12. december 2021

Hvid løgn: Konvertit smider tørklædet på grund af danskernes fordomme (skråstreg Islams kvindesyn)

BT har historien om 21-årig Sine Johansen, der for år tilbage konverterede til Islam, og i fire år har gået med abaya – en lang tildækkende kjole. Hun er stadig muslim, men har nu smidt tørklædet på grund af danskernes fordomme om Islam. I slutningen af artiklen noteres henkastet, at hun lige er kommet ud af et forhold med faren til hendes to børn, en palæstinensisk mand. Journalister tror på den slags tilfældigheder, menigmand gør ikke.

På hendes profil på Instagram blotlægger den blåøjede pige i længder forhistorien, og så har man den helt gængse fortælling. Søgende 15-årig pige antastes af 23-årig voksen mand (læs: muslim), og indleder et forhold til ham. Hun opdager at han er gift, og pludselig begynder et liv med ‘tæsk, seksuel misbrug og psykisk vold’. Fra en voldelig kontrollerede muslim til en palæstinenser, som hun på kort tid får to børn med. Nu er hun så single, og har lagt tørklædet. Danskerne er måske nok fordomsfulde, men fordomme er erfaringsbaseret: Islam er stadig Islam.

Fra BT.dk, hvor journalist Anette Solgaard giver en næsten skønlitterær fortælling – Sine tog en radikal beslutning som 17-årig. Nu er det slut: ‘Konsekvenserne var for store, jeg kunne ikke mere’.

“Sine Johansen har delt mange billeder af sine abayaer – lange, dækkende kjoler – på sin Instagram-profil. Givet gode råd til, hvordan tørklædet skulle bindes korrekt. Og stået frem i en ‘Tværs’-dokumentar på DR…

Men nu er det slut. De tildækkede billeder er alle blevet slettet fra hendes Instagram. Hver og en. Og i stedet er der nu billeder af hendes lange, mørkblonde hår, blå øjne og blomstrede kjoler. …

Presset udefra er blevet for stort, føler jeg. Jeg var begyndt at være utryg, når jeg bevægede mig ud i offentligheden med tørklæde på, og jeg følte, alle kiggede på mig og dømte mig,’ siger Sine Johansen. …

For nogle år siden blev Sine Johansen islamisk viet med en mand med palæstinensiske rødder, som hun også har fået to børn sammen med. Parret er for nylig gået fra hinanden, men ifølge Sine Johansen har tørklædebeslutningen ikke noget med ham at gøre:”

(Collage: Sine Johansen på Instagram, december 2021)

Sine Johansen på Instagram.

“Da jeg var 15 år gammel, gik jeg meget i byen, drukkede og levede et ‘voksent’ liv. En sommerdag, hvor jeg sidder i Aalborg. Kommer en 23 årige mand hen til mig og hilser. Jeg syntes han var flot og vi uddelte kontant nummere. Han var meget ivrig for at lære mig at kende. Når jeg var i byen i weekenden kom han, han ville geren invitere mig ud at spise osv. Som 15 årige, er det jo bare fedt at en geren vil en SÅ meget.

Han virkede rigtigt sød, forstående og glad for mig. … Efter et par måneder finder jeg ud af, at han er dybt kriminel. Sælger hash, kokain og andre stoffer. Jeg tænke ikke så meget over det. …

Derefter begyndte den psykiske vold at ramme mig. Lidt efter lidt, bestemte han hvad jeg skulle have på af tøj, jeg måtte ikke gå med makeup, måtte ikke gå i byen og MANGE andre ting. Jeg var dybt forelsket og bundet til ham.

