27. januar 2022

Kommune søger hjælpere til ‘Habibs team’: ‘Du vil aldrig være alene, da i vil være to personer på vagt’

Hvis man spørger folk på venstrefløjen hvorfor de bifalder indvandring fra kulturfjerne lande, vil de formentligt komme med en længere historie om medmenneskelighed. En stor del af dem arbejder i det offentlige, og som man kan se i stillingsopslaget herunder, så er der gode penge i humanisme. Via Syrienblog.

“Habib er en 14 årig dreng, som har en svær psykomotorisk lidelse med ufrivillige bevægelser. Der i blandt har han at ingen sprog, men har lyde. Habib har sparsom kognitiv udvikling. Han sidder i kørestol og har ingen selvstændig gangfunktion, han formår at komme rundt, når han sidder på gulvet. Der kræves konstant opsyn af Habib, du vil aldrig være alene, da i vil være to personer på vagt. Du skal kunne se dig selv i stillingen gennem længere tid, da det er en sensitiv dreng og tåler ikke, hvis der er for stor udskiftning i medarbejdergruppen. …

Familien består af far, mor, Habib og hans to mindre søskende. De kommer fra Syrien og taler og forstår dansk. Der stilles en handicapbil til rådighed, som er mulig at tage på ture i – det er derfor et krav, at du som ansat har et kørekort. Derudover forventes det, at du har et roligt sind, nærværende og at du kan bevare overblikket i pressede situationer, samt besidder en god situationsfornemmelse, og viser respekt for arbejdet i et privat hjem.” (Jammerbugt Kommune, via Ofir.dk)

(Jammerbugt Kommune søger nye medarbejdere til ‘Habibs team’; Foto: Ofir)

Oploadet Kl. 02:07 af Kim Møller — Direkte link42 kommentarer
Arkiveret under:

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/124665/trackback

42 Comments »

  1. Er mor og far fætter og kusine?

    “Indvandreres indavl koster millioner”

    https://www.bt.dk/nyheder/indvandreres-indavl-koster-millioner

    Kommentar by Jørgen Nielsen — 27. januar 2022 @ 02:19

  2. Ved nogen hvorfor nordensgraense dot com har været utilgængelig seneste døgn?
    dagensblaeser er også forsvundet. Med samt Jonnis dagbog.

    Kommentar by Nielsen — 27. januar 2022 @ 03:25

  3. Det stopper aldrig. Troen på en kosmisk og universel retfærdighed er bundløs. Det er reelt set skrevet ind i landets lovgiving gennem menneskerettighederne og konventionen. Det er en krænkelselse handikapkonventionen, som Danmark har underskrevet, at sende ham hjem. Syrien kan og overholder den ikke,- ergo er han vores problem. Sverige skulle give ophold til syge som ikke kan behandles i deres hjemland. Sikkert med henvisning til menneskerettighedskonventions bestemmelse om retten til sundhed.

    Kommentar by CCC — 27. januar 2022 @ 03:50

  4. Godhed på andres vegne og for andres penge er farisæerne ( det var dem der slog Jesus ihjel ) gode til.
    At hjælpe for egne penge ( at vise næstekærlighed) er dem en vederstyggelighed.

    Kommentar by Danskeren — 27. januar 2022 @ 06:46

  5. Det er altid spændende at skrive “Syrien” og “syrisk” inde på Jobindex og følge lidt med i den importerede velfærdsindustri.

    Kommentar by Ufrivilligt skatteoffer — 27. januar 2022 @ 07:17

  6. #2 Nielsen kl 3.25 Jeg har problemer med at komme på snaphanen.

    Kommentar by Tommy , Robin & søn. — 27. januar 2022 @ 07:37

  7. Assad gjorde bare verden en tjeneste.
    Sager som denne gør at voldsomt handicappede perkerbørn er penge værd, og så kommer der flere af dem. Hvis genetikken ikke vil, så kan den jo hjælpes med vanrøgt og “ulykker”, som sigøjnerne praktiserer.

    Kommentar by Træt — 27. januar 2022 @ 07:41

  8. Hvorfor er han i hjemmet?
    Børn med det hjælpebehov har da tidligere været placeret på døgninstitutioner.

    Mon kommunen har lavet beregninger som siger at det er billigere at have folk til at hjælpe i hjemmet, end at holde en institution kørende?

    Kommentar by Allan — 27. januar 2022 @ 07:49

  9. Hvad ville en institutionsplads i Kosovo koste, sammen med de andre kriminelle? At stjæle andre menneskers jord og penge har da altid været kriminelt.

