29. december 2021

Disneys juleshow, nu med disclaimer: “Disse stereotyper var fejlagtige dengang og er fejlagtige nu.”

Det er kun Vesten, der problematiserer ‘etnocentrisme’, og dermed er det intet andet end selvhad. Det er sjovt nok samme politisk korrekte segment, der vil boycotte Vinter-OL i Kina og fodbold-VM i Qatar, fordi de to lande ikke har samme præferencer som Vesten. Utopiske idealer bærer kimen til det totalitære. Fra TV2 Online – Derfor var der advarsel i ‘Disneys juleshow’.

“‘Disneys juleshow’ er en klassiker i de danske stuer på juleaftensdag, og over årene har programmet næsten ikke ændret sig. Men i år var noget anderledes. Da det traditionsrige program rundede af, dukkede der en hvid tekst på sort baggrund op på skærmen.

‘Dette program indeholder negative skildringer og/eller uacceptabel behandling af mennesker eller kulturer. Disse stereotyper var fejlagtige dengang og er fejlagtige nu.‘”

(Walt Disneys Aristocats, 1970)

The cat is depicted as a racist caricature of East Asian peoples with exaggerated stereotypical traits such as slanted eyes and buck teeth. He sings in poorly accented English voiced by a white actor and plays the piano with chopsticks. This portrayal reinforces the ‘perpetual foreigner’ stereotype, while the film also features lyrics that mock the Chinese language and culture such as ‘Shanghai, Hong Kong, Egg Foo Young. Fortune cookie always wrong.” (Aristocats, Walt Disney)

Oploadet Kl. 16:07 af Kim Møller — Direkte link42 kommentarer
Arkiveret under:

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/124091/trackback

42 Comments »

  1. I Danmark har man tidligere fokuseret på at det var de to Italienære i Lady og Vagabonden der var racistisk fremstillet.

    Se f.eks. den her blog.

    https://www.miraarkin.dk/spaghetti-and-meatballs/

    “Jeg ser med hvert år i Disneys Juleshow og elsker klippet fra Lady og Vagabonden, hvor de to hunde spiser samme ret i baggården bag den italienske restaurant, og romantik opstår over fadet med spagetti og kødboller, mens de to dybt racistisk fremstillede italienere drøner rundt og fjoller (“Tony, hunde kan ikke snakke!”).”

    Kommentar by KineserSnot — 29. december 2021 @ 16:12

  2. DR i 2012.

    https://ekstrabladet.dk/nationen/article4000282.ece

    “Det er den politisk ukorrekte version fra 1932 vi har og det er den vi sender. Og vi har i DR den holdning, at vi sender komplette film – ikke censurede versioner, siger Jakob Stegelmann”

    Kommentar by KineserSnot — 29. december 2021 @ 16:14

  3. Men i 80erne fjernede DR dog en tegnefilm fra Juleshowet også!

    https://politiken.dk/kultur/medier/art4988330/Krig-mod-Chip-og-Chap-var-for-st%C3%A6rk-kost-for-juleshow

    “Disney censur for julefred. ‘Krigsfilmen’ havde været en fast del af Disneys juleshow siden 1969, men forsvandt altså i 1980’erne, erindrer Jakob Stegemann.”

    Kommentar by KineserSnot — 29. december 2021 @ 16:16

  4. Idiotien breder sig, det gale vanvid, men mere end noget andet udstiller dette blot hvem disse fascistiske tosser i magteliten er; de rene racister.

    Kommentar by LarsB — 29. december 2021 @ 16:29

  5. Det glædede mig at skiltet var så kort vist, at meget få kunne nå at læse det på skærmen!

    Multikultur er jo netop alle de her tusinder af forskellige mennesker over hele verden…det er da hyle morsomt at gøre alle og enhver til grin…racistisk…min bare…rend og hop!

    Det er da kun sjovt at lave karikaturer af alle vores forskelligheder og særlige kendetegn!

    De fleste frelste og woke inficerede mennesker er for tiden de vestlige landes svøbe! Karikaturer og racistiske ytringer og historier, tegninger osv. trives da i stor stil i den øvrige verden!
    Vi hvide er da helt sikkert “ofre” for alle andre mennesker på kloden, når det kommer til racisme og gøren grin.

