2. december 2021

‘Parallelsamfundslisten’ 2021: Motalavej i Slagelse er ikke mere en ghetto, kreativ løsning i Helsingør

‘Faldet i antallet af udsatte boligområder fortsætter’, skriver Indenrigs og Boligministeriet på IM.dk. Der er blevet fire færre ‘parallelsamfund’. Et islamiseret boligområde som Motalavej i Slagelse er ikke mere en ghetto/parallelsamfund, da der er 0,04 pct. færre dømte end krævet: 1 person? Derudover har Ellekonebakken i Viborg og Nøjsomhedsvej i Helsingør nu under 1000 indbyggere, og ryger hermed automatisk af listen. Nøjsomhed røg af listen, fordi de opsagde 96 familier, og nu er ved at ombygge lejlighederne til ‘tilgængelighedsboliger for lejere over 50 år, som er i arbejde’. Lalleglad historie fra Helsingør Dagblad – Endelig: Helsingør Kommune er ghetto-fri.

“Helsingør Kommune er ikke længere repræsenteret på regeringens liste over boligområder, som udgør et parallelsamfund. En liste, som indtil i år er blevet kaldt ‘ghettolisten’.

Boligområdet Nøjsomhed/Sydvej udgår nemlig, da der ikke længere bor mere end 1000 indbyggere, hvilket er et af kriterierne for at komme på listen.”

(Udgået af ghettolisten 2021: Motalavej i Slagelse mfl.; Grafik: IM.dk)

“Danmarks Statistik har set nærmere på indbyggerne i 53 områder, som mindst en gang har været på den såkaldte ghettoliste… Andelen af personer med dansk oprindelse er faldet fra 81 procent i 1990 til 38 procent i 2017, mens den på landsplan er faldet fra 96 til 87 procent.” (Weekendavisen, 2. juli 2021)

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/123581/trackback

17 Comments »

  1. Det er ligemeget hvor massetilvandrede terrorister fra mellemøsten bor, når det alligevel er i Danmark. De burde bo på Christiansborg – det er jo dem, der har inviteret.

    Kommentar by Ufrivillig skatteyder — 2. december 2021 @ 01:55

  2. Andelen af personer med dansk oprindelse er faldet fra 81 procent i 1990 til 38 procent i 2017″

    Befolkningsudskiftningen kører upåklagelig med stormskridt.
    Etnisk udrensning er helt i orden, bare det er danskerne, der er ofrene.

    Kommentar by tavsen — 2. december 2021 @ 07:58

  3. Løgn og bedrag er blevet en fast bestanddel af det offentlige og semioffentlige system og administration (boligforeninger, statistikker osv.).

    Et folk ført bag lyset…med vilje, med fuldt overlæg og helt bevidst!

    For løgnen, bedraget og manipulationerne betaler sig…se bare sidste kommunale valg og det kommende F-valg!

    Kommentar by Black Watch — 2. december 2021 @ 08:04

  4. #3 Black Watch tilsyneladende den “nye normal”

    Kommentar by dunk — 2. december 2021 @ 08:49

  5. Det hjælper ikke at flytte rævene fra hønsegården til andegården. Ørkenræve vil altid holde sig i nærheden af deres byttedyr, ellers kan de ikke overleve. Men bliver der hvor der bliver flere ræve end byttedyr, æder rævene gerne hinanden. Det er zoologi for perlehøns.

    Kommentar by Gustav Jensen — 2. december 2021 @ 08:52

  6. Så en “ghetto” betegnelse er afhængig af mængden af dømte !!!
    Hmm …er det ikke en smule excluderende for de ellers lovlydige perle-borgere i “ghettoen” !?!

    Og ellers:
    Opsig konventionerne.
    Start repatrieringerne.

    Fædrelandet.

    Kommentar by Neuhammer — 2. december 2021 @ 09:59

  7. Før anden verdenskrig boede der mindst 10% jøder blandt polakkerne, men de flyttede. Der er så kommet en del ukrainere til i de senere år, men ellers bor der kun polakker.