    Kommentar by Træt — 27. januar 2022 @ 08:01

  10. Dette her beskrevne jobudbud fra ‘Habibs team’, som mangler hjælpere til et ulykkeligt tilfælde, en multihandicappet dreng, som uanset oprindelsesland ikke selv er skyld i sin egen sygdom, vækker naturligvis stærke følelser.
    Vi borgerliges udtrykke mantra er så sædvanligvis: “send dem alle hjem.”
    Men det kan jo ikke lade sig gøre, og det ville vi jo som danskere heller ikke kunne være bekendt, så hjemsendelse vil hverken nu eller i fremtiden være en udvej i sådanne sager, som desværre ikke er sjældne.

    Personlig ville jeg ønske at højrefløjen ville begynde at samle sig om noget som måske kunne blive muligt, nemlig et totalstop for mere indvandring, indtil de allerede ankomne er blevet assimileret, – eller modsat, selv har valgt at rejse hjem igen.

    Kommentar by Henning Jensen — 27. januar 2022 @ 08:21

  11. Tommy , Robin & søn.

    På min computer kommer der en side frem hvor jeg kan vælge at acceptere risikon. Ved klik der synes ingen problemer på Snaphanen.

    Kommentar by Peter Buch — 27. januar 2022 @ 08:31

  12. Fætter/kusine. 2 mio pr. år resten af livet. (Gæt).
    Det er da altid noget, at forældrene (angiveligt) forstår Dansk.

    Kommentar by Bastardo — 27. januar 2022 @ 08:37

  13. Som Shu-bi-dua sang for mange år siden” Dèt godt, det dur´, Jens Olsens verdensur”

    Så er der da i det mindste noget, der duer her i Dummark.

    Kommentar by Karsten Lund — 27. januar 2022 @ 09:19

  14. #11 Peter Buch kl 8.31. Tak for respons. Jeg prøver igen. Snaphanen har de sidste dage haft et meget spændende kommentar spor. Mest ifht. Covid-“vacciner”. Jeg spekulerer på ( det at der så mange og lange kommentarer på Snaphanen) om det skyldes det manglende kommentarspor på JP.? Ved nogen hvorfor der ikke er kommentarspor på JP?

    Kommentar by Tommy , Robin & søn. — 27. januar 2022 @ 09:22

  15. Tommy , Robin & søn.

    Margrethe kommenterer på Snaphanen at det manglende kommentarspor skyldes der var for mange kommentarer der gik imod oplæg, eller avisens linje.
    Set herfra har hun ret.
    Som det viste sig med Ekstrabladets NATIONEN er få interesserede i kritik. Så vælger udgivere hellere at lukke for kritik.

    Kommentar by Peter Buch — 27. januar 2022 @ 09:49

  16. #15 peter Buch. Men er avisens linie at man som læser/kommentar i kommentarsporet , – kun kan støtte multikulti/elske islam?
    Hvis det er tilfældet har de vel ikke Jalving eller Uhrskov til at skrive blogs på JP?
    At der foregår debat ,- fortsætter uenighed….? Gør det ikke?
    Jeg mener spørgsmålene. Det forvirrere mig hvorfor de lukker ned. Hvis det skyldes censur -, hvad skal så ikke frem . Jalving/Uhrskpv kommer jo frem med holdninger der støtter ytringsfrihed mm. Kan nogen svarer/ forklare mig?

    Kommentar by Tommy , Robin & søn. — 27. januar 2022 @ 10:14

  17. Tommy med flere…
    Nogle vil hævde Jalving, Uhrskov osv. er der som click-bait, ren lokkemad som udelukkende er til stede for at få folk ind på hjemmesiden som sådan. Sandsynligheden for folk tager resten af mediets indhold med er stor- når de nu engang er havnet dér.
    Enkelte medie- respektivt systemkritiske er for dem fint nok, men jo mere mediebilledet og debatten kan styres jo bedre for visse…

    Kommentar by Peter Buch — 27. januar 2022 @ 10:40

  18. Øv, den syriske middelklasse og alle Assads “rige venner” i Damaskus, de blev hos Assad. Europa har simpelthen malket Syrien for indavlede analfabeter i de afsides kurdiske bjerglandsbyer i Nordsyrien.

    Kommentar by Syrienblog — 27. januar 2022 @ 10:56

  19. Kommentar by Syrienblog — 27. januar 2022 @ 10:56

    Hvad skal vi med det indavlede, nordsyriske, kurdiske kneppeaffald i Danmark?

    Men vi vil også meget gerne have os frabedt al indrejse af Syriens middelklasse og/eller Assads rige venner. De er arabere og muslimer og derfor uønskede i Danmark.

