11. december 2021

BT-chef truede ung studentermedhjælper (2019): “… det er min ting. Jeg piller kvinder fra hinanden”

Et af emnerne i seneste udgave af podcasten ‘Det vi taler om’ var ‘Krænkesangen’ af Dansktop-stjernerne Kandis. ‘Gider du at krænke mig i nat’, lyder det blandt andet fra forsangeren, der er uddannet el-installatør fra Hurup (Thy). Der er langt fra mediebranchens MeToo-krigere til helt almindelige danskere, og det præger mediedækningen på alle niveauer. Alt ses gennem et woke-storby-filter, men hvorfor egentligt? Det er fint med debat om sexisme i mediebranchen, men ret beset er det personalesager, der ikke nødvendigvis skal tapetsere sendefladen på landsdækkende medier uge efter uge.

Yngre kvindelige journalister med udseende i den bedre ende har jagtet drømmejobbet, og er blevet udnyttet af ældre, ofte lettere psykopatiske mænd, der har forstået at navigere i en indspist verden hvor netværk er alt. En del er blevet brugt/misbrugt, men andre, formentligt endnu flere, har gjort lynkarriere på grund af ‘fuckabiliy’. Måske har de fået jobs på bekostning af mere kompetente, men mindre billedskønne hvide mænd. Det tror jeg.

BT-redaktør Michael Dyrby fik sin første sag for nogle år siden, og troede han kunne overleve den nye TV2-dokumentar med en generel undskyldning. I et P1-program tidligere på ugen kom der nye sms’er frem, og selvom afsenderen ikke var Dyrby selv, så var han garant for at sms’erne ikke fik konsekvenser.

Konteksten er lidt uklar, men beskederne er fra 2019, , og budskabet ikke til tage fejl af. Afsenderen er en unavngivet redaktør med personaleansvar. Michael Dyrby no more.

BT-redaktør til journalist Anne Louise Rühe…

“Og ja, det er min ting. Jeg piller kvinder fra hinanden, genopbygger dem og sørger derved for, at de vil gøre alt for mig.”

“Enhver ved, at jeg primært bruger studentermedhjælper til at underholde mig – og at den underholdning nemt kan erstattes med en film eller lignende.”

Det er fordelen med jer studentermedhjælpere, lige når man er på grænsen til at være for meget MeToo, så stopper I alligevel og bliver udskiftet. Og ja, det må gerne opfattes som en trussel.

(Personalesag blev til ’systemisk had fra ciskønnede, heteroseksuelle mænd’; Foto: Twitter)

Oploadet Kl. 10:24 af Kim Møller — Direkte link15 kommentarer

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/123758/trackback

15 Comments »

  1. Disse ‘krænkede’ madammer er frivilligt gået ind i den nok mest pilrådne branche i dette land. Når de søger ind i et miljø, der ernærer sig ved falskhed, fordrejelser, fortielser og direkte løgne, kan det vel ikke overraske dem, at de derved udnævner sig selv til ludere og feltmadrasser for propagandapressens alfonser og spytslikkere. Nul sympati herfra.

    Kommentar by Voldposten — 11. december 2021 @ 10:59

  2. Journalisternes interesse for hinanden er helt ude af proportion. Jeg havde aldrig hørt om Dyrby inden de sidste grisebassenyheder plastrede ham ud over alt.

    Kommentar by BB — 11. december 2021 @ 11:23

  3. Hvad interesserer mediebranchen sig for? —-> Mediebranchen.
    Hvem/hvad skriver mediebranchen for og om? —-> Mediebranchen.

    Hvem betaler for mediebranchens navlepilleri? —-> Det gør du.