    Kommentar by Træt — 2. december 2021 @ 11:15

  8. Hvem har i det hele taget ønsket disse ghettoer i DK? Hvad skal vi med dem? De, der har ansvaret for at vi fik dem, skal efter min mening stilles for en domstol for landsforræderi!

    Kapitel 12. “Landsforræderi og andre forbrydelser mod statens selvstændighed og sikkerhed. Bestemmelserne i dette kapitel – og i kapitel 13 – omfattede oprindeligt kun regler, som beskyttede den danske stat. Under indtryk af erfaringerne fra besættelsesperioden 1940-1945 blev kapitlerne omarbejdet og udvidet”

    Kommentar by Amad — 2. december 2021 @ 11:34

  9. Winston S. Churchill: Jeg tror ikke på en statistik, jeg ikke selv har forfalsket!
    Uanset tingenes tilstand skal den ikke vestlige indvandring præsenteres som en succes!

    Kommentar by Den Nervøse — 2. december 2021 @ 12:40

  10. Et mærkeligt paradox: Ingen kan se nogen konsekvenser af stigningen i atmosfærens indhold af CO2 fra ca. 0,03% til 0,04%; men alle er stærkt bekymrede over forskernes dystre klimaprognoser. Alle kan se konsekvenserne af stigningen i befolkningens andel af muslimer fra ca. 0% til 5%; men ingen er bekymrede over statistikernes dystre demografiske prognoser.

    Kommentar by Ole Madsen — 2. december 2021 @ 14:07

  11. Ja men så bliver der nok rigtig rart at bo i disse “befriede” områder. Måske man skulle søge sig en ældrebolig i Motalavej-området?

    Kommentar by Knud Madsen — 2. december 2021 @ 15:10

  12. Kommentar by dunk — 2. december 2021 @ 08:49

    Forklar…tak.

    Kommentar by Black Watch — 2. december 2021 @ 15:26

  13. Sådan en liste, er det rene vildledning og sætter blår i øjnene på etniske danskere. Der er utallige eksempler på, at når muslimer et sted når 10-15%, så begynder danskerne at “sive.”
    Skal man klappe i sine små hænder, når et boligområde går fra 70-80% muslimer til 50-60%.
    Dette her siger mere end ord: “Andelen af personer med dansk oprindelse er faldet fra 81 procent i 1990 til 38 procent i 2017… .”
    Hvem siger, at der ikke sker en befolkningsudskiftning. De fremmede får vores bedste lejligheder der er til at betale, og vores unge må købe i dyre domme, for at få noget at bo i. SVINERI

    Kommentar by der Adler — 2. december 2021 @ 15:57

  14. Det skal bare hedde omdannelses områder, så er problemerne pis væk og alle er lykkelige!

    Kommentar by IES — 2. december 2021 @ 17:17

  15. Som jeg skrev på UP i går:

    Ja, ghettoer er nu udnævnt til parallelsamfund.
    . hvad så med at slå hegn om disse samfund og lade dem forsørge sig selv, frem for at vi skal betale for deres parallel-samfund, hvor de jo KUN vil have med vi betalende at gøre, når de scorer vores penge, besætter vores offentlige stillinger, kører vore børns uddannelse ned på Muhhhammmme-niveau, slår vore til plukfisk, …
    -alt for at mobilisere den næste islamistiske generations fulde frihed, til at udføre KOranens påbud mod OS:
    http://www.islaminfo.dk/artikler.asp?PgID=1924

    Kommentar by M.S. Carstens — 2. december 2021 @ 17:28

  16. At Motalavej i Korsør (Slagelse) ikke er med på GHETTOLISTEN, det er noget af en joke!

    Forklaringen på de færre dømte skal nok findes i det faktum, at nærmeste døgnbemandede politistation ligger … useriøst langt væk. Politiet gider simpelt hen ikke køre så langt!

    Kommentar by Polka - je suis Hr. Naturli' — 2. december 2021 @ 19:00

  17. Det røde rædselskabinet har desuden besluttet, at droppe brugen af ordet “ghetto”, da det er “stigmatiserende” for de stakkels følsomme negre og muhammedanere…

    Kommentar by Revisoren — 5. december 2021 @ 12:20

RSS feed for comments on this post.