5. december 2021

Afrika: Pirater angreb danske soldater, overlevende pirater kan ikke udvises, har krav på beskyttelse…

Onsdag den 24. november konfronterede fregatten Esbern Snare en mistænkelig ‘hurtigtgående motorbåd’ med ‘en række af de redskaber, man forbinder med pirateri, herunder stiger’. Motorbåden ignorerede først danskerne, og åbnede herefter direkte ild ‘mod de danske soldater’. En beslutning der kostede fem pirater livet, og nu går sagen sin vante gang i menneskerettighedscirkusset. De overlevende skal til retsforfølgelse i Danmark, og det er nu reelt vores ansvar at brødføde kriminelle afrikanere.

DR Nyhederne har talt med ‘nigerianske havretsadvokater’. Her citeret fra DR.dk – Formodet pirat har fået amputeret benet: Advokater anklager Danmark for at henrette uden rettergang.

“- Ud fra hvad vi ved om episoden, så kunne der lige så godt være tale om henrettelser uden rettergang, siger Emeka Akabogu, advokat med en doktorgrad i maritim lovgivning, til DR Nyheder. …

– Vi har endnu ikke set fakta der beviser, at der var tale om pirateri og vi har ikke set beviser på, at der var et forestående angreb på et skib. Så under visse omstændigheder kan det tolkes som en summarisk henrettelse. Derfor er det vigtigt at få afhørt de involverede, siger han.”

(Vestafrikanske pirater, 2019; Foto: ISS Africa)

“… Det er en individuel vurdering, om de har ret til asyl. Man kan prøve at udelukke dem fra asyl, og jeg vil tro, at hvis man er dømt for pirateri, så er man udelukket fra at få flygtningestatus. Men de må under alle omstændigheder ikke udsendes til at land, hvor der er en reel risiko for, at de vil blive udsat for tortur og umenneskelig behandling i deres hjemland, og så er Danmark stadig forpligtede til at give dem beskyttelse.” (Peter Vedel Kessing, Institut for Menneskerettigheder, Kristeligt Dagblad, 28. november 2021)

Oploadet Kl. 20:13 af Kim Møller — Direkte link46 kommentarer

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/123642/trackback

46 Comments »

  1. Det er jo dybt pinligt, at det såkaldte “Forsvaret” sejler rundt med krigsskibe i Afrika og tvinger somaliske pirater til Danmark. Ellers bliver de skudt.

    Kommentar by Ufrivillig skatteyder — 5. december 2021 @ 20:22

  2. Ulempen ved disse nymodens kontorskibe af blik er, at de mangler en rånok.

    Kommentar by Voldposten — 5. december 2021 @ 20:23

  3. Et mere retfærdigt samfund havde aflivet alle fanger ved midnat og afskibet ligene på åbent hav ved solopgang.

    Kommentar by Trivialitet — 5. december 2021 @ 20:23

  4. Man kan måske også undre sig over hvilket mandat et Dansk krigsskib i internationalt farvand har til at stoppe og derefter beskyde en anden båd?

    Flåden har tidligere i årevis bevogtet farvandet udfor Somalia MED mandat, og der husker jeg ikke det har kommet til ildkamp. Hvorfor så lige nu?

    Kan det hænge sammen med frømændene er utilfredse med deres bådmotorer og vores handlekaftige statsminister tilfældigvis var i Afrika med “oppositionens” nikkedukke (kaldet Kermit blandt venner) da der bød sig en chance for at vise muskler?

    Kommentar by redneck — 5. december 2021 @ 20:26

  5. # 4.
    Du skriver bl. a.: Kan det hænge sammen med frømændene er utilfredse med deres bådmotorer og vores handlekaftige statsminister tilfældigvis var i Afrika med “oppositionens” nikkedukke (kaldet Kermit blandt venner) da der bød sig en chance for at vise muskler? Først: Vær rar at læse korrektur inden du vælter du vrøvl ud på UP. Mangen til ondskabsfuldt vås (hele dit indlæg) med vægt på mit her citerede, det skal man lede længe efter.