[…]

Jeg husker tydeligt, hvordan han manipulere med mig. Hvis jeg kiggede på andre fyre, var jeg nok utro, hvis jeg snakkede med andre fyre, var jeg nok utro, hvis jeg ikke gav ham sex, var det nok fordi jeg fik det et andet sted fra. Han gennemrodet min telefon dagligt, kom på min arbejdsplads for at sikre sig, at der ikke var andre fyre ude på lagret. Jeg var bange. Bange for ham. …

Den første gang han slog mig, husker jeg som var det igår. Jeg var hjemme hos ham, og så poppede der en Facebook besked op på min telefon. En tilfældig dreng havde skrevet ‘Hej’ til mig. Imens jeg får beskeden, var han ved at tjekke min telefon igen. Så han så den, med det samme. Han fløj op af sengen, råbte og skreg af mig. Kaldte mig alt muligt. Imens prøver jeg at forklare det bare var en tilfældig, der skrev hej til mig og at han burde slappe af. Han løfter højere hånd helt op i luften og gir mig den støreste lussing.

Han kaster min telefon på mig og går. Alt i mig, gik i stå. Jeg var chokeret, bange og ked af det. Husker tydeligt den smerte på mit ansigt. Varmen der bliver mere intens på min kind. Der var jeg alene i lejligheden, slået for første gang. Som 15-årige. Der gik en time, så kom han tilbage. Med blomster og chokolade. Han undskyldte og fortalte mig at jeg var hans eneste ene og at han var rigtigt ked af det der var sket. Han lovede mig det aldrig skulle ske igen. Så tilgav ham. Tiden gik. Jeg var nød til at opsige mit job, kunne ikke længere arbejde der, fordi han altid kom. jeg snakkede jo med kunder. Som også kunne være mænd, så Turde ikke at arbejde der mere. Jeg droppede ud af skolen, fordi han altid kom i mine frikvartere. Han holdte foran skolen i hans bil og holdte øje med mig. Jeg kunne slet ikke holde det ud.”

Oploadet Kl. 17:10 af Kim Møller — Direkte link33 kommentarer

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/123784/trackback

33 Comments »

  1. Danskernes fordomme..LOL

    Måske skulle den kommunisthunanist journalist have spurgt om ikke danskerne har efterhånden set et genkendelsesmønster blandt slimerne?.

    Kommentar by Jp — 12. december 2021 @ 17:35

  2. Krigen er mellem mænd og kvinder. Kvinder underminerer konstant vores folk og nation, som statsansatte psykoer og som partnere med fjenden

    Kommentar by Ego — 12. december 2021 @ 17:36

  3. “‘Presset udefra er blevet for stort, føler jeg. Jeg var begyndt at være utryg, når jeg bevægede mig ud i offentligheden med tørklæde på …”

    Hvis dette skal forstås sådan, at de fremmede føler sig uvelkomne her i landet, så er det selvfølgelig positivt, da de jo ikke hører til her.

    Kommentar by Peter Nielsen — 12. december 2021 @ 17:53

  4. Tilbage i 90erne hørte jeg om en undersøgelse af etniske danske kvinder, som gentagne gange endte på kvindehjem pga. vold i forholdet. Undersøgelsen pegede på, at kvinderne havde et meget rigidt mandesyn og gik efter meget overmaskuline mænd. Dertil var de også meget usikre på demselv. Der var sikkert mere i undersøgelsen som jeg ikke husker. Men med importen som e sket siden har disse infantile kvinder fået mere, at vælge imellem.

    Kommentar by CCC — 12. december 2021 @ 18:37

  5. Hun burde vende tilbage til skolen og lære at skrive dansk

    Kommentar by Cebber Jensen — 12. december 2021 @ 18:49

  6. Hvor dum kan man være.
    Til trods for 15 år ved man udmærket hvad der venter i et sådant forhold, i hvert fald ifald man er kvinde, det uanset man er forelsket.
    Hvor var forældrene til den berigede?

    Kommentar by NED MED ALTING — 12. december 2021 @ 18:51

  7. En journalist der spørger ind til den kritiske del!!
    Glem det.

    Kommentar by NED MED ALTING — 12. december 2021 @ 18:52

  8. Ja det siger jo sig selv. Kvinder er halvt så meget værd Juridisk i islam-sharia. Må jeg anbefale de autentisk baserede film – Ikke uden min Datter- Beth Mahmutti og – The Stonning- som omhandler Catrine Mulligans liv-. Danskerne eller dem der hader Islam eller sån og sån …har ingen fordomme om islam. De VED at Islam er yderst kvindeundertrykkende i sin konstruktion og natur. Gider ikke høre moral fra en uvidende tøs i den anledning.