    Sådan skal det bare være…lev med det alle i skide fornærmelsessyge forkrænkede mennesker i vesten…luk røven!

    Kommentar by Black Watch — 29. december 2021 @ 16:32

  6. Jeg vil anbefale en gammel ITV serie fra 1977, som de med sikkerhed ikke ville turde lave i dag: “Mind Your Language”.

    Den spiller netop på karikerede stereotyper; den er sjov fordi vi kender disse og ved at de er overdrevne.

    Den kan ses på YouTube, så længe de ikke bliver opmærksom på den og cencurerer den pga. dens “anstødelighed”.

    https://www.youtube.com/playlist?list=PLvoO1SkcEn98HAM8qFn_iXYFvcmK6o7hS

    Kommentar by Allan — 29. december 2021 @ 19:34

  7. “Det er kun Vesten, der problematiserer ‘etnocentrisme’, og dermed er det intet andet end selvhad.”

    Præcis! Det er sundt og naturligt at være “etnocentrisk” eller såkaldt “racistisk” og det er da også særdeles udbredt og normalt i de fleste ikke-vestlige lande.

    Det er kun Vesten er vi blevet hjernevasket til oikofobisk at tro på, at det er umoralsk og forkert.

    Kommentar by Peter Nielsen — 29. december 2021 @ 20:34

  8. Damage control.

    De er rystende nervøse for at blive hængt ud for et eller andet, så nu bruger de mere tid på at undgå sagsanlæg end på at lave deres arbejde.

    Pragtfuldt. Var man rigtig ondskabssyg ville man sende e-mails til alle firmaer og anklage dem for et eller andet i deres reklamer eller beskrivelser af deres produkter og skamme dem ud som kun en Karen kan ;)

    Ved at bøje sig for tosserne har de gjort det super let for dem Vi i gamle dage kaldte kællinger. Giv dem dog fingeren og svar igen, lige så flabet som kællingerne selv gør.

    Kommentar by Santor — 29. december 2021 @ 20:58

  9. Disney er da ellers totalt woke på sex-fronten, alle karaktererne er opstået uden far eller mor og hele andefamillien render rundt med bar røv

    Kommentar by redneck — 29. december 2021 @ 21:36

  10. For de humoristisk begavede læsere kan jeg anbefale “Arne And” som supplement til juleshowet. Specielt de første albums er befriende renset for politisk korrekthed og viser hvordan Anders And kunne se ud i en drikfældig svensk udgave
    https://da.wikipedia.org/wiki/Arne_And

    Kommentar by redneck — 29. december 2021 @ 21:40

  11. Hvor er det trist og sørgeligt at ingeting kan man lave sjov med, uden at blive krænket idag.

    Kommentar by Ies — 29. december 2021 @ 22:16

  12. Åh herregud, jeg har da svært ved at komme i tanke om noget mere uskyldigt end Disneys juleshow! Det må simpelthen være nok med Woke! I virkeligheden gør censorerne bare sig selv til grin!

    Kommentar by Den Nervøse — 29. december 2021 @ 22:38

  13. # 12
    Du skriver: I virkeligheden gør censorerne bare sig selv til grin!
    Enig, men desværre er der så mange tosser at vi der forstår det viste budskab i denne fine juletradition, vi kommer i mindretal. Eller det der er værre. Ikke ret mange har kræfter til at “kæmpe” mod disse åhhh så krænkede. De krænkedes liv består af at blive krænket eller forsøge at finde en årsag, således at man kan råbe: JEG ER KRÆNKET.

    Kommentar by NED MED ALTING — 29. december 2021 @ 23:00

  14. @ redneck — 29. december 2021 @ 21:40

    Ha Ha, Tak for info, ser godt ud. Det vil Jeg investere lidt penge i ;)

    Kommentar by Santor — 29. december 2021 @ 23:54

  15. Xi Jinping har nok venligt men bestemt stillet krav til Disney og sikkert også DR-radio

    Walt Disney lever nu op til krav fra Kina’s præsident Xi Jinping og skal – hvis Disney vil sælge i Kina – fremover kun fremstille kinesere som rene kommunistiske helgener og aldrig nævne øen Taiwan.
    害怕中国

    Kommentar by Oppenheimer fan — 30. december 2021 @ 05:47

  16. Mens 90% af amerikanerne fejrer traditionel kristen jul derhjemme med krybbespil og Baby Jesus, har en magtfuld djævelsk alliance af kulturradikale aktivister, store nihilistiske virksomheder og det officielle USA sat sig på definitionsretten og bestemt, at Merry Christmas skal tolkes ekskluderende og derfor skal udslettes og erstattes af det intetsigende Season’s Greetings.

