28. oktober 2021

Julie om jihadistisk eks-kæreste i DR-podcast: ‘Vigtigt for mig at holde fast i, at han var helt fantastisk’

Jeg blev anbefalet at høre DR-podcasten ‘Muhammed og Julie’, og sjældent har jeg hørt en så lalleglad tilgang til islamisk terror. 19-årige Julie (hvis først kæreste hed ‘Salah’) bliver forelsket i ‘Mohammed’ fra Sierra Leone, der fængsles for ni røverier, kommer ud, og sigtes i lignende sag. Julies far betaler advokaten for svigersønnen, og da han løslades, er han blevet praktiserende muslim. Radikaliseret af fængselsimamen. Julie går fra ‘Muhammed’ (der hedder Osman Sesay), og han rejser til Syrien for at lave nødhjælpsarbejde for ‘Viomis’, og pludselig en dag hører hun, at han er blevet dræbt under et droneangreb i Raqqa, i selskab med mere kendte Islamisk Stat-terrorister.

“Den unge Julie fra Nordsjælland forelsker sig i Mohammed, der stammer fra Sierra Leone. Det bliver startskuddet til en dramatisk kærlighedshistorie med store følelser, uventede drejninger og konstante udfordringer af deres kærlighed. … Mohammed og Julie vil for nogen være en fortælling om terrorisme og radikalisering, mens den for andre vil handle om uretfærdighed og rummelighed – men mest af alt er det en historie om kærlighed.” (foromtale)

Dokumentaren er lavet af Sigurd Hartkorn Plaetner, der tilbage i 2015 anmeldte Søren Espersen for at opfordre til terror. Han er søn af tidligere DR-vært Vibeke Hartkorn, og lillesøster til Siris Hartkorn, en venstreradikal fra Århus, der i dag driver virksomhed i Yemen med hendes mand Nabil Al-Sharafi.

Et citat fra femte afsnit.

‘Julie’: … Han bror siger til mig… ‘Julie, husk altid, at holde fast i hvem han var. Du må aldrig tro på at han var en anden, end den vi husker ham for at være’. Og det har jeg bare husket lige siden, og det har været vigtigt for mig at holde fast i, at han var lige præcis som han var, helt fantastisk. … Det kan godt være, at det er måske naivt af mig, at tænke, men det har været vigtigt for mig at holde fast i at han tog derned med et godt formål. Selvfølgelig har det jo sat nogle tanker igang, om hvad der var sket, og hvad han har gjort, men det ville alligevel ikke ændre mit billede af ham, og jeg havde ikke lyst til at nogen skulle ændre det billede af ham.

(Islamisk Stat henretter en mand, Raqqa, 2016; Foto: Syriahr)

Mere

“Før han kom i fængsel, levede han fuldstændig som andre unge, danske mænd. Det var slut, da han kom ud. Fængselsimamen har angivelig studeret islam i Saudi-Arabien og går derfor ind for en ortodoks form for islam. Det prægede også Osman Sesay. Han begyndte at komme i forskellige moskéer på Nørrebro i København.” (Ekstra Bladet, 11. marts 2017: Fra Snapstinget til martyrdøden i Syrien: Sådan var dansk koks hemmelige liv)

Oploadet Kl. 02:30 af Kim Møller — Direkte link24 kommentarer

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/122786/trackback

24 Comments »

  1. Hvad lever hendes forældre af? Offentligt ansatte med akademiske stillinger og position?

    Kommentar by Tommy , Robin & søn. — 28. oktober 2021 @ 07:22

  2. Tag til Islamisk Stat- og bliv der!

    Kommentar by Hul igennem? — 28. oktober 2021 @ 07:26

  3. Det er sørme godt, at Muhammed ikke var “højreorienteret”….? Så ville det totalitært inklinerede Danmarks Demokratiske Radios nok have lydt en smule andeledes?