    Kommentar by NED MED ALTING — 5. december 2021 @ 20:39

  6. Voldposten — 5. december 2021 @ 20:23

    Ja i gamle dage fik pirater lov til at gå planken ud. I dag hedder deres redningsplanke Peter Vedel Kessing, endnu en djøffer der meler sin egen kage. Han mangler interessante klienter.

    De skal bare sættes i en redningsbåd med retning mod deres startpunkt. De kan aldrig blive dansk ansvar.

    Men det er da fremskridt, at besætningen har fået lov til at skyde igen, uden der skal en afstemning i FT om det.

    Kommentar by tavsen — 5. december 2021 @ 21:05

  7. Og så har de vel også ret til familiesammenføring ??

    Kommentar by wilty — 5. december 2021 @ 21:10

  8. Det er absurd at pirater har ret til asyl. De bør enten aflives eller sendes retur til deres hjemlande.

    Kommentar by Holger_Danske — 5. december 2021 @ 21:20

  9. Dette er galimatías af værste skuffe, nu må dette snart ophører og vi sætte os imod diverse konventioner.

    Kommentar by IES — 5. december 2021 @ 21:24

  10. Hvornår er nakkeskuddet gået af mode ved marinen?

    Kommentar by Trivialitet — 5. december 2021 @ 21:34

  11. Konventioner, international lov forudsætter stater, der virker i vestlig forstand. Reelt set har de aldrig været der. Det er langt hen ad vejen en verden af “failed states”.Derfor ender konventioner og international lov med, at blive alt andet end “internationalt”- det bliver reelt set vestligt unilateralt/ensidigt. De bliver til noget som forhindre vestlige lande i, at handle for deres egeninteresser.

    Kommentar by CCC — 5. december 2021 @ 21:36

  12. Lars Aslan Rasmussen går det sidste ord i denne sammenhæng:

    RASMUS BRYGGER, VIDENSCENTER FOR INTEGRATION OG DET STORE BLUF

    DEL GERNE!

    På den seneste har der været en del omtale af en rapport fra “Videncenteret for integration” under ledelse af Rasmus Brygger
    Ja, den Rasmus Brygger, som mener det er en god ide at alle danskere skal have skydevåben., og at han er ligeglad med om samtlige kirker bliver lavet om til moskeer, eller hvis en fra kongefamilien bliver erstattet af en stormufti…

    Nu så han så i spidsen for videncenteret for integration, som i følge dem selv er politisk neutrale og bare formidler fakta til danskerne

    Det lyder godt på papiret, men virkeligheden er en ganske anden

    Se her deres fremtrædende bestyrelsesmedlem Jonas Bengtson, der kalder mig og Henrik Dahl for racister, helt ud i det blå og uden nogen beviser.
    Har i øvrigt aldrig nogensinde mødt manden

    Helt absurd er det iøvrigt også at Jonas Bengtson sidder i bestyrelsen for “Brobyggerne”
    Dem med dialogkaffen og den gode tone…

    Men apropos racisme:

    Jeg har dansk, kurdisk og svensk baggrund
    Jeg er den mest etnisk blandede politiker i Folketinget.
    Og jeg ved ikke noget værre end racisme.
    At folk har noget imod andres hudfarve eller etnicitet, er så modbydeligt

    Jeg er imod Erdogan,
    Jeg er imod ISiS
    Jeg er imod sharia lovgivning
    Jeg er imod islamisterne

    Men det har intet med racisme at gøre.
    En islamist der er etnisk dansk har jeg heller intet til overs for

    Og jeg kender også min kollega Henrik Dahl godt nok til, at nok er han irriterende af og til, men racist er han altså ikke

    Jeg har modtaget en masse trusler fra autonome kræfter efter Rasmus Bryggers bestyrelse udråbte mig til racist, og når han omgiver sig med den slags kræfter i sin ledelse, er han medansvarlig for hvis der sker mig noget

    Hans såkaldte videncenter prøver på at lukke munden på kritikere af islamistene, ved at stemple dem som racister
    Men mig lukker I ikke munden på!