    Sådan har Cancel-antikulturen allerede været i gang i en del år. Men der sker det sælsomme, at da Trump med præsidentembedets autoritet som modmagt vil genindsætte Merry Christmas, går Cancel-antikulturen amok over at føle denne trussel mod deres magt og breder sig nu ud over alle grænser.

    Med andre ord: Disclaimeren i Disneys juleshow er en udløber af Cancel-antikulturens hysteriske magtdemonstration, idet alle godt ved, at det kun er en lille gruppe rablende aktivister, der ikke repræsenterer en skid, der er kronisk fornærmet på vegne af andre.

    Kommentar by traveler — 30. december 2021 @ 06:37

  17. * NED MED ALTING 23:00
    Vi er vel efterhånden nået dertil at de krænkede krænker mig! Fordi vores uskyldige juletradition pludselig skal blive genstand for en tåbelig Woke diskussion! Rent faktisk er det lykkedes Wokerne at ødelægge vores fornøjelse ved Disneys juleshow, det jeg og mine alle dage på uskyldig vis har hygget os med, er pludselig blevet kontroversielt! Og hvorfor? Fordi nogle er blevet så krænkelsesparat at de ser krænkelser over alt, selv hvor ingen krænkelse er. Nok fremstilles sorte og gule på en sjov måde, men det gør hvide da også! De mest krænkede burde nok være musene og ænderne.
    Kort sagt jeg er krænket, og at jeg føler mig krænket betyder vel lige så meget, som at de krænkelsesparate føler sig krænkede, eller er der noget jeg har misforstået. NÅH ja jeg er jo en hvid, well of, lidt ældre mand! Ja værre kan det ikke være – vel?

    Kommentar by Den Nervøse — 30. december 2021 @ 10:13

  18. De enlige mødre rundt omkring beskytter deres små trofæsønner imod verdensracismen. Der er en grund til at de er enlige.

    Kommentar by Bastardo — 30. december 2021 @ 10:55

  19. Man må da håbe at Kineserne har større selvironi end dette segment. Mothy Python lavede også en sang der hed- I like Cheinise- Sikkert (stadigvæk?) på youtube. Sangen kunne også omhandle Arabere- muhammedanere :-).

    Kommentar by Michael Unna — 30. december 2021 @ 12:03

  20. Vi som danskere, som lever med kolonihave idyl med isbjørne i gaderne om vinteren etc….Ja jeg har skam set en Dansk Landsby…i Kiel i miniformat tømret sammen til en festuge i Kiel- mågestel og rød/hvidt hus var der….. En amerikaner sagde det praktisk om Danmark. Jamen det er et hyggeligt lille land. Nu har de jo to broer. Så kunne man have en landingsbane i Jylland…Den er lang nok til det, og så lige køre overbroerne til Kbh (sige hej til H.C Andersen i Odense), som er det eneste beboelige sted for mennesker :-) :-) :-).

    Kommentar by Michael Unna — 30. december 2021 @ 12:08

  21. Kommentar by Oppenheimer fan — 30. december 2021 @ 05:47

    Det jøderne der ejer Disney, der presser dette lort ned over os.

    Kommentar by KineserSnot — 30. december 2021 @ 13:45

  22. kræver login
    https://politiken.dk/kultur/medier/art8548710/%C2%BBDet-er-lidt-mit-eksistensgrundlag-der-bliver-taget-fra-mig%C2%AB
    Facebook lukker Politiken-tegners konto:

    Kommentar by k.m. — 30. december 2021 @ 13:50

  23. Islamiske stereotyper om civiliserede vesterlændinge var fejlagtige før i tiden er fejlagtige nu.
    Europæere er blevet andenrangsborgere i deres egne lande. De skal altid vige for det muslimske herrefolk i en afsindig manøvre med langsom skjult befolkningsudskiftning.
    For muslimer med enorme mindreværdskomplekser og uopretteligt efterslæb i IQ, kompenserer for mindreværdet med vold og terror – deres livs fylde.
    Hvis magthaverne ønsker den totale religionskrig, skal de bare fortsætte som de gør nu. Opgøret kommer udelukkende som følge af magthavernes import af ubegrænsede mængder løntrykkere og sultne forbrugere for andres regning, nemlig skatteplyndrede civiliserede lønslaver.
    Smid islam på historiens losseplads som usorteret affald – og deportér migranterne hjem til deres taberlande.
    Godt nytår til alle civiliserede europæere.

