25. november 2021

Cekic udviste medfølelse for DF-formand, og blev lagt for had: Du legitimerer og normaliserer ‘racisme’

Jeg har ikke den store fidus til Özlem Cekic, men det kræver alligevel en god portion mod at skrive noget venligt om DF-formand Kristian Thulesen-Dahl på Twitter. Mellem linjerne kan man læse, at hun nok ikke helt var klar over omfanget af ‘de godes had’, men hun skal alligevel have ros for at konfrontere de mere ekstreme. Det er eksempelvis en Peter Toft Jølving, der mener hendes medfølelse for Thulesen-Dahl legitimerer og normaliserer ‘racisme’. Noget af et synspunkt for en mand der har lavet en hjemmeside med det enkle formål at ‘fremme den gode demokratiske samtale’ på Twitter. Den gode demokratiske samtale… blandt meningsfæller.

Ingen af Cekic’ mange kritikere forsøger at definere ‘racisme’, og det forstår man godt, for det ville lynhurtigt udstille deres sekteriske udgangspunkt. Personligt er jeg så småt begyndt at ‘omfavne racisme-etiketten’ online, for selverklærede ‘antiracister’ blive så dejligt desillusionerede, når de mister deres eneste argument.

(Özlem Cekic på Twitter, 16. november 2021; NB: Redigeret)

“Jeg har nu i en hel uge argumenteret for at jeg ikke er DFer, støtter racisme, nazisme, facisme. Alt det her fordi jeg viste for den svære situation @Kristianthdahl stod i. En hel uge har jeg svaret. Men hvem hulen lytter? … Man kan sku ikke kalde sig selv tolerant, hvis ens toleranceevne ikke rækker til andre end dem, man er enig med. (Özlem Cekic)

(Özlem Cekic på Twitter, 23. november 2021)

Dét her er netop den legitimering og normalisering af racisme, som kritikerne taler om. ‘Man kan ikke være brobygger, hvis man tror, at man ejer sandheden’. At racisme er illegitimt er ikke til forhandling eller diskussion. Der ér et rigtigt og forkert.” (Peter Toft Jølving, Twitter)

“… Blokering af politiske modstandere alene på baggrund af sober og saglig kritik forstærker ekkokamre og undergraver demokratiet. Det er ikke i orden.” (Peter Toft Jølving, Polcensur)

(Peter Toft Jølving, der forsøger at ‘fremme den gode demokratiske samtale’, 2021)

Mere om De venstreorienteredes intolerance i hendes EB-klumme (19. november 2021).

“‘Du taler om en mand, der har medvirket til forråelsen i den danske udlændingepolitik… forstår dig ikke’, ‘Alle klovne skal en dag forlade cirkus’, ‘DFs menneskesyn fortjener ikke medlidenhed’, ‘Jeg kan ikke svinge mig op til at føle sympati med et parti, som har ført en så menneskefjendsk politik som DF”, ‘Fuck ham’,’Han er gennemført usympatisk og uempatisk. Det er ikke synd for ham’, ‘Han er ond‘, ‘Jeg ønsker det værste for ham’, ‘Hvad er der galt med dig Özlem. Ingen sympati for røvhullet herfra’, ‘Havde du også ondt af Komiske Ali?’ ‘Du overser bevidst racismen Özlem’, ‘Du blåstempler racismen og ascismen.‘” (Özlem Cekic)

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/123429/trackback

24 Comments »

  1. Når man tænker på,
    hvor hårdt pressede hospitalerne er, burde hun vise samfundssind og bruge sin uddannelse, hvor det er nødigt.

    Men hun har lige fået næsten 3 MILLIONER til at uddanne Brobyggere (Hvad laver de mange “uddannede” Bydelsmødre og Opgangsambassadører???), som der tilsyneladende er større behov for, end sygeplejersker, sosuer, pædagoger osv osv. I den overståede valgkamp var det et stort tema.