    Kommentar by Michael Unna — 12. december 2021 @ 19:29

  9. ISLAM retfærdiggøre kvindeundertrykkelse. Youtube: Islams not for me-.

    Kommentar by Michael Unna — 12. december 2021 @ 19:30

  10. 9) Undskyld- sorry rettelse Youtube: Islam is Not for me (2017).song /text.

    Kommentar by Michael Unna — 12. december 2021 @ 19:34

  11. Sine har også født små, muslimske børn. Nu er det spændende at se, hvem der mon skal være papfar for dem. En frisindet muslim, monstro? For selvom det sikkert ikke bliver svært at finde en blød dansker, der vil tage sig af dem (danske mænd er jo kåret som verdens bedste fædre, og har ingen ære, der kan krænkes) så kan det vel ikke gå an med en vantro.

    Og desuden har Sine jo nu vænnet sig til en rigtig mand. Og så er det ikke let at gå tilbage.

    – – –

    Kommentar by Morten - - - — 12. december 2021 @ 19:37

  12. Fortæller den lille historie, som Vi jo har hørt tusinde gange før, ikke at islam systematisk producerer psykopater?

    Kommentar by Santor — 12. december 2021 @ 19:37

  13. Sig mig! Hvor er forældrene henne? 15 år, dette fatter jeg ikke, hvor er skolen? Osv.

    Kommentar by IES — 12. december 2021 @ 20:14

  14. #5 Cebber Jensen

    Enig. Altså hvis man stadig lærer at skrive og tale dansk i skolen.

    Kommentar by Henrik Wegmann — 12. december 2021 @ 20:19

  15. En helt klassisk historie. Hun ved sikkert ikke en skid om islam, formentligt tæt på intet.

    Kommentar by NM — 12. december 2021 @ 20:24

  16. DR promovere pædofili:

    12-årig Dragqueen.

    https://www.dr.dk/nyheder/webfeature/jeppe-dragqueen

    Kommentar by KineserSnot — 12. december 2021 @ 20:30

  17. Ja, og hvor var Dorsk Folkeparti henne?

    Ganske vist har de ikke haft flertal, men de burde have brugt deres parlamentariske platform til mere oplysning. Nu blev det så mere afdæmpet for at tækkes de borgerlige partier.

    Kommentar by T. H. — 12. december 2021 @ 20:41

  18. Sådan går det altid hvor følelser tilsidesætter fornuften, hvis der overhovedet er fornuft at tilsidesætte.
    Nu ved de danske fremtidige feltmadrasser, hvad de kan forvente af ‘kulturberigelse’ fra de varme lande med de kolde sjæle.

    Kommentar by Gustav Jensen — 12. december 2021 @ 21:01

  19. Åh herregud pigen var 15, bare et barn, som uansvarlige forældre havde ladet gå i byen. Hun er så uheldig at være blevet opdaget af en dybt kriminel araber! En som har lært at være ridderlig og galant, noget danske drenge desværre har glemt. Men han forandre sig, besidder hende og banker hende, det gør de fleste arabere. Det burde hun have lært i skolen, men alle skolelærerne er kommunister og mener araberen ikke skal stilles hindringer i vejen, og det kommer så Sine til skade, det er hende der må betale prisen for den berøringsangst skolelærer har! Hele problemet ligger i skolen, pigerne lærer ikke at passe på sig selv, de lærer det heller ikke i hjemmet. Der burde stå på side 1. I “pas på dig selv pige”: undlad at gå ud med drenge/unge mænd fra Stormellemøsten, det er farligt, for de respekterer dig ikke, der er en overvejende stor risiko for at du får bank!
    At pigen så ikke fattet noget, siden hun ikke har lagt hendes nyfundne religion på hylden, er ganske ubegribeligt og uendeligt trist!