    Kommentar by Trivialitet — 5. december 2021 @ 21:43

  13. @Holger_Danske — 5. december 2021 @ 21:20

    De har heller ikke ret til asyl, men de har ret til at søge det.

    Problemet er at de nu opholder sig indenfor dansk jurisdiktion og hvis de risikerer dødsstraf eller tortur i Nigeria, tillader dansk lov ikke at de udleveres. Derfor kan vi være nødt til at give dem “tålt ophold”.

    Det ville ikke være noget problem, hvis folketingspamperne kunne tage sig sammen til at indføre en lov om at alle på “tålt ophold” er interneret. Der er ingen konventioner som giver dem ret til at færdes frit i samfundet.

    Kommentar by Allan — 5. december 2021 @ 21:58

  14. De statsstøttede medier har fundet en ny al-hol lejr, efter fiaskoen med de udanske kvinder.

    https://danmarksfremtid.dk/nyhed/dr2-dealline-piratjagt-slavehandel/
    DR2 Deadline vært Lotte Folke sammenligner på Twitter det danske forsvars piratjagt med slavehandel. Hun skylder forsvaret en undskyldning”

    Kommentar by tavsen — 5. december 2021 @ 22:00

  15. De gæve gutter på fiskernes motorbåd var aldeles ikke ‘pirater’. De var blot på fiskeri og ville forsøge sig med en ny fangstmetode: De ville skyde fiskene bevidstløse ved at bruge maskinpistoler med gummikugler i stedet for patroner. De skød kun mod danskerne, fordi de troede at det var danskerne, som var pirater.
    Nu må de danske skatteydere hoste op med kæmpebeløb i erstatning til de stakkels uskyldige fiskere, ny båd plus 10 millioner$ til hver for svie og smerte plus psykologbehandling for PTSD. Gutten der fik afsavet et ben, skal naturligvis have et kunstigt ben i erstatning; ligesom ham den tjetenske terrorist i København, der sprængte en bombe i bylden på sig selv for nogle år siden i Købehavn.
    For fremtiden skal de danske fregatter kun bekrige piraterne med lydbomber – de skal rette højtalere mod piratskibene og afspille politiske taler af Uffe Elbæk for fuld 200 decibels lydstyrke. Så flygter piraterne skrigende bort.

    Kommentar by Gustav Jensen — 5. december 2021 @ 22:29

  16. tavsen — 5. december 2021 @ 22:00

    Nej, slaverne var i virkeligheden pirater vi ikke kunne sende hjem! Hvorfor har vi ikke hørt om det noget før? Godt Folke Lotte hiver sandheden frem i lyset! Cavlingprisen er på vej..

    https://www.kristeligt-dagblad.dk/kronik/deadline-paa-dr-har-naaet-sin-udloebsdato

    Kommentar by anno — 5. december 2021 @ 23:01

  17. Hov, hov, de har da også krav på familiesammenføring – jeg mener bestemt, at Nigeria er det første afrikanske land, der passerer milliarden …

    Er der ingen voksne tilstede?

    Kommentar by Anonym — 5. december 2021 @ 23:03

  18. De kan sende dem tilbage i Holland, så der er ingen undskyld for de kulturradikale landsforræder.

    Kommentar by KineserSnot — 5. december 2021 @ 23:15

  19. Hvis de er anholdt udenfor Afrikas kyst,kan og skal de løsladdes udenfor Afrikas kyst efter frifindelse eller udstået straf!

    Kommentar by Nielsen — 6. december 2021 @ 01:58

  20. En hurtig og retfærdig rettergang ville være ønskelig. Så kan folk, der vil redde Afrikanerne ved at smøre dem Nutellamadder, fanme lære at utak er verdens løn.