    Kommentar by tavsen — 25. november 2021 @ 02:12

  2. Kan der købes en konsonant? Er det F, der mangler i det sidste ord?

    Alle de bøvede stemplinger viser bare, hvor lidt de følger med i politik. Alle oplysninger kan findes på ft.dk, men de bøvede er så dvaske og dovne, at de bare overtager de statsstøttede mediers mening

    Kommentar by tavsen — 25. november 2021 @ 02:25

  3. HVIS TULLESEN fra DF er en racist, er det da først og fremmest overfor danskerne. Han syntes jo at Lars Quisling Buksetrold skulle have lov til som statsminister at underskrive og sige jatak til Marokko-traktaten. Den traktat som ligner Danmarks dødsattest, fordi den siger ja til stort set fri indvandring og hastig folkeudskiftning. Tullesen og Pia Kjærsgaard foretog sig heller intet fra 2015 til 2019, for at stoppe den fortsatte import af tusindvis af kulturfremmede som Lars Q. B. iværksatte, i lodret modstrid med sine valgløfter om straks-stop for mere indvandring. DF var med 37 mandater et større parti end V, men agerede dørmåtter og kælne skødehunde for Lars Ulykke.

    DF-Tullesen er måske slet ikke racist, men bare levebrødspolitiker og vælgerbedrager. Han og Pia og andre i DF-toppen har været en katastrofe. I 25 år har partiet holdt danskerne hen med tom snak. Og har måske spærret vejen for mere ærlige folk der virkelig ønskede at redde Danmark, som f.eks. Glistrup, Krarup, Langballe, Ninn Hansen og lignende.

    DF reddede ikke Danmark, men slog måske de sidste søm i Danmarks ligkiste. Tullesen fortjener ikke medlidenhed, men kun foragt.

    Kommentar by BENT A — 25. november 2021 @ 02:35

  4. Lars Q. B. skrev under sidst i sin ministertid. Men i årene forinden sørgede han for at henved 40.000 ekstra asylanter blev installeret i Danmark. Ovei kommer så familiesammenføringer. Hans valgløfte inden valget var altså løgn og valgflæsk. Han har også medvirket til store forringelser af sundhedsvæsnet.

    Kommentar by BENT A — 25. november 2021 @ 02:42

  5. -> tavlen

    “Kan der købes en konsonant? Er det F, der mangler i det sidste ord?”

    Det er altid problemet, når man citerer AEH’ere på sociale medier. Man er som blogger/klummeskriver nødt til at medtage meningsforstyrrende stavefejl i sin helhed.

    Kommentar by Kim Møller — 25. november 2021 @ 03:10

  6. Özlem Cekic er så ikke altid tolerant over for politiske modstandere fx sin muslimske søster Jaleh Tavakoli

    Özlem Cekic var dirigent

    Jeg stiller så et spørgsmål, men inden Özlem giver lov, siger hun, at hun vil holde mikrofonen, fordi vi kender hinanden, og fordi jeg ikke skulle tale for længe og kun stille spørgsmål.

    Özlem prøver at afbryde

    Nu kom Flemming Pless hen og slog mig på hånden og gik tilbage i panelet.

    Da hun satte sig, spurgte jeg hende, hvor meget hun kendte til islam, ikke ret meget vel? Svaret var, at jeg bare skulle holde min kæft!

    Da hun gentog det, begynder en stor arabisk mand, ved siden af hende, at sige, at jeg skulle skride, og han kaldte mig så ca. tyve gange for “sharmuta”, der betyder “luder” på arabisk, og damen der havde bedt mig holde kæft, prøvede nu desperat at berolige ham.

    Jeg følte mig truet, og jeg blev nødt til at kigge mig over skulderen resten af debatten, da de to sad bag ved mig.

    Rabbineren kom som den eneste hen og undskyldte efter debatten. Jeg fortalte ham, at det godt nok havde været en ubehagelig debat, men at det ikke havde været hans skyld, selvom at han også havde talt udenom.

    https://jyllands-posten.dk/debat/blogs/gamleblogs/jalehtavakoli/ECE9657651/abrahams-barn-kaldte-mig-luder/

    Kommentar by Jørgen Nielsen — 25. november 2021 @ 03:14

  7. Kim Møller — 25. november 2021 @ 03:10

    Ja, det er altid et dilemma.
    Skal man rette, eller skal man citere korrekt. Jeg sværger til det sidste. Danmark for altid

    Kommentar by tavsen — 25. november 2021 @ 03:22

  8. at ‘fremme den gode demokratiske samtale’

    Oversat fra kommunistsprog betyder det “at bekæmpe ytringsfrihed.”

    Kommentar by Felix Krull — 25. november 2021 @ 04:32

  9. BENT A @ 02:35

    Helt korrekt, og min første tanke var den samme som din: en globalist støter en anden globalist? Big surprise there!

    Jeg hader Tulle langt, langt mere end jeg hader Marianne Jelved, Carsten Jensen eller samtlige muhammedanere i universet. Han er den første der ryger op ad muren når al folket rejser sig i vrede, brænder Christiansborg ned og udråber Kong Felix I på Amalienborg Slotsplads.