    Kommentar by Den Nervøse — 12. december 2021 @ 21:08

  20. “ Hun havde lånt en koran på det lokale bibliotek, smuglede den med hjem og gemte den på sit værelse, hvor hun i smug læste og læste og læste.
    Hendes tidlige teenageår havde været præget af kaos, selvskade og grænsesøgning. Hun festede en hel masse med sine venner og var enormt optaget af at gå klædt i alt det rigtige tøj og makeup, men indeni følte hun sig tom og ulykkelig.
    I Koranen fandt hun indhold, mening og ro. Ordene gav mening for hende…”

    Jeg finder fascinerende at vi sandsynligvis har læst den samme koran, lånt på Aalborg bibliotekerne.
    Det JEG så var islams had, intolerance og militarisme.
    Ikke fordi det skal handle om mig, men jeg ser bare forskellen mellem hende og jeg. Hun er ung, kvinde, med en forstyrret opvækst. Hun er grundlæggende rodløs og loyal mod intet. Jeg er en voksen mand med en mere stabil opvækst, rodfæstet i mit samfund og min kultur. Derfor ser vi to markant forskellige ting.

    Kommentar by Lukket fest — 12. december 2021 @ 21:19

  21. Lukket fest — 12. december 2021 @ 21:19 skrev:

    “Det JEG så var islams had, intolerance og militarisme.”

    Begreber som “had” og “intolerance” er i den grad blevet dæmoniserede i moderne tid.

    Fx hader jeg de folk, som lader de fremmede ødelægge vores land og jeg er fuldstændig intolerant i forhold til dem.

    Der er således ikke nødvendigvis noget galt med hverken “had” eller “intolerance”.

    Kommentar by Peter Nielsen — 12. december 2021 @ 22:01

  22. Skal det tolkes derhen at exitprogrammer ikke virker?

    “Parret er for nylig gået fra hinanden, men ifølge Sine Johansen har tørklædebeslutningen ikke noget med ham at gøre:

    »Han er ligeglad med, om jeg har tørklæde på eller ej. Han ved godt, jeg er den samme indeni.«”

    Kommentar by redneck — 12. december 2021 @ 22:21

  23. Hvornår slår pestilenseren hende ihjel? Hun har jo krænket hans ære ved at forlade ham.

    Kommentar by Træt — 12. december 2021 @ 23:04

  24. Både Sine Johansen og journalist Anette Solgaard færdes i og har kontakt med miljøer, som de helst ikke vil blive uvenner med. Og derfor er de to kvinder ret enige om, at nogle bestemte fænomener og problemer helst ikke skal omtales. Der bliver ikke fortalt – og der bliver heller ikke spurgt.

    Resultatet er en artikel, som vi efterhånden kender dem.

    Kommentar by BE — 12. december 2021 @ 23:16

  25. Skulle man ikke snart angribe det forhold ,At islam reelt OPHÆVER religionsFRIHEDEN i Danmark. Man har frihed til at være eller blive muslim i Danmark . Men man er TVUNGET til at forblive muslim i islam. Så Er der jo ingen religions frihed i islam eller respekt for at det ER der,- religionsFRIHED- i Danmark. Har Danmark religions frihed , når en stor gruppe mennesker i landet , ikke kan SLIPPE Ud af deres religion ,- altså reelt ikke kan fravælge religionen?

    Kommentar by Tommy , Robin & søn. — 13. december 2021 @ 01:52

  26. En konvertit er værre end Reino Arild Petersen eller stenings pedersen eller Abdullah Pedersen som stadigvæk går rundt på Nørrebro i Københaven. Enhver som tilvælger moskéen bør lide døden.