    Kommentar by Gustav Jensen — 30. december 2021 @ 13:58

  24. KineserSnot — 30. december 2021 @ 13:45:

    Oy Vey! Alex Jones har fortalt mig, at det er kineserne (“the chi-coms”), som kontrollerer Hollywood, så det tror vi alle sammen på :-)

    Kommentar by Peter Nielsen — 30. december 2021 @ 14:29

  25. 90% af studierne er ejet af jøder hvis familie er udvandret fra Europa.

    Kommentar by KineserSnot — 30. december 2021 @ 14:37

  26. Kommentar by Peter Nielsen — 30. december 2021 @ 14:29

    Her er en best-seller, der er skrevet af en jøder, som hylder at de har stor magt i Hollywood og dermed kulturen i hele vesten.

    https://www.goodreads.com/book/show/118657.An_Empire_of_Their_Own

    Faktisk var Disney et første omgang et frisk pust, fordi man fik plads på trods af den jødiske dominans allerede fra start af. Men sidenhen er Disney også blevet opkøbt og overtaget af jøder.

    Kommentar by KineserSnot — 30. december 2021 @ 14:40

  27. Det er da fløjtende ligegyldigt om det er jøder der ejer Disney. Det er ikke det der ligger til grund for deres disclaimere, men derimod knæfald for den politiske korrekthed.

    Kommentar by NulTolerance — 30. december 2021 @ 16:08

  28. Kommentar by NulTolerance — 30. december 2021 @ 16:08

    Hvem er det der skubber politisk-korrekthed? Hvor stammer ideerne fra?

    Kommentar by KineserSnot — 30. december 2021 @ 16:14

  29. Det er Rothschilds og Rockefeller der styrer alt, det er ret tydeligt

    Kommentar by Ego — 30. december 2021 @ 17:06

  30. Her er en gammel comic-klassiker https://www.bitchute.com/video/Yxp9zqWXi4rk/

    Kommentar by Ego — 30. december 2021 @ 17:43

  31. Gad vide hvor meget araberne styre med i henholdsvis Fodbold og Hollywood? I det forhold er jødisk indflydelse nul og nix.:-)
    (Jøderne er i den sammenhæng ret goe til at fortælle sjove historier om dem selv, som stereotyper :-)).

    Kommentar by Michael Unna — 30. december 2021 @ 18:56

  32. Youtube. Monthy Python- never be rude to an arab.. :-) :-) :-)
    (I like chinese-M P).

    Kommentar by Michael Unna — 30. december 2021 @ 19:10

  33. Hollywood er ved at have fået nok af Kina, da indtjeningen ikke er som forventet. De er ved at være blevet snydt for mange gange, hvor de ved at Kina lyver om indtjeningen fra biograferne.

    Disney har især brændt nallerne på flere film, som er blevet nægtet visning i Kina, på trods af at de netop har ændret på filmene så de woke troede de ikke kunne fornærme nogen. De har bare glemt at Kina er anti-woke og at de reagerer stærkt på brug af skuespillere og instruktører som har kritiseret styret.
    Disney er dog fanget, fordi de har sat for mange penge i Shanghai Disneyland, hvor det kinesiske styre er medinvestor.

    I følge Midnights Edge (en YouTube kanal som tager udgangspunkt i det økonomiske i deres analyser af hvad der sker i Hollywood), er flere af de store studier ved at droppe Kina, pga. utilfredshed blandt investorerne. Se evt. denne video fra dem:
    “Leaving China: The Beginning and THE END of Hollywood’s catering to The Middle Kingdom” (ca. 47min)
    https://www.youtube.com/watch?v=muO5fy7lOOM

    Kommentar by Allan — 30. december 2021 @ 20:03

  34. „Den der kun tager sjov for sjov og alvor kun alvorligt, han har faktisk fattet begge dele lige dårligt!“ Piet Hein.