    Det her skriger jo til Himlen, at Stine Bramsen er en katastrofe, fordi hun er kvinde og kun derfor, og burde fjernes øjeblikkeligt.

    Kommentar by Anonym — 6. december 2021 @ 02:26

  21. Når Danmark mener at dansk ret skal gælde steder som tidligere lå uden for lands lov og ret, så kan ethvert land vel gøre det samme og sænke danske skibe i internationalt farvand for at have brudt en ukendt handelslovgivning i det pågældende land.

    Kommentar by perhag — 6. december 2021 @ 02:52

  22. Piraterne burde være idømt “Tålt ophold på bunden af havet”.
    Jeg husker jeg for nogle år siden læste om et russisk skib, der var blevet udsat for pirateri.
    Piraterne, der var kommet ombord, blev fanget – og hængt i tove på ydersiden af skroget. Hvorefter skibet fortsatte sin sejlads i flere dage.

    Piraterne her burde have haft “En salve”.
    – men så var Danmark nok blevet tiltalt for “forurening af havvand”.

    Har det ikke altid været sådan at pirateri straffes med døden ?

    Noget helt andet er at det er strafbart for civile at skyde på soldater.
    Men det gælder nok ikke i Afrika….

    Kommentar by Frost-Hansen — 6. december 2021 @ 05:31

  23. Det er de røde internationalister og gammelkommunister, FN og WHO og korrupte medier der ødelægger Vesten.

    FN er kapret af diktaturstater og de griner for hver somalier de får kilet ind i Vesten.Så kan de sende penge hjem.

    Vi er til grin. FN og diktaturstater er griner af vores overholdelse af forældede konventioner OG DIKTATURSTATER ER KOMMER ALDRIG TIL AT OVERHOLDE DEM

    Regler for hav-ret. Dem har piraterne vist ikke læst

    Kommentar by H.nielsen — 6. december 2021 @ 07:02

  24. @ 2, Voldsposten. “Kontorskibe”, den var sgu go’ ! Jeg kommer til at taenke paa “Kaptajnens vise” fra “Pinafore” , hvadenten det er den engelske original eller paa dansk.
    Min foerste tanke, da jeg laeste om tilfangetagelsen af de overlevende pirater, var : hvorfor kunne de da ikke bare have sejlet dem saa taet paa kysten at de kunne svoemme i land. Ifoert nissehuer, i anledning af den tilstundende juletid…

    Kommentar by krassisten — 6. december 2021 @ 07:13

  25. @ 22. Det var naturligvis “Admiralens Vise” den hedder. Reenberg er uovertruffet i fremfoerelsen af den.

    Kommentar by krassisten — 6. december 2021 @ 07:17

  26. Trine Bramsen. Manglende rettidig omhu.

    “ Se mig, Mette, jeg kan også være handlekraftig “.

    Kommentar by Bastardo — 6. december 2021 @ 08:29

  27. @ NED MED ALTING — 5. december 2021 @ 20:39
    Hvis du ikke kan lide mit indlæg læser du bare nogle af de p.t. 23 andre indlæg.

    For øvrigt sjovt du mener mit indlæg er “ondt” når hovedparten af de andre kommentarer handler om nakkeskud, hængning fra rånokken, nedslagtning med maskingevær, flere nakkeskud og henrettelse uden rettergang.

    Men ok, det er jo meget værre at påpege det absourde i sammenfaldet med Mette Fs rejse og en pludselig opstået trigger-happiness blandt de danske soldater….

    Kommentar by redneck — 6. december 2021 @ 08:39

  28. Selvfølgelig skal de have erstatninger og de, der ønsker asyl.
    Det var jo en velkomst komite til mette, der blev misforstået. På de breddegrader fejres højtideligheder med skud i luften. Så misforstålelse.
    Og de er gode nye stemmer til næste valg!

    Kommentar by P — 6. december 2021 @ 08:42

  29. #25.
    Din omtale af Frømandskorpset viser dit niveau.
    Det var din omtale af dette korps jeg reagerede på, ligeledes pindede jeg det afsnit ud hvori jeg mener du er alt for langt ude.
    Over and out.

