20. februar 2010

Rød front på Nørrebro: “… de kaldte mig luder, fede svin og enkelte truede mig med vold.”

Dansk-iraneren Jaleh Tavakoli er talsperson for en gruppe der kæmperne iranernes sag, og selvom hun er medlem af Enhedslisten, så fortjener hun respekt. Fra BT – Politiker truet, fordi hun ville sidde ved sin mand.

“Et medlem af Enhedslisten i København måtte her til aften eksorteres bort fra et indvandrermøde på Nørrebro efter trusler tæsk.

Det eneste Jaleh Tavakoli havde gjort var, at hun insisterede på at sidde sammen med sin mand – selv om der var kønsopdelte siddepladser i sportshallen, hvor den omstridte amerikanske imam Sheikh Khalid Yasin skulle tale.

– Til sidst stod, der måske 50 mennesker rundt om mig, mens de kaldte mig luder, fede svin og enkelte truede mig med vold. Det var virekligt skræmmende – alt sammen, fordi jeg gerne ville sidde ved siden af min mand.”

Sublim kommentar, set på 180 Grader.

“Jaleh Tavakoli bør huske på at kønsopdeling er til for at styrke kvinders deltagelse og er ikke undertrykkelse. For at illustrere denne sag vil jeg gerne bruge Villy Søvndals samlede ord om Holbergskolens lignende kønsopdelte møde: Det er en helt forkert fantastisk dårlig god ide som jeg fordømmer støtter.” (Bertel Vagn Christensen)

Oploadet Kl. 11:46 af Kim Møller — Direkte link40 kommentarer

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/12274/trackback

40 Comments »

  1. Villy Søvndal ved aldrig helt, hvad han mener. Er der en god sag, tordner han ud i pressen, og ca. 2 timer efter mener han ca. det modsatte, efter at være blevet sat på plads af sin menighed. Good point, Bertel Vagn Christensen, og meget humoristisk.

    Fsva. Jaleh Tavakoli: Hvor naiv har man egentlig lov til at være: 1. At være medlem af Enhedslisten. 2. At gå til et rabiat-islamistisk møde med en imam-galning. 3. At undre sig over, at HuT-aspiranterne verfer hende væk. Tænk, Jaleh Tavakoli, tænk!

    Fsva. Københavns kommune: Dette møde – med stor kommunal støtte – har da helt sikkert styrket integrationen……Flere af den slags åndssvage møder med åndssvage imamer. Før eller siden trænger det vel ind gennem tykskallen på selv de bedste Gutmenschen.

    OT: Sidste nyt fra kulturberigelsen: http://ekstrabladet.dk/112/article1302622.ece

    Kommentar by hp — 20. februar 2010 @ 12:01

  2. Indvandrere overfalder sagesløse – igen

    http://ekstrabladet.dk/112/article1302622.ece

    Kommentar by jonas — 20. februar 2010 @ 12:07

  3. Hvis den “gode” muslim går ind for hængning af homoseksuelle og stening af utro kvinder, så tror jeg faktisk, at jeg foretrækker min kulturberigelse i form af kriminelle gangstere.
    At forsøge at påføre en i forvejen voldelig sociopat en god portion religiøs fanatisme, forekommer mig i øvrigt at være en rigtig dårlig ide.

    Stor respekt til Jaleh Tavakoli og hendes stædighed; ikke mindst fordi hun efterfølgende turde åbne munden og tale om det.

    Kommentar by Egtvedpigen — 20. februar 2010 @ 12:13

  4. Én ting er, hvordan Hizb-ut-Tahrir-sympatisørerne agerer, noget andet er politiets håndtering af situationen. I Berlingske Tidendes papirudgave står der, at politiet ikke gjorde andet end at køre Tavakoli væk, fordi de ikke ville “tilspidse situationen yderligere”. Samme strudseadfærd sås for nylig i Tingbjerg og kendes også fra Voldsmose, Gjellerup-parken og andre selvstyrende områder i Danmark. Det er selvsagt ikke ligefrem en strategi, der skræmmer “de unge”.
    Et andet aspekt er, at jeg simpelthen ikke kan fatte, hvordan personer som Khalid Alsubeihi, Abdul Wahid Pedersen, Zubair Butt Hussain og mange andre kan blive ved og ved med at modtage offentlige milliontilskud til deres respektive samfundsnedbrydende og sharia-fremmende foreninger.

