16. januar 2022

Musvåge, Gråsten Slot, 16. januar 2022

Jeg krydsede den sjældne Mellenflagspætte i Gråsten Dyrehave sidste vinter, men billederne blev ikke just fremragende. Den skulle være plads igen tæt på slottet, men vi fandt den desværre ikke i dag, trods ihærdig eftersøgning i håbløst vejr. Dagens to bedste skud kunne ikke forsvare benzinudgiften, men der findes som bekendt ingen dårlige dage i felten. Musvåge, Rødhals og en masse almindeligheder…

Oploadet Kl. 18:53 af Kim Møller — Direkte link10 kommentarer
Arkiveret under:

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/124457/trackback

10 Comments »

  1. Meget fin lille pipper den der rødhals.

    Kommentar by Nielsen — 16. januar 2022 @ 19:35

  2. Benzinudgiften på 3-4 kroner pr. liter er det mindste. Det er statsafgiften til mission impossible, bedre kendt som Projekt Importer og Integrer Mellemøsten i Danmarkistan, der er værst.

    Tillad mig at viderebringe denne hilsen fra nærmeste bosættelse:
    “Wallahi, den vantro racistsvinekøter Kim Møller er en dum men nyttig hund, der betaler jizyah til vores elskede Ummah i Dinimarkistan, hver gang han kører tur, imens vi tilbeder Allah subhanahu wa ta’ala i jogginbukser hele natten og sover hele dagen.”

    Kommentar by Ufrivilligt skatteoffer — 16. januar 2022 @ 19:58

  3. Mange kalder tit Musvågen, for den kedligeste rovfugl i Danmark at se på, jeg syntes personligt at den er en af de smukkeste, og jeg bliver altid i godt humør, når jeg ser en, kredsende i termik, eller siddende på en pæl eller lign, spejdende efter bytte/mad af enhver slags..

    Kommentar by Christian Sørensen — 17. januar 2022 @ 00:37

  4. Hvad synes du så nu? Jow,den har en flot fjerdragt og en fin flugt og positur.

    Kommentar by Nielsen — 17. januar 2022 @ 05:50

  5. Igen: Tak for dine tilbagevendende feltstudier. Det er dejligt at starte dagen med et kig på Danmark.

    Kommentar by Bastardo — 17. januar 2022 @ 09:39

  6. Hvad er forskellen på en rødhals og en rødkælk?

    Det enkle svar er, at navnene faktisk er helt synonyme. Sidste led i ordet, kælk, er nemlig et såkaldt diminutiv af det tyske Kehle , der betyder strube. … Det er rødhals, som er det officielle navn for fuglen, men rødkælk er mere poetisk”

    Har altid undret mig over, hvad en kælk havde at gøre på en fugl

    https://www.kristeligt-dagblad.dk/bagsiden/roedhalsen-og-roedkaelken

    Kommentar by tavsen — 17. januar 2022 @ 11:48

  7. #6 Fin detalje, Tavsen. Tak.

    Kommentar by Henrik Wegmann — 17. januar 2022 @ 15:44

  8. Rødhalsen er en rigtig fotogen fætter.

    Skønt billede.

    Kommentar by M.P. — 17. januar 2022 @ 16:14

  9. Hvorfor gør I borgere det så Fandens besværligt? Ah. Jah. Det er fordi vi godt kan lide at arbejde.

    Kommentar by Ole Larsen — 19. januar 2022 @ 05:30

  10. Ja,ja. Nu begynder perkerne altså at pisse på mig, når jeg skal ud på arbejde.

    Kommentar by Ole Larsen — 19. januar 2022 @ 07:14

RSS feed for comments on this post.