    Kommentar by Cleon — 27. januar 2022 @ 11:35

  20. Jobannoncen: “ekstra job, med attraktiv løn”

    Herligt at skatteborgerne endnu engang kan få lov at finansiere politikernes vanvittige og oikofobiske “humanisme” …

    Kommentar by Peter Nielsen — 27. januar 2022 @ 11:39

  21. Alle de fremragende hjernekirurger i Syrien (som ikke har stukket halen mellem benene og nu nasser på Danmark) kan vel på udmærket vis tage sig af Habib i Syrien sammen med Habibs fætter-kusine forældre.
    Danmark betaler gerne envejsbilletten til hjemsendelsen af Habib, familie og alle syriske hjernekirurger. Drengen vil helt sikkert få det meget bedre i IS-land, da danskerne ikke rigtigt kan lide udlændinge, der hader danskerne.

    Kommentar by Gustav Jensen — 27. januar 2022 @ 11:41

  22. Der er penge nok til de “rigtige”. Mon ikke de velbetalte jobs også går til de “rigtige” lommer? Som det er sket i andre tilfælde, hvor sådanne jobs gik til familiemedlemmer.

    Hvor var det godt for Venligboerne, at den familie havde fundet vej til den danske velfærdskasse

    Kommentar by tavsen — 27. januar 2022 @ 12:09

  23. “Psykomotorisk lidelse….” han skulle vel aldrig være et af de muslimske børn, der er opdraget med at få kogende vand over sig ?

    Kommentar by BB — 27. januar 2022 @ 12:16

  24. Hvad fanden skal hans mor og far så lave for kontanthjælpen???

    Kommentar by Jørgen Nielsen — 27. januar 2022 @ 12:40

  25. afvist i off-topic

    Klima aktivister argumenterer for økologisk fødevarer, for at skåne naturen og forbrugere for sprøjtegift
    Overhales de indenom af eliten, der vil styre verdens fødevareproduktion, på samme måde som vi blev lokket til covidvaccine ?
    https://www.youtube.com/watch?v=oZ9RL6aziWE
    Russel Brand : “They’re Doing WHAT To Our Food?!!” This Is NOT GOOD

    Kommentar by k.m. — 27. januar 2022 @ 12:47

  26. Hvad fanden skal hans mor og far så lave for kontanthjælpen???

    Kommentar by Jørgen Nielsen — 27. januar 2022 @ 12:40

    Mon ikke de bliver ansat som instruktører? Ellers spørg i den stoute Venstre kommune.

    “Jammerbugt Kommune er af Dansk Arbejdsgiverforening blevet udnævnt til Danmarks bedste beskæftigelseskommune (2019)”

    Kommentar by tavsen — 27. januar 2022 @ 14:37

  27. Vi betaler for det lort, vi skal druknes i.

    Kommentar by Crass Børsting — 27. januar 2022 @ 14:47

  28. Det er efterhånden sådan: Ser man en Nigger, får man negative vibrationer.

    Kommentar by Charles Nielsen — 27. januar 2022 @ 15:40

  29. De tilbagestående muslimer fortsætter uhindret med at gifte fætre med kusiner. Nu udvider de gesjæften med at dumpe den handicappede yngel over på de dødnaive suicidale vesterlændinge, som bare lader som ingenting og kigger ud af vinduet.
    Mig bekendt gør islams kloge hoveder absolut intet for at stoppe den åndssvage trafik med fætter-kusine bolleriet. Er det monstro fordi der ingen kloge hoveder er i islam; kun hjernelamme troende?
    Lige så snart astronomerne finder en beboelig planet indenfor rækkevidde er jeg skredet. Jorden er efterhånden en grov fornærmelse mod almindelige mennesker.

    Kommentar by Gustav Jensen — 27. januar 2022 @ 17:13

  30. Jeg hørte en gang en interessant udsendelse med historikeren Rasmus Dalsgård om “Stiftelsen”.

    Har man også hørt den, så ved man hvad jeg mener.

    Kommentar by Træt — 27. januar 2022 @ 18:10

  31. Undskyld, historikeren hedder Rasmus Dahlberg.

    Kommentar by Træt — 27. januar 2022 @ 18:13

  32. #17 Peter Buch kl10.40. Jalving , Uhrskov, kommentarspor. Clicbait og folk læser mere. …Ja måske har du ret. Jeg læser sjældent amnet end JP blogs debat. Herunder jalving urhskov og fx Henrik Dahl. Af og til kan der være andre på debat- bloggen. Tilgengæld er de pågældendes kommentar spor meget ofte den x-tra tid investeret , værd. Der lever en sult for national konsetvative åbne debat rum ,- tror jeg.