    Kommentar by Jan Christensen — 20. februar 2010 @ 12:17

  5. Ved Jaleh Tavakoli ikke at islam betyder “fred”, og at Muhammed var verdens første feminist ?

    Hvad i Himlens navn bestiller hun i Enhedslisten ?

    Kommentar by wied — 20. februar 2010 @ 12:18

  6. Hun har ret, det er skræmmende. Rent faktisk uhyggeligt. Men, sådan er det jo, ‘heldigvis da’, endnu, i et frit og grundlovssikret demokratisk land, som det vi lever i. Der sikre, at alle, uanset hvad, skal have deres ret. Når det kommer til stykket, giver det ingen ret, i den sidste ende. Andet end til dem, der hårdnakket, altså fysisk tør gøre, deres krav gældende. Som nogle af de fremmødte i hallen. Hvorfor, var hun egentligt tilstede, til dette møde? Troede hun virkelig på, at alle de fremmødte, kun var, Guds bedste børn? Kønsopdeling, vor herre bevar os vel.

    Kommentar by ReligionForbudt — 20. februar 2010 @ 12:21

  7. 2. Det er racistisk og religiøst motiveret vold, hvor er “medierne”?

    Jaleh Tavakol: “de kaldte mig luder, fede svin og enkelte truede mig med vold.”

    De to unge danskere der på Fyn blev overfaldet af tre muhamedanere i bil har nok hørt noget af det samme, bare med betegnelsen “dansker” foran: Danskeluder! Fede danskersvin! Jeg smadrer dit dumme danskerfjæs!

    Der var bare uligelig fordeling af de multikulrelle goder idet Jaleh Tavakol ikke modtog korporlig berigelse.

    Kommentar by DanskeriTN — 20. februar 2010 @ 12:23

  8. Sådan OT: I øvrigt er jeg skuffet over, at Asmaa Habdol-Ahmid ikke stiller op til FT-valget.
    Det indebærer muligvis, at vi går glip af Nedhedslistens fantaster i Folketinget, herunder Per Clausen og andre genier. Øv, øv og tre gange øv.

    Kommentar by hp — 20. februar 2010 @ 12:29

  9. Modigt gjort af Jaleh Tavakoli
    Respekt.

    Kommentar by Nosferatu — 20. februar 2010 @ 12:35

  10. Man ligger som man har redt.
    Går man besættelsesmagtens ærinder så må man også tage hele pakken, og konsekvenserne af den.
    hvad havde hun regnet med?
    At hun kunne få sin egen helt naive version af islam light?

    Kommentar by J B — 20. februar 2010 @ 12:39

  11. 8. Ja, jo flere rabiate muhamedanere der stiller op jo bedre for os.
    Underholdningværdien af en underlødig moral og et svagt men hadefuldt intellekt er ikke noget man skal kimse af, og det passer fint ind i den redaktionelle linie i i DDR.

    Det kan være Astma Hamdi Abdol “træder i karakter” for allah og stiller op alligevel?

    Kommentar by DanskeriTN — 20. februar 2010 @ 12:47

  12. De radikale svin og islamleflerne må være imamstolte af det pak de har fået slæbt til landet.

    I skal ikke blive glemt.

    Kommentar by Tolder — 20. februar 2010 @ 12:57

  13. Det sjoveste jeg har læst længe.
    Ødelæggerne til møde med besættelsel tropperne og det går galt
    med dialogen.
    Ganske lærerigt.

    Kommentar by pk — 20. februar 2010 @ 13:08

  14. Hvis den “gode” muslim går ind for hængning af homoseksuelle og stening af utro kvinder, så tror jeg faktisk, at jeg foretrækker min kulturberigelse i form af kriminelle gangstere.