    Kommentar by NED MED ALTING — 6. december 2021 @ 09:09

  30. @ NED MED ALTING — 6. december 2021 @ 09:09
    Er du den nye moderator her på sitet?

    Så velkommen da, du viser virkelig du har format til at sikre en god tone.

    Kommentar by redneck — 6. december 2021 @ 09:17

  31. Min kones fætter blev for ½ snes år siden, mens han var chef for en olie boreplatform i Guineabugten sammen med hele besætningen på boreplatformen, taget som gidsels af pirater, der pludselig landede på platformen med helikopter. 7-8 kæmpestore sorte mænd med vilde øjne bevæbnet med kalashnikover. Han fik stukket en kalasnikov i maven og blev sammen med den øvrige besætning sendt ned i et lille rum uden vinduer nede i boreplatformen. De blev låst inde og døren blev bevogtet. Piraterne gjorde ham til kontaktmand med rederiet, som han kunne ringe til på sin mobil telefon. Gidslerne sad isoleret i en uge, mens løsesummen blev forhandlet og betalt. Han fik givetvis ptsd, men ikke behandling. Han mener piraterne arbejdede sammen med dele af den nigerianske regering og den nigerianske hær. Det var derfor, de havde kunnet skaffe en tip-top moderne helikopter og moderne skydevåben. Piraterne er kun frontpersonale for bagmændende i den gennemkorrupte regering. De kender alle de love og regler i vesten de kan spille på og udnytte, så det er ingen overraskelse, at de overlevende pirater fra angrebet på fregatten Esbern Snare, nu ustraffet skal forsørges i DK.

    Kommentar by Amad — 6. december 2021 @ 09:30

  32. Da det danske krigsskib Absalon for 7-8 år siden “bekæmpede” pirater ud for Somalias kyst havde man bedetæpper og halal kokke med for ikke at krænke de stakkels pirater som man i øvrigt pænt satte i land.
    Det er da overraskende at Danmarx Ramadanradio ikke på vegne af de nye pirater ud for Nigerias kyst undersøger om de også får udleveret bedetæpper og får serveret halalmad.
    Har Institut for Menneskerettigheder mon undersøgt om der ombord på Esbern Snare også er rigelig forsyning af koraner?

    Kommentar by bjarne Binee — 6. december 2021 @ 09:49

  33. @ Amad — 6. december 2021 @ 09:30
    Skrækkelig historie, og det er sikkert styret af bagmænd højt oppe som du antyder, hvorfor skulle der ikke være korruption der når der er på alle andre poster i Afrika?

    I sådan et tilfælde er jeg helt enig i dødelig vold er det eneste rigtige svar. Ved Esben Snare situationen, synes jeg derimod det er mere broget, for vi havde hverken mandat til at opbringe båden eller en igangværende kapring der kunne godtgøre indgriben.

    At opbringe andre landes skibe og dræbe besætningen uden grund er pirateri… uanset om det foregår fra en motorbåd eller et dansk krigsskib.

    Kommentar by redneck — 6. december 2021 @ 09:54

  34. @12 21.43 Jeg kan bedre og bedre lide Lars Aslan Rasmussen. Jeg håber han bliver ved – af det spor. Han fremstår med egen kraft og stemme . Det gør ham tydeligere og i stadig stigende grad troværdig. Tak til Lars Aslan .

    Kommentar by Tommy , Robin & søn. — 6. december 2021 @ 10:36

  35. Som jeg har nævnt før:

    Våd begravelse til de døde.
    Kontakt et agent/shippingfirma for afhentning, uden for sømilegrænsen, af de resterende “pirater” for ilandsætning (ikke for anholdelse).
    Problemet løst i alle hensender, også juridisk.
    (under hensyntagen til Rules of engagement, selvforsvar (ikke selvtægt), inden/uden for sømilegrænse, etc. etc.)