    Kommentar by Limewoody — 28. oktober 2021 @ 07:37

  4. Jeg satte mig og så en dokumentar på DR i går.
    Fra BBC om kvinderne i Islamisk Stat.
    Det var en ret uhyggelig film, der følger en række ‘vestlige’ muslimske kvinder i en af lejrene, som intet har lært.
    Jeg opfattede lidt at filmen var lavet for at få kvinderne tilbage til vesten.
    De har absolut intet gjort under deres ophold, der er ulovligt.
    Vidste ikke hvad der foregik.
    Ville hjem med det samme de kom osv.

    Jeg synes, det bedste vi kunne gøre for disse kvinder (og også lidt for os selv:)) var, at finde muslimske ægtemænd i den muslimske verden, til alle de ‘vestlige’ kvinder, der tog til Syrien for at gå i krig.
    Jeg synes, vi ville opnå flere gode ting på en gang.
    Hun bliver gift med en muslim.
    Hun kommer til at få en fremtid i et muslimsk land, hvor hun ikke bliver diskrimineret af ikke-muslimer, som mange af dem, mener at de bliver i vores lande.
    Vi slipper for islamister i vores lande.
    Jeg vil gerne give en skærv, så de kan få et fint lille bryllup.

    Win win for alle parter

    Kommentar by Hema — 28. oktober 2021 @ 07:40

  5. DR er vist også et FANTASTISK foretagende. Tilsyneladende består personalet udelukkende af fantaster. Først og fremmest halvt og helt vanvittige kvinder som alle ønsker Danmark afrikaniseret og islamiseret hurtigst muligt.

    DR støttes naturligvis af al kraft af kvinderne i det radiGALE parti og enfoldighedslisten mv. Der gerne fordriver eller udsletter danskerne, så der kan blive plads til “berigerne”, besætterne, socialklienterne og evighedsturisterne.

    Kommentar by BENT A — 28. oktober 2021 @ 08:10

  6. PS: Pernille Weiss hos de konservative, og Lars Q. Ulykke hos Venstre/Moderaterne er også vildt begejstrede for indvandring. Begge mener at Danmark har plads nok til flere millioner kulturfremmede.

    Jacob Sprællemand mener især at vores land ikke har plads til Inger Støjberg.

    Kommentar by BENT A — 28. oktober 2021 @ 08:16

  7. Er danskerne eller dumskerne holdt op med at læse bøger eller se videoer om hvad en islamisk besættelse af EUs lande vil føre til af fattigdom, terror og blodige konflikter, siden de fleste danskere stemmer på de gamle partier, der alle går ind for mere multi-kulti.

    National Geographic’s videoer om grusomhederne i arabiske og afrikanske lande burde nok ses af alle de vælgere som naivt tror at man kan slippe godt fra folkeudskiftning og islamisering.

    Kommentar by BENT A — 28. oktober 2021 @ 08:33

  8. Ja det fremviser jo kun at hun er blevet totalt afstumpet, i sin kærlighed, overfor de ofre Islam skaber. Islam er en fordummende modbydelig diktatorreligion med et Førerprofetideal helt ud i det bizarre. Jeg gider ikke nævne alle den krig, terror, undertrykkelse og fordummelse denne modbydelige religion historisk og samtidsmæssigt har skabt. Derfor støt SIAD. http://www.siaddk.wordpress.com og http://www.frafalden.dk
    God torsdag. mvh Michael Unna

    Kommentar by Michael Unna — 28. oktober 2021 @ 08:45

  9. Julie – en altanpige in spe…

    Kommentar by Revisoren — 28. oktober 2021 @ 09:21

  10. Eet eller andet sted kan man måske godt forstå de unge kvinder: Når man er ung og romantisk, søger man det romantiske og fremmede. Det opildnes så godt og grundigt af massemedierne, så hvorfor ikke tage en “spændende fremmed” i stedet for en kedelig leverpostejfarvet dansk dreng der passer sin skole og lave sine lektier.