    Det er der, på besynderlig vis, noget om. Gangsterne holder sig i det mindste til at handle med skadelige stoffer og andet skrammel, man kan holde sig fra. Det er en forretning, og man er fri til ikke at købe deres produkter og til ikke at konkurrere med dem.

    Men at bruge trusler om vold og drab til at skræmme folk til en bestemt opførsel i privatlivet er, i mine øjne, en klasse værre.

    Kommentar by Henrik R Clausen — 20. februar 2010 @ 13:37

  15. “Der står i papirudgaven af Berlingske Tidende, at politiet kørte Jaleh Tavakoli væk.” … I en retfærdig verden, havde politiet kørt de aggressive elementer væk, så Jaleh kunne deltage i mødet. Hvorfor accepterer vi disse konstante overgreb på demokratiet? Vold og trusler virker, det er signalet vi sender.

    Kommentar by Den spedalske — 20. februar 2010 @ 13:41

  16. @15 (Den spedalske),
    Det giver jo mere mening at køre Jaleh Tavakoli væk end at køre mødet væk, og resultatet bliver det samme.
    Derudover burde (i en retfærdig verden) mødet have været lukket og slukket.

    Kommentar by Zonka — 20. februar 2010 @ 13:54

  17. Det umotiverede overfald på de 2 unge danere begået af 3 (ny)danskere er jo så almindeligt at jeg efterhånden hver gang tænker, at det kan jo ikke være anderledes, når man importere mennesker der er produkter af århundredes indoktrineringer som bl.a. går ud på at de tilhører Allahs udvalgte.

    De er jo denne verdens Rene og 1. klasses mennesker og alle andre er denne verdens Urene og 2. klasses mennesker.

    Allah har givet dem hånds og halsret over de vantro.

    At han så samtidig med denne forherligelse af en bestemt trosretnings mennesker har gjort dem til funktionelle sociopater er da utroligt, men må siges at være ret så effektivt, når det drejer sig om at terrorisere deres ikke-islamiske omverden.

    Dette billede kan ses overalt ! Uanset om vi kigger de forskellige UN-afdelinger igennem eller vi kigger nærmere på de islamiske organisationer der opererer i Vesten og er i en form for “samspil” med de vestlige regeringer….intimideringer af de vestlige er hverdags kost.

    Disse hjemlige Berigere er såmænd blot det nederste i hierakiet, de gadens soldater som toppen, bl.a. Qaradawi´s Muslim Brotherhood kalkulerer med !

    Jo, jo, fine folk som islamisten Tariq Ramadan regner skam med disse muslimske Gadekrigere !

    Kommentar by Vivi Andersen — 20. februar 2010 @ 17:40

  18. (15 & 16)
    Der er mange måder at blive kørt væk på. To af deltagerne til halal-hadefesten på Nørrebro har fulgt politiets eksempel med kulturberiget befordring:

    “En 19-årig mand blev i timevis kørt rundt i København og omegn og truet på livet. Gerningsmændene hævede alle hans penge”

    Kilde: http://ekstrabladet.dk/112/article1302707.ece#ixzz0g5xWcAjD

    Kommentar by DanskeriTN — 20. februar 2010 @ 17:44

  19. #2 Jonas.

    Der var tale om hate-crime. Voldeligt overfald mod to tilfældige sagesløse Danskere. Fordi de var Danskere.

    Stort set al den overkriminalitet, som begås af personer med udenlandsk baggrund betragter jeg som hate-crime. Kriminalitetens egentlige baggrund er et kulturelt betinget had mod alt hvad der fungerer og dettes repræsentanter hos det oprindelige folk.

    Men registreret som racistisk hate-crime bliver det ikke.

    Kommentar by Sigwar — 20. februar 2010 @ 18:00

  20. 17.
    Vist har du ret, men der et andet element i det.
    Det intressante ved den religiøst motiverede vold mod danskere begået af muslimer er at det ikke bare er dem der direkte er blevet overfaldet der er de eneste ofre.
    Det er os allesammen der er ofre, for som beboer i Dk, (jeg har svært ved at bruge ordet borger) er det kun de rene tilældigheder der bestemmer om du bliver stukket ned, din datter voldtaget eller dit hjem invaderet.