    Og ellers:
    Opsig konventionerne.
    Start repatrieringerne.

    Fædrelandet.

    Kommentar by Neuhammer — 6. december 2021 @ 11:10

  36. Kommentar by Tommy , Robin & søn. — 6. december 2021 @ 10:36

    WTF? Lars Aslan Rasmussen er en klam muggi, og han skal ud. Hvordan kan du sidde og heppe på ham?!

    Kommentar by Broager Land — 6. december 2021 @ 11:18

  37. PIRATERNES SITUATION
    Jeg håber at Nigeria og Togo vil arbejde for at de resterende pirater, ikke bliver sendt til Danmark. For det vil hverken tjene piraterne selv eller danskerne. Muslimerne i Danmark, de vil naturligvis blive glade for piraterne. I sær Goebbels-imanerne i de forbryderiske moskeer; piraterne er nemlig gratis propagandamateriale, og alt taler fro at de vil blive hærdede kriminelle her i Danmark. Indenfor et års tid eller så, vil vi kunne læse om den vold de har begået.

    DEN TAKTISKE INDSÆTTELSE MOD PIRATBÅDEN
    Med hensyn til selve indsættelsen, hvor vores dygtige elitesoldater ombord på Esben Snare, har endt med at dræbe minimum fire af piraterne, så er udfaldet i min optik, udtryk for manglende doktrinudvikling i både søværnet og forsvarsministeriet. Men folketingets forsvarsudvalg bør heller ikke gå ram forbi. Udvalget burde for længst havde set muligheden i at danske sejlende enheder bør bruge droner og robotter til inspektion af piratskibe. Udvalget er bekendt med disse teknologier, så hermed retter jeg en kritik af udvalget som helhed. Ikke kun dets formand.

    ELITESOLDATER TIL KONSTABEL-OPGAVER
    Som jeg har kommenteret på OLFI, så er indsættelsen af frømænd altfor risikofyldt til så lavintense opgaver, som inspektion af en båd med bevæbnede taber-pirater. Jeg ser meget hellere at frømmænd bruges mod terrorgrupper, hvor man ved at det kommer til kamp. Det er nemlig i kampen at vores elitesoldater excellerer. De kan noget som de resterende fem millioner af os ikke kan. De er meget dygtige og internationalt anerkendt. Faktisk har vores eliteoldater modtaget en hæder fra den amerikanske præsident. Det er ikke alle der ved dette. Og det er heller ikke en hæder der deles ud til hvem som helst.

    FRØMÆND SOM UDDANELSESVEJLEDERE AF NY SPECIALENHED
    Hvis vi kan lære noget militært af denne tragiske situation, så er det at frømænd bør udddanne en ny specialenhed (INSPEKTIONSENHEDEN), indenfor søværnet til netop at varetage ale faser i en båd-inspektion. Menneskematerialet burde være til stede, for frømandskorpset modtager hvert år 4-500 ansøgerer, der stort set allesammen er i fysisk topform. Blandt dem er det kun 4-5 der udtages til selve uddannelsen som frømand.

    TRE FORSLAG TIL SØVÆRNET
    1. Søværnet bør oprette en ny specialenhed, der fokuserer på militær inspektion af skibe, med fjendtlige besætninger.

    2. Søværnet bør udruste sine sejlende enheder med ledningstyrede droner og roboter, herunder miniubåde og eller vandrobotter, der som minimum kan gennemfører en taktisk monitering udenom, ovenover, under samt inde på skib eller båd. Dronerne kan udrustes med bløde våben såsom Stun-Guns, Chockgranater og tåregas. En ny taktisk indsættelsesdokrin bør udvikles til formålet.

    3. Søværnet bør oprette et netværk af advokater og embedsmænd i de kystlande som piraterne opererer fra.

    Kommentar by Michael Nielsen — 6. december 2021 @ 12:03

  38. Frost-Hansen — 6. december 2021 @ 05:31 Og Amad

    Jeg sejlede selv på Vestafrika i starten af firserne og de eneste der ikke var i fare var netop Russiske skibe.