    Og ellers :
    Opsig konventionerne.
    Start repatrieringerne.

    Fædrelandet.

    Kommentar by Neuhammer — 30. december 2021 @ 20:14

  35. KineserSnot — 30. december 2021 @ 14:40:

    Kender godt “An Empire of Their Own”. Der er også en del videoer om samme emne. Morer mig bare over, at Alex Jones altid taler om “the chi-coms!” :-)

    Kommentar by Peter Nielsen — 30. december 2021 @ 21:11

  36. Ja det er ret uhyggeligt faktisk. Jeg så godt Aristocats i biografen dengang den kom fren før internettets tid og man så med forventning frem mod tirsdage hvor man kunne rende ned og købe verdens sjoveste ugeblad. Dengang var Disney ret populær. Nu er det en helt anden sag. Den venstredrejning firmaet har taget har gjort at i hvert fald jeg og andre,har jeg læst her på bloggen,har tabt interessen. Verdens sjoveste ugeblad er nærmest blevet til verdens sørgeligste. Walt må vende sig i graven,hvis han kan se hvad hans kunstværk har udviklet sig til.
    Ovre på swebbtv punkt se ligger der en fantastisk radiomontage. Den er benævnt Julia Caesar om sosialdemokraternas krig mot kärnfamiljen. Gør jer selv den tjeneste at lytte til en times velformuleret letforståelig svensk radiodokumentar.
    Som Vernon Coleman siger “Flere og flere vågner op. Og når de først er vågne,falder de ikke i søvn igen.”

    Kommentar by Nielsen — 31. december 2021 @ 04:32

  37. Jeg synes det er interessant at medierne siger woke og “sorte” i samme sætning. Deadline 3012. Løb med den. Jeg linker fra min hjemmeside selvom du sikkert helst vil være fri. Men sådan er nettet jo.

    Kommentar by Søren — 31. december 2021 @ 05:31

  38. Hvornår bliver “90 års fødselsdagen” cancelled? Det kan da ikke vare længe.

    https://www.tvguide.dk/programmer/dr1/2021-12-31/23:40/90-aars-foedselsdagen?origin=%2F

    En person med status i en arbejdsrelation presser en medarbejder til at indtage alkohol. Og til sidst skal der rundes af med noget hyggeligt samvær. “Same procedure as last year?”. Er det morsomt? Hvad hvis det var Greven og Stuepigen?

    Kommentar by BE — 31. december 2021 @ 07:53

  39. afvist i off-topic

    Sådan er systemet skruet sammen for at forføre befolkningen
    tekst lånt fra Parler opslag

    Fred, who had no Covid symptoms, tests positive in a PCR test for work.
    He does’nt go on to develop any symptoms, but 13 days later is critical injured in a car crash, and dies two weeks after being taken to the hospital.
    Fred is classified as a Covid case, a Covid hospital admission and a Covid death.

    Jane gets a Covid vaccine, and 13 days later tests PCR positiv with symptomatic Covid.
    Jane is classified as an unvaccinated Covid case.

    Peter gets a Covod vaccine and dies the next day from an adverse reaction from it.
    Peter is classified as an unvaccinated death

    Kommentar by k.m. — 31. december 2021 @ 08:17

  40. Bemærk hvordan danske medier omtaler sagen Epstein og Ghislane Maxwell

    Man nævner Trump og Prins Andrews, men glemmer bevidst/ubevidst at nævne det væsentlige

    https://www.msn.com/en-us/news/world/bill-clinton-bigger-epstein-scandal-than-prince-andrew-says-royal-author/ar-AAL6sxN

    Kommentar by k.m. — 31. december 2021 @ 08:28

  41. Jamen godt nytår herinde. Til kvinderne. Efter at være blevet belært af Pernille skipper i folketinget i en diskussion med NB (Mette et eller andet)- kan ses på youtube, så vil jeg bede kvinderne passe på med nytårknaldet, da det jo kan ende med de gør mændende gravide :-) :-) :-). Godt nytår. mvh Michael Unna

    Kommentar by Michael Unna — 31. december 2021 @ 09:55

  42. Jeg er krænket!

    Hunde spiller da helt sikkert, bedre klaver end katte.

    Kommentar by Mads kering — 3. januar 2022 @ 15:45

RSS feed for comments on this post.