    Synet på volden i Dk er som med vejret. Det er “noget” der forgår derude, som ingen kan standse eller afværge. Politisk og politimæssigt anses den som et samfundsmæssigt naturfænomen For den enkelte er ligeglad, bare det ikke er dem selv det er sket for. Forventningen er at volden er uundgåelig.
    Når den sker, er rydder man op, kommer på hospital eller går til begravelse.

    Sådan bør frie mennesker ikke leve.

    Kommentar by DanskeriTN — 20. februar 2010 @ 18:02

  21. “Det er en helt forkert fantastisk dårlig god ide som jeg fordømmer støtter.”

    Det er saftsusemig godt sagt. :) For sådan er det indtryk SF giver os med sine mange modsatrettede udmeldinger.

    Og til Jaleh: Stå fast! Det må være forfærdeligt at være flygtet fra Iran bare for at se at der også hersker iranske (religionspoliti-agtige) tilstande i Danmark også.

    Få nu de hijabs ud af offentlige institutioner i Danmark. Og imam-vælde samme vej. Religiøs imam-opdragelse af børn og kvinder – og mænd – hører ikke hjemme i et moderne demokratisk Vesten.

    Kommentar by Liva — 20. februar 2010 @ 18:38

  22. Det er måske endelig gået op for flere, at der er forskel på religiøse særhensyn og så diktatorisk rå kriminalitet?

    For venstrefløjen er alle midler berettiget, bare de kan komme til at gnaske sig til magten. Ulovligt eller ej. Brutalt eller ej.

    Mængden af fornuftige muslimer, må vokse sig større og større for hver dag. Folk der har kendt massakrene efter Shaens fald i ’79. De kender kriminalistens og undertrykkerens fæle fjæs, uanset hvad lort han lukker ud.

    Jeg kan kun sige: Fornuftige muslimer!- foren jer og læg afstand til de rabiate. Så skal vi nok bakke jer op. Men i skal gøre det selv.

    Uden en sekulariseret form for islam i Danmark, kommer muslimer og danskere aldrig til at leve fredeligt sammen. Såre simpelt.

    Kommentar by Nanoligator — 20. februar 2010 @ 19:07

  23. Gad vide om det fik hende til at vågne op til de barske realiteter ?

    Hvis Nørrebronx ikke lukkes, er jeg næsten klar til at forlade Kbh: Dens leder benægter trusler men siger at “en kvinde skabte en ophidset stemning ved at kræve at sidde hvor det passede hende”.

    Det citat taler for sig selv.

    1) Det er KVINDENS skyld at andre bliver “ophidsede” (truer)

    fordi

    2) Det at hun vil opfattes som ligeværdig med sin mand er et resultat af hendes utilregnelige og utilstede karakter.

    Kommentar by DaLi — 20. februar 2010 @ 19:52

  24. Tak for rosen! Da jeg er jobsøgende vil jeg da gerne høre fra nogen som kan bruge en med en kommunikationuddannelse. Hvad end det er et blåt parti, privat eller offentlig virksomhed.

    Kontakt:
    Bertel Vagn Christensen SLETDETTE @ gmail . com

    Kommentar by Bertel Vagn Christensen — 20. februar 2010 @ 20:33

  25. Sigvar.
    Og du har ret, ud fra det kulturradikale parnas egne infantible standarter er det jo en “Hate-crime”, men nu er det jo hvide europæere i dette tilfælde Danskere så gælder det jo ikke.

    jeg kan kun foragte de forpulede levebrødspolitikere der skabte dette kaos, de om nogen har mange Danskeres blod på deres hænder, og de om nogen havde fortjent at betale den ultimative pris for deres forræderi.