    Unge kvinder har alle dage været troløse og dragede af badboys, musikere, søde ponyer og eventyr.

    Først når de passerer 25 begynder de at tænke med andet end fissen. Så kan de pludselig godt se fordelen i at have en stabil forsørger, for de har jo spildt ungdommen på badboys, musikere, søde ponyer og eventyr, så uddannelse blev det aldrig til.

    Den slemme dreng er stadig slem, men den leverpostejfarvede danske dreng er nu blevet en mand, har taget en uddannelse, fået et job og kan forsørge en skøge. Så bliver han pludselig interessant, og han har jo bare af at være rummelig og tage både den eventyrlystne kvinde og hendes børn til sig.

    Kommentar by redneck — 28. oktober 2021 @ 09:22

  11. At forbyde islam og starte hjemsendelserne bliver mere og mere nødvendigt. Hvor længe får galskaben lov at fortsætte?

    Kommentar by Knee grow floydd — 28. oktober 2021 @ 09:24

  12. Blot nogle få “æresdrab” af feltmadrasser som Julie ville sætte en stopper for galskaben.

    Julie tilhører jo danskernes klan, så efter muslimernes logik, som vi vil være tvungne til at følge, for ikke at blive tromlet ned, så er det faktisk de mandlige klanmedlemmers pligt at beskytte klanens ære og sætte et eksempel til skræk og advarsel.

    Kommentar by Træt — 28. oktober 2021 @ 09:29

  13. “Før han kom i fængsel, levede han fuldstændig som andre unge, danske mænd.”

    UMULIGT, så var han jo ikke kommet i fængsel.

    Kommentar by tavsen — 28. oktober 2021 @ 09:38

  14. Jeg kan kun finde en eneste undskyldning for hendes vanvid, og det er hendes unge alder og hendes grænseløse naive uvidenhed! Hun har åbenlyst ikke haft nogle forældre til at guide hende og forklarer hende at hvis hendes kæreste har begået 9 røverier og er anklaget for et tiende, så skulle man måske ikke bruge en masse kræfter på ham.
    Julie må på en eller anden måde være vandret igennem det danske uddannelsessystem, uden overhovedet at have tilegnet sig brugbar viden om verden.
    Desværre møder eleverne stort set kun multikulturelt orienterede kvindelige lærer af begge køn, som ikke advarer eleverne om risikoen ved et sådant arrangement, nok nærmest tværtimod, for det gælder jo om at være inkluderende!
    Nok siger man, at kærlighed gør blind, men gør den blind, døv, følelsesløs og dum? åbenbart.
    Inden han kom i fængsel levede han fuldstændigt som andre unge danske mænd! Mon dog, det er dog de færreste som begår 10 røverier!
    Det piner mig at jeg som skatteyder har været med til at lønne fængselsimamen og derved finansierer mandes radikalisering!
    Selvom pigen åbenbart savner banditten, så er jeg sikker på at verden er et bedre sted uden ham!

    Kommentar by Den Nervøse — 28. oktober 2021 @ 10:06

  15. 1. Hvilket fængsel sad han i?
    2. Hvem var fængselsimam, mens han sad der?
    3. Hadprædikanter udvises.

    Kommentar by Bastardo — 28. oktober 2021 @ 10:27

  16. Stupide tøser er der nok af!!!!

    Denne feltmadras er lidt undskyldt af sin unge alder, men farmand har forsømt at give sin datter en ordentlig opdragelse!
    Først en araber og så en kriminel neger!

    Hun burde jo sendes direkte i forbedringslejr og farmand i galgen!

    Kommentar by Ole Mejlstrøm — 28. oktober 2021 @ 10:38

  17. Far betalte advokat regninger , for frk. Julies spændende, romantiske og dramatiske kærlighedsliv. Alt for føelserne – opslugende og altfortærende. Ja hun kunne være, et godt bud på en altanpige.Har far tænkt på det?

