4. februar 2022

Youtube: ‘Tre klip med førstehåndsberetninger om kultursammenstød i undervisningen og på skoler’

Cand.polit. Eva Gregersen har fundet tre eksempler på det salige Samuel P. Huntington kaldte for ‘Clash of Civilizations’, og samlet det hele i en lille video. Den er værd at gengive her.

Halime Oguz har skrevet et omdiskuteret debatindlæg i Altinget, hvor hun gengiver en række oplevelser fra hverdagen, som hun har hørt om fra ’skolelærere, VUC-undervisere, socialrådgivere og andre, som dagligt står over for mange herboende muslimer’. Nogle debattører forholder sig skeptisk til indlægget, blandt andet med henvisning til at der er tale om andenhåndsberetninger. Kan det virkelig passe, at der er steder i Danmark, hvor det står så slemt til? Ja, det kan det.

… Enkelte har dog turdet sige noget ‘on record’. I denne 1 minut lange video har jeg samlet klip med førstehåndsberetninger fra en folkeskolelærer i Ishøj og en gymnasielærer i Nordvest. Videoen slutter med en beretning fra Mette Frederiksens besøg på et gymnasium på den københavnske vestegn umiddelbart efter terrorangrebet på Krudttønden.” (Eva Gregersen, Facebook, 3. februar 2022; Link: I, II)

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/124800/trackback

17 Comments »

  1. Få nu de uintegrerbare sendt hjem, hellere i dag end i morgen

    Kommentar by Jørgen Nielsen — 4. februar 2022 @ 12:07

  2. Morten Bødskov erstatter Trine Bramsen som forsvarsminister.
    Så håber regeringen måske at lægge låg på hans tvivlsomme omgang med data på hybridbiler, der ikke er så grønne som politikere fortæller

    Kommentar by k.m. — 4. februar 2022 @ 12:08

  3. Ligegyldigt hvor mange clash,
    der bliver berettet, så ændrer det intet. Der må være mange, der tjener tykt på danskernes ulykke.

    Sammenhold mellem etniske danskere er ophørt i takt med det danske sprogs nedtur. For de muslimer, der mener noget seriøst med de indstuderede klicheer, er i sørgeligt mindretal.

    Klicheerne kunne høres af den seneste promotion, der slagtede sin kone og gjorde 5 børn moderløs.

    Nu beretter Radioavisen om eksiliranere er blevet dømt fængselstraf. Og jeg undrer mig endnu en gang, at man fortsætter importen af flere problemer. Politi, retsvæsenet må have dygtige influencere

    Kommentar by tavsen — 4. februar 2022 @ 12:14

  4. Når pendulet svinger og vi tager magten, så skal alt deres lort banlyses. At holde fast i jubelidiotisk liberalisme, vil bare sørge for vi ender samme sted igen et par årtier efter.

    Kommentar by KineserSnot — 4. februar 2022 @ 12:39

  5. Politi, retsvæsenet må have dygtige influencere, der har fremtidssikret deres jobs

    “Det er nærliggende at antage, at der er sammenhæng mellem nattens brand i en frisørsalon i Rødovre og skuddrabet selv samme sted 3. december.”

    “Tre ledende skikkelser i separatistbevægelsen ASMLA er skyldige i at have sat en saudiarabisk efterretningstjeneste i stand til at virke i Danmark og at have fremmet terror.”

    Kommentar by tavsen — 4. februar 2022 @ 12:48

  6. =>5. https://en.wikipedia.org/wiki/asmla

    Kommentar by barfbag — 4. februar 2022 @ 13:12

  7. Jørgen Nielsen — 4. februar 2022 @ 12:07 skrev:

    “Få nu de uintegrerbare sendt hjem, hellere i dag end i morgen”

    Også de “integrer-bare”, tak. Jeg ønsker ikke danskerne udskiftet med “integrer-bare” eller “assimilerede” fremmede.

    Kommentar by Peter Nielsen — 4. februar 2022 @ 13:22

  8. Bare disse tre eksempler i denne video, burde den statsstøttede danske presse forholde De Radikale Venstre og Enhedslisten – og forlange deres konkrete holdning til disse. Vil de acceptere disse tilstande i vores demokratiske samfund ? Kan vil fortsat leve med, at denne udvikling fortsætter blandt vores stort voksende antal muslimske borgere ?