    Kommentar by Whodares — 20. februar 2010 @ 23:51

  26. 180 grader går amok i kulturrelativisme…

    http://www.180grader.dk/Leder/med-venstrefloejen-til-moede-hos-muslimerne

    Kommentar by Ab initio — 21. februar 2010 @ 00:12

  27. 26

    Ja, 180grader synes at de selv og avisen er liberale, men det er de ikke. De er stokkonservative når det gælder islam – religion. I den forstand er 180grader gammeldags og ikke-liberale. 180grader kan tale for nok så meget liberalisme, men når det kommer til islam er 180grader det modsatte. Gad vide om avisens journalister tænker over dette i en stille time. Fair nok at 180grader er stokkonservativ hvad religion angår, men så skal avisen da ikke kalde sig selv for liberal.
    At kønsregulere møder har intet med liberalisme at gøre – men med biologisme at gøre.

    Kommentar by Liva — 21. februar 2010 @ 10:48

  28. At 180grader har det svært med sig selv kan ses på at det for avisen tilsyneladende er iorden at tegne en muhammedtegning, men en kvinde (oven i købet en kvinde uden hijab) må ikke ‘tegne sin egen tegning’ ved at sætte sig hvor hun selv vil til et imam møde.

    Kommentar by Liva — 21. februar 2010 @ 10:53

  29. Med andre ord, indvandrerkvinder skal også have lov til at tage brug af den vestlige ligestillingspolitik, hvis de ønsker det. Det skal religion – her islam – ikke forhindrer indvandrerkvinder i. Vestlig historie og udvikling er ikke øremærket til kun Vesten eller til kun vesterlændinge. Den kan deles ud til alle.

    Kommentar by Liva — 21. februar 2010 @ 11:00

  30. Jeg kan godt forstå frihedselskende folk flygter fra undertrykkelsen(iSLAM).Desværre rejser bødlerne med!

    Kommentar by karl3447 — 21. februar 2010 @ 13:21

  31. Ja, 180grader synes at de selv og avisen er liberale, men det er de ikke. De er stokkonservative når det gælder islam – religion.

    Problemet er vel snarere uvidendhed end konservativsme?

    De har ikke sat sig ind i stoffet (f.eks. ved at læse nogle bøger), og har derfor svært ved at forstå, at andre reagerer så heftigt mod islam som politisk ideologi.

    De skulle overlade banen til dem, der kan deres stof og forstår sammenhængene.

    Kommentar by Henrik R Clausen — 21. februar 2010 @ 13:30

  32. Det er da ufrivilligt komisk, at man som dansk statsborger ikke betragtes som dansk, og er “selv skyld i episoden” fordi man er fra Mellemøsten. Det er nærmest umuligt at gøre noget rigtigt så længe man har et udenlandsk-klingende navn, eller? Det skulle ellers tro, når man gennemgår “DanskeriTNs” indlæg.

    Faktum er, at Jaleh Tavakoli tog til det “møde” med sin mand for at provokere debatten og debatørene. Ikke for at få en udgave af “islam light”. Hun er fra Iran. Der er ingen iranere i Danmark som ‘dyrker’ islam. De som gør, udgør en MEGET lille procentdel. Det er ligesom etniske danskere som kalder sig “kristne”: flertallet er pseudo-kristne.

    Synes det er grotesk, at folk herinde ligefrem skriver, at det er hendes egen fejl at hun, helt umotiveret, bliver verbalt overfaldet af en menneskeflok.

    Blev hun hjemme, var hun stemplet som en passiv “indvandrer”, som ikke hjælper sine danske landsmænd. Tager hun til mødet, bliver hun stemplet som landsforræder og en muslim som kæmper mod demokratiet.

    Siger I også det, når en familie tager på fodboldtur i Parken: “Det er sku deres egen skyld, at de får en kanonslag smidt i nakken…”

    Jeg tvivler.

    Med venlig hilsen Navid.

    Kommentar by Navid Aslani — 21. februar 2010 @ 19:29

  33. @Navid Aslani,
    Danmark skal ikke være eksperiment for mellemøstlig fodboldskamp.
    Vi har set nok, og det er slet spil.
    Surt for de gode spillere på banen, men hele holdet er uønsket pga. foul play.
    Farvel!