    Kommentar by Tommy , Robin & søn. — 28. oktober 2021 @ 12:07

  18. OLE MEJLSTRØM KL. 10.38: Pigen er vel blevet opdraget af en enlig mor, efter at familieretshusets mandshadende kvinde-domstol og feminist-standret rutinemæssigt har dømt manden og børnene til retsløshed og moren til evigt overherredømme over børnene.

    Sådan er det foregået i årtier. Mændene er blevet diskrimineret, sjoflet, tyranniseret, udnyttet og behandlet som white trash, skilsmisse-konerne som gudinder og superborgere, mens børnene er blevet udnyttet, hjernevasket og statsopdraget i skolerne og institutionerne.

    Men 90% af mændene/dumskerne har stadig ikke opdaget hvad der foregår. Eller de er for slapsvansede til at gøre noget ved det?

    Kommentar by BENT A — 28. oktober 2021 @ 12:16

  19. Her er endnu en bekræftelse på hvordan “hvide mænd” igennem historien har ødelagt verden. Hvor er det typisk at Shakespeare for over 500 år siden skrev om “Romeo og Julie”. Heldigvis har Danmarx Ramadanradio nu rettet op på det ved at udsende “Muhammed og Julie”.

    Kommentar by bjarne Binee — 28. oktober 2021 @ 14:21

  20. redneck — 28. oktober 2021 @ 09:22:

    Som mand bør man bestemt undgå de her kvinder, som har knaldet løs med diverse “bad boys” i deres 20’ere, de er “damaged goods”.

    Kommentar by Peter Nielsen — 28. oktober 2021 @ 15:00

  21. Peter Nielsen 15.00: Måske bør man også undgå typer som Rosa Lund, Stine Bosse, Mette Fupsen og Barbara Bertelsen? Artikel: “Mette F forhindrer opklaring af mink-skandalen”. En anden artikel er af Klaus Ewald.

    Kommentar by BENT A — 28. oktober 2021 @ 18:19

  22. Der er intet underligt i at de mest danskefterlignende efter de i fængslet er blevet uddannet af imamen til at blive rettroende er motiverede for at kæmpe og dø for Allahs sag.

    Herved bliver de martyrer med direkte adgang til paradiset, hvoraf især de 72 jomfruer er et lokkemiddel af dimensioner. Dør de bare almindeligt vejes deres gerninger på en vægt på dommedagen, og hvis de er kommet til at udføre for meget koran-forbudt (haram) og for lidt koran-(an)befalet (halal) står de til at komme i helvede (Sagar).

    En navnkundig af den type var den danskfødte Slimane Abderramane, som sad i Guantanamo-lejren efter at have deltaget i djihad i Afghanistan. Efter at være kommet til Danmark rejste han ned til Mellemøsten og blev dræbt i djihad dernede.

    Af interviews i danske medier fremgik det at han som ung havde levet som en dansker, været svirebror osv. Han vurderede sikkert at have foretaget sig så meget haram tidligere at det var urealistisk at få adgang til jomfruerne på anden måde end den direkte genvej ved at blive martyr.

    Kommentar by perhag — 28. oktober 2021 @ 19:40

  23. Der er intet at stille op mod Danske piger, der er blevet islamiske sperm-siloer, de kan ikke omvendes, selv ikke når de bliver mishandlet, snydt og bedraget, eller forsøgt myrdet af deres muslimske kæreste, i værste fald, finder de blot en ny muslim, som de kan betjene…

    Kommentar by Christian Sørensen — 28. oktober 2021 @ 22:15

  24. Kim, når du viser dette billede, risikerer du, at politiet står en morgen kl. 05:30 med håndjern og det hele. Billedet kan jo virke krænkende på muslimer, idet det afslører den sande islam.

    Kommentar by Ole Madsen — 30. oktober 2021 @ 21:21

RSS feed for comments on this post.