    Kommentar by Tommy , Robin & søn. — 27. januar 2022 @ 19:22

  33. Det rygtes i mellemøsten, bare vendt der kommer flere af slagsen.

    Kommentar by IES — 27. januar 2022 @ 19:57

  34. De handicappede pga muslimers indavl (fætter-kusine ægteskaber kaldet i almindelig tale) udgør i dag over halvdelen af børnene på vore spædbørnshjem for handicappede og øvrige børnehjem for handicappede. Tag selv ud og kig på, hvem der er på et offentligt hjem for handicappede børn i nærheden af dig. Det er dig, der ejer det.

    Jeg har beretninger, der for mig er troværdige, fra folk med kendskab til forholdene, der fortæller, at nogle muslimer med indavlede børn netop har valgt at søge asyl i Danmark for at give deres handicappede barn de bedste muligheder. Muligheder som de ikke, så vidt jeg ved, kunne få på så højt et niveau andre steder end i DK (og måske Sverige og Norge)?

    Det er ikke, fordi jeg ikke kan forstå disse forældre, men jeg kan ikke lade være med at tænke på, hvorfor de ikke har søgt samme niveau af behandling i et af de muslimske lande, hvoraf nogle er blandt de rigeste i verden? Svaret blæser i vinden. Ørkenvinden?!:-)

    Kommentar by Amad — 27. januar 2022 @ 21:08

  35. Indavl er ikke et problem hvis basen er ” ren “. Altså uden genetiske fejl. Derfor har Danmark et uoverskueligt problem, fordi de dårlige gener findes hos alle importerede fra menapt landene. Men også hos vietnamesere. Et lovkrav om at alle fostre undersøges for specifiserede genetiske sygdomme og ved positiv test derefter aborteres vil på sigt eliminere hovedparten af de uinviterede velfærdsimmigranter– og stoppe befolkningsudskiftningen

    Kommentar by dansker — 28. januar 2022 @ 00:06

  36. Hold nu op med det menapT pis

    Tyrkiet ER allerede med i eufemismen for muslimske shithole lande menap

    Kommentar by Træt — 28. januar 2022 @ 01:51

  37. Blev den psykomotoriske udfordrede så gevaldig psykomotorisk udfordret af at vandre hele vejen gennem Europa for at komme til Jamrebugt Kommune?

    Kommentar by traveler — 28. januar 2022 @ 08:12

  38. “har han at ingen sprog, men har lyde. Habib har sparsom kognitiv udvikling. Han sidder i kørestol og har ingen selvstændig gangfunktion, han formår at komme rundt, når han sidder på gulvet.”
    Dette er en meget dækkende beskrivelse af hvad islam gør ved folk generelt: Ingen intelligent kommunikation – kun tomme lyde – ingen selvstændighed – formår at sidde på gulvet med numsen opad.
    Islam er et globaliseret system, der burde advare os andre om hvad globalisering gør ved folk.
    Hvornår inviterer den onde Jammerkommode alle Syriens invalide op til Jammerbugten? Var Habib ‘tilfældigvis’ deroppe, hvor verden kan forlænges med et bræt.

    Kommentar by Gustav Jensen — 28. januar 2022 @ 15:08

  39. Træt — 28. januar 2022 @ 01:51

    Det ser ud til, at “MENAPT” nu er den gængse betegnelse, se fx dette citat:

    “Der er tale om det, man i internationale forskning betegner som MENAPT-lande. Gruppen tæller lande fra Mellemøsten, Nordafrika, Pakistan og Tyrkiet.”

    https://www.berlingske.dk/danmark/tesfaye-afviser-kritik-af-nye-stigmatiserende-udlaendingetal-jeg-synes

    Kommentar by Peter Nielsen — 28. januar 2022 @ 20:50

  40. De woke kalder tingene så meget, og du behøver ikke at lefle for dem herinde. MENAP begynder i Tyrkiet

    Kommentar by Træt — 28. januar 2022 @ 23:46

  41. Hvis du har behov for at tage Tyrkiet ud af en omtale af forhold, der beskrives med MENAP, så skriv det. “MENAP, bortset fra Tyrkiet.

    MENAPt er ikke mundret, det lyder som noget, der sker P.T.

    Kommentar by Træt — 28. januar 2022 @ 23:49

  42. Mig bekendt er der mere fred og ro i Syrien end i shariazonen på Nørrebronx…

    Kommentar by Revisoren — 30. januar 2022 @ 14:14

RSS feed for comments on this post.