    Kommentar by Peter Holm — 22. februar 2010 @ 09:21

  34. […] men I kan ikke skjule jer. Længe  leve tabuerne, lad os være lumre, agressive og truende sammen. Og truende, det var de i Korsgadehallen. Jesus taler ofte om kærligheden, Muhammed stort set aldrig. Dér har jeg allerede min foretrukne […]

    Pingback by Besat af sex « Snaphanen — 22. februar 2010 @ 16:56

  35. Peter Holm, ja – du burde udvises for bestandigt. Farvel.

    Kommentar by Navid Aslani — 22. februar 2010 @ 19:42

  36. Nanoligator

    Hvilke fornuftige ord, du her har skrevet :-)

    Hvis verdens over en milliard muslimer alle var krigeriske, voldelige og kriminelle, ville verden se helt anderledes ud.

    Hvad folk tror, er deres private sag. Bare de ikke generer andre med det, eller de laver noget ulovligt med det.

    Kommentar by Janette Lund — 23. februar 2010 @ 02:54

  37. Ber danskere ikke muslimer om at respektere og efterfølge Dansk kultur og lovgivning?
    hvorfor Respektere Jaleh Tavakoli så ikke Islamisk kultur og lov???
    Gælder regler og kultur kun når de snakker vestens sag?

    Kommentar by Saleh — 23. februar 2010 @ 13:04

  38. >37 Ja! -i vesten.

    Hvis jeg tog til Syrien, så ville jeg overholde syrisk kultur, så godt jeg kunne.

    I Danmark gælder dansk lov og dansk kultur. Man kan ikke bare melde sig ud fordi man ikke lige har lyst.

    Og selvom danskere beder muslimer om at respektere og efterfølge dansk lov og kultur, så gør rigtigt mange det jo ikke.

    Og der er stadig ingen muslimer der stiller sig op og bakker åbent op om den frihed vi har i Danmark. Frihed til at sætte sig ved siden af sin mand.

    Islamistisk kultur og dansk kultur er uforenelige.

    – Så bliv dansk og forsvar Danmark, eller flyt til et muslimsk land.

    Såre simpelt. Når danskerne er færdige med at bede og være tålmodige, så giver vi de muslimer som vil besætte vores land, så stor en røvfuld at det synger og smider dem ud.

    Frihed er under ansvar. Vi fatter ikke at muslimer ikke fatter det.

    Kommentar by Nanoligator — 23. februar 2010 @ 18:28

  39. hvis du tog til syrien??? Så var det friviligt… Lad os huske på at største delen af de mennesker der deltog var fra Palæstina, Irak og Afghanistan.. De er i Danmark fordi de ikke har andre valg…. Fordi vestlige lande har invaderet og skabt kaos der hvor de kommer fra..

    Hvorfor skal man give afkald på sin kultur.. det er da ikke integration..

    Kommentar by Saleh — 25. februar 2010 @ 19:23

  40. »Hele verden lider af en aggressiv, ondartet svulst: islamismen, som selv almindelige muslimer i et land som Iran gerne vil af med.« – Farshad Kholgi.

    Her er jeg enig – muslim eller ej. Det er islamismen, som skal bekæmpes, ikke muslimer. Nanoligator, det der “dansk kultur” kan du godt glemme. Selv ikke etniske danskere kender til deres egen kultur. Lovene skal overholdes, herunder dansk lov – selvfølgelig skal de det. Differentierede kulturer skal _respekteres_. Men dansk kultur er ikke lov, så hvad fanden fabler du om dreng? Siger du, at flygtninge og indvandrerer, uanset hvilket land de er fra, skal give fuldstændig afkald på deres eget kultur, før de kan accepteres som danskere? Mere stupid analogi har jeg ikke hørt længe. Hvem lyder mest totalitær nu?

    Kommentar by Navid Aslani — 26. februar 2010 @ 22:02

RSS feed for comments on this post.