    Kommentar by Nielsen — 13. december 2021 @ 07:31

  27. Tommy , Robin & søn. — 13. december 2021 @ 01:52.
    Hvordan man våbenløst udskifter den danske befolkning:
    Værktøjerne er 1)offerolle, 2)fysisk & psykisk terror mod danske mænd, 3)Indpodning af skyld & skam i danske kvinder, 4) flokmentalitet, 5)Afvisning af integration & assimilering, 6)Tvangsmæssig konvertering af danskerne til medbragt ‘religion’, 7)Udnyttelse af dumme danske politikeres kortsynethed, 8)demografisk oversvømmelse og kolonisering, 9)indføring af egne love & regler uden hensyn til dansk lov, 10) voldsom kriminalitet.
    Hvem mon det er vi tænker vil gøre alt dette onde mod det danske folk? Er det hinduer, buddhister, mormoner, ateister eller hva’ ?

    Kommentar by Gustav Jensen — 13. december 2021 @ 08:35

  28. Dumme høns vil altid være dumme høns.

    Kommentar by Hul igennem? — 13. december 2021 @ 08:41

  29. Med til historien hører også det faktum at Sine er ordblind. Af den grund har hun aldrig læst en bog. Hun har været let at manipulere. Der er nogle interessante vblogs på YouTube, hvor Kristine Sloth (influencer) interviewer hende og hvor hun indrømmer aldrig rigtig at have læst en bog. Foruden Koranen selvfølgelig.

    Kommentar by den ræverøde biskop — 13. december 2021 @ 09:10

  30. I gamle dage var hun blevet sendt til Sprogø – men det er en anden historie.

    Nu kommer Danskerne til at forsørge hende og hendes drageyngel resten af livet.
    Vi kan kun håbe, at faderen vælger at tage til sin hjemstavn og bortføre børnene.
    (Men så skal MSM og ‘Børnenes statsminister’ nok sørge for, at Udenrigsministeriet bruger millioner på at få børnene til Danmark, så de kan fortsætte faderens karriere).

    MUHAMEDANERE!

    Kommentar by Bastardo — 13. december 2021 @ 10:13

  31. Gustav Jensen 8.35. Jeg er helt enig. Venstrefløjser, radikale v, alle de anstændige og humane plejer at slå meget stærkt på ” Religionsfrihed” , i betydni gen ” vi skal ikke gå på kompromis med vores værdier”. Så tænker jeg…..alle de her akademiske tilgange der altid har overrang ifht. de praktiske/faktiske. Fx Volden, utrygheden osv som det er meget svært for teoretikere rigtigt, at tage helt alvorligt. Måske den med ” den manglende religionsfrihed” det ER lykkedes kulturberigelsen at få indført i DK…..Måske det vil gøre lidt indtryk? ….

    Kommentar by Tommy , Robin & søn. — 13. december 2021 @ 11:55

  32. i et samfund med fritgående muslimer er et vidst antal “æres”drab nødvendige, for at beskytte pigerne mod deres egne drifter.

    Kommentar by Træt — 13. december 2021 @ 14:50

  33. Forfærdeligt at vi har sådanne “Ledere” der tydeligivs ikke har vores bedste interesse at følge, og skaber en verden som denne. Jeg kan godt forstå at en ung naiv pige, der får opmærksomhed og goder fra fyre på den måde er opvækkende, det er jo ikke sådan vi opdrager vores egne drenge til ambitiøst at gøre sådan. Og de ældre fyre af vores, slapper generelt mere af, og går efter dem på egen alder. Disse mænd gør det tydeligivis for at besætte vores kvinder, og få dem over på deres side…
    Og det værste ved det er, at jeg har faktisk ikke har lyst til at være sammen med en kvinde, der har ladet sig forføre af sådan noget kamel kneppende mørkt affald. Også selvom hun var meget ung og naiv, tanken om at hun har givet sig til sådan en, det vækker bare væmmelse i mig, og det gider man jo ikke håndtere et langt forhold med… Så det er et tab hele vejen igennem, suk, kommer den krig snart? Deus vult?

    Kommentar by Hans — 15. december 2021 @ 22:00

RSS feed for comments on this post.