    Kommentar by Bastardo — 11. december 2021 @ 11:39

  4. Hvad er det for mennesketyper (m/k), der vælger journalistfaget?
    Hvilke af dem, er det der gør karriere?

    Kommentar by Bastardo — 11. december 2021 @ 11:45

  5. https://www.bitchute.com/video/No3eRWF6WcQs/?fbclid=IwAR3VfnVM_fUb9T1XiLQJx_U1-hSOi-m7bYBemNVL6UTfm3xlCYc4HtZvHBg
    the illusion of choice is how you brainwash 7 billion people

    ikke uventet at det værste griseri foregår i den røde medieverden

    Kommentar by k.m. — 11. december 2021 @ 11:46

  6. Jeg gider ikke stå på mål for andres ugerninger. Lad mig forklare “forretningsgangen”.

    Hvis man M/K bliver voldtaget eller på anden måde krænket seksuelt, ret venligst henvendelse til politiet og få udrenset svinet på behørig vis. Når retssagen er afgjort og svinet M/K er i fængsel og man har fået sin erstatning er samfundets forpligtelser overstået og resten er et personligt problem man kan diskuterer med sin terapeut.

    Hænger man derefter uskyldige og, om din sag uvidende individer eller grupper ud er man selv et svin idet man udøver psykisk voldtægt på folk der ikke er eller har været involveret #MeToo.

    Kommentar by Santor — 11. december 2021 @ 12:20

  7. Målet er et MSM udelukkende styret af kvinder, dvs. kvinder på chefposter, kvinder på sporten osv. osv. – vi så da Lisbeth Knudsen var chef på DDR, at man stoppede med fyldestgørende signalementer på kriminelle og så er den ellers bare kørt derudaf. Kvinder kan nu engang bedst blive eksotiske mænd, bortset fra til at betale børnepenge, da er de hvide mest stabile.

    Kommentar by Anonym — 11. december 2021 @ 12:37

  8. Jeg har aldrig forstået, hvad man skulle lægge i ordet- Sexisme-??????? Er det almindelig blufærdighedssager??? er det bonnerte sexforskrækkede subjekter, som ikke kan tåle ordet…Penis….eller …Kusse???+ Er det alemn flirt, eller er det bare en sexuel opfordring7foretrpørgsel fra
    dem ene til det anden ???Hvad i alverden skal man lægge i det ord????

    Kommentar by Michael Unna — 11. december 2021 @ 18:18

  9. Altås overgreb, magtmisbrug og voldtægt….kan jeg forstå…Men sexisme???? Fatter ikke meningen med det ord (for mig forekommer det indtil videre bare, som en samling bonnerte sexforskrækkede subjekter, der ved Deres krænkelsesparathed vil ødelægge enhver erotisk fornøjelse).

    Kommentar by Michael Unna — 11. december 2021 @ 18:22

  10. Når jeg læser det tweet fra “Peer Aagaard”, så får jeg pludselig mere sympati med Dyrby og Krab-Johansen :-)

    Kommentar by Peter Nielsen — 11. december 2021 @ 20:23

  11. @ 8 og 9. Michael Unna ….sexisme… Jeg forstår heller ikke hvad det ord betyder. Måske DET skulle afdækkes lidt?

    Kommentar by Tommy , Robin & søn. — 12. december 2021 @ 04:50

  12. Klam fætter – gid han kunne score på almindelig vis

    Kommentar by Cebber Jensen — 12. december 2021 @ 11:06

  13. *Cebber Jensen
    Nu ved vi at journalister og folk i den kreative branche generelt er stærkt venstreorienterede, men de er også stærkt overrepræsenterer i klamme meto sager.
    Man skal naturligvis være forsigtig med at konkluderer, men mon ikke de venstreorienterede i det hele taget er overrepræsenteret i meto sager!
    Men nå nej det er jo på højrefløjen de onde sidder, dem med hår over det hele, en beskidt netundertrøje, en cigaret i kæften og en bajer i hånden! Ja det er sådan de ser os! Men prøv og stik dem et spejl, så vil de blive overrasket!

    Kommentar by Den Nervøse — 12. december 2021 @ 12:34

  14. Michael Dyrby ville intet score, hvis han ikke havde penge og status, han har ikke ligefrem nogen maskulin udstråling, lol

    Kommentar by Peter Nielsen — 12. december 2021 @ 15:39

  15. Kvinderne har kun hinanden at takke for dette, og fjabben tager jo ikke skade af at blive brugt.

    Kommentar by Træt — 13. december 2021 @ 18:26

RSS feed for comments on this post.