27. september 2021 @ 11:41

  19. Kommentar by JC — 27. september 2021 @ 11:41

    Sofie Linde er da intet at råbe hurra for.

    Kommentar by KineserSnot — 27. september 2021 @ 12:05

  20. Der er ikke mange mennesker, der siger ‘fucking’ i hver anden sætning. Jeg kan faktisk kun komme i tanker om en eneste, og det er Sofie Linde.”

    Gad vide, hvad Torben Haugaard baserer det på? Har nu efterhånden set og lyttet til et dusin videoer med hende, og ingen fucking at høre.

    Et par citater af Torben Haugaard kunne give plads til lidt selvransagelse i sprogbrug

    Hvis det vel at mærke, den samme person. Trods alt 7 mennesker der har det navn

    16. jan. 2015 — Det er fandeme legaliseret mobning, og det burde ikke være på DR. Sådan siger Torben Haugaard

    Torben Haugaard, profile picture … »Når mine børn kommer og spiller ny musik for mig, så synes jeg fandeme, … Jeg vil fandeme ikke kede mig!«

    Kommentar by tavsen — 27. september 2021 @ 12:12

  21. Sofie Linde er da intet at råbe hurra for.

    Kommentar by KineserSnot — 27. september 2021 @ 12:05

    Hun fik da prikket hul på den betændte byld, der får 4 milliarder om året til at belære os alle, selv med mange sexskandaler. DR Pigekor

    Hun fik væltet et par selvretfærdige i RV, og stadig stemmer “journalister” på det parti med en formand, der lyver. Det siger da en hel del om troværdigheden hos statsstøttede medier.

    Kommentar by tavsen — 27. september 2021 @ 12:17

  22. Det eneste der er sket er at den lede kælling har udråbt stort set alle mænd som krænkere i og med hun stadig ikke har sat navn på vedkommende.

    For mig er det ikke andet end en historie der kunne fortælles af stort set hvem som helst. Jeg har da selv som mand fået et par klap i røven og mere erotiske invitationer af interesserede kvinder ved forskellige lejligheder. Skulle jeg virkelig udvikle livslange traumer og mental sygdom over det?

    Kommentar by Santor — 27. september 2021 @ 13:36

  23. Kommentar by tavsen — 27. september 2021 @ 12:17

    Ja det korrekt, så du krænkelses-rapporten i forbindelse med Enhedslisten forleden. Der er åbenbart store problemer med arbejdsmiljøet i det parti.

    https://nyheder.tv2.dk/politik/2021-09-24-rapport-afsloerer-store-problemer-med-kraenkelser-mobning-og-stress-hos

    Kommentar by KineserSnot — 27. september 2021 @ 15:38

  24. Hvis en kvinde hiver op i kjolen for at vise sin mave frem må man så kommentere farven på hendes trusser ?

    Kommentar by wilty — 27. september 2021 @ 15:59

  25. KineserSnot — 27. september 2021 @ 15:38

    Jo, og jeg undrede mig endnu en gang, hvorfor det altid er Arbejdstilsynet, der kommer med den slags afsløringer.

    “Enhedslisten er blevet påbudt at få et firma til at undersøge det psykiske arbejdsmiljø. Partiet har selv tordnet mod andres dårlige arbejdsmiljø.”

    “Det gider jeg ikke at snakke med dig om” Jette Gottlieb, beskæftigelsesordfører hos Enhedslisten

    HYKLER

    Kommentar by tavsen — 27. september 2021 @ 16:33

  26. Santor — 27. september 2021 @ 13:36

    For pokker, du plejer da nok at kunne se rationelt på tingene. Hendes udtalelse havde mange positive følgevirkninger. DR fik travlt med at klappe i om de væmmelige mennesker, der befolkede vælgerskaren hos DF. Der kom nemlig en uhyggelig masser sexanklager i Radioens Pigekor.

    RV pinger faldt af den høje hest, og har været tavse siden. Håber, de skammer sig.

    Tror, jeg skal gense den fantastiske film, der satte hele den bølge i gang. Og den bølge er ikke slut endnu, masser af nutidige krænkelser vil pible frem. Sexdriften er stærkere end jernbanedriften.

    Opgørets time Original title: Bombshell https://www.imdb.com/title/tt6394270/

    A group of women take on Fox News head Roger Ailes and the toxic atmosphere he presided over at the network.