    Kommentar by Felix Krull — 25. november 2021 @ 04:41

  10. Personligt er jeg så småt begyndt at ‘omfavne racisme-etiketten’ online for selverklærede ‘antiracister’ blive så dejligt desillusionerede, når de mister deres eneste argument.

    Lige præcis. Det eneste rigtige svar på “du er racist” er et affabelt og nysgerrigt “hvad er der galt med at være racist?”

    Kommentar by Felix Krull — 25. november 2021 @ 04:44

  11. Findes der nogen,som ikke hader Øslem Sækitsj ???
    En overskudsgivende anatolier,er en … ….

    Kommentar by Nielseen — 25. november 2021 @ 06:14

  12. Kim, du skal lære ordet race-realist. Somaliere og palæstinensere er mere kriminelle end tamiler og vietnamesere. Det har ikke noget med racisme at gøre, det er simpel mønstergenkendelse. Jeg siger det på den måde, at jeg som udgangspunkt bedømmer individer som individer, men at det af og til er relevant – for at beskytte sig selv eller samfundet – at bedømme individer ud fra deres gruppetilhørsforhold.

    Kommentar by Michael — 25. november 2021 @ 06:57

  13. Vanviddet på venstrefløjen tager til i styrke, deres udskamninger tager snart groteske former!

    Kommentar by Den Nervøse — 25. november 2021 @ 08:38

  14. Måske Özlem tænkte på den rå behandling SF gav hende, da hun blev smidt ud af gruppen.

    Kommentar by Niels — 25. november 2021 @ 09:27

  15. Racisme ,hvis vi kunne begynde med at udelade dette, i dag totalt meningsloese ord.Koncentrege os om samfundets problemer,goere os af med beskyldninger om nazisme og facsme,fra de involverede ,fuldstaengig historie uvidende efterplappere,maaske vi saa kunne faa gang i noget, for alle positivt

    Kommentar by dunk — 25. november 2021 @ 10:43

  16. Ha Ha, er hun ved at blive voksen?

    Kommentar by Santor — 25. november 2021 @ 12:56

  17. Enig, Hr.Krull.

    Tingene spidser til; selv for civnats er det begyndt at dæmre, at vi er forskellige, og at det netop er derfor, de hader os.

    Kommentar by Broager Land — 25. november 2021 @ 13:02

  18. De såkaldte antiracister- for mig at se lider de af Ramuspsykose-, skal hele tiden bekræftige Deres identitet på alle dem de er uenige med, ved at pådutte dem et Racismemærkat. De såkaldte – Antiracister- er for det mest de eneste der taler om racisme og rasmussine definitioner, imens alle andre ikke taler om det, eller gider at forholde sig til det.

    Kommentar by Michael Unna — 25. november 2021 @ 15:23

  19. Hvad angår DF. Hvad siger I til Inger Støjberg som Forkvinde i DF? (ved ikke havd jeg selv skal mene i den forbindelse, selvom jeg beundre hendes indsats i forhold til Muhammedanisme pædofili, som Folketinget jo har lavet en retssag over til støtte for de Muhammedanere der er blevet ramt af antipædofili, antitvangsægteskab, og antikvindeundertrykkelse). God torsdag. mvh Michael Unna

    Kommentar by Michael Unna — 25. november 2021 @ 15:37

  20. Uwe Max Jensen responderer på Twitter med:

    “gid du ikke godt at spare os danskere for din “medfølelse””

    Kommentar by Peter Nielsen — 25. november 2021 @ 16:34

  21. Svaret på anklagen: “Du er racist” er “Og?”.

    Kommentar by Peter Nielsen — 25. november 2021 @ 16:35

  22. Unødvendig kommentar af Uve Max. Han svinger lidt mellem Max Go’ og Max Dum..

    Kommentar by anno — 25. november 2021 @ 20:39

  23. En sjov ting er jo at både folkene i Mellemøsten og danskerne er kaukasere.

    Kommentar by Ego — 25. november 2021 @ 20:47

  24. anno — 25. november 2021 @ 20:39:

    Nah, jeg synes Uwe har en pointe. Det klinger rimelig hult, når en Anti-Hvid som Cekic pludselig lader som om, at hun kærer sig om KTD.

    Kommentar by Peter Nielsen — 26. november 2021 @ 17:36

RSS feed for comments on this post.