    Danmark ender i det som var og er ønsket af disse ekstreme venstreorienterede, nemlig i et multikulturelt og adskilt samfund, hvor det bliver dem og os. En kommende splittelse af et samfund uden sammenhængskraft, som alt sammen vil ende ud i kaos og interne krige.

    Hvorfor er der ingen som stopper dette vanvid nu og her ?
    Kan vi fortsat acceptere en statsstøttet presse som ikke vil eller har lyst til at beskrive denne virkelighed som vi står over for. ?

    Vælgerne er afhængig af en presse der frit og objektivt skildrer virkeligheden og ikke fortier den.

    Kommentar by Erik Skifter — 4. februar 2022 @ 14:44

  9. Mette får nok snart besøg af Stasipolitiet, der bortfører alle Statsministeriets pc’er og telefoner, og beholder dem i 2 år.

    Hun vil blive tiltalt for udbredelse af hadtale

    Kommentar by Bastardo — 4. februar 2022 @ 15:24

  10. Ja det er virkeligheden, og der bliver ikke grebet ind.

    Kommentar by IES — 4. februar 2022 @ 15:46

  11. “…dagligt står over for mange herboende muslimer…”.
    Det burde være en menneskeret, ikke at skulle stå over for mange herboende muslimer i embeds medfør. Mange kan ikke klare mosten og bukker under.

    Kommentar by Gustav Jensen — 4. februar 2022 @ 16:17

  12. Man skal åbenbart høre sandheden fra børn, fulde folk, og en kvindelig muhammedansk SF’er…

    Kommentar by Revisoren — 4. februar 2022 @ 16:27

  13. Den 11. September 2001, der sad jeg hjemme i lejligheden og fulgte nyhederne på skærmen. Derefter tog jeg ind til den amerikanske ambassade på Østerbro. Ønskede at lægge blomster. I min hovedløshed, glemte jeg at købe blomster med hjemmefra, så da jeg kom derind, forsøgte jeg at finde en blomsterhandler på gaden. Og jeg skal love for at de tog nogle vilde priser for blomster. Så jeg endte med ikke at købe nogle alligevel.

    Anyway,

    Herefter tog jeg op på Lyngby Handelsskole, hvor jeg dengang studerede. I vores klasse var der denne her perker, en egypter, som jeg aldrig havde talt med.

    Han var ét stort smil i ansigtet. Som om at han havde vundet nationallotteriet. Kunne slet ikke stoppe med at være overglad.

    Ham havnede jeg selvfølgelig i en diskussion med. Men der var ikke noget at gøre; al min kritik af angriberne, prellede af på ham.

    De fleste andre i klasse, alle danskere, virkede stort set uanfægtet. Det virkede på mig som om at det blot var endnu en nyhed.

    Så jeg tog hjem igen, dybt frustreret.

    Kommentar by Michael Nielsen — 4. februar 2022 @ 16:41

  14. “We hold these truths to be self-evident ….. ”

    Det er det eneste rigtige sted at starte. Så kan Vi tage diskussionen derfra.

    Mette Frederiksen er tilsyneladende up to date men nægter at tage de nødvendige beslutninger for det Danmark hun er sat til at styre og beskytte.

    Kommentar by Santor — 4. februar 2022 @ 17:10

  15. Muslimerne vil ikke bygge bro over kulturkløften.

    Danskerne kan ikke. 40 års ihærdige, skatteyderfinansierede godhedsforsøg er stort set resultatløse.

    Katastrofer venter.

    Kommentar by Crass Børsting — 5. februar 2022 @ 09:14

  16. Ja det fremviser jo tydeligt den Politisk korrekte afstumpede ingorering af hvad det er man har med at gøre, når det drejer sig om Islam. En usekulær diktatorreligion med en Førerprofet diktator, som ikke tåler kritik, eller nogen kærlig medmenneskelig omtanke. Den deler mennesker op i rettroende og vantro. Selvfølgelig har Muhammedanserne lært af 1990 erne,s og og lidt fremover , den forlorne politisk korrekte etiske argument, og lire dem så hjerneløst af. Jeg har selv oplevet hvordan muhammedanerne hyldede terrorangrebet 2001,- 12 september på en kristen cafe i Århus.

    Kommentar by Michael Unna — 5. februar 2022 @ 09:38

  17. # 16

    Er det ikke snart tid til en længere skrivepause – gerne minimum til jul?

    Kommentar by Revisoren — 7. februar 2022 @ 17:29

RSS feed for comments on this post.