    Nominee Oscar Best Performance by an Actress in a Leading Role
    Charlize Theron

    Best Performance by an Actress in a Supporting Role
    Margot Robbie

    Nicole Kidman er som altid suveræn, som de andre 2

    When Gretchen Carlson slaps Fox News founder Roger Ailes with a lawsuit alleging sexual harassment, not a soul could predict what would happen next. Her decision leads to Fox News correspondent Megyn Kelly coming forward with her own story, as well as multiple other women, inciting a movement that reverberates around the world.

    Kommentar by tavsen — 27. september 2021 @ 16:44

  27. NED MED ALTING — 26. september 2021 @ 22:48:

    Jeg mener, at de mange MeToo-kvinder nok skal beriges af iSlammet, inden de fatter, at de skulle have lært at sige fra i tide (til mangt og meget i livet) og at mange mænd ligeledes nok skal se/opleve iSlammets voldspotentiale IRL inden de igen forholder sig mere til deres maskuline sidder end til den blødsødne feminist-attitude.

    Både mænd og kvinder (flest i “eliten”) har i høj grad mistet deres evne til rationel handling og tankegang pga. den (evigt tiltagende) 68er-indflydelse over alt i samfundet.

    Kommentar by M.S. Carstens — 27. september 2021 @ 17:36

  28. @ tavsen — 27. september 2021 @ 16:44

    Jow Jow, men der var sat navn på anklagerne, det er konkrete anklager.

    Det irriterer mig at uskyldige mænd skal stå på mål for hendes “alle mænd er svin” anklage som er beregnet til at få ALLE mænd ned med nakken.

    Det er den samme måde voldtægts/tyveri/volds debatten foregår på. En typisk venstrefløjs måde at takle problemer på. De siger som sådan ikke noget forkert de undlader bare at sige det rigtige.

    Kommentar by Santor — 27. september 2021 @ 20:42

  29. Santor — 27. september 2021 @ 20:42

    Du må da også have bemærket, hvordan udskamningen er stoppet. DR fik en tidligere højt berømmet dirigent for sit arbejde med Pigekoret. Politikens Hus fik over 100 sexanklager på halsen, men sådan noget skal der ikke snakkes om. Også EB med et ukendt antal

    Fornyligt oplyste EB, at en direktør måtte fratræde for uterlig optræden, og sørme også hele bestyrelsen, hvad lød som en overreaktion. Men det er ikke småting, der sker af den slags.

    Under rulleteksterne til Bombshell spilles et rigtig godt nummer
    Regina Spektor – One Little Soldier
    https://www.youtube.com/watch?v=1eiXAUAe4GA

    Fik mig til at tænke på musikeren Lana Del Rey, der åbent indrømmede, hun havde knaldet sig vej til studiet. Respektværdigt. At have så megen tiltro til egen musik, at hun gik den nemme vej. Det har altid foregået, og vil altid foregå. Det er kun kommunisterne, der tror på det nye og bedre menneske. Og det kan selvfølgelig ikke ske ved at frasortere dissidenter, så er der kun rygklappere tilbage.

    Bombshell Trailer Song (Billie Eilish – bad guy) youtube.com/watch?v=BB0lADQQ8_4

    Mærkeligt DR aldrig har fortalt det, når de spillede den sang. Når skandalen var hos Fox, burde det være guf for DR

    Kommentar by tavsen — 27. september 2021 @ 23:21

  30. Sofie Linde er som bekendt gift med den lille talentløse fedling Joakim Ingwersen, der er forhenværende børnevært på DDR.

    Han har lige fået tildelt sit eget program, hvor han skal oplyse de sagesløse seere om “klimakrisen”.

    Hvem siger at MSM er indspist?

    Kommentar by Revisoren — 28. september 2021 @ 17:11

  31. # tavsen

    Ingen kan modstå den små Lana Del Rey…

    Kommentar by Revisoren — 28. september 2021 @ 22:42

  32. For et par uger siden blev en “kendt” filminstruktør fængslet for en påstået voldtægt af en “kendt” forfatter.

    Da det nu er gået op for de fleste, at filminstruktøren er muhammedaner, og at hans søster er hardcore islamist/feminist, så har MSM allerede mistet interessen for historien.

    Husker hvordan Peter Aalbæk blev udskammet i årevis, fordi han engang har klappet en piccoline i røven…

    Kommentar by Revisoren — 29. september 2021 @ 14:26

RSS feed for comments on this post.