    Når man lå på reden og ventede på at komme i havn ud for Lagos havde russerne den “dårlige” vane at montere maskingeværer på brovingerne og afsøge deres umiddelbare nærhed med kæmpestore søgeprojektører. Et klart signal som selv piraterne fattede.

    Jeg har selv haft den fornøjelse at live ortvist fra et russisk ski efter en aften i yen. Bortvisningen bestod i en brysk sømand med kalashnikov og som bare pegede ned af gangvejen. Needless to say, selv i min kæmpe brandert forstod jeg russisk ;)

    Kommentar by Anonym — 6. december 2021 @ 12:39

  39. Frost-Hansen — 6. december 2021 @ 05:31 Og Amad

    Jeg sejlede selv på Vestafrika i starten af firserne og de eneste der ikke var i fare var netop Russiske skibe.

    Når man lå på reden og ventede på at komme i havn ud for Lagos havde russerne den “dårlige” vane at montere maskingeværer på brovingerne og afsøge deres umiddelbare nærhed med kæmpestore søgeprojektører, afrikas nat er kulsort som alt andet i afrika. Et klart signal som selv piraterne fattede.

    Jeg har selv haft den fornøjelse at blive bortvist fra et russisk skib efter en aften i byen. Bortvisningen bestod i en brysk sømand med kalashnikov og som bare pegede ned af gangvejen. Needless to say, selv i min kæmpe brandert forstod jeg russisk ;)

    Kommentar by Santor — 6. december 2021 @ 12:41

  40. Talende både santoriansk og nielensk,vil jeg sige,at et danskfremmed individ ikke skal have noget at sige på dansk jord. På kimsk: Jylland skal ikke overrendes af folk syd fra.

    Kommentar by Nielsen — 6. december 2021 @ 16:47

  41. David Trash har masser af plads til et par stakkels pirater hjemme i herskabslejligheden på Frederiksberg Alle…

    Kommentar by Revisoren — 6. december 2021 @ 17:03

  42. Rusland har en destroyer med elitesoldater ombord på patrulje i Guineabugten. For en måned siden befriede de et piratkapret skib efter ildkamp. De overlevende fik en gummibåd til hjemtransport. De døde blev smidt i havet.

    Kommentar by dansker — 6. december 2021 @ 17:38

  43. kristeligt-dagblad.dk/kronik/deadline-paa-dr-har-naaet-sin-udloebsdato

    Kommentar by anno — 5. december 2021 @ 23:01

    Tak for den artikel. Jonas Blüdnikow, Gemmolog er dejlig klar i spyttet

    “at hans lemfældige omgang med fakta var sluppet igennem det efterhånden store nåleøje hos DR.”

    “Den kritiske journalistik er forsvundet, og ligeledes er spændingen. Deadlines deadline er nået, og det er blevet et kedeligt program, perfekt til sengetid. Man skal jo helst ikke støde nogen, vel?”

    Skulle tjekke Manuel Hassassian, om det var hans rigtige efternavn, om det havde forbindelse til

    https://en.wikipedia.org/wiki/Order_of_Assassins

    Kommentar by tavsen — 6. december 2021 @ 17:44

  44. Havretsadvokaterne Bjørn Elmquist og fascisten Pelle Dragsted fra den kendte havretadvokatfamilie Dragsted, pønser også på en international sag…

    Kommentar by Hul igennem? — 6. december 2021 @ 17:55

  45. Derfor bør de levende og de døde incl. hældes af i første islamiske havn.

    Kommentar by Hul igennem? — 6. december 2021 @ 18:02

  46. Gad vide hvornår etniske danskere får krav beskyttelse.

    Det er jo særdeles tiltrængt, især med et bestialsk råt intolerant totalitært islamistisk og sort overherredømme som vi nu er ved at få overtaget.

    Kommentar by Mads kering — 7. december 2021 @ 18:23

RSS feed for comments on this post.